abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215301320
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215301321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:36 schreef JAM het volgende: Ah, sorry, je had al antwoord gegeven @:MoreDakka , mijn excuus. We hebben toch ook al eerder aangetoond dat er - hoe je het ook wil wenden of keren - er altijd wel een asielstroom zal zijn? En ook al slaagt het kabinet erin (wat ik overigens niet verwacht, omdat de grootte van die stroom te beperken (omdat dat in héle grote mate te maken heeft met andere factoren en Nederland al zo'n beetje het strengste asielbeleid heeft wat binnen de bestaande internationale verdragen e.d. mogelijk is), dan is er nog stééds het probleem van de achterstand in procedures en nog stééds het probleem van een te lage besliscapaciteit daarop. Dat veroorzaakt dus nog stééds de problemen die er spelen rondom opvangen het afwikkelen van die procedures. Dat moet men toch pogen op te lossen en dan is daar meer geld voor uittrekken (voornamelijk omdat het aan de achterkant nog veel meer geld kost) toch een vrij simpel, voor de hand liggend, en redelijk voorstel? Het is in die zin dus ook kostenbesparend, niet?
Het kabinet wil die achterstand vergroten door een paar maand een asielstop in te voeren. Dat zal niks doen met de instroom, waardoor er daarna een enorme achterstand is die alleen in te halen is door praktisch iedereen asiel te geven. Het kabinet is dus van plan om meer asielzoekers asiel te geven op de lange termijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215301343
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Feitelijk wel. Want bij veiligelanders duurt de procedure al maar 4 weken, veel sneller is onmogelijk zonder een oneerlijke procedure.
pi_215301452
quote:
Femke Halsema is in nasleep van de demonstraties van 7 oktober in de stad met de dood bedreigd. Er is inmiddels een verdachte aangehouden. Dat vertelt ze in Het Gesprek met de Burgemeester op AT5. "Het is allemaal een rechtstreeks gevolg van het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
https://www.at5.nl/artike(...)erdachte-aangehouden

Geen dank aan Wilders en zijn militante volgelingen
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:53:33 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215301458
Mi gado, de mensen die deze PVV plannen nog steeds goedpraten. Kijk eens dom, ja, ho maar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_215301482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hetzelfde als met Kaag. Dat is wat hij wil. Het land uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215301808
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Nou ja, in de aanvragen die afgewezen worden, of die 'kansarm' worden geschat (daar zijn al andere regels voor met betrekking tot opvang en hoe die aanvragen afgehandeld worden) is ook een achterstand. Dus ja, ook daar.
Ja natuurlijk, veel snellere procedures. Dat is de capaciteit verhogen. Dus Syriërs in principe ook meteen afwijzen, tenzij ze dus kunnen bewijzen persoonlijk vervolgd te worden of onder die andere voorwaarden vallen.
pi_215301827
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Feitelijk wel. Want bij veiligelanders duurt de procedure al maar 4 weken, veel sneller is onmogelijk zonder een oneerlijke procedure.
Ja, dus de groep veilige landen vergroten, waaronder het grootste gedeelte van Syrië. Afwijzen binnen 4 weken, kunnen ze het weer ergens anders proberen.

In de praktijk leidt dat tot een instorting van het aantal aanvragen.
pi_215301828
ach ... 90 jaar geleden had je de SA en de Hitlerjugend die mensen met lijfelijk geweld intimideerden
Hoera... dat is niet meer . Leve de vooruitgang !!! Nu is het vooral verbaal geweld op het internet en soms een enkeling uit die hoek die fysiek gewelddadig wordt.

Maar Wilders is een leider in "het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
En daar wordt hij nog voor betaald ook mét bodyguards gratis
pi_215301852
quote:

[..]

Wat een gelul van Halsema weer zeg. De kritiek op haar komt omdat ze faalt, doodsbedreigingen komen of online van domme trolls of van daadwerkelijk gevaarlijke idioten die Wilders niet nodig hebben.
pi_215301890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dus de groep veilige landen vergroten, waaronder het grootste gedeelte van Syrië. Afwijzen binnen 4 weken, kunnen ze het weer ergens anders proberen.

Jij wil onveilige landen veilig verklaren. Gelukkig zal geen rechter dat accepteren.
pi_215301928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil onveilige landen veilig verklaren. Gelukkig zal geen rechter dat accepteren.
Ja maar als je fantaseert dat Syrië veilig is, dan wordt alles anders.
pi_215301963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Altijd weer hetzelfde trucje, je gelijk proberen te halen via de rechter.

Syrië is grotendeels veilig, daar kom je niet omheen. Dat geldt ook voor Turkije, waar het inwillingspercentage ook absurd is. Turkije moet op dezelfde lijst als Albanië.

Zelfde vraag die ik al eerder stelde, moet een groepje mensen uit Damascus dat een mensensmokkelaar betaalt om hier te komen een verblijfsvergunning krijgen ja of nee?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:38:24 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215302097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een gelul van Halsema weer zeg. De kritiek op haar komt omdat ze faalt, doodsbedreigingen komen of online van domme trolls of van daadwerkelijk gevaarlijke idioten die Wilders niet nodig hebben.
Die Erasmus schutter was Baudet en FvD fan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:38:43 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215302102

Dit youtube filmpje kan nu dagelijks gepost worden. Tsjongejonge, wat een debieltjes allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:39:17 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215302106
quote:

[..]
Praat het maar goed :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215302177
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Praat het maar goed :')
Linkse politici zijn vogelvrij natuurlijk. De kogel kan enkel van links komen in de hoofden van hersendood Fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215302197
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfde vraag die ik al eerder stelde, moet een groepje mensen uit Damascus dat een mensensmokkelaar betaalt om hier te komen een verblijfsvergunning krijgen ja of nee?
Als het oppositieleden, journalisten, LHBTI, christenen, soennietische moslims, Koerden of één van de tientallen andere vervolgde groepen die massaal zonder proces worden opgesloten, gemarteld of gewoon vermoord, moeten ze inderdaad asiel krijgen. En aangezien de enige niet vervolgde groep, de aanhangers van Assad, Syrië niet ontvluchten is het antwoord ja. Assad voert nog steeds oorlog tegen zijn burgers. Het land is niet veilig.
pi_215302215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kan dus niet

Italië moet van gerechtshof migranten terughalen uit Albanië https://www.nu.nl/buitenl(...)len-uit-albanie.html

Of het hele land is veilig of het hele land is onveilig. Geen middenweg

quote:
Bangladesh en Egypte staan wel op de lijst met veilige landen, maar het Europese Hof van Justitie oordeelde recent dat een land pas als veilig bestempeld kan worden als het hele grondgebied veilig is. Volgens de Italiaanse rechtbank is dat in Egypte en Bangladesh niet het geval.
pi_215302398
quote:
De quick-scan van het regeerprogramma levert het volgende beeld op: 6 (zes) onderdelen
zijn beoordeeld met de kwalificatie GROEN
, omdat de commissie verwacht dat die plannen
de huidige rechtsstaat kunnen verbeteren. De commissie merkt hierbij op dat het regeerprogramma veelbelovende onderdelen bevat die bij nadere uitwerking mogelijk ook een
groene kwalificatie verdienen, maar die in dit stadium niet concreet genoeg zijn om te
toetsen, of die reeds een (vanzelfsprekend) onderdeel zijn van de rechtsstaat en daar geen
nieuw element aan toevoegen. 28 (acht-en-twintig) onderdelen zijn gekwalificeerd als GEEL:
dit zijn plannen die volgens de commissie een risico vormen voor de rechtsstaat. 9 (negen)
onderdelen zijn gekwalificeerd als ROOD: dit betreft plannen die naar het oordeel van de
commissie in strijd zijn met beginselen van rechtsstatelijkheid
Tja

https://www.google.com/ur(...)EMV41AUPBbDR2fhVF9dT

Kut linkse advocaten die onnoemelijk rijk worden door de asielindustrie
pi_215302410
quote:

[..]

Ja Geert wordt nooit bedreigd
quote:

[..]
En het niet alsof Wilders daar zelf geen last van heeft.
pi_215302441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja Geert wordt nooit bedreigd
[..]
En het niet alsof Wilders daar zelf geen last van heeft.
Denk dat niemand dat ontkent. Maar dat wilders de spil is in het oplaaien van dit soort bedreigingen is toch evident
pi_215302521
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus niet

Italië moet van gerechtshof migranten terughalen uit Albanië https://www.nu.nl/buitenl(...)len-uit-albanie.html

[..]

Ja op deze manier blijf je ook wel bezig.

Ergens is er een rebellen groep 7500 kilometer verderop maar hier in europa kunnen we niet eens beslissen waar wij iemand de asielaanvraag laten afwachten.
pi_215302522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus niet

[..]

Complete onzin natuurlijk, dit soort zwart/wit onzin heeft niemand wat aan. Geeft nog maar weer aan hoe ver we afgegleden zijn als EU.
pi_215302540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het oppositieleden, journalisten, LHBTI, christenen, soennietische moslims, Koerden of één van de tientallen andere vervolgde groepen die massaal zonder proces worden opgesloten, gemarteld of gewoon vermoord, moeten ze inderdaad asiel krijgen.
Als ze dat kunnen bewijzen natuurlijk. Toch?
quote:
En aangezien de enige niet vervolgde groep, de aanhangers van Assad, Syrië niet ontvluchten is het antwoord ja. Assad voert nog steeds oorlog tegen zijn burgers. Het land is niet veilig.
Onzin. Mensen die geen aanhanger van Assad zijn worden niet willekeurig geexecuteerd ofzo. De overgrote meerderheid van de bevolking leeft gewoon zijn leven. Dat weet jij ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')