Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Dank je wel Vieze Dikke Vent. We gaan er wat moois van maken!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je wel Vieze Dikke Vent. We gaan er wat moois van maken!
˛
waarom laat je je zo gebruiken door een dergelijke userquote:
Klopt. In die zin versterkt het elkaar gewoon. Doordat vrouwen mannelijker worden worden mannen vrouwelijker en vice versa. De wereld heeft behoefte aan duidelijkheid. Duidelijke rolpatronen waarin man en vrouw elkaar aanvullen. Mooi om te zien dat er een beweging is ontstaan die zich hier hard voor maakt. Het maakt me fier.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom laat je je zo gebruiken door een dergelijke user
Het is belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om de rol te kiezen die het beste bij hen past, terwijl we ook respect hebben voor de keuzes van anderen. Dank je voor het delen van je perspectief!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt. In die zin versterkt het elkaar gewoon. Doordat vrouwen mannelijker worden worden mannen vrouwelijker en vice versa. De wereld heeft behoefte aan duidelijkheid. Duidelijke rolpatronen waarin man en vrouw elkaar aanvullen. Mooi om te zien dat er een beweging is ontstaan die zich hier hard voor maakt. Het maakt me fier.
˛
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om de rol te kiezen die het beste bij hen past, terwijl we ook respect hebben voor de keuzes van anderen. Dank je voor het delen van je perspectief!
En wie ben jij om voor anderen die kaders te bepalen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.
˛
Ik bepaal helemaal niks. Maar dank voor de eer. Als is die iets teveel. Dat wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wie ben jij om voor anderen die kaders te bepalen?
Advocaat van de duivel: "Wat zijn vrouwendingen?"quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen waar ze voorheen simpelweg nooit aan toe kwam.
Beperking van Creativiteit en Innovatie: Strikte kaders kunnen de creativiteit en innovatie van mensen beperken. Wanneer mensen de vrijheid hebben om buiten de gebaande paden te denken, kunnen ze nieuwe en innovatieve oplossingen vinden voor problemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga daarin een stukje verder. Rijk kaders aan waarin mensen kunnen opereren. Ze hebben de vrijheid om zich binnen deze kaders te bewegen. Niet daar buiten.
˛
dusquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Vorig deel een beetje doorgelezen en herken op zich wel dat mijn vrouw een stuk relaxter is nu ze minder hoeft te werken omdat ik er in inkomen flink op vooruit ben gegaan.
Ze zit minder in haar hoofd lijkt het... Is dat een ding?
Ook meer bezig met haar uiterlijk. Lekker naar de kapper en manicure en vrouwendingen doen waar ze voorheen simpelweg nooit aan toe kwam.
Wij zien het ontzettend veel om ons heen. Kleine kinderen doorwaakte nachten en dan nog veel werken is bijna niet te doen. Het zal per vrouw verschillen maar als de kans zich voor doet zou ik als man zeker je partner de kans geven om veel minder of zelfs een poos niet te gaan werken zolang de kinderen heel klein zijn. Als man voor de kinderen zorgen is zo eenvoudig niet want je doet het nooit zo goed als haar.
De vermoeidheid en spanningen kunnen op die manier echt zijn tol gaan eisen. Het had ons bijna ons huwelijk gekost.
Niet met alles maar wel rondom de zorg voor de kinderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus
als jouw vrouw zegt/laat merken dat je iets niet goed doet
doe je het niet meer?
laat je het aan haar over
En wat doe je als de mensen in de door jouw aangereikte kaders toch de vrijheid nemen om zich buiten die kaders begeven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
˛
Adviseren, stukje opleiding, duidelijkheid verschaffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat doe je als de mensen in de door jouw aangereikte kaders toch de vrijheid nemen om zich buiten die kaders begeven?
Volgens mij moet het nu goed zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Kan iemand de linkjes boven deze topics klikbaar maken zodat de hele serie in een oogopslag zichtbaar gemaakt kan worden
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beďnvloed.
Fantastisch! Hartelijk dank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:31 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Volgens mij moet het nu goed zijn.
Je klinkt als een secteleider. Een hele enge secteleider.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Adviseren, stukje opleiding, duidelijkheid verschaffen.
˛
Ja ze waren toch al niks.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:50 schreef Noek het volgende:
Is dat de reden dat zoveel mannen in NL dan maar zelf vrouw worden?
Ja, ik ben een malse vent. Maar de gekozen woorden zijn doodnormaal en worden gebezigd door de groenteboer, de bakker en jufrouw Carla van basischool het Turfschip. Het is maar wat je wilt lezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je klinkt als een secteleider. Een hele enge secteleider.
Deze termen zijn ook op verschillende manieren te interpreteren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ben een malse vent. Maar de gekozen woorden zijn doodnormaal en worden gebezigd door de groenteboer, de bakker en jufrouw Carla van basischool het Turfschip. Het is maar wat je wilt lezen.
˛
Wat haal je er allemaal bij man?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze termen zijn ook op verschillende manieren te interpreteren.
Bovendien getuigt het van een stuitend gebrek van respect voor je medemens als jij denkt het recht te hebben om voor te schrijven hoe iemand zich dient te gedragen.
We hebben hier geen zedenpolitie.
Voor jou? Stof tot nadenken. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat haal je er allemaal bij man?
˛
Ik snap het heel goed. Dit topic raakt eenieder bij de haarvaten. Iedereen is direct of indirect betrokken bij deze malse materie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Dat mensen nog blijven reageren in dit topic snap ik ook niet helemaal
Dit is al het vierde deel. Dus het maakt wel wat los.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Bij een paar mensen blijkbaar wel , onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit is al het vierde deel. Dus het maakt wel wat los.
Jij houdt het zelf ook in de gaten, dus ga nou niet doen alsof het jou niets boeit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bij een paar mensen blijkbaar wel , onbegrijpelijk.
Ik heb ze alle drie niet uitgelezen , heb ik wat gemist? NEE!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij houdt het zelf ook in de gaten, dus ga nou niet doen alsof het jou niets boeit.
Ja en? Wat wil je nou? Vier topics over het zelfde onderwerp en nu kom je even commentaar leveren?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb ze alle drie niet uitgelezen , heb ik wat gemist? NEE!
Je had je ook kunnen 'verdiepen' in al die drektopics van deze TS
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:43 schreef Puzzie het volgende:
Panem et circensesquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zelf heb ik als vrouw een technische opleiding gehad omdat ik uitblonk in Wiskunde op school en ben ik cnc frezer geworden. Ook rijd ik motor en ga regelmatig karten en ga ik wel eens alleen naar een hotelletje om uit te waaien aan het strand en mijn man doet het meeste in het huishouden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
˛
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zelf heb ik als vrouw een technische opleiding gehad omdat ik uitblonk in Wiskunde op school en ben ik cnc frezer geworden. Ook rijd ik motor en ga regelmatig karten en ga ik wel eens alleen naar een hotelletje om uit te waaien aan het strand en mijn man doet het meeste in het huishouden.
Ik heb het idee dat mensen zoals oppiedoppie er niet op zouden wachten om met mensen zoals jou of gelijkgestemden te daten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.
˛
Ok. Maar hoe zou je mij dan zover krijgen om binnen die kaders te blijven? Daarbij wetende dat ik meer mannelijke eigenschappen heb dan vrouwelijke eigenschappen. Dus ik heb die aan vrouwen toegewezen eigenschappen van nature dus niet. En dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is zowat het toonbeeld van hoe ik en gelijkgestemden het juist niet zouden willen.
˛
Nou ja, scheelt wel dat je je haar niet hoeft te doen wanneer je de deur uit moet*quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen zoals oppiedoppie er niet op zouden wachten om met mensen zoals jou of gelijkgestemden te daten.
2
Ik vermoed dat velen zich er wel in kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De essentie is dat mannen niets hebben te willen wat vrouwen betreft (en andersom).quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
˛
En toch houden vrouwen zich in de samenleving evengoed staande als mannen: hoe zou dat komen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beďnvloed.
Kletskoek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:03 schreef C64 het volgende:
Als man voor de kinderen zorgen is zo eenvoudig niet want je doet het nooit zo goed als haar.
Zou nog steeds graag antwoord willen op mijn vraag hoe je in jouw droomwereld om zou gaan met mensen die zich totaal ongelukkig zouden voelen binnen de kaders in die wereld. Dat ik als kind ging voetballen dat had dan waarschijnlijk niet gemocht? Mocht je als vrouw/meisje dan uberhaupt wel sporten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
˛
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En toch houden vrouwen zich in de samenleving evengoed staande als mannen: hoe zou dat komen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.
Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen .
Als diegene die dat willen dat ook kunnen financieel dan zou dat mooi zijn. Maar zou het wel raar vinden inderdaad als je tegen mij zou zeggen dat ik 'thuis kan blijven' want daar ga jij helemaal niet over. En wie zegt dat ik dat zou willen? Ieder mag zn leven inrichten zoals die wil en dat hopenlijk ook kan. Zal wat zijn dat er mensen zijn die dat voor anderen willen bepalen. Heb je de kolder in je kop ofzo?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen .
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.
Wat is jouw beroep?
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatiefquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.
Verder zijn mannen van harte welkom in de zorg en het onderwijs en is er zelfs vaak een voorkeur bij sollicitaties om een man aan te nemen, omdat er zo weinig zijn, maar die gaan liever voor andere sectoren. Soms letterlijk omdat ze daar meer verdienen.
Dus je hoeft niet zo minderwaardig te doen.
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatief
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.
Iedereen mag doen wat die wil in 'mijn wereld' zeg maar.
Ben in De Waalhaven begonnen, geen vrouw gezien, althans niet in dat gedeelte .quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.
Je krijgt daar bakken met geld omdat je met spieren en zonder hersens pittig werk verricht.
Een kwart van alle voetbalhooligans in Rotterdam deed dat werk, had jij met Truus steigerpijpen willen sjouwen
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?
Stellen moeten zelf weten hoe ze hun leven inrichten en of ze fulltime werken beiden, parttime of dat een ouder thuis blijft voor de kinderen en het huishouden
Dit vind ik zo'n dooddoener en komt imo altijd uit de mond van iemand die enkel werkt en als een echte Fok!ker in het weekend F1 kijkt en nergens komt. (Anders begreep je het wel dat het leuk is om leuke dingen te doen.)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.
Wij mannen weten gaan al eeuwen met de pest in ons lijf naar werk en hopen op wat te neuken bij thuiskomst. Dat is lekker overzichtelijk en prima te managen.
Ik vind F1 echt helemaal niks aan Liever lees ik Houellebecqquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n dooddoener en komt imo altijd uit de mond van iemand die enkel werkt en als een echte Fok!ker in het weekend F1 kijkt en nergens komt. (Anders begreep je het wel dat het leuk is om leuke dingen te doen.)
Ik ben zielsgelukkig met veel reizen, leuk werk, goeie seks en lekker verdienen. Ik vind mijn leven leuk.
Maar idd, veel mannen zijn simpel en tevreden met een potje gekookt eten en een beurt. Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Iemand zijn ding, prima toch?
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Zeker, ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?
Ik zag jou laatst nog met een Dokter Bernardboekje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind F1 echt helemaal niks aan Liever lees ik Houellebecq
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.
Blijkbaar is de suggestie opperen dat het mag is al verwerpelijk in deze tijd.
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.
Het is meten met twee maten.quote:En als jij die suggestie maakt dat vrouwen thuis kunnen blijven (geen id in welke setting je dat doet) dan zullen mensen vooral vinden dat je je er niet mee moet bemoeien en dat mensen zelf wel kunnen kiezen of de vrouw of man al dan niet thuisblijft. Zal meer zo zijn als dat ze het voorstel zelf verwerpelijk vinden.
Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 23 oktober 2024 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.
[..]
Deel 3, maandag 21 okt, 18:35 #160
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.
Al snap ik wel dat je hem zo leest omdat Banshee
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.
Maar ''de hele dag zwoegen naast de opvoeding'' zeg je maar wat als mensen het gewoon wat eerlijker verdelen? Want tegenwoordig vinden mannen het ook gewoon leuk en wenselijk om een deel van de opvoeding op zich te nemen. En volgens mij kunnen ze dat ook meer dan prima.
Jij bent toch al getrouwd?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.
˛
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.
Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carričre ambieert.
Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.
˛
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.
Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carričre ambieert.
Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goedquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
Eens. Maar ik vroeg me af of Etan dat ook vindt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goed
Als echte ruwe vent zorg ik voor brood en vleesnat op de plank. Ik reageer selectief (door tijdgebrek).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:03 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?
Uiteraard wist ik door je reacties al dat er voor mij geen plek zou zijn in jouw wereld.
En ik denk daarnaast dat jij niet eens doorhebt hoeveel vrouwen (en ook mannen) op jou afknappen.
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
Werkt wel, want ik ken twee van zulke vrouwen. Allebei goed opgeleid, riant salaris en hun respectieve mannen vonden het geen enkel probleem om meer thuis te zijn voor de kinderen. Een paar heeft een kind, het ander stel heeft er inmiddels al twee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.
Ik denk dat er veel mensen zijn die de keus helemaal niet hebben om de vrouw helemaal thuis te kunnen laten blijven. Helaas. Daar zouden ze inderdaad iets tegen moeten doen.
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
.....want dat gekoketteer met je zgn mannelijkheid begint zo onderhand pathetisch te worden.
Daar moet je sinds 1 januari 2018 voor naar de notaris. Benieuwd hoeveel mensen daar nu nog geld aan gaan uitgeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.
Waar heb je het over? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.
Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.
˛
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.
Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.
˛
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?
Idem voor de IT. Ze zult in de IT voornamelijk mannen treffen, en in de zorg voornamelijk vrouwen. Dat is een gegeven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn natuurlijk ook vrouwen die wel volledig zelf uit eigen overtuiging ervoor kiezen om de "rol" van zorger op zich te nemen in het huishouden.
Die vrije keuze dient wat mij betreft net zo goed gerespecteerd te worden.
Absoluut. Die zijn er ook. Maar dat past niet in mijn narratief. Ik sta echt de traditionele rolpatronen voor zoals we die hier 50 jaar geleden nog hadden. Het is ook deels ingegeven uit liefde en zachtmoedigheid voor de vrouw. Zeker als het mijn vrouw is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannen
Het is niet een post maar alles bij elkaar. We liggen gewoon te ver uit elkaar met het verschil dat het voor mij helemaal ok is hoe jij bent en je leven inricht maar andersom lijkt er weinig begrip en respect voor mensen die niet in een rolpatroon willen vastzitten en niet passen bij jouw norm. Vrouwen met mannelijke trekjes daar ben je dan 'allergisch' voor. Leven en laten leven denk ik dan. Waarom kun je mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn en in hun waarde laten?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er?
Ik kan die emotionele uitbarsting niet zo goed plaatsen.
˛
Waarom gedraag je nederig en slijm je met je baas? Dat doet toch niemand? Er is werk zat dus ze mogen allang blij zijn met personeel. Bij mij is het eerder andersom joh....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.
Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.
˛
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |