Ik kan er niet wakker van liggen, ik vind het vooral opportunistisch. Odidio is óók divers, mensen. Dat we het weten.quote:
Lijkt mij dat er toch een redelijk aantal benzineauto's zijn in achterstandswijken als Overvecht en Kanaaleilandquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen van toepassing op dieselauto's toch? Lijkt me niet direct veel impact hebben voor de gemiddelde burger.
Wilders wordt bedreigd omdat hij bedreigd wil worden. Die beledigt op gezette tijden Mohammed in het Engels en tagt dan iedere Pakistaanse Mullah waarvan hij de twitter-handle kent. 99,99% van de bedreigingen aan het adres van Wilders komt uit Pakistan, puur omdat hij mullahs uitdaagt hem te bedreigen zodat hij kan doen alsof de moslims hier een levensgevaarlijke vijfde colonne zijn en hij zelf de grote martelaar van het vrije woord is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het mag dan een extreemrechts gekkie zijn maar het is wel ons extreemrechtse gekkie. Van politici blijf je gewoon af.
Benzineauto's mogen toch gewoon?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er toch een redelijk aantal benzineauto's zijn in achterstandswijken als Overvecht en Kanaaleiland
Nee jij kan er niet van wakker liggen omdat het jou niet raakt. Maar het raakt wel anderen. Het hele opportunistische van Odido is dan ook compleet irrelevant.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen, ik vind het vooral opportunistisch. Odidio is óók divers, mensen. Dat we het weten.
Of die Mullahs negeren hem gewoon.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders wordt bedreigd omdat hij bedreigd wil worden. Die beledigt op gezette tijden Mohammed in het Engels en tagt dan iedere Pakistaanse Mullah waarvan hij de twitter-handle kent. 99,99% van de bedreigingen aan het adres van Wilders komt uit Pakistan, puur omdat hij mullahs uitdaagt hem te bedreigen zodat hij kan doen alsof de moslims hier een levensgevaarlijke vijfde colonne zijn.
Als Bolle Jos tegen Mexicaanse drugslords gaat zitten aantwitteren dat hij hun moeder anaal heeft genomen en hun zussen allemaal achter de ramen in Amsterdam zitten en die druglords worden boos, is B. Jos dan ook 'onze troetelcapo'?
Joh, als ik geraakt moet worden over wat er allemaal over mijn culturele achtergrond wordt gezegd - het katholicisme - kan ik beter gewoon in bed blijven liggen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee jij kan er niet van wakker liggen omdat het jou niet raakt. Maar het raakt wel anderen. Het hele opportunistische van Odido is dan ook compleet irrelevant.
Kan, kan ook niet. Dat hebben wij verder niet in de hand.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of die Mullahs negeren hem gewoon.
Ja als katholiek sta je anno 2024 volop in de schijnwerpers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, als ik geraakt moet worden over wat er allemaal over mijn culturele achtergrond wordt gezegd - het katholicisme - kan ik beter gewoon in bed blijven liggen.
valt redelijk mee allemaal.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, als ik geraakt moet worden over wat er allemaal over mijn culturele achtergrond wordt gezegd - het katholicisme - kan ik beter gewoon in bed blijven liggen.
Dat maakt de pedo-grapjes er niet minder om hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja als katholiek sta je anno 2024 volop in de schijnwerpers.
Daarom blijf ik niet in bed liggen.quote:
Overigens heb je wel een beetje gelijk, het anti-Brabantsentiment en anti-Katholicisme is inderdaad niet altijd even kies.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom blijf ik niet in bed liggen.
Respect voor geloof kun je niet afdwingen.
Brabant heeft zich prima ontwikkeld. Jammer dat het zo een VVD provincie is. Net zoals dat Eindhoven een goede bijdrage levert, jammer alleen van PSV (een nepclub, nepvereniging).quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens heb je wel een beetje gelijk, het anti-Brabantsentiment en anti-Katholicisme is inderdaad niet altijd even kies.
Wellicht kwam dat omdat de katholieke 'provincies' gewoon ordinaire wingewesten waren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Brabant heeft zich prima ontwikkeld. Jammer dat het zo een VVD provincie is.
Katholieken moet je zo min mogelijk van hebben. Nederland is rijk geworden als protestantse natie. Niet door de mensen wiens loyaliteit in Rome lag.
N.B. iets dat de Islam nu juist niet heeft is een wereldlijke en eenduidige organisatie.
kom kom ... dat lijkt op ouderwets protestantse arrogantiequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
Katholieken moet je zo min mogelijk van hebben. Nederland is rijk geworden als protestantse natie. Niet door de mensen wiens loyaliteit in Rome lag.
Katholieken en protestanten waren voor het overgrote deel straatarme boeren en arbeiders.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kom kom ... dat lijkt op ouderwets protestantse arrogantie
Katholieke boeren, arbeiders. middenstanders en rijke kapitalisten hebben ook meegebouwd aan de levenstandaard van Nederland
Sorry.. maar wat heeft dit met de EU te maken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk, dit soort zwart/wit onzin heeft niemand wat aan. Geeft nog maar weer aan hoe ver we afgegleden zijn als EU.
Hoe zie jij dat iemand hetero is?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:
Als Wilders zo'n GOD is dan regelt hij per omgaande een WET waarin er in alle reclames een VEREISTE is dat er alleen witte heteroseksuele mannen worden VERTOOND zoals @:ettovanbelgie
Maar het katholicisme was georganiseerd en aangestuurd vanuit Rome. Het was een gechargeerd gezegd monolithisch blok dat er op uit was om de meerderheid van de bevolking te worden. Ze kwamen best dichtbij, veel dichter dan die 5% moslims in ieder geval.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht kwam dat omdat de katholieke 'provincies' gewoon ordinaire wingewesten waren.
Goeiedag, weten Nederlanders nog iets van hun eigen geschiedenis?
Overigens:
"Moslims moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyalteit ligt bij de Ummah.
"Hindoes moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij India.
"Joden moet je zo min mogelijk van hebben". Hun loyaliteit ligt bij Israël.
Heerlijk om de progressieve spagaat + hypocrisie live en rechtstreeks in actie te zien.
Historie qua seksuele contacten al is dat niet zo makkelijk te bevestigenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat iemand hetero is?
En de protestantse kerken werden aangestuurd door de individuele synodes.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar het katholicisme was georganiseerd en aangestuurd vanuit Rome. Het was een gechargeerd gezegd monolithisch blok dat er op uit was om de meerderheid van de bevolking te worden. Ze kwamen best dichtbij, veel dichter dan die 5% moslims in ieder geval.
De hele Verzuiling was nergens zo sterk en indringend als in de Katholieke Zuil. Niet voor niets spreken sommige historici van een welhaast totalitair systeem. Totalitair in de zin dat katholicisme het hele leven beheersde, in greep in het hele leven, en tot in je bed kon mee kijken.
het Mandement van 1954, nu meer dan 70 jaar geleden, was wel een dieptepunt voor de Nederlandse politiek inderdaadquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar het katholicisme was georganiseerd en aangestuurd vanuit Rome. Het was een gechargeerd gezegd monolithisch blok dat er op uit was om de meerderheid van de bevolking te worden. Ze kwamen best dichtbij, veel dichter dan die 5% moslims in ieder geval.
De hele Verzuiling was nergens zo sterk en indringend als in de Katholieke Zuil. Niet voor niets spreken sommige historici van een welhaast totalitair systeem. Totalitair in de zin dat katholicisme het hele leven beheersde, in greep in het hele leven, en tot in je bed kon mee kijken.
Het logisch gevolg daarvan was Noord-Koreaanse stemuitslagen, van wel 90% voor de KVP (en RKSP).
Ik zie vooral dat de Islam al decennia rond de 5% blijft steken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, blij toe van het juk van de kerk verlost te zijn.
Wat mij meer intrigeert is hoe uitgerekend types als jij, die zo hoogdravend opgeven over tolerantie en diversiteit en inclusie, en het gevaar van de PVV en extreem-rechts en al die andere denkwijzen die hele volksstammen over één kam scheren, gewoon even tussen neus en lippen door stelt dat we van groep x zo min mogelijk moeten hebben.
Dat vind ik veel interessanter, omdat het precies aantoont wat ik al jaren zeg. Zogenaamde 'progressieven' die maar wat graag tegen het karkas van het Neerlandsch christendom trappen, maar m.b.t. het actuele conservatisme binnen de islam altijd stijf de kaken op elkaar houden. Zal wel die angst om 'racist' genoemd te worden zijn, en ja, dan kun je je zetel in het aksiecluphuis opgeven.
Ik daarentegen walg van elk religieus conservatisme, omdat het vooral een door mannen bedacht systeem is om iedereen, en vooral vrouwen, homo's en andersdenkenden onder de duim te houden.
Zucht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat de Islam al decennia rond de 5% blijft steken.
Het World Values Survey laat zien
dat zij inmiddels ongeveer net zo progressief zijn als Nederlanders een paar decennia terug. Ze zijn progressiever dan orthodox christenen.
Katholiek Nederland resulteerde in Noord-Koreaanse toestanden en stemuitslagen. Niet fraai en een stuk omvangrijker.
Het gegeven dat er (misschien) een conservatieve wende plaats vindt wordt toch echt vooral gedreven door georganiseerd en gefinancierd rechts. Door PVV, BBB, CPAC, Musk zijn desinformatie machines en de hele santenkraam, niet door 'de Islam'. De Islam is mede zo een leuke boksbal geweest omdat ze vrij weerloos was (met voor lange tijd 80% laagopgeleid), dat is bij de goed gefinancierde Joodse CIDI Lobby wel wat anders inmiddels.
De gemiddelde Telegraaf, Elsevier en RD lezer is homo-vijandiger dan de gemiddelde moslim.quote:
Persoonlijk stoor ik me aan dergelijke politiek. Kort door de bocht betalen we allemaal wegenbelasting en hebben we een landelijke overheid die regels en wetten aangaat omtrent auto gebruik en ook de normen omtrent uitstoot.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen van toepassing op dieselauto's toch? Lijkt me niet direct veel impact hebben voor de gemiddelde burger.
Ik heb geen probleem met milieuzones, helemaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Persoonlijk stoor ik me aan dergelijke politiek. Kort door de bocht betalen we allemaal wegenbelasting en hebben we een landelijke overheid die regels en wetten aangaat omtrent auto gebruik en ook de normen omtrent uitstoot.
Zodra je een goedgekeurd voertuig heb zou je je niet moeten druk maken of je nu wel of niet een milieusticker nodig hebt en telkens moeten kijken waar er een milieuzone is en afhankelijk van welke gemeente deze ligt je vervolgens wel of niet met je auto naar binnen mag.
Tja, gemeentes hebben nou eenmaal het recht die regels te bepalen en ik begrijp wel dat ze daar ook gebruik van maken. Utrecht wil de luchtkwaliteit verbeteren en dat lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Persoonlijk stoor ik me aan dergelijke politiek. Kort door de bocht betalen we allemaal wegenbelasting en hebben we een landelijke overheid die regels en wetten aangaat omtrent auto gebruik en ook de normen omtrent uitstoot.
Zodra je een goedgekeurd voertuig heb zou je je niet moeten druk maken of je nu wel of niet een milieusticker nodig hebt en telkens moeten kijken waar er een milieuzone is en afhankelijk van welke gemeente deze ligt je vervolgens wel of niet met je auto naar binnen mag.
Ik heb geen stickers en nooit gezeik gehad in Duitsland, Frankrijk of Spanje. De handhaving is kennelijk zeer beperkt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met milieuzones, helemaal niet zelfs.
Wel moet het zo langzamerhand eens Europees geregeld gaan worden. Ik heb al de sticker van Frankrijk en Duitsland, Spanje heeft milieustickers (al mag je daar geloof ik ook de Franse gebruiken), Zwitserland heeft een milieusticker... ben benieuwd of Nederland ook tot een sticker over gaat. Nog even en je voorruit zit vol. Eén europees stickersysteem en één type verkeersbord om je op milieuzones te wijzen (die verschillen ook in elk land), hoeveel moeite kost dat nou?
Ik begrijp sowieso niet waarom het met stickers moet. Je kunt met een kentekenscan al opzoeken om wat voor auto het gaat en de uitstootspecificaties zijn daarvan bekend, dus volgens mij kun je dit prima automatisch regelen. Ik heb ook zo'n Duitse milieusticker gehaald bij een Duitse garage. Wat een rompslomp voor iets dat je ook via internet zou kunnen regelen. Maar ja, sowieso Duitslandquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met milieuzones, helemaal niet zelfs.
Wel moet het zo langzamerhand eens Europees geregeld gaan worden. Ik heb al de sticker van Frankrijk en Duitsland, Spanje heeft milieustickers (al mag je daar geloof ik ook de Franse gebruiken), Zwitserland heeft een milieusticker... ben benieuwd of Nederland ook tot een sticker over gaat. Nog even en je voorruit zit vol. Eén europees stickersysteem en één type verkeersbord om je op milieuzones te wijzen (die verschillen ook in elk land), hoeveel moeite kost dat nou?
Het kan ook via internet, ik heb er inmiddels al 3 besteld (leuk, van auto wisselen). Ik vind het echt gek, dit lijkt me nou een typisch europese aangelegenheid.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom het met stickers moet. Je kunt met een kentekenscan al opzoeken om wat voor auto het gaat en de uitstootspecificaties zijn daarvan bekend, dus volgens mij kun je dit prima automatisch regelen. Ik heb ook zo'n Duitse milieusticker gehaald bij een Duitse garage. Wat een rompslomp voor iets dat je ook via internet zou kunnen regelen. Maar ja, sowieso Duitsland
Nee, het aantal milieuzones is vrij beperkt. Maar wel Bremen, waar ik relatief dichtbij woon, en een stad in Frankrijk waar ik vlakbij op vakantie zat. Frankrijk heeft trouwens ook een paar milieuzones die wisselen per weersomstandigheid.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen stickers en nooit gezeik gehad in Duitsland, Frankrijk of Spanje. De handhaving is kennelijk zeer beperkt.
Ook in Italië gaan ze gebukt onder de D66 rechters.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:
De veelgeprezen Albanië-deal is toch niet dé oplossing voor alle problemen:
[ twitter ]
Of het feit dat ik met mijn EV ook zo’n sticker nodig heb. Als je dan toch op de hand moet controleren zie je toch dat die auto elektrisch is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom het met stickers moet. Je kunt met een kentekenscan al opzoeken om wat voor auto het gaat en de uitstootspecificaties zijn daarvan bekend, dus volgens mij kun je dit prima automatisch regelen. Ik heb ook zo'n Duitse milieusticker gehaald bij een Duitse garage. Wat een rompslomp voor iets dat je ook via internet zou kunnen regelen. Maar ja, sowieso Duitsland
Of gewoon een rechtsstaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ook in Italië gaan ze gebukt onder de D66 rechters.
Nou is dit ook wel net anders dan wat er werd geroepen over Oeganda (een plan kun je het niet noemen). Italië stuurt ze naar Albanië om daar de procedure te doorlopen, Klever wil mensen pas wegsturen na de procedure, als ze zijn afgewezen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dat vind ik inderdaad ook zo idioot.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of het feit dat ik met mijn EV ook zo’n sticker nodig heb. Als je dan toch op de hand moet controleren zie je toch dat die auto elektrisch is.
Tuurlijk is dit net weer anders, maar het laat alleen maar zien dat het allemaal niet zo gemakkelijk is en dat ook Italië zich gewoon aan de eigen wetten en Europrese verdragen moet houden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is dit ook wel net anders dan wat er werd geroepen over Oeganda (een plan kun je het niet noemen). Italië stuurt ze naar Albanië om daar de procedure te doorlopen, Klever wil mensen pas wegsturen na de procedure, als ze zijn afgewezen.
Nou ja, zo ver is dat plan ook weer niet uitgewerkt. Vaak lopen procedures nog door na een eerste afwijzing, moet die groep dan ook naar Oeganda?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is dit ook wel net anders dan wat er werd geroepen over Oeganda (een plan kun je het niet noemen). Italië stuurt ze naar Albanië om daar de procedure te doorlopen, Klever wil mensen pas wegsturen na de procedure, als ze zijn afgewezen.
Hahaquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Immigratie is ook niet het probleem. Dat is inderdaad, zoals ik al jaren zeg, integratie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
Waar immigranten méér gelijke rechten krijgen, blijkt de angst voor asielzoekers en migratie een stuk lager
Terwijl PVV-minister Faber asielzoekers de deur wijst, bewijst nieuw grootschalig onderzoek dat het verstandig is om immigranten juist méér gelijke rechten te geven
https://www.volkskrant.nl(...)stuk-lager~bc0a7c08/
Het is ook helemaal niet in het belang van dit kabinet om te zorgen dat statushouders vlot aan het werk kunnen natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-door-wachtlijst-bsn
Al die luie vluchtelingen die hier alleen maar komen om te profiteren, willen best werken, maar kunnen niet omdat Nederland ook op dit gebied zijn zaakjes niet op orde heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |