abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215508113
Hahaha nu heeft Faber weer de tijd tot Januari om te beslissen over de spreidingswet. Tuurlijk Marjolijn er is geen enkele haast geboden bij enige beslissing.

Maar oh oh wat wordt ze tegengewerkt. Echt hoe kom je erbij ze doet en kan gewoon bijna niks ja tijdrekken.
pi_215508136
Nou Eerdmans weet met zijn vleierij dus wel lost te krijgen. Dat de dragende motivering waar Faber zogenaamd maanden keihard aan het werken was niet eens is besproken in het kabinet!!!

Echt veeg me op.
pi_215508250
Ik was even aan de telefoon, tot hoe laat is de schorsing?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215508271
quote:
Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"Kamerleden ergeren zich al in meerdere debatten aan de opstelling van minister Faber. De bewindsvrouw geeft geen echte antwoorden op de vraag hóe ze dingen wil doen, vinden die partijen. De minister vertelt vooral wat ze wil dat er gaat gebeuren.

In dit belangrijke debat, dat ook over de keiharde cijfers van de begroting gaat, is dat des te opvallender. Want ook als Faber gevraagd wordt hoe het kan dat zij miljarden aan bezuinigingen inboekt vanaf 2027 en tegelijkertijd cijfers verspreidt waarin staat dat er in 2027 nog heel veel werk te doen is in de asielketen, komt Faber niet veel verder dan te zeggen dat ze wil dat de instroom dan omlaaggaat en later nog eens zal kijken of er toch meer geld bij moet.

Het frustreert de Kamer en sterkt oppositieleden in de overtuiging dat Faber tot nu toe alleen maar dingen zegt die stevig klinken, maar niet met samenhangend beleid kan komen. Of bewust op chaos aanstuurt. In dit debat vallen de andere coalitiepartijen haar vrijwel niet aan, dus kan Faber vooralsnog zelfverzekerd doorgaan met haar manier van antwoorden."
Zie op NOS wel een aardige samenvatting. Hoewel ik het wat sterker zou verwoorden. Want het frustreert toch niet alleen de kamerleden. Daarbij kan je 'vinden de partijen' wel weglaten bij dat ze geen echte antwoorden geeft, dat zou feitelijker zijn. Vinden de partijen is toch meer de interpretatie van de journalist die het schrijft.

VVD en NSC zouden zelfs BBB zouden hier toch ook wat van moeten vinden. Hopelijk in de tweede termijn.
pi_215508319
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II in dit lopende boekjaar plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2024 14:31:45 ]
  donderdag 7 november 2024 @ 14:28:53 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
En niemand zal er ooit iets van horen, op een klein clubje nerds na die op een donderdagmiddag naar Politiek24 zitten te kijken. Dit is de perfecte manier om met de Kamer om te gaan, gewoon geen antwoord geven tot de interrupties op zijn.

PVV stemmers zien dit fragmentje en knikken instemmend:
[ x ]
Verrassend genoeg zie ik tegenwoordig op X steeds meer tegengas onder zulke berichten
pi_215508368
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.
Nee Eerder alsof Ajax zegt de begroting te halveren maar ook Mbappe en Rodri in de selectie te hebben volgend jaar. Hoe dan, nou want dat willen we graag.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:35:34 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-asielbegroting.html

Wat wordt Faber en de PVV toch schandelijk tegengewerkt.
Opzich is het plan duidelijk, 9 miljard in 2 jaar om procedures te versnellen en mensen uit te zetten waar kan, de asielcrisis (proberen) op te lossen.
Klimaat versoberen zodat er geen nieuwe assielzoekers komen.

Gaat de oppositie beweren dat er alleen maar meer komen. Ja dat willen ze graag.
Maar zo heeft NL niet gestemd. Er dient democratisch geluisterd te worden en de versoberingen mogen niet tegengewerkt worden.
Ik vind dit heel vreemde conclusie van jou. Je hebt duidelijk niet meegeluisterd bij dit debat. Je kunt wel leuke quotes en soundbites op internet voor waar aannemen, maar als je luistert krijg je gewoon een heel ander beeld.

De oppositie in de Kamer probeert vandaag Faber te helpen door een goede begroting te maken. Daar heeft iedereen voordeel mee. Minister Faber komt namelijk met 80% bezuinigingen op IND en COA vanaf 2027. Echter kan Faber niet uitleggen hoe die besparing wordt bereikt. Ze brabbelt wat over reduceren van de instroom; de duiding daarvoor moet echter nog komen.

Ceder zegt ook; als je wil dat je weinig opvangplekken nodig hebt, heb je juist een goede bezetting bij IND nodig om zo snel mogelijk beslissingen te nemen. Als je daar op bezuinigt heb je straks gewoon zelfde probleem. Te weinig mensen die een beslissing kunnen maken waardoor wachtlijsten lang zijn en deze asielzoekers moeten dan opgevangen worden.

Ergo: De begroting is opgesteld op basis van luchtkastelen. De Kamer wil haar daarvoor behoeden maar ze wil niet luisteren. Een goede wisselwerking zou dan zijn dat Faber even haar huiswerk gaat doen en op later moment terugkomt met een betere uitleg hoe die besparing dan wel bereikt kan worden.

Want het probleem hier vooral dat als je straks geen reguliere opvangplekken hebt je je dus moet wenden tot noodopvang. Faber en de Kamer weten dat noodopvang drie keer zo duur is. Dus we gooien geld, ons geld he, weg omdat Faber op basis van luchtkastelen een besluit maakt.

Dit is geen links of rechts of jij bent voor of tegen mij discussie. Dit is gewoon een belangrijke inhoudelijke discussie.
pi_215508402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Wat Faber nu doet is een beetje alsof Willem II in dit lopende boekjaar plus 65 miljoen euro op de begroting zou zetten omdat ze 'een plan' hebben om in 2026 de Champions League te winnen.
concept van een plan
pi_215508460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vind dit heel vreemde conclusie van jou. Je hebt duidelijk niet meegeluisterd bij dit debat. Je kunt wel leuke quotes en soundbites op internet voor waar aannemen, maar als je luistert krijg je gewoon een heel ander beeld.

De oppositie in de Kamer probeert vandaag Faber te helpen door een goede begroting te maken. Daar heeft iedereen voordeel mee. Minister Faber komt namelijk met 80% bezuinigingen op IND en COA vanaf 2027. Echter kan Faber niet uitleggen hoe die besparing wordt bereikt. Ze brabbelt wat over reduceren van de instroom; de duiding daarvoor moet echter nog komen.

Ceder zegt ook; als je wil dat je weinig opvangplekken nodig hebt, heb je juist een goede bezetting bij IND nodig om zo snel mogelijk beslissingen te nemen. Als je daar op bezuinigt heb je straks gewoon zelfde probleem. Te weinig mensen die een beslissing kunnen maken waardoor wachtlijsten lang zijn en deze asielzoekers moeten dan opgevangen worden.

Ergo: De begroting is opgesteld op basis van luchtkastelen. De Kamer wil haar daarvoor behoeden maar ze wil niet luisteren. Een goede wisselwerking zou dan zijn dat Faber even haar huiswerk gaat doen en op later moment terugkomt met een betere uitleg hoe die besparing dan wel bereikt kan worden.

Want het probleem hier vooral dat als je straks geen reguliere opvangplekken hebt je je dus moet wenden tot noodopvang. Faber en de Kamer weten dat noodopvang drie keer zo duur is. Dus we gooien geld, ons geld he, weg omdat Faber op basis van luchtkastelen een besluit maakt.

Dit is geen links of rechts of jij bent voor of tegen mij discussie. Dit is gewoon een belangrijke inhoudelijke discussie.
Het hele standpunt van Faber is al een, zoveelste, brevet van onvermogen. Iedereen met gezond verstand snapt dat het volstrekt onmogelijk is wat ze nu voorstelt. Daar heb je nog geen eens dossierkennis van nodig. Wat ik mag veronderstellen dat zij daar wel over beschikt.

Zitten er dan verder ook helemaal geen ambtenaren die haar dit vertellen? Of luistert ze daadwerkelijk naar niemand? Dat zou trouwens wederom voldoende zijn voor een motie van wantrouwen in mijn ogen.
  donderdag 7 november 2024 @ 14:45:51 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508484
Rajkowski geeft toe dat de begroting niet deugt, al zegt ze dat niet zo.

Schandalig van VVD. Goed bestuur ja hoor
  donderdag 7 november 2024 @ 14:49:28 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215508516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:43 schreef Friggles het volgende:

[..]
Het hele standpunt van Faber is al een, zoveelste, brevet van onvermogen. Iedereen met gezond verstand snapt dat het volstrekt onmogelijk is wat ze nu voorstelt. Daar heb je nog geen eens dossierkennis van nodig. Wat ik mag veronderstellen dat zij daar wel over beschikt.

Zitten er dan verder ook helemaal geen ambtenaren die haar dit vertellen? Of luistert ze daadwerkelijk naar niemand? Dat zou trouwens wederom voldoende zijn voor een motie van wantrouwen in mijn ogen.
Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet, maar door het zo te doen kan je:
- nu hard roepen dat het het stevigste beleid ooit is
- straks zeggen dat er een gigantisch probleem is, en we de grenzen dicht moeten gooien
- bij nood, ergens anders in de begroting geld halen voor noodopvang, en dan hoog van de toren blazen dat andere bezuinigingen komen door de asielzoekers

En zoals je hier kan lezen trappen mensen er nog in ook. Compleet debiel
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 7 november 2024 @ 14:51:26 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215508537
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet snapt hoe de 2e kamer werkt.
Democratie is maar vervelend.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 7 november 2024 @ 14:51:30 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215508539
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:43 schreef Friggles het volgende:

[..]

Supergoed bestuur dit!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215508575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet, maar door het zo te doen kan je:
- nu hard roepen dat het het stevigste beleid ooit is
- straks zeggen dat er een gigantisch probleem is, en we de grenzen dicht moeten gooien
- bij nood, ergens anders in de begroting geld halen voor noodopvang, en dan hoog van de toren blazen dat andere bezuinigingen komen door de asielzoekers

En zoals je hier kan lezen trappen mensen er nog in ook. Compleet debiel
Ja en vervolgens is iedereen weer ontevreden en is dat de reden dat er overal fascisten worden gekozen. Wtf is er mis met de mensheid?
  donderdag 7 november 2024 @ 14:58:49 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215508606
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-asielbegroting.html

Wat wordt Faber en de PVV toch schandelijk tegengewerkt.
Opzich is het plan duidelijk, 9 miljard in 2 jaar om procedures te versnellen en mensen uit te zetten waar kan, de asielcrisis (proberen) op te lossen.
Klimaat versoberen zodat er geen nieuwe assielzoekers komen.

Gaat de oppositie beweren dat er alleen maar meer komen. Ja dat willen ze graag.
Maar zo heeft NL niet gestemd. Er dient democratisch geluisterd te worden en de versoberingen mogen niet tegengewerkt worden.
Er is geen asielcrisis, er is een opvangcrisis. En die zou juist (minstens deels) opgelost worden door de spreidingswet, waar jouw zielige, tegengewerkte ( _O- ) heilige PVV juist zo snel mogelijk vanaf wil.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215508660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Aint nobody got time for that. :P
Vakman pur sang
pi_215508681
quote:
18s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is geen asielcrisis, er is een opvangcrisis. En die zou juist (minstens deels) opgelost worden door de spreidingswet, waar jouw zielige, tegengewerkte ( _O- ) heilige PVV juist zo snel mogelijk vanaf wil.
Ben absoluut geen PVV fan. Zie wat een waardeloze ministers ze aanbrengen. _O-

Ben trouwens ook overtuigd dat Wilders een actieve Mossad agent is, daar zou ik nooit op stemmen.
Vakman pur sang
  donderdag 7 november 2024 @ 15:13:02 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215508793
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aint nobody got time for that. :P
Oke, heb je nog verder een inhoudelijke reactie? Of blijf je bij je standpunt? Het lijkt me vrij normaal om een geinformeerde post te willen plaatsen in POL. We hoeven niet meedoen met soundbites-circus. Dit gaat om serieuze dingen.
pi_215508824
Het was te verwachten maar ook weer teleurstellend. Ik wilde Faber ook graag in de kamer haar zooi horen verdedigen. Maar ze komt niet eens zo ver. We moeten weer wachten tot ze iets gaat uitwerken, dat hebben we eerder gehoord. Wel opvallend trouwens dat NSC en VVD zo afwezig blijven. Hebben ze achter de schermen besloten elkaar niet meer te bekritiseren ofzo na het Idsinga debacle?
pi_215508883
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:51 schreef Falco het volgende:

[..]
Supergoed bestuur dit!!
Omtzigt kan vanuit huis rustig zien dat het goed zit!!
  donderdag 7 november 2024 @ 15:28:00 #222
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215508975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omtzigt kan vanuit huis rustig zien dat het goed zit!!
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 november 2024 @ 15:32:46 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215509017
Had heel even het politieke NPO kanaal openstaan, maar ook wel genieten dat er zelfs geen conceptversie van de dragende onderbouwing is gedeeld met het kabinet. Aldus Faber zelf.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 7 november 2024 @ 15:34:20 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215509030
Eerdmans :')

Motie om 150 boeken van Jan van de Beek te kopen en uit te delen aan elk Kamerlid :
pi_215509109
Zelfs als de instroom met 75% daalt zit je nog steeds met alle huidige asielzoekers en hun herbeoordelingen. Het coalitieplan wil die herbeoordelingen ook nog eens veel vaker voor laten komen (na 3 jaar ipv 5 jaar). Daarvoor heb je gewoon voldoende personeel nodig. In de huidige begroting is dat personeel er simpelweg niet.

Nou, dan stap ik weer naar de MinFin en krijg ik gewoon extra budget, zegt Faber.

Helemaal goed, dan mogen NSC, VVD en BBB nu alvast zeggen waar ze tzt op willen bezuinigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')