abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:22:03 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215277914
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou toen Geertje Marokkanen een uitzetting beloofde was het hek anders van de dam.
Dat zou het denk ik ook zijn als Harris zwarte mannen een uitzetting zou beloven.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:23:31 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215277929
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zou het denk ik ook zijn als Harris zwarte mannen een uitzetting zou beloven.
Maar we weten beide dat wanneer Geertje perks aan blanken zou toezeggen je furieus zou zijn toch. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215277939
Harris paniekvoetbal aan het spelen. Vandaag bij Fox en gesprekken met Joe Rogan zijn aan de gang.

Iets zegt mij dat hun plannetje om Harris uit de pers te houden niet helemaal gewerkt heeft. ;)
pi_215277945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken?
Je kunt dat anders lezen: crypto-investeringen worden beschermd en zwarte mannen profiteren hiervan (maar anderen ook). Ik weet niet waarom ze dit claimt. Investeren zwarte mannen veel in crypto’s? Maken ze notoir slechte keuzes?

Het is tevens een onzinnig standpunt, want je kunt al in crypto’s investeren op een manier waardoor je beter beschermd bent. Dit is een teken dat ze de cryptomarkt wil reguleren, in het verlengde van het beleid van Biden. Daar maakt ze in de cryptowereld geen vrienden mee. De laatste tijd is ze ook bezig om die groep voor zich te winnen met vage beloftes die niet overtuigen. Het komt over als paniek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:25:31 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215277951
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar we weten beide dat wanneer Geertje perks aan blanken zou toezeggen je furieus zou zijn toch. ;)
Hangt er helemaal vanaf wat de context is.
pi_215277967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als de gezondheid van zwarte mannen blijkbaar gemiddeld slechter is dan die van andere doelgroepen is het helemaal geen schande om daar als politicus aandacht aan te besteden.
Ofwel racial profiling is in zo'n situatie dat wel ok, maar gebruiken we racial profiling in de misdaad dan schreeuwt men weer moord en brand.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215277973
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het komt over als paniek.
Dat is het ook. Er schijnt ook bij de Democraten echt ruzie te zijn nu. Met name omdat er een kans is dat ze ook het Huis gaan verkiezen (senaat en zelfs presidentschap wordt nu al kansloos geacht).

Kamala heeft het roer omgegooid in een poging alsnog president te worden, maar alle andere verkiezingen lijden daaronder.
pi_215277974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
Harris paniekvoetbal aan het spelen. Vandaag bij Fox en gesprekken met Joe Rogan zijn aan de gang.

Iets zegt mij dat hun plannetje om Harris uit de pers te houden niet helemaal gewerkt heeft. ;)
Oh, was dat het plan dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:29:19 #59
3542 Gia
User under construction
pi_215277975
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou toen Geertje criminele Marokkanen een uitzetting beloofde was het hek anders van de dam.
Zo klopt ie.
pi_215277987
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mja het is in de VS wel dat beide kanten volledig van het pad zijn, ik denk dat je niet per se kan stellen dat de hele achterban verknipt is.
Dit is inderdaad het grote probleem wat de meeste mensen in Europa niet zien. Je hebt twee keuzes, beiden dramatisch slecht.
pi_215277997
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, was dat het plan dan?
Is je niet opgevallen dat Harris in het begin geen enkel interview deed? Dat was op zeker moment dagelijks in het nieuws. Pas toen het kaartenhuis ineens zakte ging ze interviews doen en dat zorgde voor een versnelling van het instorten van het kaartenhuis. :)
pi_215278071
De hele tijd Trump die nazi-taal uitslaat, de verkiezingen niet wil erkennen als hij verliest, een continue stroom van wartaal uitslaat vs 1 stomme tweet van de Harris campagne wat tot ophef leidt.

Doet me erg veel denken aan her emails.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215278085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is inderdaad het grote probleem wat de meeste mensen in Europa niet zien. Je hebt twee keuzes, beiden dramatisch slecht.
Nou is dat echt standaard. Goed, afgelopen verkiezing had ik blind op Biden gestemd vanwege het nog veel beroerdere alternatief, maar alle Amerikaanse verkiezingen daarvoor die ik heb meegemaakt had ik niet kunnen kiezen omdat het inderdaad steeds een keuze voor de minst slechte kandidaat is, ipv de beste.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215278088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo klopt ie.
Zo klopt ie niet, dan had hij wel het woord crimineel gebruikt. En ook als hij crimineel bedoeld had was het belachelijk. Ik ben tegen criminaliteit, niet tegen specifiek Marokkaanse criminaliteit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:46:46 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215278093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo klopt ie.
Nope. Dat is niet wat hij zei.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215278094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou is dat echt standaard. Goed, afgelopen verkiezing had ik blind op Biden gestemd vanwege het nog veel beroerdere alternatief, maar alle Amerikaanse verkiezingen daarvoor die ik heb meegemaakt had ik niet kunnen kiezen omdat het inderdaad steeds een keuze voor de minst slechte kandidaat is, ipv de beste.
2016 was ook wel duidelijk toch? Althans, voor mij was duidelijk wat voor corrupt stuk vlees we in de kuip hadden met Trump.
pi_215278106
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
2016 was ook wel duidelijk toch? Althans, voor mij was duidelijk wat voor corrupt stuk vlees we in de kuip hadden met Trump.
Ik weet nu nog steeds niet of ik ontevreden moet zijn dat Trump toen won, Hillary Clinton is denk ik buiten Trump de slechtste presidentskandidaat die ik ooit heb meegemaakt. De keuze tussen die 2... ik denk dat het voor de VS uiteindelijk beter was dat Trump won, anders waren de Democraten net zo ontspoord als de Republikeinen nu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:49:17 #68
3542 Gia
User under construction
pi_215278107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zo klopt ie niet, dan had hij wel het woord crimineel gebruikt. En ook als hij crimineel bedoeld had was het belachelijk.
De speech die vooraf ging aan de 'minder minder' uitspraak ging over criminele marokkanen. Dus daar doelde hij wel degelijk op. En nog steeds. Waar het uitzetten betreft. Voor niet criminele moslims wil hij terugkeer aanmoedigen, aantrekkelijk maken en invoer verminderen. Niks mis mee.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:50:56 #69
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215278120
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook bij Obama? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:51:08 #70
3542 Gia
User under construction
pi_215278121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

Ik ben tegen criminaliteit, niet tegen specifiek Marokkaanse criminaliteit.
Oh ik ook hoor, maar als je twee nationaliteiten hebt en je vindt de niet-Nederlandse het belangrijkst, dan mag wmb in geval van ernstig crimineel gedrag de Nederlandse nationaliteit afgenomen worden en de persoon terug naar het land van zijn dromen.
pi_215278129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet nu nog steeds niet of ik ontevreden moet zijn dat Trump toen won, Hillary Clinton is denk ik buiten Trump de slechtste presidentskandidaat die ik ooit heb meegemaakt. De keuze tussen die 2... ik denk dat het voor de VS uiteindelijk beter was dat Trump won, anders waren de Democraten net zo ontspoord als de Republikeinen nu.
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden. Nog los van de verdere institutionele rot in de VS dankzij Trump en co.
pi_215278145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ontspoord in welke zin? Wat vond jij zo slecht aan Clinton? (ook in vergelijking met Biden, Obama e.d.)

Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa.

Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland, uitbuiters en onderdrukkersland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215278149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden. Nog los van de verdere institutionele rot in de VS dankzij Trump en co.
"Amerikaanse centrum" Clinton?
Qua politiek beleid zelfde voet verder, dat wel ja.

Poetin meer in zijn hok? Want?
Midden oosten minder heet? Want?
Institutionele rot door trump? Want?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215278151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ontspoord in welke zin? Wat vond jij zo slecht aan Clinton? (ook in vergelijking met Biden, Obama e.d.)

Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa. Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland.
_O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215278153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik snap echt niet wat er nou zo slecht zou was geweest aan Clinton als president? Ze kwam wat zakelijk over, maar verder wel competent vond ik. Dan had je ook niet de 3 Republikeinse hogerechters benoemd gekregen die ver buiten het Amerikaanse centrum zitten en een aardige kans gehad dat Putin wat meer in zijn hok was gebleven en het Midden Oosten niet zo heet was geworden.
Clinton en Cheney zijn twee handen op een buik. Dus de gedachte dat onder Clinton de vrede meer gewaarborgd is, is niet erg logisch.

Overigens was ik pro-Clinton indertijd. Want een clown als president… dat zag ik niet zitten.
pi_215278169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
Dat onderschrift van jou en dan achter Trump en kornuiten aan lopen.

De logica is ver te zoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215278175
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland begint met het percentage Trump fans wel een beetje een uitzondering te worden in Europa.

Echt vies hoe enorm verrechtst en fascistoide Nederland is geworden. Een hufterland, uitbuiters en onderdrukkersland.
Biden en Obama zijn verbinders, mensen die de boel bij elkaar willen houden en samen willen werken met iedereen. Hillary Clinton was alles behalve dat.
pi_215278192
quote:

[..]

Als je Harris nog slechter vindt, dan ben je geen Trump fan.

Het probleem is gewoon dat Harris meest waarschijnlijk een agenda heeft die gaat leiden tot meer kans op oorlogen, meer globalisme, meer schaalvergroting en monopolisme (Lina Khan zou er bij haar uitvliegen), enz.

Ik denk dat jij ook allesbehalve blij zou worden van haar agenda.

En dan zwijg ik nog maar over haar agenda ter zake van decriminalisering, defund the police, ideologische bullshit, enz.
pi_215278208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat onderschrift van jou en dan achter Trump en kornuiten aan lopen.

De logica is ver te zoeken.
Een paar dingen:

Wat is er met mijn onderschrift?
Waarom denk je dat ik achter Trump en kornuiten aanloop?

Logica is inderdaad ver te zoeken ik snap jouw assumpties niet.
pi_215278209
quote:

[..]

Poetin zou minder kans hebben gezien zonder zijn vrienden aan de knoppen. Dat lijkt me helder.

Netanyahu zou geen signaal hebben gekregen dat hij los kon gaan. Niet een verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem. Geen opvoering van het aantal drone aanvallen.

Institutionele rot lijkt me duidelijk. De democratie wordt van onderop en bovenaf aangevallen en het stemrecht wordt beperkt. De bestorming is daarvan slechts ene symbool.

Dit is Trump (en de VVD)

Uitbuiters en onderdrukkers zijn het (maar voor de entertainment is een Trump overwinning best leuk).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215278211
quote:

[..]

Zowel Clinton als de opperrechters die ze had verkozen ten opzichte van de religieuze radicalen die Trump koos ja.

quote:
Omdat Trump hem geen strobreed in de weg legde en hem adoreert. Hij gaf nota bene aan Putins woord te vertrouwen boven zijn eigen inlichtingendiensten. Ik snap dat dat in BNW vast wel een gangbare mening kan zijn, maar in de grotemensenwereld is het absurd. https://www.bbc.com/news/world-europe-44852812

quote:
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel. Wat Trump nota bene ook in Afghanistan gedaan had, waar hij unilateraal onderhandelde met de Taliban, wat later leidde tot catastrofe ... ook zo'n lekker voortvloeisel van zijn termijn.

quote:
- niet erkennen van de verkiezingsuitslag
- proberen de verkiezing te stelen door van 7 staten de stemmen te overriden met frauduleuze electorale stembiljetten
- Oekraine afpersen voor steun in zijn persoonlijke presidentsverkiezing
- talloze pardons geven aan politieke vrienden
- de pers benoemen tot vijand van het volk

moet ik nog even door gaan?
pi_215278242
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:02 schreef Klopkoek het volgende:
Poetin zou minder kans hebben gezien zonder zijn vrienden aan de knoppen. Dat lijkt me helder.
Want Trump is Poetins vriend?
quote:
Netanyahu zou geen signaal hebben gekregen dat hij los kon gaan. Niet een verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem. Geen opvoering van het aantal drone aanvallen.
Netanyahu heeft een plicht zijn volk te beschermen.
quote:
Institutionele rot lijkt me duidelijk. De democratie wordt van onderop en bovenaf aangevallen en het stemrecht wordt beperkt. De bestorming is daarvan slechts ene symbool.
Bestorming? Lol, dat uberhaupt verwijten aan Trump is al heel wat, dat mensen Trump zijn woorden hebben aangegrepen dat zou allicht nog kunnen, Trump daarvoor terechtwijzen... 2e stap, en dat wilde ze ook proberen maar is niet gelukt voor zover ik weet.

Democratie wordt net zo hard uitgehold door links, of eigenlijk, wel wat harder.

quote:
Dit is Trump (en de VVD)
Kleine percentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.
pi_215278264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Omdat Trump hem geen strobreed in de weg legde en hem adoreert. Hij gaf nota bene aan Putins woord te vertrouwen boven zijn eigen inlichtingendiensten. Ik snap dat dat in BNW vast wel een gangbare mening kan zijn, maar in de grotemensenwereld is het absurd. https://www.bbc.com/news/world-europe-44852812
Was dit nou niet met een sisser afgelopen? Maar wat heeft invloed van RUsland eigenlijk te maken met specifiek Trump of Biden of Harris?

quote:
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel. Wat Trump nota bene ook in Afghanistan gedaan had, waar hij unilateraal onderhandelde met de Taliban, wat later leidde tot catastrofe ... ook zo'n lekker voortvloeisel van zijn termijn.
Iran zit lekker te stoken daar, en onderdrukt zijn eigen volk, ben je ook zo pro Noord-Korea of ben je daar wel bij zinnen?

Jerusalem als hoofdstad, so fucking what?
Biden was aan het roer met die chaotische exit uit Afghanistan.
pi_215278268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je Harris nog slechter vindt, dan ben je geen Trump fan.

Het probleem is gewoon dat Harris meest waarschijnlijk een agenda heeft die gaat leiden tot meer kans op oorlogen, meer globalisme, meer schaalvergroting en monopolisme (Lina Khan zou er bij haar uitvliegen), enz.

Ik denk dat jij ook allesbehalve blij zou worden van haar agenda.

En dan zwijg ik nog maar over haar agenda ter zake van decriminalisering, defund the police, ideologische bullshit, enz.
Decriminalisering van de War on Drugs lijkt me alleen maar gezond. Had 30 jaar geleden al moeten gebeuren. De VS heeft een idioot hoog percentage aan gevangenen (klassenjustitie).

https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film)

'Globalisme' is op zich niet verkeerd. Dat betekent samenwerking en het overeind houden van de internationale orde zoals we die na WO2 kennen. Dus niet een nieuwe (alternatieve) orde geleid door China, Orban en Rusland.

Anti-trust en monopolievorming is bij Republikeinen al helemaal niet in goede handen. Ook bij Trump niet. Dat weet jij ook wel! Toe nou.

Clinton was van de oorlogen. Bij Harris zie ik dat niet zo. Met Trump zijn karakter en 100+ generaals achter zich ligt oorlog meer voor de hand, en unilateraal beleid.

Ik ken jouw extreem-rechtse uitbuiters en klassenmaatschappij agenda. Net als in de jaren 20 en 30 sluit burgerlijk rechts zich aan bij fascisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215278269
quote:

[..]
Zowel Clinton als de opperrechters die ze had verkozen ten opzichte van de religieuze radicalen die Trump koos ja.
[..]
[..]
Dan was de Iran deal er nog geweest, was Jerusalem niet erkend als hoofdstad van Israel door de VS, was er niet unilateraal "onderhandeld" met Israel.
[..]
- proberen de verkiezing te stelen door van 7 staten de stemmen te overriden met frauduleuze electorale stembiljetten

Even alleen op Iran ingaande: hoe zeer ik ook destijds vond dat Trump een fout maakte ter zake van Iran, het geld dat Biden beschikbaar stelde aan Iran is gebruikt om Israël aan te vallen…

En Biden heeft gewoon ter zake van Oekraïne domme fouten gemaakt. Logisch met Vicky N. (een van de wmd bedenkers, wat uiteindelijk ISIS opleverde en we in Europa nog steeds voelen in de vorm van extra asielzoekers) aan de knoppen.
pi_215278277
quote:

Als jij serieuze aanwijzingen hebt voor foute tellingen dan mag je dat ook serieus nemen, in Nederland heb je ook hertellingen.
Frauduleuze electorale stembiljetten? Wat?
Oekraine afpersen? Wat?
Welke "pardon" was niet ethisch?
De pers als vijand van het volk? Wat? Hij noemt mainstream inderdaad vaak fake-news, maar die hebben ook boter op het hoofd met hun bias.
pi_215278321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Decriminalisering van de War on Drugs lijkt me alleen maar gezond. Had 30 jaar geleden al moeten gebeuren.

'Globalisme' is op zich niet verkeerd. Dat betekent samenwerking en het overeind houden van de orde zoals we die na WO2 kennen. Dus niet een nieuwe (alternatieve) orde geleid door China, Orban en Rusland.

Anti-trust is bij Republikeinen al helemaal niet in goede handen. Ook bij Trump niet. Dat weet jij ook wel!

Clinton was van de oorlogen. Bij Harris zie ik dat niet zo. Met Trump zijn karakter en 100+ generaals achter zich ligt oorlog meer voor de hand, en unilateraal beleid.

Ik ken jouw extreem-rechtse uitbuiters en klassenmaatschappij agenda. Net als in de jaren 20 en 30 sluit burgerlijk rechts zich aan bij fascisme.
Ik heb het niet over drugs (wat dat betreft ben ik het ermee eens), maar bv de tot 950 dollar mag je effectief stelen, wat kleine ondernemers keihard raakt. Ja, dat is door Harris in gang gezet…

Verder raad ik je aan om je eens te verdiepen in Lina Khan.

Clinton, Harris, Cheney… allemaal dezelfde kliek. Ik weet nog dat ik toen Harris naar voren werd geschoven uitgelachen werd omdat ik Harris en Cheney aan elkaar linkte… Inmiddels zijn die lachers gewoon op het orgel van ‘als zelfs Cheney Harris steunt, dan weet je hoe slecht Trump is’ gaan staan, maar een jaar geleden was Cheney nog Lucifer in vleesgeworden vorm.

Dat je mij extreem-rechts noemt laat mij koud, want vanuit jouw perspectief is dat alles rechts van Bij1. Harris is de weg naar fascisme, die wil namelijk andere meningen gaan verbieden.
pi_215278350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:07 schreef ludovico het volgende:
Kleine percentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.

Vandaar dus ook Project 2025 (democratie en tegenmachten slopen).

Kleptocratie tot in de eeuwigheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215278354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Dat onderschrift van jou: juist Republikeinen geven dat soort toestanden vrij spel en zorgen niet voor de institutionele inbedding om dat tegen te gaan.
Je moet een stapje verder denken, dit "voorzorgprincipe" heeft nogal wat consequenties, als je dat eindeloos oprekt is niks meer mogelijk.
De institutionele inbedding van mijn onderschrift is dat het Ctgb eerst stoffen onderzoekt en daarna pas toelaat op de markt. Dat er geen garantie is begrijpt dat instituut ook wel.

Dat instituut wordt door de rechter aan de kant geschoven vanwege iets wat ze niet kunnen onderzoeken of aanwijzing voor hebben, dat gaat veel te ver.

De instituten (Ctgb) in dit geval worden dus eigenlijk kalt gesteld door de rechter, maar D66 stemmers vinden dat allemaal leuk als het in het verlengde ligt van hun ideologie.
pi_215278372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
die wil namelijk andere meningen gaan verbieden.
Dat willen ze hier dus ook via de EU.
Het zijn instituten waar we geen directe democratische controle meer ophebben, dus dat is ook de methode om het in te voeren.

Tis nogal de vraag wie daadwerkelijk vindt dat dit allemaal handig en verstandig is. Hoe is dit monster zo gegroeid?
pi_215278384
quote:

[..]

Terechte kritiek op Harris en heel Nederland is opeens een Trump fan en fascistisch. :')

Het bestaan van Trump geeft anderen geen vrijbrief, want dit is gewoon de zoveelste faal van Harris en de Dems.

Ongelooflijk ook deze shitshow, alles wat ze hadden moeten doen de laatste 4 jaar is één fatsoenlijke kandidaat te vinden met een verhaal, iemand waar veel Amerikanen zich in konden identificeren en die toegaf dat er fouten gemaakt zijn door Biden. Dan had Trump kunnen stampvoeten wat hij wou maar had ik hem 0 kans gegeven. Nu op dit moment zou het mij niet meer eens verbazen als hij wint. En dat hebben de Dems helemaal aan zichzelf te danken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215278386
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mja het is in de VS wel dat beide kanten volledig van het pad zijn, ik denk dat je niet per se kan stellen dat de hele achterban verknipt is.
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Financial gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).

Bij Trump vind ik het lastig in te schatten wat hij écht van crypto's begrijpt. Regelmatig komt hij als een onbenul over. En vertrouwen dat hij zich aan zijn beloftes houdt om de industrie geen strobeed in de weg te leggen doe ik niet. Aan de andere kant: van Harris weten we dat ze er niks van begrijpt en is het waarschijnlijk dat ze het draconische beleid van Biden voort gaat zetten. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen vanuit cryptoperspectief zou ik het wel weten.
pi_215278387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
rcentages verandering op vermogen bij mensen met heel veel geld hebben een groot effect.
Je moet sowieso wat beter naar Pikkety gaan luisteren, dat inkomen uit inkomsten is echt niet zo heilig, als je groeiende ongelijkheid wilt aanpakken kan je beter naar vermogen gaan kijken.
pi_215278393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 07:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dat was allemaal niet op basis van ras!
Naja het schijnt dat de ghetto's niks kregen en dat de afro amerikaanse gemeenschap daarom stemde op Biden
pi_215278403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Trump probeert ook de cryptowereld voor zich te winnen. Hij heeft net het project World Liberty Finance gelanceerd. Dat wordt door een groot deel van het wereldje met hoongelach ontvangen, maar dat is ook vanwege de richtingenstrijd tussen Bitcoin en Ethereum (proof of work vs. proof of stake).

Bij Trump vind ik het lastig in te schatten wat hij écht van crypto's begrijpt. Regelmatig komt hij als een onbenul over. En vertrouwen dat hij zich aan zijn beloftes houdt om de industrie geen strobeed in de weg te leggen doe ik niet. Aan de andere kant: van Harris weten we dat ze er niks van begrijpt en is het waarschijnlijk dat ze het draconische beleid van Biden voort gaat zetten. Als ik tussen die twee zou moeten kiezen vanuit cryptoperspectief zou ik het wel weten.
Waarom zou welke politicus dan ook crypto een goed idee vinden?
Je snapt dat als je voor crypto bent dat je tégen de centrale bank bent?

Voor een nuttige discussie zul je de diepe geschiedenis in moeten gok ik, beetje naar de tijd van het afschaffen van de goudstandaard.
pi_215278410
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als jij serieuze aanwijzingen hebt voor foute tellingen dan mag je dat ook serieus nemen, in Nederland heb je ook hertellingen.
Niemand is tegen een hertelling als daar grond voor is.

quote:
Frauduleuze electorale stembiljetten? Wat?
In de VS werkt het zo dat elke staat "electors" heeft. Zij zijn formeel de mensen die hun stem uitbrengen op de kandidaten. Het volk kiest in essentie die electors en die electors sturen hun stemmen naar Washington DC die in 2021 op 6 januari geteld zouden worden.

In 7 staten lieten ze Republikeinse electors frauduleuze electoral vote documenten opstellen, waar velen ook voor zijn aangeklaagd trouwens, en naar DC sturen, waar Trump Pence onder druk zette om op 6 januari de echte electorale stemmen niet te tellen, maar de fake electorale stemmen wel, of op zijn minst die dubbele stemming aan te grijpen als kans om de echte niet te tellen.

Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot

quote:
Oekraine afpersen? Wat?
Trump hield militaire steun achter waar hij in ruil voor een "onderzoek" wilde naar Biden. https://www.justice.gov/olc/opinion/file/1205711/dl

quote:
Welke "pardon" was niet ethisch?
Ja, kerel, verdiep je zelf anders eens wat? Dit komt erg over als sea-lioning.
Op zijn minst zijn campagne staf of campagne hulp: Flynn, Papadopoulos, van der Zwaan, Stone, Manafort, Bannon, Broidy
Politieke vrienden: Hunter, Arpaio, Libby, D'Souza
Vader van zijn schoonzoon: Kushner
Moordenaars in Irak: Behennam, Golsteyn, Lorance

etc etc

quote:
De pers als vijand van het volk? Wat? Hij noemt mainstream inderdaad vaak fake-news, maar die hebben ook boter op het hoofd met hun bias.

Hier laat ik het overigens verder bij, dus als iemand het stokje wil overnemen na ongetwijfeld 20 nieuwe vragen die vragen naar de bekende weg, be my guest.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-10-2024 10:34:13 ]
pi_215278421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zou welke politicus dan ook crypto een goed idee vinden?
Je snapt dat als je voor crypto bent dat je tégen de centrale bank bent?

Voor een nuttige discussie zul je de diepe geschiedenis in moeten gok ik, beetje naar de tijd van het afschaffen van de goudstandaard.
Zeker, ik ben een fel tegenstander van de centrale bank. En je vraag is terecht: waarom zou welke politicus dan ook zo'n belangrijk machtsmiddel uit handen willen geven?
pi_215278450
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niemand is tegen een hertellingen.
Ok top.
quote:
In de VS werkt het zo dat elke staat "electors" heeft. Zij zijn formeel de mensen die hun stem uitbrengen op de kandidaten. Het volk kiest in essentie die electors en die electors sturen hun stemmen naar Washington DC.

In 7 staten lieten ze Republikeinse electors frauduleuze electoral vote documenten opstellen, waar velen ook voor zijn aangeklaagd trouwens, en naar DC sturen, waar Trump Pence onder druk zette om op 6 januari de echte electorale stemmen niet te tellen, maar de fake electorale stemmen wel, of op zijn minst die dubbele stemming aan te grijpen als kans om de echte niet te tellen.

Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot
Klinkt lekker vaag, beetje complotterig, maar laat de rechter het maar uitzoeken?

quote:
Trump hield militaire steun achter waar hij in ruil voor een "onderzoek" wilde naar Biden. https://www.justice.gov/olc/opinion/file/1205711/dl
Klinkt bijzonder. Maar control F op military geeft in je document geen hit?
quote:
Ja, kerel, verdiep je zelf anders eens wat? Dit komt erg over als sea-lioning.
Op zijn minst zijn campagne staf of campagne hulp: Flynn, Papadopoulos, van der Zwaan, Stone, Manafort, Bannon, Broidy
Politieke vrienden: Hunter, Arpaio, Libby, D'Souza
Vader van zijn schoonzoon: Kushner
Moordenaars in Irak: Behennam, Golsteyn, Lorance

etc etc
Die zijn allemaal fout?
Dat heb ik dan niet meegekregen.
pi_215278474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeker, ik ben een fel tegenstander van de centrale bank. En je vraag is terecht: waarom zou welke politicus dan ook zo'n belangrijk machtsmiddel uit handen willen geven?
Afgezien van mallafide gebruik, zijn er ook wel argumenten te verzinnen waarom het goed is dat de centrale bank de oververhitting kan beperken van de economie.

Maar met name als het slecht gaat - zie Keynes -.
Mensen die niks meer uitlenen want kans op verlies van de vordering.... Dus hogere rentes... Dus nog minder economische activiteit etc.

Anyhow, de geldhoeveelheid neemt veel te veel toe naar mijn smaak inclusief de lonen etc etc, allemaal geldontwaarding at play.
pi_215278499
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Vandaar dus ook Project 2025 (democratie en tegenmachten slopen).

Kleptocratie tot in de eeuwigheid.
Ach, de leugen van project 2025 weer… *zucht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')