Mijn hemel hou op hoorquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.²
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Eens met Hiddendoe.
We gaan niet terug naar de situatie van de vrouw die bij de kinderen blijft en de man die de enige kostwinner is. Dat gaat echt niet gebeuren
Ik zeg het één keer: ik heb jou al een tijdje op negeren staan en ik ben niet van plan ooit nog op jou te reageren. Dan weet je dat.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.²
Je bent blij dat een man de enige kostwinner is? Maar waarom dan?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zie ik dit steeds meer. Ik ben er blij om.²
Dat denk ik ook. En niet omdat vrouwen geen mannen willen, maar omdat vrouwen ook nieuwsgierig zijn, zich willen ontwikkelen, andere dingen doen dan alleen thuis blijven en voor de kinderen zorgen, maar ook het gevoel hebben dat ze andere leuke, nuttige dingen doen. En dan willen ze best een man, maar wel een die een aanvulling is op hun leuke leven en die geemancipeerd genoeg is om samen met haar een leuk leven te leiden, met of zonder kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Eens met Hiddendoe.
We gaan niet terug naar de situatie van de vrouw die bij de kinderen blijft en de man die de enige kostwinner is. Dat gaat echt niet gebeuren
Dat ook ja, maar het huwelijk bracht ook een hogere status voor de jonggehuwden mee. Ze horen nu tot de 'grotemensenwereld'.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen winnaars, alleen verdere polarisatie. Maar als je kijkt naar de ontwikkelingen van scheidingscijfers in de afgelopen 50 jaar is het uiteindelijk ook wel een natuurlijk proces dat mensen stoppen met proberen als er geen noodzaak meer is om je aan levenslange monogamie te committeren
Het huwelijk was voor de vrouw toch traditiegetrouw vooral een broodnodig financieel vangnet, en voor de man het idee dat er altijd een vrouw tot zijn beschikking stond.
Dank voor je reactie. Sommigen echtparen kiezen hier bewust voor. Ook voor kinderen is het fijn als moeder er altijd is. Ik vind het mooi en ben daar een groot voorstander van.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeg het één keer: ik heb jou al een tijdje op negeren staan en ik ben niet van plan ooit nog op jou te reageren. Dan weet je dat.
We leven niet meer 30 jaar geleden, tijden veranderen, sterker nog men moet wel anders Kan de hypotheek of de andere vaste lasten niet meer betaald wordenquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je doet erg dapper. Maar hij heeft écht wel een punt. De balans is helemaal weg. Ik durf wel te stellen dat begin van deze ellende is ontstaan toen het gemeengoed werd dat vrouwen buitenshuis gingen werken en zich ontrokken van het tradionele rolmodel.²
Dan blijf jij als man toch thuis met je toekomstige kinderen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Sommigen echtparen kiezen hier bewust voor. Ook voor kinderen is het fijn als moeder er altijd is. Ik vind het mooi en ben daar een groot voorstander van.²
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:57 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Je bent blij dat een man de enige kostwinner is? Maar waarom dan?
Ik denk dat het valt of staat met keuzes. En elke keuze heeft een prijs. Als jij in een groot huis wilt wonen en 5 keer per jaar op vakantie wilt gaan betekent dat dit ten koste gaat van de tijd met je kinderen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We leven niet meer 30 jaar geleden, tijden veranderen, sterker nog men moet wel anders Kan de hypotheek of de andere vaste lasten niet meer betaald worden
Dus vrouw mag liggen met de benen wijd jij je pleziertje. Komt er een kind en mag vrouw mooi thuis blijven om ervoor te zorgen en achter je reet je rommel opruimen. Klinkt als een zeer machtige positiequote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:
Achter elke machtige man staat een machtige vrouw.
De man zorgt voor de centen en de vrouw voor het huishouden. En een goede man zal hier zijn bijdrage in leveren. Naar gelang de draagkracht.²
alsof vrouwen in die cultuur als machtig worden gezienquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zodat man en vrouw elkaar kunnen aanvullen. We hebben een gezegde in het Arabisch:
Achter elke machtige man staat een machtige vrouw.
De man zorgt voor de centen en de vrouw voor het huishouden. En een goede man zal hier zijn bijdrage in leveren. Naar gelang de draagkracht.²
Jij zorgt ook voor haar. Ze hoeft niet bij Jan en alleman te slijmen voor wat centen. Mannelijker kan niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:02 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Dus vrouw mag liggen met de benen wijd jij je pleziertje. Komt er een kind en mag vrouw mooi thuis blijven om ervoor te zorgen en achter je reet je rommel opruimen. Klinkt als een zeer machtige positie
Ik denk niet dat de rolverdeling tegenwoordig standaard zo is dat de man het laatste woord heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:03 schreef Droopie het volgende:
De veranderingen in de maatschappij en het onderwijs hebben er voor gezorgd dat vrouwen tegenwoordig ook financieel bijdragen aan het gezin. Dit ondermijndt soms de rol van de man als kostwinnaar. De vader heeft traditioneel gezien het laatste woord. Toch bespreken mannen en vrouwen de plannen voordat ze beslissingen nemen.
Ja erg mannelijk om een vrouw volledig afhankelijk van jou te maken. Ze heeft verder geen keus want weggaan is geen optie omdat ze geen huis en geen werk heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij zorgt ook voor haar. Ze hoeft niet bij Jan en alleman te slijmen voor wat centen. Mannelijker kan niet.²
Ik weet niet of je doorhebt dat een gewoon rijtjeshuis al duur is tegenwoordigquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het valt of staat met keuzes. En elke keuze heeft een prijs. Als jij in een groot huis wilt wonen en 5 keer per jaar op vakantie wilt gaan betekent dat dit ten koste gaat van de tijd met je kinderen.²
Sorry, dat ging over de rolverdeling in de arabische wereld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de rolverdeling tegenwoordig standaard zo is dat de man het laatste woord heeft.
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:05 schreef Cupfighter het volgende:
En los daarvan mag een vrouw zich qua werk ontwikkelen en niet gedegradeerd te worden tot broedkip en huissloof
Jij klinkt niet als een man, meer als een onzekere jongen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.²
Ik vind je conclusie nogal kort door de bocht en jammer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.
Ik heb geen zin om mee te doen in dit man vs vrouw topic. Ik denk dat er inderdaad veranderingen zijn die door allerlei zaken worden geinitieerd. En mannen en vrouwen zullen aan die veranderingen moeten wennen en erin meegroeien. Het is echt heel vreemd om te verwachten dat een bepaald deel van de bevolking, namelijk vrouwen, vooral niet mee moeten gaan in die veranderingen als ze daar zelf wel een goed gevoel over hebben, omdat er mannen zijn die daarin niet mee kunnen groeien. Hoe men een relatie ziet is subjectief. Jij vindt dat mannen dominanter moeten zijn, maar er zijn ook hele volksstammen mannen en vrouwen die daar heel anders in staan. Naar mijn mening: gelukkig maar.
Ze zijn bang omdat ze deze veranderingen niet in de hand hebben. Ze zijn hun macht kwijt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, maar dat is feitelijk geen prima tegengeluid en het zijn geen valide argumenten. Het zijn vooral meningen van mannen die bang zijn dat vrouwen te weinig meer van ze nodig hebben.
Ik heb geen zin om mee te doen in dit man vs vrouw topic. Ik denk dat er inderdaad veranderingen zijn die door allerlei zaken worden geinitieerd. En mannen en vrouwen zullen aan die veranderingen moeten wennen en erin meegroeien. Het is echt heel vreemd om te verwachten dat een bepaald deel van de bevolking, namelijk vrouwen, vooral niet mee moeten gaan in die veranderingen als ze daar zelf wel een goed gevoel over hebben, omdat er mannen zijn die daarin niet mee kunnen groeien. Hoe men een relatie ziet is subjectief. Jij vindt dat mannen dominanter moeten zijn, maar er zijn ook hele volksstammen mannen en vrouwen die daar heel anders in staan. Naar mijn mening: gelukkig maar.
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Jij klinkt niet als een man, meer als een onzekere jongen.
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebtquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.
Maar ieder zijn mening.²
Nee ik vind dat te ver gaan, een vrouw heeft daar zelf ook een rol in en hoeft niet afhankelijk te zijn van een man, we leven in 2024 en in West Europaquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze mag zoveel. Maar dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de man: zorgen dat zijn vrouw het aan niets ontbreekt. Onversneden mannelijkheid.²
Slijmen, werken heet datquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het geeft me juist grace en mannelijke uitstraling dat ik niet wegloop voor mijn verantwoordelijkheid. Ik vind het onzeker en zwak dat een man aast op de centen van zijn vrouw. Is toch smerig het idee dat je vrouw slijmt bij Jan en alleman om wat euro's bij te dragen in het huishouden.
Maar ieder zijn mening.²
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebt
Werken voor een baas betekent dat je vrouw in een ondergeschikte situatie komt. Daar komt van alles bij kijken, ook slijmen ja. En soms zelfs meer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Een vrouw kan toch ook geld verdienen zonder te slijmen? Wat is dat nou weer voor raar beeld wat je hebt
Alleen al dat je over leiderschap begint als het over relaties gaat, maakt al dat er wat mij betreft geen reden meer is om verder te praten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je conclusie nogal kort door de bocht en jammer.
Het boek is vooral gericht op niet seksuele zelfontwikkeling en zelfontplooiing. Het heeft helemaal niet als doel vrouwen te onderdrukken, laat staan mannen aan een superioriteitscomplex te helpen.
Het Niceguy-complex is in de psychosociale wetenschap vrij algemeen erkent. Je kunt hier ook in je professionele omgeving veel hinder van ondervinden. Het is voor veel mannen gewoon lastig manoeuvreren met de veranderende sociale dynamieken. Goed leiderschap gaat helemaal niet over domineren en onderdrukken. Het gaat veel over balans en autonomie, maar ook jezelf uiten en zelfreflectie.
Een man met sterk ontwikkelde mannelijke kenmerken (kracht, expressief, leiderschap) versterken juist de vrouwelijke eigenschappen. Daarbij is je eigen grenzen aangeven cruciaal. Het geluk eerst in jezelf vinden voor je een ander probeert gelukkig maakt is eigenlijk in grote lijnen waar het boek over gaat.
Verder gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.
Wil je ontkennen dat dit voorkomt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verder gaat het wel goed met je?
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
In de medische wetenschap zie je dat wel, maar in het zakelijke hebben weinig vrouwen op hoge posities zich niet omhoog geneukt.
Mannelijkheid= leiderschap.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen al dat je over leiderschap begint als het over relaties gaat, maakt al dat er wat mij betreft geen reden meer is om verder te praten.
Hoe gaat dat in jouw relatie dan.?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mannelijkheid= leiderschap.
Jij wil een sulletje naast je die je constant bij de hand moet nemen?
Je mag het van mij ontkennen. Er was natuurlijk de afgelopen tijd helemaal geen groep die zich zat op te winden over tradwifes... Dat heb ik gedroomd. Kennelijk.quote:
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:19 schreef Thaddeus het volgende:
Jullie zijn niet goed. Ik gun mijn vrouw haar werk. Ze vind werken mooi.
Ook voor jouw geld, hoe ga jij in je relatie hier mee om?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.²
In bepaalde gelederen is en was dat de standaard.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.
Mannen zullen haar vast mooi vinden. Ik vind haar ook heel mooi.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die mannen vinden jouw vrouw mooi. En nu? Zit jij lekker op de bank met een rosé-tje terwijl jouw vrouw op zakenreis is met de directeur van het bedrijf. Echt prima allemaal hoor. Maar ik heb principes.²
Al lang en breed besproken. Iets verder doorlezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkele alleenstaande gaat in een parttime baantje aan de slag als hij of zij een beetje leuk wil wonen.
Nee, die kiest natuurlijk een fulltime baan. Dat ik dit aan jou moet uitleggen zeg!
Stukken beter sinds ik meer de voortrekkersrol ben gaan aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in jouw relatie dan.?
De 'mannen' laten hun ware tronies zien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je dit hier plaatst, zegt echt meer dan genoeg. En dat er een is die je post liket idem.
Defineer je, geef ons praktijkvoorbeelden waar we wat mee kunnen en hoe je partner er op reageert.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Stukken beter sinds ik meer de voortrekkersrol ben gaan aannemen.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al lang en breed besproken. Iets verder doorlezen.
Ik zou je in dat geval willen zeggen "Wees een échte vent en zorg er voor dat er geen misbruik van haar wordt gemaakt."quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:23 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Mannen zullen haar vast mooi vinden. Ik vind haar ook heel mooi.
Toch wel met de goedkeurig van je 'vrouwtje' mag ik hopen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Stukken beter sinds ik meer de voortrekkersrol ben gaan aannemen.
Moet ik haar beschermen tegen mensen met een bekrompen wereldbeeld zoals jij zeker.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou je in dat geval willen zeggen "Wees een échte vent en zorg er voor dat er geen misbruik van haar wordt gemaakt."
Maar dat zal je wel niet waarderen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |