Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze per saldo minder uren werken dan mannen en in fysieke beroepen schitteren in afwezigheid.
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen.
Als diegene die dat willen dat ook kunnen financieel dan zou dat mooi zijn. Maar zou het wel raar vinden inderdaad als je tegen mij zou zeggen dat ik 'thuis kan blijven' want daar ga jij helemaal niet over. En wie zegt dat ik dat zou willen? Ieder mag zn leven inrichten zoals die wil en dat hopenlijk ook kan. Zal wat zijn dat er mensen zijn die dat voor anderen willen bepalen. Heb je de kolder in je kop ofzo?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Elan het volgende:
En de sectoren waarin ze zijn oververtegenwoordigd hebben allemaal betrekking op zorg en onderwijs.
Maar o wee als je zegt dat ze ook gewoon thuis voor de kinderen kunnen gaan zorgen.
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hum. Hier eentje die 'per saldo' altijd, nu 30 jaar, full-time heeft gewerkt in fysieke beroepen, als cnc frezer bv, veel blokken metaal zijn gauw 25 kilo dus ik sleep wat af toen.
Wat is jouw beroep?
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatiefquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is geen zwaar werk? De zorg is ook fysiek zwaar. Het onderwijs lijkt me geestelijk ook nogal een uitdaging.
Verder zijn mannen van harte welkom in de zorg en het onderwijs en is er zelfs vaak een voorkeur bij sollicitaties om een man aan te nemen, omdat er zo weinig zijn, maar die gaan liever voor andere sectoren. Soms letterlijk omdat ze daar meer verdienen.
Dus je hoeft niet zo minderwaardig te doen.
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe totaal niet minderwaardig, zorg voor kinderen en huishouden is ook best pittig. Vergelijkbaar met die beroepen. Maar dat is dan weer vrouwonvriendelijk of oerconservatief
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vond om te doen dan is dat toch prima. Hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben en toch flink verdienen. Kan je vrouw eventueel thuisblijven als ze wil.
Iedereen mag doen wat die wil in 'mijn wereld' zeg maar.
Ben in De Waalhaven begonnen, geen vrouw gezien, althans niet in dat gedeeltequote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gast, gaan we nou spijkers op laag water zoeken met je offshore.
Je krijgt daar bakken met geld omdat je met spieren en zonder hersens pittig werk verricht.
Een kwart van alle voetbalhooligans in Rotterdam deed dat werk, had jij met Truus steigerpijpen willen sjouwen
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is vrouwonvriendelijk of oerconservatief?
Stellen moeten zelf weten hoe ze hun leven inrichten en of ze fulltime werken beiden, parttime of dat een ouder thuis blijft voor de kinderen en het huishouden
Dit vind ik zo'n dooddoenerquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.
Wij mannen weten gaan al eeuwen met de pest in ons lijf naar werk en hopen op wat te neuken bij thuiskomst. Dat is lekker overzichtelijk en prima te managen.
Ik vind F1 echt helemaal niks aanquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n dooddoeneren komt imo altijd uit de mond van iemand die enkel werkt en als een echte Fok!ker in het weekend F1 kijkt en nergens komt. (Anders begreep je het wel dat het leuk is om leuke dingen te doen.)
Ik ben zielsgelukkig met veel reizen, leuk werk, goeie seks en lekker verdienen. Ik vind mijn leven leuk.
Maar idd, veel mannen zijn simpel en tevreden met een potje gekookt eten en een beurt. Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Iemand zijn ding, prima toch?
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn ook veel minder selectief in het vinden van een leuke partner.
Zeker, ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daarom komen vrouwen weg met niet vrouwelijk zijn zeker?
Ik zag jou laatst nog met een Dokter Bernardboekje.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind F1 echt helemaal niks aanLiever lees ik Houellebecq
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De grote nuance ligt in het woordje moeten. Ik heb nog geen man hier zien posten dat een/zijn vrouw thuis MOET blijven.
Blijkbaar is de suggestie opperen dat het mag is al verwerpelijk in deze tijd.
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Een iemand hier vind dat vrouwen niet in loondienst zouden moeten werken omdat dat een onderdanige positie is en de vrouw dan in een moeilijke posities kan komen omdat de mannelijke leiders wss sex eisen enzo. Dat moet je niet willen voor je vrouw was de strekking. Weet niet of hij het ok zou vinden dat zijn vrouw een eigen bedrijf zou hebben. Denk het niet want het huishouden en kinderen opvoeden kost best veel tijd plus dat de man het geld inbrengt. Het moet natuurlijk wel binnen de kaders passen.
Het is meten met twee maten.quote:En als jij die suggestie maakt dat vrouwen thuis kunnen blijven (geen id in welke setting je dat doet) dan zullen mensen vooral vinden dat je je er niet mee moet bemoeien en dat mensen zelf wel kunnen kiezen of de vrouw of man al dan niet thuisblijft. Zal meer zo zijn als dat ze het voorstel zelf verwerpelijk vinden.
Op woensdag 23 oktober 2024 12:37 schreef Elan het volgende:
Op woensdag 23 oktober 2024 12:51 schreef oppiedoppie het volgende:Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 23 oktober 2024 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie doet dat precies? Namens en rugnummers graag.
[..]
Deel 3, maandag 21 okt, 18:35 #160
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Onwelwillige dingen doen is niet per se seksueel toch? De hele dag zwoegen voor een baas naast de opvoeding van kleine kinderen is best een slavenbestaan.
Al snap ik wel dat je hem zo leest omdat Banshee
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als je de posts ervoor leest dan gaat het nog even over dat vrouwen die carriere maken zich omhoog neuken en dan is zo'n opmerking wel een soor van 'hint' daarover.
Maar ''de hele dag zwoegen naast de opvoeding'' zeg je maar wat als mensen het gewoon wat eerlijker verdelen? Want tegenwoordig vinden mannen het ook gewoon leuk en wenselijk om een deel van de opvoeding op zich te nemen. En volgens mij kunnen ze dat ook meer dan prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |