Klopt. Maar dan ook niet zeiken als dat consequenties heeft.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me prima dat Nederlandse vrouwen zich niet verplicht voelen om zich naar het vrouwelijke ideaalbeeld van een ander te voegen!
Nee de gemiddelde man trekt volle zalenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Zijn er landen waar een onsesie/joggingpak en vette haren zonder make up tot het vrouwelijke ideaalbeeld behoren?
Want ik zie in Nederland veel moeders er echt verslonsd bij lopen als ze hun kinderen ophalen van school. Daarnaast is een groot deel behoorlijk obees.
Wat je op het schoolplein ziet, daar lusten de honden inderdaad geen brood van. Het vooroordeel ‘zodra de kinderen er zijn wordt er geen aandacht meer besteed aan het uiterlijk’ wordt dan echt door de meesten waar gemaakt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Zijn er landen waar een onsesie/joggingpak en vette haren zonder make up tot het vrouwelijke ideaalbeeld behoren?
Want ik zie in Nederland veel moeders er echt verslonsd bij lopen als ze hun kinderen ophalen van school. Daarnaast is een groot deel behoorlijk obees.
Ik reageer op haar stelling dat vrouwen niet aan het vrouwelijk beeld dat mannen graag zien willen voldoen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee de gemiddelde man trekt volle zalen
Dit geldt ook voor mannen, zoals @ieniminimuis al schreef.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Toch lopen ze er hier beter bij dan in Frankrijk of België. Daar trekken ze echt maar wat aan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Van vrouwen verwacht ik wel wat meer in uiterlijk opzicht. Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat je op het schoolplein ziet, daar lusten de honden inderdaad geen brood van. Het vooroordeel ‘zodra de kinderen er zijn wordt er geen aandacht meer besteed aan het uiterlijk’ wordt dan echt door de meesten waar gemaakt.
En ja, dat geldt ook voor de mannen.
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:54 schreef C64 het volgende:
[..]
Van vrouwen verwacht ik wel wat meer in uiterlijk opzicht. Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.
Bron?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:54 schreef C64 het volgende:
[..]
[..] Mannen zijn werkpaarden en vrouwen sierpaarden.
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:36 schreef C64 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat jij precies verstaat onder verwaarlozing? Als je zegt dat alle mensen op een schoolplein er niet uitzien? Dat lijkt me sterk, tenzij je kinderen misschien naar een hele vage school gaan waar allerlei mensen met problematiek op afkomen? En daardoor ook een bepaalde zorg voor zichzelf missen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.
Binnen een relatie vind ik het eigenlijk minachting naar je partner om niet voor jezelf te zorgen. En dan moet je niet gek opkijken als je partner interesse in jou verliest.
Sommigen leven bij: als iemand echt van je houdt, dan houdt ze van je ongeacht hoe ze eruit ziet. Nou: nee. We worden allemaal ouder en enige aftakeling valt niet te voorkomen. Maar jezelf verwaarlozen… geen goed idee.
Draag jij make up? Heb jij lang haar?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Beiden hebben het recht om zichzelf te verwaarlozen, maar voor beiden geldt ook dat het consequenties heeft.
Binnen een relatie vind ik het eigenlijk minachting naar je partner om niet voor jezelf te zorgen. En dan moet je niet gek opkijken als je partner interesse in jou verliest.
Sommigen leven bij: als iemand echt van je houdt, dan houdt ze van je ongeacht hoe ze eruit ziet. Nou: nee. We worden allemaal ouder en enige aftakeling valt niet te voorkomen. Maar jezelf verwaarlozen… geen goed idee.
Je treedt toch in de openbaarheid? Of ben je een Tokkie die schijt aan anderen heeft? Zorg dat je er een beetje toonbaar uit ziet. Dat is mij geleerd tenminste. Sommigen stinken zelfs ronduit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.
Ik herken het gewoon niet dat ik me zou storen aan de lelijkheid van een onbekende.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:56 schreef C64 het volgende:
[..]
Je treedt toch in de openbaarheid? Of ben je een Tokkie die schijt aan anderen heeft? Zorg dat je er een beetje toonbaar uit ziet. Dat is mij geleerd tenminste. Sommigen stinken zelfs ronduit.
Ik schreef niet alle. Ik schreef de meesten. Sowieso, mijn vrouw komt er ook en die verwaarloost zich allesbehalve. Daarnaast zijn er nog zeker drie moeders die ik mij zo voor de geest kan halen waar niets mis mee is. En het is een kleine school. Maar dan weer wel in een omgeving waar heel weinig problemen zijn...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:48 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat jij precies verstaat onder verwaarlozing? Als je zegt dat alle mensen op een schoolplein er niet uitzien? Dat lijkt me sterk, tenzij je kinderen misschien naar een hele vage school gaan waar allerlei mensen met problematiek op afkomen? En daardoor ook een bepaalde zorg voor zichzelf missen?
Bij verwaarlozing denk ik aan: niet douchen of simpelweg basisverzorging te missen. Maar vaak zit er iets diepers achter: niet lekker in hun vel, veel stress of kampen met andere problemen. Dat zie je dan vaak ook wel terug in het huishouden of andere aspecten van iemands leven.
Ik vind het geen minachting naar een partner, maar eerder naar jezelf (als je het al zo’n stempel moet geven). En vaak een signaal dat iemand psychisch ergens doorheen gaat. In een goede relatie praat je daar dan over, kun je dat soort dingen ook benoemen en probeer je elkaar te steunen / helpen (vind ik).
Wat ik minder begrijp, is de neerbuigende toon die ik hier hoor. Het idee dat vrouwen op het schoolplein er zó slecht uitzien ‘dat de honden er geen brood van lusten’… Waarom zo oordelen?
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:52 schreef C64 het volgende:
[..]
Draag jij make up? Heb jij lang haar?
Het vergt bij mannen veel minder werk om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien. De eerste man met een onesie moet ik ook nog tegenkomen.
Jullie zijn echt de uitzondering op de regel. De gemiddelde kerel heeft kort haar waar hooguit wat gel of wax in gaat, draagt geen make up, en een spijkerbroek met een shirt en ziet er prima uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.
En ik ben relatief lang bezig met mijn haar. Ik ben een beetje een ijdeltuit.
Idem bij ons.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw draagt ook zelden make up. Als je goed voor jezelf zorgt zie je er dan nog steeds geweldig uit. Nou ja, dat is deels ook aangeboren natuurlijk. Maar dat je make up nodig hebt om er leuk uit te zien is onzin. Voor mannen en vrouwen.
Leuk dat je dit zo zegt. Ik draag ook niet vaak make-up maar verzorg mezelf verder goed maar er zijn ook veel mensen die een vrouw zonder make-up onverzorgd vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef niet alle. Ik schreef de meesten. Sowieso, mijn vrouw komt er ook en die verwaarloost zich allesbehalve. Daarnaast zijn er nog zeker drie moeders die ik mij zo voor de geest kan halen waar niets mis mee is. En het is een kleine school. Maar dan weer wel in een omgeving waar heel weinig problemen zijn...
Ik schreef ook niet dat ze er niet uitzien, maar dat ze geen of in ieder geval onvoldoende aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Ook schreef ik vrij nadrukkelijk dat het voor vrouwen en voor mannen geldt.
Maar wat ik eronder versta is dat iemand zichzelf slecht verzorgt. En dat zit vooral in fitheid wat mij betreft. En dat heeft alles te maken met dat ik sportief zijn, gezond eten, goed kleden, netjes verzorgt, enz.
Is natuurlijk ook maar wat je gewoon bent.
Hoe dan ook: veel vrouwen, maar ook mannen op het schoolplein hebben overgewicht of zelfs obesitas. Overigens, de kinderen ook.
Als je in een maatschappij participeert is het toch een stuk fijner voor iedereen om er representatief uit te zien en toch een beetje rekening te houden met anderen? in zowel fysiek als mentaal opzicht.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe ze eruitzien is toch de zaak van henzelf en hun eventuele partner, en niet van een willekeurige man die het schoolplein passeert. Wat maakt het nu weer uit wat jij van hun uiterlijk vindt.
Die moet je uitleggen. Schoolgaande kinderen zijn toch helemaal niet zoveel werk?quote:Op woensdag 13 november 2024 15:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Sowieso, zodra je vader/moeder bent van twee of meer kleine (basisschoolgaande) kinderen dan verwaarloos je jezelf automatisch tenzij je een joekel van een sociaal vangnet hebt waardoor je tijd hebt om jezelf te verzorgen. Als vader/moeder ben je vooral bezig met het maken van offers voor je kinderen waardoor je eigen tijd in het gedrang komt en je al blij bent met een nacht slaap.
Maar daar zal de moedermaffia wel anders over denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |