abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215332740
Eigenlijk zou de voorzitter een ambtenaar moeten zijn. Onafhankelijk en misschien ook weleens een herinnering dat de politiek daar niet alleen voor zichzelf zit.
pi_215333025
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk zou de voorzitter een ambtenaar moeten zijn. Onafhankelijk en misschien ook weleens een herinnering dat de politiek daar niet alleen voor zichzelf zit.
Een voorzitter hoeft in elk geval voor geen kamerlid te blijven, toch altijd wel gek dat de partij van de kamervoorzitter een kamerlid minder heeft voor debatten, initiatiefwetten e.d. Of je dan ook gelijk zo ver moet gaan om een voorzitter niet uit de Kamer te kiezen weet ik niet. Zou misschien wel kunnnen, laat mensen er gewoon op solliciteren. Moet je wel met maximale termijnen werken, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:11:15 #203
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215333058
Heeft mevrouw Fabel haar plan al klaar?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:13:39 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215333084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:11 schreef HiDiHo het volgende:
Heeft mevrouw Fabel haar plan al klaar?
Heb je haast ofzo?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:14:53 #205
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215333094
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je haast ofzo?
Het schiet niet op...
Nederland is vol hé :P
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_215333268
Wie zou eerder zijn met 'HET PLAN OM ALLES OP TE LOSSEN' Faber of Wiersma?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215333348
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:
Ze kunnen ook samen werken: Alle buitenlandse koeien het land uit! Of bordjes in de wei/stallen met "hier wordt aan aan uw gang naar het slachthuis gewerkt".
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:42:32 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215333421
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:
Een soort Eindoplossing bedoel je? Dat zal toch Faber worden, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215333438
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een soort Eindoplossing bedoel je? Dat zal toch Faber worden, lijkt me.
Een beetje extra lebensraum werkt altijd.
pi_215333458
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een beetje extra lebensraum werkt altijd.
Alle koeien en asielzoekers naar een stuk Afrika dat we gaan kopen/bezetten/veroveren...
pi_215333473
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle koeien en asielzoekers naar een stuk Afrika dat we gaan kopen/bezetten/veroveren...
Donker Afrika als oplossing voor alles. Interessant.
pi_215333486
Arbeid schijnt daar ook goedkoop te halen zijn.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:51:25 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333496
https://wnl.tv/2024/10/21(...)gen-bij-val-kabinet/

Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @Hanca

Terwijl iedereen met beetje democratisch besef het gevaar van normalisatie moet zien en moet hopen dat het zo snel mogelijk weg is.

Zaken zoals in de VS kunnen ook hier gebeuren (sjoemelen met stembureaus; een paar minder in arme wijken).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215333536
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @:Hanca

Terwijl iedereen met beetje democratisch besef het gevaar van normalisatie moet zien en moet hopen dat het zo snel mogelijk weg is.

Zaken zoals in de VS kunnen ook hier gebeuren (sjoemelen met stembureaus; een paar minder in arme wijken).
Bijzondere interpretatie wederom…
Bikker wil dat een informateur eerst gaat kijken of met de huidige samenstelling van de Tweede Kamer er andere mogelijkheden zijn om een kabinet te vormen. Qua mogelijke meerderheden zou dat prima door het politieke midden kunnen. Een doorstart van het kabinet met extreemrechts ligt dan immers niet zo voor de hand..
pi_215333565
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef Klopkoek het volgende:

Die Bikker wil gewoon dat het kabinet blijft zitten. @:Hanca

Ze zegt niet dat ze hoopt dat het kabinet blijft zitten, dat maak jij er weer van. Lees eens wat er staat ipv wat je denkt dat er staat.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:57:32 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333571
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzondere interpretatie wederom…
Bikker wil dat een informateur eerst gaat kijken of met de huidige samenstelling van de Tweede Kamer er andere mogelijkheden zijn om een kabinet te vormen. Qua mogelijke meerderheden zou dat prima door het politieke midden kunnen. Een doorstart van het kabinet met extreemrechts ligt dan immers niet zo voor de hand..
Bikker vindt dat het kabinet aan de slag moet met de grote verantwoordelijkheid die het heeft gekregen van de kiezer. “Natuurlijk zal ik het soms niet met ze eens zijn, maar dat is een democratie. Ik vind het heel belangrijk dat dit kabinet aan de slag is in plaats van al dat gedoe dat de hele tijd aan de hand is.”

Een beetje democraat moet denken: dit moet zsm weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:00:36 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215333619
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bikker vindt dat het kabinet aan de slag moet met de grote verantwoordelijkheid die het heeft gekregen van de kiezer. “Natuurlijk zal ik het soms niet met ze eens zijn, maar dat is een democratie. Ik vind het heel belangrijk dat dit kabinet aan de slag is in plaats van al dat gedoe dat de hele tijd aan de hand is.”

