abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2024 @ 12:18:42 #176
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215577433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die moet je uitleggen. Schoolgaande kinderen zijn toch helemaal niet zoveel werk?
Jij hebt geen kinderen, neem ik aan?
Le Diable
pi_215578629
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:11 schreef Elan het volgende:
https://npo.nl/npo3/deze-(...)-2023/WO_KN_20095688

Gisteren toevallig een stukje over gezien op de NPO. Traditionele vrouwen die uitleggen waarom ze voor die levensstijl kiezen. Eigenlijk exact dezelfde argumenten die hier door sommige mannen worden geopperd alleen als wij het zeggen is het opeens misogynie.
Omgekeerd is dat ook zo, maar dan is het geïnternaliseerde misogynie. Dus niks opeens.
pi_215578660
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:03 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Omgekeerd is dat ook zo, maar dan is het geïnternaliseerde misogynie. Dus niks opeens.
Ik moest dat Googlen:

quote:
Geïnternaliseerde vrouwenhaat is het bevooroordeelde gedrag dat vrouwen op zichzelf en andere vrouwen projecteren als resultaat van jarenlange patriarchale conditionering door de samenleving,
Dat is ongetwijfeld de weer schuld van de man.
blablablabla
pi_215578895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:18 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Jij hebt geen kinderen, neem ik aan?
Wel. Een op de middelbare en een op de lagere school.

Nou de uitleg…
pi_215596659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:08 schreef Elan het volgende:
Absoluut en ze wijzen vooral naar de witte hetero cisgender man.
Corporate translator
pi_215634165
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
En Nederlandse mannen zijn vaak niet mannelijk, die dingen hebben met elkaar te maken. Na een tijdje in Frankrijk gewoond te hebben heeft dat mijn ogen wel geopend. De manier waarop mannen en vrouwen daar met elkaar omgaan is anders.
pi_215640798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 13:17 schreef adder het volgende:

[..]
En Nederlandse mannen zijn vaak niet mannelijk, die dingen hebben met elkaar te maken. Na een tijdje in Frankrijk gewoond te hebben heeft dat mijn ogen wel geopend. De manier waarop mannen en vrouwen daar met elkaar omgaan is anders.
Vertel.
pi_215640813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wel. Een op de middelbare en een op de lagere school.

Nou de uitleg…
Lagere school bestaat al 320 jaar niet meer.
pi_215640836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 23:56 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Leuk dat je dit zo zegt. Ik draag ook niet vaak make-up maar verzorg mezelf verder goed maar er zijn ook veel mensen die een vrouw zonder make-up onverzorgd vinden.
Zegt dat iets over de vrouw, over de man, over de combinatie, of ...?
pi_215641026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Lagere school bestaat al 320 jaar niet meer.
Er is geen primair onderwijs meer volgens jou?

Zo!
pi_215641187
Missen ze vrouwelijkheid? Of willen ze jou niet en verzin je daarom maar dat ze vrouwelijkheid missen? :P Maar dan ga je toch voor Russische of Oekraïense vrouwen oid als dat je voorkeur heeft?
pi_215641403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is geen primair onderwijs meer volgens jou?

Zo!
Sorry, ik overdreef iets: de lagere school bestaat al 39 jaar niet meer.
quote:
Het basisonderwijs in Nederland is in 1985 ontstaan toen de lagere school en de kleuterschool werden samengevoegd tot de basisschool.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisonderwijs
pi_215654376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik moest dat Googlen:
[..]
Ja natuurlijk, want verantwoordelijkheid nemen voor jezelf is helemaal niet leuk

Patriarchale conditionering, hoe krijgen ze het verzonnen
pi_215654564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Sorry, ik overdreef iets: de lagere school bestaat al 39 jaar niet meer.
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisonderwijs
In Nederland is het opgegaan in de basisschool. Dat is iets anders dan dat het niet meer bestaat.

Hoe dan ook vrees ik dat ik de uitleg niet ga krijgen... ;(
pi_215656026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.

Maar daar zal de moedermaffia wel anders over denken
Nou nee hoor.

Jezelf goed verzorgen kost helemaal niet zoveel tijd en kinderen zijn ook niet zoveel werk dat dat niet meer kan.

En je bent de beste ouder als je goed in je vel zit. Het is dus ook in het belang van je kinderen dat je dat beetje tijd voor jezelf neemt.

Goed verzorgd hoeft ook niet geheel op en top te zijn. Vers gedoucht, haar in een staart, fatsoenlijke kleding aan ziet er al heel anders uit dan bij wijze van spreken in je onsie met je haar door de war en de slaap nog in je ogen...
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:50:18 #191
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215656353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 21:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee hoor.

Jezelf goed verzorgen kost helemaal niet zoveel tijd en kinderen zijn ook niet zoveel werk dat dat niet meer kan.

En je bent de beste ouder als je goed in je vel zit. Het is dus ook in het belang van je kinderen dat je dat beetje tijd voor jezelf neemt.

Goed verzorgd hoeft ook niet geheel op en top te zijn. Vers gedoucht, haar in een staart, fatsoenlijke kleding aan ziet er al heel anders uit dan bij wijze van spreken in je onsie met je haar door de war en de slaap nog in je ogen...
Ja ok, dat klop wel. Ik doel alleen op een situatie waarbij ik uitga van een standaard gezin van 2 ouders met 2/3 kinderen. Als je 2/3 kinderen hebt die op de opvang/basisschool zitten, dan is voor het ouders zonder achtervang (familie/vrienden die kunnen bijspringen in het brengen/ophalen van de kinderen naar school/sportclubjes/verjaardagen/zwemlessen/speelafspraakjes etc.) dat je dan niet veel tijd/energie over houdt om jezelf in topvorm te houden, zeker niet als je kinderen hebt die nog niet goed slapen.
Le Diable
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:32:46 #192
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215657215
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Zegt dat iets over de vrouw, over de man, over de combinatie, of ...?
Dat zegt juist dat je niet kunt spreken van DE man of DE vrouw.

Plus dat sommigen leven in een wereld van 'zien en gezien worden' (en zichzelf opsieren en 'optuigen') en sommigen die het niet kan schelen wat anderen van ze vinden (wat dus niet hoeft te betekenen dat ze zich niet goed verzorgen)
To BG or not to BG!
pi_215657503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 21:50 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja ok, dat klop wel. Ik doel alleen op een situatie waarbij ik uitga van een standaard gezin van 2 ouders met 2/3 kinderen. Als je 2/3 kinderen hebt die op de opvang/basisschool zitten, dan is voor het ouders zonder achtervang (familie/vrienden die kunnen bijspringen in het brengen/ophalen van de kinderen naar school/sportclubjes/verjaardagen/zwemlessen/speelafspraakjes etc.) dat je dan niet veel tijd/energie over houdt om jezelf in topvorm te houden, zeker niet als je kinderen hebt die nog niet goed slapen.
Waarom zouden ze dan nog steeds niet goed slapen?

Het is echt prima te doen, tenzij je bv een gehandicapt kind hebt. Dat kan natuurlijk een enorme belasting zijn.
pi_215658251
Het is gewoon een feit dat schoolplein moeders er veelal wat onverzorgd uit zien.
Ik denk dat de meesten het allemaal wel best en vooral makkelijk vinden; simpele lekker zittende kleding makkelijk kapsel.
Druk met de balans tussen kinderen/werk, én je bent al aan de partner dus steek je er allemaal minder energie in qua hoe je eruit ziet.
pi_215659918
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 07:43 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Het is gewoon een feit dat schoolplein moeders er veelal wat onverzorgd uit zien.
Ik denk dat de meesten het allemaal wel best en vooral makkelijk vinden; simpele lekker zittende kleding makkelijk kapsel.
Druk met de balans tussen kinderen/werk, én je bent al aan de partner dus steek je er allemaal minder energie in qua hoe je eruit ziet.
En dan gek vinden dat die partner meer en meer om zich heen kijkt en ziet dat vrouwen die zich wel verzorgen een stuk appetijtelijker zijn en meer en meer een ruzie waard zijn…
  zaterdag 23 november 2024 @ 12:09:10 #196
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215660106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dan gek vinden dat die partner meer en meer om zich heen kijkt en ziet dat vrouwen die zich wel verzorgen een stuk appetijtelijker zijn en meer en meer een ruzie waard zijn…
:') :') :')
pi_215660160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dan heb je natuurlijk wel een flutrelatie, als je om je heen gaat kijken omdat je vrouw er op het schoolplein bij staat in simpele lekker zittende kleding en een makkelijk kapsel. (En dat dan onverzorgd noemen).
pi_215660618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:14 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Maar dan heb je natuurlijk wel een flutrelatie, als je om je heen gaat kijken omdat je vrouw er op het schoolplein bij staat in simpele lekker zittende kleding en een makkelijk kapsel. (En dat dan onverzorgd noemen).
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
  zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:45 #199
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215660633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 00:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dan nog steeds niet goed slapen?
:') gast, niet iedereen heeft zulke makkelijke kinderen als jij natuurlijk
Le Diable
  zaterdag 23 november 2024 @ 13:51:53 #200
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215660817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat veel meer om het idee dat je toch al een partner hebt en het dus niet meer zo belangrijk is hoe je eruit ziet en je daar ook geen energie meer in wil steken. Het bekende 'hij moet van mij houden zoals ik ben'. En ja, dat werkt andersom ook zo, ook als man dien je gewoon energie te blijven steken om aantrekkelijk te blijven voor jouw partner.

Fysieke intimiteit is een wezenlijk onderdeel van de relatie.

Het zijn denk ik minstens zo vaak mannen die dat lijken te vergeten. Niet alleen als het gaat om verzorging, maar ook het afraffelen, standaard protocol afwerken, klaar, afrollen, pitten... Genoeg vrouwen die om die reden dan maar buiten de deur gaan neuken om zich nog een beetje begeerd te voelen.

En nee, dat hoort allemaal niet. Maar wat ik toch heel vaak hoorde was dat ze het al tig keer aangegeven hebben en vervolgens verandert er niets. En zeker met jonge kinderen en een deeltijdbaan is een scheiding niet lekker...
Voor mij is dat dus vooral fit blijven voor elkaar door te sporten en gezond te eten en niet zozeer om er smorgens al 'gestyled' bij te lopen.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')