abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215331933
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet de vrouwen. Het blijkt dat vooral vrouwen inmiddels steen en been klagen hierover. Wat ze in de VS vrij goed weten omdat daar eigenlijk iedereen zo'n beetje vanaf het moment dat die kan praten bij een therapeut loopt (nou ja, de klasse die zich dat kan veroorloven... ;)).
Ja de hele arbeidsparticipatie daar is echt doorgeslagen een soort ongezonde bewijsdrift. Bedrijven die alleen nog maar vrouwen aannemen omdat ze bang zijn voor een negatief beeld naar de buitenwereld. Geboortecijfers die kelderen, huizentekorten en een record aan eenzame en depressieve mensen.

Maar je hebt wel die God beterende klote mannen afgetroefd.
blablablabla
pi_215331934
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:37 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Vrouwen blijven actief op de arbeidsmarkt zodat ze eventueel weer full time kunnen gaan werken. Als je er een aantal jaar uitligt, maak je amper kans. Door part time te werken, blijf je dus nog actief.
Je ligt nog steeds achter in ontwikkeling. Daarnaast kiezen vrouwen gemiddeld gezien voor beroepen waar de salarissen niet zodanig zijn dat je daarmee op 1 salaris, zelfs al is deze voltijds, een huis kan kopen. Een rijtjeshuis kost al snel 4 ton (en dan zwijg ik maar over gewilde steden, dan gaat dat inmiddels akelig richting de miljoen). Om dat te lenen moet je 90K verdienen ongeveer. Dus je bent al snel afhankelijk van een fikse afkoopsom van de overwaarde.

Nog even afgezien van dat als je nog jonge kinderen hebt fulltime werken ook wel een uitdaging is.
  maandag 21 oktober 2024 @ 15:52:40 #53
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215331943
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je ligt nog steeds achter in ontwikkeling. Daarnaast kiezen vrouwen gemiddeld gezien voor beroepen waar de salarissen niet zodanig zijn dat je daarmee op 1 salaris, zelfs al is deze voltijds, een huis kan kopen. Een rijtjeshuis kost al snel 4 ton (en dan zwijg ik maar over gewilde steden, dan gaat dat inmiddels akelig richting de miljoen). Om dat te lenen moet je 90K verdienen ongeveer. Dus je bent al snel afhankelijk van een fikse afkoopsom van de overwaarde.

Nog even afgezien van dat als je nog jonge kinderen hebt fulltime werken ook wel een uitdaging is.
Geen flauw idee verder. Ik geef alleen aan waarom vrouwen vaak nog part-time blijven werken.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215331945
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:45 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik laat je het volgend jaar weten hoe het zit met de rammelden eierstokken
Dat dat voor jou werkt wil niet zeggen dat het gemeengoed is onder de dames. Je behoort nog altijd tot een zeer kleine minderheid als jij als vrouw helemaal geen kinderen wil.

Voor 90% zal dit wel degelijk een issue zijn.
blablablabla
pi_215331955
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Er werden ook een boel persoonlijkheidskenmerken aan toegevoegd zoals zorgzaam, zacht, niet uitgesproken, ect. Voornamelijk eigenschappen die toebedeeld worden aan onderdanig zijn.
Sinds wanneer zijn zorgzaam en zacht onderdanige eigenschappen?
blablablabla
pi_215331957
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:

Als bepaalde Nederlandse mannen daar moeite mee hebben, is dat toch hun probleem?
Ik denk dat nu we zien dat mannen en vrouwen uit elkaar aan het groeien zijn dat echt een gemeenschapsprobleem is.
  maandag 21 oktober 2024 @ 15:54:05 #57
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215331961
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat dat voor jou werkt wil niet zeggen dat het gemeengoed is onder de dames. Je behoort nog altijd tot een zeer kleine minderheid als jij als vrouw helemaal geen kinderen wil.

Voor 90% zal dit wel degelijk een issue zijn.
Aanname
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215331976
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:54 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Aanname
Nee hoor. Het CBS heeft dat gewoon onderzocht en becijfert:

quote:
Hoeveel procent van de vrouwen wil geen kinderen?
Eén op de vijf Nederlandse vrouwen blijft volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek kinderloos. Tien procent wil geen kind, bij tien procent lukt het niet en tachtig procent blijft kinderloos omdat het er niet van komt, verduidelijkt De Jong deze cijfers. Vrouwen worden ook steeds later moeder.28 nov 2023

blablablabla
pi_215331981
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat nu we zien dat mannen en vrouwen uit elkaar aan het groeien zijn dat echt een gemeenschapsprobleem is.
Dat is sowieso een probleem in Nederland/ Westen.

Kerk, politiek, familie.
Bijna alles en iedereen staat elkaar naar het leven.

Iedere toespraak van de koning gaat over verbinding.
Hell To The Liars
pi_215331989
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:47 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Er werden ook een boel persoonlijkheidskenmerken aan toegevoegd zoals zorgzaam, zacht, niet uitgesproken, ect. Voornamelijk eigenschappen die toebedeeld worden aan onderdanig zijn.
Niet per se onderdanig. Vrouwen zijn veel meer gericht op verbinding. Hebben daarom ook een veel groter sociaal vangnet om op terug te vallen (reden waarom veel meer mannen na een echtscheiding in een zwart gat vallen). Om gericht te zijn op verbinding moet je meer empathie tonen, meer gericht zijn op gemeenschappelijkheid, enz.
pi_215332002
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja de hele arbeidsparticipatie daar is echt doorgeslagen een soort ongezonde bewijsdrift. Bedrijven die alleen nog maar vrouwen aannemen omdat ze bang zijn voor een negatief beeld naar de buitenwereld. Geboortecijfers die kelderen, huizentekorten en een record aan eenzame en depressieve mensen.

Maar je hebt wel die God beterende klote mannen afgetroefd.
Het probleem in de VS is nog wel wat diverser dan alleen de verhouding tussen mannen en vrouwen. Het is echt godgeklaagd dat je daar als alleenstaande ouder die niet het geluk heeft tot de betere klasse te behoren gewoon 2 banen nodig hebt om de rekeningen te betalen.

Maar dat gaat richting off topic. :)
pi_215332015
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:52 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Geen flauw idee verder. Ik geef alleen aan waarom vrouwen vaak nog part-time blijven werken.
Snap ik. Ik denk alleen dat mensen zichzelf vaak voor de gek houden. Hetzelfde met pensioenen. Je wil niet weten hoeveel Nederlanders zich straks een hoedje schrikken als ze pensioen gaan ontvangen. Nee, de financiële weerbaarheid van velen is zwaar ondermaats.
pi_215332022
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

Brilsmurf dat je er bent. ;)
pi_215332029
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat is sowieso een probleem in Nederland/ Westen.

Kerk, politiek, familie.
Bijna alles en iedereen staat elkaar naar het leven.

Iedere toespraak van de koning gaat over verbinding.
Dat is lachwekkend, want de overheid is bepaald niet verbindend richting de inwoners. Ze zien inwoners weer als onderdanen die je absoluut niet kan vertrouwen.

Maar ook mannen en vrouwen wantrouwen elkaar steeds meer. Heel nare ontwikkeling.
  maandag 21 oktober 2024 @ 16:08:54 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215332059
We zitten hier een beetje een semantisch spelletje te spelen. Beste @Viesdik , het is jouw stelling. Wat versta JIJ onder vrouwelijk(heid)?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215332074
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is lachwekkend, want de overheid is bepaald niet verbindend richting de inwoners. Ze zien inwoners weer als onderdanen die je absoluut niet kan vertrouwen.

Maar ook mannen en vrouwen wantrouwen elkaar steeds meer. Heel nare ontwikkeling.
Als de politiek was gaan verbinden had Wim-Lex het niet ieder jaar hoeven te herhalen ;)
Hell To The Liars
pi_215332089
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geen winnaars, alleen verdere polarisatie. Maar als je kijkt naar de ontwikkelingen van scheidingscijfers in de afgelopen 50 jaar is het uiteindelijk ook wel een natuurlijk proces dat mensen stoppen met proberen als er geen noodzaak meer is om je aan levenslange monogamie te committeren

Het huwelijk was voor de vrouw toch traditiegetrouw vooral een broodnodig financieel vangnet, en voor de man het idee dat er altijd een vrouw tot zijn beschikking stond.
blablablabla
pi_215332100
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.

Wat veel vrouwen nu willen is niet zozeer verboden maar wel compleet tegennatuurlijk. Ze craven lichamelijk en geestelijk een echte vent maar dulden thuis vervolgens geen tegenspraak.
Wat betekent craven?
En in welk opzicht dulden ze geen tegenspraak?
  Admin maandag 21 oktober 2024 @ 16:19:46 #69
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215332154
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat betekent craven?
'snakken naar', 'intens verlangen naar'
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_215332156
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat betekent craven?
En in welk opzicht dulden ze geen tegenspraak?
Verlangen.
Dat veel met name Westerse vrouwen eigenlijk verlangen naar een vent zich duidelijk uitspreekt, grenzen stelt aan je gedrag tegen hem, misschien wel een beetje dominant is zelfs. Maar je feministische mindset je dwingt om die lul tegelijkertijd onder de duim te houden.

Waardoor je in een soort gestoorde huwelijkse spagaat terecht komt die voor niemand meer werkt.
blablablabla
pi_215332278
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Correct.
Volgens berekeningen van MS zal tegen 2030 zal 45% van de Amerikaanse vrouwen vrijgezel en kinderloos zijn. En relatief goed opgeleid.

Alles gaat dus op de schop. De vraag is alleen wie hier uiteindelijk gelukkig van gaan worden.
Er gaat niks op de schop. Dit is ook nog steeds evolutie. Alleen is deze evolutie door de mens zelf in werking gezet.
Door uitvindingen en ontwikkelingen die het leven wat makkelijker en efficienter maakten.
In de 20ste eeuw is de menselijke ontwikkeling met reuzensprongen vooruit gegaan en nu zitten we in het computertijdperk.
Dan moet je ook niet steeds terugvallen op het stenen tijdperk als bepaalde veranderingen jou niet aanstaan.
Ik weet dat het voor veel mannen niet makkelijk is om met deze sneltrein mee te moeten reizen, maar vrouwen moeten hun plaats ook nog zien te vinden.

En geluk is hier niet het sleutelwoord, maar ontwikkeling. We hebben nu veel last van 'groeipijnen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 21-10-2024 16:38:45 ]
pi_215332297
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Verlangen.
Dat veel met name Westerse vrouwen eigenlijk verlangen naar een vent zich duidelijk uitspreekt, grenzen stelt aan je gedrag tegen hem, misschien wel een beetje dominant is zelfs. Maar je feministische mindset je dwingt om die lul tegelijkertijd onder de duim te houden.

Waardoor je in een soort gestoorde huwelijkse spagaat terecht komt die voor niemand meer werkt.
Sorry hoor, ik probeer echt om je te begrijpen, maar je komt zo warhoofdig over.
Ik kan hier niks mee. Het onderwerp is de al dan niet aanwezige vrouwelijkheid van de Nederlandse vrouw en jij doet niks anders dan verongelijkt gaan zitten janken.
  maandag 21 oktober 2024 @ 16:36:35 #73
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215332301
Ben dus een echte nederlandse vrouw, langer dan 1.80 maar wel met lang haar en ook heel slank. Maar blijkbaar dus niet vrouwelijk want geen rokjes, geen make-up, niet afhankelijk van man, niet zorgen voor een man, werk fulltime in de techniek en ben geen keukenprinses. Bij mij thuis doen we alles samen en is er niet echt een rollenpatroon. Er zijn wel wat dingetjes gegroeid, manlief doet bv altijd afwassen omdat ik dara een hekel aan heb en ik doe meestal koken omdat hij er nog minder van terecht brengt dan ik. Verder is hij een huis aan het bouwen die ik heb getekend en werkt hij niet in loondienst en ik wel. Mijn man vind mij wel vrouwelijk genoeg trouwens. Die moet er niet aan denken een 'poppetje' in huis te hebben die bv altijd moet uitkijken of dr nagels niet per ongeluk breken of die dr tijd verdoet aan shoppen. Die wil dus helemaal geen 'op en top vrouw', waar we het hier over hebben. En gelukkig maar. Waar had ik dan naar toe gemoeten om een vent te vinden? Misschien naar het Noorden? Zo'n grote Zweed? Je moet toch wat als veel mannen vrouwelijke vrouwen uit het oosten gaan halen.
To BG or not to BG!
pi_215332312
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Je moet toch wat als veel mannen vrouwelijke vrouwen uit het oosten gaan halen.
Je kunt je vrouw ook gewoon meenemen naar het oosten, wordt ze vanzelf vrouwelijker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215332333
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Er gaat niks op de schop. Dit is ook nog steeds evolutie. Alleen is deze evolutie door de mens zelf in werking gezet.
Door uitvindingen en ontwikkelingen die het leven wat makkelijker en efficienter maakten.
In de 20ste eeuw is de menselijke ontwikkeling met reuzensprongen vooruit gegaan en nu zitten we in het computertijdperk.
Dan moet je ook niet steeds terugvallen op het stenen tijdperk als bepaalde veranderingen jou niet aanstaan.
Ik weet dat het voor veel mannen niet makkelijk is om met deze sneltrein mee te moeten reizen, maar vrouwen moeten hun plaats ook nog zien te vinden.

En geluk is hier niet het sleutelwoord, maar ontwikkeling. We hebben nu veel last van 'groeipijnen'.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, tenminste niet door mij. Want dit is wat ik met andere woorden ook heb gezegd.
Mannen en vrouwen groeien steeds meer uit elkaar. Vrouwen zijn nu veel onafhankelijker in veel opzichten en als ze dan op zoek gaan naar een partner komen de wederzijdse verlanglijstjes niet overeen.
Want zij wil dit en hij wil dat en dan ontstaat wrijving.
Dit is een hele nieuwe situatie en mannen noch vrouwen weten hoe ze hier mee om moeten gaan.
Uit elkaar groei pijnen dan? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn ;) .

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sorry hoor, ik probeer echt om je te begrijpen, maar je komt zo warhoofdig over.

blablablabla
  maandag 21 oktober 2024 @ 16:47:48 #76
335476 oppiedoppie
pi_215332386
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Verlangen.

Kan me hier totaal niet in vinden. Dat vrouwen graag een man zouden willen die 'grenzen stelt aan je gedrag tegen hem'? Als een man ongewenst gedrag vertoont dan moet je als zijn vrouw zijnde hier toch ook grenzen aan stellen? Dit is toch niet perse een man-vrouw ding? Dominantie is ook niet perse iets alleen mannelijks. Genoeg dominante vrouwen met een onderdanige man die zich beiden kunnen vinden in die rol. Ken er veel maar die zijn gewoon gelukkig bij die rolverdeling. Dat is toch geen enkel probleem verder.

Gestoorde huwelijkse spagaat? Mooi bedachte term maar kun je hier dan ook voorbeelden van geven want kan me er niks bij voorstellen.
To BG or not to BG!
pi_215332392
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]

Ja dat zijn de cijfers over vrouwen die al geen kinderen meer kunnen krijgen. Wel een aanname dus, want het zegt weinig over de kinderwens of kindvrijwens van de huidige generatie vruchtbare vrouwen.

Ik heb afgelopen voorjaar een vasectomie gehad. De arts zei dat hij steeds meer jonge mannen zag zonder kinderwens die daarvoor kiezen. Ik zie niet in waarom die toename er bij vrouwen niet zou zijn.

Bij de cijfers van het CBS beroepen ze zich doorgaans op vrouwen van een leeftijd waarop ze ook geen moeder meer kunnen worden, dus als er nu een toename is van jonge vrouwen die geen kinderen willen is dat pas over 20-30 jaar zichtbaar in hun cijfers.
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 16:55:56 #78
5428 crew  miss_sly
pi_215332434
Ik vind het echt een non-discussie.

Of je iemand vrouwelijk vindt of niet, is totaal subjectief. Er is geen objectieve 'vrouwelijkheid'. Bovendien is de invulling van het leven, relatie, ook volledig subjectief en is er geen goed of verkeerd. Alleen een "zo zou ik het niet doen". En dat is helemaal prima, zolang je bij jezelf blijft en anderen niet iets oplegt dat zij niet willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2024 @ 16:57:04 #79
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215332443
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:55 schreef miss_sly het volgende:

Of je iemand vrouwelijk vindt of niet, is totaal subjectief. Er is geen objectieve 'vrouwelijkheid'. Bovendien is de invulling van het leven, relatie, ook volledig subjectief en is er geen goed of verkeerd. Alleen een "zo zou ik het niet doen". En dat is helemaal prima, zolang je bij jezelf blijft en anderen niet iets oplegt dat zij niet willen.
Dit dus :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215332470
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo eens hiermee.

Je moet maar eens opletten: man besluit fulltime voor de kinderen en het huishouden te gaan zorgen: wat progressief! Geweldig! Hulde!

Bij de buren maakt men de omgekeerde keuze en is het de vrouw die kiest voor zorgen voor kinderen en huishouden: niet meer van deze tijd. Achterlijk! Jaren 50! Zal wel een conservatieve lul zijn!

De mensen die zo denken geloven bovendien dat ze voor keuzevrijheid zijn... ;)
Wat een dooddoener zeg!
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:02:20 #81
335476 oppiedoppie
pi_215332472
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kunt je vrouw ook gewoon meenemen naar het oosten, wordt ze vanzelf vrouwelijker.
Telt dat ook voor mannen want zelf zoek ik een man maar als veel mannen een vrouw uit het buitenland halen dan blijft er niet genoeg over voor alle nederlandse vrouwen. En helemaal als niet 'vrouwelijke' vrouw, wat wij Nederlandse vrouwen blijkbaar allemaal zijn, is dat natuurlijk nog lastiger. Maar het is me gelukt om een man te vinden die niet te dominant is maar gewoon gelijkwaardig is. En nog een lekker ding ook.
To BG or not to BG!
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:03:52 #82
335476 oppiedoppie
pi_215332483
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:55 schreef miss_sly het volgende:

Prima conclusie *O*
To BG or not to BG!
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:04:36 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215332489
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Het interessante is dat er initieel helemaal geen sprake was van beeldvorming, het zijn oerinstincten en oerdriften die de rolverdeling zo gevormd hebben. De hele maatschappelijke onderdrukking van vrouwen en het religieuze aspect waar zoveel verzet tegen is is pas veel later gekomen.

Wat veel vrouwen nu willen is niet zozeer verboden maar wel compleet tegennatuurlijk. Ze craven lichamelijk en geestelijk een echte vent maar dulden thuis vervolgens geen tegenspraak.
De oerinsticten en hoe de mannen en vrouwen zijn opgebouwd qua hormonen zal niet veel anders zijn denk ik. Het leven van een mens wordt wel gevormd door allerlei invloeden; onderwijs, thuissituatie, maatschappelijke invloeden en het kan best zijn dat het daardoor is veranderd.

Vroeger had je inderdaad meer dan genoeg aan één inkomen en hoefde, meestal de vrouw, dan niet te werken en kon die tijd besteden aan het gezin. Enerzijds is het terecht om af te vragen waarom de vrouw altijd voor gezinsleven moet zorgen, dat kan een man ook prima. Anderzijds kom je nu in maatschappij gemiddeld gezien niet mee weg dat je een gezin wil onderhouden met één salaris.

Dat vind ik een belangrijkere maatschappelijke discussie dan deze discussie of een vrouw nog een vrouw is.
pi_215332510
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Parttime en dan onafhankelijk van de man financieel... Zelden denk ik. Dat lijkt misschien zo omdat veel kosten algemeen zijn. Maar zie maar eens van een enkel part time inkomen een huis te kopen. Of te huren, voor het geval je een huurwoning zou kunnen vinden.
Geen enkele alleenstaande gaat in een parttime baantje aan de slag als hij of zij een beetje leuk wil wonen.
Nee, die kiest natuurlijk een fulltime baan. Dat ik dit aan jou moet uitleggen zeg!

:N
pi_215332513
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:47 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Kan me hier totaal niet in vinden. Dat vrouwen graag een man zouden willen die 'grenzen stelt aan je gedrag tegen hem'? Als een man ongewenst gedrag vertoont dan moet je als zijn vrouw zijnde hier toch ook grenzen aan stellen? Dit is toch niet perse een man-vrouw ding? Dominantie is ook niet perse iets alleen mannelijks. Genoeg dominante vrouwen met een onderdanige man die zich beiden kunnen vinden in die rol. Ken er veel maar die zijn gewoon gelukkig bij die rolverdeling. Dat is toch geen enkel probleem verder.

Waarschijnlijk doet jouw man dat al bij jou op een natuurlijke manier (grenzen stellen) maar valt het simpelweg niet op omdat jullie een gezonde relatie hebben.
Wat ik bedoel en waar veel moderne mannen aan lijden is het Niceguy-complex.

quote:
Het Nice-Guy Syndroom is ontstaan na de tweede wereldoorlog en kent epidemische vormen.
Vele generaties lang kregen de jongens van de mannen in de naaste omgeving, geleerd wat het betekent om man te zijn. Ze werkten met hun vaders, grootvaders, broers, neven en buurmannen. Zij hadden duidelijke mannelijke rolmodellen.Vaak leerden zij het vak van een veelal mannelijke ‘meester’.

‘Onze’ generaties zijn vaak groot geworden met afwezige vaders, vaders die buitenshuis werkten, of er helemaal niet waren. Op school waren er veelal vrouwelijke leerkrachten.
Onze moeders en de onderwijzeressen gaven ons hun beeld van wat het betekent ‘man’ te zijn.
De jongens uit de 60-er jaren met feministische vrouwen om zich heen kregen daarbij vaak de boodschap dat mannen verwerpelijk en overbodig waren.

Het is dus niet verwonderlijk dat deze jongens de conclusie trokken dat ze aardig moeten zijn; dat ze de goedkeuring van vrouwen nodig hebben om te krijgen wat ze nodig hebben.
En het is juist dat gedrag dat er voor zorgt dat ze níet krijgen wat ze nodig hebben. Dat ze het respect van hun vrouw verliezen, geen intieme relaties met vrouwen kunnen houden, maar ook geen adequate relaties met andere mannen kunnen aangaan.
Ze leven hun leven niet ten volle, ontplooien zich maar deels en hebben moeite zichzelf te accepteren zoals ze werkelijk zijn.

quote:
Gestoorde huwelijkse spagaat? Mooi bedachte term maar kun je hier dan ook voorbeelden van geven want kan me er niks bij voorstellen.
Vrouwen die zich ronduit misdragen in langdurige relaties omdat er nul grenzen zijn. De man zet haar op een voetstuk (omdat hem dat aangeleerd is) en accepteert al haar bullshit maar is doodongelukkig. Uiteindelijk verachten ze elkaar en gaan ze scheiden of uit elkaar.

quote:
Ieder Nice-Guy is anders, maar ze delen de volgende eigenschappen:
Nice-Guys

Zijn gevers
Fixen en zorgen
Zoeken goedkeuring van anderen
Vermijden conflict
Verbergen hun (wat zij zien als) zwaktes en fouten
Willen alles ‘goed doen’
Onderdrukken hun gevoelens
Proberen het vaak anders te doen dan hun vader
Vinden het vaak gemakkelijker om met vrouwen dan met mannen om te gaan
Vinden het moeilijk prioriteit aan hun eigen behoeften te geven
Offeren zich op en gaan in de slachtofferrol
Missen het gevoel van een eigen ‘kern’ en leggen de kern buiten henzelf
Het gebrek aan autonomie en grenzen zorgt voor een (vaak onbestemd) gevoel van onveiligheid bij de vrouw. Daardoor verliest ze respect voor hem en gaat ze met hem om alsof hij niet meer dan een schoenzool is. Je ziet ook vaak alle vormen van intimiteit uit die relaties verdwijnen. Ook gaat de vrouw zich mannelijker gedragen, door dat alle belangrijke beslissingen bij haar terecht komen omdat het 'hem niet uitmaakt'. Een goede man is een leider in zijn huishouden.
blablablabla
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 17:10:25 #86
5428 crew  miss_sly
pi_215332538
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarschijnlijk doet jouw man dat al bij jou op een natuurlijke manier (grenzen stellen) maar valt het simpelweg niet op omdat jullie een gezonde relatie hebben.
[..]
[..]
Vrouwen die zich ronduit misdragen in langdurige relaties omdat er nul grenzen zijn. De man zet haar op een voetstuk (omdat hem dat aangeleerd is) en accepteert al haar bullshit maar is doodongelukkig. Uiteindelijk verachten ze elkaar en gaan ze scheiden of uit elkaar.
[..]
Het gebrek aan autonomie en grenzen zorgt voor een (vaak onbestemd) gevoel van onveiligheid bij de vrouw. Daardoor verliest ze respect voor hem en gaat ze met hem om alsof hij niet meer dan een schoenzool is. Je ziet ook vaak alle vormen van intimiteit uit die relaties verdwijnen. Ook gaat de vrouw zich mannelijker gedragen, door dat alle belangrijke beslissingen bij haar terecht komen omdat het 'hem niet uitmaakt'. Een goede man is een leider in zijn huishouden.
Dit is incel-materiaal van de bovenste plank. Niet serieus te nemen, sorry hoor.
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 17:11:37 #87
236264 crew  capricia
pi_215332549
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Jij doet aan cabaret? _O-
Dit is niet serieus te nemen. Wat een bizarre gedachtengang.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:11:52 #88
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215332553
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is incel-materiaal van de bovenste plank. Niet serieus te nemen, sorry hoor.
:D _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 17:13:03 #89
236264 crew  capricia
pi_215332558
quote:

[..]
De vrouw als een soort kind, waarbij nog grenzen gesteld moet worden, door de man. Die natuurlijk het hoofd van het gezin is :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215332567
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar het is me gelukt om een man te vinden die niet te dominant is maar gewoon gelijkwaardig is. En nog een lekker ding ook.
Mooi, nou, laat hem alle hoeken van de kamer zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215332595
quote:
13s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ja dat zijn de cijfers over vrouwen die al geen kinderen meer kunnen krijgen. Wel een aanname dus, want het zegt weinig over de kinderwens of kindvrijwens van de huidige generatie vruchtbare vrouwen.

Ik heb afgelopen voorjaar een vasectomie gehad. De arts zei dat hij steeds meer jonge mannen zag zonder kinderwens die daarvoor kiezen. Ik zie niet in waarom die toename er bij vrouwen niet zou zijn.

Bij de cijfers van het CBS beroepen ze zich doorgaans op vrouwen van een leeftijd waarop ze ook geen moeder meer kunnen worden, dus als er nu een toename is van jonge vrouwen die geen kinderen willen is dat pas over 20-30 jaar zichtbaar in hun cijfers.
30 jaar begin overgang is hooguit 20 jaar.
Die cijfers zijn conform de laatste CBS onderzoeken, als jij beweert dat het anders is is dan is dat aan jou om dat aan te tonen met wetenschap.
Dat je dokter steeds meer mannen ziet voor een knip zal gok ik zomaar ook sterk samenhangen met het feit dat steeds minder vrouwen aan de pil willen omdat ze van de hormonen af willen. Bovendien is een vasectomie in de meeste gevallen omkeerbaar.

Het geboortecijfer daalt weliswaar wat de afgelopen 2 decennia (van pak hem beet 1.6 naar 1.4) maar niet dusdanig dat er ruimte is om aan te nemen dat dat ineens gehalveerd zal gaan zijn over 20 jaar.
blablablabla
pi_215332611
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vooral mannen niet, heb ik het idee.
Nee hoor, ik ken helaas ook veel vrouwen die hier heel veel moeite mee hebben.
Vnl. jonge vrouwen. Die voelen zich opgejaagd en hebben het gevoel dat ze bepaalde dingen moeten doen om er bij te horen.
pi_215332614
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]
De vrouw als een soort kind, waarbij nog grenzen gesteld moet worden, door de man. Die natuurlijk het hoofd van het gezin is :')
In relationeel opzicht zeker.

Teveel Westerse mannen zijn geen echte mannen meer en laten zich leiden in hun relatie door hun vrouw. Het is niet voor niks dat bijna de helft van alle huwelijken sneuvelt.
blablablabla
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:26:02 #94
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215332647
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Whutttttt? :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215332748
quote:

[..]
Er komen ook steeds meer incels bij. Ik vind het in elk geval een prima tegengeluid met veel valide argumenten.
Teveel mannen zijn tegenwoordig vrouwenpleasertjes geworden.
blablablabla
pi_215332790
quote:
15s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
We zitten hier een beetje een semantisch spelletje te spelen. Beste @:Viesdik , het is jouw stelling. Wat versta JIJ onder vrouwelijk(heid)?

dat steeds in de eerste topic van deze topic reeks
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:46:16 #97
13462 BansheeBoy
pi_215332807
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dat steeds in de eerste topic van deze topic reeks
Dat dacht ik dus ook. Maar ze doen alsof ze het niet snappen.

Dank je.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215332814
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat jij denkt te zien, boeit me eerlijk gezegd niet zoveel.
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:49:51 #99
13462 BansheeBoy
pi_215332850
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat jij denkt te zien, boeit me eerlijk gezegd niet zoveel.
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.

Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 17:53:00 #100
5428 crew  miss_sly
pi_215332883
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Er komen ook steeds meer incels bij. Ik vind het in elk geval een prima tegengeluid met veel valide argumenten.
Teveel mannen zijn tegenwoordig vrouwenpleasertjes geworden.
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.

Ik heb geen zin om mee te doen in dit man vs vrouw topic. Ik denk dat er inderdaad veranderingen zijn die door allerlei zaken worden geinitieerd. En mannen en vrouwen zullen aan die veranderingen moeten wennen en erin meegroeien. Het is echt heel vreemd om te verwachten dat een bepaald deel van de bevolking, namelijk vrouwen, vooral niet mee moeten gaan in die veranderingen als ze daar zelf wel een goed gevoel over hebben, omdat er mannen zijn die daarin niet mee kunnen groeien. Hoe men een relatie ziet is subjectief. Jij vindt dat mannen dominanter moeten zijn, maar er zijn ook hele volksstammen mannen en vrouwen die daar heel anders in staan. Naar mijn mening: gelukkig maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')