Ook een demissionair kabinet mag meerderheden zoeken en stel dat PVV (en BBB) er uit worden gegooid lukt ze dat waarschijnlijk ook best wel. PvdA-GL, D66, CDA, CU zijn geen partijen die goede voorstellen wegstemmen omdat ze van een 'vijandig' kabinet komen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat beeld is recentelijk wat ondergraven doordat Rutte-3 zijn meerderheid behield in de aanloop naar Rutte-4 en de ellenlange formatie daarvan. Dit kabinet gaat dat heel anders beleven, met een dikke minderheid en een vijandig parlement. Daar komt helemaal niets uit.
Een kabinet kan natuurlijk niet partijen 'eruit gooien'. Dan zouden BBB en PVV dus zelf uit het kabinet moeten stappen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook een demissionair kabinet mag meerderheden zoeken en stel dat PVV (en BBB) er uit worden gegooid lukt ze dat waarschijnlijk ook best wel. PvdA-GL, D66, CDA, CU zijn geen partijen die goede voorstellen wegstemmen omdat ze van een 'vijandig' kabinet komen.
In mijn herinnering werd Balkenende III achter de rug van D66 om gevormd. D66 werd er dus redelijk uitgegooid. Moet je wel voorkomen dat er gelijk een motie van wantrouwen komt (daar dreigde D66 toen wel mee).quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een kabinet kan natuurlijk niet partijen 'eruit gooien'. Dan zouden BBB en PVV dus zelf uit het kabinet moeten stappen.
Is gewoon onderdeel van de strategie. Eerst een fascist op die positie krijgen (done), dan een tijdje heel redelijk en bekwaam doen (done) en dan langzaamaan beginnen met uithollen en dwarszitten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
Ligt het aan mij of doet Bosma de laatste tijd irritant bij de oppositie?
Puike voorzitter ondanks zijn fascistische gedachtegoed maar elke keer als een oppositie kamerlid spreekt hoor je Bosma aan het eind erdoorheen. Hoe anders verschilt dat met Bergkamp die hetzelfde gedrag vertoonde bij de oppositie?
Overigens wel de de hele tijd hameren op de tijd bij de oppositie maar wel elke keer met een gedicht beginnen waar niemand op staat te wachten
Allemaal strategieën bedacht in de Situation Room door een kaderloze partij.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is gewoon onderdeel van de strategie. Eerst een fascist op die positie krijgen (done), dan een tijdje heel redelijk en bekwaam doen (done) en dan langzaamaan beginnen met uithollen en dwarszitten.
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel). Je ziet gewoon dat zo een PVV een Beljaarts en Szabo weet te porren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Allemaal strategieën bedacht in de Situation Room door een kaderloze partij.
Een soort geheime tegenhanger van het WEF?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel).
Je mag naar BNW, want er is niks wat zo slecht samenwerkt als radicaal-rechts. Dat blijkt juist continue. Er is ook niemand die leiding geeft over alle radicaal-rechtse partijen oid. Dit verzinsel is nog absurder dan de WEF en Soros verzinsels.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn gewoon internationale netwerken in het spel. Dat weet jij ook wel. Niets is zo internationaal als het radicaal-rechtse uitbuiters project (die dan vroeg of laat onderling ruzie krijgen, dat wel). Je ziet gewoon dat zo een PVV een Beljaarts en Szabo weet te porren.
Het idee dat je een kader nodig hebt van 100000 leden om plannetjes, campagnes en strategie te verzinnen is een beetje achterhaald (in zekere zin werkt het in de VS ook niet zo).
Nee, het is gewoon zo dat ook Bosma vatbaar blijkt voor 'ik wil mijn coalitie beschermen'. Eigenlijk heel menselijk, daarom is het ook beter dat de voorzitter uit de oppositie komt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is gewoon onderdeel van de strategie. Eerst een fascist op die positie krijgen (done), dan een tijdje heel redelijk en bekwaam doen (done) en dan langzaamaan beginnen met uithollen en dwarszitten.
Nou dat is net de grap: waar die hoek (alweer met enige coordinatie) een Soros van verdenken doen ze nu zelf met Musk, en ga zo maar door. Een vorm van projectie. Musk doet nu precies wat zij altijd aan Soros ophingen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Een soort geheime tegenhanger van het WEF?
Dat zeg ik helemaal niet! Integendeel! Er is geen Paus van radicaal-rechts, noch impliceer ik dit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag naar BNW, want er is niks wat zo slecht samenwerkt als radicaal-rechts. Dat blijkt juist continue. Er is ook niemand die leiding geeft over alle radicaal-rechtse partijen oid. Dit verzinsel is nog absurder dan de WEF en Soros verzinsels.
Helemaal juist. 'Denkers' zoals Wierd Duk en Wynia geven dit ook helemaal toe. De mars door de instituties. Links van binnenuit wegdrijven en monddood maken.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden, vriend en vijand was er de afgelopen decennia ook over eens dat hij het voorzitten van vergaderingen het beste deed van alle ondervoorzitters (en dat zijn er een hoop, elke commissie minstens 1). Dat hij dan een keer verkozen wordt als de PVV de grootste partij is en in de onderhandelingen mee doet is niet zo gek. Hij had al bijna gewonnen van Arib.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet! Integendeel! Er is geen Paus van radicaal-rechts, noch impliceer ik dit.
Je blijft in alles heel erg naïef. Ook nu weer, en volgt in een lange reeks van naïviteit en normalisering.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden, vriend en vijand was er de afgelopen decennia ook over eens dat hij het voorzitten van vergaderingen het beste deed van alle ondervoorzitters (en dat zijn er een hoop, elke commissie minstens 1). Dat hij dan een keer verkozen wordt als de PVV de grootste partij is en in de onderhandelingen mee doet is niet zo gek. Hij had al bijna gewonnen van Arib.
Dat hij vanwege het representatieve deel niet geschikt is ben ik het mee eens. Dat hij het voorzitten van vergaderingen slechter doet dan hij deed voor de PVV in de coalitie zat ook. Maar dat laatste komt dus volgens mij gewoon door de menselijke neiging om de eigen coalitie te beschermen. En heeft niks met internationale samenwerking oid te maken. Er is geen partij in Nederland die minder internationaal samenwerkt als de PVV.
Vanaf de oprichting heeft de PVV banden met conservatief Amerika.quote:Jij doet alsof het uit een internationaal netwerk komt, een wereldwijde samenwerking met een visie dat ze zoveel mogelijk hoge plaatsen willen hebben, waaronder voorzitter van de Tweede Kamer van Nederland. Dat is gewoon onzin. Bosma wil al vanaf dat hij in de Kamer zit voorzitter worden
D66 was natuurlijk zelf uit Balkenende II gestapt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
In mijn herinnering werd Balkenende III achter de rug van D66 om gevormd. D66 werd er dus redelijk uitgegooid. Moet je wel voorkomen dat er gelijk een motie van wantrouwen komt (daar dreigde D66 toen wel mee).
Ik geloof gewoon niet in complotten, gewoon omdat complotten en stiekeme achterliggende gedachten altijd uit komen. Ook de PVV heeft inmiddels al een hele reeks verlaters. Vrijwel altijd is dat wat je ziet ook de werkelijkheid. En hier gaat het dus gewoon om de persoonlijke ambitie van Bosma en een Kamer die hem het zo langzamerhand wel gunde na jarenlang een hele goede ondervoorzitter en presidumlid te zijn en potentiële coalitiepartijen die een wit voetje wilden halen bij PVV, in de hoop er wat voor in ruil te krijgen. Dat is wat er mee te maken heeft, heeft niks met rare achterliggende complotten of een mars door de instituties te maken. Met name ook omdat de voorzitter het minst machtige Kamerlid is, het is geen 'institutie'.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je blijft in alles heel erg naïef. Ook nu weer, en volgt in een lange reeks van naïviteit en normalisering.
[..]
D66 blies het kabinet op, maar volgens mij gewoon met het idee demissionair verder te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 was natuurlijk zelf uit Balkenende II gestapt.
Volgens mij wilden ze sowieso Verdonk eruit hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 blies het kabinet op, maar volgens mij gewoon met het idee demissionair verder te gaan.
D66 werd er als ik dit teruglees echt uitgegooid en zo herinner ik het me ook:quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij wilden ze sowieso Verdonk eruit hebben.
quote:Ondanks de steun van D66 aan de motie van wantrouwen, bleven de Tweede Kamerfracties van VVD en CDA achter Verdonk staan. De ministerraad na het debat, nam unaniem het standpunt in dat dit geen gevolgen had voor het kabinet, dus inclusief de ministers van D66. Volgens D66-Kamerlid Bert Bakker wilde D66-minister Laurens Jan Brinkhorst doorregeren. D66-minister Alexander Pechtold was kort daarvoor tot lijsttrekker gekozen, en wilde graag zijn ministerschap gebruiken als platform.
Na de ministerraad legde minister-president Jan Peter Balkenende een korte verklaring af in de Kamer, waarin hij herhaalde dat het kabinet geen gevolgen zou verbinden aan de steun van D66 aan de motie. D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan gaf toen aan het vertrouwen in het kabinet op te zeggen, en zei dat de minister-president daarom op grond van de zogenaamde vertrouwensregel direct ontslag moest aanbieden aan de koningin. Omdat er geen motie van wantrouwen was ingediend en aangenomen, ontstond er in staatsrechtelijke zin onduidelijkheid of het kabinet gevallen was. In een spoedzitting van de ministerraad tijdens de schorsing van het debat concludeerden de ministers dat zij hun functie ter beschikking moesten stellen, en dus demissionair zouden zijn. Van de D66-bewindspersonen verwacht dat zij wel per direct het kabinet verlieten, tot hun onaangename verrassing. Op 30 juni bood Balkenende deze conclusie aan bij de koningin.
Dat "je moet niet naïef zijn" was ook de favoriete uitspraak van mensen die in corona een groot complot zagen om allerlei maatregelen voor eeuwig in te voeren, is de favoriete uitspraak van WEF-keffers, enz. Ik zou zeggen: je moet niet doen alsof bij alles een dubbele agenda is en alsof alles diep doordacht wordt, in werkelijkheid hangt met name de politiek van toevalligheden en gegrepen kansen aan elkaar.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.republiekallo(...)-juist-naar-de-elite
Geert Wilders zijn proces is grotendeels gefinancierd door Shillmann. Deze man is ook groot sponsor van Trump en van de Proud Boys.
Mensen moeten eens wat minder naïef zijn. Niet alles vindt plaats op de postzegel aan de Noordzee. Nederland is klein.
Zo is het al langer natuurlijk. In zijn ideologische kruistocht kreeg Bolkestein hulp van buiten (m.n. het VK en VS), deed hij ook niet geheimzinnig over. Lees dat proefschrift van Oudenampsen maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |