abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215278510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat willen ze hier dus ook via de EU.
Het zijn instituten waar we geen directe democratische controle meer ophebben, dus dat is ook de methode om het in te voeren.

Tis nogal de vraag wie daadwerkelijk vindt dat dit allemaal handig en verstandig is. Hoe is dit monster zo gegroeid?
FTM.
pi_215278529
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Financial gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).

Bij Trump vind ik het lastig in te schatten wat hij écht van crypto's begrijpt. Regelmatig komt hij als een onbenul over. En vertrouwen dat hij zich aan zijn beloftes houdt om de industrie geen strobeed in de weg te leggen doe ik niet. Aan de andere kant: van Harris weten we dat ze er niks van begrijpt en is het waarschijnlijk dat ze het draconische beleid van Biden voort gaat zetten. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen vanuit cryptoperspectief zou ik het wel weten.
Harris denkt waarschijnlijk nog steeds dat crypto in de wolkjes boven haar zit. Daarom vindt ze het ook zo eng: voor je het weet is het onbewolkt op een dat dat je ermee wil betalen en is alles weg. ;)
pi_215278565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.

Maar met name als het slecht gaat - zie Keynes -.
Mensen die niks meer uitlenen want kans op verlies van de vordering.... Dus hogere rentes... Dus nog minder economische activiteit etc.

Anyhow, de geldhoeveelheid neemt veel te veel toe naar mijn smaak inclusief de lonen etc etc, allemaal geldontwaarding at play.
Die inflatie is niet per ongeluk. De VS en de EU zitten in een situatie waarbij inflatie nodig is. Voor de politiek omdat de schulden onbeheersbaar zijn geworden en voor de kapitaalkrachtigen, die de politici influisteren, dan wel in hun zak hebben, is het gewoon een kans om nog meer geld naar zich toe te harken.

Het zijn interessante tijden die voor ons liggen.
pi_215278573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.

Maar met name als het slecht gaat - zie Keynes -.
Mensen die niks meer uitlenen want kans op verlies van de vordering.... Dus hogere rentes... Dus nog minder economische activiteit etc.

Anyhow, de geldhoeveelheid neemt veel te veel toe naar mijn smaak inclusief de lonen etc etc, allemaal geldontwaarding at play.
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk het door de doorsneeburger wordt gevonden, maar de sterk oplopende staatsschuld is in mijn bubbel een belangrijk verkiezingsthema.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 10:49:59 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215278577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ofwel racial profiling is in zo'n situatie dat wel ok, maar gebruiken we racial profiling in de misdaad dan schreeuwt men weer moord en brand.
Politiek gezien mag je het er ook best over hebben als een bepaalde doelgroep daarin oververtegenwoordigt is.

Maar nuances he?
pi_215278580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die inflatie is niet per ongeluk. De VS en de EU zitten in een situatie waarbij inflatie nodig is. Voor de politiek omdat de schulden onbeheersbaar zijn geworden en voor de kapitaalkrachtigen, die de politici influisteren, dan wel in hun zak hebben, is het gewoon een kans om nog meer geld naar zich toe te harken.

Hoe wordt je daar als rijke machthebber beter van dan?
De VS heeft de inflatie trouwens beter onder controle dan de EU
Vakman pur sang
pi_215278613
quote:

[..]

Wie zijn dan de mensen met de vorderingen via leningen? Zij die uitlenen en met banksaldo zijn diegene die interen op inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215278623
quote:

[..]

Maar gelukkig pleit Trump voor een explosieve verhoging van importheffingen over de gehele linie, dus het komt dan vast goed met die inflatie. Ook zorgen zijn plannen ervoor dat de staatsschuld nog veel verder omhoog schiet, maar liefst twee keer zoveel als Harris.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215278629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk het door de doorsneeburger wordt gevonden, maar de sterk oplopende staatsschuld is in mijn bubbel een belangrijk verkiezingsthema.
Nou verzin een percentage, zegge 60%, iedereen die daar in niet crisistijd van afwijkt moet met minimaal 3% op jaarbasis van het BBP aflossen, anders wordt mama boos?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215278631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Het belangrijkste thema is vrij simpel en dat is dat een doosje eieren $ 10 kost en een post pastasaus $ 11. Dat dat het indirecte gevolg is van de opgelopen staatsschuld (i.e. van de ongebreidelde steunmaatregelen (óók onder Trump) zal ze wat. En als dat al je thema is, dan zat je in theorie goed bij de hawkish Republikeinen, maar die geven nóg meer uit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215278636
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar gelukkig pleit Trump voor een explosieve verhoging van importheffingen over de gehele linie, dus het komt dan vast goed met die inflatie. Ook zorgen zijn plannen ervoor dat de staatsschuld nog veel verder omhoog schiet, maar liefst twee keer zoveel als Harris.
Mij staat bij dat tijdens zijn presidentschap de staatsschuld ook vrolijk opliep.

pi_215278638
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vraag me soms af in welke mate........... Er hier sprake is van een uit de hand lopende scheefgroei, hoe gaat het met de handelsbalans van USA?
pi_215278646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mij staat bij dat tijdens zijn presidentschap de staatsschuld ook vrolijk opliep.

[ afbeelding ]
Je kon zo lekker goedkoop lenen.
Wopke Hoekstra wilde daar wel op speculeren maar dat mocht niet van de 2e kamer.

Als je de plannen voor kerncentrales gereed had gehad, had je er natuurlijk gelijk funding naast kunnen zetten.

In bovenstaand optiek ben ik wel Keynesiaan.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 10:58:23 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215278653
De absolute staatsschuld is ook niet zo interessant. Wel het percentage van het BBP.
pi_215278671
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Inflatie is het gevolg van instroom van meer en meer geld. Dat geld gaat heel beperkt naar de gewone man en de rest linea recta naar de bezittende klasse.

Economische crisis is voor mensen met geld een kans.
pi_215278706
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:58 schreef Hexagon het volgende:
De absolute staatsschuld is ook niet zo interessant. Wel het percentage van het BBP.
Ziet er ook beroerd uit:

pi_215278716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie zijn dan de mensen met de vorderingen via leningen? Zij die uitlenen en met banksaldo zijn diegene die interen op inflatie.
Dat soort risico’s zijn vaak weer afgedekt en uiteindelijk zijn het steevast de banken die dan de nek in de strop hebben. Dat lossen we op door bailouts (want too big to fail) en dat doen we middels bijprinten van geld.

Het is echt meer en meer op een pyramidespel aan het lijken.

Ik hoop dat het anders gaat lopen, maar ik vermoed van niet. Ik denk serieus dat de dow over 2 jaar wel eens kan zijn verdubbeld tov nu.

En nee, dat is geen goed teken.
pi_215278729
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb al eens eerder gezegd dat voor de gewone man waarschijnlijk Harris op korte termijn beter is, vanuit de economie geredeneerd.

Daar zal men echter wel een hoop aan vrijheden voor moeten inleveren.
pi_215278757
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Het belangrijkste thema is vrij simpel en dat is dat een doosje eieren $ 10 kost en een post pastasaus $ 11.
Dat was wel een doosje biologisch dynamische eieren in een dure winkel en de zogenaamde kritisch denkende maga volgers trapt meteen erin en neemt het gepushte talking point over dat het allemaal zo duur is. :')
  woensdag 16 oktober 2024 @ 11:09:28 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215278760
Inflatie is simpelweg een van de draaiknoppen om economie en financien te beheren.

Die knop moet je gebruiken bij onheil dat door bijvoorbeeld natuurrampen of pandemien wordt veroorzaakt. Niet om slechte gewoonten van het volk op te lossen zoals in Griekenland het geval was.
pi_215278767
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Dat soort risico’s zijn vaak weer afgedekt en uiteindelijk zijn het steevast de banken die dan de nek in de strop hebben. Dat lossen we op door bailouts (want too big to fail) en dat doen we middels bijprinten van geld.
:D
Dus het risico van inflatie ligt bij de banken, maar als alles de pan uit stijgt worden die wel gecompenseerd met (inflationair) gratis geld.

Dus alleen de leek met wat spaargeld blijft over.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:05 schreef VEM2012 het volgende:
Het is echt meer en meer op een pyramidespel aan het lijken.

Ik hoop dat het anders gaat lopen, maar ik vermoed van niet. Ik denk serieus dat de dow over 2 jaar wel eens kan zijn verdubbeld tov nu.

En nee, dat is geen goed teken.
Allemaal inflatie.
pi_215278772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
Inflatie is simpelweg een van de draaiknoppen om economie en financien te beheren.

Die knop moet je gebruiken bij onheil dat door bijvoorbeeld natuurrampen of pandemien wordt veroorzaakt. Niet om slechte gewoonten van het volk op te lossen zoals in Griekenland het geval was.
Slechte gewoonten van het volk? Wat dacht je van het gat in de hand van de overheid?
pi_215278775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:
gewoonten van het volk
De politiek.
pi_215278792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ziet er ook beroerd uit:

[ afbeelding ]
Weet je wat het meest schrikbarende is? Dat dit soort cijfers in de historie eigenlijk altijd hebben geleid tot een reset.

En dat doe je middels een oorlog. Een wereldoorlog bv. Momenteel zijn Amerika, Europa, Rusland, China, Japan en het Midden-Oosten zich daarop zeer duidelijk aan het voorbereiden.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 11:11:30 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215278794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Slechte gewoonten van het volk? Wat dacht je van het gat in de hand van de overheid?
De politiek is een vertaling van dat volk. Het zijn geen uit de ruimte gezonden wezens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')