Het zou goed zijn om eens wargaming toe te passen op onze wetgeving. Het scenario is: je bent leider van een ondemocratische coalitie en zoekt zoveel mogelijk instrumenten om je wil door te drukken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)voor-noodwet-loslaat
De geesten zijn rijp(er) gemaakt voor buitenspel zetten parlement.
Valt mee, nog steeds eenderde van het land wat het spoor echt bijster is. Dat aandeel is gelukkig redelijk stabiel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)voor-noodwet-loslaat
De geesten zijn rijp(er) gemaakt voor buitenspel zetten parlement.
Wilders heeft voor de verkiezingen nooit beloofd de Tweede Kamer opzij te schuiven voor een asiel- migrantenwetgeving. Deze kan ook aangepast worden met de normale democratische proceduresquote:"Hij moet doen wat hij beloofd heeft. Om die reden is er op hem gestemd", is een van de commentaren van een PVV-stemmer. En ook: "Wilders heeft al heel veel weggegeven in de onderhandelingen, en nu moet de noodwet ook nog van tafel?"
Ik had het laatst ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Maar eigenlijk lijkt dat mee te vallen, al kun je de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), die heel even werd ingezet voor de avondklok en die ook bestaat voor dijkdoorbraken, oorlogen, terroristische aanslagen enz. natuurlijk in principe heel breed gebruiken. Een pandemie werd ook niet letterlijk genoemd in die wet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zoals 110/111 van de Vreemdelingenwet zullen er vast nog een hoop meer achterdeurtjes zijn. Het wordt tijd om die te gaan sluiten.
Ja, dat valt me al mee.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:30 schreef Hexagon het volgende:
De PVV kiezers zijn er zo te zien over verdeeld. Dat is goed.
Speelt ook nog mee dat ambtenaren mee moeten werken bij misbruik van wetten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het laatst ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Maar eigenlijk lijkt dat mee te vallen, al kun je de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), die heel even werd ingezet voor de avondklok en die ook bestaat voor dijkdoorbraken, oorlogen, terroristische aanslagen enz. natuurlijk in principe heel breed gebruiken. Een pandemie werd ook niet letterlijk genoemd in die wet.
Er zijn er heel erg veel. Overzicht: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007981/2018-01-01#BijlageAquote:Op zondag 20 oktober 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het laatst ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden. Maar eigenlijk lijkt dat mee te vallen, al kun je de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg), die heel even werd ingezet voor de avondklok en die ook bestaat voor dijkdoorbraken, oorlogen, terroristische aanslagen enz. natuurlijk in principe heel breed gebruiken. Een pandemie werd ook niet letterlijk genoemd in die wet.
Actieve sabotage gaat heel ver hoor voor een ambtenaar. En als ze opstappen komt er gewoon een ander.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Speelt ook nog mee dat ambtenaren mee moeten werken bij misbruik van wetten.
Meewerken aan dictatuur beleid ook.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Actieve sabotage gaat heel ver hoor voor een ambtenaar.
Dan neem je ontslag, en dan komt er gewoon een ander die het wel doet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Meewerken aan dictatuur beleid ook.
Dat is ook meewerken aan dictatuur beleid. Ik hoop dat we ook ambtenaren hebben met geweten en ruggengraat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan neem je ontslag, en dan komt er gewoon een ander die het wel doet.
Volkskrant had daar een artikel over gister: https://www.volkskrant.nl(...)v-tijdperk~b886d087/quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is ook meewerken aan dictatuur beleid. Ik hoop dat we ook ambtenaren hebben met geweten en ruggengraat.
Edit: nvm. Verkeerd gelezen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn er heel erg veel. Overzicht: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007981/2018-01-01#BijlageA
Maar die wil je niet dichten, want dan is de schade als er wel eens wat gebeurt (pandemie, grootschalig cyberincident, massale vluchtelingenstroom, etc.) niet te overzien. Het is zaak om dat democratisch ethos gewoon met je leven te bewaken.
De beschaving zelve, die Bosma. Een gedichtquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
Ligt het aan mij of doet Bosma de laatste tijd irritant bij de oppositie?
Puike voorzitter ondanks zijn fascistische gedachtegoed maar elke keer als een oppositie kamerlid spreekt hoor je Bosma aan het eind erdoorheen. Hoe anders verschilt dat met Bergkamp die hetzelfde gedrag vertoonde bij de oppositie?
Overigens wel de de hele tijd hameren op de tijd bij de oppositie maar wel elke keer met een gedicht beginnen waar niemand op staat te wachten
Oneens, een meerderheid van de TK heeft dit opgenomen in een coalitieakkoord dus van dat ethos moet je niet meer teveel verwachten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn er heel erg veel. Overzicht: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007981/2018-01-01#BijlageA
Maar die wil je niet dichten, want dan is de schade als er wel eens wat gebeurt (pandemie, grootschalig cyberincident, massale vluchtelingenstroom, etc.) niet te overzien. Het is zaak om dat democratisch ethos gewoon met je leven te bewaken.
Reden genoeg om kritiek op Bosma te hebben, zeker, maar de dag beginnen met een gedicht, dat vind ik dan helemaal top.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
Puike voorzitter ondanks zijn fascistische gedachtegoed maar elke keer als een oppositie kamerlid spreekt hoor je Bosma aan het eind erdoorheen. Hoe anders verschilt dat met Bergkamp die hetzelfde gedrag vertoonde bij de oppositie?
Overigens wel de de hele tijd hameren op de tijd bij de oppositie maar wel elke keer met een gedicht beginnen waar niemand op staat te wachten
Doet me niks eerlijk gezegd die gedichten van hem, geen onaardig idee. Maar in combinatie met zijn permanente extreme haast vind ik het vrij tegenstrijdig. Sowieso onderbreekt hij veel vaker oppositie wat ik niet waardeer, beter gewoon een voorzitter uit de oppositie voortaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 01:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Reden genoeg om kritiek op Bosma te hebben, zeker, maar de dag beginnen met een gedicht, dat vind ik dan helemaal top.
Als de volgende weer uit de oppositie moet komen zitten we vermoedelijk nog langer opgescheept met Bosmaquote:Op maandag 21 oktober 2024 02:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Doet me niks eerlijk gezegd die gedichten van hem, geen onaardig idee. Maar in combinatie met zijn permanente extreme haast vind ik het vrij tegenstrijdig. Sowieso onderbreekt hij veel vaker oppositie wat ik niet waardeer, beter gewoon een voorzitter uit de oppositie voortaan.
Iets wat iedereen die de democratie een warm hart toedraagt, hoopt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volkskrant had daar een artikel over gister: https://www.volkskrant.nl(...)v-tijdperk~b886d087/
Komt er op neer dat ze eigenlijk gewoon hopen dat de huidige regeringsploeg snel weg is.
En dat terwijl poëzie cultuur en dus per definitie een ‘Linkse hobby’ is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De beschaving zelve, die Bosma. Een gedicht
Het lijkt me dat de spreektijd van een kamerlid los staat van introducties in welke vorm dan ook en de stopwatch draait als het woord wordt gegeven.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |