abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215280212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Het meest verontrustend is dat ze in MAGA-land het idee hebben dat ze met importheffingen een of ander economisch wondermiddel hebben ontdekt. Trump claimt dat deze heffingen worden betaald door het 'buitenland', waarmee dan binnenlandse uitgaven gefinancierd kunnen worden. Ook leidt het tot de terugkeer van de productie naar de VS, wat dan zorgt voor werkgelegenheid en algehele welvaart.
In de EU denken ze kennelijk hetzelfde (zie de auto's uit China).
pi_215280220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ook even duiken in Griekenland anno 2009.

Financieel wanbeleid is geen specifieke eigenschap van links of rechts.
Ik vind het sowieso onzinnig om te denken vanuit links of rechts. Ik schreef dan ook de Democraten. Tenminste, ik kan mij niet anders voorstellen.
pi_215280256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
als de Yuan een vrije wisselkoers zou hebben en niet vastgekoppeld aan de dollar zou dit waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn .

Dan worden door de duurdere yuan vanzelf de concurrentie voordelen van China minder.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:03:23 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215280347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso onzinnig om te denken vanuit links of rechts. Ik schreef dan ook de Democraten. Tenminste, ik kan mij niet anders voorstellen.
Volgens mij is het in Californie nog altijd beter toeven dan in veel Republikeinse bolwerken. Dus ook weinigzeggend
pi_215280414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het terugbrengen van productie klinkt op papier natuurlijk fantastisch. En dat kan het ook zijn. Maar als bedrijven daartoe worden gedwongen vanwege torenhoge importheffingen dan is de uitkomst onvermijdelijke minder profijtelijk voor de doorsnee Amerikaan. Want dat betekent dat je fabrikanten ook Amerikaanse lonen moeten betalen, en dat wordt dan weer doorberekend in de prijs. Lang verhaal kort: de consument is de sjaak.
Het is ook vrij wonderlijk dat ze dus EN de productie willen terughalen EN 15-20 miljoen arbeiders willen deporteren.
Wie gaat al dat werk dan doen? Dan heb je toch weer een immense hoeveelheid immigranten nodig. Legale immigranten dit keer. En die moet je een hoger loon betalen dan de illegalen die overal aan het werk gezet zijn.
Met als gevolg dat de prijzen nog steeds een stuk hoger zullen zijn dan aziatische import.

En ondertussen moet je ook nog enkele tientallen enorme kampen onderhouden om al die illegalen (en legale immigranten die hun papierwerk niet op orde hadden op het moment van oppakken) in te huisvesten tot het papierwerk in orde is en ze het land uitgezet kunnen worden. Dat gaat honderden miljarden kosten lijkt me. En dat moet ook gedaan worden door mensen. Duizenden kampbewakers, koks, administratieve functies etc etc. Waar ga je die vandaan halen dan weer? Leger laten helpen? Fijn, zo'n soldaat zal het leuk vinden om als kampbewaker te worden ingezet om gezinnen te bewaken onder relatief erbarmelijke omstandigheden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215280427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
als de Yuan een vrije wisselkoers zou hebben en niet vastgekoppeld aan de dollar zou dit waarschijnlijk ook niet noodzakelijk zijn .

Dan worden door de duurdere yuan vanzelf de concurrentie voordelen van China minder.
Het is ook een lastige spagaat. Die ook is veroorzaakt door de veel te hoge kosten voor energie in Europa. Energie-intensieve productie in Europa is daardoor vaak te duur om te kunnen concurreren.
pi_215280431
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij is het in Californie nog altijd beter toeven dan in veel Republikeinse bolwerken. Dus ook weinigzeggend
Dat zal de reden zijn dat zelfs liberals de staat uitvluchten.
pi_215280455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
In sommige gevallen valt er best wat voor te zeggen hoor, maar dan moet er wel sprake zijn van een soort van dumping.
Het kan wel, bijvoorbeeld als reactie op het Chinese staatskapitalisme. Chinese bedrijven krijgen een concurrentievoordeel door steun vanuit de staat, in dat geval is het verhogen van importheffingen een middel om een gelijk speelveld te creëren.

Maar Trumps aanpak gaat vele malen verder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215280486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie mijn post hierboven.

Voor zulke importheffingen valt ook wat te zeggen. Maar Trump wil ze over de gehele linie verhogen, voor zo'n beetje de hele wereld. En met enorme percentages.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat dat geen verstandig beleid is?

Trump Trade And Immigration Policies Spell Higher Prices, Less Growth
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:20:59 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215280487
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat het een dure staat is. Dat is een gevolg van welvaart.
pi_215280506
Ik vind elk beleid gericht op huidskleur eigenlijk een beetje sad. Gaan ze dan zwarte mannen hun bitcoin-investeringen dekken en wietplantages laten aanleggen? Lijkt wel een South Park-aflevering..
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:34:39 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215280605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:22 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind elk beleid gericht op huidskleur eigenlijk een beetje sad. Gaan ze dan zwarte mannen hun bitcoin-investeringen dekken en wietplantages laten aanleggen? Lijkt wel een South Park-aflevering..
Ik vind het ook wat treurig. Al zijn Trumpfans die moord en brand schreeuwen over racisme nog vele malen treuriger.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:39:52 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215280641
quote:

[..]
Er is een brain gain naar Californië, geen brain drain.

Los daarvan behoort Californië niet tot de meest linkse Staten. Dan moet je eerder denken aan Massachussets, Connecticut, Vermont.
Voor zover het in de institutionele inbedding van de VS mogelijk is om progressief-links beleid te maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215280662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zie mijn post hierboven.

Voor zulke importheffingen valt ook wat te zeggen. Maar Trump wil ze over de gehele linie verhogen, voor zo'n beetje de hele wereld. En met enorme percentages.

Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat dat geen verstandig beleid is?

Trump Trade And Immigration Policies Spell Higher Prices, Less Growth
Nee, maar zoals ik al schreef vind ik beiden heel erg slecht en vind ik Harris daarnaast de gevaarlijkste van de twee.
pi_215280676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat het een dure staat is. Dat is een gevolg van welvaart.
Jillian Michaels (liberal, born and raised Cali) is de staat niet uitgevlucht omdat ze het niet meer kan betalen hoor... Het is ook niet dat de allerarmsten vluchten. Die slapen in die tentjes die overal staan.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:45:14 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215280695
twitter

Wat een puinhoop dat Californië.

MAGA land daarentegen... (20 jaar eerder dan anderen een ontmoeting met Jezus)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215280706
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er is een brain gain naar Californië, geen brain drain.

Los daarvan behoort Californië niet tot de meest linkse Staten. Dan moet je eerder denken aan Massachussets, Connecticut, Vermont.
Voor zover het in de institutionele inbedding van de VS mogelijk is om progressief-links beleid te maken.
Jij zit heel erg diep in jouw eigen konijnenhol.

Even iets meer realisme, komende van de NYT.

pi_215280761
quote:

[..]
Het is ook een lastige spagaat. Die ook is veroorzaakt door de veel te hoge kosten voor energie in Europa. Energie-intensieve productie in Europa is daardoor vaak te duur om te kunnen concurreren.
Zolang China subsidies geeft om hun energie voor een appel en een ei te verkopen en hun bevolking in de smog zet en vergiftigd blijft het een slechte vergelijking.

According to an IMF working paper on fossil fuel subsidies, East Asia and the Pacific region account for 48% of global energy subsidies. By country, China has been the biggest subsidizer in absolute terms, contributing 2.2 trillion USD in subsidies in 2020,

We schreeuwen altijd wel over vrije marktwerking maar zolang externaliteiten per markt niet meegerekend worden is er geen vrije markt.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:58:32 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215280801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jillian Michaels (liberal, born and raised Cali) is de staat niet uitgevlucht omdat ze het niet meer kan betalen hoor...

Waarom dan wel
pi_215280829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar zoals ik al schreef vind ik beiden heel erg slecht en vind ik Harris daarnaast de gevaarlijkste van de twee.
Dat is je goed recht.

Ik ben toch een stuk bevreesder voor de dementerende narcist, die alles beter denkt te weten maar in werkelijkheid over nul inhoudelijke kennis beschikt. Die een destructief economisch beleid propageert, het belang van de NAVO in twijfel trekt en de steun aan Oekraïne stop wil zetten. Die ruzie zoekt met traditionele westerse bondgenoten, terwijl hij juist warme banden onderhoudt met despoten zoals Poetin en Erdogan. Die een eng-conservatieve VP heeft gekozen die een aanhanger en uitdrager is van het christelijk nationalisme en er geen geheim van maakt dat hij de VS om wil vormen tot een theocratie.

Harris is vooral meer van hetzelfde. Een traditionele kandidaat waarmee je van mening kan verschillen, maar die extreme uitwassen zal mijden. Bovendien zal haar speelruimte beperkt zijn, want de Republikeinen behouden waarschijnlijk hun meerderheid in het HvA. Niet voor niets wordt Harris volop gesteund door gematigde, meer traditionele kandidaten. Dat zegt veel over haar positionering: zo extreem is ze helemaal niet.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 15:06:36 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215280872
Tja, als Trump zelf onverdedigdbaar is dan maar gaan doen of Harris een groot gevaar is ofzo. Die truuk is vrij doorzichtig.
pi_215280904
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als Trump zelf onverdedigdbaar is dan maar gaan doen of Harris een groot gevaar is ofzo. Die truuk is vrij doorzichtig.
Vind het ook nogal slap - en ongefundeerd - om haar te vereenzelvigen met de 'woke-vleugel' binnen de Democratische partij.

Er bestaat inderdaad een uiterst linkse vleugel binnen de Dems die nogal doorslaat en met een vermanend vingertje door het land trekt om van alles en iedereen een bepaalde mening te eisen. Maar Harris behoort niet tot die groep. Integendeel, ze trotseert juist het linkerdeel van haar partij door haar steun uit te blijven spreken voor Israël. Niet echt iets wat een 'woke' kandidaat zou doen, lijkt mij,
pi_215281214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:33 schreef LXIV het volgende:
En waarom heeft ze dit al niet eerder gedaan??
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.
pi_215281248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom dan wel
Als je dat wil weten: op YouTube legt ze dat uit voor je.
pi_215281259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is je goed recht.

Ik ben toch een stuk bevreesder voor de dementerende narcist, die alles beter denkt te weten maar in werkelijkheid over nul inhoudelijke kennis beschikt. Die een destructief economisch beleid propageert, het belang van de NAVO in twijfel trekt en de steun aan Oekraïne stop wil zetten. Die ruzie zoekt met traditionele westerse bondgenoten, terwijl hij juist warme banden onderhoudt met despoten zoals Poetin en Erdogan. Die een eng-conservatieve VP heeft gekozen die een aanhanger en uitdrager is van het christelijk nationalisme en er geen geheim van maakt dat hij de VS om wil vormen tot een theocratie.

Harris is vooral meer van hetzelfde. Een traditionele kandidaat waarmee je van mening kan verschillen, maar die extreme uitwassen zal mijden. Bovendien zal haar speelruimte beperkt zijn, want de Republikeinen behouden waarschijnlijk hun meerderheid in het HvA. Niet voor niets wordt Harris volop gesteund door gematigde, meer traditionele kandidaten. Dat zegt veel over haar positionering: zo extreem is ze helemaal niet.
Harris wordt ook gesteund door veel minder gematigden. En woorden zijn leuk en aardig: acties is wat iemand echt definieert. En ten aanzien van haar acties staat ze er bepaald niet geweldig op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')