abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215301320
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215301321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:36 schreef JAM het volgende: Ah, sorry, je had al antwoord gegeven @:MoreDakka , mijn excuus. We hebben toch ook al eerder aangetoond dat er - hoe je het ook wil wenden of keren - er altijd wel een asielstroom zal zijn? En ook al slaagt het kabinet erin (wat ik overigens niet verwacht, omdat de grootte van die stroom te beperken (omdat dat in héle grote mate te maken heeft met andere factoren en Nederland al zo'n beetje het strengste asielbeleid heeft wat binnen de bestaande internationale verdragen e.d. mogelijk is), dan is er nog stééds het probleem van de achterstand in procedures en nog stééds het probleem van een te lage besliscapaciteit daarop. Dat veroorzaakt dus nog stééds de problemen die er spelen rondom opvangen het afwikkelen van die procedures. Dat moet men toch pogen op te lossen en dan is daar meer geld voor uittrekken (voornamelijk omdat het aan de achterkant nog veel meer geld kost) toch een vrij simpel, voor de hand liggend, en redelijk voorstel? Het is in die zin dus ook kostenbesparend, niet?
Het kabinet wil die achterstand vergroten door een paar maand een asielstop in te voeren. Dat zal niks doen met de instroom, waardoor er daarna een enorme achterstand is die alleen in te halen is door praktisch iedereen asiel te geven. Het kabinet is dus van plan om meer asielzoekers asiel te geven op de lange termijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215301343
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Feitelijk wel. Want bij veiligelanders duurt de procedure al maar 4 weken, veel sneller is onmogelijk zonder een oneerlijke procedure.
pi_215301452
quote:
Femke Halsema is in nasleep van de demonstraties van 7 oktober in de stad met de dood bedreigd. Er is inmiddels een verdachte aangehouden. Dat vertelt ze in Het Gesprek met de Burgemeester op AT5. "Het is allemaal een rechtstreeks gevolg van het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
https://www.at5.nl/artike(...)erdachte-aangehouden

Geen dank aan Wilders en zijn militante volgelingen
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:53:33 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215301458
Mi gado, de mensen die deze PVV plannen nog steeds goedpraten. Kijk eens dom, ja, ho maar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_215301482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hetzelfde als met Kaag. Dat is wat hij wil. Het land uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215301808
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, in de aanvragen die afgewezen worden, of die 'kansarm' worden geschat (daar zijn al andere regels voor met betrekking tot opvang en hoe die aanvragen afgehandeld worden) is ook een achterstand. Dus ja, ook daar.
Ja natuurlijk, veel snellere procedures. Dat is de capaciteit verhogen. Dus Syriërs in principe ook meteen afwijzen, tenzij ze dus kunnen bewijzen persoonlijk vervolgd te worden of onder die andere voorwaarden vallen.
pi_215301827
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Feitelijk wel. Want bij veiligelanders duurt de procedure al maar 4 weken, veel sneller is onmogelijk zonder een oneerlijke procedure.
Ja, dus de groep veilige landen vergroten, waaronder het grootste gedeelte van Syrië. Afwijzen binnen 4 weken, kunnen ze het weer ergens anders proberen.

In de praktijk leidt dat tot een instorting van het aantal aanvragen.
pi_215301828
ach ... 90 jaar geleden had je de SA en de Hitlerjugend die mensen met lijfelijk geweld intimideerden
Hoera... dat is niet meer . Leve de vooruitgang !!! Nu is het vooral verbaal geweld op het internet en soms een enkeling uit die hoek die fysiek gewelddadig wordt.

Maar Wilders is een leider in "het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
En daar wordt hij nog voor betaald ook mét bodyguards gratis
pi_215301852
quote:

[..]

Wat een gelul van Halsema weer zeg. De kritiek op haar komt omdat ze faalt, doodsbedreigingen komen of online van domme trolls of van daadwerkelijk gevaarlijke idioten die Wilders niet nodig hebben.
pi_215301890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dus de groep veilige landen vergroten, waaronder het grootste gedeelte van Syrië. Afwijzen binnen 4 weken, kunnen ze het weer ergens anders proberen.

Jij wil onveilige landen veilig verklaren. Gelukkig zal geen rechter dat accepteren.
pi_215301928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil onveilige landen veilig verklaren. Gelukkig zal geen rechter dat accepteren.
Ja maar als je fantaseert dat Syrië veilig is, dan wordt alles anders.
pi_215301963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Altijd weer hetzelfde trucje, je gelijk proberen te halen via de rechter.

Syrië is grotendeels veilig, daar kom je niet omheen. Dat geldt ook voor Turkije, waar het inwillingspercentage ook absurd is. Turkije moet op dezelfde lijst als Albanië.

Zelfde vraag die ik al eerder stelde, moet een groepje mensen uit Damascus dat een mensensmokkelaar betaalt om hier te komen een verblijfsvergunning krijgen ja of nee?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:38:24 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215302097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een gelul van Halsema weer zeg. De kritiek op haar komt omdat ze faalt, doodsbedreigingen komen of online van domme trolls of van daadwerkelijk gevaarlijke idioten die Wilders niet nodig hebben.
Die Erasmus schutter was Baudet en FvD fan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:38:43 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215302102

Dit youtube filmpje kan nu dagelijks gepost worden. Tsjongejonge, wat een debieltjes allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:39:17 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215302106
quote:

[..]
Praat het maar goed :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215302177
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Linkse politici zijn vogelvrij natuurlijk. De kogel kan enkel van links komen in de hoofden van hersendood Fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215302197
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfde vraag die ik al eerder stelde, moet een groepje mensen uit Damascus dat een mensensmokkelaar betaalt om hier te komen een verblijfsvergunning krijgen ja of nee?
Als het oppositieleden, journalisten, LHBTI, christenen, soennietische moslims, Koerden of één van de tientallen andere vervolgde groepen die massaal zonder proces worden opgesloten, gemarteld of gewoon vermoord, moeten ze inderdaad asiel krijgen. En aangezien de enige niet vervolgde groep, de aanhangers van Assad, Syrië niet ontvluchten is het antwoord ja. Assad voert nog steeds oorlog tegen zijn burgers. Het land is niet veilig.
pi_215302215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kan dus niet

Italië moet van gerechtshof migranten terughalen uit Albanië https://www.nu.nl/buitenl(...)len-uit-albanie.html

Of het hele land is veilig of het hele land is onveilig. Geen middenweg

quote:
Bangladesh en Egypte staan wel op de lijst met veilige landen, maar het Europese Hof van Justitie oordeelde recent dat een land pas als veilig bestempeld kan worden als het hele grondgebied veilig is. Volgens de Italiaanse rechtbank is dat in Egypte en Bangladesh niet het geval.
pi_215302398
quote:
De quick-scan van het regeerprogramma levert het volgende beeld op: 6 (zes) onderdelen
zijn beoordeeld met de kwalificatie GROEN
, omdat de commissie verwacht dat die plannen
de huidige rechtsstaat kunnen verbeteren. De commissie merkt hierbij op dat het regeerprogramma veelbelovende onderdelen bevat die bij nadere uitwerking mogelijk ook een
groene kwalificatie verdienen, maar die in dit stadium niet concreet genoeg zijn om te
toetsen, of die reeds een (vanzelfsprekend) onderdeel zijn van de rechtsstaat en daar geen
nieuw element aan toevoegen. 28 (acht-en-twintig) onderdelen zijn gekwalificeerd als GEEL:
dit zijn plannen die volgens de commissie een risico vormen voor de rechtsstaat. 9 (negen)
onderdelen zijn gekwalificeerd als ROOD: dit betreft plannen die naar het oordeel van de
commissie in strijd zijn met beginselen van rechtsstatelijkheid
Tja

https://www.google.com/ur(...)EMV41AUPBbDR2fhVF9dT

Kut linkse advocaten die onnoemelijk rijk worden door de asielindustrie
pi_215302410
quote:

[..]

Ja Geert wordt nooit bedreigd
quote:

[..]
En het niet alsof Wilders daar zelf geen last van heeft.
pi_215302441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja Geert wordt nooit bedreigd
[..]
En het niet alsof Wilders daar zelf geen last van heeft.
Denk dat niemand dat ontkent. Maar dat wilders de spil is in het oplaaien van dit soort bedreigingen is toch evident
pi_215302521
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus niet

Italië moet van gerechtshof migranten terughalen uit Albanië https://www.nu.nl/buitenl(...)len-uit-albanie.html

[..]

Ja op deze manier blijf je ook wel bezig.

Ergens is er een rebellen groep 7500 kilometer verderop maar hier in europa kunnen we niet eens beslissen waar wij iemand de asielaanvraag laten afwachten.
pi_215302522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus niet

[..]

Complete onzin natuurlijk, dit soort zwart/wit onzin heeft niemand wat aan. Geeft nog maar weer aan hoe ver we afgegleden zijn als EU.
pi_215302540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het oppositieleden, journalisten, LHBTI, christenen, soennietische moslims, Koerden of één van de tientallen andere vervolgde groepen die massaal zonder proces worden opgesloten, gemarteld of gewoon vermoord, moeten ze inderdaad asiel krijgen.
Als ze dat kunnen bewijzen natuurlijk. Toch?
quote:
En aangezien de enige niet vervolgde groep, de aanhangers van Assad, Syrië niet ontvluchten is het antwoord ja. Assad voert nog steeds oorlog tegen zijn burgers. Het land is niet veilig.
Onzin. Mensen die geen aanhanger van Assad zijn worden niet willekeurig geexecuteerd ofzo. De overgrote meerderheid van de bevolking leeft gewoon zijn leven. Dat weet jij ook wel.
pi_215302549
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Dat je denkt dat ik dat doe zegt wel genoeg. Totaal niet serieus te nemen, idioten zoals jij :)
pi_215302556
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Denk dat niemand dat ontkent. Maar dat wilders de spil is in het oplaaien van dit soort bedreigingen is toch evident
Oneens , Wilders is naar mijn weten ongeveer de eerste politici die continu bedreigd/beveiligd werd.
Nota bene de enige recente vermoorde politicus was rechts.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:09:48 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215302582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef Bluesdude het volgende:
ach ... 90 jaar geleden had je de SA en de Hitlerjugend die mensen met lijfelijk geweld intimideerden
Hoera... dat is niet meer . Leve de vooruitgang !!! Nu is het vooral verbaal geweld op het internet en soms een enkeling uit die hoek die fysiek gewelddadig wordt.

Maar Wilders is een leider in "het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
En daar wordt hij nog voor betaald ook mét bodyguards gratis
Ja, omdat Wilders al een tijdje hetzelfde soort bedreigingen krijgt als Halsema nu.

Ben je nog iets van helder in je bovenkamer, verwerp je dat soort gedrag in alle gevallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215302640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Oneens , Wilders is naar mijn weten ongeveer de eerste politici die continu bedreigd/beveiligd werd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aad_Kosto
pi_215302689
quote:

[..]
Ze werd dus heus verbaal bedreigd. heel normaal bij vooral agressief rechts.
En Wilders zweept die lieden op.
pi_215302701
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als ze dat kunnen bewijzen natuurlijk. Toch?
[..]
Onzin. Mensen die geen aanhanger van Assad zijn worden niet willekeurig geexecuteerd ofzo. De overgrote meerderheid van de bevolking leeft gewoon zijn leven. Dat weet jij ook wel.
Ik weet dat dat niet zo is.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:18:15 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215302721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ze werd dus heus verbaal bedreigd. heel normaal bij vooral agressief rechts.
En Wilders zweept die lieden op.
Hmmja, en wat doe jij precies door iedereen iets ter rechterzijde van Lenin weg te zetten als nazi's?

DE NIEUWE HITLER IS OPGESTAAN.

Leidde tot de eerste Nederlandse politieke moord in eeuwen.

Zou misschien wat stof tot nadenken moeten geven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:26:26 #33
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215302876
Wat vinden we van de nieuwe milieuregels die de raad van de stad van Utrecht wilt invoeren
pi_215302885
quote:

[..]
Dus je bent het oneens en geeft vervolgens onderbouwing voor mijn mening.

Oke
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:28:13 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215302915
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:26 schreef Origami94 het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe milieuregels die de raad van de stad van Utrecht wilt invoeren
Tja, Utrecht hè.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215302921
quote:
Prima.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:28:58 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215302936
quote:
Heel mooi plan. Ik woon toch niet in Utrecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:33:09 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303021
quote:

[..]
Wilders heeft het grootste gedeelte van de bedreigingen aan zichzelf te wijten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215303033
quote:
Ik vind het, als vader van een zoon met astma, prima ideeën. Maar wel iets wat je alleen rustig in kunt voeren en dat doen ze dan ook.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:34:11 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215303069
quote:

[..]
Dat is natuurlijk onzin, wat iemand ook zegt, het is nooit een reden om hem of haar te bedreigen.
pi_215303090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Complete onzin natuurlijk, dit soort zwart/wit onzin heeft niemand wat aan. Geeft nog maar weer aan hoe ver we afgegleden zijn als EU.
Beetje zoals zwart/wit roepen dat er geen oorlog meer is in Syrië?
pi_215303102
quote:
Mag hier in de straat ook wel met al die senielen die geen normaal fikkie kunnen stoken. Je ruikt het tot op de kamer vd kinders
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:38:03 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303105
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215303141
Mensen die los gaan op Odido omdat ze een reclameposter hebben met een moslimvrouw erop. Man man man, waar gaan we toch heen met dit land.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:40:33 #46
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215303149
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:41:31 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303164
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die los gaan op Odido omdat ze een reclameposter hebben met een moslimvrouw erop. Man man man, waar gaan we toch heen met dit land.
Een keer een non of stevige grefo boerin is ook leuk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215303174
quote:

[..]
Tja, het mag dan een extreemrechts gekkie zijn maar het is wel ons extreemrechtse gekkie. Van politici blijf je gewoon af.
pi_215303215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een keer een non of stevige grefo boerin is ook leuk
Lul er lekker omheen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:44:00 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215303222
quote:
Alleen van toepassing op dieselauto's toch? Lijkt me niet direct veel impact hebben voor de gemiddelde burger.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:44:18 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Lul er lekker omheen.
Ik kan er niet wakker van liggen, ik vind het vooral opportunistisch. Odidio is óók divers, mensen. Dat we het weten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:44:58 #52
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215303233
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alleen van toepassing op dieselauto's toch? Lijkt me niet direct veel impact hebben voor de gemiddelde burger.
Lijkt mij dat er toch een redelijk aantal benzineauto's zijn in achterstandswijken als Overvecht en Kanaaleiland
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:45:51 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303243
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, het mag dan een extreemrechts gekkie zijn maar het is wel ons extreemrechtse gekkie. Van politici blijf je gewoon af.
Wilders wordt bedreigd omdat hij bedreigd wil worden. Die beledigt op gezette tijden Mohammed in het Engels en tagt dan iedere Pakistaanse Mullah waarvan hij de twitter-handle kent. 99,99% van de bedreigingen aan het adres van Wilders komt uit Pakistan, puur omdat hij mullahs uitdaagt hem te bedreigen zodat hij kan doen alsof de moslims hier een levensgevaarlijke vijfde colonne zijn en hij zelf de grote martelaar van het vrije woord is.

Als Bolle Jos tegen Mexicaanse drugslords gaat zitten aantwitteren dat hij hun moeder anaal heeft genomen en hun zussen allemaal achter de ramen in Amsterdam zitten en die druglords worden boos, is B. Jos dan ook 'onze troetelcapo'?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:46:21 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215303248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lijkt mij dat er toch een redelijk aantal benzineauto's zijn in achterstandswijken als Overvecht en Kanaaleiland
Benzineauto's mogen toch gewoon?
pi_215303252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik kan er niet wakker van liggen, ik vind het vooral opportunistisch. Odidio is óók divers, mensen. Dat we het weten.
Nee jij kan er niet van wakker liggen omdat het jou niet raakt. Maar het raakt wel anderen. Het hele opportunistische van Odido is dan ook compleet irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:46:52 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders wordt bedreigd omdat hij bedreigd wil worden. Die beledigt op gezette tijden Mohammed in het Engels en tagt dan iedere Pakistaanse Mullah waarvan hij de twitter-handle kent. 99,99% van de bedreigingen aan het adres van Wilders komt uit Pakistan, puur omdat hij mullahs uitdaagt hem te bedreigen zodat hij kan doen alsof de moslims hier een levensgevaarlijke vijfde colonne zijn.

Als Bolle Jos tegen Mexicaanse drugslords gaat zitten aantwitteren dat hij hun moeder anaal heeft genomen en hun zussen allemaal achter de ramen in Amsterdam zitten en die druglords worden boos, is B. Jos dan ook 'onze troetelcapo'?
Of die Mullahs negeren hem gewoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:47:45 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee jij kan er niet van wakker liggen omdat het jou niet raakt. Maar het raakt wel anderen. Het hele opportunistische van Odido is dan ook compleet irrelevant.
Joh, als ik geraakt moet worden over wat er allemaal over mijn culturele achtergrond wordt gezegd - het katholicisme - kan ik beter gewoon in bed blijven liggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:48:08 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of die Mullahs negeren hem gewoon.
Kan, kan ook niet. Dat hebben wij verder niet in de hand.

Het kost ons wel geld, al die top notch beveiliging.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215303294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Joh, als ik geraakt moet worden over wat er allemaal over mijn culturele achtergrond wordt gezegd - het katholicisme - kan ik beter gewoon in bed blijven liggen.
Ja als katholiek sta je anno 2024 volop in de schijnwerpers.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:50:39 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
valt redelijk mee allemaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:50:43 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja als katholiek sta je anno 2024 volop in de schijnwerpers.
Dat maakt de pedo-grapjes er niet minder om hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:54:32 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303355
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
valt redelijk mee allemaal.
Daarom blijf ik niet in bed liggen.

Respect voor geloof kun je niet afdwingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:57:02 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215303384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daarom blijf ik niet in bed liggen.

Respect voor geloof kun je niet afdwingen.
Overigens heb je wel een beetje gelijk, het anti-Brabantsentiment en anti-Katholicisme is inderdaad niet altijd even kies.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:03:35 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215303462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens heb je wel een beetje gelijk, het anti-Brabantsentiment en anti-Katholicisme is inderdaad niet altijd even kies.
Brabant heeft zich prima ontwikkeld. Jammer dat het zo een VVD provincie is. Net zoals dat Eindhoven een goede bijdrage levert, jammer alleen van PSV (een nepclub, nepvereniging).

Katholieken moet je zo min mogelijk van hebben. Nederland is rijk geworden als protestantse natie. Niet door de mensen wiens loyaliteit in Rome lag.

N.B. iets dat de Islam nu juist niet heeft is een wereldlijke en eenduidige organisatie. Dat blijft al decennia op 5% steken in Nederland. Katholieken dreigden ooit Nederland over te nemen en de meerderheid te vormen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:06:53 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Brabant heeft zich prima ontwikkeld. Jammer dat het zo een VVD provincie is.

Katholieken moet je zo min mogelijk van hebben. Nederland is rijk geworden als protestantse natie. Niet door de mensen wiens loyaliteit in Rome lag.

N.B. iets dat de Islam nu juist niet heeft is een wereldlijke en eenduidige organisatie.
Wellicht kwam dat omdat de katholieke 'provincies' gewoon ordinaire wingewesten waren.

Goeiedag, weten Nederlanders nog iets van hun eigen geschiedenis?

Overigens:

"Moslims moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyalteit ligt bij de Ummah.
"Hindoes moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij India.
"Joden moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij Israël.

Heerlijk om de progressieve spagaat + hypocrisie live en rechtstreeks in actie te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215303514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:

kom kom ... dat lijkt op ouderwets protestantse arrogantie
Katholieke boeren, arbeiders. middenstanders en rijke kapitalisten hebben ook meegebouwd aan de levenstandaard van Nederland
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:09:18 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
kom kom ... dat lijkt op ouderwets protestantse arrogantie
Katholieke boeren, arbeiders. middenstanders en rijke kapitalisten hebben ook meegebouwd aan de levenstandaard van Nederland
Katholieken en protestanten waren voor het overgrote deel straatarme boeren en arbeiders.

De hoge heren van Utrecht, Holland en Zeeland, ja, die zijn inderdaad heel rijk geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:13:15 #68
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215303576
Als Wilders zo'n GOD is dan regelt hij per omgaande een WET waarin er in alle reclames een VEREISTE is dat er alleen witte heteroseksuele mannen worden VERTOOND zoals @EttovanBelgie
pi_215303577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Sorry.. maar wat heeft dit met de EU te maken?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:13:44 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:
Als Wilders zo'n GOD is dan regelt hij per omgaande een WET waarin er in alle reclames een VEREISTE is dat er alleen witte heteroseksuele mannen worden VERTOOND zoals @:ettovanbelgie
Hoe zie jij dat iemand hetero is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:15:21 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215303605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht kwam dat omdat de katholieke 'provincies' gewoon ordinaire wingewesten waren.

Goeiedag, weten Nederlanders nog iets van hun eigen geschiedenis?

Overigens:

"Moslims moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyalteit ligt bij de Ummah.
"Hindoes moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij India.
"Joden moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij Israël.

Heerlijk om de progressieve spagaat + hypocrisie live en rechtstreeks in actie te zien.
Maar het katholicisme was georganiseerd en aangestuurd vanuit Rome. Het was een gechargeerd gezegd monolithisch blok dat er op uit was om de meerderheid van de bevolking te worden. Ze kwamen best dichtbij, veel dichter dan die 5% moslims in ieder geval.

De hele Verzuiling was nergens zo sterk en indringend als in de Katholieke Zuil. Niet voor niets spreken sommige historici van een welhaast totalitair systeem. Totalitair in de zin dat katholicisme het hele leven beheersde, in greep in het hele leven, en tot in je bed kon mee kijken.

Het logisch gevolg daarvan was Noord-Koreaanse stemuitslagen, van wel 90% voor de KVP (en RKSP).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:19:21 #72
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215303658
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe zie jij dat iemand hetero is?
Historie qua seksuele contacten al is dat niet zo makkelijk te bevestigen
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:20:32 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303674
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar het katholicisme was georganiseerd en aangestuurd vanuit Rome. Het was een gechargeerd gezegd monolithisch blok dat er op uit was om de meerderheid van de bevolking te worden. Ze kwamen best dichtbij, veel dichter dan die 5% moslims in ieder geval.

De hele Verzuiling was nergens zo sterk en indringend als in de Katholieke Zuil. Niet voor niets spreken sommige historici van een welhaast totalitair systeem. Totalitair in de zin dat katholicisme het hele leven beheersde, in greep in het hele leven, en tot in je bed kon mee kijken.
En de protestantse kerken werden aangestuurd door de individuele synodes.

Zie maar eens een kerkgemeenschap zonder centrale aansturing te stichten. Succes.

Verder is de RKK natuurlijk in Nederland op sterven na dood, dus zo succesvol is dat totalitaire niet geweest. Hebben ze op de Bible Belt beter voor elkaar gekregen mij dunkt.

En dat totalitarisme, dat zie je écht niet terug bij andere religies? Echt, Klopkoek? En dan nu hè. Niet honderd jaar geleden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215303696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het logisch gevolg daarvan was Noord-Koreaanse stemuitslagen, van wel 90% voor de KVP (en RKSP).
het Mandement van 1954, nu meer dan 70 jaar geleden, was wel een dieptepunt voor de Nederlandse politiek inderdaad
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:29:43 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215303780
Affijn, blij toe van het juk van de kerk verlost te zijn.

Wat mij meer intrigeert is hoe uitgerekend types als jij, die zo hoogdravend opgeven over tolerantie en diversiteit en inclusie, en het gevaar van de PVV en extreem-rechts en al die andere denkwijzen die hele volksstammen over één kam scheren, gewoon even tussen neus en lippen door stelt dat we van groep x zo min mogelijk moeten hebben.

Dat vind ik veel interessanter, omdat het precies aantoont wat ik al jaren zeg. Zogenaamde 'progressieven' die maar wat graag tegen het karkas van het Neerlandsch christendom trappen, maar m.b.t. het actuele conservatisme binnen de islam altijd stijf de kaken op elkaar houden. Zal wel die angst om 'racist' genoemd te worden zijn, en ja, dan kun je je zetel in het aksiecluphuis opgeven.

Ik daarentegen walg van elk religieus conservatisme, omdat het vooral een door mannen bedacht systeem is om iedereen, en vooral vrouwen, homo's en andersdenkenden onder de duim te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:45:53 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215303970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, blij toe van het juk van de kerk verlost te zijn.

Wat mij meer intrigeert is hoe uitgerekend types als jij, die zo hoogdravend opgeven over tolerantie en diversiteit en inclusie, en het gevaar van de PVV en extreem-rechts en al die andere denkwijzen die hele volksstammen over één kam scheren, gewoon even tussen neus en lippen door stelt dat we van groep x zo min mogelijk moeten hebben.

Dat vind ik veel interessanter, omdat het precies aantoont wat ik al jaren zeg. Zogenaamde 'progressieven' die maar wat graag tegen het karkas van het Neerlandsch christendom trappen, maar m.b.t. het actuele conservatisme binnen de islam altijd stijf de kaken op elkaar houden. Zal wel die angst om 'racist' genoemd te worden zijn, en ja, dan kun je je zetel in het aksiecluphuis opgeven.

Ik daarentegen walg van elk religieus conservatisme, omdat het vooral een door mannen bedacht systeem is om iedereen, en vooral vrouwen, homo's en andersdenkenden onder de duim te houden.
Ik zie vooral dat de Islam al decennia rond de 5% blijft steken.

Het World Values Survey laat zien
dat zij inmiddels ongeveer net zo progressief zijn als Nederlanders een paar decennia terug. Ze zijn progressiever dan orthodox christenen.

Katholiek Nederland resulteerde in Noord-Koreaanse toestanden en stemuitslagen. Niet fraai en een stuk omvangrijker.

Het gegeven dat er (misschien) een conservatieve wende plaats vindt wordt toch echt vooral gedreven door georganiseerd en gefinancierd rechts. Door PVV, BBB, CPAC, Musk zijn desinformatie machines en de hele santenkraam, niet door 'de Islam'. De Islam is mede zo een leuke boksbal geweest omdat ze vrij weerloos was (met voor lange tijd 80% laagopgeleid), dat is bij de goed gefinancierde Joodse CIDI Lobby wel wat anders inmiddels.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:58:29 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215304103
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie vooral dat de Islam al decennia rond de 5% blijft steken.

Het World Values Survey laat zien
dat zij inmiddels ongeveer net zo progressief zijn als Nederlanders een paar decennia terug. Ze zijn progressiever dan orthodox christenen.

Katholiek Nederland resulteerde in Noord-Koreaanse toestanden en stemuitslagen. Niet fraai en een stuk omvangrijker.

Het gegeven dat er (misschien) een conservatieve wende plaats vindt wordt toch echt vooral gedreven door georganiseerd en gefinancierd rechts. Door PVV, BBB, CPAC, Musk zijn desinformatie machines en de hele santenkraam, niet door 'de Islam'. De Islam is mede zo een leuke boksbal geweest omdat ze vrij weerloos was (met voor lange tijd 80% laagopgeleid), dat is bij de goed gefinancierde Joodse CIDI Lobby wel wat anders inmiddels.
Zucht.

|:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:13:12 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215304257
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zucht.

|:(
De gemiddelde Telegraaf, Elsevier en RD lezer is homo-vijandiger dan de gemiddelde moslim.

Dat is toch echt de realiteit anno 2024.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215304261
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Tijn het volgende:

[..]
Persoonlijk stoor ik me aan dergelijke politiek. Kort door de bocht betalen we allemaal wegenbelasting en hebben we een landelijke overheid die regels en wetten aangaat omtrent auto gebruik en ook de normen omtrent uitstoot.

Zodra je een goedgekeurd voertuig heb zou je je niet moeten druk maken of je nu wel of niet een milieusticker nodig hebt en telkens moeten kijken waar er een milieuzone is en afhankelijk van welke gemeente deze ligt je vervolgens wel of niet met je auto naar binnen mag.
pi_215304386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Persoonlijk stoor ik me aan dergelijke politiek. Kort door de bocht betalen we allemaal wegenbelasting en hebben we een landelijke overheid die regels en wetten aangaat omtrent auto gebruik en ook de normen omtrent uitstoot.

Zodra je een goedgekeurd voertuig heb zou je je niet moeten druk maken of je nu wel of niet een milieusticker nodig hebt en telkens moeten kijken waar er een milieuzone is en afhankelijk van welke gemeente deze ligt je vervolgens wel of niet met je auto naar binnen mag.
Ik heb geen probleem met milieuzones, helemaal niet zelfs.

Wel moet het zo langzamerhand eens Europees geregeld gaan worden. Ik heb al de sticker van Frankrijk en Duitsland, Spanje heeft milieustickers (al mag je daar geloof ik ook de Franse gebruiken), Zwitserland heeft een milieusticker... ben benieuwd of Nederland ook tot een sticker over gaat. Nog even en je voorruit zit vol. Eén europees stickersysteem en één type verkeersbord om je op milieuzones te wijzen (die verschillen ook in elk land), hoeveel moeite kost dat nou?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:28:20 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215304431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Tja, gemeentes hebben nou eenmaal het recht die regels te bepalen en ik begrijp wel dat ze daar ook gebruik van maken. Utrecht wil de luchtkwaliteit verbeteren en dat lijkt me geen overbodige luxe.
pi_215304506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wel moet het zo langzamerhand eens Europees geregeld gaan worden. Ik heb al de sticker van Frankrijk en Duitsland, Spanje heeft milieustickers (al mag je daar geloof ik ook de Franse gebruiken), Zwitserland heeft een milieusticker... ben benieuwd of Nederland ook tot een sticker over gaat. Nog even en je voorruit zit vol. Eén europees stickersysteem en één type verkeersbord om je op milieuzones te wijzen (die verschillen ook in elk land), hoeveel moeite kost dat nou?
Ik heb geen stickers en nooit gezeik gehad in Duitsland, Frankrijk of Spanje. De handhaving is kennelijk zeer beperkt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:36:50 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215304536
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik begrijp sowieso niet waarom het met stickers moet. Je kunt met een kentekenscan al opzoeken om wat voor auto het gaat en de uitstootspecificaties zijn daarvan bekend, dus volgens mij kun je dit prima automatisch regelen. Ik heb ook zo'n Duitse milieusticker gehaald bij een Duitse garage. Wat een rompslomp voor iets dat je ook via internet zou kunnen regelen. Maar ja, sowieso Duitsland :')
pi_215304655
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom het met stickers moet. Je kunt met een kentekenscan al opzoeken om wat voor auto het gaat en de uitstootspecificaties zijn daarvan bekend, dus volgens mij kun je dit prima automatisch regelen. Ik heb ook zo'n Duitse milieusticker gehaald bij een Duitse garage. Wat een rompslomp voor iets dat je ook via internet zou kunnen regelen. Maar ja, sowieso Duitsland :')
Het kan ook via internet, ik heb er inmiddels al 3 besteld (leuk, van auto wisselen). Ik vind het echt gek, dit lijkt me nou een typisch europese aangelegenheid.
pi_215304698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik heb geen stickers en nooit gezeik gehad in Duitsland, Frankrijk of Spanje. De handhaving is kennelijk zeer beperkt.
Nee, het aantal milieuzones is vrij beperkt. Maar wel Bremen, waar ik relatief dichtbij woon, en een stad in Frankrijk waar ik vlakbij op vakantie zat. Frankrijk heeft trouwens ook een paar milieuzones die wisselen per weersomstandigheid.
pi_215304724
Het enige nadeel is dat, hoewel het weliswaar een heel goed idee is om de luchtkwaliteit in Utrecht te verbeteren, maar een klein deel van de verontreiniging wordt veroorzaakt door verkeer in de stad.
Maar wat mij betreft houden we de Utrechtse binnenstad zo auto-onvriendelijk mogelijk. Al die idiote dagjesmensen die hier elk weekend weer muurvast willen staan op de Catharijnesingel, lazer op joh.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:12:14 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215304985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het kan ook via internet
Ja ok, de mijne is uit 2008 ofzo, ik denk niet dat het toen ook al kon :+
pi_215307018
De veelgeprezen Albanië-deal is toch niet dé oplossing voor alle problemen:

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:13:26 #89
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215307029
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]
Ook in Italië gaan ze gebukt onder de D66 rechters.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215307045
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Of het feit dat ik met mijn EV ook zo’n sticker nodig heb. Als je dan toch op de hand moet controleren zie je toch dat die auto elektrisch is. :')
zie email 27 oktober
pi_215307164
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ook in Italië gaan ze gebukt onder de D66 rechters.
Of gewoon een rechtsstaat.
pi_215307167
quote:

[ twitter ]
Nou is dit ook wel net anders dan wat er werd geroepen over Oeganda (een plan kun je het niet noemen). Italië stuurt ze naar Albanië om daar de procedure te doorlopen, Klever wil mensen pas wegsturen na de procedure, als ze zijn afgewezen.
pi_215307173
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of het feit dat ik met mijn EV ook zo’n sticker nodig heb. Als je dan toch op de hand moet controleren zie je toch dat die auto elektrisch is. :')
Dat vind ik inderdaad ook zo idioot.
pi_215307372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou is dit ook wel net anders dan wat er werd geroepen over Oeganda (een plan kun je het niet noemen). Italië stuurt ze naar Albanië om daar de procedure te doorlopen, Klever wil mensen pas wegsturen na de procedure, als ze zijn afgewezen.
Tuurlijk is dit net weer anders, maar het laat alleen maar zien dat het allemaal niet zo gemakkelijk is en dat ook Italië zich gewoon aan de eigen wetten en Europrese verdragen moet houden.
pi_215307475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou ja, zo ver is dat plan ook weer niet uitgewerkt. Vaak lopen procedures nog door na een eerste afwijzing, moet die groep dan ook naar Oeganda?

Maar nogmaals, laat ze eerst de problemen met het uitzetcentrum in Rotterdam oplossen, daar zal hele brede steun voor zijn en sorteert ook meer effect…
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:22:25 #96
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215307633
quote:

[ twitter ]
Haha :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215308420
Waar immigranten méér gelijke rechten krijgen, blijkt de angst voor asielzoekers en migratie een stuk lager

Terwijl PVV-minister Faber asielzoekers de deur wijst, bewijst nieuw grootschalig onderzoek dat het verstandig is om immigranten juist méér gelijke rechten te geven
https://www.volkskrant.nl(...)stuk-lager~bc0a7c08/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215308434
https://nos.nl/artikel/25(...)-door-wachtlijst-bsn

Al die luie vluchtelingen die hier alleen maar komen om te profiteren, willen best werken, maar kunnen niet omdat Nederland ook op dit gebied zijn zaakjes niet op orde heeft.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:32:28 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215308444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waar immigranten méér gelijke rechten krijgen, blijkt de angst voor asielzoekers en migratie een stuk lager

Terwijl PVV-minister Faber asielzoekers de deur wijst, bewijst nieuw grootschalig onderzoek dat het verstandig is om immigranten juist méér gelijke rechten te geven
Immigratie is ook niet het probleem. Dat is inderdaad, zoals ik al jaren zeg, integratie.

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre bepaalde immigranten dat zélf ook willen. Daar zou ook eens onderzoek naar gedaan mogen worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215308510
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:

Al die luie vluchtelingen die hier alleen maar komen om te profiteren, willen best werken, maar kunnen niet omdat Nederland ook op dit gebied zijn zaakjes niet op orde heeft.
Het is ook helemaal niet in het belang van dit kabinet om te zorgen dat statushouders vlot aan het werk kunnen natuurlijk.
pi_215308538
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is ook helemaal niet in het belang van dit kabinet om te zorgen dat statushouders vlot aan het werk kunnen natuurlijk.
Klopt, de rechtse partijen zijn veel te bang dat die groepen dan per ongeluk integreren. Dat proces zien we nu al wat bij de Oekraïense vluchtelingen, die werken al veel en hun kinderen gaan steeds meer naar normale scholen en worden actief bij verenigingen, de kans / angst dat ze die dus niet meer wegkrijgen wordt steeds groter…
pi_215308547
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Immigratie is ook niet het probleem. Dat is inderdaad, zoals ik al jaren zeg, integratie.

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre bepaalde immigranten dat zélf ook willen. Daar zou ook eens onderzoek naar gedaan mogen worden.
Het zit volgens mij in de aard van mensen dat ze het beter willen krijgen voor zichzelf en hun kinderen, als integreren daarbij helpt is er ook wel intrinsieke motivatie.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:47:23 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215308561
quote:

[..]

Integratie werkt twee kanten op. Het is lastig integreren als je overal met de nek aangekeken wordt. Dat is zeker niet overal het geval en dat is net zo als dat er genoeg mensen zijn die wel integreren. Maar als we allemaal niemand van hen in onze vriendengroep hebben is het moeilijker om te integreren. Mijn vrouw had dan weer de mazzel dat ze met een local dutch man trouwde, dat heeft haar integratie enorm geholpen, maar nog merk je genoeg mensen die een moment meemaken en meteen het label 'niet geïntegreerd' erop plakken. In de familie kunnen ze er ook een houtje van, want het is heel belangrijk dat we allerlei Nederlandse zogenaamde tradities volgen (op een verjaardag in een kring zitten en gezellig doen), maar het is voor haar ook leuk als de familie dan ook meedoet met wat van haar tradities, maar dat is soms een lastig verhaal (buiten de kinderen om).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215308595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

Dit is een bekend effect, als je er een gezicht op kan plakken is andere culturele groep al snel minder eng. Het is ook niet voor niets dat de PVV vooral groot is in vrij homogene witte gebieden.

Anderszijds weten we ook dat immigratie in een wijk zorgt voor minder onderling vertrouwen. Niet alleen tussen bevolkingsgroepen, maar ook binnen bevolkingsgroepen. De sociale cohesie gaat achteruit, mensen kijken minder naar elkaar om en bewoners voelen zich minder thuis in een wijk. De WRR concludeerde:

Die grote verscheidenheid naar herkomst is een blijvend fenomeen, dat leidt tot nieuwe maatschappelijke uitdagingen, vooral op het gebied van sociale cohesie. In buurten met veel verscheidenheid is het samenleven van inwoners ingewikkelder. Inwoners oordelen minder positief over de verhoudingen in hun buurt en voelen zich er minder thuis. Dat geldt ook voor personen met een migratieachtergrond.
https://www.wrr.nl/binari(...)-verscheidenheid.pdf
pi_215308601
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, de rechtse partijen zijn veel te bang dat die groepen dan per ongeluk integreren. Dat proces zien we nu al wat bij de Oekraïense vluchtelingen, die werken al veel en hun kinderen gaan steeds meer naar normale scholen en worden actief bij verenigingen, de kans / angst dat ze die dus niet meer wegkrijgen wordt steeds groter…
Het is ook helemaal niet in het belang van Oekraïne zelf dat al die Oekrainers in het buitenland blijven.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:53:57 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215308612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Integratie werkt twee kanten op. Het is lastig integreren als je overal met de nek aangekeken wordt. Dat is zeker niet overal het geval en dat is net zo als dat er genoeg mensen zijn die wel integreren. Maar als we allemaal niemand van hen in onze vriendengroep hebben is het moeilijker om te integreren. Mijn vrouw had dan weer de mazzel dat ze met een local dutch man trouwde, dat heeft haar integratie enorm geholpen, maar nog merk je genoeg mensen die een moment meemaken en meteen het label 'niet geïntegreerd' erop plakken. In de familie kunnen ze er ook een houtje van, want het is heel belangrijk dat we allerlei Nederlandse zogenaamde tradities volgen (op een verjaardag in een kring zitten en gezellig doen), maar het is voor haar ook leuk als de familie dan ook meedoet met wat van haar tradities, maar dat is soms een lastig verhaal (buiten de kinderen om).
Ik ken het omdat een heel lieve dame met Marokkaanse roots onderdeel is geworden van onze familie door met 'één van ons' te trouwen. En daar heb ik de ellende van stompzinnig tribalisme in beide gedaanten mogen waarnemen. Immers, voor een hoop PVV'ers blijft deze niet-religieuze, geen hoofddoek dragende, zuiver Nederlands sprekende Marokkaanse een 'kut-Marokkaan'; voor een hoop van haar ex co-religionisten - tragisch genoeg ook een groot deel van haar eigen familie - is ze een afvallige verraadster.

Daarom interesseren individuen en hun karakter, ideeën en gedrag mij meer dan groepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:59:57 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215308663
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:51 schreef Lichtloper het volgende:
Anderszijds weten we ook dat immigratie in een wijk zorgt voor minder onderling vertrouwen. Niet alleen tussen bevolkingsgroepen, maar ook binnen bevolkingsgroepen. De sociale cohesie gaat achteruit, mensen kijken minder naar elkaar om en bewoners voelen zich minder thuis in een wijk. De WRR concludeerde:

Die grote verscheidenheid naar herkomst is een blijvend fenomeen, dat leidt tot nieuwe maatschappelijke uitdagingen, vooral op het gebied van sociale cohesie. In buurten met veel verscheidenheid is het samenleven van inwoners ingewikkelder. Inwoners oordelen minder positief over de verhoudingen in hun buurt en voelen zich er minder thuis. Dat geldt ook voor personen met een migratieachtergrond.
https://www.wrr.nl/binari(...)-verscheidenheid.pdf
Deze op Putnam gebaseerde these is al lang ontkracht en genuanceerd.

Nederland is nooit een homogeen land geweest natuurlijk. Zeker niet in de regio Amsterdam-Haarlem.

Het is wel belangrijk dat mensen de taal leren maar juist daarop bezuinigt rechts altijd (of maakt daar een cowboyfestijn van).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:02:00 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215308682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is nooit een homogeen land geweest natuurlijk. Zeker niet in de regio Amsterdam-Haarlem.

Het is wel belangrijk dat mensen de taal leren maar juist daarop bezuinigt rechts altijd (of maakt daar een cowboyfestijn van).
Hoe divers is jouw wijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:02:21 #109
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215308684
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of gewoon een rechtsstaat.
De gemiddelde pvv'er denkt gadverdamme wil je niet zo schelden
pi_215308797
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:

Valt nog mee dat ze geen Kafka te lezen krijgen als culturele integratie ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215308875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het is ook helemaal niet in het belang van Oekraïne zelf dat al die Oekrainers in het buitenland blijven.
Uiteindelijk niet nee, maar zowel een eindeloos voortdurende oorlog als een (afgedwongen) capitulatie maakt het voor die mensen niet heel aantrekkelijk om terug te gaan.
pi_215309701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:02 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De gemiddelde pvv'er denkt gadverdamme wil je niet zo schelden
Kamerontbinding klinkt ook wel onsmakelijk trouwens :P
quote:
Als het kabinet-Schoof spoedig sneuvelt, is het net zo’n mislukt kabinet als in 1972 (na één jaar) het kabinet-Biesheuvel en in 1982 (na negen maanden) het tweede kabinet-Van Agt, in 2012 het eerste kabinet-Rutte (na anderhalf jaar)en in 2023 het derde kabinet-Rutte (ook na anderhalf jaar). Er rest weinig anders dan, net als al deze gevallen, met het schaamrood op de kaken terug te gaan naar de kiezers.
Wie van die gewoonte echt af wil, moet zich de vraag stellen of wij niet volledig van de Kamerontbinding als instituut af moeten. Zij is al lang niet meer de institutie die ze ooit was en, wat belangrijker is, zij lost in de politieke praktijk helemaal niets op. Kiezers kunnen geen oude of nieuwe coalitie afdwingen en daarvoor zou een Kamerontbinding toch moeten dienen.
Over die zinloosheid van Kamerontbinding meer in de volgende column.
Dit is de eerste column in een serie van twee over nut en onnut van Kamerontbinding.
https://www.parlement.com(...)_zonder_verkiezingen
pi_215310132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
Uiteindelijk niet nee, maar zowel een eindeloos voortdurende oorlog als een (afgedwongen) capitulatie maakt het voor die mensen niet heel aantrekkelijk om terug te gaan.
Klopt. Maar dat is het hele gevaar, zeker als Oekraïne ooit ook nog bij de EU komt. Als de oorlog voorbij is zo'n beetje hun hele populatie kinderen en vrouwen van onder de 40 blijft in het buitenland dan kan je Oekraïne wel opheffen.
pi_215310467
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Kamerontbinding klinkt ook wel onsmakelijk trouwens :P
[..]
https://www.parlement.com(...)_zonder_verkiezingen
quote:
Wat daarbij het meest wordt gevreesd is een spoedige crisis en daarop volgende verkiezingen die riskeren de PVV aan een enorme groei te helpen. Hoe dat te voorkomen? Precies: door een ander kabinet te vormen en dus Kamerontbinding en verkiezingen achterwege te laten.
Interessant stuk. Wat de schrijver een beetje vergeet is dat er tussen kamerontbinding en herformeren een tussenvorm zit in de vorm van een rompkabinet, zoals Balkenende III. En dat lijkt mij ook de beste oplossing als het kabinet nu valt. De kiezer krijgt zijn verkiezingen, maar pas na een afkoelperiode.
pi_215310640
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er ontkracht dan? De WRR is in mijn ogen een gedegen instituut, zij concludeerden dus in 2018:
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:41:44 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215310660
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:38 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat is er ontkracht dan? De WRR is in mijn ogen een gedegen instituut, zij concludeerden dus in 2018:
[ afbeelding ]
Radicaal en conservatief rechts infiltreert de adviesorganen, what else is new.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215310866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Radicaal en conservatief rechts infiltreert de adviesorganen, what else is new.
Ja ja, het is allemaal één groot complot
pi_215313865
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Correct. Maar die leegloop hebben we eigenlijk in heel Oost-Europa gezien. En is vanuit het oogpunt van de vluchtelingen vaak ook best logisch.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:23:51 #119
236264 crew  capricia
pi_215314494
Wel een interessant draadje van JA21, Joost Eerdmans, die nu de PVV rechts aan het inhalen is.

Want Minister Faber wil dus versneld defacto de Europese spreidingswet in gaan voeren. En hij heeft daar grote vraagtekens bij. Gaat NL miljoenen kosten en we zijn dan niet meer de baas over onze eigen grenzen.
quote:
Afgelopen week reisde @MinisterAenM Faber af naar Luxemburg om met Europese ministers te overleggen over het EU-migratiepact. Dit kabinet is enthousiast over het Pact, JA21 niet. Ik noemde het eerder ‘Een Europese dwangwet’. Aan het Pact kleven evidente nadelen. Een draadje (1/9)
EU-landen zijn blij met het Pact. Migranten worden sneller gescreend, grensprocedures worden sneller en kansloze asielzoekers worden effectiever teruggestuurd.
Het Pact kent enkele goede elementen maar blijkt in werkelijkheid een definitieve asielstrop voor Nederland (2/9)

Zo wordt een verplichte herverdeling van asielzoekers over de EU-lidstaten wettelijk verankerd. Ongeacht dus hoe restrictief het eigen, binnenlandse asielbeleid is. Een Europese spreidingswet maw, waarbij Brussel bepaalt hoeveel asielzoekers wij als Nederland gaan opvangen (3/9)
Er is echter één uitzonderingsgrond, namelijk 20.000 euro betalen per geweigerde asielzoeker.. Een asielmigrant kost de Nederlandse schatkist ongeveer 800.000 euro (Van de Beek et al., 2021). Dankzij de aangenomen motie Eerdmans, kiest Nederland nu voor de afkoopoptie. (4/9)
Image
Veel fundamenteler betekent de implementatie van het Pact dat het huidige onhoudbare asielbeleid wordt voortgezet. Het Pact reguleert en borgt asielopvang op Europese bodem tot in lengte van jaren. Dit staat haaks op wat JA21 beoogt, namelijk een grondige stelselwijziging. (5/9)
JA21 pleit voor goede asielopvang in de eigen regio en met partnerlanden. Italië sloot een akkoord met Albanië. Eng en Den hadden plannen voor een deal met Rwanda. De aangenomen motie van JA21 uit sept 2023 voor een rapporteur partnerlanden is helaas nog niet uitgevoerd. (6/9)

Tot slot meldde Brusselse Nieuwe dat het Pact regelt dat Nederland niet meer zomaar een “asielnoodsituatie” kan uitroepen. Als Nederland dit wil moeten ze eerst toestemming vragen aan de Europese Commissie.
Oftewel; Europa wordt de baas over het Nederlandse asielbeleid. (7/9)

Ondanks de evidente nadelen van het Pact geeft @MinisterAenM aan te ‘hechten aan een spoedige en juiste implementatie van het Pact’ en dat zonder opt-out het kabinet ‘de noodzaak blijft benadrukken voor spoedige en juiste implementatie van het Pact’. (8/9)

Conclusie: het Europese Asiel-en migratiepact kent enkele goede elementen maar faciliteert het huidige onhoudbare asielstelsel. Dat het kabinet alleen maar positief is, is JA21 dus een raadsel. (9/9)
Ik blijf ondertussen constructieve voorstellen doen voor een streng en rechtvaardig Nederlands asielbeleid. Bínnen de huidige wet-en regelgeving maar met opvang buíten Europa.
• • •

https://x.com/Eerdmans/st(...)jO2bGOLPjoynxwA&s=19
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:28:56 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215314553

Dit was een uitstekende speech geweest voor de campagne.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:33:18 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215314592
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
Wel een interessant draadje van JA21, Joost Eerdmans, die nu de PVV rechts aan het inhalen is.

Want Minister Faber wil dus versneld defacto de Europese spreidingswet in gaan voeren. En hij heeft daar grote vraagtekens bij. Gaat NL miljoenen kosten en we zijn dan niet meer de baas over onze eigen grenzen.
Jan van de Beek gebruiken als onderbouwing is sowieso zwaar onder de maat. Deze man ziet de vijfde generatie nog steeds niet als echte Nederlander.

Verder is Europese spreiding juist broodnodig!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215314608
quote:

[..]
Maakt het voor de rechtse partijen nu zoveel uit of dit verdrag zo snel mogelijk of per 1-1-26 in gaat? Want daar gaat het nu om.

En dan maar hopen dat Nederland niet teveel voor die 20.000 euro optie kost, want eigenlijk is dat een schandalige optie. Die prijs moet eigenlijk minstens keer 10.
pi_215314660
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jan van de Beek gebruiken als onderbouwing is sowieso zwaar onder de maat. Deze man ziet de vijfde generatie nog steeds niet als echte Nederlander.

Verder is Europese spreiding juist broodnodig!
Een jaar opvang kostte in 2023 nog 27.100
https://www.parool.nl/ned(...)in-een-azc~bc903e57/

Dan hangt het er natuurlijk vanaf hoe lang ze in de opvang zitten. En daarna? Tja, meer dan de helft is al relatief snel aan het werk, die leveren dus de maatschappij als het goed is meer op dan ze kosten. 800.000 is dus inderdaad wel vrij absurd, daar kom je nooit aan.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:39:41 #124
236264 crew  capricia
pi_215314662
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maakt het voor de rechtse partijen nu zoveel uit of dit verdrag zo snel mogelijk of per 1-1-26 in gaat? Want daar gaat het nu om.

En dan maar hopen dat Nederland niet teveel voor die 20.000 euro optie kost, want eigenlijk is dat een schandalige optie. Die prijs moet eigenlijk minstens keer 10.
Ik vind Eerdmans geen politicus met het fingerspitzengefühl wat Wilders wel heeft. Een beetje rechtse politicus maakt namelijk zo gehakt van de PVV omdat minister Faber in haar brief aangaf volledig achter deze Europese spreidingswet te staan.

Moet je voorstellen hoe Wilders te keer zou zijn gegaan als een andere partij dit versneld zou willen doorvoeren.

Dat viel mij het meeste op. Er zit ruimte op rechts, alleen is de vraag of Eerdmans daar slim genoeg voor is om hiervan te profiteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215314686
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind Eerdmans geen politicus met het fingerspitzengefühl wat Wilders wel heeft. Een beetje rechtse politicus maakt namelijk zo gehakt van de PVV omdat minister Faber in haar brief aangaf volledig achter deze Europese spreidingswet te staan.

Moet je voorstellen hoe Wilders te keer zou zijn gegaan als een andere partij dit versneld zou willen doorvoeren.

Dat viel mij het meeste op.
Inderdaad, dan roep je Faber naar de Kamer. En als die niet komt, zoek je een ander debat om van leer te trekken. En Wilders zou het nooit in een draadje doen, die zou de minister met één tweet met de grond gelijk maken. En dan zo dat hij de voorpagina van de NOS haalt. Een hele draad leest bijna niemand.
pi_215314708
quote:

[..]
dat zijn we sowieso al niet meer sinds 15 mei 1940
pi_215314740
quote:

[..]

Klopt, denk dat een groot deel van de immigranten het spreken van de taal, het hebben van een baan en hobby/sport, respecteren van de wetten en het daardoor kunnen meedraaien in de maatschappij als afdoende zal beschouwen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215314785
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:11 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
[..]
Interessant stuk. Wat de schrijver een beetje vergeet is dat er tussen kamerontbinding en herformeren een tussenvorm zit in de vorm van een rompkabinet, zoals Balkenende III. En dat lijkt mij ook de beste oplossing als het kabinet nu valt. De kiezer krijgt zijn verkiezingen, maar pas na een afkoelperiode.
Alleen Kamerontbinding is een bevoegdheid van de regering. Als de regering morgen tot nieuwe verkiezingen besluit kan niemand dat tegenhouden. Dus dat wordt in de praktijk lastig.
zie email 27 oktober
pi_215314847
Als Kabinet -Schoof valt, dan denk ik dat Schoof en de ministers van VVD en NSC (en misschien BBB) overblijven als rompkabinet. De PVV ministers stappen dan uit het kabinet. Schoof en de ministers van VVD en NSC hebben dan nog voldoende vertrouwen van de oppositie om hen voorlopig in de lucht te houden. Gedurende de verkiezingscampagne verklaren ze beiden dat ze nooit meer met de PVV willen regeren, omdat de PVV een onbetrouwbare partner is. Zoiets wordt het, denk ik.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:05:54 #130
346939 Janneke141
pi_215314859
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:04 schreef Jojoke het volgende:
Schoof en de ministers van VVD en NSC hebben dan nog voldoende vertrouwen van de oppositie om hen voorlopig in de lucht te houden.
Waarom? Wat hebben die tot nu toe dan allemaal gedaan om dat vertrouwen te verdienen?
pi_215314878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom? Wat hebben die tot nu toe dan allemaal gedaan om dat vertrouwen te verdienen?
Je denkt dat een demissionair rompkabinet van VVD-NSC naar huis gestuurd wordt?
pi_215314895
Als het kabinet valt gaat het hele kabinet gewoon demissionair verder lijkt me, inclusief de PVV. Denk wel dat de VVD dan zal verklaren dat er met de PVV niet te regeren valt, daar zit Yesilgoz al een tijdje op te azen. Ze heeft net als Rutte iets nodig om Wilders voortaan uit te sluiten.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:13:35 #133
346939 Janneke141
pi_215314922
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat zo'n restantenkabinet niets meer gaat (kunnen) doen tot de volgende verkiezingen en we opnieuw tegen een lange periode van stilstand aan gaan kijken. Die lijkt me onvermijdelijk eigenlijk, alleen de timing is nog niet helemaal bekend. Wilders zal willen zorgen dat het kabinet klapt op asielzoekers, en alle anderen zullen het willen laten klappen op iets anders.
pi_215314924
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:10 schreef Lichtloper het volgende:
Als het kabinet valt gaat het hele kabinet gewoon demissionair verder lijkt me, inclusief de PVV. Denk wel dat de VVD dan zal verklaren dat er met de PVV niet te regeren valt, daar zit Yesilgoz al een tijdje op te azen. Ze heeft net als Rutte iets nodig om Wilders voortaan uit te sluiten.
Bij Balkenende II viel vrij onverwachts daarna ook al snel D66 uit de boot voor het rompkabinet. Als het met genoeg ruzie klapt gaat deze groep echt niet samen verder. Zeker niet omdat ze er wel meer dan een jaar kunnen zitten.
pi_215314966
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij Balkenende II viel vrij onverwachts daarna ook al snel D66 uit de boot voor het rompkabinet. Als het met genoeg ruzie klapt gaat deze groep echt niet samen verder. Zeker niet omdat ze er wel meer dan een jaar kunnen zitten.
Ja daar zit wat in. Maar dat zal het argument wel in de kaart spelen dat er met de PVV niet te regeren valt (Weglopers! Als het moeilijk wordt geeft Wilders niet thuis!), dus denk dat Wilders dat scenario het liefst zal vermijden.
pi_215314973
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit. Ik denk dat het een harde scheiding wordt, ook met oog op de verkiezingen. En de meeste PVV-ministers zijn geen uitblinkers, dus je verliest niks als ze vervangen worden door staatssecretarissen van VVD en NSC. Het wordt waarschijnlijk juist beter.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:29:24 #137
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215315046
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:19 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja daar zit wat in. Maar dat zal het argument wel in de kaart spelen dat er met de PVV niet te regeren valt (Weglopers! Als het moeilijk wordt geeft Wilders niet thuis!), dus denk dat Wilders dat scenario het liefst zal vermijden.
Ervanuit gaand dat de kiezer rationeel is en niet gevoed wordt door rechtse media.

Of Wilders gaat vol voor de ze wouden niet samenwerken en niks oplossen
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:30:50 #138
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215315057
Trump verklootte alles, gaf iedereen de schuld en verloor alsnog alleen door corona
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:30:59 #139
346939 Janneke141
pi_215315058
Zullen we de wouden gewoon in het bos houden?
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:34:57 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215315090
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:37:02 #141
346939 Janneke141
pi_215315102
quote:
Wel heel lelijk. De enige reden dat we dit soort dingen tegenwoordig niet meer fout vinden, is dat het te veel wordt gebruikt. Maar dat maakt het natuurlijk nog niet tot een goed idee. Een soort Groter als, zeg maar.
pi_215315103
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ervanuit gaand dat de kiezer rationeel is en niet gevoed wordt door rechtse media.

Of Wilders gaat vol voor de ze wouden niet samenwerken en niks oplossen
Rutte heeft Wilders toch 10 (?) jaar in zijn hok weten te houden met deze strategie: de PVV is onbetrouwbaar en daar gaan we niet mee samenwerken.

Ze werden pas groot toen Yesilgoz de deur weer open zette.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:39:05 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215315121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wel heel lelijk. De enige reden dat we dit soort dingen tegenwoordig niet meer fout vinden, is dat het te veel wordt gebruikt. Maar dat maakt het natuurlijk nog niet tot een goed idee. Een soort Groter als, zeg maar.
Onzin. Het is juist heel oud taalgebruik. Helemaal niet zoiets als 'groter als' of als 'is' i.p.v. 'eens'.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 20 oktober 2024 @ 01:08:29 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215315882
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Onzin. Het is juist heel oud taalgebruik. Helemaal niet zoiets als 'groter als' of als 'is' i.p.v. 'eens'.
Overigens is dat ook normale taalevolutie en zullen 'groter als', 'is' ipv 'eens' en 'me' als bezittelijk voornaamwoord op een gegeven moment gewoon als correct worden gezien. Desalniettemin staat het erg lelijk, mijns inziens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215315914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen Kamerontbinding is een bevoegdheid van de regering. Als de regering morgen tot nieuwe verkiezingen besluit kan niemand dat tegenhouden. Dus dat wordt in de praktijk lastig.
Kamerontbinding vindt plaats bij koninklijk besluit op voordracht van de minister-president en de minister van BZK. Maar uiteindelijk trekken wel de Kamerfracties aan de touwtjes. Als VVD en NSC niet over willen gaan tot kamerontbinding kunnen ze met genoeg steun in de kamer een informateur laten aanwijzen met de opdracht om een rompkabinet te vormen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Rompkabinet is niet demissionair. Dat wordt het pas als het ontslag aangeboden heeft. Maar het start als een missionair (vaak minderheids)kabinet. Overigens moeten we allemaal niet zoveel waarde hechten aan dat demissionaire gedoe. Dat is allemaal ongeschreven staatsrecht en eigenlijk is zo'n kabinet gewoon volledig bevoegd.
  zondag 20 oktober 2024 @ 02:37:35 #146
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215316140
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Rutte heeft Wilders toch 10 (?) jaar in zijn hok weten te houden met deze strategie: de PVV is onbetrouwbaar en daar gaan we niet mee samenwerken.

Ze werden pas groot toen Yesilgoz de deur weer open zette.
Rutte had dan ook veel macht. De media liep met hem weg.

Yesilgoz heeft dat niet. Geert dan weer wel.
pi_215316241
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:10 schreef Lichtloper het volgende:
Als het kabinet valt, krijgen we verkiezingen en gaat de PVV met een heleboel zetels in de oppositie........
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215316576
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 04:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Als het kabinet valt, krijgen we verkiezingen en gaat de PVV met een heleboel zetels in de oppositie........
Incompetente duurbetaalde zetelvullers die dan net zo goed de lessen niet volgen en deze zetels leeg achterlaten bij belangrijke debatten. Die hooguit wat meeroffelen als Wilders er is.
pi_215316583
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 01:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
Kamerontbinding vindt plaats bij koninklijk besluit op voordracht van de minister-president en de minister van BZK. Maar uiteindelijk trekken wel de Kamerfracties aan de touwtjes. Als VVD en NSC niet over willen gaan tot kamerontbinding kunnen ze met genoeg steun in de kamer een informateur laten aanwijzen met de opdracht om een rompkabinet te vormen.

Dat kun je doen. Maar als de regering vervolgens tot ontbinding besluit dan is dat wat het is. Daar is geen instemming van het parlement voor nodig.
zie email 27 oktober
pi_215316620
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 01:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
Rompkabinet is niet demissionair. Dat wordt het pas als het ontslag aangeboden heeft. Maar het start als een missionair (vaak minderheids)kabinet. Overigens moeten we allemaal niet zoveel waarde hechten aan dat demissionaire gedoe. Dat is allemaal ongeschreven staatsrecht en eigenlijk is zo'n kabinet gewoon volledig bevoegd.
Dat beeld is recentelijk wat ondergraven doordat Rutte-3 zijn meerderheid behield in de aanloop naar Rutte-4 en de ellenlange formatie daarvan. Dit kabinet gaat dat heel anders beleven, met een dikke minderheid en een vijandig parlement. Daar komt helemaal niets uit.
zie email 27 oktober
pi_215316736
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 08:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat beeld is recentelijk wat ondergraven doordat Rutte-3 zijn meerderheid behield in de aanloop naar Rutte-4 en de ellenlange formatie daarvan. Dit kabinet gaat dat heel anders beleven, met een dikke minderheid en een vijandig parlement. Daar komt helemaal niets uit.
Ook een demissionair kabinet mag meerderheden zoeken en stel dat PVV (en BBB) er uit worden gegooid lukt ze dat waarschijnlijk ook best wel. PvdA-GL, D66, CDA, CU zijn geen partijen die goede voorstellen wegstemmen omdat ze van een 'vijandig' kabinet komen.
  zondag 20 oktober 2024 @ 10:22:58 #152
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215317222
Lekker rustig het PVV-kamp in NWS.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 oktober 2024 @ 11:03:04 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215317544
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 09:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook een demissionair kabinet mag meerderheden zoeken en stel dat PVV (en BBB) er uit worden gegooid lukt ze dat waarschijnlijk ook best wel. PvdA-GL, D66, CDA, CU zijn geen partijen die goede voorstellen wegstemmen omdat ze van een 'vijandig' kabinet komen.
Een kabinet kan natuurlijk niet partijen 'eruit gooien'. Dan zouden BBB en PVV dus zelf uit het kabinet moeten stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:17:43 #154
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215318508
Ligt het aan mij of doet Bosma de laatste tijd irritant bij de oppositie?

Puike voorzitter ondanks zijn fascistische gedachtegoed maar elke keer als een oppositie kamerlid spreekt hoor je Bosma aan het eind erdoorheen. Hoe anders verschilt dat met Bergkamp die hetzelfde gedrag vertoonde bij de oppositie?

Overigens wel de de hele tijd hameren op de tijd bij de oppositie maar wel elke keer met een gedicht beginnen waar niemand op staat te wachten
pi_215318562
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een kabinet kan natuurlijk niet partijen 'eruit gooien'. Dan zouden BBB en PVV dus zelf uit het kabinet moeten stappen.
In mijn herinnering werd Balkenende III achter de rug van D66 om gevormd. D66 werd er dus redelijk uitgegooid. Moet je wel voorkomen dat er gelijk een motie van wantrouwen komt (daar dreigde D66 toen wel mee).
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:25:24 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215318590
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:

Puike voorzitter ondanks zijn fascistische gedachtegoed maar elke keer als een oppositie kamerlid spreekt hoor je Bosma aan het eind erdoorheen. Hoe anders verschilt dat met Bergkamp die hetzelfde gedrag vertoonde bij de oppositie?

Overigens wel de de hele tijd hameren op de tijd bij de oppositie maar wel elke keer met een gedicht beginnen waar niemand op staat te wachten
Is gewoon onderdeel van de strategie. Eerst een fascist op die positie krijgen (done), dan een tijdje heel redelijk en bekwaam doen (done) en dan langzaamaan beginnen met uithollen en dwarszitten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215318618
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Is gewoon onderdeel van de strategie. Eerst een fascist op die positie krijgen (done), dan een tijdje heel redelijk en bekwaam doen (done) en dan langzaamaan beginnen met uithollen en dwarszitten.
Allemaal strategieën bedacht in de Situation Room door een kaderloze partij.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:30:52 #158
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215318643
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Allemaal strategieën bedacht in de Situation Room door een kaderloze partij.
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel). Je ziet gewoon dat zo een PVV een Beljaarts en Szabo weet te porren.

Het idee dat je een kader nodig hebt van 100000 leden om plannetjes, campagnes en strategie te verzinnen is een beetje achterhaald (in zekere zin werkt het in de VS ook niet zo).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215318672
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel).
Een soort geheime tegenhanger van het WEF?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215318684
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel). Je ziet gewoon dat zo een PVV een Beljaarts en Szabo weet te porren.

Het idee dat je een kader nodig hebt van 100000 leden om plannetjes, campagnes en strategie te verzinnen is een beetje achterhaald (in zekere zin werkt het in de VS ook niet zo).
Je mag naar BNW, want er is niks wat zo slecht samenwerkt als radicaal-rechts. Dat blijkt juist continue. Er is ook niemand die leiding geeft over alle radicaal-rechtse partijen oid. Dit verzinsel is nog absurder dan de WEF en Soros verzinsels.
pi_215318700
quote:

[..]
Nee, het is gewoon zo dat ook Bosma vatbaar blijkt voor 'ik wil mijn coalitie beschermen'. Eigenlijk heel menselijk, daarom is het ook beter dat de voorzitter uit de oppositie komt.
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:36:29 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215318708
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Een soort geheime tegenhanger van het WEF?
Nou dat is net de grap: waar die hoek (alweer met enige coordinatie) een Soros van verdenken doen ze nu zelf met Musk, en ga zo maar door. Een vorm van projectie. Musk doet nu precies wat zij altijd aan Soros ophingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:38:03 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215318724
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je mag naar BNW, want er is niks wat zo slecht samenwerkt als radicaal-rechts. Dat blijkt juist continue. Er is ook niemand die leiding geeft over alle radicaal-rechtse partijen oid. Dit verzinsel is nog absurder dan de WEF en Soros verzinsels.
Dat zeg ik helemaal niet! Integendeel! Er is geen Paus van radicaal-rechts, noch impliceer ik dit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 20 oktober 2024 @ 12:41:37 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215318769
quote:

[..]
Helemaal juist. 'Denkers' zoals Wierd Duk en Wynia geven dit ook helemaal toe. De mars door de instituties. Links van binnenuit wegdrijven en monddood maken.

Dit is wat ze bespreken op het CPAC (met Trump als keynote speaker).

Fascisme was in de jaren 20 van de vorige eeuw al internationaal, en nu zeker.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215318809
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet! Integendeel! Er is geen Paus van radicaal-rechts, noch impliceer ik dit.
Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden, vriend en vijand was er de afgelopen decennia ook over eens dat hij het voorzitten van vergaderingen het beste deed van alle ondervoorzitters (en dat zijn er een hoop, elke commissie minstens 1). Dat hij dan een keer verkozen wordt als de PVV de grootste partij is en in de onderhandelingen mee doet is niet zo gek. Hij had al bijna gewonnen van Arib.

Dat hij vanwege het representatieve deel niet geschikt is ben ik het mee eens. Dat hij het voorzitten van vergaderingen slechter doet dan hij deed voor de PVV in de coalitie zat ook. Maar dat laatste komt dus volgens mij gewoon door de menselijke neiging om de eigen coalitie te beschermen. En heeft niks met internationale samenwerking oid te maken. Er is geen partij in Nederland die minder internationaal samenwerkt als de PVV.
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:45:11 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215319318
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden, vriend en vijand was er de afgelopen decennia ook over eens dat hij het voorzitten van vergaderingen het beste deed van alle ondervoorzitters (en dat zijn er een hoop, elke commissie minstens 1). Dat hij dan een keer verkozen wordt als de PVV de grootste partij is en in de onderhandelingen mee doet is niet zo gek. Hij had al bijna gewonnen van Arib.

Dat hij vanwege het representatieve deel niet geschikt is ben ik het mee eens. Dat hij het voorzitten van vergaderingen slechter doet dan hij deed voor de PVV in de coalitie zat ook. Maar dat laatste komt dus volgens mij gewoon door de menselijke neiging om de eigen coalitie te beschermen. En heeft niks met internationale samenwerking oid te maken. Er is geen partij in Nederland die minder internationaal samenwerkt als de PVV.
Je blijft in alles heel erg naïef. Ook nu weer, en volgt in een lange reeks van naïviteit en normalisering.

quote:
Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden
Vanaf de oprichting heeft de PVV banden met conservatief Amerika.

Deze typen partijen volgen internationaal gewoon hetzelfde draaiboek, waaronder het misbruiken van uitvoerende posities.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 20 oktober 2024 @ 13:48:38 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215319350
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
In mijn herinnering werd Balkenende III achter de rug van D66 om gevormd. D66 werd er dus redelijk uitgegooid. Moet je wel voorkomen dat er gelijk een motie van wantrouwen komt (daar dreigde D66 toen wel mee).
D66 was natuurlijk zelf uit Balkenende II gestapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215319392
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je blijft in alles heel erg naïef. Ook nu weer, en volgt in een lange reeks van naïviteit en normalisering.
[..]
Ik geloof gewoon niet in complotten, gewoon omdat complotten en stiekeme achterliggende gedachten altijd uit komen. Ook de PVV heeft inmiddels al een hele reeks verlaters. Vrijwel altijd is dat wat je ziet ook de werkelijkheid. En hier gaat het dus gewoon om de persoonlijke ambitie van Bosma en een Kamer die hem het zo langzamerhand wel gunde na jarenlang een hele goede ondervoorzitter en presidumlid te zijn en potentiële coalitiepartijen die een wit voetje wilden halen bij PVV, in de hoop er wat voor in ruil te krijgen. Dat is wat er mee te maken heeft, heeft niks met rare achterliggende complotten of een mars door de instituties te maken. Met name ook omdat de voorzitter het minst machtige Kamerlid is, het is geen 'institutie'.
pi_215319408
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 was natuurlijk zelf uit Balkenende II gestapt.
D66 blies het kabinet op, maar volgens mij gewoon met het idee demissionair verder te gaan.
  zondag 20 oktober 2024 @ 14:03:29 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215319525
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 13:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 blies het kabinet op, maar volgens mij gewoon met het idee demissionair verder te gaan.
Volgens mij wilden ze sowieso Verdonk eruit hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215319944
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij wilden ze sowieso Verdonk eruit hebben.
D66 werd er als ik dit teruglees echt uitgegooid en zo herinner ik het me ook:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kabinetsformatie_Nederland_2006

quote:
Ondanks de steun van D66 aan de motie van wantrouwen, bleven de Tweede Kamerfracties van VVD en CDA achter Verdonk staan. De ministerraad na het debat, nam unaniem het standpunt in dat dit geen gevolgen had voor het kabinet, dus inclusief de ministers van D66. Volgens D66-Kamerlid Bert Bakker wilde D66-minister Laurens Jan Brinkhorst doorregeren. D66-minister Alexander Pechtold was kort daarvoor tot lijsttrekker gekozen, en wilde graag zijn ministerschap gebruiken als platform.

Na de ministerraad legde minister-president Jan Peter Balkenende een korte verklaring af in de Kamer, waarin hij herhaalde dat het kabinet geen gevolgen zou verbinden aan de steun van D66 aan de motie. D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan gaf toen aan het vertrouwen in het kabinet op te zeggen, en zei dat de minister-president daarom op grond van de zogenaamde vertrouwensregel direct ontslag moest aanbieden aan de koningin. Omdat er geen motie van wantrouwen was ingediend en aangenomen, ontstond er in staatsrechtelijke zin onduidelijkheid of het kabinet gevallen was. In een spoedzitting van de ministerraad tijdens de schorsing van het debat concludeerden de ministers dat zij hun functie ter beschikking moesten stellen, en dus demissionair zouden zijn. Van de D66-bewindspersonen verwacht dat zij wel per direct het kabinet verlieten, tot hun onaangename verrassing. Op 30 juni bood Balkenende deze conclusie aan bij de koningin.
  zondag 20 oktober 2024 @ 15:42:04 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215320768
https://www.republiekallo(...)-juist-naar-de-elite

Geert Wilders zijn proces is grotendeels gefinancierd door Shillmann. Deze man is ook groot sponsor van Trump en van de Proud Boys.

Mensen moeten eens wat minder naïef zijn. Niet alles vindt plaats op de postzegel aan de Noordzee. Nederland is klein.

Zo is het al langer natuurlijk. In zijn ideologische kruistocht kreeg Bolkestein hulp van buiten (m.n. het VK en VS), deed hij ook niet geheimzinnig over - wat te prijzen valt. Lees dat proefschrift van Oudenampsen maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215320800
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.republiekallo(...)-juist-naar-de-elite

Geert Wilders zijn proces is grotendeels gefinancierd door Shillmann. Deze man is ook groot sponsor van Trump en van de Proud Boys.

Mensen moeten eens wat minder naïef zijn. Niet alles vindt plaats op de postzegel aan de Noordzee. Nederland is klein.

Zo is het al langer natuurlijk. In zijn ideologische kruistocht kreeg Bolkestein hulp van buiten (m.n. het VK en VS), deed hij ook niet geheimzinnig over. Lees dat proefschrift van Oudenampsen maar.
Dat "je moet niet naïef zijn" was ook de favoriete uitspraak van mensen die in corona een groot complot zagen om allerlei maatregelen voor eeuwig in te voeren, is de favoriete uitspraak van WEF-keffers, enz. Ik zou zeggen: je moet niet doen alsof bij alles een dubbele agenda is en alsof alles diep doordacht wordt, in werkelijkheid hangt met name de politiek van toevalligheden en gegrepen kansen aan elkaar.

Er is op Bosma zijn ego na niemand die wat wint bij het voorzitterschap van Bosma.
  zondag 20 oktober 2024 @ 17:29:45 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215321848
Musk helpt Trump en helpt ook AfD en Wilders. Daar zit gewoon een verband tussen. Nederland is een postzegel in de wereld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 20 oktober 2024 @ 18:21:59 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215322258
https://www.rtl.nl/nieuws(...)voor-noodwet-loslaat

De geesten zijn rijp(er) gemaakt voor buitenspel zetten parlement.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215322542
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

Het zou goed zijn om eens wargaming toe te passen op onze wetgeving. Het scenario is: je bent leider van een ondemocratische coalitie en zoekt zoveel mogelijk instrumenten om je wil door te drukken.

Zoals 110/111 van de Vreemdelingenwet zullen er vast nog een hoop meer achterdeurtjes zijn. Het wordt tijd om die te gaan sluiten.
pi_215322927
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

Valt mee, nog steeds eenderde van het land wat het spoor echt bijster is. Dat aandeel is gelukkig redelijk stabiel.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215323318
quote:
"Hij moet doen wat hij beloofd heeft. Om die reden is er op hem gestemd", is een van de commentaren van een PVV-stemmer. En ook: "Wilders heeft al heel veel weggegeven in de onderhandelingen, en nu moet de noodwet ook nog van tafel?"
Wilders heeft voor de verkiezingen nooit beloofd de Tweede Kamer opzij te schuiven voor een asiel- migrantenwetgeving. Deze kan ook aangepast worden met de normale democratische procedures
Wilders zit nu ook niet in de regering..

Het kan zijn dat Wilders alsnog de democratie respecteert en het noodwetplan intrekt.
Wellicht om het kabinet te redden.
Misschien wil hij dat juist niet... en stuurt hij aan op nieuwe verkiezingen, maar dan moet hij de schuld van een kabinetsval bij de NSC en VVD weten te leggen. Lukt dat... dan is hij verzekerd van zetelwinst.

Het lijkt alsof premier Schoof, pragmatisch ingesteld hij is, inziet dat het noodwetplan niet zal lukken en om een kabinetscrisis /afgang te voorkomen wil hij nu Wilders bewegen deze aanranding van democratie af te blazen. Daar zijn die gesprekken met NSC en Wilders voor bedoelt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bluesdude op 20-10-2024 20:31:05 ]
  zondag 20 oktober 2024 @ 20:30:18 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215323437
De PVV kiezers zijn er zo te zien over verdeeld. Dat is goed.
pi_215323664
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 19:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zoals 110/111 van de Vreemdelingenwet zullen er vast nog een hoop meer achterdeurtjes zijn. Het wordt tijd om die te gaan sluiten.
Ik had het laatst ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Maar eigenlijk lijkt dat mee te vallen, al kun je de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), die heel even werd ingezet voor de avondklok en die ook bestaat voor dijkdoorbraken, oorlogen, terroristische aanslagen enz. natuurlijk in principe heel breed gebruiken. Een pandemie werd ook niet letterlijk genoemd in die wet.
pi_215323690
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:30 schreef Hexagon het volgende:
De PVV kiezers zijn er zo te zien over verdeeld. Dat is goed.
Ja, dat valt me al mee.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:00:37 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215323919
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had het laatst ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Maar eigenlijk lijkt dat mee te vallen, al kun je de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), die heel even werd ingezet voor de avondklok en die ook bestaat voor dijkdoorbraken, oorlogen, terroristische aanslagen enz. natuurlijk in principe heel breed gebruiken. Een pandemie werd ook niet letterlijk genoemd in die wet.
Speelt ook nog mee dat ambtenaren mee moeten werken bij misbruik van wetten.
pi_215323940
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn er heel erg veel. Overzicht: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007981/2018-01-01#BijlageA

Maar die wil je niet dichten, want dan is de schade als er wel eens wat gebeurt (pandemie, grootschalig cyberincident, massale vluchtelingenstroom, etc.) niet te overzien. Het is zaak om dat democratisch ethos gewoon met je leven te bewaken.
zie email 27 oktober
pi_215324027
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Speelt ook nog mee dat ambtenaren mee moeten werken bij misbruik van wetten.
Actieve sabotage gaat heel ver hoor voor een ambtenaar. En als ze opstappen komt er gewoon een ander.
zie email 27 oktober
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:05:52 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215324054
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Actieve sabotage gaat heel ver hoor voor een ambtenaar.
Meewerken aan dictatuur beleid ook.
pi_215324068
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Meewerken aan dictatuur beleid ook.
Dan neem je ontslag, en dan komt er gewoon een ander die het wel doet.
zie email 27 oktober
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:08:01 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215324101
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan neem je ontslag, en dan komt er gewoon een ander die het wel doet.
Dat is ook meewerken aan dictatuur beleid. Ik hoop dat we ook ambtenaren hebben met geweten en ruggengraat.
pi_215324489
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is ook meewerken aan dictatuur beleid. Ik hoop dat we ook ambtenaren hebben met geweten en ruggengraat.
Volkskrant had daar een artikel over gister: https://www.volkskrant.nl(...)v-tijdperk~b886d087/

Komt er op neer dat ze eigenlijk gewoon hopen dat de huidige regeringsploeg snel weg is.
pi_215325105
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er zijn er heel erg veel. Overzicht: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007981/2018-01-01#BijlageA

Maar die wil je niet dichten, want dan is de schade als er wel eens wat gebeurt (pandemie, grootschalig cyberincident, massale vluchtelingenstroom, etc.) niet te overzien. Het is zaak om dat democratisch ethos gewoon met je leven te bewaken.
Edit: nvm. Verkeerd gelezen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2024 21:55:57 ]
  zondag 20 oktober 2024 @ 22:19:46 #190
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215325434
quote:

De beschaving zelve, die Bosma. Een gedicht O+
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_215327233
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oneens, een meerderheid van de TK heeft dit opgenomen in een coalitieakkoord dus van dat ethos moet je niet meer teveel verwachten.

Corona bewijst dat een spoedwet als het moet in 1 dag kan. Met dat gegeven kun je het aantal situaties waarvoor de noodknop nodig is verregaand beperken tot échte, acute crisis.

Alles waarbij je meer dan een paar dagen de tijd hebt om te reageren hoort gewoon langs de Kamers te gaan.
  maandag 21 oktober 2024 @ 01:47:44 #192
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215327268
quote:

Reden genoeg om kritiek op Bosma te hebben, zeker, maar de dag beginnen met een gedicht, dat vind ik dan helemaal top.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215327331
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 01:47 schreef JAM het volgende:

[..]
Reden genoeg om kritiek op Bosma te hebben, zeker, maar de dag beginnen met een gedicht, dat vind ik dan helemaal top.
Doet me niks eerlijk gezegd die gedichten van hem, geen onaardig idee. Maar in combinatie met zijn permanente extreme haast vind ik het vrij tegenstrijdig. Sowieso onderbreekt hij veel vaker oppositie wat ik niet waardeer, beter gewoon een voorzitter uit de oppositie voortaan.
  maandag 21 oktober 2024 @ 08:00:42 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215328074
Kan de oppositie niet gewoon gaan drammen hoe partijdig Bosma wel niet is. Dan gaat de glans er vanzelf vanaf.
pi_215328104
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 02:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Doet me niks eerlijk gezegd die gedichten van hem, geen onaardig idee. Maar in combinatie met zijn permanente extreme haast vind ik het vrij tegenstrijdig. Sowieso onderbreekt hij veel vaker oppositie wat ik niet waardeer, beter gewoon een voorzitter uit de oppositie voortaan.
Als de volgende weer uit de oppositie moet komen zitten we vermoedelijk nog langer opgescheept met Bosma :+.
  maandag 21 oktober 2024 @ 09:36:07 #196
66444 Lord_Vetinari
pi_215328702
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volkskrant had daar een artikel over gister: https://www.volkskrant.nl(...)v-tijdperk~b886d087/

Komt er op neer dat ze eigenlijk gewoon hopen dat de huidige regeringsploeg snel weg is.
Iets wat iedereen die de democratie een warm hart toedraagt, hoopt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 09:50:39 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_215328820
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 22:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De beschaving zelve, die Bosma. Een gedicht O+
En dat terwijl poëzie cultuur en dus per definitie een ‘Linkse hobby’ is.
  maandag 21 oktober 2024 @ 11:13:51 #198
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215329414
https://www.ad.nl/politie(...)gbezuinigd~a69e175c/

Lid van het Kabinet Beeldvorming vindt het niet leuk dat er een bepaald beeld geschetst wordt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215329821
Een voorzitter onderdeel van een coalitiepartij die de term 'nepparlement' heeft gebezigd en dat niet wil terugnemen is een bizar slechte voorzitter. Gedicht of niet. Compleet ongeschikt en daarvoor hoeven we niet eens meer naar zijn functioneren te kijken. Ik kan er geen halve gram respect voor opbrengen.
pi_215329831
quote:

Het lijkt me dat de spreektijd van een kamerlid los staat van introducties in welke vorm dan ook en de stopwatch draait als het woord wordt gegeven.
pi_215332740
Eigenlijk zou de voorzitter een ambtenaar moeten zijn. Onafhankelijk en misschien ook weleens een herinnering dat de politiek daar niet alleen voor zichzelf zit.
pi_215333025
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk zou de voorzitter een ambtenaar moeten zijn. Onafhankelijk en misschien ook weleens een herinnering dat de politiek daar niet alleen voor zichzelf zit.
Een voorzitter hoeft in elk geval voor geen kamerlid te blijven, toch altijd wel gek dat de partij van de kamervoorzitter een kamerlid minder heeft voor debatten, initiatiefwetten e.d. Of je dan ook gelijk zo ver moet gaan om een voorzitter niet uit de Kamer te kiezen weet ik niet. Zou misschien wel kunnnen, laat mensen er gewoon op solliciteren. Moet je wel met maximale termijnen werken, denk ik.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:11:15 #203
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215333058
Heeft mevrouw Fabel haar plan al klaar?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:13:39 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215333084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:11 schreef HiDiHo het volgende:
Heeft mevrouw Fabel haar plan al klaar?
Heb je haast ofzo?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:14:53 #205
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215333094
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je haast ofzo?
Het schiet niet op...
Nederland is vol hé :P
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_215333268
Wie zou eerder zijn met 'HET PLAN OM ALLES OP TE LOSSEN' Faber of Wiersma?
pi_215333348
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:
Ze kunnen ook samen werken: Alle buitenlandse koeien het land uit! Of bordjes in de wei/stallen met "hier wordt aan aan uw gang naar het slachthuis gewerkt".
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:42:32 #208
346939 Janneke141
pi_215333421
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:
Een soort Eindoplossing bedoel je? Dat zal toch Faber worden, lijkt me.
pi_215333438
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een soort Eindoplossing bedoel je? Dat zal toch Faber worden, lijkt me.
Een beetje extra lebensraum werkt altijd.
pi_215333458
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een beetje extra lebensraum werkt altijd.
Alle koeien en asielzoekers naar een stuk Afrika dat we gaan kopen/bezetten/veroveren...
pi_215333473
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle koeien en asielzoekers naar een stuk Afrika dat we gaan kopen/bezetten/veroveren...
Donker Afrika als oplossing voor alles. Interessant.
pi_215333486
Arbeid schijnt daar ook goedkoop te halen zijn.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:51:25 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333496
https://wnl.tv/2024/10/21(...)gen-bij-val-kabinet/

Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @Hanca

Terwijl iedereen met beetje democratisch besef het gevaar van normalisatie moet zien en moet hopen dat het zo snel mogelijk weg is.

Zaken zoals in de VS kunnen ook hier gebeuren (sjoemelen met stembureaus; een paar minder in arme wijken).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215333536
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @:Hanca

Terwijl iedereen met beetje democratisch besef het gevaar van normalisatie moet zien en moet hopen dat het zo snel mogelijk weg is.

Zaken zoals in de VS kunnen ook hier gebeuren (sjoemelen met stembureaus; een paar minder in arme wijken).
Bijzondere interpretatie wederom…
Bikker wil dat een informateur eerst gaat kijken of met de huidige samenstelling van de Tweede Kamer er andere mogelijkheden zijn om een kabinet te vormen. Qua mogelijke meerderheden zou dat prima door het politieke midden kunnen. Een doorstart van het kabinet met extreemrechts ligt dan immers niet zo voor de hand..
pi_215333565
quote:

Ze zegt niet dat ze hoopt dat het kabinet blijft zitten, dat maak jij er weer van. Lees eens wat er staat ipv wat je denkt dat er staat.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:57:32 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333571
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzondere interpretatie wederom…
Bikker wil dat een informateur eerst gaat kijken of met de huidige samenstelling van de Tweede Kamer er andere mogelijkheden zijn om een kabinet te vormen. Qua mogelijke meerderheden zou dat prima door het politieke midden kunnen. Een doorstart van het kabinet met extreemrechts ligt dan immers niet zo voor de hand..
Bikker vindt dat het kabinet aan de slag moet met de grote verantwoordelijkheid die het heeft gekregen van de kiezer. “Natuurlijk zal ik het soms niet met ze eens zijn, maar dat is een democratie. Ik vind het heel belangrijk dat dit kabinet aan de slag is in plaats van al dat gedoe dat de hele tijd aan de hand is.”

Een beetje democraat moet denken: dit moet zsm weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:00:36 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215333619
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bikker vindt dat het kabinet aan de slag moet met de grote verantwoordelijkheid die het heeft gekregen van de kiezer. “Natuurlijk zal ik het soms niet met ze eens zijn, maar dat is een democratie. Ik vind het heel belangrijk dat dit kabinet aan de slag is in plaats van al dat gedoe dat de hele tijd aan de hand is.”

Daar hebben de woorden van mevrouw Bikker geen invloed op. Ze hebben wel invloed op de geloofwaardigheid van dit kabinet.
pi_215333629
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een beetje verantwoordelijk figuur denkt: er zijn een hoop dingen die moeten worden opgelost. Een jaar niks aan stikstof doen maakt de problemen nog groter, geen mestplan betekent dat bijna alle boeren met koeien failliet gaan, nog een jaar niks doen aan huizenmarkt is onverantwoord. En nog een jaar vertragen bij de belastingdienst is geen optie. Dat is wat een verantwoordelijk figuur denkt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:06:28 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333670
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een beetje verantwoordelijk figuur denkt: er zijn een hoop dingen die moeten worden opgelost. Een jaar niks aan stikstof doen maakt de problemen nog groter, geen mestplan betekent dat bijna alle boeren met koeien failliet gaan, nog een jaar niks doen aan huizenmarkt is onverantwoord. En nog een jaar vertragen bij de belastingdienst is geen optie. Dat is wat een verantwoordelijk figuur denkt.
Dat kan allemaal prima demissionair (met de PVV eruit). Ook in demissionaire status kun je grote maatregelen er doorheen krijgen. Dat labeltje demissionair wordt steeds minder relevant en moet je niet te zwaar aan tillen. Dat was vroeger in het tijdperk van de Grote Drie partijen wel wat anders. De Tweede Kamer stelt de facto vast wat demissionair is en wat niet.

Een beetje democraat ziet het gevaar en moet er alles aan doen om het weg te krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215333692
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies wat er gebeurd als dit kabinet blijft zitten dus.

Die willen namelijk niks aan stikstof doen, hebben geen mestplan en gaan weer een jaar niks doen aan de huizenmarkt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_215333699
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat kan allemaal prima demissionair (met de PVV eruit). Ook in demissionaire status kun je grote maatregelen er doorheen krijgen. Dat labeltje demissionair wordt steeds minder relevant en moet je niet te zwaar aan tillen. Dat was vroeger in het tijdperk van de Grote Drie partijen wel wat anders. De Tweede Kamer bepaald wat demissionair is en wat niet.
Ze heeft het dan ook over een nieuwe informateur als het kabinet valt, maar dat lijk jij te missen.

Een informateur. Je weet wat zo iemand doet? Die gaat bij alle partijen langs om te kijken wat ze willen.

Echt, je poging tot zwartmakerij is zielig en mislukt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:14:11 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333761
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze heeft het dan ook over een nieuwe informateur als het kabinet valt, maar dat lijk jij te missen.

Een informateur. Je weet wat zo iemand doet? Die gaat bij alle partijen langs om te kijken wat ze willen.

Echt, je poging tot zwartmakerij is zielig en mislukt.
Nee, ik doorzie het geschipper in de christelijke hoek. Ze willen een wit voetje halen en ruiken de raakvlakken met de radicaal-rechtse agenda.

Bikker zegt duidelijk dat wat haar betreft het kabinet aan de slag gaat en "soms zal ik het niet eens zijn".

Nieuwe informateur klinkt spannend maar ondertussen draait de Tweede Kamer en molen gewoon verder (indien PVV op stapt). Dat hoeft echt geen stilstand te zijn, en werkt misschien wel beter dan het huidige gekluns en Staphorst kabinet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:16:01 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333788
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Precies wat er gebeurd als dit kabinet blijft zitten dus.

Die willen namelijk niks aan stikstof doen, hebben geen mestplan en gaan weer een jaar niks doen aan de huizenmarkt.
En belastingdienst verder kapot bezuinigen. Italië is niet ver weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215333845
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, ik doorzie het geschipper in de christelijke hoek. Ze willen een wit voetje halen en ruiken de raakvlakken met de radicaal-rechtse agenda.

Bikker zegt duidelijk dat wat haar betreft het kabinet aan de slag gaat en "soms zal ik het niet eens zijn".

Nieuwe informateur klinkt spannend maar ondertussen draait de Tweede Kamer en molen gewoon verder (indien PVV op stapt). Dat hoeft echt geen stilstand te zijn, en werkt misschien wel beter dan het huidige gekluns en Staphorst kabinet.
Je weet helemaal niets, nee zelfs nog minder dan niets, over de CU en Bikker. Dat blijkt elke post. Bespottelijk genoeg noem je ze zelfs rechts, dan weet je echt net zo weinig van de Nederlandse poltitiek als een gemiddelde figuur die al 30 jaar in Zuid Amerika zonder internet zit. Je vergelijkt CU en SGP zelfs regelmatig, alsof je GL en JA21 vergelijkt. Echt, je maakt met al je BNW onzin echt alleen jezelf belachelijk.

En ja, de CU beoordeelt elk plan op inhoud, dus ze wijst niks van te voren af. En terecht. Zou letterlijk elke politicus moeten doen, daar worden ze voor verkozen. Ieder die dat niet doet, is geen volksvertegenwoordiger.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:33:17 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215334036
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
Je vergelijkt CU en SGP zelfs regelmatig
Ze zaten hele lange tijd in dezelfde Europese fractie.

Ik heb het boek 'Nieuwe Kruisvaarders' goed gelezen.

Je ziet nu al dat CU met PVV in de provincie bestuurt. De CU was doorslaggevend. Dit is een teken aan de wand.

Het is m.i. gewoonweg niet ondenkbaar dat je een zelfde soort alliantie als met Trump gaat zien, of andere landen waar er een grote radicaal-rechtse partij is en wat kleinere orthodoxe partijen.

Hier ligt een kans om euthanasie te killen, aanrechtsubsidie terug te brengen, regenboogakkoorden op de mestvaalt te gooien, fokpremies te verhogen und so weiter.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:37:43 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334110
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zaten hele lange tijd in dezelfde Europese fractie.

Ik heb het boek 'Nieuwe Kruisvaarders' goed gelezen.

Je ziet nu al dat CU met PVV in de provincie bestuurt. De CU was doorslaggevend. Dit is een teken aan de wand.

Het is m.i. gewoonweg niet ondenkbaar dat je een zelfde soort alliantie als met Trump gaat zien, of andere landen waar er een grote radicaal-rechtse partij is en wat kleinere orthodoxe partijen.

Hier ligt een kans om euthanasie te killen, aanrechtsubsidie terug te brengen, regenboogakkoorden op de mestvaalt te gooien, fokpremies te verhogen und so weiter.
Ja Klopkoek, het is het christendom dat qua religieus conservatisme écht eruit springt in seculier Nederland.

Hoe lang wil je dat (veilige) karkas nog overeind zetten om aan te vallen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:39:08 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334131
Maar het kabinet gaat niet opstappen als Mirjam Bikker dat wil. Dus het is nogal zinloos speculeren.

Dan kan ze beter het kabinet tot actie manen. Zodat duidelijk is waar het probleem ligt als er niks wordt opgelost.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:41:12 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334172
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja Klopkoek, het is het christendom dat qua religieus conservatisme écht eruit springt in seculier Nederland.

Hoe lang wil je dat (veilige) karkas nog overeind zetten om aan te vallen?
Ohjee, iemand heeft te weinig gezeurd over de islam volgens het turflijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 21-10-2024 19:47:04 ]
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:43:26 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334210
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ohjee, iemand heeft te weinig gezeurd over de islam volgens het turflijsten.
Nee, Hexagon, er is vooral iemand al een tijdje bezig om de schaduw van het spook van het geraamte van het christendom op te richten als een of ander enorm gevaar. Ondertussen vooral de oogkleppen ophouden en wijzen naar dat skelet.

De Tim Hofman-methode. Wat was die gozer weer voorspelbaar met z'n rede bij de CU.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:45:04 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215334238
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, Hexagon, er is vooral iemand al een tijdje bezig om de schaduw van het spook van het geraamte van het christendom op te richten als een of ander enorm gevaar. Ondertussen vooral de oogkleppen ophouden en wijzen naar dat skelet.

De Tim Hofman-methode. Wat was die gozer weer voorspelbaar met z'n rede bij de CU.
Islam blijft al decennia steken op zo een 5%...
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:49:24 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334305
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Islam blijft al decennia steken op zo een 5%...
Daar heb ik het niet over.

Ik heb het over je selectiviteit.

Soort 'progressieve' fetisj. Naast alles en iedereen ietwat rechts van Mao wegzetten als racist, ook het christendom maar als 'bloody shirt' blijven wapperen.

Want christendom blijft nergens op steken, het neemt zienderogen en elk jaar verder af. Qua verdwijning van dogmatisme en diens voorheen zo maatschappelijke aanwezigheid niet eens verkeerd.

Edoch, behoorlijk wat mensen die zeker nu maar wat blij zijn met wat diaconale aandacht; de christenen die er nog zijn laten zich meer leiden door humanistische principes en menswaardigheid dan bekeringsdrang of opleggen van dogma.

Vooral PKN-kerken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:50:53 #232
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215334329
quote:

Ik schreef het vorige week al. CU is na de BBB de nieuwe spreekbuis van de PVV
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:51:41 #233
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215334344
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Soort 'progressieve' fetisj. Naast alles en iedereen ietwat rechts van Mao wegzetten als racist, ook het christendom maar als 'bloody shirt' blijven wapperen.

Want christendom blijft nergens op steken, het neemt zienderogen en elk jaar verder af. Qua dogmatisme niet eens verkeerd.

Edoch, behoorlijk wat mensen die zeker nu maar wat blij zijn met wat diaconale aandacht; de christenen die er nog zijn laten zich meer leiden door humanistische principes en menswaardigheid dan bekeringsdrang of opleggen van dogma.

Vooral PKN-kerken.
Hahahaah "Naast alles en iedereen ietwat rechts" _O-
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:52:01 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334353
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
CU de nieuwe spreekbuis van de PVV...

Dan heb je het echt niet begrepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:52:53 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334373
quote:

[..]
Nou nee, als het om asielzoekers gaat is de CU even fanatiek als GL.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:53:04 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334381
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:51 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hahahaah "Naast alles en iedereen ietwat rechts" _O-
Dat zijn een beetje de zwaar verouderde en steeds roestiger wordende wapens die de 'progressieve' voorhoede nog heeft.

En zoals je overal in Europa ziet, het werkt niet meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215334410
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen is de CU voor regenboogakkoorden, is ze helemaal niet voor het afschaffen van euthanasie enz. En je vergelijking met Trump: de christenen die hier in de CU hoek zouden zitten zijn absoluut geen Trumpstemmers. Wel eens van John Piper gehoord? Of volg je het nieuws toch niet echt?

Je hebt geen enkel idee wat de CU wil, begin anders eens met het lezen van de visie of hou gewoon je mond over wat jij denkt dat de CU wil. Echt, de prijs voor meest ongeïnformeerd lid van Fok gaat denk ik wel naar jou.
pi_215334474
quote:

[..]
The fuck am I reading.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:58:24 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334477
Klopkoek is mbt de CU een beetje in de nineties blijven hangen.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:59:20 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334489
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen is de CU voor regenboogakkoorden, is ze helemaal niet voor het afschaffen van euthanasie enz. En je vergelijking met Trump: de christenen die hier in de CU hoek zouden zitten zijn absoluut geen Trumpstemmers. Wel eens van John Piper gehoord? Of volg je het nieuws toch niet echt?

Je hebt geen enkel idee wat de CU wil, begin anders eens met het lezen van de visie of hou gewoon je mond over wat jij denkt dat de CU wil. Echt, de prijs voor meest ongeïnformeerd lid van Fok gaat denk ik wel naar jou.
Het is de ChristenUnie, Hanca... dat werkt als een rode lap op de 'progressieve' stier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:00:25 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334501
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ben je weer iedereen links van Dilan bij Gloria Wekker in een hokje aan het proppen?
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:01:56 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334541
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ben je weer iedereen links van Dilan bij Gloria Wekker in een hokje aan het proppen?
Natuurlijk niet, ik ben zelf zo ver links gezeten van Dilan dat het niet eens dezelfde tafel betreft. Gloria is vooral bezig de keuken te dekoloniseren zodat we wel postkoloniaal waar vreten.

Als jij je aangesproken voelt door die aanhalingstekens, wie de schoen past enz.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:03:15 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215334571
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is de ChristenUnie, Hanca... dat werkt als een rode lap op de 'progressieve' stier.
Dat valt echt nogal mee. Wij van het progressieve kamp hebben de CU toch redelijk eensgezind met open armen ontvangen. Bovendien is het altijd al een band geweest tussen Christelijk links en progressief.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:03:48 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334583
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt echt nogal mee. Wij van het progressieve kamp hebben de CU toch redelijk eensgezind met open armen ontvangen in het progressieve kamp. Bovendien is het altijd al een band geweest tussen Christelijk links en progressief.
Vandaar die aanhalingstekens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 20:04:40 #245
236264 crew  capricia
pi_215334597
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.
Er is best veel waardering over en weer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:05:15 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334612
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet echt.
Niet bij 'progressieven'. Zie Tim 'Leeuwenmoed' Hofman.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:07:43 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334678
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar die aanhalingstekens.
Misschien moet je het wat duidelijker afbakenen dan. Immer kunnen veel progressieve politici prima met de CU samenwerken op veel thema's.
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:08:32 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334693
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien moet je het wat duidelijker afbakenen dan. Immer kunnen veel progressieve politici prima met de CU samenwerken op veel thema's.
Ja...

Vandaar de "..." als in: het zijn geen progressieven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215334709
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet echt.
Bij D66 verbaasden ze zich ook, maar het was bij Rutte III de partner waar ze het meest mee op trokken. Daarom kwam die rare actie over de roestige oude auto ook zo raar over.
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:15:05 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215334815
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja...

Vandaar de "..." als in: het zijn geen progressieven.
Zijn dat dan Pino's? (Progressieven in name only)?

:P
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:15:19 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215334820
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zijn dat dan Pino's? (Progressieven in name only)?

:P
die houd ik aan
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:18:57 #252
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215334891
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, als het om asielzoekers gaat is de CU even fanatiek als GL.
De CU gedoogsteunt dit kabinet. Dat zou bij GL nooit gebeuren
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:21:11 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215334933
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De CU gedoogsteunt dit kabinet. Dat zou bij GL nooit gebeuren
Hoe precies gedoogsteunen ze?
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:34:58 #254
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215335161
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe precies gedoogsteunen ze?

Zelfde steun aan Israel en anti Pro Palestina demonstraties als de PVV. Tijdens debatten waar de coalitie geïnterrumpeerd wordt zie je ze ook weinig
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:43:28 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335263
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Zelfde steun aan Israel en anti Pro Palestina demonstraties als de PVV. Tijdens debatten waar de coalitie geïnterrumpeerd wordt zie je ze ook weinig
Jij snapt het.

Als ze in de provincies doodleuk met een grote PVV in een coalitie stappen, zoals Flevoland, waarom zou dat in verwaterde vorm landelijk niet kunnen? @Hanca @-XOR-

Bij echt progressieve partijen is zo een verbond met PVV ondenkbaar. Dat als terzijde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:45:47 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335280
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Jij snapt het.

Als ze in de provincies doodleuk met een grote PVV in een coalitie stappen, zoals Flevoland, waarom zou dat in verwaterde vorm landelijk niet kunnen? @:Hanca @:-XOR-

Bij echt progressieve partijen is zo een verbond met PVV ondenkbaar. Dat als terzijde.
Die komen dan met Sabine Scharwachter
lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:45:50 #257
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215335281
quote:

[..]
Jij snapt het.

Als ze in de provincies doodleuk met een grote PVV in een coalitie stappen, zoals Flevoland, waarom zou dat in verwaterde vorm landelijk niet kunnen? @:Hanca @:-XOR-

Bij echt progressieve partijen is zo een verbond met PVV ondenkbaar.
Toch staat zelfs Timmermans open voor samenwerking met de PVV op bepaalde onderwerpen.

Het doet mij en anderen in dit land geen vertrouwen geven met de machthebbers in Den Haag
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:47:24 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335293
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Toch staat zelfs Timmermans open voor samenwerking met de PVV op bepaalde onderwerpen.

Het doet mij en anderen in dit land geen vertrouwen geven met de machthebbers in Den Haag
Omdat ze niet meemarcheren met woke studenten en islamisten?

Is juist een teken dat er nog wel hoop is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:50:14 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335322
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die komen dan met Sabine Scharwachter (o.i.d.).

lol
Scharwachter is echt een marginaal verschijnsel. Staat voor iets van 50 leden hoogstens. Die wordt echt geen wethouder.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:50:48 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335327
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Scharwachter is echt een marginaal verschijnsel. Staat voor iets van 50 leden hoogstens
Dat GL niet ingrijpt zegt mij genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:51:06 #261
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215335334
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heel erg woke als je niet voor een genocide bent.

Gelukkig is de PVV en het steunen van Netanyahu die meerdere strafzaken achter zich aan heeft en de rechtsstaat in Israel sloopt inclusief oppositie lekker niet woke
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:51:57 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215335339
quote:

[..]
Jij snapt het.

Dat is ook een heel erg grote fout van ze geweest in Flevoland. Overigens is CU zelf natuurlijk geen progressieve partij maar wel een linkse discoursgenoot op veel terreinen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:52:21 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335343
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:51 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Heel erg woke als je niet voor een genocide bent.

Gelukkig is de PVV en het steunen van Netanyahu die meerdere strafzaken achter zich aan heeft en de rechtsstaat in Israel sloopt inclusief oppositie lekker niet woke
Die slachtoffers interesseert het gros van wat daar meeblèrt en meeloopt geen hol.

Valt me sowieso op bij het overgrote deel van die 'demonstranten'. Die hebben heel andere agenda's. Jij ook.

Beetje als XR.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-10-2024 20:59:05 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:53:51 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215335360
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Bikker ging er juist met gestrekt been in bij die debatten.
pi_215335375
quote:

[..]
Jij snapt het.

Daar heeft de CU landelijk zeer fors afstand van genomen. Urk is geen blauwdruk van heel Nederland.
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:56:31 #266
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335380
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen is de CU voor regenboogakkoorden
Laat ik direct het eerste punt eruit nemen. Je ziet na 2021 al een negatieve draai ontstaan.

https://www.omroepzeeland(...)partijen-stemt-tegen

https://www.rd.nl/artikel(...)oord-te-ondertekenen

En nogmaals: waarom in Flevoland in een coalitie met de PVV gaan zitten (te weten: de BBB, VVD, ChristenUnie, SGP en PVV). ChristenUnie was hier ook gewoon nodig voor hè? Zonder CU geen meerderheid mogelijk.

Eigenlijk vind ik tegen regenboogakkoorden zijn nog best een legitiem standpunt. Het draait de klok iig niet terug.

Verontrustender is de houding van: laat Seys-Inquart nog maar even zitten, stilstand heeft het land niks aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215335410
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is ook een heel erg grote fout van ze geweest in Flevoland. Overigens is CU zelf natuurlijk geen progressieve partij maar wel een linkse discoursgenoot op veel terreinen.
CU is niet progressief en niet conservatief. Dat verschilt gewoon enorm per onderwerp. Gelukkig maar.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:02:41 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335446
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar heeft de CU landelijk zeer fors afstand van genomen. Urk is geen blauwdruk van heel Nederland.
Akkoord:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)land-een-naar-gevoel

En toch, in België zien we nu hoe de landelijke hoofdkantoren om gaan met 'rogue' afdelingen. Daar blijft het niet bij 'naar gevoel'.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:05:35 #269
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215335480
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die slachtoffers interesseert het gros van wat daar meeblèrt en meeloopt geen hol.

Valt me sowieso op bij het overgrote deel van die 'demonstranten'. Die hebben heel andere agenda's. Jij ook.

Beetje als XR.
Ben wel eens geweest bij zo'n demonstratie en dat klopt niet. De mensen daar leven mee met wat er in Gaza gebeurt
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:08:12 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335519
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ben wel eens geweest bij zo'n demonstratie en dat klopt niet. De mensen daar leven mee met wat er in Gaza gebeurt
Nee hoor...

Het gros staat daar om tegen 'Westers kolonialisme' c.q. voor de Ummah te strijden. Daarom is dat huwelijk tussen woke studenten en conservatieve religieuzen zo aandoenlijk.

Sudan, nog nooit een mars of gesloopte universiteit voor gezien. Jemen idem dito. Iran, nada. Somalië? Kunnen ze niet eens aanwijzen op een kaart (Palestina ook niet, maar je weet wat ik bedoel). Westelijke-Sahara? Doe me een lol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:21:44 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215335694
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet bij 'progressieven'. Zie Tim 'Leeuwenmoed' Hofman.

Hofman staat er hier gewoon positief tegenover.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215335767
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Akkoord:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)land-een-naar-gevoel

En toch, in België zien we nu hoe de landelijke hoofdkantoren om gaan met 'rogue' afdelingen. Daar blijft het niet bij 'naar gevoel'.
Eens, ik was ook voor royeren. Maar aan de andere kant had dat niks opgelost voor Flevoland, dan zaten ze nu onder een andere naam in die coalitie. Naar wat ik een beetje heb begrepen tussen de lijnen door is deze zet waarschijnlijk wel het einde van die lijsttrekker, die komt niet meer terug. Sowieso is Urk veel minder machtig geworden, je ziet in het nieuwe visiestuk nauwelijks meer wat over visserij terwijl dat altijd een groot thema was. Ook bij de EU verkiezingen kwamen ze niet meer op voor de vissers: https://www.trouw.nl/opin(...)s-gekregen~b27f32d6/
Dat is echt een trendbreuk, CU Urk was altijd behoorlijk aanwezig, maar heeft dankzij deze coalitie echt afgedaan in de partij.

Wat bij de SP Oss nu gebeurt is toch ook niet wat je wenst, het uit elkaar vallen van je partij. Dus wellicht is kleiner maken dan toch beter dan royeren.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:32:51 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335813
https://www.thenation.com(...)nternational-natcon/

"While pundits and policymakers focus on the pyrotechnics of conferences like NatCon, far less attention has been paid to the infrastructure that connects, sustains, and supports the far-right leaders on their rosters. For years, a global network has been in formation—bringing together judges and journalists, foundations and financiers, academics and entrepreneurs—with the explicit aim to propel the far right both within and beyond the boundaries of electoral politics. This is the Reactionary International: far less visible—but far more powerful—than leaders like Marine Le Pen, Farage, or Braverman could ever be on their own."
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:34:46 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215335841
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, ik was ook voor royeren. Maar aan de andere kant had dat niks opgelost voor Flevoland, dan zaten ze nu onder een andere naam in die coalitie. Naar wat ik een beetje heb begrepen tussen de lijnen door is deze zet waarschijnlijk wel het einde van die lijsttrekker, die komt niet meer terug. Sowieso is Urk veel minder machtig geworden, je ziet in het nieuwe visiestuk nauwelijks meer wat over visserij terwijl dat altijd een groot thema was. Ook bij de EU verkiezingen kwamen ze niet meer op voor de vissers: https://www.trouw.nl/opin(...)s-gekregen~b27f32d6/
Dat is echt een trendbreuk, CU Urk was altijd behoorlijk aanwezig, maar heeft dankzij deze coalitie echt afgedaan in de partij.

Wat bij de SP Oss nu gebeurt is toch ook niet wat je wenst, het uit elkaar vallen van je partij. Dus wellicht is kleiner maken dan toch beter dan royeren.
Dit betekent ook dat CU minder stemmen gaat trekken in Urk, dat nog meer in het reactionaire kamp gaat vallen? Nog meer BBB, SGP enz.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215335858
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Samen willen werken met extreemrechts omschrijven als teken van hoop…
pi_215335864
Wel mooi dat in ons extra-parlementaire kabinet de fractievoorzitters in overleg zijn met Schoof over asiel en Faber niet mag aanschuiven.

Blijkbaar besluiten de voorzitters de koers en niet de minister. Geen vertrouwen in hun eigen mensen?0
pi_215335885
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:37 schreef kipknots het volgende:
Wel mooi dat in ons extra-parlementaire kabinet de fractievoorzitters in overleg zijn met Schoof over asiel en Faber niet mag aanschuiven.

Blijkbaar besluiten de voorzitters de koers en niet de minister. Geen vertrouwen in hun eigen mensen?0
De ministers van Wilders zijn zijn trekpoppen, een andere lijn voorstaan moet dus simpelweg via hem…
pi_215335900
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit betekent ook dat CU minder stemmen gaat trekken in Urk, dat nog meer in het reactionaire kamp gaat vallen? Nog meer BBB, SGP enz.
SGP en PVV hebben daar samen al 75% van de stemmen gehaald vorig jaar, Europees won SGP alleen al bijna 60%: https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-urk/

Er zijn dan ook nauwelijks meer CU stemmers meer op Urk, daarom was het zo gek dat ze zo'n invloed hadden (en nog steeds hebben in Flevoland).

Leuk filmpje met hoe dat gelopen is:
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:40:30 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335905
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Samen willen werken met extreemrechts omschrijven als teken van hoop…
Oei, Timmermans werkt samen met extreemrechts?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215335911
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:37 schreef kipknots het volgende:

Ja, dit wordt zolangzamerhand eerder een extra-ministerieel kabinet.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:41:11 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335913
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hofman staat er hier gewoon positief tegenover.
Vanaf 21.00 minuten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215335929
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oei, Timmermans werkt samen met extreemrechts?
Dat is triest genoeg. Wat mij betreft komt er gewoon een serieus cordon. Wat vind jij hoopvol aan samenwerking met extreemrechts?
pi_215335951
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is triest genoeg. Wat mij betreft komt er gewoon een serieus cordon. Wat vind jij hoopvol aan samenwerking met extreemrechts?
Een cordon richting een partij: prima.

Een cordon richting een zittende regering vind ik gewoon een heel slecht plan. Dan laat je allemaal mensen, de natuur, het klimaat e.d. gewoon in de steek.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:45:50 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215335952
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je leest niet goed.

Lees die post nog eens aleer je weer met je stempelkussen komt.

Ik weet, 'why bother', maar amuseer me voor een keer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:46:57 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215335966
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
SGP en PVV hebben daar samen al 75% van de stemmen gehaald vorig jaar, Europees won SGP alleen al bijna 60%: https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-urk/

Er zijn dan ook nauwelijks meer CU stemmers meer op Urk, daarom was het zo gek dat ze zo'n invloed hadden (en nog steeds hebben in Flevoland).

Leuk filmpje met hoe dat gelopen is:
Qua fractie is de CU in Urk nog best een flinke partij. Maar zal wel vooral met lokale bekendheid van de mensen te maken hebben.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:48:07 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215335983
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vanaf 21.00 minuten.
Staat hij nog steeds met een welwillende grondhouding in het gesprek, hij verschilt alleen op bepaalde punten van mening met bepaalde kerkgenootschappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215335990
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor...

Het gros staat daar om tegen 'Westers kolonialisme' c.q. voor de Ummah te strijden. Daarom is dat huwelijk tussen woke studenten en conservatieve religieuzen zo aandoenlijk.

Sudan, nog nooit een mars of gesloopte universiteit voor gezien. Jemen idem dito. Iran, nada. Somalië? Kunnen ze niet eens aanwijzen op een kaart (Palestina ook niet, maar je weet wat ik bedoel). Westelijke-Sahara? Doe me een lol.
Wat een nonverhaal weer, passend om moslims lekker te demoniseren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215336027
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Qua fractie is de CU in Urk nog best een flinke partij. Maar zal wel vooral met lokale bekendheid van de mensen te maken hebben.
Lokaal zijn ze inmiddels ook maar de 4e partij, in 2018 waren ze nog dik de grootste.
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:58:30 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336101
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat een nonverhaal weer, passend om moslims lekker te demoniseren.
Ik heb het niet over moslims, ik heb het over fanatici.

Maar toe, toon me al die andere marsen voor al die andere ellende op aarde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:00:30 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215336118
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je organiseert zelf ook geen marsen voor al die andere ellende, dus waarm ga je dat van anderen eisen?
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:01:44 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336130
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je organiseert zelf ook geen marsen voor al die andere ellende, dus waarm ga je dat van anderen eisen?
Wat ik wel en niet doe weet jij niet. Dat heb ik je al eerder gezegd.

Die afleidingsmaneuvre wordt wat voorspelbaar.

Misschien kun je zelf aangeven waarom er voor dit conflict ineens zoveel aandacht is op straat.

"Omdat het veel op 't journaal is", was je eerdere overtuiging, blijf je erbij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:04:39 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215336152
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik wel en niet doe weet jij niet. Dat heb ik je al eerder gezegd.
Geen marsen voor die ellende organiseren in ieder geval. Anders waren ze er wel geweest.

quote:
Die afleidingsmaneuvre wordt wat voorspelbaar.
Omdat het een voorspelbaar drogargument is.

quote:
Misschien kun je zelf aangeven waarom er voor dit conflict ineens zoveel aandacht is op straat.
Omdat Israel/Palestina al decennia onder de aandacht staat en er dus al een ruim netwerk is dat er veel mee bezig was voor 7 oktober vorig jaar.
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:05:56 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336169
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen marsen voor die ellende organiseren in ieder geval. Anders waren ze er wel geweest.
[..]
Omdat het een voorspelbaar drogargument is.
[..]
Omdat Israel/Palestina al decennia onder de aandacht staat en er dus al een ruim netwerk is dat er veel mee bezig was voor 7 oktober vorig jaar.
Wat voor netwerk?

En goh, die marsen zijn er niet... Je kunt ook een algemene Romeinse muntenverzamelingbeurs organiseren. Of er iemand komt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215336170
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, je hebt het over de mensen die daar demonstreren. Je hebt het over het gros daarvan en je hebt het erover dat ze dat doen vanwege de Umma, en dat ze niet weten waar landen als Somalie of Sudan liggen. Dat zijn behoorlijk wat statements die je zo even zonder onderbouwing poneert. Dat doe je maar met een doel, hen wegzetten als radicaal tuig, zonder enige intellectuele capaciteiten.

Je weet zelf dondersgoed dat het ene conflict het andere niet is. Wij geven ook geen of zeer beperkte aandacht aan de Westelijke Sahara of Sudan. En weer extra veel aandacht aan Israel, Oekraine. We zijn allemaal extreem selectief als het hierom gaat.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:09:08 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336209
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, je hebt het over de mensen die daar demonstreren. Je hebt het over het gros daarvan en je hebt het erover dat ze dat doen vanwege de Umma, en dat ze niet weten waar landen als Somalie of Sudan liggen. Dat zijn behoorlijk wat statements die je zo even zonder onderbouwing poneert. Dat doe je maar met een doel, hen wegzetten als radicaal tuig, zonder enige intellectuele capaciteiten.

Je weet zelf dondersgoed dat het ene conflict het andere niet is. Wij geven ook geen of zeer beperkte aandacht aan de Westelijke Sahara of Sudan. En weer extra veel aandacht aan Israel, Oekraine. We zijn allemaal extreem selectief als het hierom gaat.
Vooral veel ideologisch gedreven volk. En ik blijf daar inderdaad bij: het gros staat daar niet vanwege daadwerkelijke interesse in menselijk leed; het gros staat daar wegens voornoemde ideologie. Niet vreemd als je ziet dat activistische docenten aan onze universiteiten geen strobreed in de weg gelegd wordt; dat de KUN die engerd heeft uitgenodigd om te komen spreken, staat uiteraard ook geheel los van die ideologie. De 'akkefietjes' bij de UvA en het gerel van afgelopen 7 oktober, is allemaal vanwege daadwerkelijke betrokkenheid met menselijk leed. Maar natuurlijk.

Overigens: hoeveel Oekraïne marsen heb jij gezien hier?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:12:57 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215336249
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat voor netwerk?
Doorgaans extreemlinkse types of moslims die zich bij hun geloofsbroeders betrokken voelen.

quote:
En goh, die marsen zijn er niet... Je kunt ook een algemene Romeinse muntenverzamelingbeurs organiseren. Of er iemand komt?
Pas als je het organiseerd, die mensen uitnodigt, en ze komen niet opdagen, dan kun je ze het pas verwijten.
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:13:38 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336262
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Doorgaans extreemlinkse types of moslims die zich bij hun geloofsbroeders betrokken voelen.
[..]
Pas als je het organiseerd, die mensen uitnodigt, en ze komen niet opdagen, dan kun je ze het pas verwijten.
Ja, dat zeg ik...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215336278
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral veel ideologisch gedreven volk. En ik blijf daar inderdaad bij: het gros staat daar niet vanwege daadwerkelijke interesse in menselijk leed; het gros staat daar wegens voornoemde ideologie. Niet vreemd als je ziet dat activistische docenten aan onze universiteiten geen strobreed in de weg gelegd wordt; dat de KUN die engerd heeft uitgenodigd om te komen spreken, staat uiteraard ook geheel los van die ideologie.

Overigens: hoeveel Oekraïne marsen heb jij gezien hier?
Leuk dat je daarbij blijft, maar het blijft een loos statement zonder enige vorm van onderbouwing. Behalve dan je onderbuik, die je weer even fijntjes op moslims hebt kunnen legen. Hopelijk lucht dat op.

Voor Oekraïne is geen mars nodig, want onze politiek acteert daar al volop op, o.a. door het sturen van allerlei wapens. Dat is wel even anders bij een Israel Palestina, waarbij we telkens een vermeende rode lijn schetsen maar deze vervolgens weer wat naar achteren schuiven als een Israel daar schijt aan heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:15:14 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215336286
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leuk dat je daarbij blijft, maar het blijft een loos statement zonder enige vorm van onderbouwing. Behalve dan je onderbuik, die je weer even fijntjes op moslims hebt kunnen legen. Hopelijk lucht dat op.

Voor Oekraïne is geen mars nodig, want onze politiek acteert daar al volop op, o.a. door het sturen van allerlei wapens. Dat is wel even anders bij een Israel Palestina, waarbij we telkens een vermeende rode lijn schetsen maar deze vervolgens weer wat naar achteren schuiven als een Israel daar schijt aan heeft.
Truste Mutant
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215336298
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb jij het idee dat de Nederlandse politiek in Israël ook maar enige invloed zou kunnen hebben? Netanyahu laat zich al niet stoppen door de VS, dan is Nederland helemaal maar een klein stipje zonder invloed.
pi_215336308
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Truste Mutant
Niet over de moslimboeman dromen he. Vooral niet drie keer moslim in de spiegel roepen, want dan komen ze je halen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')