abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215683462
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?

Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.

Waar is de liefde in dit geval?
Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.
pi_215684384
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.
pi_215684413
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?

Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.

Waar is de liefde in dit geval?
Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.

Maar goed, als je weekendjes weg gaat plannen ga je daarmee niet de levensstijl van de ander veranderen. Je denkt toch niet dat mijn vrouw begonnen is met iedere dag in de gym te zweten nadat ze mij heeft ontmoet?

Natuurlijk kan dat ontstaan, dat je doordat je partner sportief is je zelf ook meer gaat sporten, maar iemand die dat niet leuk vindt en liever met een zak chips voor de tv hangt… dan kun je weekendjes plannen tot je een ons weegt, maar dan ben jij toch de enige die gewicht is verloren. ;)
pi_215684435
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:30 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Helemaal eens, want als het om ‘begeerd worden’ gaat, dan is dat niet alleen uitgebreide seks hebben. Juist dit soort dingen, moeite doen voor iemand, iemand verrassen etc dragen bij aan je gezien en geliefd voelen. En aan een fijne band met elkaar, momenten creëren samen. Maar dat mis ik ook in dat verhaal.
Ik reageer dan ook op het gemakzucht verhaal wat iemand geschreven heeft.

Geen leuke dingen samen plannen is net zo goed een voorbeeld van gemakzucht.
pi_215685008
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik krijg eigenlijk altijd maar een eenzijdig verhaal… dus dat weet ik niet.

Maar goed, als je weekendjes weg gaat plannen ga je daarmee niet de levensstijl van de ander veranderen. Je denkt toch niet dat mijn vrouw begonnen is met iedere dag in de gym te zweten nadat ze mij heeft ontmoet?

Natuurlijk kan dat ontstaan, dat je doordat je partner sportief is je zelf ook meer gaat sporten, maar iemand die dat niet leuk vindt en liever met een zak chips voor de tv hangt… dan kun je weekendjes plannen tot je een ons weegt, maar dan ben jij toch de enige die gewicht is verloren. ;)
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.
Alleen maar vorm en geen inhoud.
pi_215685559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 00:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar je kiest dan toch geheel vrijwillig voor zo iemand? Ik begrijp hieruit dat jij je vrouw hebt leren kennen op de sportschool en dat je viel als een blok voor haar stevige tietjes of haar gespierde dijbenen.
Alleen maar vorm en geen inhoud.
Waar ik op reageerde was het stereotype van de persoon die zichzelf aantrekkelijk hield voor de partner, maar die als ‘de buit binnen is’ daar geen tijd meer in steekt.

Daarvan heb ik aangegeven dat het een risico is voor de relatie. Lijkt mij evident dat als je in je gedrag wezenlijk gaat veranderen dat je daarmee de kans loopt dat je partner dan ook anders tegen jou aan gaat kijken.

En zoiets kun je van te voren nu eenmaal niet weten. Mensen kunnen veranderen. Soms ten goede, soms ook niet.

En nee, ik heb mijn vrouw niet ontmoet in de gym. En ze heeft ook geen six pack gelukkig. Je hoeft niet door te slaan in zoiets… Gewoon normaal fit blijven is ons doel.

Ze heeft uiteraard veel meer kwaliteiten. Dat ik uiterlijk belangrijk vind (zoals de meeste mensen hun partner ook fysiek aantrekkelijk willen vinden…) wil niet zeggen dat het alleen om uiterlijk draait. Als ik jou vertel dat mijn vrouw zeer intelligent is (wat ze ook is), dan denk je toch ook niet dat ik dus haar uiterlijk volstrekt onbelangrijk vind, toch?
pi_215689275
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hoeft niet om te gaan met dat soort vrouwen… Wees selectief met wie je date… Vrouwen genoeg.
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.

Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
blablablabla
  woensdag 27 november 2024 @ 09:23:49 #233
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215694832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is de valkuil juist. De vrouw die je date is zelden dezelfde vrouw als met wie je 10 jaar getrouwd bent.
Seks is dagelijks en ze doet er alles aan om zich mooi mogelijk voor je uit te dossen. Tot dat ze eenmaal de ring en de bijbehorende economische zekerheid/kinderen binnen heeft en dan kun je het bekijken.

Je zou een importbruidje kunnen proberen maar die zit er uiteindelijk ook alleen in voor je centen en de welvaart, dus grote kans dat die er vandoor gaat zodra de eerste beste gelegenheid zich voor doet.
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215694898
De tijd dat een vrouw een man nodig had voor economische zekerheid ligt alweer enige tijd achter ons, gelukkig.
pi_215694934
quote:

[..]

Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.

Het is misschien niet altijd vooraf goed in te schatten, zeker niet op jonge leeftijd. Maar er zijn toch vaak wel signalen.
pi_215696229
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En al die mannen blijven natuurlijk wel hardstikke hun best doen nadat de ring om de vinger is geschoven. :')
Natuurlijk niet. Maar mannen hebben veel minder moeite met de sleur en het verval dat ontstaat na verloop van tijd. 70% van alle scheidingen word door vrouwen geïnitieerd.
blablablabla
pi_215696294
quote:

[..]

En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.

De écht ijdele vrouw blijft gewoon ijdel. Hetzelfde voor de mannen. :)
In mijn vriendenkring is iedereen bijna hetzelfde gebleven. De ijdele mannen/vrouwen zijn nog steeds ijdel. De 'het is kerst, ik ga nu all out' types, die eens per maand mascara dragen ( :+ ) doen nog steeds weinig.

Je bent verzorgd voor jezelf of je doet dat voor een ander. Ook die 2 groepen herken je best snel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215696388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrouwen houden ook van seks. En genoeg vrouwen die gewoon voor zichzelf gezond en fit willen zijn.

Het is misschien niet altijd vooraf goed in te schatten, zeker niet op jonge leeftijd. Maar er zijn toch vaak wel signalen.
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.
Lesbische stellen hebben over het algemeen minder frequent seks dan heterostellen. Zonder dat de tevredenheid overigens minder is, dat lesbian death bed is een fabeltje.
blablablabla
pi_215696476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En toch denk ik dat je dat wel een beetje in het begin al ziet. Iemand die zich optut voor dat 'speciale avondje uit' vs de vrouw die 6-7 dagen per week iets aan haar, make-up en kleding doet.

De écht ijdele vrouw blijft gewoon ijdel. Hetzelfde voor de mannen. :)
In mijn vriendenkring is iedereen bijna hetzelfde gebleven. De ijdele mannen/vrouwen zijn nog steeds ijdel. De 'het is kerst, ik ga nu all out' types, die eens per maand mascara dragen ( :+ ) doen nog steeds weinig.

Je bent verzorgd voor jezelf of je doet dat voor een ander. Ook die 2 groepen herken je best snel.
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
blablablabla
pi_215696526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:33 schreef CarbonC het volgende:
De tijd dat een vrouw een man nodig had voor economische zekerheid ligt alweer enige tijd achter ons, gelukkig.
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.
blablablabla
pi_215696551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Hebben je vrienden allemaal al kinderen? Dat verval treed natuurlijk niet na 2 jaar relatie op, het is meer dat ze na de kinderen in van een seksuele partner in een moeke veranderen en de kinderen op de eerste plek zetten. De relatie waar je aan het begin zo je best voor deed is nu een vanzelfsprekendheid. Seksualiteit of zelfs datenights hebben geen prioriteit meer en mensen groeien uit elkaar. Dat is een proces van jaren, de gemiddelde leeftijd van een scheiding ligt rond de 45. Als mensen uit de kleine kinderen zijn en erachter komen dat hun sprookjeshuwelijk verworden is tot een huisgenotensituatie.
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.

Dat er (te)veel mensen geen zak aan hun uiterlijk doen, dat vind ik al voor ze een relatie hebben. :)
Sommigen poetsen 4 keer per week de vensterbank, maar ze zien er niet uit. Snap ik weinig van. Maar ieder zijn ding uiteraard.

En elkaar lekker vinden en een goed seksleven hebben, maakt niet dat mensen bij elkaar blijven. Je verandert. Je krijgt andere doelen of dromen. In een bepaalde fase past dat. In een andere fase niet.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215696572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat valt te bezien. Je hebt zo'n 100k bruto nodig om tegenwoordig een beetje een fatsoenlijke woning te kopen. Dan moet je een behoorlijke carrièrepoes zijn om daar aan te komen in je eentje en anders heb je toch echt een vent nodig die financieel bijdraagt.
En vice versa.
pi_215696594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij mannen is de seks veel meer gefocust op veel en vaak dan bij vrouwen. Nature Versus Nurture.
Lesbische stellen hebben over het algemeen minder frequent seks dan heterostellen. Zonder dat de tevredenheid overigens minder is, dat lesbian death bed is een fabeltje.
Mijn ervaring is toch wat anders. Vrouwen willen ook graag vaak seks (vaak als in vergelijkbaar met mannen), mits de seks voor hen bevredigend is.

Daar zie je vaak het probleem ontstaan. Mannen komen gemakkelijker tot een orgasme, vrouwen hebben vaak een langere aanloop nodig, seks in heteroseksuele relaties draait toch vaak vooral om penetratie en dat leidt er gemiddeld gezien toe dat vrouwen minder plezier hebben in seks en je gaat natuurlijk minder snel verlangen naar minder plezierige seks dan plezierige seks.
pi_215696637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.

Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.

Ik noem maar wat.

En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_215696700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De meesten wel en de ijdele types zijn geen huismoeke of huisvader geworden. Een vriendin van mij stapt op pumps richting haar werk, heeft 2 kinderen op de basisschool. Ze is altijd ijdel geweest.

Dat er (te)veel mensen geen zak aan hun uiterlijk doen, dat vind ik al voor ze een relatie hebben. :)
Sommigen poetsen 4 keer per week de vensterbank, maar ze zien er niet uit. Snap ik weinig van. Maar ieder zijn ding uiteraard.

En elkaar lekker vinden en een goed seksleven hebben, maakt niet dat mensen bij elkaar blijven. Je verandert. Je krijgt andere doelen of dromen. In een bepaalde fase past dat. In een andere fase niet.
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.

Het stukje intellectuele verdieping kan prima in platonische vriendschappen.
blablablabla
pi_215696720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat zijn volgens jou concrete levensdoelen of dromen waarin je partner je zou kunnen belemmeren?
De meeste mensen die scheiden doen dat omdat ze op elkaar uitgekeken zijn aldus het CBS . Kan toch bijna niet anders of seks is de belangrijkste drijfveer daarachter.

Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.
pi_215696760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En vice versa.
Absoluut maar ik haakte even in op wat jij stelde en hoe relatief die onafhankelijkheid is. Het aantal scheidingen loopt ook flink terug, ben wel benieuwd of de huizenmarkt daar wellicht een rol in speelt.
blablablabla
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 12:59:03 #248
441859 crew  Lenny77
pi_215696794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar ben je als man ook zelf bij. Regel een oppas, of opa en oma en ga op date night, of een weekendje samen weg.

Wil je die avond neuken? Kom op tijd terug van je werk, regel lekker eten, geef je vrouw een wijntje en zeg ‘ik breng de kids naar bed’ en geef, kortom, je vrouw de tijd om energie en zin op te bouwen.

Ik noem maar wat.

En voor extra effect: doe dat niet alleen als je wil neuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Goede post ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_215696807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Seks is zelden de aanleiding. Vaak wel een goede barometer.
Vreemdgaan is dan wel wel weer een van de belangrijkste aanleidingen dus je kan e.e.a. toch niet helemaal los zien van elkaar :+ .
blablablabla
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:02:14 #250
441859 crew  Lenny77
pi_215696832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:52 schreef Elan het volgende:

Wauw...
Als dat niet in mijn relatie aanwezig is dan is er geen relatie.

Op jouw manier bekijk je vrouwen als personen die gemakkelijk zijn voor het huishouden, de kinderen en met de benen open te liggen.

:{w

(En dan janken dat ze niet genoeg seks krijgen of hun vrouw zich verwaarloosd :') )
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')