Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Gezien de hele discussie is dit de samenvatting:quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Als je vindt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk zijn, kun je vast heel goed uitleggen wat vrouwelijk zijn inhoudt voor jou. Wat is vrouwelijk?
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Als je vindt dat Nederlandse vrouwen niet vrouwelijk zijn, kun je vast heel goed uitleggen wat vrouwelijk zijn inhoudt voor jou. Wat is vrouwelijk?
En wat dan als een vrouw er niet voor kiest om kinderen te baren en te zorgen voor? Is zij dan niet vrouwelijk?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.
Vrouwelijk zou ik definiëren als gericht op het gezin. Het baren en zorgen voor kinderen, en het steunen van de man als kostwinnaar.
Als je dan ziet dat get gros van de Nederlandse vrouwen alleen bezig is met zichzelf, carrière maken en amper nog kinderen op de wereld zet kun je wel raden waar het mis gaat in de beeldvorming.
Al zal wel weer als misogynie worden uitgelegd hier.
Misschien blijkt onze beeldvorming eigenlijk niet te kloppen omdat we hun in een keurslijf hebben gestopt en daar bevrijden ze zich nu van?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn vrouwelijk hormonen niet in in de aanleg gericht op verbindding? Zo'n beetje letterlijk het tegenovergestelde van wat testosteron doet.
Vrouwelijk zou ik definiëren als gericht op het gezin. Het baren en zorgen voor kinderen, en het steunen van de man als kostwinnaar.
Als je dan ziet dat get gros van de Nederlandse vrouwen alleen bezig is met zichzelf, carrière maken en amper nog kinderen op de wereld zet kun je wel raden waar het mis gaat in de beeldvorming.
Geen misogynie, maar wel aartsconservatief.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval staat het ver weg van de rol die vrouwen evolutionair gezien altijd hebben gehad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:58 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
En wat dan als een vrouw er niet voor kiest om kinderen te baren en te zorgen voor? Is zij dan niet vrouwelijk?
Mannen hebben geen cyclus en hebben meer testosteron, wij zijn biologisch letterlijk beter in staat om hard(er) achtereenvolgend te werken en productiever te zijn.quote:En je schrijft het wel op een bepaalde manier. Waarom zou een man zich wel bezig kunnen houden met carrière maar wanneer en vrouw dat doet dus wellicht minder of niet vrouwelijk is?
en dan alles verliezen bij een scheiding waarbij hij uit zijn eigen huis wordt gezet en alimentatie moet betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Mannen willen traditionele vrouwelijkheid, maar willen geen traditionele man zijn.
Denk dat veel vrouwen het prima zouden vinden om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen, maar dan moet de man wel als enige werken, fulltime, ook op zaterdag.
Hypotheek alleen op zijn naam, alles betalen wat de vrouw wil.
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik heb ook niet het idee dat het gros van de Nederlandse vrouwen carriere wil maken. Ik denk eerder dat de Nederlandse vrouwen liever een parttime baan hebben zodat ze financieel onafhankelijk van hun man zijn en ook nog voldoende vrije tijd hebben om 'leuke of nuttige' dingen te doen.
Beweer ik dat dan?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:14 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?
Nee het is gewoon een vraag. Je begon je post: ik denk niet dat het grote gros Nederlandse vrouwen carrière wil maken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beweer ik dat dan?
Al gaat een vrouw als bantamzwaargewicht boxer werken, als zij dat wil en als ze daar plezier in heeft, maakt haar dat echt niet minder vrouw dan bijv. een verpleegster of fotomodel.
En ik vind dat dat geldt voor elke vrouw voor alle vrouwen of ze nu hetero of lesbisch is of sexloos het klooster ingaat.
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien blijkt onze beeldvorming eigenlijk niet te kloppen omdat we hun in een keurslijf hebben gestopt en daar bevrijden ze zich nu van?
Dat is hoe de traditionele rolverdeling werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Mannen willen traditionele vrouwelijkheid, maar willen geen traditionele man zijn.
Denk dat veel vrouwen het prima zouden vinden om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen, maar dan moet de man wel als enige werken, fulltime, ook op zaterdag.
Hypotheek alleen op zijn naam, alles betalen wat de vrouw wil.
sommigen zullen vinden van wel, anderen zullen vinden van niet. Dat is allemaal nogal subjectief. De ene vindt dit aantrekkelijk, de ander dat. Er zijn vrouwen die een man die 'in touch' is met zijn gevoel en om de haverklap zit te huilen mannelijk vinden, en er zijn er die liever een bazige, dominante man hebben die z'n emoties binnen houdt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:14 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Maar wat als een vrouw dat wel wil, is zij dan minder vrouwelijk?
Ha ViesDik! Dank voor het heropenen van dit topic. Ik heb hier rijkhalsend naar uitgekeken en alles uit de kast gehaald exact dit te bewerktelligen. Laten we er wat moois van maken samen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
Correct.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.
Mannen en vrouwen groeien steeds meer uit elkaar. Vrouwen zijn nu veel onafhankelijker in veel opzichten en als ze dan op zoek gaan naar een partner komen de wederzijdse verlanglijstjes niet overeen.
Want zij wil dit en hij wil dat en dan ontstaat wrijving.
Dit is een hele nieuwe situatie en mannen noch vrouwen weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
Op basis van ervaring, of vooroordelen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Doe mij maar een Roemeense of een Poolse.
Heerlijk
Liever naar het oosten, wedden?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:42 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat de vrouwen die nu afgeschilderd worden als onvrouwelijk het ook prima vinden als TS naar het oosten rijdt. Vermoedelijk zelfs naar het westen.
Mwuah, 6 dagen werken is anno 2024 echt het absolute minimale voor Jan Modaal om voor zijn vrouw te kunnen zorgen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is hoe de traditionele rolverdeling werkt.
Waarom de man perse 6 dagen per week zou moeten werken snap ik alleen niet helemaal, maar op zich is er verder weinig mis mee.
Gezinnen en partners mogen hun leven indelen zoals ze dat zelf willen toch? Of dat nou bestaat uit beiden die werken en het kind de hele dag op de opvang gooien of de vrouw die het huishouden en de kinderen verzorgt en de man die 40+ uur per week werkt of alles daartussenin mag ieder voor zich bepalen.
Veel vrouwen EN mannen zouden dat laatste een prima rolverdeling vinden, maar tegenwoordig wordt dat door bepaalde groepen niet meer als acceptabel gezien. Als in een advertentie een vrouw toevallig aan het strijken is is er meteen ophef, want een vrouw die strijkt kan natuurlijk niet meer.
Er is altijd een groep die meent het enige juiste te doen en die gaat roeptoeteren dat anderen dat ook moeten doen.
[..]
sommigen zullen vinden van wel, anderen zullen vinden van niet. Dat is allemaal nogal subjectief. De ene vindt dit aantrekkelijk, de ander dat. Er zijn vrouwen die een man die 'in touch' is met zijn gevoel en om de haverklap zit te huilen mannelijk vinden, en er zijn er die liever een bazige, dominante man hebben die z'n emoties binnen houdt.
Ieder z'n ding.
Mijn gok?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.
Volgens berekeningen van MS zal tegen 2030 zal 45% van de Amerikaanse vrouwen vrijgezel en kinderloos zijn. En relatief goed opgeleid.
Alles gaat dus op de schop. De vraag is alleen wie hier uiteindelijk gelukkig van gaan worden.
Geen idee waar je dat hebt gelezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gezien de hele discussie is dit de samenvatting:
Vrouwelijkheid is wanneer vrouwen minder rechten hebben.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat hebt gelezen. Misschien gisteren met een flesje Vodka teveel op?
Waarvan de mijne iets genuanceerde isquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Parttime en dan onafhankelijk van de man financieel... Zelden denk ik. Dat lijkt misschien zo omdat veel kosten algemeen zijn. Maar zie maar eens van een enkel part time inkomen een huis te kopen. Of te huren, voor het geval je een huurwoning zou kunnen vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
En ik heb ook niet het idee dat het gros van de Nederlandse vrouwen carriere wil maken. Ik denk eerder dat de Nederlandse vrouwen liever een parttime baan hebben zodat ze financieel onafhankelijk van hun man zijn en ook nog voldoende vrije tijd hebben om 'leuke of nuttige' dingen te doen.
Die vraag wordt sinds topic 1 gesteld, waarop een boel persoonlijke voorkeuren naar voren komen met als conclusie:quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:33 schreef Thaddeus het volgende:
Dit topic draait echter niet om persoonlijke voorkeuren. De oorspronkelijke vraag ging over de opmerking dat Nederlandse vrouwen minder vrouwelijk zouden zijn.
Wat bepaalt volgens jullie of een vrouw als vrouwelijk wordt beschouwd, los van persoonlijke voorkeuren?
Mijn vragen waren niet bedoeld als suggestief, maar ik begrijp dat dit misschien anders wordt opgevat op dit forum
quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed. Na het bijlezen kan ik concluderen dat vrouwelijkheid niets met vrouwen te maken heeft, maar alles met mannen.
Vrouwelijkheid kan ik alleen maar omschrijven als: eigenschappen die een vrouw moet hebben die vooral bedoeld zijn als dienstbaarheid voor de man.
Jij durft!quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.
Wat veel vrouwen nu willen is niet zozeer verboden maar wel compleet tegennatuurlijk. Ze craven lichamelijk en geestelijk een echte vent maar dulden thuis vervolgens geen tegenspraak.
Vrouwen blijven actief op de arbeidsmarkt zodat ze eventueel weer full time kunnen gaan werken. Als je er een aantal jaar uitligt, maak je amper kans. Door part time te werken, blijf je dus nog actief.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Parttime en dan onafhankelijk van de man financieel... Zelden denk ik. Dat lijkt misschien zo omdat veel kosten algemeen zijn. Maar zie maar eens van een enkel part time inkomen een huis te kopen. Of te huren, voor het geval je een huurwoning zou kunnen vinden.
Oh, op die fiets. Ik heb in de vorige topics al duidelijk uitgelegd wat ik onder een vrouw versta.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:19 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Nee het is gewoon een vraag. Je begon je post: ik denk niet dat het grote gros Nederlandse vrouwen carrière wil maken.
Vandaar mijn vraag
Zo eens hiermee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is hoe de traditionele rolverdeling werkt.
Waarom de man perse 6 dagen per week zou moeten werken snap ik alleen niet helemaal, maar op zich is er verder weinig mis mee.
Gezinnen en partners mogen hun leven indelen zoals ze dat zelf willen toch? Of dat nou bestaat uit beiden die werken en het kind de hele dag op de opvang gooien of de vrouw die het huishouden en de kinderen verzorgt en de man die 40+ uur per week werkt of alles daartussenin mag ieder voor zich bepalen.
Veel vrouwen EN mannen zouden dat laatste een prima rolverdeling vinden, maar tegenwoordig wordt dat door bepaalde groepen niet meer als acceptabel gezien. Als in een advertentie een vrouw toevallig aan het strijken is is er meteen ophef, want een vrouw die strijkt kan natuurlijk niet meer.
In het algemeen zijn mannen gek op vrouwen die:quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:33 schreef Thaddeus het volgende:
Dit topic draait echter niet om persoonlijke voorkeuren. De oorspronkelijke vraag ging over de opmerking dat Nederlandse vrouwen minder vrouwelijk zouden zijn.
Hangt nogal van de baan af en het salaris. Als je dan ook nog eens geen kinderopvang hoeft te betalen kom je een heel eind. Vroeger hadden vrouwen ook niet onbeperkt geld om uit te geven hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, 6 dagen werken is anno 2024 echt het absolute minimale voor Jan Modaal om voor zijn vrouw te kunnen zorgen.
Omdat?quote:Voor een gezin zou je als 1-verdiener een stuk boven modaal moeten verdienen.
Er zijn zat vrouwen die niet financieel onafhankelijk willen zijn. En ook dát is gewoon een keuze.quote:Iedereen is wel van mening dat partners hun rollen zelf mogen indelen. Soms is het nog wel zo dat men aan het sociaaldemocratische flank van mening is dat vrouwen wel parttime moeten werken om financieel onafhankelijk te kunnen zijn.
Dat is allang niet meer het geval en nog steeds is het gezeik als het wel een keer voor komt. Want vrouwen moeten en zullen nooit meer worden weergegeven tijdens schoonmaken, was doen, strijken, koken etc.quote:An sich is er geen issue met een vrouw die aan het strijken is op een advertentie. Het probleem is dag het *altijd* een vrouw is.
vrouwen hebben altijd even veel rechten als mannen. Welke rechten mogen vrouwen niet hebben volgens jouw interpretatie van de discussie?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gezien de hele discussie is dit de samenvatting:
Vrouwelijkheid is wanneer vrouwen minder rechten hebben.
Vooral mannen niet, heb ik het idee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.
Mannen en vrouwen groeien steeds meer uit elkaar. Vrouwen zijn nu veel onafhankelijker in veel opzichten en als ze dan op zoek gaan naar een partner komen de wederzijdse verlanglijstjes niet overeen.
Dit is een hele nieuwe situatie en mannen noch vrouwen weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
Ben benieuwd. Dit onderzoek gaat specifiek over de leeftijdsgroep 25 - 44. Op die leeftijd is een ongebonden levensstijl nog wel interessant vaak.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mijn gok?
Katten, honden en een groot aandeel van die 45%
Niet de vrouwen. Het blijkt dat vooral vrouwen inmiddels steen en been klagen hierover. Wat ze in de VS vrij goed weten omdat daar eigenlijk iedereen zo'n beetje vanaf het moment dat die kan praten bij een therapeut loopt (nou ja, de klasse die zich dat kan veroorloven...quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:28 schreef Elan het volgende:
De vraag is alleen wie hier uiteindelijk gelukkig van gaan worden.
Daarom waren traditionele rolpatronen beter. Of als je wilt: het minst slecht van de 2.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooral mannen niet, heb ik het idee.
Maar het was zeker niet de algemene tendens. Eigenlijk was de algemene tendens vooral dat vrouwelijkheid vergelijkbaar is met schoonheid:quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
[..]
Waarvan de mijne iets genuanceerde is
Ik ben blij dat je het zo stelt. Want nu kan ik gewoon (en voor de zoveelste keer) zeggen dat Nederlandse vrouwen net zo vrouwelijk zijn als vrouwen uit andere culturen die zich dan wel meer conformeren naar bepaalde tradionele rolpatronen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:33 schreef Thaddeus het volgende:
Wat bepaalt volgens jullie of een vrouw als vrouwelijk wordt beschouwd, los van persoonlijke voorkeuren?
Mijn vragen waren niet bedoeld als suggestief, maar ik begrijp dat dit misschien anders wordt opgevat op dit forum
Ik laat je het volgend jaar weten hoe het zit met de rammelden eierstokkenquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Dit onderzoek gaat specifiek over de leeftijdsgroep 25 - 44. Op die leeftijd is een ongebonden levensstijl nog wel interessant vaak.
Tot de eierstokken beginnen te rammelen en je op je 38e nog steeds vrijgezel bent.
Ik heb dat al een beetje proberen te verklaren. Als je namelijk oordeelt over vrouwen in het algemeen dan kijk je niet meer naar die enkelen die je echt kent. maar naar een grotere groep en dan wordt het al snel oppervlakkig. En dan kijk je dus vooral naar zaken die je ziet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:33 schreef Thaddeus het volgende:
Er werden ook een boel persoonlijkheidskenmerken aan toegevoegd zoals zorgzaam, zacht, niet uitgesproken, ect. Voornamelijk eigenschappen die toebedeeld worden aan onderdanig zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het was zeker niet de algemene tendens. Eigenlijk was de algemene tendens vooral dat vrouwelijkheid vergelijkbaar is met schoonheid:
In the eye of the beholder.
Kort pittig kapsel > Hollandsquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het zo stelt. Want nu kan ik gewoon (en voor de zoveelste keer) zeggen dat Nederlandse vrouwen net zo vrouwelijk zijn als vrouwen uit andere culturen die zich dan wel meer conformeren naar bepaalde tradionele rolpatronen.
Ja de hele arbeidsparticipatie daar is echt doorgeslagen een soort ongezonde bewijsdrift. Bedrijven die alleen nog maar vrouwen aannemen omdat ze bang zijn voor een negatief beeld naar de buitenwereld. Geboortecijfers die kelderen, huizentekorten en een record aan eenzame en depressieve mensen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet de vrouwen. Het blijkt dat vooral vrouwen inmiddels steen en been klagen hierover. Wat ze in de VS vrij goed weten omdat daar eigenlijk iedereen zo'n beetje vanaf het moment dat die kan praten bij een therapeut loopt (nou ja, de klasse die zich dat kan veroorloven...).
Je ligt nog steeds achter in ontwikkeling. Daarnaast kiezen vrouwen gemiddeld gezien voor beroepen waar de salarissen niet zodanig zijn dat je daarmee op 1 salaris, zelfs al is deze voltijds, een huis kan kopen. Een rijtjeshuis kost al snel 4 ton (en dan zwijg ik maar over gewilde steden, dan gaat dat inmiddels akelig richting de miljoen). Om dat te lenen moet je 90K verdienen ongeveer. Dus je bent al snel afhankelijk van een fikse afkoopsom van de overwaarde.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:37 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Vrouwen blijven actief op de arbeidsmarkt zodat ze eventueel weer full time kunnen gaan werken. Als je er een aantal jaar uitligt, maak je amper kans. Door part time te werken, blijf je dus nog actief.
Geen flauw idee verder. Ik geef alleen aan waarom vrouwen vaak nog part-time blijven werken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je ligt nog steeds achter in ontwikkeling. Daarnaast kiezen vrouwen gemiddeld gezien voor beroepen waar de salarissen niet zodanig zijn dat je daarmee op 1 salaris, zelfs al is deze voltijds, een huis kan kopen. Een rijtjeshuis kost al snel 4 ton (en dan zwijg ik maar over gewilde steden, dan gaat dat inmiddels akelig richting de miljoen). Om dat te lenen moet je 90K verdienen ongeveer. Dus je bent al snel afhankelijk van een fikse afkoopsom van de overwaarde.
Nog even afgezien van dat als je nog jonge kinderen hebt fulltime werken ook wel een uitdaging is.
Dat dat voor jou werkt wil niet zeggen dat het gemeengoed is onder de dames. Je behoort nog altijd tot een zeer kleine minderheid als jij als vrouw helemaal geen kinderen wil.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik laat je het volgend jaar weten hoe het zit met de rammelden eierstokken
Sinds wanneer zijn zorgzaam en zacht onderdanige eigenschappen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er werden ook een boel persoonlijkheidskenmerken aan toegevoegd zoals zorgzaam, zacht, niet uitgesproken, ect. Voornamelijk eigenschappen die toebedeeld worden aan onderdanig zijn.
Ik denk dat nu we zien dat mannen en vrouwen uit elkaar aan het groeien zijn dat echt een gemeenschapsprobleem is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Als bepaalde Nederlandse mannen daar moeite mee hebben, is dat toch hun probleem?
Aannamequote:Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat dat voor jou werkt wil niet zeggen dat het gemeengoed is onder de dames. Je behoort nog altijd tot een zeer kleine minderheid als jij als vrouw helemaal geen kinderen wil.
Voor 90% zal dit wel degelijk een issue zijn.
Nee hoor. Het CBS heeft dat gewoon onderzocht en becijfert:quote:
quote:Hoeveel procent van de vrouwen wil geen kinderen?
Eén op de vijf Nederlandse vrouwen blijft volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek kinderloos. Tien procent wil geen kind, bij tien procent lukt het niet en tachtig procent blijft kinderloos omdat het er niet van komt, verduidelijkt De Jong deze cijfers. Vrouwen worden ook steeds later moeder.28 nov 2023
Dat is sowieso een probleem in Nederland/ Westen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat nu we zien dat mannen en vrouwen uit elkaar aan het groeien zijn dat echt een gemeenschapsprobleem is.
Niet per se onderdanig. Vrouwen zijn veel meer gericht op verbinding. Hebben daarom ook een veel groter sociaal vangnet om op terug te vallen (reden waarom veel meer mannen na een echtscheiding in een zwart gat vallen). Om gericht te zijn op verbinding moet je meer empathie tonen, meer gericht zijn op gemeenschappelijkheid, enz.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er werden ook een boel persoonlijkheidskenmerken aan toegevoegd zoals zorgzaam, zacht, niet uitgesproken, ect. Voornamelijk eigenschappen die toebedeeld worden aan onderdanig zijn.
Het probleem in de VS is nog wel wat diverser dan alleen de verhouding tussen mannen en vrouwen. Het is echt godgeklaagd dat je daar als alleenstaande ouder die niet het geluk heeft tot de betere klasse te behoren gewoon 2 banen nodig hebt om de rekeningen te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja de hele arbeidsparticipatie daar is echt doorgeslagen een soort ongezonde bewijsdrift. Bedrijven die alleen nog maar vrouwen aannemen omdat ze bang zijn voor een negatief beeld naar de buitenwereld. Geboortecijfers die kelderen, huizentekorten en een record aan eenzame en depressieve mensen.
Maar je hebt wel die God beterende klote mannen afgetroefd.
Snap ik. Ik denk alleen dat mensen zichzelf vaak voor de gek houden. Hetzelfde met pensioenen. Je wil niet weten hoeveel Nederlanders zich straks een hoedje schrikken als ze pensioen gaan ontvangen. Nee, de financiële weerbaarheid van velen is zwaar ondermaats.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Geen flauw idee verder. Ik geef alleen aan waarom vrouwen vaak nog part-time blijven werken.
Brilsmurf dat je er bent.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee hoor. Het CBS heeft dat gewoon onderzocht en becijfert:
[..]
Dat is lachwekkend, want de overheid is bepaald niet verbindend richting de inwoners. Ze zien inwoners weer als onderdanen die je absoluut niet kan vertrouwen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat is sowieso een probleem in Nederland/ Westen.
Kerk, politiek, familie.
Bijna alles en iedereen staat elkaar naar het leven.
Iedere toespraak van de koning gaat over verbinding.
Als de politiek was gaan verbinden had Wim-Lex het niet ieder jaar hoeven te herhalenquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is lachwekkend, want de overheid is bepaald niet verbindend richting de inwoners. Ze zien inwoners weer als onderdanen die je absoluut niet kan vertrouwen.
Maar ook mannen en vrouwen wantrouwen elkaar steeds meer. Heel nare ontwikkeling.
Geen winnaars, alleen verdere polarisatie. Maar als je kijkt naar de ontwikkelingen van scheidingscijfers in de afgelopen 50 jaar is het uiteindelijk ook wel een natuurlijk proces dat mensen stoppen met proberen als er geen noodzaak meer is om je aan levenslange monogamie te committerenquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is lachwekkend, want de overheid is bepaald niet verbindend richting de inwoners. Ze zien inwoners weer als onderdanen die je absoluut niet kan vertrouwen.
Maar ook mannen en vrouwen wantrouwen elkaar steeds meer. Heel nare ontwikkeling.
Wat betekent craven?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.
Wat veel vrouwen nu willen is niet zozeer verboden maar wel compleet tegennatuurlijk. Ze craven lichamelijk en geestelijk een echte vent maar dulden thuis vervolgens geen tegenspraak.
Verlangen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat betekent craven?
En in welk opzicht dulden ze geen tegenspraak?
Er gaat niks op de schop. Dit is ook nog steeds evolutie. Alleen is deze evolutie door de mens zelf in werking gezet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.
Volgens berekeningen van MS zal tegen 2030 zal 45% van de Amerikaanse vrouwen vrijgezel en kinderloos zijn. En relatief goed opgeleid.
Alles gaat dus op de schop. De vraag is alleen wie hier uiteindelijk gelukkig van gaan worden.
Sorry hoor, ik probeer echt om je te begrijpen, maar je komt zo warhoofdig over.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Verlangen.
Dat veel met name Westerse vrouwen eigenlijk verlangen naar een vent zich duidelijk uitspreekt, grenzen stelt aan je gedrag tegen hem, misschien wel een beetje dominant is zelfs. Maar je feministische mindset je dwingt om die lul tegelijkertijd onder de duim te houden.
Waardoor je in een soort gestoorde huwelijkse spagaat terecht komt die voor niemand meer werkt.
Je kunt je vrouw ook gewoon meenemen naar het oosten, wordt ze vanzelf vrouwelijker.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Je moet toch wat als veel mannen vrouwelijke vrouwen uit het oosten gaan halen.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er gaat niks op de schop. Dit is ook nog steeds evolutie. Alleen is deze evolutie door de mens zelf in werking gezet.
Door uitvindingen en ontwikkelingen die het leven wat makkelijker en efficienter maakten.
In de 20ste eeuw is de menselijke ontwikkeling met reuzensprongen vooruit gegaan en nu zitten we in het computertijdperk.
Dan moet je ook niet steeds terugvallen op het stenen tijdperk als bepaalde veranderingen jou niet aanstaan.
Ik weet dat het voor veel mannen niet makkelijk is om met deze sneltrein mee te moeten reizen, maar vrouwen moeten hun plaats ook nog zien te vinden.
En geluk is hier niet het sleutelwoord, maar ontwikkeling. We hebben nu veel last van 'groeipijnen'.
Uit elkaar groei pijnen dan? Dat kan toch nooit de bedoeling zijnquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik probeer echt om je te begrijpen, maar je komt zo warhoofdig over.
Kan me hier totaal niet in vinden. Dat vrouwen graag een man zouden willen die 'grenzen stelt aan je gedrag tegen hem'? Als een man ongewenst gedrag vertoont dan moet je als zijn vrouw zijnde hier toch ook grenzen aan stellen? Dit is toch niet perse een man-vrouw ding? Dominantie is ook niet perse iets alleen mannelijks. Genoeg dominante vrouwen met een onderdanige man die zich beiden kunnen vinden in die rol. Ken er veel maar die zijn gewoon gelukkig bij die rolverdeling. Dat is toch geen enkel probleem verder.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Verlangen.
Dat veel met name Westerse vrouwen eigenlijk verlangen naar een vent zich duidelijk uitspreekt, grenzen stelt aan je gedrag tegen hem, misschien wel een beetje dominant is zelfs. Maar je feministische mindset je dwingt om die lul tegelijkertijd onder de duim te houden.
Waardoor je in een soort gestoorde huwelijkse spagaat terecht komt die voor niemand meer werkt.
Ja dat zijn de cijfers over vrouwen die al geen kinderen meer kunnen krijgen. Wel een aanname dus, want het zegt weinig over de kinderwens of kindvrijwens van de huidige generatie vruchtbare vrouwen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee hoor. Het CBS heeft dat gewoon onderzocht en becijfert:
[..]
Dit dusquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het echt een non-discussie.
Of je iemand vrouwelijk vindt of niet, is totaal subjectief. Er is geen objectieve 'vrouwelijkheid'. Bovendien is de invulling van het leven, relatie, ook volledig subjectief en is er geen goed of verkeerd. Alleen een "zo zou ik het niet doen". En dat is helemaal prima, zolang je bij jezelf blijft en anderen niet iets oplegt dat zij niet willen.
Wat een dooddoener zeg!quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo eens hiermee.
Je moet maar eens opletten: man besluit fulltime voor de kinderen en het huishouden te gaan zorgen: wat progressief! Geweldig! Hulde!
Bij de buren maakt men de omgekeerde keuze en is het de vrouw die kiest voor zorgen voor kinderen en huishouden: niet meer van deze tijd. Achterlijk! Jaren 50! Zal wel een conservatieve lul zijn!
De mensen die zo denken geloven bovendien dat ze voor keuzevrijheid zijn...
Telt dat ook voor mannen want zelf zoek ik een man maar als veel mannen een vrouw uit het buitenland halen dan blijft er niet genoeg over voor alle nederlandse vrouwen. En helemaal als niet 'vrouwelijke' vrouw, wat wij Nederlandse vrouwen blijkbaar allemaal zijn, is dat natuurlijk nog lastiger. Maar het is me gelukt om een man te vinden die niet te dominant is maar gewoon gelijkwaardig is. En nog een lekker ding ook.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt je vrouw ook gewoon meenemen naar het oosten, wordt ze vanzelf vrouwelijker.
Prima conclusiequote:Op maandag 21 oktober 2024 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het echt een non-discussie.
Of je iemand vrouwelijk vindt of niet, is totaal subjectief. Er is geen objectieve 'vrouwelijkheid'. Bovendien is de invulling van het leven, relatie, ook volledig subjectief en is er geen goed of verkeerd. Alleen een "zo zou ik het niet doen". En dat is helemaal prima, zolang je bij jezelf blijft en anderen niet iets oplegt dat zij niet willen.
De oerinsticten en hoe de mannen en vrouwen zijn opgebouwd qua hormonen zal niet veel anders zijn denk ik. Het leven van een mens wordt wel gevormd door allerlei invloeden; onderwijs, thuissituatie, maatschappelijke invloeden en het kan best zijn dat het daardoor is veranderd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen enkele alleenstaande gaat in een parttime baantje aan de slag als hij of zij een beetje leuk wil wonen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Parttime en dan onafhankelijk van de man financieel... Zelden denk ik. Dat lijkt misschien zo omdat veel kosten algemeen zijn. Maar zie maar eens van een enkel part time inkomen een huis te kopen. Of te huren, voor het geval je een huurwoning zou kunnen vinden.
Waarschijnlijk doet jouw man dat al bij jou op een natuurlijke manier (grenzen stellen) maar valt het simpelweg niet op omdat jullie een gezonde relatie hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kan me hier totaal niet in vinden. Dat vrouwen graag een man zouden willen die 'grenzen stelt aan je gedrag tegen hem'? Als een man ongewenst gedrag vertoont dan moet je als zijn vrouw zijnde hier toch ook grenzen aan stellen? Dit is toch niet perse een man-vrouw ding? Dominantie is ook niet perse iets alleen mannelijks. Genoeg dominante vrouwen met een onderdanige man die zich beiden kunnen vinden in die rol. Ken er veel maar die zijn gewoon gelukkig bij die rolverdeling. Dat is toch geen enkel probleem verder.
quote:Het Nice-Guy Syndroom is ontstaan na de tweede wereldoorlog en kent epidemische vormen.
Vele generaties lang kregen de jongens van de mannen in de naaste omgeving, geleerd wat het betekent om man te zijn. Ze werkten met hun vaders, grootvaders, broers, neven en buurmannen. Zij hadden duidelijke mannelijke rolmodellen.Vaak leerden zij het vak van een veelal mannelijke ‘meester’.
‘Onze’ generaties zijn vaak groot geworden met afwezige vaders, vaders die buitenshuis werkten, of er helemaal niet waren. Op school waren er veelal vrouwelijke leerkrachten.
Onze moeders en de onderwijzeressen gaven ons hun beeld van wat het betekent ‘man’ te zijn.
De jongens uit de 60-er jaren met feministische vrouwen om zich heen kregen daarbij vaak de boodschap dat mannen verwerpelijk en overbodig waren.
Het is dus niet verwonderlijk dat deze jongens de conclusie trokken dat ze aardig moeten zijn; dat ze de goedkeuring van vrouwen nodig hebben om te krijgen wat ze nodig hebben.
En het is juist dat gedrag dat er voor zorgt dat ze níet krijgen wat ze nodig hebben. Dat ze het respect van hun vrouw verliezen, geen intieme relaties met vrouwen kunnen houden, maar ook geen adequate relaties met andere mannen kunnen aangaan.
Ze leven hun leven niet ten volle, ontplooien zich maar deels en hebben moeite zichzelf te accepteren zoals ze werkelijk zijn.
Vrouwen die zich ronduit misdragen in langdurige relaties omdat er nul grenzen zijn. De man zet haar op een voetstuk (omdat hem dat aangeleerd is) en accepteert al haar bullshit maar is doodongelukkig. Uiteindelijk verachten ze elkaar en gaan ze scheiden of uit elkaar.quote:Gestoorde huwelijkse spagaat? Mooi bedachte term maar kun je hier dan ook voorbeelden van geven want kan me er niks bij voorstellen.
Het gebrek aan autonomie en grenzen zorgt voor een (vaak onbestemd) gevoel van onveiligheid bij de vrouw. Daardoor verliest ze respect voor hem en gaat ze met hem om alsof hij niet meer dan een schoenzool is. Je ziet ook vaak alle vormen van intimiteit uit die relaties verdwijnen. Ook gaat de vrouw zich mannelijker gedragen, door dat alle belangrijke beslissingen bij haar terecht komen omdat het 'hem niet uitmaakt'. Een goede man is een leider in zijn huishouden.quote:Ieder Nice-Guy is anders, maar ze delen de volgende eigenschappen:
Nice-Guys
Zijn gevers
Fixen en zorgen
Zoeken goedkeuring van anderen
Vermijden conflict
Verbergen hun (wat zij zien als) zwaktes en fouten
Willen alles ‘goed doen’
Onderdrukken hun gevoelens
Proberen het vaak anders te doen dan hun vader
Vinden het vaak gemakkelijker om met vrouwen dan met mannen om te gaan
Vinden het moeilijk prioriteit aan hun eigen behoeften te geven
Offeren zich op en gaan in de slachtofferrol
Missen het gevoel van een eigen ‘kern’ en leggen de kern buiten henzelf
Dit is incel-materiaal van de bovenste plank. Niet serieus te nemen, sorry hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doet jouw man dat al bij jou op een natuurlijke manier (grenzen stellen) maar valt het simpelweg niet op omdat jullie een gezonde relatie hebben.
Wat ik bedoel en waar veel moderne mannen aan lijden is het Niceguy-complex.
[..]
[..]
Vrouwen die zich ronduit misdragen in langdurige relaties omdat er nul grenzen zijn. De man zet haar op een voetstuk (omdat hem dat aangeleerd is) en accepteert al haar bullshit maar is doodongelukkig. Uiteindelijk verachten ze elkaar en gaan ze scheiden of uit elkaar.
[..]
Het gebrek aan autonomie en grenzen zorgt voor een (vaak onbestemd) gevoel van onveiligheid bij de vrouw. Daardoor verliest ze respect voor hem en gaat ze met hem om alsof hij niet meer dan een schoenzool is. Je ziet ook vaak alle vormen van intimiteit uit die relaties verdwijnen. Ook gaat de vrouw zich mannelijker gedragen, door dat alle belangrijke beslissingen bij haar terecht komen omdat het 'hem niet uitmaakt'. Een goede man is een leider in zijn huishouden.
Jij doet aan cabaret?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doet jouw man dat al bij jou op een natuurlijke manier (grenzen stellen) maar valt het simpelweg niet op omdat jullie een gezonde relatie hebben.
Wat ik bedoel en waar veel moderne mannen aan lijden is het Niceguy-complex.
[..]
[..]
Vrouwen die zich ronduit misdragen in langdurige relaties omdat er nul grenzen zijn. De man zet haar op een voetstuk (omdat hem dat aangeleerd is) en accepteert al haar bullshit maar is doodongelukkig. Uiteindelijk verachten ze elkaar en gaan ze scheiden of uit elkaar.
[..]
Het gebrek aan autonomie en grenzen zorgt voor een (vaak onbestemd) gevoel van onveiligheid bij de vrouw. Daardoor verliest ze respect voor hem en gaat ze met hem om alsof hij niet meer dan een schoenzool is. Je ziet ook vaak alle vormen van intimiteit uit die relaties verdwijnen. Ook gaat de vrouw zich mannelijker gedragen, door dat alle belangrijke beslissingen bij haar terecht komen omdat het 'hem niet uitmaakt'. Een goede man is een leider in zijn huishouden.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is incel-materiaal van de bovenste plank. Niet serieus te nemen, sorry hoor.
De vrouw als een soort kind, waarbij nog grenzen gesteld moet worden, door de man. Die natuurlijk het hoofd van het gezin isquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is incel-materiaal van de bovenste plank. Niet serieus te nemen, sorry hoor.
Mooi, nou, laat hem alle hoeken van de kamer zien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar het is me gelukt om een man te vinden die niet te dominant is maar gewoon gelijkwaardig is. En nog een lekker ding ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
30 jaar begin overgang is hooguit 20 jaar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja dat zijn de cijfers over vrouwen die al geen kinderen meer kunnen krijgen. Wel een aanname dus, want het zegt weinig over de kinderwens of kindvrijwens van de huidige generatie vruchtbare vrouwen.
Ik heb afgelopen voorjaar een vasectomie gehad. De arts zei dat hij steeds meer jonge mannen zag zonder kinderwens die daarvoor kiezen. Ik zie niet in waarom die toename er bij vrouwen niet zou zijn.
Bij de cijfers van het CBS beroepen ze zich doorgaans op vrouwen van een leeftijd waarop ze ook geen moeder meer kunnen worden, dus als er nu een toename is van jonge vrouwen die geen kinderen willen is dat pas over 20-30 jaar zichtbaar in hun cijfers.
Nee hoor, ik ken helaas ook veel vrouwen die hier heel veel moeite mee hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooral mannen niet, heb ik het idee.
In relationeel opzicht zeker.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
De vrouw als een soort kind, waarbij nog grenzen gesteld moet worden, door de man. Die natuurlijk het hoofd van het gezin is
Whutttttt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
De vrouw als een soort kind, waarbij nog grenzen gesteld moet worden, door de man. Die natuurlijk het hoofd van het gezin is
Er komen ook steeds meer incels bij. Ik vind het in elk geval een prima tegengeluid met veel valide argumenten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat steeds in de eerste topic van deze topic reeksquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
We zitten hier een beetje een semantisch spelletje te spelen. Beste @:Viesdik , het is jouw stelling. Wat versta JIJ onder vrouwelijk(heid)?²
Dat dacht ik dus ook. Maar ze doen alsof ze het niet snappen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:44 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dat steeds in de eerste topic van deze topic reeks
Wat jij denkt te zien, boeit me eerlijk gezegd niet zoveel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat nu we zien dat mannen en vrouwen uit elkaar aan het groeien zijn dat echt een gemeenschapsprobleem is.
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat jij denkt te zien, boeit me eerlijk gezegd niet zoveel.
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen ook steeds meer incels bij. Ik vind het in elk geval een prima tegengeluid met veel valide argumenten.
Teveel mannen zijn tegenwoordig vrouwenpleasertjes geworden.
Mijn hemel hou op hoorquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.²
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Eens met Hiddendoe.
We gaan niet terug naar de situatie van de vrouw die bij de kinderen blijft en de man die de enige kostwinner is. Dat gaat echt niet gebeuren
Ik zeg het één keer: ik heb jou al een tijdje op negeren staan en ik ben niet van plan ooit nog op jou te reageren. Dan weet je dat.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.²
Je bent blij dat een man de enige kostwinner is? Maar waarom dan?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.²
Dat denk ik ook. En niet omdat vrouwen geen mannen willen, maar omdat vrouwen ook nieuwsgierig zijn, zich willen ontwikkelen, andere dingen doen dan alleen thuis blijven en voor de kinderen zorgen, maar ook het gevoel hebben dat ze andere leuke, nuttige dingen doen. En dan willen ze best een man, maar wel een die een aanvulling is op hun leuke leven en die geemancipeerd genoeg is om samen met haar een leuk leven te leiden, met of zonder kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Eens met Hiddendoe.
We gaan niet terug naar de situatie van de vrouw die bij de kinderen blijft en de man die de enige kostwinner is. Dat gaat echt niet gebeuren
Dat ook ja, maar het huwelijk bracht ook een hogere status voor de jonggehuwden mee. Ze horen nu tot de 'grotemensenwereld'.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen winnaars, alleen verdere polarisatie. Maar als je kijkt naar de ontwikkelingen van scheidingscijfers in de afgelopen 50 jaar is het uiteindelijk ook wel een natuurlijk proces dat mensen stoppen met proberen als er geen noodzaak meer is om je aan levenslange monogamie te committeren
Het huwelijk was voor de vrouw toch traditiegetrouw vooral een broodnodig financieel vangnet, en voor de man het idee dat er altijd een vrouw tot zijn beschikking stond.
Dank voor je reactie. Sommigen echtparen kiezen hier bewust voor. Ook voor kinderen is het fijn als moeder er altijd is. Ik vind het mooi en ben daar een groot voorstander van.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeg het één keer: ik heb jou al een tijdje op negeren staan en ik ben niet van plan ooit nog op jou te reageren. Dan weet je dat.
We leven niet meer 30 jaar geleden, tijden veranderen, sterker nog men moet wel anders Kan de hypotheek of de andere vaste lasten niet meer betaald wordenquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.²
Dan blijf jij als man toch thuis met je toekomstige kinderen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Sommigen echtparen kiezen hier bewust voor. Ook voor kinderen is het fijn als moeder er altijd is. Ik vind het mooi en ben daar een groot voorstander van.²
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:57 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Je bent blij dat een man de enige kostwinner is? Maar waarom dan?
Ik denk dat het valt of staat met keuzes. En elke keuze heeft een prijs. Als jij in een groot huis wilt wonen en 5 keer per jaar op vakantie wilt gaan betekent dat dit ten koste gaat van de tijd met je kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We leven niet meer 30 jaar geleden, tijden veranderen, sterker nog men moet wel anders Kan de hypotheek of de andere vaste lasten niet meer betaald worden
Dus vrouw mag liggen met de benen wijd jij je pleziertje. Komt er een kind en mag vrouw mooi thuis blijven om ervoor te zorgen en achter je reet je rommel opruimen. Klinkt als een zeer machtige positiequote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:
Achter elke machtige man staat een machtige vrouw.
De man zorgt voor de centen en de vrouw voor het huishouden. En een goede man zal hier zijn bijdrage in leveren. Naar gelang de draagkracht.²
alsof vrouwen in die cultuur als machtig worden gezienquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:
Achter elke machtige man staat een machtige vrouw.
De man zorgt voor de centen en de vrouw voor het huishouden. En een goede man zal hier zijn bijdrage in leveren. Naar gelang de draagkracht.²
Jij zorgt ook voor haar. Ze hoeft niet bij Jan en alleman te slijmen voor wat centen. Mannelijker kan niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:02 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dus vrouw mag liggen met de benen wijd jij je pleziertje. Komt er een kind en mag vrouw mooi thuis blijven om ervoor te zorgen en achter je reet je rommel opruimen. Klinkt als een zeer machtige positie
Ik denk niet dat de rolverdeling tegenwoordig standaard zo is dat de man het laatste woord heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:03 schreef Droopie het volgende:
De veranderingen in de maatschappij en het onderwijs hebben er voor gezorgd dat vrouwen tegenwoordig ook financieel bijdragen aan het gezin. Dit ondermijndt soms de rol van de man als kostwinnaar. De vader heeft traditioneel gezien het laatste woord. Toch bespreken mannen en vrouwen de plannen voordat ze beslissingen nemen.
Ja erg mannelijk om een vrouw volledig afhankelijk van jou te maken. Ze heeft verder geen keus want weggaan is geen optie omdat ze geen huis en geen werk heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij zorgt ook voor haar. Ze hoeft niet bij Jan en alleman te slijmen voor wat centen. Mannelijker kan niet.²
Ik weet niet of je doorhebt dat een gewoon rijtjeshuis al duur is tegenwoordigquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het valt of staat met keuzes. En elke keuze heeft een prijs. Als jij in een groot huis wilt wonen en 5 keer per jaar op vakantie wilt gaan betekent dat dit ten koste gaat van de tijd met je kinderen.²
Sorry, dat ging over de rolverdeling in de arabische wereld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de rolverdeling tegenwoordig standaard zo is dat de man het laatste woord heeft.
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:05 schreef Cupfighter het volgende:
En los daarvan mag een vrouw zich qua werk ontwikkelen en niet gedegradeerd te worden tot broedkip en huissloof
Jij klinkt niet als een man, meer als een onzekere jongen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.²
Ik vind je conclusie nogal kort door de bocht en jammer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.
Ik heb geen zin om mee te doen in dit man vs vrouw topic. Ik denk dat er inderdaad veranderingen zijn die door allerlei zaken worden geinitieerd. En mannen en vrouwen zullen aan die veranderingen moeten wennen en erin meegroeien. Het is echt heel vreemd om te verwachten dat een bepaald deel van de bevolking, namelijk vrouwen, vooral niet mee moeten gaan in die veranderingen als ze daar zelf wel een goed gevoel over hebben, omdat er mannen zijn die daarin niet mee kunnen groeien. Hoe men een relatie ziet is subjectief. Jij vindt dat mannen dominanter moeten zijn, maar er zijn ook hele volksstammen mannen en vrouwen die daar heel anders in staan. Naar mijn mening: gelukkig maar.
Ze zijn bang omdat ze deze veranderingen niet in de hand hebben. Ze zijn hun macht kwijt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.
Ik heb geen zin om mee te doen in dit man vs vrouw topic. Ik denk dat er inderdaad veranderingen zijn die door allerlei zaken worden geinitieerd. En mannen en vrouwen zullen aan die veranderingen moeten wennen en erin meegroeien. Het is echt heel vreemd om te verwachten dat een bepaald deel van de bevolking, namelijk vrouwen, vooral niet mee moeten gaan in die veranderingen als ze daar zelf wel een goed gevoel over hebben, omdat er mannen zijn die daarin niet mee kunnen groeien. Hoe men een relatie ziet is subjectief. Jij vindt dat mannen dominanter moeten zijn, maar er zijn ook hele volksstammen mannen en vrouwen die daar heel anders in staan. Naar mijn mening: gelukkig maar.
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Jij klinkt niet als een man, meer als een onzekere jongen.
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebtquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.
Maar ieder zijn mening.²
Nee ik vind dat te ver gaan, een vrouw heeft daar zelf ook een rol in en hoeft niet afhankelijk te zijn van een man, we leven in 2024 en in West Europaquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.²
Slijmen, werken heet datquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.
Maar ieder zijn mening.²
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebt
Werken voor een baas betekent dat je vrouw in een ondergeschikte situatie komt. Daar komt van alles bij kijken, ook slijmen ja. En soms zelfs meer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebt
Alleen al dat je over leiderschap begint als het over relaties gaat, maakt al dat er wat mij betreft geen reden meer is om verder te praten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je conclusie nogal kort door de bocht en jammer.
Het boek is vooral gericht op niet seksuele zelfontwikkeling en zelfontplooiing. Het heeft helemaal niet als doel vrouwen te onderdrukken, laat staan mannen aan een superioriteitscomplex te helpen.
Het Niceguy-complex is in de psychosociale wetenschap vrij algemeen erkent. Je kunt hier ook in je professionele omgeving veel hinder van ondervinden. Het is voor veel mannen gewoon lastig manoeuvreren met de veranderende sociale dynamieken. Goed leiderschap gaat helemaal niet over domineren en onderdrukken. Het gaat veel over balans en autonomie, maar ook jezelf uiten en zelfreflectie.
Een man met sterk ontwikkelde mannelijke kenmerken (kracht, expressief, leiderschap) versterken juist de vrouwelijke eigenschappen. Daarbij is je eigen grenzen aangeven cruciaal. Het geluk eerst in jezelf vinden voor je een ander probeert gelukkig maakt is eigenlijk in grote lijnen waar het boek over gaat.
Verder gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.
Wil je ontkennen dat dit voorkomt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verder gaat het wel goed met je?
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.
Mannelijkheid= leiderschap.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen al dat je over leiderschap begint als het over relaties gaat, maakt al dat er wat mij betreft geen reden meer is om verder te praten.
Hoe gaat dat in jouw relatie dan.?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannelijkheid= leiderschap.
Jij wil een sulletje naast je die je constant bij de hand moet nemen?
Je mag het van mij ontkennen. Er was natuurlijk de afgelopen tijd helemaal geen groep die zich zat op te winden over tradwifes... Dat heb ik gedroomd. Kennelijk.quote:
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:19 schreef Thaddeus het volgende:
Jullie zijn niet goed. Ik gun mijn vrouw haar werk. Ze vind werken mooi.
Ook voor jouw geld, hoe ga jij in je relatie hier mee om?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.²
In bepaalde gelederen is en was dat de standaard.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.
Mannen zullen haar vast mooi vinden. Ik vind haar ook heel mooi.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.²
Al lang en breed besproken. Iets verder doorlezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkele alleenstaande gaat in een parttime baantje aan de slag als hij of zij een beetje leuk wil wonen.
Nee, die kiest natuurlijk een fulltime baan. Dat ik dit aan jou moet uitleggen zeg!
Stukken beter sinds ik meer de voortrekkersrol ben gaan aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in jouw relatie dan.?
De 'mannen' laten hun ware tronies zien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.
Defineer je, geef ons praktijkvoorbeelden waar we wat mee kunnen en hoe je partner er op reageert.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Stukken beter sinds ik meer de voortrekkersrol ben gaan aannemen.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al lang en breed besproken. Iets verder doorlezen.
Ik zou je in dat geval willen zeggen "Wees een échte vent en zorg er voor dat er geen misbruik van haar wordt gemaakt."quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:23 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Mannen zullen haar vast mooi vinden. Ik vind haar ook heel mooi.
Toch wel met de goedkeurig van je 'vrouwtje' mag ik hopen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet ik haar beschermen tegen mensen met een bekrompen wereldbeeld zoals jij zeker.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou je in dat geval willen zeggen "Wees een échte vent en zorg er voor dat er geen misbruik van haar wordt gemaakt."
Maar dat zal je wel niet waarderen.²
Ik vind dit erg mooi. Veel mannen willen dit ook, maar ze zijn lamgeslagen door hun eigen vrouw en door het ontbreken van goede rolmodellen. Immers hun vaders werden ook als sulletje behandeld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zijn allemaal wel mooi verstopte beledigingen die je de laatste 15 minuten te horen krijgt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Moet ik haar beschermen tegen mensen met een bekrompen wereldbeeld zoals jij zeker
Daar ga je al de fout in. Er is wat mis met je mindset man. Je zou dit moeten willen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Moet ik haar beschermen tegen mensen met een bekrompen wereldbeeld zoals jij zeker.
Ach ja. Ik weet van wie t komt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het zijn allemaal wel mooi verstopte beledigingen die je de laatste 15 minuten te horen krijgt.
Dat zijn de enige opties: een 'mannelijke man die de leiding neemt' of 'een sulletje dat ik constant bij de hand moet nemen'.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannelijkheid= leiderschap.
Jij wil een sulletje naast je die je constant bij de hand moet nemen?
Wel ironisch dat jij over mindset begint. Reflecteren kun je lerenquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ga je al de fout in. Er is wat mis met je mindset man. Je zou dit moeten willen.²
Maak je zin af aub. Hier kunnen we niet zoveel mee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:
Tja, als je zo in het leven staat....
Meer op de voorgrond aanwezig zijn in het huishouden, autonomie tonen als mens dus je duidelijk uitspreken voor of tegen zaken of mensen die niet deugen in jouw ogen, in crisissituaties of bij problemen die ontstaan direct leiderschap tonen en het gevaar tegemoet treden in plaats van weg kijken of haar het laten oplossen, oprecht luisteren en feedback geven in plaats van mee-praten. Maar ook heel duidelijk uiten wanneer dingen je dwars zitten of kwetsend overkomen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Defineer je, geef ons praktijkvoorbeelden waar we wat mee kunnen en hoe je partner er op reageert.
Ja, ik wil mijn vrouw verzorggen en beschermen. Prima mindset. Ik zou niet willen hebben dat ze in een ondergeschikte situatie komt voor zoiets simpels en ordinairs als geld. Waarin ze moet slijmen of onwelgevallige dingen moet doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:33 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Wel ironisch dat jij over mindset begint. Reflecteren kun je leren
Is dit nu waarom je vanmorgen bij superenthousiast was om dit topic nieuw leven in te blazen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maak je zin af aub. Hier kunnen we niet zoveel mee.²
Ik waardeer het enorm dat je even de tijd neemt. Je kan echt zien wie betrokken is en wie niet. Vooralsnog ben ik enkel aan het reageren. Ik moet trouwens helemaal niks hebben van die Andrew Tate vent.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Is dit nu waarom je vanmorgen bij superenthousiast was om dit topic nieuw leven in te blazen.
Eerlijk is eerlijk, dat is toch prima. Maar denk jij dat de meerderheid van mannen dat niet doet?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer op de voorgrond aanwezig zijn in het huishouden, autonomie tonen als mens dus je duidelijk uitspreken voor of tegen zaken of mensen die niet deugen in jouw ogen, in crisissituaties of bij problemen die ontstaan direct leiderschap tonen en het gevaar tegemoet treden in plaats van weg kijken of haar het laten oplossen, oprecht luisteren en feedback geven in plaats van mee-praten. Maar ook heel duidelijk uiten wanneer dingen je dwars zitten of kwetsend overkomen.
Het zit hem vooral in emotionele betrokkenheid uiteindelijk, het leiderschapaspect zit hem in duidelijk en direct je wensen en verlangens kenbaar maken en aangeven als dingen je niet aanstaan. Daarmee ben je niet zozeer de baas van de relatie of zo maar geef je wel sturing (leiding) aan het geheel.
Vrouwen willen van nature een man die ze bescherming en veiligheid te bieden heeft, je kunt niet zo iemand zijn als je tegelijkertijd iedereen maar constant naar de mond praat en bezig bent om aardig gevonden te worden door de hele wereld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wil mijn vrouw verzorggen en beschermen. Prima mindset. Ik zou niet willen hebben dat ze in een ondergeschikte situatie komt voor zoiets simpels en ordinairs als geld. Waarin ze moet slijmen of onwelgevallige dingen moet doen.²
Je reageert selectief. Ik heb nog minstens 2 vragen openstaan bij je.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik waardeer het enorm dat je even de tijd neemt. Je kan echt zien wie betrokken is en wie niet. Vooralsnog ben ik enkel aan het reageren. Ik moet trouwens helemaal niks hebben van die Andrew Tate vent.²
Nou, na het lezen van dit topic laat ik die eer graag aan mij voorbij gaan. De tandjesquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Elan het volgende:
Vrouwen willen van nature een man die ze bescherming en veiligheid te bieden heeft,
Volledig met je eens. Zelfs als een vrouw iets anders zegt, onderbewust wil ze wel zo'n man! Dat zijn natuurinstincten die we niet kunnen negeren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrouwen willen van nature een man die ze bescherming en veiligheid te bieden heeft, je kunt niet zo iemand zijn als je tegelijkertijd iedereen maar constant naar de mond praat en bezig bent om aardig gevonden te worden door de hele wereld.
Helaas is feministisch Nederland allergisch voor dat soort mannen omdat ze zelf de regie willen voeren.
Hi Droopie. Welke 2 vragen heb je voor me. Ik overweeg te antwoorden als je netjes blijft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je reageert selectief. Ik heb nog minstens 2 vragen openstaan bij je.
Ik herken in grote lijnen echter wel dingen die ik heb gelezen en gehoord van relatietherapeuten. Dan heb ik het niet over het geheel van zijn post (die laat ik graag bij hem), maar de kernboodschap is dat het voor een relatie niet goed is als je alleen maar meebuigt met de ander, ieder conflict probeert te vermijden en het behoud van de relatie belangrijker is geworden dan de relatie zelf.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe ga jij er mee om in je relatie, of voorgaande relaties?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hi Droopie. Welke 2 vragen heb je voor me. Ik overweeg te antwoorden als je netjes blijft.²
Nou en? Niks mis mee toch? Als de mannen dit soort 'regels' dicteren, dan vind ik het heel wijs van die vrouwen dat ze het spelletje meespelen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
In bepaalde gelederen is en was dat de standaard.
Waar denk je dat de hele metoo beweging uit voortgekomen is?
Pijp de regisseur dan krijg je misschien wel een rolletje. Neuk de directeur voor een betere functie. In een door mannen gedicteerde wereld is dat de snelste en eenvoudigste manier om hoger op te komen.
Dat wat hij noemt is toch iets wat beide in de relatie moeten doen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat is toch prima. Maar denk jij dat de meerderheid van mannen dat niet doet?
Misschien omdat ik Rotterdam kom, dat ik een ander beeld heb.
Maar niet iedereen is een boekhouder die de andere kant op kijkt als er met zijn vrouw geflirt wordt (even als voorbeeld)
En toch heb ik vooral meegekregen dat vrouwen het weldegelijk fijn vinden als mannen het voortouw nemen. Je kent vast 'de derde shift'. Dat is een klacht die sommige feministes hebben dat ze overal zelf het voortouw in moeten nemen. In mijn beleving komt dat voort uit onvrede over een man die zich laat leiden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wat hij noemt is toch iets wat beide in de relatie moeten doen?
Dat heeft niets met leiderschap te maken.
Nee, want in zijn kern heeft de man leiderschap. En dat is wat mij betreft nonsens en ook zeker niet wat vrouwen willen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik herken in grote lijnen echter wel dingen die ik heb gelezen en gehoord van relatietherapeuten. Dan heb ik het niet over het geheel van zijn post (die laat ik graag bij hem), maar de kernboodschap is dat het voor een relatie niet goed is als je alleen maar meebuigt met de ander, ieder conflict probeert te vermijden en het behoud van de relatie belangrijker is geworden dan de relatie zelf.
Dat geldt voor mannen en vrouwen natuurlijk, maar ik denk dat mannen hier vaker problemen mee hebben. Dit soort patronen vormen zich vaak in het begin waarin veel mannen als strategie hebben dat ze gaan acteren dat ze precies de man zijn die de vrouw zoekt. Wat natuurlijk heel lastig is om vol te houden.
Niet alleen mannen doen dat, ik zie het nu ook bij mijn oudste dochter die ik toch echt heb moeten leren dat het helemaal niet zo relevant is of een jongen haar leuk vindt, maar dat ze eerst eens zichzelf moet afvragen of die jongen wel zo leuk is. Dat hij haar aandacht waard is. Dat werkt twee kanten op. En is de enige manier om een gelijkwaardige relatie te krijgen.
Heel veel mannen voegen zich veel te veel naar wat hun vrouw wil. Als ik met vrienden afspreek dat ze zeggen: ik moet nog wel even toestemming vragen aan [X] (hun vrouw, VEM). Toestemming? Rly?
Of een goede vriend van mij die op het punt stond een Taycan te kopen. Maar er vanaf zag omdat zijn vriendin het te protserig vond. Let wel: latrelatie, ieder eigen financiën...
Het is totaal niet aantrekkelijk om een partner te hebben die altijd gedwee ja en amen zegt. Natuurlijk is het af en toe strontvervelend als je partner iets niet wil wat jij wel wil, maar dat los je dan maar op met een compromis. En niet door dan maar heel braaf je te schikken naar de ander.
En dat is, in ieder geval zoals ik het lees, de kern van wat hij probeert te betogen.
Is bv het uitspreken van waar je mee zit of wat er aan je knaagt niet iets waar vrouwen van nature beter in zijn?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wat hij noemt is toch iets wat beide in de relatie moeten doen?
Dat heeft niets met leiderschap te maken.
Okee, kapitein Iglo, zo kan ie wel weer. Ik lig nu echt in een deuk.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer op de voorgrond aanwezig zijn in het huishouden, autonomie tonen als mens dus je duidelijk uitspreken voor of tegen zaken of mensen die niet deugen in jouw ogen, in crisissituaties of bij problemen die ontstaan direct leiderschap tonen en het gevaar tegemoet treden in plaats van weg kijken of haar het laten oplossen, oprecht luisteren en feedback geven in plaats van mee-praten. Maar ook heel duidelijk uiten wanneer dingen je dwars zitten of kwetsend overkomen.
Het zit hem vooral in emotionele betrokkenheid uiteindelijk, het leiderschapaspect zit hem in duidelijk en direct je wensen en verlangens kenbaar maken en aangeven als dingen je niet aanstaan. Daarmee ben je niet zozeer de baas van de relatie of zo maar geef je wel sturing (leiding) aan het geheel.
Soms, op bepaalde momenten of bepaalde zaken, vind ik dat ook fijn. Maar mijn man is niet mijn leider en niet degene die het laatste woord heeft over beslissingen, of die ik nodig heb. Op die momenten dat ik het wel prima of zelfs fijn vind als hij het voortouw neemt, zijn dat geen dingen die ik niet kan of mag, maar waarvan ik het fijn vindt. En zo is dat omgekeerd net zo goed. Soms vindt hij het fijn dat ik het voortouw neem en iets doe of regel of een besluit neem. Dat is een gelijkwaardige relatie.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En toch heb ik vooral meegekregen dat vrouwen het weldegelijk fijn vinden als mannen het voortouw nemen. Je kent vast 'de derde shift'. Dat is een klacht die sommige feministes hebben dat ze overal zelf het voortouw in moeten nemen. In mijn beleving komt dat voort uit onvrede over een man die zich laat leiden.
Het is dus ook geen leiderschap van 'ik ben de baas', maar een natuurlijke leiderschap, waarin je je verantwoordelijkheid neemt.
Ik zie om mij heen veelal mannen die primair bezig zijn met faciliteren wat hun vrouw zo al nodig heeft. Die schieten volledig in de rol van voorziener. Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed. Daarmee creëer je prinsessen, geen liefdevolle vrouwen. Cijferen zichzelf ook compleet weg waardoor er van een emotionele verbinding ook geen sprake meer is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat is toch prima. Maar denk jij dat de meerderheid van mannen dat niet doet?
Misschien omdat ik Rotterdam kom, dat ik een ander beeld heb.
Maar niet iedereen is een boekhouder die de andere kant op kijkt als er met zijn vrouw geflirt wordt (even als voorbeeld)
Ik denk dat het vooral veel zegt over jouw omgeving. Ik zie dat in mijn omgeving namelijk niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie om mij heen veelal mannen die primair bezig zijn met faciliteren wat hun vrouw zo al nodig heeft. Die schieten volledig in de rol van voorziener. Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed. Daarmee creëer je prinsessen, geen liefdevolle vrouwen. Cijferen zichzelf ook compleet weg waardoor er van een emotionele verbinding ook geen sprake meer is.
Van mijn leeftijd is ook nog eens minstens de helft obees. Die respecteren hun eigen lichaam niet eens.
Je zegt Rotterdam ik weet niet of het daar anders is, wel zijn veel allochtonen wat meer traditioneel in de rolverdeling dus wellicht dat dat daar anders is.
Ik vorm er verder ook geen waardeoordeel over. De macht van de vrouw schuilt voor een aanzienlijk gedeelte in haar seksualiteit. Ook in relaties trouwens, door seks als wapen te gebruiken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou en? Niks mis mee toch? Als de mannen dit soort 'regels' dicteren, dan vind ik het heel wijs van die vrouwen dat ze het spelletje meespelen.
Ik vraag me oprecht af of je ze zou herkennen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral veel zegt over jouw omgeving. Ik zie dat in mijn omgeving namelijk niet.
Ik denk dat we het vooral met elkaar eens zijn hoor. Het is ook maar wat je onder een woord verstaat. Het woord 'vrouwelijk' blijkt al een uitdaging waar we een aardige reeks van kunnen maken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Soms, op bepaalde momenten of bepaalde zaken, vind ik dat ook fijn. Maar mijn man is niet mijn leider en niet degene die het laatste woord heeft over beslissingen, of die ik nodig heb. Op die momenten dat ik het wel prima of zelfs fijn vind als hij het voortouw neemt, zijn dat geen dingen die ik niet kan of mag, maar waarvan ik het fijn vindt. En zo is dat omgekeerd net zo goed. Soms vindt hij het fijn dat ik het voortouw neem en iets doe of regel of een besluit neem. Dat is een gelijkwaardige relatie.
Een gelijkwaardige relatie betekent niet dat altijd alles precies 50/50 verdeeld is.
Natuurlijk niet, want ik ben totaal achterlijk en onwetendquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of je ze zou herkennen.
Ik denk dat wij het wel grotendeels eens zijn, inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat we het vooral met elkaar eens zijn hoor. Het is ook maar wat je onder een woord verstaat. Het woord 'vrouwelijk' blijkt al een uitdaging waar we een aardige reeks van kunnen maken.
Of je wil het niet zien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want ik ben totaal achterlijk en onwetend
Dit herken ik echt totaal niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie om mij heen veelal mannen die primair bezig zijn met faciliteren wat hun vrouw zo al nodig heeft. Die schieten volledig in de rol van voorziener. Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed. Daarmee creëer je prinsessen, geen liefdevolle vrouwen. Cijferen zichzelf ook compleet weg waardoor er van een emotionele verbinding ook geen sprake meer is.
Van mijn leeftijd is ook nog eens minstens de helft obees. Die respecteren hun eigen lichaam niet eens.
Je zegt Rotterdam ik weet niet of het daar anders is, wel zijn veel allochtonen wat meer traditioneel in de rolverdeling dus wellicht dat dat daar anders is.
Inderdaad, walgelijk. Zeker weten dat ik hier vroeger nooit met speciale aandacht naar keekquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kort pittig kapsel > Hollands
Geen enkele vent vindt dit vrouwelijk. Echt geen enkele.
Waarschijnlijk begeef je je dan in een elitair kringetje, want met de komst van een kleine beide een stapje terug doen qua werk en inkomen kunnen de meeste stellen alleen maar van dromen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit herken ik echt totaal niet.
De gezinnen die ik ken, die dragen samen de verantwoording voor het inkomen en de financiële planning. De vrouwen in mijn omgeving werken ook eigenlijk allemaal, met veelal best serieuze banen. Met kleine kinderen nemen beide ouders vaak een stapje terug qua werk.
Zo is mijn man ook ooit 36 uur gaan werken en wil nu niet meer terug naar fulltime.![]()
Voor het gezin ook wel zo fijn dat de vader aanwezig is en ook exclusief tijd met de kinderen door kan brengen.
En dat is ook wel wat ik om mij heen zie.
Zou je wel moeten doen. En meer dan dat alleen. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vorm er verder ook geen waardeoordeel over. De macht van de vrouw schuilt voor een aanzienlijk gedeelte in haar seksualiteit. Ook in relaties trouwens, door seks als wapen te gebruiken.
Natuurlijk ligt het aan mij en zie ik het niet of wil ik het niet zien. Het is onmogelijk dat jij een beperkt beeld hebt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je wil het niet zien.
Het hele concept van "Happy wife, happy life" ligt vrij diep verankerd in de westerse samenleving kan ik je verzekeren.
Dat is bij (al dan niet hoogopgeleide) vrouwen dus gewoon dat ze zelf een eigen carrière hebben. Die zitten echt niet te wachten op een vent met de instelling "Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed."quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je wil het niet zien.
Het hele concept van "Happy wife, happy life" ligt vrij diep verankerd in de westerse samenleving kan ik je verzekeren.
Neuh.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan mij en zie ik het niet of wil ik het niet zien. Het is onmogelijk dat jij een beperkt beeld hebt.
Het concept heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal wel volledig buiten de westerse samenleving staan.
Absoluut niet. Misschien zoals jij ernaar kijkt, maar dat zegt meer over jou dan over mijn kringetje.quote:
Dan nog doe je samen de financiële planning. En is dat niet volledig op het bordje van de man.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk begeef je je dan in een elitair kringetje, want met de komst van een kleine beide een stapje terug doen qua werk en inkomen kunnen de meeste stellen alleen maar van dromen.
Ik zeg altijd: happy me, happy we...quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je wil het niet zien.
Ik moest heel hard lachenquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want ik ben totaal achterlijk en onwetend
Misschien gewoon een theedoek hoofddoek omdoen, dan ziet die directeur in elk geval niet haar wulpse verleidelijke sensuele harenquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ga je lekker vanuit je ivoren toren?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is bij (al dan niet hoogopgeleide) vrouwen dus gewoon dat ze zelf een eigen carrière hebben. Die zitten echt niet te wachten op een vent met de instelling "Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed."
Die instelling komt op mij over als een lage trede op de Maslow pyramide.
Het zal misschien wel aan de wijk liggen waarin je woont. Of de mensen die in je bubbel zitten. Maar een happy wife is niet "de man moet maar genoeg verdienen". Daar ben je inmiddels toch wel voorbij in je ontwikkeling mag ik hopen?
Wat een armoede.
quote:
Ik vind dit echt heel veel over jou zeggen.quote:
Je probeert hiermee je gesprekspartner te diskwalificeren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga je lekker vanuit je ivoren toren?![]()
Een eigen carrière is leuk en zo maar de meeste vrouwen (ook hoger opgeleiden) werken nog steeds parttime in dit land. Dus dan is een vent die het geld binnenbrengt wel zo praktisch. Zeker als er ook nog kinderen in het spel komen.
Of je moet in een schaal opereren dat dat allemaal niet meer uitmaakt, maar dan ben je dus vanuit je elitaire bubbel aan het raaskallen.
Omdat die dames voor de meeste mensen totaal irrationele oplossingen aandragen. Gewoon allebei minder gaan werken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit echt heel veel over jou zeggen.
Er zijn hier al diverse dames die aangeven dat zij zich niet herkennen in het beeld wat jij hier schetst. En die serveer je af als 'elitair'.
Het zou niet in mij opkomen om jou af te serveren als 'onderklasse' of iets dergelijks.
Iedereen hier geeft je serieus antwoord. En gaat op je posts in.
Jammer dan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Je probeert hiermee je gesprekspartner te diskwalificeren.
Dat siert je niet.
Maar 2 keer modaal is toch hetzelfde als 1 hoog inkomen? Als beiden dan 1 dag minder gaan werken in de week dan zit je toch nog steeds hoog? Waarschijnlijk nog steeds beter dan dat er maar 1 partner zich de pleuris zit te werken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat die dames voor de meeste mensen totaal irrationele oplossingen aandragen. Gewoon allebei minder gaan werken.
Alsof dat zo gewoon is als je op twee keer modaal of zo zit en wat wil in het leven.
Fijn dan het kan hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de komst van een kind geeft voor de meeste mensen eerder minder dan meer financiële ruimte.
Mensen doen ook aan gezinsplanning. Dat doe je namelijk samen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat die dames voor de meeste mensen totaal irrationele oplossingen aandragen. Gewoon allebei minder gaan werken.
Alsof dat zo gewoon is als je op twee keer modaal of zo zit en wat wil in het leven.
Fijn dan het kan hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de komst van een kind geeft voor de meeste mensen eerder minder dan meer financiële ruimte.
Maar het hele uitgangspunt van twee keer modaal is al redelijk karig als je een beetje een leuk leven wilt leiden met een baby. Zij gaat uit van twee hoge inkomens met fulltime betrekkingen, ja duh dan hoef je er relatief weinig er op in te teren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar 2 keer modaal is toch hetzelfde als 1 hoog inkomen? Als beiden dan 1 dag minder gaan werken in de week dan zit je toch nog steeds hoog? Waarschijnlijk nog steeds beter dan dat er maar 1 partner zich de pleuris zit te werken.
Hij ziet het echt niet. Het is een blinde vlek bij veel mannen denk ik.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen al dat je over leiderschap begint als het over relaties gaat, maakt al dat er wat mij betreft geen reden meer is om verder te praten.
Ik denk dat het in het geval van Elan altijd zo is als je als man niet voldoende een leider bent.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan hier dus niet uithalen wat nou het gewenste plaatje is: hij topcarrière, meer dan twee keer modaal, zij thuis bij de kinderen?
Of allebei een carrière, samen verantwoordelijk voor het gezin?
In welk scenario kweek je nou die verwende prinses?
Volgens mij is dat nog steeds wel hoe veel mannen denken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen doen ook aan gezinsplanning. Dat doe je namelijk samen.
De financiële verantwoordelijkheid deel je ook samen.
En soms stel je het krijgen van een kind of gezin samen uit.
Gedeelde verantwoordelijkheid.
Je opmerking "Als ik maar genoeg verdien en zorg dat zij een zorgeloos leventje heeft dan komt het met ons uiteindelijk wel goed." slaat kant nog wal.
Het is geen belediging. Elitair zijn heeft zijn voordelen. Alleen als je het als norm in een discussie gaat hanteren sla je de plank mis.quote:En de dames hier dan maar als elitair afserveren vind ik echt heel matig
Qua risico's afdekken ook veel slimmer als je die mogelijkheid hebt. En qua belasting trouwens ook.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar 2 keer modaal is toch hetzelfde als 1 hoog inkomen? Als beiden dan 1 dag minder gaan werken in de week dan zit je toch nog steeds hoog? Waarschijnlijk nog steeds beter dan dat er maar 1 partner zich de pleuris zit te werken.
Komt het hier niet gewoon op neer?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gewoon vrouwen opzoeken die wel je smaak zijn em de rest links laten liggen.
Traditionele rollenpatroon. Het heeft me gemaakt wie ik ben. Jullie mogen wel een dankbrief schrijven naar mijn ouders.quote:
Deze vraag lijkt niet te kloppen. Kun je deze herformuleren?quote:Ben je ook niet van mening dat vrouwen in Nederland en bv het Midden-Oosten veel onafhankelijker willen zijn.
Nou, dan is mijn vrouw dus niet vrouwelijk en ik ben niet mannelijk. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:58 schreef Viesdik het volgende:
Waar hebben jullie het allemaal over
Ik weet wat er voor nodig is om een vrouwelijke vrouw te worden en een mannelijkere man.
Je leven zingeving geven zonder afhankelijk te zijn van een smartphone c.q. überhaupt geen smartphone te hebben.
Dit is een oprechte opvatting. Omdat je veel menselijker wordt als je geen telefoon hebt.
En als je menselijker wordt, word je ook vrouwelijker/mannelijker.
Een man wordt trouwens mannelijker als hij geen porno kijkt.
Vaders en moeders zijn even belangrijk voor de kinderen. Dus in het ideale plaatje zijn beide ouders zowel fysiek als mentaal (dat laatste schiet er nog wel eens bij in bij moderne ouders) aanwezig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Het ideale plaatje is moeder bij de kinderen. Zachte moederborst altijd in de buurt. Dat is zelfs zo in het dierenrijk.²
Leg eens uit? Omdat ze geen tijd meer voor elkaar hebben? Of zich veranderen in wat influencers voorkauwen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:58 schreef Viesdik het volgende:
Ik weet wat er voor nodig is om een vrouwelijke vrouw te worden en een mannelijkere man.
Je leven zingeving geven zonder afhankelijk te zijn van een smartphone c.q. überhaupt geen smartphone te hebben.
Dit is een oprechte opvatting. Omdat je veel menselijker wordt als je geen telefoon hebt.
Gewoon vrouwen thuis laten zitten. Kunnen ze ook niet vreemdgaan op het werk.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Het lijkt misschien ver gezocht. Maar doordat mannen falen om te providen en vrouwen noodgedwongen in dat gat springen, groeien veel kinderen op zonder vader of verschillende (biologische) vaders. Nergens wordt er zoveel vreemdgegaan als op het werk.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
We moeten weer investeren in een stukje opleiding om goede mannen te kweken. Sterke mannen maken sterke vrouwen en samen maken ze een sterk gezin.²
U bent ook linkedIN coach ?quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:58 schreef Viesdik het volgende:
Je denkt in cliché's. Geeft niks, als dat voor jou de wereld wat overzichtelijker maakt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag het van mij ontkennen. Er was natuurlijk de afgelopen tijd helemaal geen groep die zich zat op te winden over tradwifes... Dat heb ik gedroomd. Kennelijk.
Wat loop je nou toch raar te bazelen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je denkt in cliché's. Geeft niks, als dat voor jou de wereld wat overzichtelijker maakt.
Ik vind het mooi dat het tradwife principe nu weer terugkomt. Het wordt een soort van trendy en fancy.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je denkt in cliché's. Geeft niks, als dat voor jou de wereld wat overzichtelijker maakt.
Ik vind het mooi man. De traditionele waarden weer terug. Steeds meer stellen komen tot inkeer en zien in dat een gezond gezin in harmonie met tradionele normen en waarden en dito rollenpatroon meer waard is dan een dikke auto en en 6 vakanties per jaar. Het maakt me echt mals.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:28 schreef Lienekien het volgende:
Tradwives is imo wel een ander verhaal dan zeg maar een doorsnee stel dat besluit dat een van beiden al dan niet tijdelijk stopt met werken om voor de kinderen te zorgen. Dat tradwives-verhaal propageert n.l. ook een bepaalde ideologie waar je imo vraagtekens bij zou moeten zetten.
Hoeren neuken nooit meer werken...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het mooi man. De traditionele waarden weer terug. Steeds meer stellen komen tot inkeer en zien in dat een gezond gezin in harmonie met tradionele normen en waarden en dito rollenpatroon meer waard is dan een dikke auto en en 6 vakanties per jaar. Het maakt me echt mals.²
Integendeel. Als er kinderen komen gaan vrouwen juist meer werken. Ze geven hun 9 tot 5 of 9 tot 12 baan op om dat te verruilen voor een baan waarbij zij de klok rond werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog steeds wel hoe veel mannen denken.
De meeste vrouwen werken parttime en gaan minder werken zodra er kinderen komen. Aangezien het geld ergens vandaan moet komen lijkt dat me dus een vrij logische gedachte.
1. Welk onderzoek?quote:Uit onderzoek blijkt ook dat de zorg voor de kinderen voor het grootste deel nog altijd bij de vrouw ligt. Dus zo vooruitstrevend zijn we hier helemaal niet in onze emancipatie.
Is eerder uitzondering dan regel. En misschien waren ze er eerst ook al, maar was er geen Instagram om het te etaleren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het mooi man. De traditionele waarden weer terug. Steeds meer stellen komen tot inkeer en zien in dat een gezond gezin in harmonie met tradionele normen en waarden en dito rollenpatroon meer waard is dan een dikke auto en en 6 vakanties per jaar. Het maakt me echt mals.²
Deze trend/hype komt uit Amerika en ik vind dan het 'Doris Day-syndroom' een veel betere benaming.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:28 schreef Lienekien het volgende:
Tradwives is imo wel een ander verhaal dan zeg maar een doorsnee stel dat besluit dat een van beiden al dan niet tijdelijk stopt met werken om voor de kinderen te zorgen. Dat tradwives-verhaal propageert n.l. ook een bepaalde ideologie waar je imo vraagtekens bij zou moeten zetten.
Oh, maar dan doe je Doris Day tekort.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze trend/hype komt uit Amerika en ik vind dan het 'Doris Day-syndroom' een veel betere benaming.
Je weet verdomd goed wat ik bedoel, muts!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, maar dan doe je Doris Day tekort.
Kom niet aan Doris Day.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je weet verdomd goed wat ik bedoel, muts!
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)k-anders-dan-gewenstquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Integendeel. Als er kinderen komen gaan vrouwen juist meer werken. Ze geven hun 9 tot 5 of 9 tot 12 baan op om dat te verruilen voor een baan waarbij zij de klok rond werkt.
De man blijft gewoon fulltime werken. Nou ja, fulltime, het is een afgebakend aantal uren. Van zo laat tot zo laat en dan zit de werkdag er op voor meneer.
En toch vind jij dan nog steeds dat de man, omdat hij de broodnodige poen inbrengt, dat hij dan ook in alles het laatste woord dient te hebben.
[..]
1. Welk onderzoek?
2. Wat versta jij dan onder zorg?
3. Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Wie zijn die 'we' die volgens jou helemaal niet zo vooruitstrevend zijn in onze emancipatie? En wie bedoel je dan met 'ons'?
Ik hou van Doris, ze is een fantastische zangeres.quote:
Maar dat imago was niet terecht, imo. On screen niet en off screen ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik hou van Doris, ze is een fantastische zangeres.
Maar zij was per definitie het ideaal van hoe een vrouw hoort te zijn in het Amerika van de jaren 40/50.
Precies, we zijn er uit. De traditionele rolverdeling werd overboord gegooid want het was hard aan revisie toe.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:30 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)k-anders-dan-gewenst
Ons als samenleving.
Verder trek je weer de meest infantiele conclusies over dingen die ik überhaupt nooit gezegd heb. Als jij denkt dat een leider altijd het laatste woord moet hebben of anderen onderdrukt heb je geen flauw benul van goed leiderschap.
Jij zegt (en onderzoek onderstreept dat) precies wat ik benoem waar mannen het laten liggen. Ze doen hun kerntaak als kostwinner en verzaken in de al het andere. Waardoor vrouwen constant onder hoogspanning staan en het gevoel hebben het hele gezin (vaak inclusief manlief) constant overeind moeten houden.
Met de traditionele rolverdeling was zo veel niet mis. Vrouwen zijn van nature beter in zorgen voor de kinderen en mannen beter in werken.
Ik vermoed dat die gelijkwaardigheid hier niet zozeer wordt betwist. Vraag is eerder of mannen en vrouwen gelijk/hetzelfde zijn en of dat wel of niet wenselijk is - vanuit het perspectief van de man (en wellicht ook wel vanuit het perspectief van de vrouw), waarbij de vrouw en dus vrouwelijkheid in deze centraal staat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tja... pech voor jou dan. Vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig.
Nouja… ik neem aan dat je wel begrijpt dat er in Nederland tegenwoordig gepraat wordt over het biologisch geslacht en de ervaren genderidentiteit, maar ook over rolpatronen (ofwel genderstereotypen ofwel archetypen).quote:
Dit vind ik een interessante - en geloofwaardige stellingname. Zeker als we dit afzetten tegen de mogelijkheden die een welvarend land biedt om hier aandacht aan te besteden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
Het is niet per se dat Nederlandse vrouwen de vrouwelijkheid missen. Nederlanders in het algemeen hechten gewoon weinig aan uiterlijk. Qua kapsel, trainen, lichaamsverzorging, kleding, charisma…
De gemiddelde Nederlandse man is na zijn 40-ste ook niet meer zo sexy. We hebben nog geluk met ons uitmuntende DNA waardoor we er op jonge leeftijd zonder enige moeite goed uit zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
In principe hebben vrouwen macht gekregen omdat mannen dit toestaan. Ik denk niet dat we terugwillen naar hoe het was. Althans vrouwen willen dit niet maar mannen kunnen macht zo weer afnemen natuurlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ze zijn bang omdat ze deze veranderingen niet in de hand hebben. Ze zijn hun macht kwijt.
En dat is niet leuk en kan bijzonder angstaanjagend zijn.
Ik hoop echt van harte dat die twee smurfjes vannacht goed zullen slapen en dat ze geen nachtmerries hebben.
[ afbeelding ]
Zo zijn er ook conservatieven die vraagtekens zetten bij vrouwen die carrière maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:28 schreef Lienekien het volgende:
Hiermee bedoel je toch hoop ik niet het huishouden? Want als je daar klokje rond mee bezig bent, dan werk je wel erg traag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Integendeel. Als er kinderen komen gaan vrouwen juist meer werken. Ze geven hun 9 tot 5 of 9 tot 12 baan op om dat te verruilen voor een baan waarbij zij de klok rond werkt.
De enige associatie die ik met haar heb is Doe Maar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat imago was niet terecht, imo. On screen niet en off screen ook niet.
Lolquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Je ziet wel bij veel stellen dat de vrouw meer kerel is dan de man. Ook qua fysiek, stekeltjes, gespierder en zwaarder.
Welke stellen kijk jij allemaal naar danquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Je ziet wel bij veel stellen dat de vrouw meer kerel is dan de man. Ook qua fysiek, stekeltjes, gespierder en zwaarder. De mannen daarvan worden vrouwelijker.
Lolquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke stellen kijk jij allemaal naar dan![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke stellen kijk jij allemaal naar dan![]()
![]()
Nou die zie je meestal wel langsfietsen met anwb jassen of ergens in een winkel sjouwend, de vrouw zwaar commanderend tegen een iel ventje.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol
Waar komen jullie die vrouwen tegen dan?
NK bodybuilden voor dames?
Ja hoor, je bent braaf. Zoet maar, straks gaan we een wandelingetje maken en dan mag je nogmaals een plasje doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
In principe hebben vrouwen macht gekregen omdat mannen dit toestaan. Ik denk niet dat we terugwillen naar hoe het was. Althans vrouwen willen dit niet maar mannen kunnen macht zo weer afnemen natuurlijk.
Uiteindelijk blijft het recht van de sterkste als ultieme laatste woord en mannen zullen altijd de fysieke overhand hebben aan vrouwen.
Nog steeds, wie laat de wereld draaien zoals het is? mannen. Mannen zorgen voor alle infrastructuur, technologische vooruitgang en veiligheid o.a.
Er komt een tijd met de doorgeslagen feminisme dat mannen er collectief klaar mee zijn en weer laten weten wie uiteindelijk de baas is.
Ah ja, een strip als uitgangspunt nemen voor de werkelijkheid. What could possibly go wrong?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Nou die zie je meestal wel langsfietsen met anwb jassen of ergens in een winkel sjouwend, de vrouw zwaar commanderend tegen een iel ventje.
Je ziet het ook in de strip Dirk en Desiree.
De Dirks van deze wereld, wie kent ze niet?
Is dit op het platteland?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Nou die zie je meestal wel langsfietsen met anwb jassen of ergens in een winkel sjouwend, de vrouw zwaar commanderend tegen een iel ventje.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
En dan laat je ze zien wie de baas is zoals ze dat momenteel in Afganistan weer doen? Flink onderdrukken, geen zelfbeschikkingsrecht, geen onderwijs, het enige recht is het aanrecht. En dat dan afdwingen met geweld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
In principe hebben vrouwen macht gekregen omdat mannen dit toestaan. Ik denk niet dat we terugwillen naar hoe het was. Althans vrouwen willen dit niet maar mannen kunnen macht zo weer afnemen natuurlijk.
Uiteindelijk blijft het recht van de sterkste als ultieme laatste woord en mannen zullen altijd de fysieke overhand hebben aan vrouwen.
Nog steeds, wie laat de wereld draaien zoals het is? mannen. Mannen zorgen voor alle infrastructuur, technologische vooruitgang en veiligheid o.a.
Er komt een tijd met de doorgeslagen feminisme dat mannen er collectief klaar mee zijn en weer laten weten wie uiteindelijk de baas is.
Om de vrouwen naar je hand te kunnen zetten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:31 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou je überhaupt de baas willen zijn?
Nou Lienekien, het ziet er slecht voor ons uit. Onze eigen mannen, vaders, broers en zonen gaan straks onder een hoedje spelen met de zandbak-kalifaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan laat je ze zien wie de baas is zoals ze dat momenteel in Afganistan weer doen? Flink onderdrukken, geen zelfbeschikkingsrecht, geen onderwijs, het enige recht is het aanrecht. En dat dan afdwingen met geweld.
ahahaha Hein de Kortquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig ken ik meer mannen die dat zeker niet willen, dan dat ik er ken die dit wel een goed idee zouden vinden. Ik ben er niet zo bang voor dat ik nog ooit met een hoofddoek rond moet lopen als ik dat niet wil.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou Lienekien, het ziet er slecht voor ons uit. Onze eigen mannen, vaders, broers en zonen gaan straks onder een hoedje spelen met de zandbak-kalifaten.
@Lienekien zegt meestal best zinnige dingen andersquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je neemt dat geraaskal van die Fred Flintstone toch niet serieus mag ik hopen?
Blijkbaar, als we 2NutZ serieus moeten nemen.quote:
Ik doelde op dat nuts gevalquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
@:lienekien zegt meestal best zinnige dingen anders
Daar heb ik allemaal geen zin in johquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het bepalen van de koers, het uitzetten van de lijnen, het verdedigen van het fort, het buiten houden van gevaar, het inzetten van visie: dat zijn allemaal kerntaken van de man. In een ideale wereld faciliteert de vrouw dit slechts. Maar dit vraagt wel om een sterke man.²
Ik bedoelde het niet maar het is mooi om opties te hebbenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ballen eraf.
Of bedoel je dat niet?
*proest*quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het bepalen van de koers, het uitzetten van de lijnen, het verdedigen van het fort, het buiten houden van gevaar, het inzetten van visie: dat zijn allemaal kerntaken van de man. In een ideale wereld faciliteert de vrouw dit slechts. Maar dit vraagt wel om een sterke man.²
Deze niet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is dit op het platteland?
Strip ken ik niet
Hahaha, nee, het legt ook nogal wat op aan de man. Krijgt er allemaal extra kerntaken (!) bij, en die zijn ook nog eens echt Heel Belangrijk!!!quote:
Een revisie zou duiden op een verbetering dus hoe zie je dat dan voor je?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Precies, we zijn er uit. De traditionele rolverdeling werd overboord gegooid want het was hard aan revisie toe.
En daar zijn we nu mee bezig. En dat kost veel tijd en moeite.
Jij hebt dit soort dom managersgelul thuis geïmplementeerd? Gaan jullie ook elke ochtend scrummen of zo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beïnvloed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:40 schreef Lienekien het volgende:
Die retoriek van ‘jullie vrouwen moeten wel bedenken dat wij mannen sterker zijn’ had ik trouwens al een tijdje niet gelezen op FOK!
Dat maakt toch niet dat je daarom de baas moet spelen in een relatie?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beïnvloed.
Fysiek sterker zijn is geen garantie dat je het wint van een ander. Er zijn genoeg manieren waarop fysieke kracht niet van belang is om het een ander moeilijk te maken en onder de duim te houden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannen zijn fysiek en mentaal sterker. Wij hebben van nature aantoonbaar meer spiermassa en geen cyclus die onze gemoedstoestand beïnvloed.
Tevens zegt @Elan dus dat als de vrouw in de relatie maar fysiek sterker is (en die zijn er echt wel) dan mag ze de baas spelen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:47 schreef sp3c het volgende:
Ik ben ook fysiek sterker dan de meeste mannen, die doen ook niet wat ik zeg
Wordt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Deze serie wordt gewoon bijna zielig
Oh nu zijn ze er ineens wel? De Dirk en Desirees?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tevens zegt @:Elan dus dat als de vrouw in de relatie maar fysiek sterker is (en die zijn er echt wel) dan mag ze de baas spelen.
Het hele doel in het leven is toch niet winnen van een ander? Wat een infantiel gedachtengoed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fysiek sterker zijn is geen garantie dat je het wint van een ander. Er zijn genoeg manieren waarop fysieke kracht niet van belang is om het een ander moeilijk te maken en onder de duim te houden.
Mentale kracht heeft niets met geslacht te maken en verschilt per persoon.
Ik sluit me aan bij @:ieniminimuis het wordt bijna zielig.
Ik heb niet gezegd dat er geen vrouwen zijn die fysiek sterker zijn dan hun man. Dat maakt nog niet dat de karikatuur die jij schetst een veel voorkomende relatie is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh nu zijn ze er ineens wel? De Dirk en Desirees?
Ik had ooit een vriendinnetje die fysiek sterker was, die had ook geen visiequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tevens zegt @:Elan dus dat als de vrouw in de relatie maar fysiek sterker is (en die zijn er echt wel) dan mag ze de baas spelen.
En waar precies zeg ik dat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent een van de mannen die erop denkt te moeten wijzen dat mannen toch echt fysiek sterker zijn. Heb je meermaals een post aan gewijd. Kennelijk vind je dat van belang.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Het hele doel in het leven is toch niet winnen van een ander? Wat een infantiele gedachtengoed.
Fixed that for mequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Deze serie wordt is gewoon bijna zielig
Ik ben fysiek wel sterk, maar ik heb nog nooit een seconde vechtsport oid beoefend, dus ik vraag me ook af hoe ik iets aan die kracht ga hebben in het geval van een confrontatie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:47 schreef sp3c het volgende:
Ik ben ook fysiek sterker dan de meeste mannen, die doen ook niet wat ik zeg
Zeg!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is dit op het platteland?
Strip ken ik niet
Deze dit iedere dag fitness en was onderweg naar de spelen met taekwondo of karate weet niet meerquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben fysiek wel sterk, maar ik heb nog nooit een seconde vechtsport oid beoefend, dus ik vraag me ook af hoe ik iets aan die kracht ga hebben in het geval van een confrontatie.
En als de ander kwaadwillend is al helemaal, want die kan zich natuurlijk ook gewoon bewapenen. Ik ga niet met mijn deadliftkracht een messteek afweren hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |