abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215661151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:16 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
:') gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijk
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
pi_215661163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.

Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
pi_215661166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:51 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.
Eens. Maar ik reageer dan ook vooral hierop:

én je bent al aan de partner dus steek je er allemaal minder energie in qua hoe je eruit ziet.

Als je gezond leeft dan kun je ook als je wakker wordt er goed uitzien. Het idee dat je om er goed uit te zien eerst een uur in de badkamer moet bivakkeren is niet van mij afkomstig.
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:00:32 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215661183
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.

:P
-ga eens weg met je reclame -

[ Bericht 8% gewijzigd door Lenny77 op 23-11-2024 15:11:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215661188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En wat ik heel vaak gehoord heb, is dat juist kinderen de fysieke intimiteit ondermijnden. Lig je net 'lekker' in bed, komt er weer zo'n snotneus zeuren om een glaasje water, of is ziek, of had een nachtmerrie.

Dus wat de oorzaak ook is, het is nooit een reden om je gezin in de steek te laten omdat de 'buuv' er nog wel smakelijk uitziet.
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.

Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
pi_215661253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is echt altijd wel een moment te vinden hoor. Ze worden niet ieder half uur wakker.

Fysieke intimiteit is overigens veel breder dan seks. Ook als de kinderen erbij zijn kun je elkaar knuffelen en kussen. Dat is denk ik juist heel gezond dat je kinderen zo zien hoe een liefhebbende relatie oogt in plaats van een zakelijk gerund huishouden.
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
pi_215661387
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten :D

Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:41:13 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215661426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen
heeft ze een vriend?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215661903
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:33 schreef Shreyas het volgende:
Goede topic reeks, even door heen gelezen, sommige reacties zijn echt genieten :D

Jammer dat ik deze nu pas heb ontdekt.
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen ;)

Ik lul maar wat... Of niet?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  zaterdag 23 november 2024 @ 16:17:27 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215661915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:14 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het punt is dat mannelijkheid en vrouwelijkheid aan het verdwijnen zijn in Nederland. Maar hoe omschrijf je mannelijkheid en vrouwelijkheid eigenlijk?
Denk dat het vooral evolutionair gedreven instinct en begeerte naar het andere geslacht is en de daarbij komende oerinstimctievelijke paringsrituelen ;)

Ik lul maar wat... Of niet?
ja behoorlijk

een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg

en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2024 16:51:16 ]
pi_215661931
quote:

[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Exact!
pi_215662117
quote:

[..]

Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.

Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).

En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.

Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
pi_215662293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
een mooie vrouw is als een mooie auto , issie de hoek om dan rijd een ander erin weg

en sommige vrouw zijn echt onverzadigbaar in hun sexdrift ,dat hou je niet bij , ook vermoeiend hoor

Het eerste is onzin. Er zijn hele mooie vrouwen die monogaam zijn en dus geen enkele behoefte hebben aan een ander, mits ze gelukkig zijn in hun relatie.

Het tweede is prima op te lossen als je zelf ook non-monogaam bent. ;)
pi_215662448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:50 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Achja, ik vind het wat simpel gesteld allemaal.

Als iemand echt onverzorgd is, heeft dat vaak een diepere oorzaak, iets psychologisch, stress oid. Het is te simpel om het af te doen als onwil of gemakzucht (je zegt: ‘Het bekende ‘hij moet van mij houden zoals ik ben’).

En ja, fysieke intimiteit is enorm belangrijk en die intimiteit is zelden puur enkel en alleen fysiek. Het gaat - als het goed is dan - vaak samen met een (diepe) emotionele connectie en respect. De suggestie dat mannen of vrouwen buiten de deur gaan zoeken als ze zich niet begeerd voelen, vind ik ook simpel. Vaak zit daar veel meer achter dan alleen een gebrek aan fysieke aantrekkelijkheid of een gebrekkig seksleven. Ontrouw ontstaat voor mijn gevoel vaak uit een diepere emotionele disconnectie; er gaat dan echt al van alles mis in die connectie/basis. Zo heb ik het in m’n vorige relaties iig wel ervaren.

Als er sprake is van gebrek aan verzorging en/of intimiteit, is dat vaak een symptoom van onderliggende problemen, niet het probleem zelf. Een gezonde relatie vraagt om communicatie over dit soort dingen, in plaats van de ander af te rekenen op wat ze (zogenaamd) niet meer doen. Als je puur op basis van ‘mijn partner verzorgt hem of haarzelf niet’ naar anderen gaat kijken terwijl je kinderen hebt, dan vraag ik mij af of die goeie emotionele connectie en basis er überhaupt wel was.
Even voor de goede orde: er zijn natuurlijk veel meer mogelijke oorzaken voor vreemdgaan. En vreemdgaan wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de relatie. Heel veel vreemdgangers geven aan tevreden te zijn met hun relatie, van hun partner te houden en die ook niet kwijt te willen.

Echter, ik heb het specifiek over mensen die zijn gaan geloven dat hun partner wel bij hun moet blijven, ook al doen ze niet meer hun best. Kijk, als je dat beiden doet werkt dat denk ik nog wel (ik ken nu eenmaal vooral verhalen van vrouwen die wel hun uiterlijk op peil hielden), maar als de een dat doet en de ander niet, dan heeft dat toch potentieel gevolgen. Als je je fysiek niet meer zo aangetrokken voelt tot je partner, of de intimiteit in het putje zit, of de connectie verdwenen, whatever, dan is het veel lastiger om verleidingen te weerstaan.

Mijn ervaring in ieder geval.

Ik ben daar ook altijd duidelijk in tegen mijn partners. Als ik het gevoel heb dat we niet meer echt blij van elkaar worden, dan hoeft het van mij niet. Als daar externe factoren aan ten grondslag liggen zoals ziekte is dat wat anders. Maar als gemakzucht de reden is, of misschien gewoon dat iemand op mij is uitgekeken, dan ben ik weg. Dan zoek ik wel iemand die wel blij wordt van mij en vise versa. Het leven is te kort om elkaar in de weg te zitten.

Maar heel veel mensen denken daar toch anders over, tenminste in mijn omgeving.
  zaterdag 23 november 2024 @ 17:38:36 #215
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215662500
quote:

[..]
ja behoorlijk

een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn, een warme vrouw waar je goed mee kan praten bedoel je denk ik

:')

Jij ben toch ook al 70 plus, zijn die mooie dames van jouw leeftijd nog zo erg?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:23:00 #216
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215662974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik spreek zowaar andere ouders en die hebben ook ‘zulke makkelijke kinderen’.
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Le Diable
pi_215663651
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik vind je ondertoon nogal moralistisch en je neemt jezelf en je omgeving als de norm. Dat zijn altijd van die naargeestige types die altijd reageren met "Oh, maar bij mij gebeurt dat nou nooit"
Moralistisch?

Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.

Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:01:44 #218
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215663979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Moralistisch?

Jij claimt dat zelfs met schoolgaande kinderen je nauwelijks aan een avond slaap toekomt. Dat herken ik totaal niet en niemand in mijn omgeving.

Dus kennelijk is het niet zo algemeen als jij het stelt.
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.

Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Le Diable
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:22:54 #219
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215664231
quote:
een vrouw die hoeft niet mooi te zijn om wel zeer vrouwelijk te zijn
Maar het helpt wel. :D

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215664967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik leg geen claim. Ik beschrijf een situatie waarin ouders met jonge kinderen mee te maken kunnen krijgen. Jij brengt het alsof jouw kinderen al vanaf de geboorte nachten doorslapen en je als ouder nooit te maken hebt gehad met slaaptekorten als gevolg van de zorg voor een jong kind. Natuurlijk, naarmate ze ouder worden gaat dat allemaal beter, maar dan nog: zonder vangnet is het voor een stel met schoolgaande kinderen vaak rennen en vliegen en zijn ze blij als het hele spul 's avonds weer op bed ligt en ze uitgeput op de bank in slaap vallen. Ik denk dat hier veel ouders zich in kunnen herkennen, als is het maar als herinnering.

Maar daar heb jij, en die hele toffe omgeving van je, nog nooit mee te maken gehad: met slaaptekorten en moordende schema's. Goed geregeld allemaal hoor, chapeau.
Nou ben je de doelpalen aan het verschuiven. Jij had het over basisschoolgaande kinderen. Dat is 4-12 jaar. Pasgeboren kinderen zijn heel wat anders en die van mij (zeker de jongste) sliepen helemaal niet snel door als ik het vergelijk met mijn omgeving waar sommigen dat al na 2 weken hadden. De jongste is tot 2,5 jaar een slechte slaper geweest.

Als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt ben je tussen 7.00/7.30 en 8.30u druk (bij mij zelfs tussen 7.45 en 8.15, maar groep 5, loopt zelf naar school, maakt zelf ontbijt, enz) en als je werkt heb je doorgaans BSO, waardoor je ze rond 18.00u ophaalt en om 19/20u gaan ze naar boven.

Als ze een keertje ziek zijn is er meer zorg natuurlijk, maar in zijn algemeenheid zijn kinderen die naar de basisschool gaat onvergelijkbaar met pasgeboren kinderen.
pi_215678582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk, gewoon een kwestie van even de agenda's op elkaar afstemmen.
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
pi_215678783
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Niets zo opwindend als een gedatumprikte vrijpartij volgende week dinsdag om 8 uur s'avonds
Agendaseks is altijd nog beter dan geen seks.

Zolang beide partijen maar zin in seks hebben maar er simpelweg niet aan toekomen door drukke schema's en/of jonge kinderen.

Het werkt echter niet als contractuele verplichting wanneer de seks uit de relatie is omdat een van beide simpelweg geen behoefte meer heeft aan seks met de ander.
blablablabla
pi_215678913
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:45 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
pi_215678948
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeft niet. Je kan elkaar al bv gedurende de dag opgeilen met sexting. Je kan prima naar dat moment toewerken.
Veel Nederlandse vrouwen staan daar helemaal niet voor open. Die zitten constant in hun hoofd, zeker gedurende de dag.
blablablabla
pi_215683384
quote:

[..]

Nee logisch.
Maar waarom doet de klagende partner dan niet de moeite om zijn of haar partner te verwennen met een weekendje Parijs of Londen?

Leuk hotel. Lekker ontspannen uitgaan. Bioscoop, theater, sightseeing, natuur, kortom ontspanning, even weg van de dagelijkse sleur.

Waar is de liefde in dit geval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')