Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijk
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.
Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.
Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.
En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Eens. Maar ik reageer dan ook vooral hierop:quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.
-ga eens weg met je reclame -quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.
Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.
Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
heeft ze een vriend?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:33 schreef Shreyas het volgende:
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten
Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
ja behoorlijkquote:Op zaterdag 23 november 2024 16:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen
Ik lul maar wat... Of niet?
Exact!quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.
Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.
En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het eerste is onzin. Er zijn hele mooie vrouwen die monogaam zijn en dus geen enkele behoefte hebben aan een ander, mits ze gelukkig zijn in hun relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg
en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor
Even voor de goede orde: er zijn natuurlijk veel meer mogelijke oorzaken voor vreemdgaan. En vreemdgaan wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de relatie. Heel veel vreemdgangers geven aan tevreden te zijn met hun relatie, van hun partner te houden en die ook niet kwijt te willen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:50 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.
Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).
En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.
Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja behoorlijk
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg
en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
Moralistisch?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moralistisch?
Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.
Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
Maar het helpt wel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn
Nou ben je de doelpalen aan het verschuiven. Jij had het over basisschoolgaande kinderen. Dat is 4-12 jaar. Pasgeboren kinderen zijn heel wat anders en die van mij (zeker de jongste) sliepen helemaal niet snel door als ik het vergelijk met mijn omgeving waar sommigen dat al na 2 weken hadden. De jongste is tot 2,5 jaar een slechte slaper geweest.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.
Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avondsquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
Agendaseks is altijd nog beter dan geen seks.quote:Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.quote:Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.quote:Op maandag 25 november 2024 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
Nee logisch.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |