Klik op de link. Om mij onbekende reden wordt de tweet niet helemaal getoondquote:
Goh, je hebt weer iets gevonden om op te komen voor extreemrechts?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:31 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Veel African-American mannen blijken toch op Trump te willen stemmen ondanks dat witte Karens zeggen dat ze op Kamela moeten stemmen. Dus komt Kamela met het volgende.
Ongrondwettelijk en ook hem eerst met dat crypto-standpunt. Helemaal niet in lijn met het programma ook.
Maar wat ik nu zo raar vind is dat dit zó doorzichtig is om precies die stemmers aan te trekken die dan het verschil kunnen maken. Dat mensen dat dan geacht worden in te trappen en dat het de originele kiezers niet vervreemd..
Ik wil je er trouwens op wijzen dat ik je OP aangepast heb.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:31 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Veel African-American mannen blijken toch op Trump te willen stemmen ondanks dat witte Karens zeggen dat ze op Kamala moeten stemmen. Dus komt Kamala met het volgende.
Ongrondwettelijk en ook hem eerst met dat crypto-standpunt. Helemaal niet in lijn met het programma ook.
Maar wat ik nu zo raar vind is dat dit zó doorzichtig is om precies die stemmers aan te trekken die dan het verschil kunnen maken. Dat mensen dat dan geacht worden in te trappen en dat het de originele kiezers niet vervreemd..
Tsja, dat dacht ik 20-25 jaar geleden ook maar nu is Europese politiek vrijwel hetzelfde theater, B-acteurs, ophefjes en sneeuwt de inhoud volledig onder.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
Blijft een grote rare poppenkast, die Amerikaanse politiek.
Je hebt geen idee hoeveel mensen in de gevangenis zitten vanwege wiet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
Legalise marijuana als een kans voor zwarte Amerikanen?
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel mensen in de gevangenis zitten vanwege wiet.
Thx 🙂quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
Het gaat hierom:
[ afbeelding ]
Ik moet ook toegeven dat ik dit wel bijzondere formuleringen vind. Blijft een grote rare poppenkast, die Amerikaanse politiek. Vooral die laatste is gek: een soort aanname dat alle Black Americans wel in de drugsindustrie willen werken.
Kansloos land toch. In some regards...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Maar dit klinkt me iets te veel 'black jobs' van Trump. Ik vind dit heel vaag.
Wat bedoel je met naamsverandering?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil je er trouwens op wijzen dat ik je OP aangepast heb.
Naamsverandering is not done.
Verzoek om daar in het vervolg op te letten.
Kamala is haar voornaam. Niet Kamela.quote:
Done.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:51 schreef LXIV het volgende:
Kan een mod het plaatje in de op zetten? Ik mag niet meer wijzigen
Tweets laden wel vaker niet op FOK! Verder staat het gewoon op de officiele twitter account van Harrisquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Done.
Maar het is echt heel vaag. Allemaal. De tweet die niet laadt. Die rare boodschap.
Ja. Ik zie het.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Tweets laden wel vaker niet op FOK! Verder staat het gewoon op de officiele twitter account van Harris
Volgens mij is Kamala hier trump aan het helpen 😂quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goh, je hebt weer iets gevonden om op te komen voor extreemrechts?
denk dat Musk er zelf gewoon op loopt te trollen, aangezien trump compleet loopt te spacen op het podium, dus moet hij Harris wel trollen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kijkt het op. Het wordt steeds vreemder:
[ x ]
Zou het? Of ben je gewoon weer je steeds radicalere bubbel na aan het praten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij is Kamala hier trump aan het helpen 😂
En stigmatiserend.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:00 schreef Scorpie het volgende:
Wat een racistisch programma, de tering
Op basis van huidskleur.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:10 schreef Hexagon het volgende:
Een politicus probeert een bepaalde doelgroep te paaien. Nounou, stop de persen zeg.
Maar dat was allemaal niet op basis van ras!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:28 schreef Origami94 het volgende:
Het is toch niet zo gek om stemmen te kopen in dat land.
Trump deelde checks uit van 3600 dollar met zijn naam erop in 2020 en tweette vergeet niet op mij te stemmen. Rutte beloofde 1000 euro. Wilders de AOW op 65 en de eigen risico weg terwijl de begroting dat nooit zou toelaten
Het zou niet mijn manier van campagne voeren zijn. Maar heel bijzonder is het allemaal niet. Politici beloven wel vaker bepaalde doelgroepen van alles.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Op basis van huidskleur.
Probeer je dat nu echt goed te praten/te downplayen?
Ja. Het valt nog mee dat ze niet unlimited watermeloen en kippenvleugels belooft heeft!quote:
Dit is satire toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
Het gaat hierom:
[ afbeelding ]
Ik moet ook toegeven dat ik dit wel bijzondere formuleringen vind. Blijft een grote rare poppenkast, die Amerikaanse politiek. Vooral die laatste is gek: een soort aanname dat alle Black Americans wel in de drugsindustrie willen werken.
En op basis van een stereotyp dat van die huidkleur iedereen wel drugs wil handelen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Op basis van huidskleur.
Probeer je dat nu echt goed te praten/te downplayen?
Zeker in de VS.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou niet mijn manier van campagne voeren zijn. Maar heel bijzonder is het allemaal niet. Politici beloven wel vaker bepaalde doelgroepen van alles.
Vervang "black" voor "white" en "Harris" voor "Trump" en Danny had weer nieuwe servers kunnen kopen door het mondschuim welke meters hoog zou staan in dit land, zo ook bij jou.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:10 schreef Hexagon het volgende:
Een politicus probeert een bepaalde doelgroep te paaien. Nounou, stop de persen zeg.
Als Trump een probleem zou aankaarten dat aantoonbaar zeer breed leeft onder blanke mannen als minderheidsgroepering, dan zou dat helemaal geen issue zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Vervang "black" voor "white" en "Harris" voor "Trump" en Danny had weer nieuwe servers kunnen kopen door het mondschuim welke meters hoog zou staan in dit land, zo ook bij jou.
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken? Wat voor een ziektes krijgen donkere Amerikanen wat blanke mensen niet krijgen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als Trump een probleem zou aankaarten dat aantoonbaar zeer breed leeft onder blanke mannen als minderheidsgroepering, dan zou dat helemaal geen issue zijn.
Ik heb niks met crypto dus geen idee waar ze op doelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken? Wat voor een ziektes krijgen donkere Amerikanen wat blanke mensen niet krijgen?
Sikkelcelanemie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken? Wat voor een ziektes krijgen donkere Amerikanen wat blanke mensen niet krijgen?
Nou toen Geertje Marokkanen een uitzetting beloofde was het hek anders van de dam.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou niet mijn manier van campagne voeren zijn. Maar heel bijzonder is het allemaal niet. Politici beloven wel vaker bepaalde doelgroepen van alles.
Zelfs CNN heeft de leugens van KamalaHQ nu gedebunked, waar jij nog vol intrapt:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 00:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
denk dat Musk er zelf gewoon op loopt te trollen, aangezien trump compleet loopt te spacen op het podium, dus moet hij Harris wel trollen.
Dat zou het denk ik ook zijn als Harris zwarte mannen een uitzetting zou beloven.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou toen Geertje Marokkanen een uitzetting beloofde was het hek anders van de dam.
Maar we weten beide dat wanneer Geertje perks aan blanken zou toezeggen je furieus zou zijn toch.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zou het denk ik ook zijn als Harris zwarte mannen een uitzetting zou beloven.
Je kunt dat anders lezen: crypto-investeringen worden beschermd en zwarte mannen profiteren hiervan (maar anderen ook). Ik weet niet waarom ze dit claimt. Investeren zwarte mannen veel in crypto’s? Maken ze notoir slechte keuzes?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken?
Hangt er helemaal vanaf wat de context is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar we weten beide dat wanneer Geertje perks aan blanken zou toezeggen je furieus zou zijn toch.
Ofwel racial profiling is in zo'n situatie dat wel ok, maar gebruiken we racial profiling in de misdaad dan schreeuwt men weer moord en brand.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als de gezondheid van zwarte mannen blijkbaar gemiddeld slechter is dan die van andere doelgroepen is het helemaal geen schande om daar als politicus aandacht aan te besteden.
Dat is het ook. Er schijnt ook bij de Democraten echt ruzie te zijn nu. Met name omdat er een kans is dat ze ook het Huis gaan verkiezen (senaat en zelfs presidentschap wordt nu al kansloos geacht).quote:
Oh, was dat het plan dan?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
Harris paniekvoetbal aan het spelen. Vandaag bij Fox en gesprekken met Joe Rogan zijn aan de gang.
Iets zegt mij dat hun plannetje om Harris uit de pers te houden niet helemaal gewerkt heeft.
Zo klopt ie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou toen Geertje criminele Marokkanen een uitzetting beloofde was het hek anders van de dam.
Dit is inderdaad het grote probleem wat de meeste mensen in Europa niet zien. Je hebt twee keuzes, beiden dramatisch slecht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja het is in de VS wel dat beide kanten volledig van het pad zijn, ik denk dat je niet per se kan stellen dat de hele achterban verknipt is.
Is je niet opgevallen dat Harris in het begin geen enkel interview deed? Dat was op zeker moment dagelijks in het nieuws. Pas toen het kaartenhuis ineens zakte ging ze interviews doen en dat zorgde voor een versnelling van het instorten van het kaartenhuis.quote:
Nou is dat echt standaard. Goed, afgelopen verkiezing had ik blind op Biden gestemd vanwege het nog veel beroerdere alternatief, maar alle Amerikaanse verkiezingen daarvoor die ik heb meegemaakt had ik niet kunnen kiezen omdat het inderdaad steeds een keuze voor de minst slechte kandidaat is, ipv de beste.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het grote probleem wat de meeste mensen in Europa niet zien. Je hebt twee keuzes, beiden dramatisch slecht.
Zo klopt ie niet, dan had hij wel het woord crimineel gebruikt. En ook als hij crimineel bedoeld had was het belachelijk. Ik ben tegen criminaliteit, niet tegen specifiek Marokkaanse criminaliteit.quote:
Nope. Dat is niet wat hij zei.quote:
2016 was ook wel duidelijk toch? Althans, voor mij was duidelijk wat voor corrupt stuk vlees we in de kuip hadden met Trump.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is dat echt standaard. Goed, afgelopen verkiezing had ik blind op Biden gestemd vanwege het nog veel beroerdere alternatief, maar alle Amerikaanse verkiezingen daarvoor die ik heb meegemaakt had ik niet kunnen kiezen omdat het inderdaad steeds een keuze voor de minst slechte kandidaat is, ipv de beste.
Ik weet nu nog steeds niet of ik ontevreden moet zijn dat Trump toen won, Hillary Clinton is denk ik buiten Trump de slechtste presidentskandidaat die ik ooit heb meegemaakt. De keuze tussen die 2... ik denk dat het voor de VS uiteindelijk beter was dat Trump won, anders waren de Democraten net zo ontspoord als de Republikeinen nu.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
2016 was ook wel duidelijk toch? Althans, voor mij was duidelijk wat voor corrupt stuk vlees we in de kuip hadden met Trump.
De speech die vooraf ging aan de 'minder minder' uitspraak ging over criminele marokkanen. Dus daar doelde hij wel degelijk op. En nog steeds. Waar het uitzetten betreft. Voor niet criminele moslims wil hij terugkeer aanmoedigen, aantrekkelijk maken en invoer verminderen. Niks mis mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo klopt ie niet, dan had hij wel het woord crimineel gebruikt. En ook als hij crimineel bedoeld had was het belachelijk.
Ook bij Obama?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is dat echt standaard. Goed, afgelopen verkiezing had ik blind op Biden gestemd vanwege het nog veel beroerdere alternatief, maar alle Amerikaanse verkiezingen daarvoor die ik heb meegemaakt had ik niet kunnen kiezen omdat het inderdaad steeds een keuze voor de minst slechte kandidaat is, ipv de beste.
Oh ik ook hoor, maar als je twee nationaliteiten hebt en je vindt de niet-Nederlandse het belangrijkst, dan mag wmb in geval van ernstig crimineel gedrag de Nederlandse nationaliteit afgenomen worden en de persoon terug naar het land van zijn dromen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ben tegen criminaliteit, niet tegen specifiek Marokkaanse criminaliteit.
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden. Nog los van de verdere institutionele rot in de VS dankzij Trump en co.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet nu nog steeds niet of ik ontevreden moet zijn dat Trump toen won, Hillary Clinton is denk ik buiten Trump de slechtste presidentskandidaat die ik ooit heb meegemaakt. De keuze tussen die 2... ik denk dat het voor de VS uiteindelijk beter was dat Trump won, anders waren de Democraten net zo ontspoord als de Republikeinen nu.
Ontspoord in welke zin? Wat vond jij zo slecht aan Clinton? (ook in vergelijking met Biden, Obama e.d.)quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet nu nog steeds niet of ik ontevreden moet zijn dat Trump toen won, Hillary Clinton is denk ik buiten Trump de slechtste presidentskandidaat die ik ooit heb meegemaakt. De keuze tussen die 2... ik denk dat het voor de VS uiteindelijk beter was dat Trump won, anders waren de Democraten net zo ontspoord als de Republikeinen nu.
"Amerikaanse centrum" Clinton?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden. Nog los van de verdere institutionele rot in de VS dankzij Trump en co.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ontspoord in welke zin? Wat vond jij zo slecht aan Clinton? (ook in vergelijking met Biden, Obama e.d.)
Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa. Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland.
Clinton en Cheney zijn twee handen op een buik. Dus de gedachte dat onder Clinton de vrede meer gewaarborgd is, is niet erg logisch.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden.
Dat onderschrift van jou en dan achter Trump en kornuiten aan lopen.quote:
Biden en Obama zijn verbinders, mensen die de boel bij elkaar willen houden en samen willen werken met iedereen. Hillary Clinton was alles behalve dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ontspoord in welke zin? Wat vond jij zo slecht aan Clinton? (ook in vergelijking met Biden, Obama e.d.)
Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa.
Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland, uitbuiters en onderdrukkersland.
Als je Harris nog slechter vindt, dan ben je geen Trump fan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa.
Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland, uitbuiters en onderdrukkersland.
Een paar dingen:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat onderschrift van jou en dan achter Trump en kornuiten aan lopen.
De logica is ver te zoeken.
Poetin zou minder kans hebben gezien zonder zijn vrienden aan de knoppen. Dat lijkt me helder.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Amerikaanse centrum" Clinton?
Qua politiek beleid zelfde voet verder, dat wel ja.
Poetin meer in zijn hok? Want?
Midden oosten minder heet? Want?
Institutionele rot door trump? Want?
Zowel Clinton als de opperrechters die ze had verkozen ten opzichte van de religieuze radicalen die Trump koos ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Amerikaanse centrum" Clinton?
Qua politiek beleid zelfde voet verder, dat wel ja.
Omdat Trump hem geen strobreed in de weg legde en hem adoreert. Hij gaf nota bene aan Putins woord te vertrouwen boven zijn eigen inlichtingendiensten. Ik snap dat dat in BNW vast wel een gangbare mening kan zijn, maar in de grotemensenwereld is het absurd. https://www.bbc.com/news/world-europe-44852812quote:Poetin meer in zijn hok? Want?
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel. Wat Trump nota bene ook in Afghanistan gedaan had, waar hij unilateraal onderhandelde met de Taliban, wat later leidde tot catastrofe ... ook zo'n lekker voortvloeisel van zijn termijn.quote:Midden oosten minder heet? Want?
- niet erkennen van de verkiezingsuitslagquote:Institutionele rot door trump? Want?
Want Trump is Poetins vriend?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
Poetin zou minder kans hebben gezien zonder zijn vrienden aan de knoppen. Dat lijkt me helder.
Netanyahu heeft een plicht zijn volk te beschermen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
Netanyahu zou geen signaal hebben gekregen dat hij los kon gaan. Niet een verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem. Geen opvoering van het aantal drone aanvallen.
Bestorming? Lol, dat uberhaupt verwijten aan Trump is al heel wat, dat mensen Trump zijn woorden hebben aangegrepen dat zou allicht nog kunnen, Trump daarvoor terechtwijzen... 2e stap, en dat wilde ze ook proberen maar is niet gelukt voor zover ik weet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
Institutionele rot lijkt me duidelijk. De democratie wordt van onderop en bovenaf aangevallen en het stemrecht wordt beperkt. De bestorming is daarvan slechts ene symbool.
Kleine percentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.quote:
Was dit nou niet met een sisser afgelopen? Maar wat heeft invloed van RUsland eigenlijk te maken met specifiek Trump of Biden of Harris?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Omdat Trump hem geen strobreed in de weg legde en hem adoreert. Hij gaf nota bene aan Putins woord te vertrouwen boven zijn eigen inlichtingendiensten. Ik snap dat dat in BNW vast wel een gangbare mening kan zijn, maar in de grotemensenwereld is het absurd. https://www.bbc.com/news/world-europe-44852812
Iran zit lekker te stoken daar, en onderdrukt zijn eigen volk, ben je ook zo pro Noord-Korea of ben je daar wel bij zinnen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel. Wat Trump nota bene ook in Afghanistan gedaan had, waar hij unilateraal onderhandelde met de Taliban, wat later leidde tot catastrofe ... ook zo'n lekker voortvloeisel van zijn termijn.
Decriminalisering van de War on Drugs lijkt me alleen maar gezond. Had 30 jaar geleden al moeten gebeuren. De VS heeft een idioot hoog percentage aan gevangenen (klassenjustitie).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je Harris nog slechter vindt, dan ben je geen Trump fan.
Het probleem is gewoon dat Harris meest waarschijnlijk een agenda heeft die gaat leiden tot meer kans op oorlogen, meer globalisme, meer schaalvergroting en monopolisme (Lina Khan zou er bij haar uitvliegen), enz.
Ik denk dat jij ook allesbehalve blij zou worden van haar agenda.
En dan zwijg ik nog maar over haar agenda ter zake van decriminalisering, defund the police, ideologische bullshit, enz.
Even alleen op Iran ingaande: hoe zeer ik ook destijds vond dat Trump een fout maakte ter zake van Iran, het geld dat Biden beschikbaar stelde aan Iran is gebruikt om Israël aan te vallen…quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zowel Clinton als de opperrechters die ze had verkozen ten opzichte van de religieuze radicalen die Trump koos ja.
[..]
Omdat Trump hem geen strobreed in de weg legde en hem adoreert. Hij gaf nota bene aan Putins woord te vertrouwen boven zijn eigen inlichtingendiensten. Ik snap dat dat in BNW vast wel een gangbare mening kan zijn, maar in de grotemensenwereld is het absurd. https://www.bbc.com/news/world-europe-44852812
[..]
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel.
[..]
- niet erkennen van de verkiezingsuitslag
- proberen de verkiezing te stelen door van 7 staten de stemmen te overriden met frauduleuze electorale stembiljetten
- Oekraine afpersen voor steun in zijn persoonlijke presidentsverkiezing
- talloze pardons geven aan politieke vrienden
- de pers benoemen tot vijand van het volk
moet ik nog even door gaan?
Als jij serieuze aanwijzingen hebt voor foute tellingen dan mag je dat ook serieus nemen, in Nederland heb je ook hertellingen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
- niet erkennen van de verkiezingsuitslag
- proberen de verkiezing te stelen door van 7 staten de stemmen te overriden met frauduleuze electorale stembiljetten
- Oekraine afpersen voor steun in zijn persoonlijke presidentsverkiezing
- talloze pardons geven aan politieke vrienden
- de pers benoemen tot vijand van het volk
moet ik nog even door gaan?
Ik heb het niet over drugs (wat dat betreft ben ik het ermee eens), maar bv de tot 950 dollar mag je effectief stelen, wat kleine ondernemers keihard raakt. Ja, dat is door Harris in gang gezet…quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Decriminalisering van de War on Drugs lijkt me alleen maar gezond. Had 30 jaar geleden al moeten gebeuren.
'Globalisme' is op zich niet verkeerd. Dat betekent samenwerking en het overeind houden van de orde zoals we die na WO2 kennen. Dus niet een nieuwe (alternatieve) orde geleid door China, Orban en Rusland.
Anti-trust is bij Republikeinen al helemaal niet in goede handen. Ook bij Trump niet. Dat weet jij ook wel!
Clinton was van de oorlogen. Bij Harris zie ik dat niet zo. Met Trump zijn karakter en 100+ generaals achter zich ligt oorlog meer voor de hand, en unilateraal beleid.
Ik ken jouw extreem-rechtse uitbuiters en klassenmaatschappij agenda. Net als in de jaren 20 en 30 sluit burgerlijk rechts zich aan bij fascisme.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:07 schreef ludovico het volgende:
Kleine percentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.
Je moet een stapje verder denken, dit "voorzorgprincipe" heeft nogal wat consequenties, als je dat eindeloos oprekt is niks meer mogelijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Dat onderschrift van jou: juist Republikeinen geven dat soort toestanden vrij spel en zorgen niet voor de institutionele inbedding om dat tegen te gaan.
Dat willen ze hier dus ook via de EU.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
die wil namelijk andere meningen gaan verbieden.
Terechte kritiek op Harris en heel Nederland is opeens een Trump fan en fascistisch.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Financial gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja het is in de VS wel dat beide kanten volledig van het pad zijn, ik denk dat je niet per se kan stellen dat de hele achterban verknipt is.
Je moet sowieso wat beter naar Pikkety gaan luisteren, dat inkomen uit inkomsten is echt niet zo heilig, als je groeiende ongelijkheid wilt aanpakken kan je beter naar vermogen gaan kijken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
rcentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.
Naja het schijnt dat de ghetto's niks kregen en dat de afro amerikaanse gemeenschap daarom stemde op Bidenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat was allemaal niet op basis van ras!
Waarom zou welke politicus dan ook crypto een goed idee vinden?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Finance gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).
Bij Trump vind ik het lastig in te schatten wat hij écht van crypto's begrijpt. Regelmatig komt hij als een onbenul over. En vertrouwen dat hij zich aan zijn beloftes houdt om de industrie geen strobeed in de weg te leggen doe ik niet. Aan de andere kant: van Harris weten we dat ze er niks van begrijpt en is het waarschijnlijk dat ze het draconische beleid van Biden voort gaat zetten. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen vanuit cryptoperspectief zou ik het wel weten.
Niemand is tegen een hertelling als daar grond voor is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij serieuze aanwijzingen hebt voor foute tellingen dan mag je dat ook serieus nemen, in Nederland heb je ook hertellingen.
In de VS werkt het zo dat elke staat "electors" heeft. Zij zijn formeel de mensen die hun stem uitbrengen op de kandidaten. Het volk kiest in essentie die electors en die electors sturen hun stemmen naar Washington DC die in 2021 op 6 januari geteld zouden worden.quote:Frauduleuze electorale stembiljetten? Wat?
Trump hield militaire steun achter waar hij in ruil voor een "onderzoek" wilde naar Biden. https://www.justice.gov/olc/opinion/file/1205711/dlquote:Oekraine afpersen? Wat?
Ja, kerel, verdiep je zelf anders eens wat? Dit komt erg over als sea-lioning.quote:Welke "pardon" was niet ethisch?
quote:De pers als vijand van het volk? Wat? Hij noemt mainstream inderdaad vaak fake-news, maar die hebben ook boter op het hoofd met hun bias.
Zeker, ik ben een fel tegenstander van de centrale bank. En je vraag is terecht: waarom zou welke politicus dan ook zo'n belangrijk machtsmiddel uit handen willen geven?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou welke politicus dan ook crypto een goed idee vinden?
Je snapt dat als je voor crypto bent dat je tégen de centrale bank bent?
Voor een nuttige discussie zul je de diepe geschiedenis in moeten gok ik, beetje naar de tijd van het afschaffen van de goudstandaard.
Ok top.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niemand is tegen een hertellingen.
Klinkt lekker vaag, beetje complotterig, maar laat de rechter het maar uitzoeken?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
In de VS werkt het zo dat elke staat "electors" heeft. Zij zijn formeel de mensen die hun stem uitbrengen op de kandidaten. Het volk kiest in essentie die electors en die electors sturen hun stemmen naar Washington DC.
In 7 staten lieten ze Republikeinse electors frauduleuze electoral vote documenten opstellen, waar velen ook voor zijn aangeklaagd trouwens, en naar DC sturen, waar Trump Pence onder druk zette om op 6 januari de echte electorale stemmen niet te tellen, maar de fake electorale stemmen wel, of op zijn minst die dubbele stemming aan te grijpen als kans om de echte niet te tellen.
Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot
Klinkt bijzonder. Maar control F op military geeft in je document geen hit?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Trump hield militaire steun achter waar hij in ruil voor een "onderzoek" wilde naar Biden. https://www.justice.gov/olc/opinion/file/1205711/dl
Die zijn allemaal fout?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja, kerel, verdiep je zelf anders eens wat? Dit komt erg over als sea-lioning.
Op zijn minst zijn campagne staf of campagne hulp: Flynn, Papadopoulos, van der Zwaan, Stone, Manafort, Bannon, Broidy
Politieke vrienden: Hunter, Arpaio, Libby, D'Souza
Vader van zijn schoonzoon: Kushner
Moordenaars in Irak: Behennam, Golsteyn, Lorance
etc etc
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, ik ben een fel tegenstander van de centrale bank. En je vraag is terecht: waarom zou welke politicus dan ook zo'n belangrijk machtsmiddel uit handen willen geven?
Ach, de leugen van project 2025 weer… *zucht*quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vandaar dus ook Project 2025 (democratie en tegenmachten slopen).
Kleptocratie tot in de eeuwigheid.
FTM.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat willen ze hier dus ook via de EU.
Het zijn instituten waar we geen directe democratische controle meer ophebben, dus dat is ook de methode om het in te voeren.
Tis nogal de vraag wie daadwerkelijk vindt dat dit allemaal handig en verstandig is. Hoe is dit monster zo gegroeid?
Harris denkt waarschijnlijk nog steeds dat crypto in de wolkjes boven haar zit. Daarom vindt ze het ook zo eng: voor je het weet is het onbewolkt op een dat dat je ermee wil betalen en is alles weg.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Financial gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).
Bij Trump vind ik het lastig in te schatten wat hij écht van crypto's begrijpt. Regelmatig komt hij als een onbenul over. En vertrouwen dat hij zich aan zijn beloftes houdt om de industrie geen strobeed in de weg te leggen doe ik niet. Aan de andere kant: van Harris weten we dat ze er niks van begrijpt en is het waarschijnlijk dat ze het draconische beleid van Biden voort gaat zetten. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen vanuit cryptoperspectief zou ik het wel weten.
Die inflatie is niet per ongeluk. De VS en de EU zitten in een situatie waarbij inflatie nodig is. Voor de politiek omdat de schulden onbeheersbaar zijn geworden en voor de kapitaalkrachtigen, die de politici influisteren, dan wel in hun zak hebben, is het gewoon een kans om nog meer geld naar zich toe te harken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.
Maar met name als het slecht gaat - zie Keynes -.
Mensen die niks meer uitlenen want kans op verlies van de vordering.... Dus hogere rentes... Dus nog minder economische activiteit etc.
Anyhow, de geldhoeveelheid neemt veel te veel toe naar mijn smaak inclusief de lonen etc etc, allemaal geldontwaarding at play.
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk het door de doorsneeburger wordt gevonden, maar de sterk oplopende staatsschuld is in mijn bubbel een belangrijk verkiezingsthema.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.
Maar met name als het slecht gaat - zie Keynes -.
Mensen die niks meer uitlenen want kans op verlies van de vordering.... Dus hogere rentes... Dus nog minder economische activiteit etc.
Anyhow, de geldhoeveelheid neemt veel te veel toe naar mijn smaak inclusief de lonen etc etc, allemaal geldontwaarding at play.
Politiek gezien mag je het er ook best over hebben als een bepaalde doelgroep daarin oververtegenwoordigt is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ofwel racial profiling is in zo'n situatie dat wel ok, maar gebruiken we racial profiling in de misdaad dan schreeuwt men weer moord en brand.
Hoe wordt je daar als rijke machthebber beter van dan?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die inflatie is niet per ongeluk. De VS en de EU zitten in een situatie waarbij inflatie nodig is. Voor de politiek omdat de schulden onbeheersbaar zijn geworden en voor de kapitaalkrachtigen, die de politici influisteren, dan wel in hun zak hebben, is het gewoon een kans om nog meer geld naar zich toe te harken.
Het zijn interessante tijden die voor ons liggen.
Wie zijn dan de mensen met de vorderingen via leningen? Zij die uitlenen en met banksaldo zijn diegene die interen op inflatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die inflatie is niet per ongeluk. De VS en de EU zitten in een situatie waarbij inflatie nodig is. Voor de politiek omdat de schulden onbeheersbaar zijn geworden en voor de kapitaalkrachtigen, die de politici influisteren, dan wel in hun zak hebben, is het gewoon een kans om nog meer geld naar zich toe te harken.
Maar gelukkig pleit Trump voor een explosieve verhoging van importheffingen over de gehele linie, dus het komt dan vast goed met die inflatie. Ook zorgen zijn plannen ervoor dat de staatsschuld nog veel verder omhoog schiet, maar liefst twee keer zoveel als Harris.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou verzin een percentage, zegge 60%, iedereen die daar in niet crisistijd van afwijkt moet met minimaal 3% op jaarbasis van het BBP aflossen, anders wordt mama boos?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk het door de doorsneeburger wordt gevonden, maar de sterk oplopende staatsschuld is in mijn bubbel een belangrijk verkiezingsthema.
Het belangrijkste thema is vrij simpel en dat is dat een doosje eieren $ 10 kost en een post pastasaus $ 11. Dat dat het indirecte gevolg is van de opgelopen staatsschuld (i.e. van de ongebreidelde steunmaatregelen (óók onder Trump) zal ze wat. En als dat al je thema is, dan zat je in theorie goed bij de hawkish Republikeinen, maar die geven nóg meer uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk het door de doorsneeburger wordt gevonden, maar de sterk oplopende staatsschuld is in mijn bubbel een belangrijk verkiezingsthema.
Mij staat bij dat tijdens zijn presidentschap de staatsschuld ook vrolijk opliep.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar gelukkig pleit Trump voor een explosieve verhoging van importheffingen over de gehele linie, dus het komt dan vast goed met die inflatie. Ook zorgen zijn plannen ervoor dat de staatsschuld nog veel verder omhoog schiet, maar liefst twee keer zoveel als Harris.
Ik vraag me soms af in welke mate........... Er hier sprake is van een uit de hand lopende scheefgroei, hoe gaat het met de handelsbalans van USA?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe wordt je daar als rijke machthebber beter van dan?
De VS heeft de inflatie trouwens beter onder controle dan de EU
Je kon zo lekker goedkoop lenen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mij staat bij dat tijdens zijn presidentschap de staatsschuld ook vrolijk opliep.
[ afbeelding ]
Inflatie is het gevolg van instroom van meer en meer geld. Dat geld gaat heel beperkt naar de gewone man en de rest linea recta naar de bezittende klasse.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe wordt je daar als rijke machthebber beter van dan?
De VS heeft de inflatie trouwens beter onder controle dan de EU
Ziet er ook beroerd uit:quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:58 schreef Hexagon het volgende:
De absolute staatsschuld is ook niet zo interessant. Wel het percentage van het BBP.
Dat soort risico’s zijn vaak weer afgedekt en uiteindelijk zijn het steevast de banken die dan de nek in de strop hebben. Dat lossen we op door bailouts (want too big to fail) en dat doen we middels bijprinten van geld.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie zijn dan de mensen met de vorderingen via leningen? Zij die uitlenen en met banksaldo zijn diegene die interen op inflatie.
Ik heb al eens eerder gezegd dat voor de gewone man waarschijnlijk Harris op korte termijn beter is, vanuit de economie geredeneerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar gelukkig pleit Trump voor een explosieve verhoging van importheffingen over de gehele linie, dus het komt dan vast goed met die inflatie. Ook zorgen zijn plannen ervoor dat de staatsschuld nog veel verder omhoog schiet, maar liefst twee keer zoveel als Harris.
Dat was wel een doosje biologisch dynamische eieren in een dure winkel en de zogenaamde kritisch denkende maga volgers trapt meteen erin en neemt het gepushte talking point over dat het allemaal zo duur is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Het belangrijkste thema is vrij simpel en dat is dat een doosje eieren $ 10 kost en een post pastasaus $ 11.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Dat soort risico’s zijn vaak weer afgedekt en uiteindelijk zijn het steevast de banken die dan de nek in de strop hebben. Dat lossen we op door bailouts (want too big to fail) en dat doen we middels bijprinten van geld.
Allemaal inflatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Het is echt meer en meer op een pyramidespel aan het lijken.
Ik hoop dat het anders gaat lopen, maar ik vermoed van niet. Ik denk serieus dat de dow over 2 jaar wel eens kan zijn verdubbeld tov nu.
En nee, dat is geen goed teken.
Slechte gewoonten van het volk? Wat dacht je van het gat in de hand van de overheid?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
Inflatie is simpelweg een van de draaiknoppen om economie en financien te beheren.
Die knop moet je gebruiken bij onheil dat door bijvoorbeeld natuurrampen of pandemien wordt veroorzaakt. Niet om slechte gewoonten van het volk op te lossen zoals in Griekenland het geval was.
De politiek.quote:
Weet je wat het meest schrikbarende is? Dat dit soort cijfers in de historie eigenlijk altijd hebben geleid tot een reset.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ziet er ook beroerd uit:
[ afbeelding ]
De politiek is een vertaling van dat volk. Het zijn geen uit de ruimte gezonden wezens.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Slechte gewoonten van het volk? Wat dacht je van het gat in de hand van de overheid?
Korte en lange termijn. Als Trump de explosieve verhoging van importheffingen doorzet, dan schaadt dat de economie en zal de relatie met bondgenoten verslechteren. Die koers pakt rampzalig uit voor de VS en het westen als geheel.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder gezegd dat voor de gewone man waarschijnlijk Harris op korte termijn beter is, vanuit de economie geredeneerd.
Daar zal men echter wel een hoop aan vrijheden voor moeten inleveren.
Wat bedoel je precies met een 'reset'?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je wat het meest schrikbarende is? Dat dit soort cijfers in de historie eigenlijk altijd hebben geleid tot een reset.
En dat doe je middels een oorlog. Een wereldoorlog bv. Momenteel zijn Amerika, Europa, Rusland, China, Japan en het Midden-Oosten zich daarop zeer duidelijk aan het voorbereiden.
Links geeft graag uit. Die weten nog wel een leuk projectje onder het mom van kunst wat écht moet blijven bestaan, al vindt niemand het het geld waard.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De politiek is een vertaling van dat volk. Het zijn geen uit de ruimte gezonden wezens.
Wat dacht je van pensioengeld?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Dus het risico van inflatie ligt bij de banken, maar als alles de pan uit stijgt worden die wel gecompenseerd met (inflationair) gratis geld.
Dus alleen de leek met wat spaargeld blijft over.
Rechts is net zo goed van de Sinterklazerij, maar dan op andere gebieden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Links geeft graag uit. Die weten nog wel een leuk projectje onder het mom van kunst wat écht moet blijven bestaan, al vindt niemand het het geld waard.
Ja, die worden zelfs gedwongen in staatspapier te investeren met lange looptijd tegen negatieve rentes, met een SWAP er bovenop, om het risico op nóg negatievere rentes te dekken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dacht je van pensioengeld?
Maar eigenlijk nog erger: op Nederland na is de basis van pensioenen in Europa het omslagstelsel. Nog zo’n pyramidespel…
Enter vergrijzing…
Nee, de toekomst ziet er helemaal niet rooskleurig uit.
Moeten ze maar mee kappen dan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts is net zo goed van de Sinterklazerij, maar dan op andere gebieden.
Streefpercentage van wat?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moeten ze maar mee kappen dan.
Maar toch, de oplossing.... grondwettelijk streefpercentage vaststellen?
Zelfs de Wall Street Journal geeft toe (om daarna wel Biden aan te vallen):quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Het belangrijkste thema is vrij simpel en dat is dat een doosje eieren $ 10 kost en een post pastasaus $ 11. Dat dat het indirecte gevolg is van de opgelopen staatsschuld (i.e. van de ongebreidelde steunmaatregelen (óók onder Trump) zal ze wat. En als dat al je thema is, dan zat je in theorie goed bij de hawkish Republikeinen, maar die geven nóg meer uit.
60% BBP, niet meer dan 3% schuld per jaar opbouw tenzij bijzondere economische omstandigheden zoals een economische crisis.quote:
Je haalt correlatie en causatie door elkaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Zelfs de Wall Street Journal geeft toe (om daarna wel Biden aan te vallen):
Big Profits and High Prices: There Is a Connection
https://www.wsj.com/econo(...)ion-economy-e66da175
Half of recent US inflation due to high corporate profits, report finds
https://www.theguardian.c(...)by-corporate-profits
https://www.epi.org/blog/(...)n-are-indeed-linked/
Nee, niet bepaald. Circa de helft van de inflatie wordt veroorzaakt door de winsten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je haalt correlatie en causatie door elkaar.
Ik heb in LA genoeg zelf boodschappen gedaan om te kunnen constateren dat de prijzen gewoon enorm hoog zijn (nog even daargelaten dat je zelden normale boodschappen kan doen). Dat is geen MAGA-fantasieverhaal.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:09 schreef Basp1 het volgende:
Dat was wel een doosje biologisch dynamische eieren in een dure winkel en de zogenaamde kritisch denkende maga volgers trapt meteen erin en neemt het gepushte talking point over dat het allemaal zo duur is.
Trump zal ongetwijfeld geremd worden door economen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Korte en lange termijn. Als Trump de explosieve verhoging van importheffingen doorzet, dan schaadt dat de economie en zal de relatie met bondgenoten verslechteren. Die koers pakt rampzalig uit voor de VS en het westen als geheel.
Wat betreft die vrijheden. Het zijn vooral de Republikeinen die zich de laatste jaren van hun meest repressieve kant laten zien. Het vernietigen van Roe v Wade leidde ertoe dat in meerdere rode staten abortus in extreme mate aan banden is gelegd. Of kijk naar het bizarre verbieden van boeken door Republikeinen en de spastische wijze hoe zij op transgenders en andere LHBTI'ers reageren.
En het deporteren van miljoenen mensen, zoals Trump wil, vind ik persoonlijk ook niet bepaald vrijheidsminnend beleid.
"Wordt veroorzaakt door"quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, niet bepaald. Circa de helft van de inflatie wordt veroorzaakt door de winsten.
De winstmarges van veel bedrijven liggen op recordhoogte...
Dat kent vele mogelijke vormen, maar het vereist destructie van bv het oude systeem, de oude munt, enz. en nieuwe afspraken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met een 'reset'?
Mooi toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, die worden zelfs gedwongen in staatspapier te investeren met lange looptijd tegen negatieve rentes, met een SWAP er bovenop, om het risico op nóg negatievere rentes te dekken.
Omwille van het beleid van DNB (?)
Het is een hardnekkig beeld maar er klopt vrij weinig van.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts is net zo goed van de Sinterklazerij, maar dan op andere gebieden.
Het is een shitshow, linksom of rechtsom. En niet alleen in de VS.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zelfs de Wall Street Journal geeft toe (om daarna wel Biden aan te vallen):
Big Profits and High Prices: There Is a Connection
https://www.wsj.com/econo(...)ion-economy-e66da175
Half of recent US inflation due to high corporate profits, report finds
https://www.theguardian.c(...)by-corporate-profits
https://www.epi.org/blog/(...)n-are-indeed-linked/
Dat wordt er met Trump natuurlijk niet beter op (ja, Harris ontslaat misschien de anti-trust ambtenaren, maar Trump doet daar een schep bovenop).
Net zoals de staatsschuld ja. Dat is altijd zo geweest met Republikeinen (en in Europa hebben de relatief linkse landen ook de laagste staatsschuld, Scandinavië). Sowieso sinds jouw held ReaganBill Clinton ruimde de puinhoop op.
Maar goed, de libertariërs laten wel weer hun ware gezicht zien.
Libertarian superstar Ayn Rand defended Native American genocide: "Racism didn't exist in this country until the liberals brought it up"
EXCLUSIVE: New transcript of Rand at West Point in '74 enthusiastically defends extermination of Native Americans
https://www.salon.com/201(...)ge_native_americans/
Dit is hun ware kwaadaardige gezicht.
Californië biedt een mooi inzicht in wat Democratisch beleid doet. Prachtige staat. Maar echt compleet verneukt inmiddels.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb in LA genoeg zelf boodschappen gedaan om te kunnen constateren dat de prijzen gewoon enorm hoog zijn (nog even daargelaten dat je zelden normale boodschappen kan doen). Dat is geen MAGA-fantasieverhaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat wordt er met Trump zeker niet beter op en daarom is dit ook zo'n onmogelijk dilemma voor zwevende kiezers of voor kiezers met een traditioneel Republikeins gedachtegoed, die walgen van Trump als persoon en van het beleid van de huidige partij of juist voor kiezers met een traditioneel Democratisch gedachtegoed, die zich door de partij in de steek gelaten voelen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Dat wordt er met Trump natuurlijk niet beter op (ja, Harris ontslaat misschien de anti-trust ambtenaren, maar Trump doet daar een schep bovenop).
Het scheelt natuurlijk een hoop als je gratis geld hebt als je een schop in de grond zet hè, dan is links beleid een stuk makkelijker uitvoerbaar.quote:Net zoals de staatsschuld ja. Dat is altijd zo geweest met Republikeinen (en in Europa hebben de relatief linkse landen ook de laagste staatsschuld, Scandinavië). Sowieso sinds jouw held Reagan Bill Clinton ruimde de puinhoop op.
Ik ben geen libertariër - je blijft alles wat naar economisch rechts ruikt maar onder die noemer laten vallen, maar het blijft ook overdreven opblazen.quote:Maar goed, de libertariërs laten wel weer hun ware gezicht zien.
Dan bemoeid het fonds - waar je niet voor kiezen - mensen als Rossenmoller als commissaris, die dan gaat bepalen dat je geen aandelen Shell meer mag hebben in het fonds - waar jouw geld in zit - waar je niet voor kunt kiezen - omdat het niet groen is o.i.d. - waardoor jouw geld met politieke kleur wordt gealloceerd.quote:
(Fors) meer libertarisch is al snel goed.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:29 schreef nostra het volgende:
Ik ben geen libertariër - je blijft alles wat naar economisch rechts ruikt maar onder die noemer laten vallen, maar het blijft ook overdreven opblazen.
Natuurlijk helpen bodemschatten maar de geschiedenis leert dat eerder de rechterkant het adagium volgt van 'drill, baby, drill' en daar komt bij dat er ook heel veel succesvolle linksige gebieden zijn zonder olie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:29 schreef nostra het volgende:
Het scheelt natuurlijk een hoop als je gratis geld hebt als je een schop in de grond zet hè, dan is links beleid een stuk makkelijker uitvoerbaar.
Is dat zo? Trump heeft daar het Congres niet voor nodig. Tijdens zijn vorige termijn verhoogde hij al de importheffingen voor Canada en de EU, ondanks dat dit ten strengste werd afgeraden door economen. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat hij zich daar iets van zou trekken?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump zal ongetwijfeld geremd worden door economen.
Het gaat er niet om wiens fout of blunder het is. De Republikeinen grijpen de uitspraak van het Hooggerechtshof aan om in staten abortus illegaal te maken of aan banden te leggen. Jij had het over het beperken van vrijheden: dat is dus een praktijkvoorbeeld.quote:Roe v Wade is vooral een blunder van de politiek, want juridisch was vanaf het begin af aan duidelijk dat het wankel was. Had men om moeten zetten in federale wetgeving toen het kon. Al gruwel ik van politieke benoemingen en zeker van rechters die eerst in de bijbel kijken en dan pas in de wet.
Beide partijen slaan door. Reps stellen zich ronduit vijandig op richting alles wat met trasngenders te maken heeft. Deze houding is in alle opzichten verkeerd en zoals het conservatieven betaamt slaat dat altijd door naar extreme wetgeving (zie abortus). Er moeten beperkingen zijn, maar over het geheel genomen zou ik zeggen: laat mensen toch lekker zelf bepalen.quote:Ten aanzien van de transactivisten hebben de Republikeinen gelijk. Wat er in de VS gebeurt is een schande. Ken je de WPATH files? Gelukkig zie je dat in Europa al hard op de rem wordt gestampt door veel landen. En dat is geen transfobie (al zal bij de Republikeinen uiteraard hun achterlijke geloof meespelen), maar bescherming van minderjarigen tegen een experiment op Mengele niveau wat de Democraten nog verder uit willen rollen.
15-20 miljoen mensen deporteren is de wet handhaven? En dan heb ik het nog niets eens over de desastreuze gevolgen voor de economie. Want de 15-20 miljoenen werken gewoon en geven hun geld uit in de VS. Wat denk je dat er gebeurt als je al deze mensen in een klap onttrekt uit de economie?quote:Deporteren van illegalen is gewoon de wet handhaven.
Weet niet hoe jij het verbieden van boeken noemt, maar dat komt toch aardig overeen met waar jij de Dems van beschuldigt. Al ben ik met je eens dat de woke-brigade daarin te ver doorschiet. Zij vormen echter niet de mainstream van de Democratische partij, dit in tegenstelling tot de boekverbieders van de GOP.quote:De Democraten willen ongewenste meningen verbieden. Dat is de bijl zetten aan de wortels van de democratie.
volgens de eggprice index 2024 betaal je in California 6 dollar voor 12 eieren wat gewoon normale Nederlandse prijzen zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb in LA genoeg zelf boodschappen gedaan om te kunnen constateren dat de prijzen gewoon enorm hoog zijn (nog even daargelaten dat je zelden normale boodschappen kan doen). Dat is geen MAGA-fantasieverhaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lol, wat is dit nou, die mensen zijn illegaal?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
15-20 miljoen mensen deporteren is de wet handhaven? En dan heb ik het nog niets eens over de desastreuze gevolgen voor de economie. Want de 15-20 miljoenen werken gewoon en geven hun geld uit in de VS. Wat denk je dat er gebeurt als je al deze mensen in een klap onttrekt uit de economie?
En enkel illegalen? Trump wil ook Haïtianen het land uittrappen, terwijl die een legale status hebben
Dat zou zeker niet onverstandig zijn, alleen leidt het in de VS wel tot enorme haakse bochten (met ook een heel ambtenarenapparaat dat eruit geflikkerd wordt), ten opzichte van de veel subtielere verschuiving in bijvoorbeeld Nederland.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Maar nogmaals, ik zou vooral wat meer afwisseling willen in plaats van dat rechts altijd regeert (in zekere zin ook lange tijd de situatie in de VS).
Ehhhhh, ik betaal 30 cent ofzo voor een ei max? Ik denk eerder dat ze 22 cent ofzo kosten?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:37 schreef Basp1 het volgende:
volgens de eggprice index 2024 betaal je in California 6 dollar voor 12 eieren wat gewoon normale Nederlandse prijzen zijn.
Bizar eigenlijk, echt diep respect voor de agrarische sector.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhhhh, ik betaal 30 cent ofzo voor een ei max? Ik denk eerder dat ze 22 cent ofzo kosten?
Californië is natuurlijk niet dé Democratische staat bij uitstek. Dat was traditioneel eerder Massachussets.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Californië biedt een mooi inzicht in wat Democratisch beleid doet. Prachtige staat. Maar echt compleet verneukt inmiddels.
Zo is de Verenigde Staten altijd geweest, vanaf oprichting. Dat klopt en de beleidsvrijheid van Staten is beperkt. De Grondwet is beknellend.quote:En als je niet rijk bent is het helemaal kut met peren.
De VS knijpt al decennia een oogje dicht. Daarom kunnen illegalen daar ook gewoon aan het werk (Trump weet daar alles van).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol, wat is dit nou, die mensen zijn illegaal?
Het is een rechtsstaat hè?
Het is niet eens een keuze want dat gaat nooit lukken, alsof ze 15 miljoen mensen zichtbaar hebben die ze zo kunnen oppakken...quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VS knijpt al decennia een oogje dicht. Daarom kunnen illegalen daar ook gewoon aan het werk (Trump weet daar alles van).
Of dat een verstandige beleidskeuze is, laat ik even in het midden. Maar als je 15-20 miljoen mensen onttrekt uit de economie dan heeft dat simpelweg zware gevolgen. Bedrijven raken hun personeel kwijt en winkels hun consumenten. Deportaties op deze schaal kunnen een keuze zijn, maar daar zitten wel consequenties aan vast.
Hoe hoog waren de modale lonen in de vs ook weer tov Nederland en zet dat eens in verhouding tot die ei prijs.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhhhh, ik betaal 30 cent ofzo voor een ei max? Ik denk eerder dat ze 22 cent ofzo kosten?
Dat gaat wel aardig op.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:49 schreef Basp1 het volgende:
Goed onze inkopers van de ah en Jumbo zijn dus blijkbaar stukken beter in het uitknijpen van boeren dan die in de vs
[..]
Hoe hoog waren de modale lonen in de vs ook weer tov Nederland en zet dat eens in verhouding tot die ei prijs.
Trump suggereert dat ze 15-20 miljoen mensen kunnen oppakken, om ze daarna het land uit te trappen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is niet eens een keuze want dat gaat nooit lukken, alsof ze 15 miljoen mensen zichtbaar hebben die ze zo kunnen oppakken...
Maar nogmaals, ze pretenderen rechtsstaat te zijn, dan mag je de wet handhaven.
Ja, kost je alleen 10 jaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump suggereert dat ze 15-20 miljoen mensen kunnen oppakken, om ze daarna het land uit te trappen.
Nogmaals, het staat de Republikeinen vrij dat te proberen. Ik geef slechts aan dat dit niet zonder gevolgen is.
Vrijheid, Progressive style...quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan bemoeid het fonds - waar je niet voor kiezen - mensen als Rossenmoller als commissaris, die dan gaat bepalen dat je geen aandelen Shell meer mag hebben in het fonds - waar jouw geld in zit - waar je niet voor kunt kiezen - omdat het niet groen is o.i.d. - waardoor jouw geld met politieke kleur wordt gealloceerd.
Zou je even wat dieper willen duiken in Californië?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
In ieder geval is het simplistisch om te denken dat 'links' voor vrij uitgeven en ontploffende staatsschulden staat. Zeker niet in de VS.
Ik ben het vooral eens met dat beide partijen doorslaan. Ik ga ook de idioterie aan de zijde van de GOP niet verdedigen, maar het verbieden van boeken in Texas is niet goed, maar je ziet het ook in diverse Universiteiten en daar waait de wind uit de andere hoek.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat zo? Trump heeft daar het Congres niet voor nodig. Tijdens zijn vorige termijn verhoogde hij al de importheffingen voor Canada en de EU, ondanks dat dit ten strengste werd afgeraden door economen. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat hij zich daar iets van zou trekken?
[..]
Het gaat er niet om wiens fout of blunder het is. De Republikeinen grijpen de uitspraak van het Hooggerechtshof aan om in staten abortus illegaal te maken of aan banden te leggen. Jij had het over het beperken van vrijheden: dat is dus een praktijkvoorbeeld.
[..]
Beide partijen slaan door. Reps stellen zich ronduit vijandig op richting alles wat met trasngenders te maken heeft. Deze houding is in alle opzichten verkeerd en zoals het conservatieven betaamt slaat dat altijd door naar extreme wetgeving (zie abortus). Er moeten beperkingen zijn, maar over het geheel genomen zou ik zeggen: laat mensen toch lekker zelf bepalen.
[..]
15-20 miljoen mensen deporteren is de wet handhaven? En dan heb ik het nog niets eens over de desastreuze gevolgen voor de economie. Want de 15-20 miljoenen werken gewoon en geven hun geld uit in de VS. Wat denk je dat er gebeurt als je al deze mensen in een klap onttrekt uit de economie?
En enkel illegalen? Trump wil ook Haïtianen het land uittrappen, terwijl die een legale status hebben
[..]
Weet niet hoe jij het verbieden van boeken noemt, maar dat komt toch aardig overeen met waar jij de Dems van beschuldigt. Al ben ik met je eens dat de woke-brigade daarin te ver doorschiet. Zij vormen echter niet de mainstream van de Democratische partij, dit in tegenstelling tot de boekverbieders van de GOP.
Tot bepaalde hoogte.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Het meest verontrustend is dat ze in MAGA-land het idee hebben dat ze met importheffingen een of ander economisch wondermiddel hebben ontdekt. Trump claimt dat deze heffingen worden betaald door het 'buitenland', waarmee dan binnenlandse uitgaven gefinancierd kunnen worden. Ook leidt het tot de terugkeer van de productie naar de VS, wat dan zorgt voor werkgelegenheid en algehele welvaart.
[ x ]
Het moge duidelijk zijn dat dit een kortzichtige en foutieve kijk is op protectionisme.
Verhoging importheffingen leidt tot een handelsoorlog. Dat zagen we ook tijdens de eerste termijn van Trump. De ene actie leidt tot een reactie. Trump verhoogde de importheffingen voor Franse wijnen, waarna de EU reageerde met een vergelijkbare maatregel voor specifieke Amerikaanse producten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tot bepaalde hoogte.
De VS importeert veel meer dan export.
Als de VS meer interne productie wilt dan gaat dit daar wel aan meehelpen. (Ceteris Paribus)
Dat andere landen dingen terug gaan doen... Ja, mogelijk.
Dat beide landen dan waarschijnlijk slechter af zijn, aannemelijk...
Je kan ook even duiken in Griekenland anno 2009.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je even wat dieper willen duiken in Californië?
In sommige gevallen valt er best wat voor te zeggen hoor, maar dan moet er wel sprake zijn van een soort van dumping.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Verhoging importheffingen leidt tot een handelsoorlog. Dat zagen we ook tijdens de eerste termijn van Trump. De ene actie leidt tot een reactie. Trump verhoogde de importheffingen voor Franse wijnen, waarna de EU reageerde met een vergelijkbare maatregel voor specifieke Amerikaanse producten.
Iedereen verliest.
Nu leven ze op de pof omdat er door een of ander niet te begrijpen reden de wisselkoers zo gunstig is voor de Amerikanen...quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het terugbrengen van productie klinkt op papier natuurlijk fantastisch. En dat kan het ook zijn. Maar als bedrijven daartoe worden gedwongen vanwege torenhoge importheffingen dan is de uitkomst onvermijdelijke minder profijtelijk voor de doorsnee Amerikaan. Want dat betekent dat je fabrikanten ook Amerikaanse lonen moeten betalen, en dat wordt dan weer doorberekend in de prijs. Lang verhaal kort: de consument is de sjaak.
Bij de AH zijn de goedkoopste eieren zo te zien 30 cent per stuk. Mijn biologische eitje kost er 42 cent per stuk. Dat soort dingen is echt wel snel duurder geworden (en nog steeds belachelijk goedkoop…).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk de dag dat de dollar valt van een jaar of 20 geleden. .quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nu leven ze op de pof omdat er door een of ander niet te begrijpen reden de wisselkoers zo gunstig is voor de Amerikanen...
Maar even de vraag aan jou, hoe verlaag je je eigen wisselkoers? Waarom is die handelsbalans zo krankzinnig in de VS?
Ben je wel eens in de VS geweest? Jouw idee van hoe het daar is lijkt namelijk meer op vooroordelen te zijn gebaseerd dan kennis.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Californië is natuurlijk niet dé Democratische staat bij uitstek. Dat was traditioneel eerder Massachussets.
Schwarzenegger als gouverneur.
Heb je een idee wat het BBP per inwoner in de Bay Area en San Francisco is? Wat een faalbeleid inderdaad!
[..]
Zo is de Verenigde Staten altijd geweest, vanaf oprichting. Dat klopt en de beleidsvrijheid van Staten is beperkt. De Grondwet is beknellend.
De conclusie dat Trump dan de betere keuze zou zijn is wonderlijk. Zijn belastingplannen zijn voor de niet-rijken ronduit desastreus. De cijfers liegen niet. Niks doen aan illegale arbeid haalt de bodem onderuit.
Overigens wordt Nederland ook steeds meer als Amerika en het langzaam afkalven van ledenaantallen en het verenigingsleven draagt hieraan bij.
China geeft niet uit... Hoewel, aan Amerikaanse staatsobligaties oid... Geven ze uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk de dag dat de dollar valt van een jaar of 20 geleden. .![]()
En dat de Chinese munt nog steeds veel te laag staat zal ook wel ergens vandaan komen maar wat daarvan de reden is weet ik niet.
In de EU denken ze kennelijk hetzelfde (zie de auto's uit China).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Het meest verontrustend is dat ze in MAGA-land het idee hebben dat ze met importheffingen een of ander economisch wondermiddel hebben ontdekt. Trump claimt dat deze heffingen worden betaald door het 'buitenland', waarmee dan binnenlandse uitgaven gefinancierd kunnen worden. Ook leidt het tot de terugkeer van de productie naar de VS, wat dan zorgt voor werkgelegenheid en algehele welvaart.
Ik vind het sowieso onzinnig om te denken vanuit links of rechts. Ik schreef dan ook de Democraten. Tenminste, ik kan mij niet anders voorstellen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan ook even duiken in Griekenland anno 2009.
Financieel wanbeleid is geen specifieke eigenschap van links of rechts.
als de Yuan een vrije wisselkoers zou hebben en niet vastgekoppeld aan de dollar zou dit waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn .quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de EU denken ze kennelijk hetzelfde (zie de auto's uit China).
Volgens mij is het in Californie nog altijd beter toeven dan in veel Republikeinse bolwerken. Dus ook weinigzeggendquote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso onzinnig om te denken vanuit links of rechts. Ik schreef dan ook de Democraten. Tenminste, ik kan mij niet anders voorstellen.
Het is ook vrij wonderlijk dat ze dus EN de productie willen terughalen EN 15-20 miljoen arbeiders willen deporteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het terugbrengen van productie klinkt op papier natuurlijk fantastisch. En dat kan het ook zijn. Maar als bedrijven daartoe worden gedwongen vanwege torenhoge importheffingen dan is de uitkomst onvermijdelijke minder profijtelijk voor de doorsnee Amerikaan. Want dat betekent dat je fabrikanten ook Amerikaanse lonen moeten betalen, en dat wordt dan weer doorberekend in de prijs. Lang verhaal kort: de consument is de sjaak.
Het is ook een lastige spagaat. Die ook is veroorzaakt door de veel te hoge kosten voor energie in Europa. Energie-intensieve productie in Europa is daardoor vaak te duur om te kunnen concurreren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
als de Yuan een vrije wisselkoers zou hebben en niet vastgekoppeld aan de dollar zou dit waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn .
Dan worden door de duurdere yuan vanzelf de concurrentie voordelen van China minder.
Dat zal de reden zijn dat zelfs liberals de staat uitvluchten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Californie nog altijd beter toeven dan in veel Republikeinse bolwerken. Dus ook weinigzeggend
Het kan wel, bijvoorbeeld als reactie op het Chinese staatskapitalisme. Chinese bedrijven krijgen een concurrentievoordeel door steun vanuit de staat, in dat geval is het verhogen van importheffingen een middel om een gelijk speelveld te creëren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
In sommige gevallen valt er best wat voor te zeggen hoor, maar dan moet er wel sprake zijn van een soort van dumping.
Zie mijn post hierboven.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de EU denken ze kennelijk hetzelfde (zie de auto's uit China).
Omdat het een dure staat is. Dat is een gevolg van welvaart.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat zelfs liberals de staat uitvluchten.
Ik vind het ook wat treurig. Al zijn Trumpfans die moord en brand schreeuwen over racisme nog vele malen treuriger.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:22 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind elk beleid gericht op huidskleur eigenlijk een beetje sad. Gaan ze dan zwarte mannen hun bitcoin-investeringen dekken en wietplantages laten aanleggen? Lijkt wel een South Park-aflevering..
Er is een brain gain naar Californië, geen brain drain.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat zelfs liberals de staat uitvluchten.
Nee, maar zoals ik al schreef vind ik beiden heel erg slecht en vind ik Harris daarnaast de gevaarlijkste van de twee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven.
Voor zulke importheffingen valt ook wat te zeggen. Maar Trump wil ze over de gehele linie verhogen, voor zo'n beetje de hele wereld. En met enorme percentages.
Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat dat geen verstandig beleid is?
Trump Trade And Immigration Policies Spell Higher Prices, Less Growth
Jillian Michaels (liberal, born and raised Cali) is de staat niet uitgevlucht omdat ze het niet meer kan betalen hoor... Het is ook niet dat de allerarmsten vluchten. Die slapen in die tentjes die overal staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het een dure staat is. Dat is een gevolg van welvaart.
Jij zit heel erg diep in jouw eigen konijnenhol.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is een brain gain naar Californië, geen brain drain.
Los daarvan behoort Californië niet tot de meest linkse Staten. Dan moet je eerder denken aan Massachussets, Connecticut, Vermont.
Voor zover het in de institutionele inbedding van de VS mogelijk is om progressief-links beleid te maken.
Zolang China subsidies geeft om hun energie voor een appel en een ei te verkopen en hun bevolking in de smog zet en vergiftigd blijft het een slechte vergelijking.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook een lastige spagaat. Die ook is veroorzaakt door de veel te hoge kosten voor energie in Europa. Energie-intensieve productie in Europa is daardoor vaak te duur om te kunnen concurreren.
Waarom dan welquote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jillian Michaels (liberal, born and raised Cali) is de staat niet uitgevlucht omdat ze het niet meer kan betalen hoor...
Dat is je goed recht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar zoals ik al schreef vind ik beiden heel erg slecht en vind ik Harris daarnaast de gevaarlijkste van de twee.
Vind het ook nogal slap - en ongefundeerd - om haar te vereenzelvigen met de 'woke-vleugel' binnen de Democratische partij.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als Trump zelf onverdedigdbaar is dan maar gaan doen of Harris een groot gevaar is ofzo. Die truuk is vrij doorzichtig.
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:33 schreef LXIV het volgende:
En waarom heeft ze dit al niet eerder gedaan??
Harris wordt ook gesteund door veel minder gematigden. En woorden zijn leuk en aardig: acties is wat iemand echt definieert. En ten aanzien van haar acties staat ze er bepaald niet geweldig op.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is je goed recht.
Ik ben toch een stuk bevreesder voor de dementerende narcist, die alles beter denkt te weten maar in werkelijkheid over nul inhoudelijke kennis beschikt. Die een destructief economisch beleid propageert, het belang van de NAVO in twijfel trekt en de steun aan Oekraïne stop wil zetten. Die ruzie zoekt met traditionele westerse bondgenoten, terwijl hij juist warme banden onderhoudt met despoten zoals Poetin en Erdogan. Die een eng-conservatieve VP heeft gekozen die een aanhanger en uitdrager is van het christelijk nationalisme en er geen geheim van maakt dat hij de VS om wil vormen tot een theocratie.
Harris is vooral meer van hetzelfde. Een traditionele kandidaat waarmee je van mening kan verschillen, maar die extreme uitwassen zal mijden. Bovendien zal haar speelruimte beperkt zijn, want de Republikeinen behouden waarschijnlijk hun meerderheid in het HvA. Niet voor niets wordt Harris volop gesteund door gematigde, meer traditionele kandidaten. Dat zegt veel over haar positionering: zo extreem is ze helemaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan heel duidelijk gecommuniceerd waarom ik haar een gevaar vindt. Volgens mij zat je toen bij de groep die hard aan het lachen waren om de connectie met Cheney.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als Trump zelf onverdedigdbaar is dan maar gaan doen of Harris een groot gevaar is ofzo. Die truuk is vrij doorzichtig.
Je kan het ook gewoon in een zin vertellen in plaats dat ik een vaag filmpje moet gaan zoeken van iemand waar ik sowieso og nooit van heb gehoord.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je dat wil weten: op YouTube legt ze dat uit voor je.
Ja ze zou allerlei oorlogen beginnen, wat blijkt uit eigenlijk niks.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin af aan heel duidelijk gecommuniceerd waarom ik haar een gevaar vindt. Volgens mij zat je toen bij de groep die hard aan het lachen waren om de connectie met Cheney.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Uit alles blijkt dat Harris de meest linkse van alle senatoren was en ze wilde nota bene gratis transities voor illegalen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het ook nogal slap - en ongefundeerd - om haar te vereenzelvigen met de 'woke-vleugel' binnen de Democratische partij.
Er bestaat inderdaad een uiterst linkse vleugel binnen de Dems die nogal doorslaat en met een vermanend vingertje door het land trekt om van alles en iedereen een bepaalde mening te eisen. Maar Harris behoort niet tot die groep. Integendeel, ze trotseert juist het linkerdeel van haar partij door haar steun uit te blijven spreken voor Israël. Niet echt iets wat een 'woke' kandidaat zou doen, lijkt mij,
In een land waarin de President nauwelijks nog voor van achteren weet te onderscheiden?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon in een zin vertellen in plaats dat ik een vaag filmpje moet gaan zoeken van iemand waar ik sowieso og nooit van heb gehoord.
Dat blijkt uit de ongoing agenda van de mensen met wie zij zich omringt en die haar naar voren hebben weten te schuiven. Maar goed, blijf vooral ontkennen. Dat kan ook makkelijk, want we gaan meest waarschijnlijk niet zien wat een President Harris voor beleid gaat voeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ze zou allerlei oorlogen beginnen, wat blijkt uit eigenlijk niks.
Welke mensen? Wat is hun agenda? Waar blijkt dat precies uit?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de ongoing agenda van de mensen met wie zij zich omringt en die haar naar voren hebben weten te schuiven. Maar goed, blijf vooral ontkennen. Dat kan ook makkelijk, want we gaan meest waarschijnlijk niet zien wat een President Harris voor beleid gaat voeren.
Zo te zien kan ze zich niet vinden in het legaliseren van prostitutie en geslachtsbehandelingen voor kinderen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.
En als jij nog nooit van haar hebt gehoord onderstreep je daarmee wat mij betreft dat je helemaal niet volgt wat er aan de andere kant van de plas gebeurt. Dat is verder prima, maar inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
Omdat ik zeg dat Massachussets de klassieke Democratische staat is (niet Californië) zit ik in een konijnenhol? Wat een onzin.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij zit heel erg diep in jouw eigen konijnenhol.
Even iets meer realisme, komende van de NYT.
Ze behoorde inderdaad tot de linkse vleugel in de Senaat. Al moet daarbij worden gezegd dat senatoren doorgaans een stuk gematigder zijn dan hun collega's in het HvA: daar zitten ook uitersten, zowel aan de linker- als rechterzijde.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uit alles blijkt dat Harris de meest linkse van alle senatoren was en ze wilde nota bene gratis transities voor illegalen.
Dat ze zich niet tegen Israël uitspreekt (maar wel wegbleef toen Netanyahu lang kwam), komt omdat niemand president kan worden zonder Israël te steunen.
En wanneer andere parameters worden gebruikt is ze zelfs een stuk minder links:quote:No, Kamala Harris is not the most liberal senator in history
But GovTrack’s analysis of Harris’s entire tenure in the Senate paints a different picture. In the 116th Congress, the one that ran through 2019 and 2020, Harris was the fourth-most liberal senator, according to GovTrack, coming in behind Sens. Bernie Sanders (I-Vt.), Kirsten Gillibrand (D-N.Y.) and Jeff Merkley (D-Ore.). She was still to the left of Warren, but Warren’s position in GovTrack’s analysis wasn’t as a remarkably liberal legislator. Her score was equivalent to Sen. Dick Durbin (D-Ill.), for example.
Maar goed, wat is nou precies het angstbeeld dat je probeert op te roepen? Oh noes, Harris is 'te links'! Ze was de laatste jaren onderdeel van een gematigde regering die onder leiding stond van Biden. Die een solide economisch beleid voerde en een aantal bijzondere prestaties heeft geleverd, waaronder de Infrastructure Bill en de Inflation Reduction Act.quote:Voteview’s methodology considers ideology in the context of government intervention in the economy. On that metric, Warren lands to the left of Harris. In fact, there are 15 senators to Harris’s left — including such unexpected names as Vice President Aaron Burr. (You can see every senator in American history’s ideological position below.)
This is admittedly an imperfect measure of how liberal (or conservative) a member of Congress happens to be, particularly since the most recent data for Harris (and Burr, for that matter) is out of date. But on neither measure — GovTrack’s or Voteview’s — is Harris “by far, the Number One Most Liberal Senator.” In Voteview’s data, she’s not even as liberal as Warren.
Jillian Michaels is zo één die helemaal naar de rechterkant is gehold en met aantoonbare desinformatie de ether op gaat. Zowat het eerste dat je tegenkomt is die desinformatie, niveautje Fajah Lourens.quote:
Not this shit again... Dick Cheney en zijn trawanten. Neocons. Nooit van gehoord ofzo?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke mensen? Wat is hun agenda? Waar blijkt dat precies uit?
Het is wat meer dan dat. Maar misschien vind jij het wel een goed idee om tentenkampen in de Nederlandse steden te hebben en dat zelfs tandpasta achter een deur moet omdat het anders gestolen wordt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo te zien kan ze zich niet vinden in het legaliseren van prostitutie en geslachtsbehandelingen voor kinderen.
Nou dat klinkt wel als een volstrekt onleefbaar oord.
Je loopt al zo lang als wij beiden op Fok zitten te roeptoeteren dat ik fascist ben en extreem rechts. En nu heb ik een switch naar het fascisme gemaakt? Grappig.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dat Massachussets de klassieke Democratische staat is (niet Californië) zit ik in een konijnenhol? Wat een onzin.
Ja, de New York Times bekritiseert ook hun eigen doelgroep, en houdt ze scherp tegen de loep. Prima. Zo hoort het ook. Mensen zijn feilbaar.
Dat bekritiseren van je eigen toko zul je Fox niet zo snel zien doen, want daar bestaan geen idealen. Écht links beleid is met de Grondwet en instituties ook niet mogelijk.
Toch is de ongelijkheid onder Biden gedaald en is die in de regel ook lager in Democratisch bestuurde gebieden (waaronder ongelijkheid in levensverwachting). Dat is gewoonweg een feit. De levensverwachting ligt hoger (en ongelijkheid daarin lager), de Human Development Index ligt hoger, de welvaart ligt hoger. Minderheden en armeren hebben meer kans op een goede opleiding.
Een pagina later klaag je er over dat Harris aan de linkerkant staat. Dat is dan ook weer niet goed. Is het idee dat rechts-autoritair beleid de ongelijkheid verminderd? Nee toch?
Conclusie: alles wordt maar aangegrepen om je eigen switch naar fascisme goed te praten. Ook de dingen die je eigenlijk niet boeien.
Mijn probleem met Harris is niet dat ze te links zou zijn. Sterker nog (zoek maar op), haar voor de VS extreem linkse standpunt voor Medicare for all vind ik uitstekend. Het beste wat ze had kunnen verdedigen (maar liet vallen omdat het nu eenmaal niet verkoopt).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze behoorde inderdaad tot de linkse vleugel in de Senaat. Al moet daarbij worden gezegd dat senatoren doorgaans een stuk gematigder zijn dan hun collega's in het HvA: daar zitten ook uitersten, zowel aan de linker- als rechterzijde.
Een beetje context:
[..]
En wanneer andere parameters worden gebruikt is ze zelfs een stuk minder links:
[..]
Maar goed, wat is nou precies het angstbeeld dat je probeert op te roepen? Oh noes, Harris is 'te links'! Ze was de laatste jaren onderdeel van een gematigde regering die onder leiding stond van Biden. Die een solide economisch beleid voerde en een aantal bijzondere prestaties heeft geleverd, waaronder de Infrastructure Bill en de Inflation Reduction Act.
Nee, dan Trump. Die zich omringt met extreme christelijke nationalisten. Die nog altijd volhoudt dat hij de verkiezingen in 2020 heeft gewonnen. Die degenen die het Capitool hebben bestormd beschouwt als helden en hen een 'pardon' wil geven. Die Pence in 2020 opriep om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en het zijn voormalige VP nog altijd kwalijk neemt dat die dat niet heeft gedaan (laten we niet vergeten dat Trump-fans dreigden Pence te vermoorden).
En ik kan nog wel even doorgaan.
Ja, jij trapt er direct in hoe men haar heeft gebrandmerkt. Want zo doen fascisten dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jillian Michaels is zo één die helemaal naar de rechterkant is gehold en met aantoonbare desinformatie de ether op gaat. Zowat het eerste dat je tegenkomt is die desinformatie, niveautje Fajah Lourens.
Wellness-rechts, heet dat ook wel. Niet bepaald de meest heldere lichten.
Het is gewoon een grifter die ruikt waar het meeste geld nu zit, voor een carrière als opiniemaker. Het geld zit bij extreem-rechts nu.
Californië is uiteraard heel wat vrijer (ook voor conservatieven om hun leven te leiden) dan de hardcore Republikeinse Staten. Waar boekverbanningen en schoolcensuur aan de orde van de dag is, en het kiesrecht onmogelijk wordt gemaakt.
Dat heb ik helemaal niet gezegd maar het is wel helder dat je die switch nu hebt gemaakt. Zoals zoveel VVDers.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je loopt al zo lang als wij beiden op Fok zitten te roeptoeteren dat ik fascist ben en extreem rechts. En nu heb ik een switch naar het fascisme gemaakt? Grappig.
Extreem-progressieven zijn lang niet zo talrijk en zo goed georganiseerd en gefinancierd als de andere zijde. De zijde van DeSantis, dat daadwerkelijk door de staat opgelegde cancelcultuur doorheen ramt. Iets dat ook in Nederland staat te gebeuren.quote:Het is meer dan duidelijk dat de extreem progressieven de echte fascisten zijn. Met hun cancelcultuur en iedereen die kritiek heeft direct persoonlijk kapot te maken.
Ik heb geen idee waarom jij Harris 'slechter' vind. Lees vandaag iets over het afnemen van vrijheden, zonder dat dat verder wordt onderbouwd. Daar kan ik niet veel mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn probleem met Harris is niet dat ze te links zou zijn. Sterker nog (zoek maar op), haar voor de VS extreem linkse standpunt voor Medicare for all vind ik uitstekend. Het beste wat ze had kunnen verdedigen (maar liet vallen omdat het nu eenmaal niet verkoopt).
Ik snap ook niet waarom ik al maanden heel duidelijk communiceer waarom ik Harris nog slechter vind, maar werkelijk niemand daar iets van mee wenst te krijgen. Zou het zijn omdat het makkelijker is om mijn standpunt te negeren en een niet ingenomen standpunt aan te vallen?
Natuurlijk denk ik Dick Cheney. Maar waaruit blijkt precies dat ze zijn beleid van 20 jaar geleden gaat uitvoeren? En wat is zijn doel dan uberhaupt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Not this shit again... Dick Cheney en zijn trawanten. Neocons. Nooit van gehoord ofzo?
Zoals intelligent design en dat de aarde 4000 jaar oud is? Dat de dinosauriërs niet bestaan hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
En bepaalde boeken niet toestaan in scholen is zo raar nog niet. Er zou een bepaalde standaard moeten zijn en die zou gewoon uit moeten gaan van feiten en wetenschap.
De extreem progressieven zitten werkelijk overal met hun tentakels. Maar goed, concentreer je maar eens op de vragen over die 20 jaar die je uit je reet trok.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd maar het is wel helder dat je die switch nu hebt gemaakt. Zoals zoveel VVDers.
[..]
Extreem-progressieven zijn lang niet zo talrijk en zo goed georganiseerd en gefinancierd als de andere zijde. De zijde van DeSantis, dat daadwerkelijk door de staat opgelegde cancelcultuur doorheen ramt. Iets dat ook in Nederland staat te gebeuren.
Op de universiteiten komt de echte cancelcultuur van donoren en bedrijven, niet van wat marginale demonstranten.
Als je naar de democratie-indexen kijkt dan is het wel duidelijk waar het probleem zit. Dat zit overduidelijk niet bij de liberals maar bij de Orbans van deze wereld.
Skid Row bestaat al tientallen jaren dus wel een beetje vreemd dat ze er nu pas achter komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wat meer dan dat. Maar misschien vind jij het wel een goed idee om tentenkampen in de Nederlandse steden te hebben en dat zelfs tandpasta achter een deur moet omdat het anders gestolen wordt.
Vooral net blijven doen alsof je gek bent. Je komt alleen maar onwetend over.
Ik denk dat de kans op een derde wereldoorlog groter is met Harris dan met Trump. En aangezien ik kinderen heb en een nucleair conflict mogelijk hun leven kan kosten is dat voor mij doorslaggevend.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom jij Harris 'slechter' vind. Lees vandaag iets over het afnemen van vrijheden, zonder dat dat verder wordt onderbouwd. Daar kan ik niet veel mee.
Ik ben daarentegen helder waarom ik Trump gevaarlijk en onwenselijk vindt, onderbouw dat ook uitgebreid. Maar dat is blijkbaar aan dovemansoren gericht.
O, dat soort boeken moeten ook verboden worden vind ik. Zoek maar op, ik heb al eens eerder mijzelf op Fok! uitgesproken tegen religekkies die geloven in Intelligent Design.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals intelligent design en dat de aarde 4000 jaar oud is? Dat de dinosauriërs niet bestaan hebben.
Goh, daar heb ik eerder vandaag nog een link over gepost... Misschien moet je die eens openen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Skid Row bestaat al tientallen jaren dus wel een beetje vreemd dat ze er nu pas achter komt.
Maar verder, hoe komt het dat de huizenprijzen zo hoog zijn in die onleefbare hel?
Dit is letterlijk nazi taal. Progressieven zijn o zo eng.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De extreem progressieven zitten werkelijk overal met hun tentakels.
Maar dit is wat de Republikeinen en Trump willen opdringen! Net zoals een kopie van Atlas Shrugged in iedere schoolbibliotheek.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dat soort boeken moeten ook verboden worden vind ik. Zoek maar op, ik heb al eens eerder mijzelf op Fok! uitgesproken tegen religekkies die geloven in Intelligent Design.
Ik denk dat de kans op een tweede Amerikaanse burgeroorlog groter is dan WOIII, ongeacht wie de verkiezingen wint.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans op een derde wereldoorlog groter is met Harris dan met Trump. En aangezien ik kinderen heb en een nucleair conflict mogelijk hun leven kan kosten is dat voor mij doorslaggevend.
Niet dat het uitmaakt, ik heb geen stemrecht.
De president in zijn eentje ook niet. Het gaat om het team. Dat team was nu ook aan de machtquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.
Tja. Ik vind het eigenlijk wel een leuke vrouw. Kakelkont maar goed.. inhoudelijk vind ik haar niet zo sterk en de democratische partij er achter vertrouw ik helemaal niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso minder bizar dan de waanzinnige Trump.
Je was gewoon aan het liegen dus. Duidelijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
Ook detailniveau is het verschil wel 20 jaar!
Hahahahahahhahhhahaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het eigenlijk wel een leuke vrouw. Kakelkont maar goed.. inhoudelijk vind ik haar niet zo sterk en de democratische partij er achter vertrouw ik helemaal niet.
Stemmen in deze verkiezingen is het kiezen tussen 2 kwaden, maar ondanks dat Trump losgeslagen is hoop ik als Nederlander toch dat hij wint, omdat dit de beste kans is dat verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne voorkomen wordt.
Ik heb het over verdere escalatie voorkomenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hahahahahahhahhhaha
Deze user denkt dat Trump de oorlog in Oekraine gaat beeindigen.
Donald "laat ik een Iraanse generaal vermoorden, de US ambassade naar Jeruzalem verplaatsen en Putin verdedigen" Trump
Waarom denk je dat Poetin wel naar Trump zou luisteren? Een Trump die je bovendien met de dag achteruit kan zien gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over verdere escalatie voorkomen
Ik denk niet echt dat Poetin eerder naar Trump luistert. Ik denk wel dat Trump eerder naar vrede streeft dan de democratische partijquote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Poetin wel naar Trump zou luisteren? Een Trump die je bovendien met de dag achteruit kan zien gaan.
Nee dus!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je was gewoon aan het liegen dus. Duidelijk.
Ja, de beste county (deelgebiedje) vergelijken met de slechtst presterende county. Zelfs jij bent niet zo dom dat je niet kan snappen dat dit onzinnig is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dus!
https://www.cnn.com/2017/(...)nty-study/index.html
Als er iemand is die hier huichelachtig bezig is dan ben jij het wel. Met je New York Times videotjes en cancelcultuur onzin (en dan maar zwijgen over wat de Republikeinen doen).
Trump wil de wapensteun aan Oekraïne stopzetten en de gestolen gebieden aan Rusland geven.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:27 schreef LXIV het volgende:
Stemmen in deze verkiezingen is het kiezen tussen 2 kwaden, maar ondanks dat Trump losgeslagen is hoop ik als Nederlander toch dat hij wint, omdat dit de beste kans is dat verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne voorkomen wordt.
Het ligt ook echt nooit aan haar. Waarschijnlijk is zij zo’n vrouw die haar man iedere keer gaslight dat alles 100% zijn schuld is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
"Ja MaAr TrUmP". Lijkt wel een FOK!ker uit dezelfde politieke hoek.
Klinkt als een eufemisme voor Oekraïne ongezien de tyfus laten krijgen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over verdere escalatie voorkomen
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou overwegen op Trump te stemmen hierdoor. Wat heb ik eraan als zwarte mannen in mijn buurt door de overheid worden gestimuleerd om een drugshandel op te zetten en in crypto te investeren?
Lijkt wel of dat een beetje inherent is aan hun systeem. Want dit dan het beste wat dat systeem naar voren kan brengen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.
Als Trump wint komt dat niet door Trump maar door de Dems. Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Gewoon één fatsoenlijke kandidaat is wat de mensen vragen, van links tot rechts, en nu zitten we naar de grootste shitshow ooit te kijken in de Amerikaanse politiek.
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt wel of dat een beetje inherent is aan hun systeem. Want dit dan het beste wat dat systeem naar voren kan brengen?
Eens.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.
Omdat je met een stem op Trump je tegenstander het meest pijn kunt doen. Hij is de verpersoonlijking van alles waar die woke liberals een hekel aan hebben.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.
Dat je dan zo’n kandidaat hebt is één ding, maar kunnen ze inderdaad niet op z’n minst voor betere communicatie-adviseurs zorgen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.
Als Trump wint komt dat niet door Trump maar door de Dems. Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Gewoon één fatsoenlijke kandidaat is wat de mensen vragen, van links tot rechts, en nu zitten we naar de grootste shitshow ooit te kijken in de Amerikaanse politiek.
Inhoudelijk gaf Biden prima interviews. Hij zag er alleen uit als een vermoeide oude man.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
De strategietjes van Biden in interviews vond ik ook tenenkrommend slecht. Mensen kijken er eenvoudig doorheen, getuige de parodieën die je op hem ziet.
Welnee. Telkens weer die opsommingen en opscheppen over wat hij allemaal had bereikt. Het was een formule.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoudelijk gaf Biden prima interviews. Hij zag er alleen uit als een vermoeide oude man.
Overigens zeggen parodieën niets, Trump is vaker geparodieerd dan Biden en Harris samen.
Heb je het nu over Trump die blijft opscheppen dat hij daadwerkelijk in 2020 gewonnen had en er gefraudeerd is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee. Telkens weer die opsommingen en opscheppen over wat hij allemaal had bereikt. Het was een formule.
Harris is niet in een vrije val beland. Ze staat nog steeds voor in de polls.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris is niet in een vrije val beland. Ze staat nog steeds voor in de polls.
(Overigens zegt dit niet dat Trump niet kan winnen.)
[ afbeelding ]
Heel woke links is inconsistent en irrationeel, hoezo is consistentie iets wat ze zou moeten ambiëren?quote:
Ze is een fitnessguru. Lol.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.
En als jij nog nooit van haar hebt gehoord onderstreep je daarmee wat mij betreft dat je helemaal niet volgt wat er aan de andere kant van de plas gebeurt. Dat is verder prima, maar inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
Zo zo, "iedereen" nog wel...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.
Ik zou hier eens naar kijken:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.
Sikkelcel is wel echt een issue voor zwarte Amerikanen dus terecht dat ze daar aandacht voor wilt hebben. Voor de rest is het natuurlijk schaamteloos om dit te presenteren naar de kiezer.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Iedereen met verstand van zaken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:13 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zo zo, "iedereen" nog wel...
Je kan kijken waar je wil, maar als de huidige trends doorzetten winst Trump zelfs de popular vote.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou hier eens naar kijken:
https://projects.fivethir(...)orecast/?cid=rrpromo
54 van de 100 keer wint Harris, 46 keer Trump. Too close to call noemen ze dat, maar wel een klein voordeel voor Harris.
Dat is bij haar nooit anders geweest. Alleen was ze in het begin alleen te zien bij ‘journalisten’ die genoegen namen met het geluk erom heen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Hier staat dat interview. Als je het beluisterd dan merk je dat ze eigenlijk nooit antwoord geeft op de vragen die haar gesteld worden, maar enigszins verward het telkens over andere dingen heeft. En dat echt het hele interview lang.
Kritiek op Harris is helemaal prima, maar ik vind dit soort observaties wat moeilijk te rijmen met het tegelijkertijd steunen van Trump. Die geeft niet alleen geen antwoord op vragen, maar het verhaal dat hij daarna afsteekt raakt ook nog eens kant noch wal. Zie het interview met Bloomberg als verbijsterend recent voorbeeld.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Hier staat dat interview. Als je het beluisterd dan merk je dat ze eigenlijk nooit antwoord geeft op de vragen die haar gesteld worden, maar enigszins verward het telkens over andere dingen heeft. En dat echt het hele interview lang.
Nog maar een keer dan:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is bij haar nooit anders geweest. Alleen was ze in het begin alleen te zien bij ‘journalisten’ die genoegen namen met het geluk erom heen.
Hoe gaat u de inflatie naar beneden brengen?
-Ik ben opgegroeid in een middenklasse gezin en mijn moeder kon een huis kopen toen ik tiener was.
Duidelijk, volgende vraag: hoe komt het toch dat onder de leiding van Biden en U de illegale immigratie zo toenam.
-Dat is de schuld van Trump.
Duidelijk.
Een 'trend' is altijd zo'n onzin. Alsof duizenden Amerikanen van kandidaat wisselen omdat ze zien dat een aantal anderen dat ook doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan kijken waar je wil, maar als de huidige trends doorzetten winst Trump zelfs de popular vote.
Maar goed, the proof of the pudding is in the eating.
Maar ik omarm Trump helemaal niet! Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kritiek op Harris is helemaal prima, maar ik vind dit soort observaties wat moeilijk te rijmen met het tegelijkertijd steunen van Trump. Die geeft niet alleen geen antwoord op vragen, maar het verhaal dat hij daarna afsteekt raakt ook nog eens kant noch wal. Zie het interview met Bloomberg als verbijsterend recent voorbeeld.
En dit fragment is eveneens treffend. Let wel: dit is de regel, niet de uitzondering. De man heeft nul inhoudelijke kennis.
Harris heeft daarentegen in meerdere interviews bewezen wel degelijk verstand van zaken te hebben. En je kunt dit afdoen als een whataboutism. Maar het slaat natuurlijk nergens op om de ene kandidaat af te schrijven omdat ze ontwijkende antwoord geeft (daar zijn de meningen overigens over verdeeld), om tegelijkertijd Trump te omarmen, die daarin nog een factor duizend erger is.
Maar meneertje Greg Price, die jij hier aanhaalt, is wel een enthousiast Trumpist. Zijn opmerkingen zijn nogal potsierlijk, gezien zijn voorkeur voor Trump.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ik omarm Trump helemaal niet! Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.
Wat ze in andere interviews gedaan heeft weet ik niet, maar in dit specifieke interview geeft ze gewoon geen antwoord op de hele eenduidige vragen die haar gesteld worden.
Alle TV programma's zijn infotainment geworden. Frans Bauer en Big Brother Ruud bij Nieuwsuur, het kan allemaal. In de VS is dat nog een graad erger. Het vertrouwen in de media ligt daar (terecht) op nog geen 25%, waar de televisie het percentage nog wat naar beneden trekt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets meer dan alleen maar een fitness guru. Anders word je niet bij Real Time uitgenodigd.
Ze kwam bij Bill over Ozempic pratenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets meer dan alleen maar een fitness guru. Anders word je niet bij Real Time uitgenodigd.
Ok, dat weet ik niet. Maar ik kijk gewoon het interview en wat daar gebeurt. Die interviewer is gewoon fair, al raakt hij wel wat geïrriteerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar meneertje Greg Price, die jij hier aanhaalt, is wel een enthousiast Trumpist. Zijn opmerkingen zijn nogal potsierlijk, gezien zijn voorkeur voor Trump.
Eentje zegt openlijk dat die een dictatuur na streeft, tegenstanders wil vermoorden, massa-deportaties en ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef LXIV het volgende:
Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eentje zegt openlijk dat die een dictatuur na streeft, tegenstanders wil vermoorden, massa-deportaties en ga zo maar door.
Obama was nog het beste van de afgelopen 20 jaar..quote:De ander zorgt hoogstens voor competentie en stilstand. Die trekt dan niet de hele republiek omver. Een normale president, dat wil zeggen iemand die zich aan de huidige etiquette wil houden, moet je sowieso niet overschatten. Het is Frankrijk niet.
Op zijn slechtst krijg je zoiets als Obama, zes jaar stilstand.
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.
Wat is hem dan aangedaan? Hoe vergelijkt dit met de Republikeinse heksenjachten op Clinton en Obama? (inclusief nepnieuws over geboorteakten)quote:Dat hij af gaat rekenen met een aantal individuen en mediakanalen vind ik begrijpelijk gezien wat hem is aangedaan.
Die werd toen als vrij links gezien. Linkser dan Clinton.quote:[..]
Obama was nog het beste van de afgelopen 20 jaar..
Zijn termijn eindigde met de bestorming van het Capitool. Dat was de climax van twee maanden vol leugens van Trump over verkiezingsfraude en herhaalde oproepen aan VP Pence om de verkiezingsuitslag niet te certificeren (lees: ongeldig te verklaren). Het Trump-team probeerde vervolgens nep-kiesmannen in te zetten die Trump tot winnaar zouden uitroepen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.
Maar klopt wel, want Trump werd helemaal weggespeeld in dat debat. Die seniele idioot viel voor alles. Was bijna te makkelijk voor Harris.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.
''The first time she ever had somebody actually challenge her in this entire election'', dat is dan ook wel een negatieve opmerking richting Trump, die stond anderhalf uur met haar te debatteren.
Een hardnekkig stukje fake News dat nog steeds herhaalt word.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.
[..]
Biden en een mix van andere Republikeinen en Democraten in Senaat en Huis, maar die doen niet mee. De VP heeft nagenoeg geen macht. Uiteraard zal ze over positieve zaken net willen doen dat ze daar een belangrijke rol in speelde en negatieve zaken zal Trump dat evenzo doen, maar de realiteit is gewoon dat een VP haast ceremonieel is. Die mag af en toe opdraven als het in de Senaat 50/50 is geworden.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:56 schreef DrDentz het volgende:
Op elke vraag: maar let's talk about Trump
Wie heeft er de afgelopen 4 jaar geregeerd? Niet Trump..
Eigenlijk was het nog veel gekker dan dat:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.
Dat is niet helemaal waar, de VP heeft een office en een budget en voert vaak specifieke taken uit als onderdeel van de executive. Voor Harris geldt dat wat minder, die heeft 3 jaar niets gedaan behalve hier en daar wat vuurtjes opstoken in de culture war. Pence deed eigenlijk hetzelfde.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Biden en een mix van andere Republikeinen en Democraten in Senaat en Huis, maar die doen niet mee. De VP heeft nagenoeg geen macht. Uiteraard zal ze over positieve zaken net willen doen dat ze daar een belangrijke rol in speelde en negatieve zaken zal Trump dat evenzo doen, maar de realiteit is gewoon dat een VP haast ceremonieel is. Die mag af en toe opdraven als het in de Senaat 50/50 is geworden.
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Eigenlijk was het nog veel gekker dan dat:
Je demoniseert... Harris is niet extreemlinks..quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
(en ook niet in 2019 een extreem-linkse campagne voerde)
Wat is geen fouten maken? Ze beantwoord de vragen die haar gesteld worden gewoon niet. Wat voor fouten verwachtte je dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.
Het gaat mij niet om links of rechts. Liever een competente linkse president dan een incompetente rechtse. Helaas is competentie geen keuzemogelijkheid bij deze verkiezingenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Wat is hem dan aangedaan? Hoe vergelijkt dit met de Republikeinse heksenjachten op Clinton en Obama? (inclusief nepnieuws over geboorteakten)
Omdat iemand tegengas krijgt moeten die personen gelijk dood?
[..]
Die werd toen als vrij links gezien. Linkser dan Clinton.
Harris zal niet zo heel veel anders zijn dan Obama. Trump heel anders.
Dat is de consequentie geweest van zo lang Biden als kandidaat aanhouden. Toen waren er geen mogelijkheden tot verkiezingen meer..quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, de VP heeft een office en een budget en voert vaak specifieke taken uit als onderdeel van de executive. Voor Harris geldt dat wat minder, die heeft 3 jaar niets gedaan behalve hier en daar wat vuurtjes opstoken in de culture war. Pence deed eigenlijk hetzelfde.
Maar het probleem voor Harris is dat ze dus zoals jij zegt credit wil hebben voor de positieve zaken en de handen af wil houden van de negatieve zaken. Dat gaat haar niet zo goed af. Beter zou het zijn om gewoon toe te geven dat de VP positie nul invloed gaf op het beleid en dat ze het nu dus heel anders gaat doen. Maar dan moet ze wel kunnen uitleggen hoe het dan anders moet, en dat kan/wil ze niet.
Dit was natuurlijk allemaal te vermijden geweest als de Democraten een kandidaat hadden gekozen die niets met de Biden-administratie te maken had (en ook niet in 2019 een extreem-linkse campagne voerde) en helemaal zelf beleid had kunnen voorstellen.
Hoeveel keer moet ik herhalen dat ik zelf denk dat voor de gewone Amerikaan het economische beleid van Harris beter zal zijn voordat het kwartje bij jou gaat vallen? Want dan kan ik dat meteen in 1 post doen...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan:
Economists Say Inflation, Deficits Will Be Higher Under Trump Than Harris
Niet wisselen. Het gaat om het feit dat de twijfelaars een steeds kleinere groep wordt...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'trend' is altijd zo'n onzin. Alsof duizenden Amerikanen van kandidaat wisselen omdat ze zien dat een aantal anderen dat ook doen.
Frans Bauer en Ruud 'lekker knuffelen' Bernard zijn niet bij Real Time geweest. Geloof me nou maar.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alle TV programma's zijn infotainment geworden. Frans Bauer en Big Brother Ruud bij Nieuwsuur, het kan allemaal. In de VS is dat nog een graad erger. Het vertrouwen in de media ligt daar (terecht) op nog geen 25%, waar de televisie het percentage nog wat naar beneden trekt.
De media in de VS zijn genadeloos wanneer het over Biden zijn mentale vermogens gaat. Trump zwijgen ze over. Heel erg typisch.
Mensen die na 6 januari nog achter Trump staan zijn gewoon uitbuitende racisten en fascisten. Het vernislaagje aan beschaving blijft kwetsbaar en flinterdun.
Geen idee waar jij vandaan haalt dat ik gezegd zou hebben dat ze een econome was (al bewijst Harris dat ook een econome geen enkel verstand van economie kan hebben, maar goed), of anderszins verstand van zaken heeft. Ik gaf aan dat zij, geboren en getogen Cali Democrat, het zo verschrikkelijk vond geworden dat ze vertrokken is. En nee, dat geldt niet alleen voor haar: heel veel mensen verlaten die staat en het gaat daar echt heel slecht.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze kwam bij Bill over Ozempic praten
En nee, een uitnodiging voor Bill's Real Time betekent niet dat je dus iemand bent met verstand van, in dit geval van een discussie over levenstandaarden, economie.
https://en.wikipedia.org/(...)_Bill_Maher_episodes
Sterker:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.
Een staatshoofd dat zijn eigen bevolking oproept tot vergiftiging, in crisistijd, is (bijna) zo gek als het maar kan.
Een (semi-)rechtse komiek nodigt andere koddige en excentrieke gasten uit. Je blaast het belang en betekenis daarvan nogal op.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Frans Bauer en Ruud 'lekker knuffelen' Bernard zijn niet bij Real Time geweest. Geloof me nou maar.
Bron?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eentje zegt openlijk dat die [...] tegenstanders wil vermoorden
Niet liegen...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
Wie dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.
Het inkomen per hoofd van de bevolking is (geloof ik) in Californië harder gegroeid dan in Texas of Florida de laatste 5 of 10 jaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
En nee, dat geldt niet alleen voor haar: heel veel mensen verlaten die staat en het gaat daar echt heel slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |