Ja Klopkoek, het is het christendom dat qua religieus conservatisme écht eruit springt in seculier Nederland.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze zaten hele lange tijd in dezelfde Europese fractie.
Ik heb het boek 'Nieuwe Kruisvaarders' goed gelezen.
Je ziet nu al dat CU met PVV in de provincie bestuurt. De CU was doorslaggevend. Dit is een teken aan de wand.
Het is m.i. gewoonweg niet ondenkbaar dat je een zelfde soort alliantie als met Trump gaat zien, of andere landen waar er een grote radicaal-rechtse partij is en wat kleinere orthodoxe partijen.
Hier ligt een kans om euthanasie te killen, aanrechtsubsidie terug te brengen, regenboogakkoorden op de mestvaalt te gooien, fokpremies te verhogen und so weiter.
Ohjee, iemand heeft te weinig gezeurd over de islam volgens het turflijstje.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Klopkoek, het is het christendom dat qua religieus conservatisme écht eruit springt in seculier Nederland.
Hoe lang wil je dat (veilige) karkas nog overeind zetten om aan te vallen?
Nee, Hexagon, er is vooral iemand al een tijdje bezig om de schaduw van het spook van het geraamte van het christendom op te richten als een of ander enorm gevaar. Ondertussen vooral de oogkleppen ophouden en wijzen naar dat skelet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ohjee, iemand heeft te weinig gezeurd over de islam volgens het turflijsten.
Islam blijft al decennia steken op zo een 5%...quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Hexagon, er is vooral iemand al een tijdje bezig om de schaduw van het spook van het geraamte van het christendom op te richten als een of ander enorm gevaar. Ondertussen vooral de oogkleppen ophouden en wijzen naar dat skelet.
De Tim Hofman-methode. Wat was die gozer weer voorspelbaar met z'n rede bij de CU.
Daar heb ik het niet over.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Islam blijft al decennia steken op zo een 5%...
Ik schreef het vorige week al. CU is na de BBB de nieuwe spreekbuis van de PVVquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
https://wnl.tv/2024/10/21(...)gen-bij-val-kabinet/
Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @:Hanca
Terwijl iedereen met beetje democratisch besef het gevaar van normalisatie moet zien en moet hopen dat het zo snel mogelijk weg is.
Zaken zoals in de VS kunnen ook hier gebeuren (sjoemelen met stembureaus; een paar minder in arme wijken).
Hahahaah "Naast alles en iedereen ietwat rechts"quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over.
Ik heb het over je selectiviteit.
Soort 'progressieve' fetisj. Naast alles en iedereen ietwat rechts van Mao wegzetten als racist, ook het christendom maar als 'bloody shirt' blijven wapperen.
Want christendom blijft nergens op steken, het neemt zienderogen en elk jaar verder af. Qua dogmatisme niet eens verkeerd.
Edoch, behoorlijk wat mensen die zeker nu maar wat blij zijn met wat diaconale aandacht; de christenen die er nog zijn laten zich meer leiden door humanistische principes en menswaardigheid dan bekeringsdrang of opleggen van dogma.
Vooral PKN-kerken.
CU de nieuwe spreekbuis van de PVV...quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik schreef het vorige week al. CU is na de BBB de nieuwe spreekbuis van de PVV
Nou nee, als het om asielzoekers gaat is de CU even fanatiek als GL.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat zijn een beetje de zwaar verouderde en steeds roestiger wordende wapens die de 'progressieve' voorhoede nog heeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hahahaah "Naast alles en iedereen ietwat rechts"
Alleen is de CU voor regenboogakkoorden, is ze helemaal niet voor het afschaffen van euthanasie enz. En je vergelijking met Trump: de christenen die hier in de CU hoek zouden zitten zijn absoluut geen Trumpstemmers. Wel eens van John Piper gehoord? Of volg je het nieuws toch niet echt?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier ligt een kans om euthanasie te killen, aanrechtsubsidie terug te brengen, regenboogakkoorden op de mestvaalt te gooien, fokpremies te verhogen und so weiter.
The fuck am I reading.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is de ChristenUnie, Hanca... dat werkt als een rode lap op de 'progressieve' stier.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen is de CU voor regenboogakkoorden, is ze helemaal niet voor het afschaffen van euthanasie enz. En je vergelijking met Trump: de christenen die hier in de CU hoek zouden zitten zijn absoluut geen Trumpstemmers. Wel eens van John Piper gehoord? Of volg je het nieuws toch niet echt?
Je hebt geen enkel idee wat de CU wil, begin anders eens met het lezen van de visie of hou gewoon je mond over wat jij denkt dat de CU wil. Echt, de prijs voor meest ongeïnformeerd lid van Fok gaat denk ik wel naar jou.
Ben je weer iedereen links van Dilan bij Gloria Wekker in een hokje aan het proppen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over.
Ik heb het over je selectiviteit.
Soort 'progressieve' fetisj. Naast alles en iedereen ietwat rechts van Mao wegzetten als racist, ook het christendom maar als 'bloody shirt' blijven wapperen.
Natuurlijk niet, ik ben zelf zo ver links gezeten van Dilan dat het niet eens dezelfde tafel betreft. Gloria is vooral bezig de keuken te dekoloniseren zodat we wel postkoloniaal waar vreten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ben je weer iedereen links van Dilan bij Gloria Wekker in een hokje aan het proppen?
Dat valt echt nogal mee. Wij van het progressieve kamp hebben de CU toch redelijk eensgezind met open armen ontvangen. Bovendien is het altijd al een band geweest tussen Christelijk links en progressief.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is de ChristenUnie, Hanca... dat werkt als een rode lap op de 'progressieve' stier.
Vandaar die aanhalingstekens.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt echt nogal mee. Wij van het progressieve kamp hebben de CU toch redelijk eensgezind met open armen ontvangen in het progressieve kamp. Bovendien is het altijd al een band geweest tussen Christelijk links en progressief.
Niet echt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is de ChristenUnie, Hanca... dat werkt als een rode lap op de 'progressieve' stier.
Niet bij 'progressieven'. Zie Tim 'Leeuwenmoed' Hofman.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet echt.
Er is best veel waardering over en weer.
Misschien moet je het wat duidelijker afbakenen dan. Immer kunnen veel progressieve politici prima met de CU samenwerken op veel thema's.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar die aanhalingstekens.
Ja...quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je het wat duidelijker afbakenen dan. Immer kunnen veel progressieve politici prima met de CU samenwerken op veel thema's.
Bij D66 verbaasden ze zich ook, maar het was bij Rutte III de partner waar ze het meest mee op trokken. Daarom kwam die rare actie over de roestige oude auto ook zo raar over.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet echt.
Er is best veel waardering over en weer.
Zijn dat dan Pino's? (Progressieven in name only)?quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja...
Vandaar de "..." als in: het zijn geen progressieven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |