Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Dank je wel Vieze Dikke Vent. We gaan er wat moois van maken!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je wel Vieze Dikke Vent. We gaan er wat moois van maken!
²
waarom laat je je zo gebruiken door een dergelijke userquote:
Klopt. In die zin versterkt het elkaar gewoon. Doordat vrouwen mannelijker worden worden mannen vrouwelijker en vice versa. De wereld heeft behoefte aan duidelijkheid. Duidelijke rolpatronen waarin man en vrouw elkaar aanvullen. Mooi om te zien dat er een beweging is ontstaan die zich hier hard voor maakt. Het maakt me fier.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom laat je je zo gebruiken door een dergelijke user
Het is belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om de rol te kiezen die het beste bij hen past, terwijl we ook respect hebben voor de keuzes van anderen. Dank je voor het delen van je perspectief!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt. In die zin versterkt het elkaar gewoon. Doordat vrouwen mannelijker worden worden mannen vrouwelijker en vice versa. De wereld heeft behoefte aan duidelijkheid. Duidelijke rolpatronen waarin man en vrouw elkaar aanvullen. Mooi om te zien dat er een beweging is ontstaan die zich hier hard voor maakt. Het maakt me fier.
²
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om de rol te kiezen die het beste bij hen past, terwijl we ook respect hebben voor de keuzes van anderen. Dank je voor het delen van je perspectief!
En wie ben jij om voor anderen die kaders te bepalen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.
²
Ik bepaal helemaal niks. Maar dank voor de eer. Als is die iets teveel. Dat wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wie ben jij om voor anderen die kaders te bepalen?
Advocaat van de duivel: "Wat zijn vrouwendingen?"quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen waar ze voorheen simpelweg nooit aan toe kwam.
Beperking van Creativiteit en Innovatie: Strikte kaders kunnen de creativiteit en innovatie van mensen beperken. Wanneer mensen de vrijheid hebben om buiten de gebaande paden te denken, kunnen ze nieuwe en innovatieve oplossingen vinden voor problemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.
²
dusquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Vorig deel een beetje doorgelezen en herken op zich wel dat mijn vrouw een stuk relaxter is nu ze minder hoeft te werken omdat ik er in inkomen flink op vooruit ben gegaan.
Ze zit minder in haar hoofd lijkt het... Is dat een ding?
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen waar ze voorheen simpelweg nooit aan toe kwam.
Wij zien het ontzettend veel om ons heen. Kleine kinderen doorwaakte nachten en dan nog veel werken is bijna niet te doen. Het zal per vrouw verschillen maar als de kans zich voor doet zou ik als man zeker je partner de kans geven om veel minder of zelfs een poos niet te gaan werken zolang de kinderen heel klein zijn. Als man voor de kinderen zorgen is zo eenvoudig niet want je doet het nooit zo goed als haar.
De vermoeidheid en spanningen kunnen op die manier echt zijn tol gaan eisen. Het had ons bijna ons huwelijk gekost.
Niet met alles maar wel rondom de zorg voor de kinderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus
als jouw vrouw zegt/laat merken dat je iets niet goed doet
doe je het niet meer?
laat je het aan haar over
En wat doe je als de mensen in de door jouw aangereikte kaders toch de vrijheid nemen om zich buiten die kaders begeven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Adviseren, stukje opleiding, duidelijkheid verschaffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat doe je als de mensen in de door jouw aangereikte kaders toch de vrijheid nemen om zich buiten die kaders begeven?
Volgens mij moet het nu goed zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Kan iemand de linkjes boven deze topics klikbaar maken zodat de hele serie in een oogopslag zichtbaar gemaakt kan worden
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beïnvloed.
Fantastisch! Hartelijk dank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:31 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Volgens mij moet het nu goed zijn.
Je klinkt als een secteleider. Een hele enge secteleider.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Adviseren, stukje opleiding, duidelijkheid verschaffen.
²
Ja ze waren toch al niks.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:50 schreef Noek het volgende:
Is dat de reden dat zoveel mannen in NL dan maar zelf vrouw worden?
Ja, ik ben een malse vent. Maar de gekozen woorden zijn doodnormaal en worden gebezigd door de groenteboer, de bakker en jufrouw Carla van basischool het Turfschip. Het is maar wat je wilt lezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je klinkt als een secteleider. Een hele enge secteleider.
Deze termen zijn ook op verschillende manieren te interpreteren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ben een malse vent. Maar de gekozen woorden zijn doodnormaal en worden gebezigd door de groenteboer, de bakker en jufrouw Carla van basischool het Turfschip. Het is maar wat je wilt lezen.
²
Wat haal je er allemaal bij man?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze termen zijn ook op verschillende manieren te interpreteren.
Bovendien getuigt het van een stuitend gebrek van respect voor je medemens als jij denkt het recht te hebben om voor te schrijven hoe iemand zich dient te gedragen.
We hebben hier geen zedenpolitie.
Voor jou? Stof tot nadenken. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat haal je er allemaal bij man?
²
Ik snap het heel goed. Dit topic raakt eenieder bij de haarvaten. Iedereen is direct of indirect betrokken bij deze malse materie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Dat mensen nog blijven reageren in dit topic snap ik ook niet helemaal
Dit is al het vierde deel. Dus het maakt wel wat los.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Bij een paar mensen blijkbaar wel , onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit is al het vierde deel. Dus het maakt wel wat los.
Jij houdt het zelf ook in de gaten, dus ga nou niet doen alsof het jou niets boeit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bij een paar mensen blijkbaar wel , onbegrijpelijk.
Ik heb ze alle drie niet uitgelezen , heb ik wat gemist? NEE!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij houdt het zelf ook in de gaten, dus ga nou niet doen alsof het jou niets boeit.
Ja en? Wat wil je nou? Vier topics over het zelfde onderwerp en nu kom je even commentaar leveren?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb ze alle drie niet uitgelezen , heb ik wat gemist? NEE!
Je had je ook kunnen 'verdiepen' in al die drektopics van deze TS
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Panem et circensesquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zelf heb ik als vrouw een technische opleiding gehad omdat ik uitblonk in Wiskunde op school en ben ik cnc frezer geworden. Ook rijd ik motor en ga regelmatig karten en ga ik wel eens alleen naar een hotelletje om uit te waaien aan het strand en mijn man doet het meeste in het huishouden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zelf heb ik als vrouw een technische opleiding gehad omdat ik uitblonk in Wiskunde op school en ben ik cnc frezer geworden. Ook rijd ik motor en ga regelmatig karten en ga ik wel eens alleen naar een hotelletje om uit te waaien aan het strand en mijn man doet het meeste in het huishouden.
Ik heb het idee dat mensen zoals oppiedoppie er niet op zouden wachten om met mensen zoals jou of gelijkgestemden te daten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.
²
Ok. Maar hoe zou je mij dan zover krijgen om binnen die kaders te blijven? Daarbij wetende dat ik meer mannelijke eigenschappen heb dan vrouwelijke eigenschappen. Dus ik heb die aan vrouwen toegewezen eigenschappen van nature dus niet. En dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.
²
Nou ja, scheelt wel dat je je haar niet hoeft te doen wanneer je de deur uit moet*quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen zoals oppiedoppie er niet op zouden wachten om met mensen zoals jou of gelijkgestemden te daten.
2
Ik vermoed dat velen zich er wel in kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De essentie is dat mannen niets hebben te willen wat vrouwen betreft (en andersom).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
En toch houden vrouwen zich in de samenleving evengoed staande als mannen: hoe zou dat komen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beïnvloed.
Kletskoek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Als man voor de kinderen zorgen is zo eenvoudig niet want je doet het nooit zo goed als haar.
Zou nog steeds graag antwoord willen op mijn vraag hoe je in jouw droomwereld om zou gaan met mensen die zich totaal ongelukkig zouden voelen binnen de kaders in die wereld. Dat ik als kind ging voetballen dat had dan waarschijnlijk niet gemocht? Mocht je als vrouw/meisje dan uberhaupt wel sporten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En toch houden vrouwen zich in de samenleving evengoed staande als mannen: hoe zou dat komen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.
Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen .
Als diegene die dat willen dat ook kunnen financieel dan zou dat mooi zijn. Maar zou het wel raar vinden inderdaad als je tegen mij zou zeggen dat ik 'thuis kan blijven' want daar ga jij helemaal niet over. En wie zegt dat ik dat zou willen? Ieder mag zn leven inrichten zoals die wil en dat hopenlijk ook kan. Zal wat zijn dat er mensen zijn die dat voor anderen willen bepalen. Heb je de kolder in je kop ofzo?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen .
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.
Wat is jouw beroep?
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatiefquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.
Verder zijn mannen van harte welkom in de zorg en het onderwijs en is er zelfs vaak een voorkeur bij sollicitaties om een man aan te nemen, omdat er zo weinig zijn, maar die gaan liever voor andere sectoren. Soms letterlijk omdat ze daar meer verdienen.
Dus je hoeft niet zo minderwaardig te doen.
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatief
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.
Iedereen mag doen wat die wil in 'mijn wereld' zeg maar.
Ben in De Waalhaven begonnen, geen vrouw gezien, althans niet in dat gedeelte .quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.
Je krijgt daar bakken met geld omdat je met spieren en zonder hersens pittig werk verricht.
Een kwart van alle voetbalhooligans in Rotterdam deed dat werk, had jij met Truus steigerpijpen willen sjouwen
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?
Stellen moeten zelf weten hoe ze hun leven inrichten en of ze fulltime werken beiden, parttime of dat een ouder thuis blijft voor de kinderen en het huishouden
Dit vind ik zo'n dooddoener en komt imo altijd uit de mond van iemand die enkel werkt en als een echte Fok!ker in het weekend F1 kijkt en nergens komt. (Anders begreep je het wel dat het leuk is om leuke dingen te doen.)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.
Wij mannen weten gaan al eeuwen met de pest in ons lijf naar werk en hopen op wat te neuken bij thuiskomst. Dat is lekker overzichtelijk en prima te managen.
Ik vind F1 echt helemaal niks aan Liever lees ik Houellebecqquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n dooddoener en komt imo altijd uit de mond van iemand die enkel werkt en als een echte Fok!ker in het weekend F1 kijkt en nergens komt. (Anders begreep je het wel dat het leuk is om leuke dingen te doen.)
Ik ben zielsgelukkig met veel reizen, leuk werk, goeie seks en lekker verdienen. Ik vind mijn leven leuk.
Maar idd, veel mannen zijn simpel en tevreden met een potje gekookt eten en een beurt. Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Iemand zijn ding, prima toch?
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Zeker, ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?
Ik zag jou laatst nog met een Dokter Bernardboekje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind F1 echt helemaal niks aan Liever lees ik Houellebecq
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.
Blijkbaar is de suggestie opperen dat het mag is al verwerpelijk in deze tijd.
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.
Het is meten met twee maten.quote:En als jij die suggestie maakt dat vrouwen thuis kunnen blijven (geen id in welke setting je dat doet) dan zullen mensen vooral vinden dat je je er niet mee moet bemoeien en dat mensen zelf wel kunnen kiezen of de vrouw of man al dan niet thuisblijft. Zal meer zo zijn als dat ze het voorstel zelf verwerpelijk vinden.
Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 23 oktober 2024 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.
[..]
Deel 3, maandag 21 okt, 18:35 #160
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.
Al snap ik wel dat je hem zo leest omdat Banshee
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.
Maar ''de hele dag zwoegen naast de opvoeding'' zeg je maar wat als mensen het gewoon wat eerlijker verdelen? Want tegenwoordig vinden mannen het ook gewoon leuk en wenselijk om een deel van de opvoeding op zich te nemen. En volgens mij kunnen ze dat ook meer dan prima.
Jij bent toch al getrouwd?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.
²
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.
Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carrière ambieert.
Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.
²
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.
Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carrière ambieert.
Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goedquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
Eens. Maar ik vroeg me af of Etan dat ook vindt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goed
Als echte ruwe vent zorg ik voor brood en vleesnat op de plank. Ik reageer selectief (door tijdgebrek).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:03 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?
Uiteraard wist ik door je reacties al dat er voor mij geen plek zou zijn in jouw wereld.
En ik denk daarnaast dat jij niet eens doorhebt hoeveel vrouwen (en ook mannen) op jou afknappen.
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
Werkt wel, want ik ken twee van zulke vrouwen. Allebei goed opgeleid, riant salaris en hun respectieve mannen vonden het geen enkel probleem om meer thuis te zijn voor de kinderen. Een paar heeft een kind, het ander stel heeft er inmiddels al twee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.
Ik denk dat er veel mensen zijn die de keus helemaal niet hebben om de vrouw helemaal thuis te kunnen laten blijven. Helaas. Daar zouden ze inderdaad iets tegen moeten doen.
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
.....want dat gekoketteer met je zgn mannelijkheid begint zo onderhand pathetisch te worden.
Daar moet je sinds 1 januari 2018 voor naar de notaris. Benieuwd hoeveel mensen daar nu nog geld aan gaan uitgeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.
Waar heb je het over? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.
Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.
²
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.
Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.
²
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?
Idem voor de IT. Ze zult in de IT voornamelijk mannen treffen, en in de zorg voornamelijk vrouwen. Dat is een gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn natuurlijk ook vrouwen die wel volledig zelf uit eigen overtuiging ervoor kiezen om de "rol" van zorger op zich te nemen in het huishouden.
Die vrije keuze dient wat mij betreft net zo goed gerespecteerd te worden.
Absoluut. Die zijn er ook. Maar dat past niet in mijn narratief. Ik sta echt de traditionele rolpatronen voor zoals we die hier 50 jaar geleden nog hadden. Het is ook deels ingegeven uit liefde en zachtmoedigheid voor de vrouw. Zeker als het mijn vrouw is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannen
Het is niet een post maar alles bij elkaar. We liggen gewoon te ver uit elkaar met het verschil dat het voor mij helemaal ok is hoe jij bent en je leven inricht maar andersom lijkt er weinig begrip en respect voor mensen die niet in een rolpatroon willen vastzitten en niet passen bij jouw norm. Vrouwen met mannelijke trekjes daar ben je dan 'allergisch' voor. Leven en laten leven denk ik dan. Waarom kun je mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn en in hun waarde laten?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er?
Ik kan die emotionele uitbarsting niet zo goed plaatsen.
²
Waarom gedraag je nederig en slijm je met je baas? Dat doet toch niemand? Er is werk zat dus ze mogen allang blij zijn met personeel. Bij mij is het eerder andersom joh....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.
Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.
²
Ja, ik vind dat echt prima allemaal. Maar jij reageert emotioneel op mij. Ik krijg daarmee de indruk dat leven en laten leven dan alleen opgaat voor mensen die jouw opvattingen delen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het is niet een post maar alles bij elkaar. We liggen gewoon te ver uit elkaar met het verschil dat het voor mij helemaal ok is hoe jij bent en je leven inricht maar andersom lijkt er weinig begrip en respect voor mensen die niet in een rolpatroon willen vastzitten en niet passen bij jouw norm. Vrouwen met mannelijke trekjes daar ben je dan 'allergisch' voor. Leven en laten leven denk ik dan. Waarom kun je mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn en in hun waarde laten?
Alsof jij je daar zorgen om moet maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
²
Paar posts geleden pastte het niet in je narratief maar nu vind je het allemaal prima?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat echt prima allemaal. Maar jij reageert emotioneel op mij. Ik krijg daarmee de indruk dat leven en laten leven dan alleen opgaat voor mensen die jouw opvattingen delen.
²
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Paar posts geleden pastte het niet in je narratief maar nu vind je het allemaal prima?
Het is duidelijk dat je nu spiegelt. O o mals ventje toch......
Spiegeltje, spiegeltje......quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?
²
Het is jouw stelregel. Niet de mijne. Hoe ik er over denk dat drappeer ik hier al een aantal topics op ontzettend vredige wijze. Er zit een goede kop op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?
²
Begint vaak redelijk gelijkwaardig als het gaat om de ambitie voor een leuk leven. Maar zodra je eenmaal 35 bent met een paar koters komt het daar wel op neer voor een man. De gemiddelde Nederlandse vrouw zit er ook helemaal niet op te wachten dat je allerlei verplichtingen hebt en tijdrovende laat staan dure hobby's naast je werk heb ik het idee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.
Wij mannen weten gaan al eeuwen met de pest in ons lijf naar werk en hopen op wat te neuken bij thuiskomst. Dat is lekker overzichtelijk en prima te managen.
Gaat alleen om bezittingen die voor het huwelijk zijn opgebouwd, dus als je bijvoorbeeld bij iemand intrekt. Alles wat je na die tijd opbouwt is van jullie samen voor de wet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar moet je sinds 1 januari 2018 voor naar de notaris. Benieuwd hoeveel mensen daar nu nog geld aan gaan uitgeven.
Ah dus jij moet slijmen en nederig doen naar jouw baas ?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.
Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.
²
Krijg jij geld voor het posten op fok?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Werkt wel, want ik ken twee van zulke vrouwen. Allebei goed opgeleid, riant salaris en hun respectieve mannen vonden het geen enkel probleem om meer thuis te zijn voor de kinderen. Een paar heeft een kind, het ander stel heeft er inmiddels al twee.
En begin niet over natuurlijke processen. Dat staat hier helemaal los van.
Dit heeft te maken met maatschappelijke omwentelingen.
Het is FOK!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijg jij geld voor het posten op fok?
Ja, dat is wat ik voorsta. In mijn ideale wereld is dat wat ik wil. Maar ik breng dat op een vriendelijke manier aan de man. Of om met jouw woorden te spreken: mals.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:12 schreef sp3c het volgende:
Nee jij wil vaste kaders waar niet van af mag worden getreden, dat vind ik bepaald niet mals en daar reageren mensen op, dat je je denkbeeldige vrouw binnenlaat met de Lidl opwarm couscous en de denkbeeldige koters boeit niemand een klote
Ja dat willen mensen niet hequote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik voorsta. In mijn ideale wereld is dat wat ik wil. Maar ik breng dat op een vriendelijke manier aan de man. Of om met jouw woorden te spreken: mals.
²
Dat bediscussieren we hier dus. Verschillende meningen, verschillende standpunten, verschillende inzichten. Je gaat haast denken dat dit een forum is.quote:
Dat zeg ik tochquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat bediscussieren we hier dus. Verschillende meningen, verschillende standpunten, verschillende inzichten. Je gaat haast denken dat dit een forum is.
(Ik ken jou als een levensgenieter. Neem bij gelegenheid een beetje rundergehakt. Voeg alleen zout toe. Lekker laten sudderen. En daarna op een fijn ambachtelijk stukje brood met oelek.)
²
Waarheid als een huis. Maar hier wordt ontzettend overgevoelig op gereageerd door dezen en genen. Ik begrijp niet zo goed waarom, we delen slechts constateringen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarheid als een huis. Maar hier wordt ontzettend overgevoelig op gereageerd door dezen en genen. Ik begrijp niet zo goed waarom, we delen slechts constateringen.
²
quote:Wat veel vrouwen vergeten is dat moeder zijn ook een fulltime baan is. Op het werk wil je de perfecte werknemer zijn en thuis de moeder die alles goed geregeld hebt. Je legt de lat zowel op de werkvloer als thuis hoog. Ook kan het zijn dat je jezelf wil bewijzen tegenover anderen. Je hebt alles onder controle als werkende moeder, of toch niet?
Binnen veel gezinnen is de moeder vaak degene die de meeste tijd doorbrengt met de kinderen. Je vindt het moeilijk om dingen los te laten en doet liever thuis alles zelf. Zodra je iets uit handen geeft aan je partner, bekruipt je een schuldgevoel. En toch is het verstandig om als team samen te werken. Naast moeder zijn ben je ook een vrouw. Plan tijd voor jezelf in om tot rust te komen. Voor je het weet, beland je in een burn-out.
https://www.mamaglow.nl/w(...)ess-of-een-burn-out/
Als je als vrouw constant in je masculiene energie zit gaat dan ten koste van je vrouwelijkheid. Maar o wee als je dat als man leiderschap toont of alleen maar deze kenmerken durft te benoemen .quote:Mannelijke energie wordt vaak geassocieerd met kracht, oplossingsgerichtheid en de leiding nemen. Vrouwelijke energie daarentegen voelt zachter, sensueler, zorgzamer en gevoeliger. In veel gevallen wordt een masculine man als de 'baas' gezien, terwijl een masculine vrouw het labeltje 'bazig' krijgt.
Dat gezegd hebbende: vertaal dit eens door naar de arbeidsmarkt en de roep om meer vrouwen (aan de top) in welke sector dan ook. Bijvoorbeeld meer vrouwen bij in het leger. Waarom? Volgens de politiek correcte lezing omdat vrouwen schijnbaar over bepaalde eigenschappen beschikken waarmee een oorlog kan worden gewonnen , eigenschappen die mannen niet hebben. Met andere woorden, mannen en vrouwen in het leger, of in een oorlog, zijn gelijken omdat verschillen niet mogen bestaan en tegelijkertijd worden verschillen tussen man en vrouw in het voordeel van de vrouw beslecht (want een minderheid).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.
Dat laatste zou in theorie een logische vervolgredenatie zijn maar daar zit nogal een maatschappelijk taboe op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:38 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende: vertaal dit eens door naar de arbeidsmarkt en de roep om meer vrouwen (aan de top) in welke sector dan ook. Bijvoorbeeld meer vrouwen bij in het leger. Waarom? Volgens de politiek correcte lezing omdat vrouwen schijnbaar over bepaalde eigenschappen beschikken waarmee een oorlog kan worden gewonnen , eigenschappen die mannen niet hebben. Met andere woorden, mannen en vrouwen in het leger, of in een oorlog, zijn gelijken omdat verschillen niet mogen bestaan en tegelijkertijd worden verschillen tussen man en vrouw in het voordeel van de vrouw beslecht (want een minderheid).
Maar kan ik dan vanuit dat perspectief ook openlijk pleiten voor meer mannen in de kraamzorg? Of meer mannen aan het werk in de kinderopvang? Mannen zijn immers zorgzaam, geduldig, kunnen goed met baby's omgaan of met kinderen überhaupt
Als ik dit onderwerp volg, lijkt het alsof de rol van vrouwen beperkt is tot het baren van kinderen en het opruimen van rommel, en dat werkende vrouwen helemaal ongepast zouden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Is minder vrouwelijk overigens altijd zo onaantrekkelijk dan?
Een van de leukste vriendinnen die ik heb gehad had een beroep als industrieel programmeur en hield van speciaalbier drinken en hardrockmuziek.
Dat soort vrouwen zijn misschien niet op en top vrouwelijk, maar meestal wel leen stuk leuker dan overgevoege tutjes die zich voortdurend afhankelijk opstellen en gaan janken als een nagel kapot is.
Daarmee reduceer je de vrouw tot een geavanceerd soort werkster. Een vrouw is echt zoveel meer. We zouden ze moeten koesteren en rekening moeten houden met hun (lichamelijke en geestelijke) beperkingen, voor zover die er zijn. Nogmaals mannen en vrouwen moeten elkaar aanvullen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:28 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Als ik dit onderwerp volg, lijkt het alsof de rol van vrouwen beperkt is tot het baren van kinderen en het opruimen van rommel, en dat werkende vrouwen helemaal ongepast zouden zijn.
Ik ga ver daarin. Als je gaat zitten lachen om grappen van je baas die niet eens grappig zijn. Of je doet iets tegen je zin in voor de werkgever. Of je praat hem naar de mond. Dat zijn allemaal zaken die ik mijn vrouw niet gun. Laat mij maar die centen sprokkelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ah dus jij moet slijmen en nederig doen naar jouw baas ?
Ja bla bla. Een vrouw die werkt voor een baas is volgens jou aan het slijmen en zichzelf omhoog aan het neukenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee reduceer je de vrouw tot een geavanceerd soort werkster. Een vrouw is echt zoveel meer. We zouden ze moeten koesteren en rekening moeten houden met hun (lichamelijke en geestelijke) beperkingen, voor zover die er zijn. Nogmaals mannen en vrouwen moeten elkaar aanvullen.
²
Heb je een quote van mij waar ik dat heb gezegd? Nee he. Dacht ik al.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:55 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ja bla bla. Een vrouw die werkt voor een baas is volgens jou aan het slijmen en zichzelf omhoog aan het neuken
Ja hè. Toch wel:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je een quote van mij waar ik dat heb gezegd? Nee he. Dacht ik al.
²
quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef BansheeBoy het volgende: [..] Jij zorgt ook voor haar. Ze hoeft niet bij Jan en alleman te slijmen voor wat centen. Mannelijker kan niet. ²
]quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.
²
Precies wat ik dacht. Geen quote die dat bevestigt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:05 schreef Thaddeus het volgende:
En zo zijn er nog wel wat posts waarin je suggereert dat een vrouw die werkt alleen maar kan slijmen of neuken.
En wat houdt dat "rekening houden" concreet in, in plaats van deze vaagtaal.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarmee reduceer je de vrouw tot een geavanceerd soort werkster. Een vrouw is echt zoveel meer. We zouden ze moeten koesteren en rekening moeten houden met hun (lichamelijke en geestelijke) beperkingen, voor zover die er zijn. Nogmaals mannen en vrouwen moeten elkaar aanvullen.
²
Ik wil het daar bij laten man. Voor iemand die betrokken is en echt wil is het meer dan duidelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat houdt dat "rekening houden" concreet in, in plaats van deze vaagtaal.
De hele dag binnen zitten dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil het daar bij laten man. Voor iemand die betrokken is en echt wil is het meer dan duidelijk.
²
Jij bent niet betrokken genoeg en je wilt niet echt. Ik kan er niks anders van maken.quote:
Terug naar 1900 wil ik inderdaad niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij bent niet betrokken genoeg en je wilt niet echt. Ik kan er niks anders van maken.
²
Over welke mogelijke geestelijke beperkingen van vrouwen denk je dan aan?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Als die er al zijn had ik er achteraan gezet. Maar puur anekdotisch: over het algemeen spelen emoties een sterke rol.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Over welke mogelijke geestelijke beperkingen van vrouwen denk je dan aan?
Jij vertoont zulks gedrag overmatig om hogerop te komen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga ver daarin. Als je gaat zitten lachen om grappen van je baas die niet eens grappig zijn. Of je doet iets tegen je zin in voor de werkgever. Of je praat hem naar de mond. Dat zijn allemaal zaken die ik mijn vrouw niet gun. Laat mij maar die centen sprokkelen.
²
Dat emoties een sterke rol zouden kunnen spelen schaar jij dus onder 'geestelijke beperkingen'?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als die er al zijn had ik er achteraan gezet. Maar puur anekdotisch: over het algemeen spelen emoties een sterke rol.
²
Ik niet nee. Daarmee zijn je andere vragen meteen overbodig. Schaakmatjequote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:01 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Jij vertoont zulks gedrag overmatig om hogerop te komen?
Misschien handiger om normaal te discussiëren met respect voor degene met wie je discussieert, in plaats van anderen 'schaakmat' te (willen) zetten. Het is een discussie hé. Geen wedstrijdje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik niet nee. Daarmee zijn je andere vragen meteen overbodig. Schaakmatje
²
Dappere post, maar dat zijn we dan eens. En nu terug naar de inhoud als je het niet erg vindt:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:11 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Misschien handiger om normaal te discussiëren met respect voor degene met wie je discussieert, in plaats van anderen 'schaakmat' te (willen) zetten. Het is een discussie hé. Geen wedstrijdje.
Je wenst je vrouw dat niet toe, bedoel je neem ik aan?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dappere post, maar dat zijn we dan eens. En nu terug naar de inhoud als je het niet erg vindt:
Neen. Ik doe het niet. Dat maak de rest van de vragen meteen overbodig. Helaas gebeurt het wel veel. Te veel als je het mij vraagt. En mijn vrouw (en eigenlijk ook andere vrouwen) gun ik dat niet. Ik gun ze beter.
²
Ik vind jouw woordkeuze (net iets) beter. Absoluut.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:23 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Je wenst je vrouw dat niet toe, bedoel je neem ik aan?
Ik vind vrouwelijke energie wel fijn. Wat zachter en gevoeliger, maar geen huppelkutje. Muzieksmaak zegt niks met als beroep of een biertje drinken. Zolang ze maar niet mannelijk is, niet one of the guys.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Is minder vrouwelijk overigens altijd zo onaantrekkelijk dan?
Een van de leukste vriendinnen die ik heb gehad had een beroep als industrieel programmeur en hield van speciaalbier drinken en hardrockmuziek.
Dat soort vrouwen zijn misschien niet op en top vrouwelijk, maar meestal wel leen stuk leuker dan overgevoege tutjes die zich voortdurend afhankelijk opstellen en gaan janken als een nagel kapot is.
In post 125 zeg je letterlijk 'ik ga ver daarin' gevolgd door voorbeelden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik niet nee. Daarmee zijn je andere vragen meteen overbodig. Schaakmatje
²
Ver daarin dat ik het al gauw erg vind bedoel ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
In post 125 zeg je letterlijk 'ik ga ver daarin' gevolgd door voorbeelden.
Verwarrend verwoord dus.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ver daarin dat ik het al gauw erg vind bedoel ik.
²
Zijn er landen waar een onsesie/joggingpak en vette haren zonder make up tot het vrouwelijke ideaalbeeld behoren?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me prima dat Nederlandse vrouwen zich niet verplicht voelen om zich naar het vrouwelijke ideaalbeeld van een ander te voegen!
Klopt. Maar dan ook niet zeiken als dat consequenties heeft.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me prima dat Nederlandse vrouwen zich niet verplicht voelen om zich naar het vrouwelijke ideaalbeeld van een ander te voegen!
Nee de gemiddelde man trekt volle zalenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Zijn er landen waar een onsesie/joggingpak en vette haren zonder make up tot het vrouwelijke ideaalbeeld behoren?
Want ik zie in Nederland veel moeders er echt verslonsd bij lopen als ze hun kinderen ophalen van school. Daarnaast is een groot deel behoorlijk obees.
Wat je op het schoolplein ziet, daar lusten de honden inderdaad geen brood van. Het vooroordeel ‘zodra de kinderen er zijn wordt er geen aandacht meer besteed aan het uiterlijk’ wordt dan echt door de meesten waar gemaakt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Zijn er landen waar een onsesie/joggingpak en vette haren zonder make up tot het vrouwelijke ideaalbeeld behoren?
Want ik zie in Nederland veel moeders er echt verslonsd bij lopen als ze hun kinderen ophalen van school. Daarnaast is een groot deel behoorlijk obees.
Ik reageer op haar stelling dat vrouwen niet aan het vrouwelijk beeld dat mannen graag zien willen voldoen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee de gemiddelde man trekt volle zalen
Dit geldt ook voor mannen, zoals @ieniminimuis al schreef.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Toch lopen ze er hier beter bij dan in Frankrijk of België. Daar trekken ze echt maar wat aan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Van vrouwen verwacht ik wel wat meer in uiterlijk opzicht. Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat je op het schoolplein ziet, daar lusten de honden inderdaad geen brood van. Het vooroordeel ‘zodra de kinderen er zijn wordt er geen aandacht meer besteed aan het uiterlijk’ wordt dan echt door de meesten waar gemaakt.
En ja, dat geldt ook voor de mannen.
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:54 schreef C64 het volgende:
[..]
Van vrouwen verwacht ik wel wat meer in uiterlijk opzicht. Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.
Bron?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:54 schreef C64 het volgende:
[..]
[..] Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat jij precies verstaat onder verwaarlozing? Als je zegt dat alle mensen op een schoolplein er niet uitzien? Dat lijkt me sterk, tenzij je kinderen misschien naar een hele vage school gaan waar allerlei mensen met problematiek op afkomen? En daardoor ook een bepaalde zorg voor zichzelf missen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.
Binnen een relatie vind ik het eigenlijk minachting naar je partner om niet voor jezelf te zorgen. En dan moet je niet gek opkijken als je partner interesse in jou verliest.
Sommigen leven bij: als iemand echt van je houdt, dan houdt ze van je ongeacht hoe ze eruit ziet. Nou: nee. We worden allemaal ouder en enige aftakeling valt niet te voorkomen. Maar jezelf verwaarlozen… geen goed idee.
Draag jij make up? Heb jij lang haar?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.
Binnen een relatie vind ik het eigenlijk minachting naar je partner om niet voor jezelf te zorgen. En dan moet je niet gek opkijken als je partner interesse in jou verliest.
Sommigen leven bij: als iemand echt van je houdt, dan houdt ze van je ongeacht hoe ze eruit ziet. Nou: nee. We worden allemaal ouder en enige aftakeling valt niet te voorkomen. Maar jezelf verwaarlozen… geen goed idee.
Je treedt toch in de openbaarheid? Of ben je een Tokkie die schijt aan anderen heeft? Zorg dat je er een beetje toonbaar uit ziet. Dat is mij geleerd tenminste. Sommigen stinken zelfs ronduit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.
Vrouwen besteden gemiddeld meer tijd uit hun uiterlijk en minder tijd aan werken dan mannen.quote:
Ik herken het gewoon niet dat ik me zou storen aan de lelijkheid van een onbekende.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:56 schreef C64 het volgende:
[..]
Je treedt toch in de openbaarheid? Of ben je een Tokkie die schijt aan anderen heeft? Zorg dat je er een beetje toonbaar uit ziet. Dat is mij geleerd tenminste. Sommigen stinken zelfs ronduit.
Ik schreef niet alle. Ik schreef de meesten. Sowieso, mijn vrouw komt er ook en die verwaarloost zich allesbehalve. Daarnaast zijn er nog zeker drie moeders die ik mij zo voor de geest kan halen waar niets mis mee is. En het is een kleine school. Maar dan weer wel in een omgeving waar heel weinig problemen zijn...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:48 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat jij precies verstaat onder verwaarlozing? Als je zegt dat alle mensen op een schoolplein er niet uitzien? Dat lijkt me sterk, tenzij je kinderen misschien naar een hele vage school gaan waar allerlei mensen met problematiek op afkomen? En daardoor ook een bepaalde zorg voor zichzelf missen?
Bij verwaarlozing denk ik aan: niet douchen of simpelweg basisverzorging te missen. Maar vaak zit er iets diepers achter: niet lekker in hun vel, veel stress of kampen met andere problemen. Dat zie je dan vaak ook wel terug in het huishouden of andere aspecten van iemands leven.
Ik vind het geen minachting naar een partner, maar eerder naar jezelf (als je het al zo’n stempel moet geven). En vaak een signaal dat iemand psychisch ergens doorheen gaat. In een goede relatie praat je daar dan over, kun je dat soort dingen ook benoemen en probeer je elkaar te steunen / helpen (vind ik).
Wat ik minder begrijp, is de neerbuigende toon die ik hier hoor. Het idee dat vrouwen op het schoolplein er zó slecht uitzien ‘dat de honden er geen brood van lusten’… Waarom zo oordelen?
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:52 schreef C64 het volgende:
[..]
Draag jij make up? Heb jij lang haar?
Het vergt bij mannen veel minder werk om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien. De eerste man met een onesie moet ik ook nog tegenkomen.
Jullie zijn echt de uitzondering op de regel. De gemiddelde kerel heeft kort haar waar hooguit wat gel of wax in gaat, draagt geen make up, en een spijkerbroek met een shirt en ziet er prima uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.
En ik ben relatief lang bezig met mijn haar. Ik ben een beetje een ijdeltuit.
Idem bij ons.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.
Leuk dat je dit zo zegt. Ik draag ook niet vaak make-up maar verzorg mezelf verder goed maar er zijn ook veel mensen die een vrouw zonder make-up onverzorgd vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef niet alle. Ik schreef de meesten. Sowieso, mijn vrouw komt er ook en die verwaarloost zich allesbehalve. Daarnaast zijn er nog zeker drie moeders die ik mij zo voor de geest kan halen waar niets mis mee is. En het is een kleine school. Maar dan weer wel in een omgeving waar heel weinig problemen zijn...
Ik schreef ook niet dat ze er niet uitzien, maar dat ze geen of in ieder geval onvoldoende aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Ook schreef ik vrij nadrukkelijk dat het voor vrouwen en voor mannen geldt.
Maar wat ik eronder versta is dat iemand zichzelf slecht verzorgt. En dat zit vooral in fitheid wat mij betreft. En dat heeft alles te maken met dat ik sportief zijn, gezond eten, goed kleden, netjes verzorgt, enz.
Is natuurlijk ook maar wat je gewoon bent.
Hoe dan ook: veel vrouwen, maar ook mannen op het schoolplein hebben overgewicht of zelfs obesitas. Overigens, de kinderen ook.
Als je in een maatschappij participeert is het toch een stuk fijner voor iedereen om er representatief uit te zien en toch een beetje rekening te houden met anderen? in zowel fysiek als mentaal opzicht.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.
Die moet je uitleggen. Schoolgaande kinderen zijn toch helemaal niet zoveel werk?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.
Maar daar zal de moedermaffia wel anders over denken
Jij hebt geen kinderen, neem ik aan?quote:Op donderdag 14 november 2024 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die moet je uitleggen. Schoolgaande kinderen zijn toch helemaal niet zoveel werk?
Omgekeerd is dat ook zo, maar dan is het geïnternaliseerde misogynie. Dus niks opeens.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:11 schreef Elan het volgende:
https://npo.nl/npo3/deze-(...)-2023/WO_KN_20095688
Gisteren toevallig een stukje over gezien op de NPO. Traditionele vrouwen die uitleggen waarom ze voor die levensstijl kiezen. Eigenlijk exact dezelfde argumenten die hier door sommige mannen worden geopperd alleen als wij het zeggen is het opeens misogynie.
Ik moest dat Googlen:quote:Op donderdag 14 november 2024 15:03 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Omgekeerd is dat ook zo, maar dan is het geïnternaliseerde misogynie. Dus niks opeens.
Dat is ongetwijfeld de weer schuld van de man.quote:Geïnternaliseerde vrouwenhaat is het bevooroordeelde gedrag dat vrouwen op zichzelf en andere vrouwen projecteren als resultaat van jarenlange patriarchale conditionering door de samenleving,
Wel. Een op de middelbare en een op de lagere school.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen, neem ik aan?
Absoluut en ze wijzen vooral naar de witte hetero cisgender man.quote:Op donderdag 14 november 2024 15:08 schreef Elan het volgende:
Dat is ongetwijfeld de weer schuld van de man.
En Nederlandse mannen zijn vaak niet mannelijk, die dingen hebben met elkaar te maken. Na een tijdje in Frankrijk gewoond te hebben heeft dat mijn ogen wel geopend. De manier waarop mannen en vrouwen daar met elkaar omgaan is anders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Vertel.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:17 schreef adder het volgende:
[..]
En Nederlandse mannen zijn vaak niet mannelijk, die dingen hebben met elkaar te maken. Na een tijdje in Frankrijk gewoond te hebben heeft dat mijn ogen wel geopend. De manier waarop mannen en vrouwen daar met elkaar omgaan is anders.
Lagere school bestaat al 320 jaar niet meer.quote:Op donderdag 14 november 2024 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel. Een op de middelbare en een op de lagere school.
Nou de uitleg…
Zegt dat iets over de vrouw, over de man, over de combinatie, of ...?quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:56 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Leuk dat je dit zo zegt. Ik draag ook niet vaak make-up maar verzorg mezelf verder goed maar er zijn ook veel mensen die een vrouw zonder make-up onverzorgd vinden.
Er is geen primair onderwijs meer volgens jou?quote:Op donderdag 21 november 2024 09:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Lagere school bestaat al 320 jaar niet meer.
Sorry, ik overdreef iets: de lagere school bestaat al 39 jaar niet meer.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is geen primair onderwijs meer volgens jou?
Zo!
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisonderwijsquote:Het basisonderwijs in Nederland is in 1985 ontstaan toen de lagere school en de kleuterschool werden samengevoegd tot de basisschool.
Ja natuurlijk, want verantwoordelijkheid nemen voor jezelf is helemaal niet leukquote:Op donderdag 14 november 2024 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik moest dat Googlen:
[..]
Dat is ongetwijfeld de weer schuld van de man.
In Nederland is het opgegaan in de basisschool. Dat is iets anders dan dat het niet meer bestaat.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Sorry, ik overdreef iets: de lagere school bestaat al 39 jaar niet meer.
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisonderwijs
Nou nee hoor.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.
Maar daar zal de moedermaffia wel anders over denken
Ja ok, dat klop wel. Ik doel alleen op een situatie waarbij ik uitga van een standaard gezin van 2 ouders met 2/3 kinderen. Als je 2/3 kinderen hebt die op de opvang/basisschool zitten, dan is voor het ouders zonder achtervang (familie/vrienden die kunnen bijspringen in het brengen/ophalen van de kinderen naar school/sportclubjes/verjaardagen/zwemlessen/speelafspraakjes etc.) dat je dan niet veel tijd/energie over houdt om jezelf in topvorm te houden, zeker niet als je kinderen hebt die nog niet goed slapen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
Jezelf goed verzorgen kost helemaal niet zoveel tijd en kinderen zijn ook niet zoveel werk dat dat niet meer kan.
En je bent de beste ouder als je goed in je vel zit. Het is dus ook in het belang van je kinderen dat je dat beetje tijd voor jezelf neemt.
Goed verzorgd hoeft ook niet geheel op en top te zijn. Vers gedoucht, haar in een staart, fatsoenlijke kleding aan ziet er al heel anders uit dan bij wijze van spreken in je onsie met je haar door de war en de slaap nog in je ogen...
Dat zegt juist dat je niet kunt spreken van DE man of DE vrouw.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zegt dat iets over de vrouw, over de man, over de combinatie, of ...?
Waarom zouden ze dan nog steeds niet goed slapen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:50 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja ok, dat klop wel. Ik doel alleen op een situatie waarbij ik uitga van een standaard gezin van 2 ouders met 2/3 kinderen. Als je 2/3 kinderen hebt die op de opvang/basisschool zitten, dan is voor het ouders zonder achtervang (familie/vrienden die kunnen bijspringen in het brengen/ophalen van de kinderen naar school/sportclubjes/verjaardagen/zwemlessen/speelafspraakjes etc.) dat je dan niet veel tijd/energie over houdt om jezelf in topvorm te houden, zeker niet als je kinderen hebt die nog niet goed slapen.
En dan gek vinden dat die partner meer en meer om zich heen kijkt en ziet dat vrouwen die zich wel verzorgen een stuk appetijtelijker zijn en meer en meer een ruzie waard zijn…quote:Op zaterdag 23 november 2024 07:43 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Het is gewoon een feit dat schoolplein moeders er veelal wat onverzorgd uit zien.
Ik denk dat de meesten het allemaal wel best en vooral makkelijk vinden; simpele lekker zittende kleding makkelijk kapsel.
Druk met de balans tussen kinderen/werk, én je bent al aan de partner dus steek je er allemaal minder energie in qua hoe je eruit ziet.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan gek vinden dat die partner meer en meer om zich heen kijkt en ziet dat vrouwen die zich wel verzorgen een stuk appetijtelijker zijn en meer en meer een ruzie waard zijn…
Maar dan heb je natuurlijk wel een flutrelatie, als je om je heen gaat kijken omdat je vrouw er op het schoolplein bij staat in simpele lekker zittende kleding en een makkelijk kapsel. (En dat dan onverzorgd noemen).quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan gek vinden dat die partner meer en meer om zich heen kijkt en ziet dat vrouwen die zich wel verzorgen een stuk appetijtelijker zijn en meer en meer een ruzie waard zijn…
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:14 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Maar dan heb je natuurlijk wel een flutrelatie, als je om je heen gaat kijken omdat je vrouw er op het schoolplein bij staat in simpele lekker zittende kleding en een makkelijk kapsel. (En dat dan onverzorgd noemen).
gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijkquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan nog steeds niet goed slapen?
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.
Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.
Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.
En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijk
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.
Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.
En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Eens. Maar ik reageer dan ook vooral hierop:quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.
-ga eens weg met je reclame -quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.
Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.
Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
heeft ze een vriend?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:33 schreef Shreyas het volgende:
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten
Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
ja behoorlijkquote:Op zaterdag 23 november 2024 16:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen
Ik lul maar wat... Of niet?
Exact!quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het eerste is onzin. Er zijn hele mooie vrouwen die monogaam zijn en dus geen enkele behoefte hebben aan een ander, mits ze gelukkig zijn in hun relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg
en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor
Even voor de goede orde: er zijn natuurlijk veel meer mogelijke oorzaken voor vreemdgaan. En vreemdgaan wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de relatie. Heel veel vreemdgangers geven aan tevreden te zijn met hun relatie, van hun partner te houden en die ook niet kwijt te willen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:50 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.
Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).
En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.
Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja behoorlijk
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg
en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
Moralistisch?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moralistisch?
Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.
Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
Maar het helpt wel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn
Nou ben je de doelpalen aan het verschuiven. Jij had het over basisschoolgaande kinderen. Dat is 4-12 jaar. Pasgeboren kinderen zijn heel wat anders en die van mij (zeker de jongste) sliepen helemaal niet snel door als ik het vergelijk met mijn omgeving waar sommigen dat al na 2 weken hadden. De jongste is tot 2,5 jaar een slechte slaper geweest.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.
Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avondsquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
Agendaseks is altijd nog beter dan geen seks.quote:Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.quote:Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.quote:Op maandag 25 november 2024 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
Nee logisch.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.quote:Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?
Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.
Waar is de liefde in dit geval?
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.quote:Op maandag 25 november 2024 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.
Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.quote:Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?
Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.
Waar is de liefde in dit geval?
Ik reageer dan ook op het gemakzucht verhaal wat iemand geschreven heeft.quote:Op maandag 25 november 2024 20:30 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.quote:Op maandag 25 november 2024 22:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.
Maar goed, als je weekendjes weg gaat plannen ga je daarmee niet de levensstijl van de ander veranderen. Je denkt toch niet dat mijn vrouw begonnen is met iedere dag in de gym te zweten nadat ze mij heeft ontmoet?
Natuurlijk kan dat ontstaan, dat je doordat je partner sportief is je zelf ook meer gaat sporten, maar iemand die dat niet leuk vindt en liever met een zak chips voor de tv hangt… dan kun je weekendjes plannen tot je een ons weegt, maar dan ben jij toch de enige die gewicht is verloren.
Waar ik op reageerde was het stereotype van de persoon die zichzelf aantrekkelijk hield voor de partner, maar die als ‘de buit binnen is’ daar geen tijd meer in steekt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 00:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.
Alleen maar vorm en geen inhoud.
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.quote:Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.
Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.
Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
Natuurlijk niet. Maar mannen hebben veel minder moeite met de sleur en het verval dat ontstaat na verloop van tijd. 70% van alle scheidingen word door vrouwen geïnitieerd.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven.
En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.
Het is misschien niet altijd vooraf goed in te schatten, zeker niet op jonge leeftijd. Maar er zijn toch vaak wel signalen.
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.
De écht ijdele vrouw blijft gewoon ijdel. Hetzelfde voor de mannen.
In mijn vriendenkring is iedereen bijna hetzelfde gebleven. De ijdele mannen/vrouwen zijn nog steeds ijdel. De 'het is kerst, ik ga nu all out' types, die eens per maand mascara dragen ( ) doen nog steeds weinig.
Je bent verzorgd voor jezelf of je doet dat voor een ander. Ook die 2 groepen herken je best snel.
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:33 schreef CarbonC het volgende:
De tijd dat een vrouw een man nodig had voor economische zekerheid ligt alweer enige tijd achter ons, gelukkig.
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
En vice versa.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.
Mijn ervaring is toch wat anders. Vrouwen willen ook graag vaak seks (vaak als in vergelijkbaar met mannen), mits de seks voor hen bevredigend is.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.
Lesbische stellen hebben over het algemeen minder frequent seks dan heterostellen. Zonder dat de tevredenheid overigens minder is, dat lesbian death bed is een fabeltje.
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.
Dat er (te)veel mensen geen zak aan hun uiterlijk doen, dat vind ik al voor ze een relatie hebben.
Sommigen poetsen 4 keer per week de vensterbank, maar ze zien er niet uit. Snap ik weinig van. Maar ieder zijn ding uiteraard.
En elkaar lekker vinden en een goed seksleven hebben, maakt niet dat mensen bij elkaar blijven. Je verandert. Je krijgt andere doelen of dromen. In een bepaalde fase past dat. In een andere fase niet.
Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.
Het stukje intellectuele verdieping kan prima in platonische vriendschappen.
Absoluut maar ik haakte even in op wat jij stelde en hoe relatief die onafhankelijkheid is. Het aantal scheidingen loopt ook flink terug, ben wel benieuwd of de huizenmarkt daar wellicht een rol in speelt.quote:
Goede postquote:Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.
Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.
Ik noem maar wat.
En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vreemdgaan is dan wel wel weer een van de belangrijkste aanleidingen dus je kan e.e.a. toch niet helemaal los zien van elkaar .quote:Op woensdag 27 november 2024 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.
Wauw...quote:Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:
Klinkt als een hoop effort om een wip te mogen maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.
Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.
Ik noem maar wat.
En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vreemdgaan is een buitengewoon complex iets wat veel meer facetten heeft dan alleen seks.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vreemdgaan is dan wel wel weer een van de belangrijkste aanleidingen dus je kan e.e.a. toch niet helemaal los zien van elkaar .
Ik jank niet hoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wauw...
Als dat niet in mijn relatie aanwezig is dan is er geen relatie.
Op jouw manier bekijk je vrouwen als personen die gemakkelijk zijn voor het huishouden, de kinderen en met de benen open te liggen.
(En dan janken dat ze niet genoeg seks krijgen of hun vrouw zich verwaarloosd )
Omdat jij het kennelijk leest als transactioneel.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt als een hoop effort om een wip te mogen maken.
Als ze er überhaupt in trapt.
Als zij dat elke keer moet regelen komt er zeker geen wip vanquote:Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt als een hoop effort om een wip te mogen maken.
Als ze er überhaupt in trapt.
Correct. Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen, maar wel erg nodig hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vreemdgaan is een buitengewoon complex iets wat veel meer facetten heeft dan alleen seks.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als zij dat elke keer moet regelen komt er zeker geen wip van
Dus het is wel degelijk transactioneel?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat jij het kennelijk leest als transactioneel.
Dan is het lust/roze bril/verliefdheid. Daarna leert ze iemand echt kennen en als dat dan zo een type is zoals jij jezelf hier neerzet dan droogt ze uit als een woestijn...quote:Op woensdag 27 november 2024 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dus het is wel degelijk transactioneel?
Mee eens hoor dat je er samen wat van moet maken, neemt niet weg dat vrouwen niet zo moeilijk moeten doen door constant in hun hoofd te zitten en seks alleen onder perfecte omstandigheden plaats kan vinden.
Nogmaals aan het begin van de relatie spelen dat soort sentimenten geen rol en heeft ze constant zin.
Ik denk dat er ook veel mensen vreemdgaan alleen om de spanning. Om uit te sleur te zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct. Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen, maar wel erg nodig hebben.
Neemt niet weg dat de rol van seks onmiskenbaar is anders was het geen vreemdgaan.
Of je moet op de bandwagen springen van emotioneel vreemdgaan, maar dat is een stuk lastiger te bewijzen.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan is het lust/roze bril/verliefdheid. Daarna leert ze iemand echt kennen en als dat dan zo een type is zoals jij jezelf hier neerzet dan droogt ze uit als een woestijn...
Misschien moeten mannen niet zo moeilijk doen en niet constant in hun broek zitten zodat seks niet altijd maar een nood is zonder er moeite voor te doen
Oh nee hoor.. toch niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n feministisch type dat seks als wapen gebruikt en pikstraf uitdeelt als haar vent niet gehoorzaam is . Zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn.
Het is vast heel feministisch dat een vrouwen zelf mag beslissen wanneer ze seks heeft.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n feministisch type dat seks als wapen gebruikt en pikstraf uitdeelt als haar vent niet gehoorzaam is . Zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn.
Qua seks moet ze inderdaad niet te moeilijk doen. Neemt niet weg dat ik geen moeite doe voor haar en mezelf lichamelijk mag verwaarlozen. Buiten het bed onzichtbaar is echt onzin, hoef geen slaafs tradwife.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh nee hoor.. toch niet.
Jij lijkt mij dan weer het type waarbij de vrouw lekker makkelijk moet zijn en buiten het bed vooral een beetje onzichtbaar.
Gohquote:Maar wij zouden sowieso bij elkaar aan het verkeerde adres zijn
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin zei Linda de Mol ooit.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is vast heel feministisch dat een vrouwen zelf mag beslissen wanneer ze seks heeft.
Koekoek. Het is een mens, geen object.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin.
Dat heeft Linda de Mol ook niet veel geholpen 😉quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin zei Linda de Mol ooit.
Wat ik bedoel is dat veel vrouwen responsief verlangen hebben. Als je moet wachten tot ze een keer spontaan in de stemming raken kun je lang wachten.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Koekoek. Het is een mens, geen object.
quote:Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat heeft Linda de Mol ook niet veel geholpen 😉
De culturele handjes van Umberto?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat heeft Linda de Mol ook niet veel geholpen 😉
Oh dat van het CBS klopt vast heel goed.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.
De exclusiviteit van mijn relatie zit niet primair in het intellectuele aspect maar in de seks, het romantische. Het samenkomen, de gezelligheid, de vrouwelijke touch,.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dat van het CBS klopt vast heel goed.
Maar het stukje intellectuele verdieping zoeken in vriendschappen? Je bent niet serieus, toch?
Ja, dan bevestig je idd het stukje hoe snel een man tevreden is.
Een hoogopgeleide man kiest ook makkelijk(er) voor een domme vrouw, andersom niet. Ik moet er ook niet aan denken.
Klinkt alsof je niet veel overeenkomsten hebt dan. Maar ieder zijn ding. Een relatie alleen voor de sex en romantiek. Ik moet er niet aan denken.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
De exclusiviteit van mijn relatie zit niet primair in het intellectuele aspect maar in de seks, het romantische. Het samenkomen, de gezelligheid, de vrouwelijke touch,.
Als ik gesprekken voer over zaken als geld, crypto, voetbal, werk etc voer ik die doorgaans met vrienden die daar ook interesse in hebben. Kun je concluderen dat de relatie dan dus oppervlakkig is maar andersom heb ik geen seks met vrienden of romantische diners bij kaarslicht.
Zelfde heeft zij overigens met vriendinnen. Heeft niks te maken met de vrouw als inferieur beschouwen of machogedrag maar wij zijn in de kern heel verschillend.
Het gaat wel wat verder dan alleen seks en romantiek want je vult elkaar ook aan met mannelijke en vrouwelijke inzichten. Vaak bekijk ik dingen heel zakelijk en hard en dan legt zij er middels haar vrouwelijke energie nuance en empathie in waardoor ik het toch net iets anders bekijk.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je niet veel overeenkomsten hebt dan. Maar ieder zijn ding. Een relatie alleen voor de sex en romantiek. Ik moet er niet aan denken.
Dit is een beetje het beeld wat ik bij een cliché mannelijke Fok!ker heb. Hij kan niks met vrouwen, vindt veel dingen van en over vrouwen stom, zit de hele dag op zolder, heeft geen vriendinnen, heeft een ouderwetse kring met enkel mannen.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:33 schreef Elan het volgende:
Maar we hebben beide ook een shitload aan hobby's en interesses die totaal verschillend zijn en waar we het nooit over hebben. Op verjaardagen zitten de mannen ook meestal bij elkaar met een pot bier en de vrouwen bespreken hun eigen dingen. De onderwerpen die daar voorbij komen boeien me over het algemeen echt geen reet.
Ik heb het idee dat jij heel erg de focus legt op bepaalde rollen in een relatie.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
De exclusiviteit van mijn relatie zit niet primair in het intellectuele aspect maar in de seks, het romantische. Het samenkomen, de gezelligheid, de vrouwelijke touch,.
Als ik gesprekken voer over zaken als geld, crypto, voetbal, werk etc voer ik die doorgaans met vrienden die daar ook interesse in hebben. Kun je concluderen dat de relatie dan dus oppervlakkig is maar andersom heb ik geen seks met vrienden of romantische diners bij kaarslicht.
Zelfde heeft zij overigens met vriendinnen. Heeft niks te maken met de vrouw als inferieur beschouwen of machogedrag maar wij zijn in de kern heel verschillend. Autonomie en een eigen leven is daarin heel belangrijk.
Zie jij je man of toekomstige man als een verlengstuk van jezelf?
Ja. En ook altijd kritiek op vrouwen. Niks is goed (bijv: Nederlandse vrouwen missen vrouwelijkheid). Maar zelf al helemaal niks te bieden hebben, behalve negativiteit.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij First Dates zitten ook altijd die Forever Single mannen, ze hebben gewoon níks maar dan ook niks met vrouwen, maar ze willen sex en een gezin, dus dan moet het maar.
Misschien is dat het probleem/de reden dat vrouwen vaker de scheiding initiëren? Ze 'krijgen' wel seks en romantiek maar de diepgang is er niet en dan hoeft die romantiek en seks ook niet meer..quote:Op woensdag 27 november 2024 16:51 schreef Rozenbloem het volgende:
Als het enkel zou gaan om seks en een beetje romantiek, dat zou het voor mij in ieder geval wel vervangbaar zijn.