abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215661151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:16 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
:') gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijk
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
pi_215661163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.

Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
pi_215661166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:51 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.
Eens. Maar ik reageer dan ook vooral hierop:

én je bent al aan de partner dus steek je er allemaal minder energie in qua hoe je eruit ziet.

Als je gezond leeft dan kun je ook als je wakker wordt er goed uitzien. Het idee dat je om er goed uit te zien eerst een uur in de badkamer moet bivakkeren is niet van mij afkomstig.
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:00:32 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215661183
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.

:P
-ga eens weg met je reclame -

[ Bericht 8% gewijzigd door Lenny77 op 23-11-2024 15:11:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215661188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.

Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.

Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
pi_215661253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.

Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
pi_215661387
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten :D

Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:41:13 #208
323876 michaelmoore
pi_215661426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen
heeft ze een vriend?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215661903
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:33 schreef Shreyas het volgende:
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten :D

Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen ;)

Ik lul maar wat... Of niet?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zaterdag 23 november 2024 @ 16:17:27 #210
323876 michaelmoore
pi_215661915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:14 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen ;)

Ik lul maar wat... Of niet?
ja behoorlijk

een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg

en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2024 16:51:16 ]
pi_215661931
quote:

[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Exact!
pi_215662117
quote:

[..]

Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.

Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).

En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.

Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
pi_215662293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg

en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor

Het eerste is onzin. Er zijn hele mooie vrouwen die monogaam zijn en dus geen enkele behoefte hebben aan een ander, mits ze gelukkig zijn in hun relatie.

Het tweede is prima op te lossen als je zelf ook non-monogaam bent. ;)
pi_215662448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:50 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.

Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).

En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.

Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
Even voor de goede orde: er zijn natuurlijk veel meer mogelijke oorzaken voor vreemdgaan. En vreemdgaan wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de relatie. Heel veel vreemdgangers geven aan tevreden te zijn met hun relatie, van hun partner te houden en die ook niet kwijt te willen.

Echter, ik heb het specifiek over mensen die zijn gaan geloven dat hun partner wel bij hun moet blijven, ook al doen ze niet meer hun best. Kijk, als je dat beiden doet werkt dat denk ik nog wel (ik ken nu eenmaal vooral verhalen van vrouwen die wel hun uiterlijk op peil hielden), maar als de een dat doet en de ander niet, dan heeft dat toch potentieel gevolgen. Als je je fysiek niet meer zo aangetrokken voelt tot je partner, of de intimiteit in het putje zit, of de connectie verdwenen, whatever, dan is het veel lastiger om verleidingen te weerstaan.

Mijn ervaring in ieder geval.

Ik ben daar ook altijd duidelijk in tegen mijn partners. Als ik het gevoel heb dat we niet meer echt blij van elkaar worden, dan hoeft het van mij niet. Als daar externe factoren aan ten grondslag liggen zoals ziekte is dat wat anders. Maar als gemakzucht de reden is, of misschien gewoon dat iemand op mij is uitgekeken, dan ben ik weg. Dan zoek ik wel iemand die wel blij wordt van mij en vise versa. Het leven is te kort om elkaar in de weg te zitten.

Maar heel veel mensen denken daar toch anders over, tenminste in mijn omgeving.
  zaterdag 23 november 2024 @ 17:38:36 #215
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215662500
quote:

[..]
ja behoorlijk

een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik

:')

Jij ben toch ook al 70 plus, zijn die mooie dames van jouw leeftijd nog zo erg?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:23:00 #216
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215662974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Le Diable
pi_215663651
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Moralistisch?

Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.

Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:01:44 #218
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215663979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Moralistisch?

Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.

Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.

Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Le Diable
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:22:54 #219
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215664231
quote:
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn
Maar het helpt wel. :D

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215664967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.

Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Nou ben je de doelpalen aan het verschuiven. Jij had het over basisschoolgaande kinderen. Dat is 4-12 jaar. Pasgeboren kinderen zijn heel wat anders en die van mij (zeker de jongste) sliepen helemaal niet snel door als ik het vergelijk met mijn omgeving waar sommigen dat al na 2 weken hadden. De jongste is tot 2,5 jaar een slechte slaper geweest.

Als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt ben je tussen 7.00/7.30 en 8.30u druk (bij mij zelfs tussen 7.45 en 8.15, maar groep 5, loopt zelf naar school, maakt zelf ontbijt, enz) en als je werkt heb je doorgaans BSO, waardoor je ze rond 18.00u ophaalt en om 19/20u gaan ze naar boven.

Als ze een keertje ziek zijn is er meer zorg natuurlijk, maar in zijn algemeenheid zijn kinderen die naar de basisschool gaat onvergelijkbaar met pasgeboren kinderen.
pi_215678582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
pi_215678783
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Agendaseks is altijd nog beter dan geen seks.

Zolang beide partijen maar zin in seks hebben maar er simpelweg niet aan toekomen door drukke schema's en/of jonge kinderen.

Het werkt echter niet als contractuele verplichting wanneer de seks uit de relatie is omdat een van beide simpelweg geen behoefte meer heeft aan seks met de ander.
blablablabla
pi_215678913
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
pi_215678948
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.
blablablabla
pi_215683384
quote:

[..]

Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?

Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.

Waar is de liefde in dit geval?
pi_215683462
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?

Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.

Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.
pi_215684384
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.
pi_215684413
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee logisch.

Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.

Maar goed, als je weekendjes weg gaat plannen ga je daarmee niet de levensstijl van de ander veranderen. Je denkt toch niet dat mijn vrouw begonnen is met iedere dag in de gym te zweten nadat ze mij heeft ontmoet?

Natuurlijk kan dat ontstaan, dat je doordat je partner sportief is je zelf ook meer gaat sporten, maar iemand die dat niet leuk vindt en liever met een zak chips voor de tv hangt… dan kun je weekendjes plannen tot je een ons weegt, maar dan ben jij toch de enige die gewicht is verloren. ;)
pi_215684435
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:30 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.
Ik reageer dan ook op het gemakzucht verhaal wat iemand geschreven heeft.

Geen leuke dingen samen plannen is net zo goed een voorbeeld van gemakzucht.
pi_215685008
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.

Maar goed, als je weekendjes weg gaat plannen ga je daarmee niet de levensstijl van de ander veranderen. Je denkt toch niet dat mijn vrouw begonnen is met iedere dag in de gym te zweten nadat ze mij heeft ontmoet?

Natuurlijk kan dat ontstaan, dat je doordat je partner sportief is je zelf ook meer gaat sporten, maar iemand die dat niet leuk vindt en liever met een zak chips voor de tv hangt… dan kun je weekendjes plannen tot je een ons weegt, maar dan ben jij toch de enige die gewicht is verloren. ;)
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.
Alleen maar vorm en geen inhoud.
pi_215685559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 00:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.
Alleen maar vorm en geen inhoud.
Waar ik op reageerde was het stereotype van de persoon die zichzelf aantrekkelijk hield voor de partner, maar die als ‘de buit binnen is’ daar geen tijd meer in steekt.

Daarvan heb ik aangegeven dat het een risico is voor de relatie. Lijkt mij evident dat als je in je gedrag wezenlijk gaat veranderen dat je daarmee de kans loopt dat je partner dan ook anders tegen jou aan gaat kijken.

En zoiets kun je van te voren nu eenmaal niet weten. Mensen kunnen veranderen. Soms ten goede, soms ook niet.

En nee, ik heb mijn vrouw niet ontmoet in de gym. En ze heeft ook geen six pack gelukkig. Je hoeft niet door te slaan in zoiets… Gewoon normaal fit blijven is ons doel.

Ze heeft uiteraard veel meer kwaliteiten. Dat ik uiterlijk belangrijk vind (zoals de meeste mensen hun partner ook fysiek aantrekkelijk willen vinden…) wil niet zeggen dat het alleen om uiterlijk draait. Als ik jou vertel dat mijn vrouw zeer intelligent is (wat ze ook is), dan denk je toch ook niet dat ik dus haar uiterlijk volstrekt onbelangrijk vind, toch?
pi_215689275
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.

Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
blablablabla
  woensdag 27 november 2024 @ 09:23:49 #233
438527 MissButterflyy
pi_215694832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.

Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven. :')
pi_215694898
De tijd dat een vrouw een man nodig had voor economische zekerheid ligt alweer enige tijd achter ons, gelukkig.
pi_215694934
quote:

[..]

Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.

Het is misschien niet altijd vooraf goed in te schatten, zeker niet op jonge leeftijd. Maar er zijn toch vaak wel signalen.
pi_215696229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven. :')
Natuurlijk niet. Maar mannen hebben veel minder moeite met de sleur en het verval dat ontstaat na verloop van tijd. 70% van alle scheidingen word door vrouwen geïnitieerd.
blablablabla
pi_215696294
quote:

[..]

En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.

De écht ijdele vrouw blijft gewoon ijdel. Hetzelfde voor de mannen. :)
In mijn vriendenkring is iedereen bijna hetzelfde gebleven. De ijdele mannen/vrouwen zijn nog steeds ijdel. De 'het is kerst, ik ga nu all out' types, die eens per maand mascara dragen ( :+ ) doen nog steeds weinig.

Je bent verzorgd voor jezelf of je doet dat voor een ander. Ook die 2 groepen herken je best snel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215696388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.

Het is misschien niet altijd vooraf goed in te schatten, zeker niet op jonge leeftijd. Maar er zijn toch vaak wel signalen.
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.
Lesbische stellen hebben over het algemeen minder frequent seks dan heterostellen. Zonder dat de tevredenheid overigens minder is, dat lesbian death bed is een fabeltje.
blablablabla
pi_215696476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.

De écht ijdele vrouw blijft gewoon ijdel. Hetzelfde voor de mannen. :)
In mijn vriendenkring is iedereen bijna hetzelfde gebleven. De ijdele mannen/vrouwen zijn nog steeds ijdel. De 'het is kerst, ik ga nu all out' types, die eens per maand mascara dragen ( :+ ) doen nog steeds weinig.

Je bent verzorgd voor jezelf of je doet dat voor een ander. Ook die 2 groepen herken je best snel.
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
blablablabla
pi_215696526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:33 schreef CarbonC het volgende:
De tijd dat een vrouw een man nodig had voor economische zekerheid ligt alweer enige tijd achter ons, gelukkig.
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.
blablablabla
pi_215696551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.

Dat er (te)veel mensen geen zak aan hun uiterlijk doen, dat vind ik al voor ze een relatie hebben. :)
Sommigen poetsen 4 keer per week de vensterbank, maar ze zien er niet uit. Snap ik weinig van. Maar ieder zijn ding uiteraard.

En elkaar lekker vinden en een goed seksleven hebben, maakt niet dat mensen bij elkaar blijven. Je verandert. Je krijgt andere doelen of dromen. In een bepaalde fase past dat. In een andere fase niet.
pi_215696572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.
En vice versa.
pi_215696594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.
Lesbische stellen hebben over het algemeen minder frequent seks dan heterostellen. Zonder dat de tevredenheid overigens minder is, dat lesbian death bed is een fabeltje.
Mijn ervaring is toch wat anders. Vrouwen willen ook graag vaak seks (vaak als in vergelijkbaar met mannen), mits de seks voor hen bevredigend is.

Daar zie je vaak het probleem ontstaan. Mannen komen gemakkelijker tot een orgasme, vrouwen hebben vaak een langere aanloop nodig, seks in heteroseksuele relaties draait toch vaak vooral om penetratie en dat leidt er gemiddeld gezien toe dat vrouwen minder plezier hebben in seks en je gaat natuurlijk minder snel verlangen naar minder plezierige seks dan plezierige seks.
pi_215696637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.

Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.

Ik noem maar wat.

En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_215696700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.

Dat er (te)veel mensen geen zak aan hun uiterlijk doen, dat vind ik al voor ze een relatie hebben. :)
Sommigen poetsen 4 keer per week de vensterbank, maar ze zien er niet uit. Snap ik weinig van. Maar ieder zijn ding uiteraard.

En elkaar lekker vinden en een goed seksleven hebben, maakt niet dat mensen bij elkaar blijven. Je verandert. Je krijgt andere doelen of dromen. In een bepaalde fase past dat. In een andere fase niet.
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.

Het stukje intellectuele verdieping kan prima in platonische vriendschappen.
blablablabla
pi_215696720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.

Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.
pi_215696760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En vice versa.
Absoluut maar ik haakte even in op wat jij stelde en hoe relatief die onafhankelijkheid is. Het aantal scheidingen loopt ook flink terug, ben wel benieuwd of de huizenmarkt daar wellicht een rol in speelt.
blablablabla
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 12:59:03 #248
441859 crew  Lenny77
pi_215696794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.

Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.

Ik noem maar wat.

En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Goede post ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_215696807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.
Vreemdgaan is dan wel wel weer een van de belangrijkste aanleidingen dus je kan e.e.a. toch niet helemaal los zien van elkaar :+ .
blablablabla
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:02:14 #250
441859 crew  Lenny77
pi_215696832
quote:

Wauw...
Als dat niet in mijn relatie aanwezig is dan is er geen relatie.

Op jouw manier bekijk je vrouwen als personen die gemakkelijk zijn voor het huishouden, de kinderen en met de benen open te liggen.

:{w

(En dan janken dat ze niet genoeg seks krijgen of hun vrouw zich verwaarloosd :') )
pi_215696837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik noem maar wat.

Klinkt als een hoop effort om een wip te mogen maken.
Als ze er überhaupt in trapt.
blablablabla
pi_215696865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Vreemdgaan is dan wel wel weer een van de belangrijkste aanleidingen dus je kan e.e.a. toch niet helemaal los zien van elkaar :+ .
Vreemdgaan is een buitengewoon complex iets wat veel meer facetten heeft dan alleen seks.
pi_215696909
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wauw...
Als dat niet in mijn relatie aanwezig is dan is er geen relatie.

Op jouw manier bekijk je vrouwen als personen die gemakkelijk zijn voor het huishouden, de kinderen en met de benen open te liggen.

:{w

(En dan janken dat ze niet genoeg seks krijgen of hun vrouw zich verwaarloosd :') )
Ik jank niet hoor.
Jij wil verdieping waarom zoek je dat niet bij je partner maar ga je scheiden?

En wat is er mis om bepaalde vormen van verdieping exclusief te hebben binnen vriendschappen?

Vrouwen zijn sowieso veel minder emotioneel afhankelijk van de relatie dan mannen. Die hebben vaak al tig vriendinnen waar ze van alles mee delen dat ze echt niet met hun/een vent thuis bespreken. Dus die hypocriete act dat het zogenaamd om het intellectuele aspect gaat gaat van je mag je voor je houden.

Het probleem is dat het niet gaat om intellectuele verdieping maar er seksuele spanning bij komt kijken. En dat kan niet binnen je monogame huwelijk :W .
blablablabla
pi_215696962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat jij het kennelijk leest als transactioneel.

Date night/weekendje weg is leuk (als je een leuke partner hebt. Lekker eten regelen is normaal zou ik zeggen. Kinderen naar bed brengen ook. Misschien gek, maar ik heb voor mijn kinderen zorgen werkelijk nooit als last of effort gezien. Onhandig af en toe? Tuurlijk. Niemand vindt het leuk om een bed wat is ondergespuugd om 3 uur in de nacht te verschonen. Maar dat je een kwartier later het bed weer klaar hebt voor haar, ze weer helemaal comfortabel is… ja, dat geeft voldoening. Voor mij dan.

Net als dat het gewoon leuk is om je partner te zien genieten. Dat ze lekker kan ontspannen. Of dat nu leidt tot seks of niet. Heerlijk gewoon even tegen elkaar aankruipen met een drankje en een hapje. De ene keer regel jij dat, de andere keer regelt zij het. Precies zoals het uitkomt.

Het is een relatie, waarbij je samen er wat van maakt.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:16:48 #255
441859 crew  Lenny77
pi_215697003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Als zij dat elke keer moet regelen komt er zeker geen wip van :W
pi_215697012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vreemdgaan is een buitengewoon complex iets wat veel meer facetten heeft dan alleen seks.
Correct. Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen, maar wel erg nodig hebben.
Neemt niet weg dat de rol van seks onmiskenbaar is anders was het geen vreemdgaan.

Of je moet op de bandwagen springen van emotioneel vreemdgaan, maar dat is een stuk lastiger te bewijzen.
blablablabla
pi_215697044
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als zij dat elke keer moet regelen komt er zeker geen wip van :W
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat jij het kennelijk leest als transactioneel.

Dus het is wel degelijk transactioneel? :o

Mee eens hoor dat je er samen wat van moet maken, neemt niet weg dat vrouwen niet zo moeilijk moeten doen door constant in hun hoofd te zitten en seks alleen onder perfecte omstandigheden plaats kan vinden.

Nogmaals aan het begin van de relatie spelen dat soort sentimenten geen rol en heeft ze constant zin. Wat zegt het over je relatie als je er opeens bergen voor moet gaan verzetten?

Een escort is goedkoper dan een ring en taart.
blablablabla
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:25:30 #258
441859 crew  Lenny77
pi_215697071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Dus het is wel degelijk transactioneel? :o

Mee eens hoor dat je er samen wat van moet maken, neemt niet weg dat vrouwen niet zo moeilijk moeten doen door constant in hun hoofd te zitten en seks alleen onder perfecte omstandigheden plaats kan vinden.

Nogmaals aan het begin van de relatie spelen dat soort sentimenten geen rol en heeft ze constant zin.
Dan is het lust/roze bril/verliefdheid. Daarna leert ze iemand echt kennen en als dat dan zo een type is zoals jij jezelf hier neerzet dan droogt ze uit als een woestijn...

Misschien moeten mannen niet zo moeilijk doen en niet constant in hun broek zitten zodat seks niet altijd maar een nood is zonder er moeite voor te doen :+
pi_215697079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Correct. Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen, maar wel erg nodig hebben.
Neemt niet weg dat de rol van seks onmiskenbaar is anders was het geen vreemdgaan.

Of je moet op de bandwagen springen van emotioneel vreemdgaan, maar dat is een stuk lastiger te bewijzen.
Ik denk dat er ook veel mensen vreemdgaan alleen om de spanning. Om uit te sleur te zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_215697106
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan is het lust/roze bril/verliefdheid. Daarna leert ze iemand echt kennen en als dat dan zo een type is zoals jij jezelf hier neerzet dan droogt ze uit als een woestijn...

Misschien moeten mannen niet zo moeilijk doen en niet constant in hun broek zitten zodat seks niet altijd maar een nood is zonder er moeite voor te doen :+
Jij bent echt zo'n feministisch type dat seks als wapen gebruikt en pikstraf uitdeelt als haar vent niet gehoorzaam is . Zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn.
blablablabla
pi_215697132
Ok dan…
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:34:15 #262
441859 crew  Lenny77
pi_215697146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent echt zo'n feministisch type dat seks als wapen gebruikt en pikstraf uitdeelt als haar vent niet gehoorzaam is . Zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn.
Oh nee hoor.. toch niet.

Jij lijkt mij dan weer het type waarbij de vrouw lekker makkelijk moet zijn en buiten het bed vooral een beetje onzichtbaar.

Maar wij zouden sowieso bij elkaar aan het verkeerde adres zijn _O-
  woensdag 27 november 2024 @ 13:42:58 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215697239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is vast heel feministisch dat een vrouwen zelf mag beslissen wanneer ze seks heeft.
pi_215697244
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh nee hoor.. toch niet.

Jij lijkt mij dan weer het type waarbij de vrouw lekker makkelijk moet zijn en buiten het bed vooral een beetje onzichtbaar.

Qua seks moet ze inderdaad niet te moeilijk doen. Neemt niet weg dat ik geen moeite doe voor haar en mezelf lichamelijk mag verwaarlozen. Buiten het bed onzichtbaar is echt onzin, hoef geen slaafs tradwife.

quote:
Maar wij zouden sowieso bij elkaar aan het verkeerde adres zijn _O-
Goh *;
blablablabla
pi_215697258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is vast heel feministisch dat een vrouwen zelf mag beslissen wanneer ze seks heeft.
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin zei Linda de Mol ooit.
blablablabla
  woensdag 27 november 2024 @ 13:47:05 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215697274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin.
Koekoek. Het is een mens, geen object.
pi_215697605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je geen zin hebt dan maak je maar zin zei Linda de Mol ooit.
Dat heeft Linda de Mol ook niet veel geholpen 😉
pi_215697616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Koekoek. Het is een mens, geen object.
Wat ik bedoel is dat veel vrouwen responsief verlangen hebben. Als je moet wachten tot ze een keer spontaan in de stemming raken kun je lang wachten.
blablablabla
pi_215697644
Blanke nederlandse vrouwen worden steeds dikker. Kijk naar bijvoorbeeld Amalia. Precies die trend. Hoe kan dit. Zij worden ook steeds vaker geboren met een breed hoofd en een brede mannelijke onderkaak. Wie kan dit verklaren?
pi_215697651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
_O-

Nee ze is zelf ook wel terug gekomen van die uitspraak.
blablablabla
pi_215697661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De culturele handjes van Umberto?
pi_215698287
quote:

[..]

Oh dat van het CBS klopt vast heel goed. :Y

Maar het stukje intellectuele verdieping zoeken in vriendschappen? Je bent niet serieus, toch? :D
Ja, dan bevestig je idd het stukje hoe snel een man tevreden is. ;)
Een hoogopgeleide man kiest ook makkelijk(er) voor een domme vrouw, andersom niet. Ik moet er ook niet aan denken.
pi_215698500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Maar het stukje intellectuele verdieping zoeken in vriendschappen? Je bent niet serieus, toch? :D
Een hoogopgeleide man kiest ook makkelijk(er) voor een domme vrouw, andersom niet. Ik moet er ook niet aan denken.
De exclusiviteit van mijn relatie zit niet primair in het intellectuele aspect maar in de seks, het romantische. Het samenkomen, de gezelligheid, de vrouwelijke touch,.
Als ik gesprekken voer over zaken als geld, crypto, voetbal, werk etc voer ik die doorgaans met vrienden die daar ook interesse in hebben. Kun je concluderen dat de relatie dan dus oppervlakkig is maar andersom heb ik geen seks met vrienden of romantische diners bij kaarslicht.

Zelfde heeft zij overigens met vriendinnen. Heeft niks te maken met de vrouw als inferieur beschouwen of machogedrag maar wij zijn in de kern heel verschillend. Autonomie en een eigen leven is daarin heel belangrijk.

Zie jij je man of toekomstige man als een verlengstuk van jezelf?
blablablabla
pi_215698531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:15 schreef Elan het volgende:

[..]
De exclusiviteit van mijn relatie zit niet primair in het intellectuele aspect maar in de seks, het romantische. Het samenkomen, de gezelligheid, de vrouwelijke touch,.
Als ik gesprekken voer over zaken als geld, crypto, voetbal, werk etc voer ik die doorgaans met vrienden die daar ook interesse in hebben. Kun je concluderen dat de relatie dan dus oppervlakkig is maar andersom heb ik geen seks met vrienden of romantische diners bij kaarslicht.

Zelfde heeft zij overigens met vriendinnen. Heeft niks te maken met de vrouw als inferieur beschouwen of machogedrag maar wij zijn in de kern heel verschillend.
Klinkt alsof je niet veel overeenkomsten hebt dan. Maar ieder zijn ding. :) Een relatie alleen voor de sex en romantiek. Ik moet er niet aan denken.
pi_215698635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Klinkt alsof je niet veel overeenkomsten hebt dan. Maar ieder zijn ding. :) Een relatie alleen voor de sex en romantiek. Ik moet er niet aan denken.
Het gaat wel wat verder dan alleen seks en romantiek want je vult elkaar ook aan met mannelijke en vrouwelijke inzichten. Vaak bekijk ik dingen heel zakelijk en hard en dan legt zij er middels haar vrouwelijke energie nuance en empathie in waardoor ik het toch net iets anders bekijk.

Andersom kan zij eindeloos rondjes draaien in haar gevoelens rondom mensen of een bepaalde situatie en dan geven mijn rechtlijnigere inzichten haar weer duidelijkheid.

Maar we hebben beide ook een shitload aan hobby's en interesses die totaal verschillend zijn en waar we het nooit over hebben. Op verjaardagen zitten de mannen ook meestal bij elkaar met een pot bier en de vrouwen bespreken hun eigen dingen. De onderwerpen die daar voorbij komen boeien me over het algemeen echt geen reet.

Lijkt me heel ongezond voor je relatie als je zo gefocust bent op je partner in alles wat je doet en denkt.
blablablabla
pi_215698702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:33 schreef Elan het volgende:

Maar we hebben beide ook een shitload aan hobby's en interesses die totaal verschillend zijn en waar we het nooit over hebben. Op verjaardagen zitten de mannen ook meestal bij elkaar met een pot bier en de vrouwen bespreken hun eigen dingen. De onderwerpen die daar voorbij komen boeien me over het algemeen echt geen reet.
Dit is een beetje het beeld wat ik bij een cliché mannelijke Fok!ker heb. Hij kan niks met vrouwen, vindt veel dingen van en over vrouwen stom, zit de hele dag op zolder, heeft geen vriendinnen, heeft een ouderwetse kring met enkel mannen.
Urk belde en wilde de jaren ‘50 terug. :+
Dit is hoe m’n ouders hun vrienden hebben, allebei eigen geslacht. Gewoon heel ouderwets.

Ik heb net zoveel vrienden als vriendinnen en dat mengt allemaal prima. Die gescheiden hoekjes op een verjaardag ken ik ook niet. Woon je in een provincie? :D

Mannen die ook vriendinnen hebben vind ik in het algemeen veel leuker. Best of both worlds. :) Ontwikkeld. Die man heeft diepgang en meer inhoud.
Bij First Dates zitten ook altijd die Forever Single mannen, ze hebben gewoon níks maar dan ook niks met vrouwen, maar ze willen sex en een gezin, dus dan moet het maar.

We dwalen nu wel erg van de OP af: de Nederlands vrouw was niet vrouwelijk. ;)
pi_215698756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Zelfde heeft zij overigens met vriendinnen. Heeft niks te maken met de vrouw als inferieur beschouwen of machogedrag maar wij zijn in de kern heel verschillend. Autonomie en een eigen leven is daarin heel belangrijk.

Zie jij je man of toekomstige man als een verlengstuk van jezelf?
Ik heb het idee dat jij heel erg de focus legt op bepaalde rollen in een relatie.

Voor mij is een relatie juist een plek waar ik mezelf volledig kan zijn en waar we een diepe emotionele connectie hebben. Anders wil ik het niet eens meer en kan ik mezelf ook niet volledig geven. Ik wil niet alleen een partner om romantische momenten mee te delen, maar ook iemand waarmee ik van alles kan bespreken: van dromen tot angsten etc. Het gaat mij iig om een band die uniek is, iets dat verder gaat dan oppervlakkige klik of wat gedeelde activiteiten.

Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat je allebei je eigen identiteit en leven hebt. Een sterke relatie betekent voor mij niet dat je alles samen doet, maar dat je elkaar kunt aanvullen en versterken, terwijl je uiteraard je eigen passies, hobby’s en ruimte blijft behouden.

Maar het gaat voor mij wel om samen een diepere laag te bereiken, zonder jezelf te verliezen als individu. Ach misschien klinkt het wat vaag hoor. Als het enkel zou gaan om seks en een beetje romantiek, dat zou het voor mij in ieder geval wel vervangbaar zijn.
pi_215698874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Bij First Dates zitten ook altijd die Forever Single mannen, ze hebben gewoon níks maar dan ook niks met vrouwen, maar ze willen sex en een gezin, dus dan moet het maar.
Ja. En ook altijd kritiek op vrouwen. Niks is goed (bijv: Nederlandse vrouwen missen vrouwelijkheid). Maar zelf al helemaal niks te bieden hebben, behalve negativiteit.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 17:09:51 #279
441859 crew  Lenny77
pi_215698946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:51 schreef Rozenbloem het volgende:

Als het enkel zou gaan om seks en een beetje romantiek, dat zou het voor mij in ieder geval wel vervangbaar zijn.
Misschien is dat het probleem/de reden dat vrouwen vaker de scheiding initiëren? Ze 'krijgen' wel seks en romantiek maar de diepgang is er niet en dan hoeft die romantiek en seks ook niet meer..
Oppervlakkige seks kan je ook wel hebben met iemand anders dan diegene waar je je op 'ergert'.
Terwijl sommige mannen inderdaad al genoeg hebben met seks in de relatie om bij hun vrouw te blijven.
pi_215698979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:51 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat jij heel erg de focus legt op bepaalde rollen in een relatie.

Ik leg helemaal nergens de focus op. Gaat vanzelf.
quote:
Voor mij is een relatie juist een plek waar ik mezelf volledig kan zijn en waar we een diepe emotionele connectie hebben. Anders wil ik het niet eens meer en kan ik mezelf ook niet volledig geven. Ik wil niet alleen een partner om romantische momenten mee te delen, maar ook iemand waarmee ik van alles kan bespreken: van dromen tot angsten etc. Het gaat mij iig om een band die uniek is, iets dat verder gaat dan oppervlakkige klik of wat gedeelde activiteiten.

Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat je allebei je eigen identiteit en leven hebt. Een sterke relatie betekent voor mij niet dat je alles samen doet, maar dat je elkaar kunt aanvullen en versterken, terwijl je uiteraard je eigen passies, hobby’s en ruimte blijft behouden.

Maar het gaat voor mij wel om samen een diepere laag te bereiken, zonder jezelf te verliezen als individu. Ach misschien klinkt het wat vaag hoor. Als het enkel zou gaan om seks en een beetje romantiek, dat zou het voor mij in ieder geval wel vervangbaar zijn.
Dat is de doctrine van de Nederlandse/Westerse vrouw in een notendop en daarom falen zoveel relaties. Ze wil alles van een man.

- succesvolle carrière
- beste vriend
- goede vader voor de kinderen
- beest in bed
- leuk op feestjes

You can't have it all girl.
blablablabla
pi_215698987
Als je die mannen in "lang leve de liefde" ziet dan gaat het laatste beetje hoop ook nog weg.
pi_215698999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit is een beetje het beeld wat ik bij een cliché mannelijke Fok!ker heb. Hij kan niks met vrouwen, vindt veel dingen van en over vrouwen stom, zit de hele dag op zolder, heeft geen vriendinnen, heeft een ouderwetse kring met enkel mannen.
Urk belde en wilde de jaren ‘50 terug. :+
Dit is hoe m’n ouders hun vrienden hebben, allebei eigen geslacht. Gewoon heel ouderwets.

Ik heb net zoveel vrienden als vriendinnen en dat mengt allemaal prima. Die gescheiden hoekjes op een verjaardag ken ik ook niet. Woon je in een provincie? :D

Mannen die ook vriendinnen hebben vind ik in het algemeen veel leuker. Best of both worlds. :) Ontwikkeld. Die man heeft diepgang en meer inhoud.

We dwalen nu wel erg van de OP af: de Nederlands vrouw was niet vrouwelijk. ;)
Dus als een man een man is en niet bezig is met vrouwelijke dingen is het een provinciaal en zolderkamer autist? :D

Je gaat wel lekker met je vooroordelen. Ik noem jouw vrienden toch ook geen metroseksuele hipsternichten.
blablablabla
pi_215699014
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef tesssssssss het volgende:
Als je die mannen in "lang leve de liefde" ziet dan gaat het laatste beetje hoop ook nog weg.
Wij kijken het regelmatig maar ik vind de vrouwen echt geen haar beter.

Het is natuurlijk niet dat ze bewust een stel kneuzen zoeken voor vermakelijk tv.
blablablabla
pi_215699037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij kijken het regelmatig maar ik vind de vrouwen echt geen haar beter.

Het is natuurlijk niet dat ze bewust een stel kneuzen zoeken voor vermakelijk tv.
Dank je. Er heeft ook een vriend van mij meegedaan :) ;)
pi_215699048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]
Dat is de doctrine van de Nederlandse/Westerse vrouw in een notendop en daarom falen zoveel relaties. Ze wil alles van een man.

- succesvolle carrière
- beste vriend
- beest in bed
- leuk op feestjes

Dat kan zeker wel.

Je klinkt echt ouderwets. Maar à la. :D
  woensdag 27 november 2024 @ 17:27:26 #286
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215699078
Nederlandse vrouwen lijken een beetje op inktvissen, ze kunnen er best leuk uitzien maar soms ook niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215699084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat kan zeker wel.

Je klinkt echt ouderwets. Maar à la. :D
Ben wel benieuwd wat jij daar tegenover kan stellen.
En ja, ouderwets *O*
blablablabla
pi_215699091
quote:
16s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlandse vrouwen lijken een beetje op inktvissen, ze kunnen er best leuk uitzien maar soms ook niet.
Zeker. Je hebt ze in alle vormen en maten. :Y
pi_215699132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat jij daar tegenover kan stellen.
En ja, ouderwets *O*
Ik omarm je oubolligheid volledig, makker!
pi_215699154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dank je. Er heeft ook een vriend van mij meegedaan :) ;)
LLDL is wel extreem hoor. Je hebt ook First Dates op BNN daar komen over het algemeen toch wat normalere types.
blablablabla
pi_215699408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik leg helemaal nergens de focus op. Gaat vanzelf.
[..]

- succesvolle carrière
- beste vriend
- beest in bed
- leuk op feestjes

Jawel hoor, kan zeker. Sowieso: het streven naar een diepe en veelzijdige connectie hoeft niet per se een eis te zijn die ik op een partner leg. Het is er of het is er niet. Voor minder doe ik het niet. En als ik wel iets oppervlakkigs, romantisch seksueels wil kan ik dat overal wel vinden (dat is makkelijk te vinden voor iedereen). Die diepe emotionele connectie is voor mij iig stukken lastiger.
pi_215699654
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:57 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Jawel hoor, kan zeker. Sowieso: het streven naar een diepe en veelzijdige connectie hoeft niet per se een eis te zijn die ik op een partner leg. Het is er of het is er niet. Voor minder doe ik het niet. En als ik wel iets oppervlakkigs, romantisch seksueels wil kan ik dat overal wel vinden (dat is makkelijk te vinden voor iedereen). Die diepe emotionele connectie is voor mij iig stukken lastiger.
Ja en daarom blijven zoveel vrouwen vrijgezel, zoekende naar het perfecte plaatje of gescheiden. Het zit anders. Je krijgt die sterke emotionele connectie pas als concessies kunt doen en de ander accepteert voor wat hij of zij is en je eigen geluk zoekt in het leven en het niet de verantwoordelijkheid maakt van je partner.
blablablabla
pi_215699890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Niet voor een domme vrouw (die data is er uiteraard niet), wel voor een minder hoog opgeleide vrouw. De vraag daarbij is wel of dat niet ook vervuild wordt door oudere vrouwen die vroeger de kans niet kregen om te studeren.

Opleiding en intelligentie zijn twee verschillende grootheden.

Het is wel een beetje waar, maar minder waar dan je lijkt te denken.

Echt dom, daar valt niet mee te leven. Al zijn ze nog zo mooi en gewillig…
pi_215699942
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en daarom blijven zoveel vrouwen vrijgezel, zoekende naar het perfecte plaatje of gescheiden. Het zit anders. Je krijgt die sterke emotionele connectie pas als concessies kunt doen en de ander accepteert voor wat hij of zij is en je eigen geluk zoekt in het leven en het niet de verantwoordelijkheid maakt van je partner.
Ik begrijp niet helemaal hoe je tot die laatste conclusie komt? Mijn eisen of verwachtingen in een relatie betekenen niet dat ik mijn geluk af laat hangen van mijn partner. Voor mij gaat een relatie juist over elkaar aanvullen en ondersteunen, zonder dat één de verantwoordelijkheid draagt voor de ander om gelukkig te maken. Een sterke emotionele connectie, zoals ik die beschrijf en wil, ontstaat niet uit afhankelijkheid. Integendeel.

Maar jij bent meer van de oppervlakkigheid en blijft het hebben over bepaalde rollen (waar ook weer veel seksistische vooroordelen in zitten). Ook prima als jij gelukkig wordt van een beetje seks en meer niet zoekt in een relatie.
pi_215699943
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Misschien is dat het probleem/de reden dat vrouwen vaker de scheiding initiëren? Ze 'krijgen' wel seks en romantiek maar de diepgang is er niet en dan hoeft die romantiek en seks ook niet meer..
Oppervlakkige seks kan je ook wel hebben met iemand anders dan diegene waar je je op 'ergert'.
Terwijl sommige mannen inderdaad al genoeg hebben met seks in de relatie om bij hun vrouw te blijven.
Dat schijnt vooral te komen omdat vrouwen sneller ontevreden zijn en ook meer wisselen in hun emoties (gemiddeld gezien). Lesbische stellen gaan het vaakst uit elkaar homoseksuele stellen het minst vaak. Dus ook dat lijkt de theorie niet te ondersteunen. ;)
pi_215700093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:57 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Ik denk dat mannen en vrouwen dat beiden wel nodig hebben om elkaar voor langere tijd te tolereren, zeker in 1 huis… Alleen vrouwen zijn wat sneller geneigd om het zo uiteen te rafelen, waar mannen denk ik (iig ik) gewoon denken ‘is het leuk samen, of niet’.

Maar om het leuk te houden, heb je wel een connectie nodig.

Het is een beetje als je met iemand een gesprek hebt. Met sommigen begin je te praten en zegt de barman ineens ‘ophoepelen, we gaan sluiten’. Met anderen ben je na twee zinnen al uitgepraat (dat is overdreven, maar het loopt gewoon niet en dat is trekken aan een dood paard).

O well…
  woensdag 27 november 2024 @ 19:12:43 #297
438527 MissButterflyy
pi_215700236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat schijnt vooral te komen omdat vrouwen sneller ontevreden zijn en ook meer wisselen in hun emoties (gemiddeld gezien). Lesbische stellen gaan het vaakst uit elkaar homoseksuele stellen het minst vaak. Dus ook dat lijkt de theorie niet te ondersteunen. ;)
Nee hoor, het komt vooral doordat vrouwen onafhankelijker zijn van mannen, nu meestal werken en niet meer thuis zitten.
Er wordt meer gescheiden en de vrouw hakt meestal de knoop door. Ik weet niet of vrouwen meer ontevreden zijn of emotioneler, het kan ook zijn dat mannen langer doorsukkelen terwijl ze ook niet te tevreden zijn.
Een relatie is gewoon niet goed als 1 van de 2 de relatie wil beëindigen. Het is dan niet zo dat het dan aan de onvrede van de ander ligt.
pi_215700264
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Minder vergevingsgezind vooral ook.
blablablabla
pi_215700332
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:42 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Ik begrijp niet helemaal hoe je tot die laatste conclusie komt? Mijn eisen of verwachtingen in een relatie betekenen niet dat ik mijn geluk af laat hangen van mijn partner. Voor mij gaat een relatie juist over elkaar aanvullen en ondersteunen, zonder dat één de verantwoordelijkheid draagt voor de ander om gelukkig te maken. Een sterke emotionele connectie, zoals ik die beschrijf en wil, ontstaat niet uit afhankelijkheid. Integendeel.

Maar jij bent meer van de oppervlakkigheid en blijft het hebben over bepaalde rollen (waar ook weer veel seksistische vooroordelen in zitten). relatie.
Je wil de perfecte emotionele connectie geef je net aan. Voor minder doe je het niet. Ik geef je op een briefje dat zeker als je jonger bent je vrij snel zulke gevoelens kunt ontwikkelen rondom een partner. Het ding is echter dat elke relatie pieken en dalen kent. Ook perioden waarin je die verbinding totaal niet voelt.

Ik zoek niet helemaal alleen seks en romantiek, wij hebben een diepe verbinding samen maar laten elkaar ook los. En als ik slecht in mijn vel zit projecteer ik dat niet op haar en vice versa. Juist omdat onze levens weliswaar verbonden zijn maar we niet extreem emotioneel aan elkaar hangen. Jij wil alles van een kerel, daarmee maak je hem dus verantwoordelijk voor hoe jij je voelt. Wat hij een stevige depressie schiet na vijf jaar samen en jou die verbinding niet kan geven? Dan ben je pleite, want het gaat om jouw levensgeluk. En dat moet hij faciliteren. Het is individualisme. Er is geen loyaliteit, geen door dik en dun. Daarom mislukken zoveel relaties.
blablablabla
pi_215700334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Minder vergevingsgezind vooral ook.
Je noemt vrouwen minder vergevingsgezind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')