Daar hebben de woorden van mevrouw Bikker geen invloed op. Ze hebben wel invloed op de geloofwaardigheid van dit kabinet.
pi_215333629
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een beetje verantwoordelijk figuur denkt: er zijn een hoop dingen die moeten worden opgelost. Een jaar niks aan stikstof doen maakt de problemen nog groter, geen mestplan betekent dat bijna alle boeren met koeien failliet gaan, nog een jaar niks doen aan huizenmarkt is onverantwoord. En nog een jaar vertragen bij de belastingdienst is geen optie. Dat is wat een verantwoordelijk figuur denkt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:06:28 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333670
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een beetje verantwoordelijk figuur denkt: er zijn een hoop dingen die moeten worden opgelost. Een jaar niks aan stikstof doen maakt de problemen nog groter, geen mestplan betekent dat bijna alle boeren met koeien failliet gaan, nog een jaar niks doen aan huizenmarkt is onverantwoord. En nog een jaar vertragen bij de belastingdienst is geen optie. Dat is wat een verantwoordelijk figuur denkt.
Dat kan allemaal prima demissionair (met de PVV eruit). Ook in demissionaire status kun je grote maatregelen er doorheen krijgen. Dat labeltje demissionair wordt steeds minder relevant en moet je niet te zwaar aan tillen. Dat was vroeger in het tijdperk van de Grote Drie partijen wel wat anders. De Tweede Kamer stelt de facto vast wat demissionair is en wat niet.

Een beetje democraat ziet het gevaar en moet er alles aan doen om het weg te krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215333692
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies wat er gebeurd als dit kabinet blijft zitten dus.

Die willen namelijk niks aan stikstof doen, hebben geen mestplan en gaan weer een jaar niks doen aan de huizenmarkt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_215333699
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat kan allemaal prima demissionair (met de PVV eruit). Ook in demissionaire status kun je grote maatregelen er doorheen krijgen. Dat labeltje demissionair wordt steeds minder relevant en moet je niet te zwaar aan tillen. Dat was vroeger in het tijdperk van de Grote Drie partijen wel wat anders. De Tweede Kamer bepaald wat demissionair is en wat niet.
Ze heeft het dan ook over een nieuwe informateur als het kabinet valt, maar dat lijk jij te missen.

Een informateur. Je weet wat zo iemand doet? Die gaat bij alle partijen langs om te kijken wat ze willen.

Echt, je poging tot zwartmakerij is zielig en mislukt.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:14:11 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333761
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze heeft het dan ook over een nieuwe informateur als het kabinet valt, maar dat lijk jij te missen.

Een informateur. Je weet wat zo iemand doet? Die gaat bij alle partijen langs om te kijken wat ze willen.

Echt, je poging tot zwartmakerij is zielig en mislukt.
Nee, ik doorzie het geschipper in de christelijke hoek. Ze willen een wit voetje halen en ruiken de raakvlakken met de radicaal-rechtse agenda.

Bikker zegt duidelijk dat wat haar betreft het kabinet aan de slag gaat en "soms zal ik het niet eens zijn".

Nieuwe informateur klinkt spannend maar ondertussen draait de Tweede Kamer en molen gewoon verder (indien PVV op stapt). Dat hoeft echt geen stilstand te zijn, en werkt misschien wel beter dan het huidige gekluns en Staphorst kabinet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:16:01 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215333788
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Precies wat er gebeurd als dit kabinet blijft zitten dus.

Die willen namelijk niks aan stikstof doen, hebben geen mestplan en gaan weer een jaar niks doen aan de huizenmarkt.
En belastingdienst verder kapot bezuinigen. Italië is niet ver weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215333845
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, ik doorzie het geschipper in de christelijke hoek. Ze willen een wit voetje halen en ruiken de raakvlakken met de radicaal-rechtse agenda.

Bikker zegt duidelijk dat wat haar betreft het kabinet aan de slag gaat en "soms zal ik het niet eens zijn".

Nieuwe informateur klinkt spannend maar ondertussen draait de Tweede Kamer en molen gewoon verder (indien PVV op stapt). Dat hoeft echt geen stilstand te zijn, en werkt misschien wel beter dan het huidige gekluns en Staphorst kabinet.
Je weet helemaal niets, nee zelfs nog minder dan niets, over de CU en Bikker. Dat blijkt elke post. Bespottelijk genoeg noem je ze zelfs rechts, dan weet je echt net zo weinig van de Nederlandse poltitiek als een gemiddelde figuur die al 30 jaar in Zuid Amerika zonder internet zit. Je vergelijkt CU en SGP zelfs regelmatig, alsof je GL en JA21 vergelijkt. Echt, je maakt met al je BNW onzin echt alleen jezelf belachelijk.

En ja, de CU beoordeelt elk plan op inhoud, dus ze wijst niks van te voren af. En terecht. Zou letterlijk elke politicus moeten doen, daar worden ze voor verkozen. Ieder die dat niet doet, is geen volksvertegenwoordiger.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:33:17 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215334036
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
Je vergelijkt CU en SGP zelfs regelmatig
Ze zaten hele lange tijd in dezelfde Europese fractie.

Ik heb het boek 'Nieuwe Kruisvaarders' goed gelezen.

Je ziet nu al dat CU met PVV in de provincie bestuurt. De CU was doorslaggevend. Dit is een teken aan de wand.

Het is m.i. gewoonweg niet ondenkbaar dat je een zelfde soort alliantie als met Trump gaat zien, of andere landen waar er een grote radicaal-rechtse partij is en wat kleinere orthodoxe partijen.

Hier ligt een kans om euthanasie te killen, aanrechtsubsidie terug te brengen, regenboogakkoorden op de mestvaalt te gooien, fokpremies te verhogen und so weiter.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')