abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215350375
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.

:{²
Jij bent toch al getrouwd?
pi_215350473
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.

Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carrière ambieert.

Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:03:33 #78
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215350492
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.

Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?

Uiteraard wist ik door je reacties al dat er voor mij geen plek zou zijn in jouw wereld.
En ik denk daarnaast dat jij niet eens doorhebt hoeveel vrouwen (en ook mannen) op jou afknappen.
To BG or not to BG!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:07:15 #79
335476 oppiedoppie
pi_215350519
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit die CBS-statistiek blijkt dat (ondanks dat de ambitie er is om taken gelijkwaardig te verdelen) de zorg voor de kinderen nog steeds primair op de schouders van de vrouw komt.

Vanuit de overheid komen ook steeds meer maatregelen om ouders te ontzien en de kans te geven om minder uren te werken zonder er gigantisch op achteruit te gaan. Ouderschap en zeker jonge kinderen zijn ontzettend zwaar en die belasting komt voornamelijk bij vrouwen terecht. Het gaat er niet om om ze iets te ontnemen of voor hun te bepalen maar om ze te ontzien. Het is tegenwoordig maar normaal dat je als vrouw 32 uur werkt naast je kinderen en een carrière ambieert.

Als de man er geen moeite mee heeft om meer te werken en blijkbaar verzaakt in het huishouden en de kinderen waarom moeten we er dan moeilijk over doen dat vrouwen wat meer thuis zijn?
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.

Ik denk dat er veel mensen zijn die de keus helemaal niet hebben om de vrouw helemaal thuis te kunnen laten blijven. Helaas. Daar zouden ze inderdaad iets tegen moeten doen.
To BG or not to BG!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:07:57 #80
335476 oppiedoppie
pi_215350523
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En als het nu omgekeerd zou zijn? Dat de vrouw de hoofdkostwinner is en dat dan de man wat meer thuis is?
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goed :Y
To BG or not to BG!
pi_215350537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat heb ik. Ideaal. Kan toch net zo goed :Y
Eens. Maar ik vroeg me af of Etan dat ook vindt.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 14:13:28 #82
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215350566
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:03 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Geef je daarom ook geen antwoord op mijn vraag? Negeer je me dan gewoon?

Uiteraard wist ik door je reacties al dat er voor mij geen plek zou zijn in jouw wereld.
En ik denk daarnaast dat jij niet eens doorhebt hoeveel vrouwen (en ook mannen) op jou afknappen.
Als echte ruwe vent zorg ik voor brood en vleesnat op de plank. Ik reageer selectief (door tijdgebrek).

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215350599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
blablablabla
pi_215350641
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat niet werken omdat vrouwen dan nog de meeste zorgtaken blijven doen. Dat is een natuurlijk proces.
Werkt wel, want ik ken twee van zulke vrouwen. Allebei goed opgeleid, riant salaris en hun respectieve mannen vonden het geen enkel probleem om meer thuis te zijn voor de kinderen. Een paar heeft een kind, het ander stel heeft er inmiddels al twee.

En begin niet over natuurlijke processen. Dat staat hier helemaal los van.
Dit heeft te maken met maatschappelijke omwentelingen.
pi_215350644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Voor mij is het geen enkel probleem dat vrouwen meer thuis zijn maar dat betekend dan niet dat ze niks kan opbouwen en geen huis kan bezitten omdat de man nu eenmaal het geld verdiend.

Ik denk dat er veel mensen zijn die de keus helemaal niet hebben om de vrouw helemaal thuis te kunnen laten blijven. Helaas. Daar zouden ze inderdaad iets tegen moeten doen.
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.

De meeste hebben die luxe inderdaad niet. Het is ook lastig want rond 30 willen veel kindjes en dan ben je vaak helemaal nog niet op de piek van je carrière. Niet qua opleidingsniveau en niet qua salaris.
blablablabla
pi_215350654
CoolGuy, je hebt gewoon gelijk! ^O^

[ Bericht 74% gewijzigd door Hiddendoe op 23-10-2024 15:05:16 ]
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 14:54:14 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215350835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
.....want dat gekoketteer met je zgn mannelijkheid begint zo onderhand pathetisch te worden.
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 14:55:04 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_215350850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Daarom trouw je in gemeenschap van goederen. Ongeacht hoeveel je werkt is de helft van jou.

Daar moet je sinds 1 januari 2018 voor naar de notaris. Benieuwd hoeveel mensen daar nu nog geld aan gaan uitgeven.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:13:51 #89
13462 BansheeBoy
pi_215351043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit. Dat getroll mag achterwege blijven.
Waar heb je het over? :? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 15:15:33 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_215351054
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Waar heb je het over? :? Ik ben kostwinner. En dat vind ik een hele belangrijke eigenschap voor een ruwe vent. Ik zou geen knip voor het zalmneusje waard zijn als ik enerzijds hier de ganse dag het over mannelijkheid heb en anderzijds mijn hand ophoudt. Come one, beetje meedenken aub.

Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.

Ontopic weer.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:18:28 #91
335476 oppiedoppie
pi_215351086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.
To BG or not to BG!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:19:25 #92
13462 BansheeBoy
pi_215351091
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Doen alsof je het niet snapt is ook een keuze inderdaad.

Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.

Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.

woensdag 23 oktober 2024 @ 15:20:01 #93
13462 BansheeBoy
pi_215351095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Wetkt goed want ik ben dat helemaal niet blijven doen, mijn man bleek dat (van nature) prima te kunnen.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.

woensdag 23 oktober 2024 @ 15:30:46 #94
335476 oppiedoppie
pi_215351155
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar vrouwen zijn er beter in.

Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?
To BG or not to BG!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:32:53 #95
13462 BansheeBoy
pi_215351176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:30 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Echt waar, die stront die allemaal uit jou koker komt is de rand over gegaan en ik hoef geen meningen meer van jou te lezen. Ik heb medelijden met je vrouw en kinderen die 'middeleeuws' leven in de Westerse wereld. Dit gaat zich nog eens tegen je keren. Of ben je zo radicaal dat je gaat 'ingrijpen' als je dochter TE westers gaat worden?
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er? :?

Ik kan die emotionele uitbarsting niet zo goed plaatsen.

woensdag 23 oktober 2024 @ 15:36:33 #96
13462 BansheeBoy
pi_215351212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Jarenlang in de offshore gewerkt. De enige vrouwen die ik daar ooit heb gezien werkten in het hospitaal en de kantine.
Idem voor de IT. Ze zult in de IT voornamelijk mannen treffen, en in de zorg voornamelijk vrouwen. Dat is een gegeven.

pi_215351261
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn natuurlijk ook vrouwen die wel volledig zelf uit eigen overtuiging ervoor kiezen om de "rol" van zorger op zich te nemen in het huishouden.

Die vrije keuze dient wat mij betreft net zo goed gerespecteerd te worden.
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannen
Maar dat past niet in het narratief van bepaalde users hier
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:46:47 #98
13462 BansheeBoy
pi_215351277
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:45 schreef greysbones het volgende:

[..]
Evenzogoed bestaan er dergelijke mannen
Absoluut. Die zijn er ook. Maar dat past niet in mijn narratief. Ik sta echt de traditionele rolpatronen voor zoals we die hier 50 jaar geleden nog hadden. Het is ook deels ingegeven uit liefde en zachtmoedigheid voor de vrouw. Zeker als het mijn vrouw is.

woensdag 23 oktober 2024 @ 15:52:57 #99
335476 oppiedoppie
pi_215351317
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vrouwen zijn beter in zorgtaken en mannen weer beter in fysieke arbeid. Wat is er? :?

Ik kan die emotionele uitbarsting niet zo goed plaatsen.

Het is niet een post maar alles bij elkaar. We liggen gewoon te ver uit elkaar met het verschil dat het voor mij helemaal ok is hoe jij bent en je leven inricht maar andersom lijkt er weinig begrip en respect voor mensen die niet in een rolpatroon willen vastzitten en niet passen bij jouw norm. Vrouwen met mannelijke trekjes daar ben je dan 'allergisch' voor. Leven en laten leven denk ik dan. Waarom kun je mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn en in hun waarde laten?
To BG or not to BG!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 15:58:57 #100
335476 oppiedoppie
pi_215351359
quote:
15s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.

Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.

Waarom gedraag je nederig en slijm je met je baas? Dat doet toch niemand? Er is werk zat dus ze mogen allang blij zijn met personeel. Bij mij is het eerder andersom joh....
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')