Ja, ik vind dat echt prima allemaal. Maar jij reageert emotioneel op mij. Ik krijg daarmee de indruk dat leven en laten leven dan alleen opgaat voor mensen die jouw opvattingen delen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het is niet een post maar alles bij elkaar. We liggen gewoon te ver uit elkaar met het verschil dat het voor mij helemaal ok is hoe jij bent en je leven inricht maar andersom lijkt er weinig begrip en respect voor mensen die niet in een rolpatroon willen vastzitten en niet passen bij jouw norm. Vrouwen met mannelijke trekjes daar ben je dan 'allergisch' voor. Leven en laten leven denk ik dan. Waarom kun je mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn en in hun waarde laten?
Alsof jij je daar zorgen om moet maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf heel erg allergisch voor mannelijke trekjes bij vrouwen. Knap ik meteen op af.²
Paar posts geleden pastte het niet in je narratief maar nu vind je het allemaal prima?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat echt prima allemaal. Maar jij reageert emotioneel op mij. Ik krijg daarmee de indruk dat leven en laten leven dan alleen opgaat voor mensen die jouw opvattingen delen.²
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Paar posts geleden pastte het niet in je narratief maar nu vind je het allemaal prima?
Het is duidelijk dat je nu spiegelt. O o mals ventje toch......
Spiegeltje, spiegeltje......quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?²
Het is jouw stelregel. Niet de mijne. Hoe ik er over denk dat drappeer ik hier al een aantal topics op ontzettend vredige wijze. Er zit een goede kop op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoe jij spreekt over leven en laten leven. Prima allemaal. Maar dat lijkt alleen op te gaan voor gelijkgestemden. Moet toch prima voor je zijn hoe ik denk en leef?²
Begint vaak redelijk gelijkwaardig als het gaat om de ambitie voor een leuk leven. Maar zodra je eenmaal 35 bent met een paar koters komt het daar wel op neer voor een man. De gemiddelde Nederlandse vrouw zit er ook helemaal niet op te wachten dat je allerlei verplichtingen hebt en tijdrovende laat staan dure hobby's naast je werk heb ik het idee.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat veel wijven FOMO hebben, die willen alle ballen in de lucht houden: leuk (parttime) werk, 2 kinderen, wijntjes drinken met vriendinnen én ook nog een leuke & spannende relatie hebben met een man die ze alles biedt wat ze maar willen, vooral een dikke bankrekening. En ook nog drie keer per jaar op vakantie. Het moet vooral heel erg leuk zijn allemaal, met name voor de buitenwereld.
Wij mannen weten gaan al eeuwen met de pest in ons lijf naar werk en hopen op wat te neuken bij thuiskomst. Dat is lekker overzichtelijk en prima te managen.
Gaat alleen om bezittingen die voor het huwelijk zijn opgebouwd, dus als je bijvoorbeeld bij iemand intrekt. Alles wat je na die tijd opbouwt is van jullie samen voor de wet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar moet je sinds 1 januari 2018 voor naar de notaris. Benieuwd hoeveel mensen daar nu nog geld aan gaan uitgeven.
Ah dus jij moet slijmen en nederig doen naar jouw baas ?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.
Het zou me ontzettend veel pijn doen als de vrouw waar ik van hou zou moeten slijmen en nederig zou moeten zijn voor een autoritaire baas voor wat rotcenten.²
Krijg jij geld voor het posten op fok?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree dan maar. Prima toch. En het doet me ontzettend deugd dat die beweging nu eindelijk écht op gang begint te komen. Ik verwijs naar tradwives en het traditionele rollenpatroon. Ik ben kostwinner en duik elke avond in een ambachtelijke pot. We vullen elkaar aan.²
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Werkt wel, want ik ken twee van zulke vrouwen. Allebei goed opgeleid, riant salaris en hun respectieve mannen vonden het geen enkel probleem om meer thuis te zijn voor de kinderen. Een paar heeft een kind, het ander stel heeft er inmiddels al twee.
En begin niet over natuurlijke processen. Dat staat hier helemaal los van.
Dit heeft te maken met maatschappelijke omwentelingen.
Het is FOK!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijg jij geld voor het posten op fok?
Ja, dat is wat ik voorsta. In mijn ideale wereld is dat wat ik wil. Maar ik breng dat op een vriendelijke manier aan de man. Of om met jouw woorden te spreken: mals.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:12 schreef sp3c het volgende:
Nee jij wil vaste kaders waar niet van af mag worden getreden, dat vind ik bepaald niet mals en daar reageren mensen op, dat je je denkbeeldige vrouw binnenlaat met de Lidl opwarm couscous en de denkbeeldige koters boeit niemand een klote
Ja dat willen mensen niet hequote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik voorsta. In mijn ideale wereld is dat wat ik wil. Maar ik breng dat op een vriendelijke manier aan de man. Of om met jouw woorden te spreken: mals.²
Dat bediscussieren we hier dus. Verschillende meningen, verschillende standpunten, verschillende inzichten. Je gaat haast denken dat dit een forum is.quote:
Dat zeg ik tochquote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat bediscussieren we hier dus. Verschillende meningen, verschillende standpunten, verschillende inzichten. Je gaat haast denken dat dit een forum is.
(Ik ken jou als een levensgenieter. Neem bij gelegenheid een beetje rundergehakt. Voeg alleen zout toe. Lekker laten sudderen. En daarna op een fijn ambachtelijk stukje brood met oelek.)²
Waarheid als een huis. Maar hier wordt ontzettend overgevoelig op gereageerd door dezen en genen. Ik begrijp niet zo goed waarom, we delen slechts constateringen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarheid als een huis. Maar hier wordt ontzettend overgevoelig op gereageerd door dezen en genen. Ik begrijp niet zo goed waarom, we delen slechts constateringen.²
quote:Wat veel vrouwen vergeten is dat moeder zijn ook een fulltime baan is. Op het werk wil je de perfecte werknemer zijn en thuis de moeder die alles goed geregeld hebt. Je legt de lat zowel op de werkvloer als thuis hoog. Ook kan het zijn dat je jezelf wil bewijzen tegenover anderen. Je hebt alles onder controle als werkende moeder, of toch niet?
Binnen veel gezinnen is de moeder vaak degene die de meeste tijd doorbrengt met de kinderen. Je vindt het moeilijk om dingen los te laten en doet liever thuis alles zelf. Zodra je iets uit handen geeft aan je partner, bekruipt je een schuldgevoel. En toch is het verstandig om als team samen te werken. Naast moeder zijn ben je ook een vrouw. Plan tijd voor jezelf in om tot rust te komen. Voor je het weet, beland je in een burn-out.
https://www.mamaglow.nl/w(...)ess-of-een-burn-out/
Als je als vrouw constant in je masculiene energie zit gaat dan ten koste van je vrouwelijkheid. Maar o wee als je dat als man leiderschap toont of alleen maar deze kenmerken durft te benoemenquote:Mannelijke energie wordt vaak geassocieerd met kracht, oplossingsgerichtheid en de leiding nemen. Vrouwelijke energie daarentegen voelt zachter, sensueler, zorgzamer en gevoeliger. In veel gevallen wordt een masculine man als de 'baas' gezien, terwijl een masculine vrouw het labeltje 'bazig' krijgt.
Dat gezegd hebbende: vertaal dit eens door naar de arbeidsmarkt en de roep om meer vrouwen (aan de top) in welke sector dan ook. Bijvoorbeeld meer vrouwen bij in het leger. Waarom? Volgens de politiek correcte lezing omdat vrouwen schijnbaar over bepaalde eigenschappen beschikken waarmee een oorlog kan worden gewonnen , eigenschappen die mannen niet hebben. Met andere woorden, mannen en vrouwen in het leger, of in een oorlog, zijn gelijken omdat verschillen niet mogen bestaan en tegelijkertijd worden verschillen tussen man en vrouw in het voordeel van de vrouw beslecht (want een minderheid).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ken ze ook waarbij dat werkt, andersom ook trouwens. Maar uit die CBS-cijfers blijkt gewoon dat de zorg voor de kinderen een vrouwending is en blijft. Dat zal deels komen omdat mannen oerconservatief zijn maar ik vermoed dat het ook een rol speelt dat de moeder het kind in haar buik heeft 9 maanden, vervolgens uitpoept en hormonen en zo. Die hebben (daar gaan we weer) een veel sterkere natuurlijke connectie met het kind, zeker op hele jonge leeftijd en kunnen daar gewoon beter voor zorgen. Ook moeilijker loslaten trouwens. Dus dan werken ze wel maar je bent toch eerst en vooral moeder, inclusief alle drama die daarbij komt kijken.
Dat laatste zou in theorie een logische vervolgredenatie zijn maar daar zit nogal een maatschappelijk taboe op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:38 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende: vertaal dit eens door naar de arbeidsmarkt en de roep om meer vrouwen (aan de top) in welke sector dan ook. Bijvoorbeeld meer vrouwen bij in het leger. Waarom? Volgens de politiek correcte lezing omdat vrouwen schijnbaar over bepaalde eigenschappen beschikken waarmee een oorlog kan worden gewonnen , eigenschappen die mannen niet hebben. Met andere woorden, mannen en vrouwen in het leger, of in een oorlog, zijn gelijken omdat verschillen niet mogen bestaan en tegelijkertijd worden verschillen tussen man en vrouw in het voordeel van de vrouw beslecht (want een minderheid).
Maar kan ik dan vanuit dat perspectief ook openlijk pleiten voor meer mannen in de kraamzorg? Of meer mannen aan het werk in de kinderopvang? Mannen zijn immers zorgzaam, geduldig, kunnen goed met baby's omgaan of met kinderen überhaupt
Als ik dit onderwerp volg, lijkt het alsof de rol van vrouwen beperkt is tot het baren van kinderen en het opruimen van rommel, en dat werkende vrouwen helemaal ongepast zouden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Is minder vrouwelijk overigens altijd zo onaantrekkelijk dan?
Een van de leukste vriendinnen die ik heb gehad had een beroep als industrieel programmeur en hield van speciaalbier drinken en hardrockmuziek.
Dat soort vrouwen zijn misschien niet op en top vrouwelijk, maar meestal wel leen stuk leuker dan overgevoege tutjes die zich voortdurend afhankelijk opstellen en gaan janken als een nagel kapot is.
Daarmee reduceer je de vrouw tot een geavanceerd soort werkster. Een vrouw is echt zoveel meer. We zouden ze moeten koesteren en rekening moeten houden met hun (lichamelijke en geestelijke) beperkingen, voor zover die er zijn. Nogmaals mannen en vrouwen moeten elkaar aanvullen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:28 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Als ik dit onderwerp volg, lijkt het alsof de rol van vrouwen beperkt is tot het baren van kinderen en het opruimen van rommel, en dat werkende vrouwen helemaal ongepast zouden zijn.
Ik ga ver daarin. Als je gaat zitten lachen om grappen van je baas die niet eens grappig zijn. Of je doet iets tegen je zin in voor de werkgever. Of je praat hem naar de mond. Dat zijn allemaal zaken die ik mijn vrouw niet gun. Laat mij maar die centen sprokkelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ah dus jij moet slijmen en nederig doen naar jouw baas ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |