Ik heb vanaf het begin af aan heel duidelijk gecommuniceerd waarom ik haar een gevaar vindt. Volgens mij zat je toen bij de groep die hard aan het lachen waren om de connectie met Cheney.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Tja, als Trump zelf onverdedigdbaar is dan maar gaan doen of Harris een groot gevaar is ofzo. Die truuk is vrij doorzichtig.
Je kan het ook gewoon in een zin vertellen in plaats dat ik een vaag filmpje moet gaan zoeken van iemand waar ik sowieso og nooit van heb gehoord.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je dat wil weten: op YouTube legt ze dat uit voor je.
Ja ze zou allerlei oorlogen beginnen, wat blijkt uit eigenlijk niks.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin af aan heel duidelijk gecommuniceerd waarom ik haar een gevaar vindt. Volgens mij zat je toen bij de groep die hard aan het lachen waren om de connectie met Cheney.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Uit alles blijkt dat Harris de meest linkse van alle senatoren was en ze wilde nota bene gratis transities voor illegalen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het ook nogal slap - en ongefundeerd - om haar te vereenzelvigen met de 'woke-vleugel' binnen de Democratische partij.
Er bestaat inderdaad een uiterst linkse vleugel binnen de Dems die nogal doorslaat en met een vermanend vingertje door het land trekt om van alles en iedereen een bepaalde mening te eisen. Maar Harris behoort niet tot die groep. Integendeel, ze trotseert juist het linkerdeel van haar partij door haar steun uit te blijven spreken voor Israël. Niet echt iets wat een 'woke' kandidaat zou doen, lijkt mij,
In een land waarin de President nauwelijks nog voor van achteren weet te onderscheiden?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon in een zin vertellen in plaats dat ik een vaag filmpje moet gaan zoeken van iemand waar ik sowieso og nooit van heb gehoord.
Dat blijkt uit de ongoing agenda van de mensen met wie zij zich omringt en die haar naar voren hebben weten te schuiven. Maar goed, blijf vooral ontkennen. Dat kan ook makkelijk, want we gaan meest waarschijnlijk niet zien wat een President Harris voor beleid gaat voeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ze zou allerlei oorlogen beginnen, wat blijkt uit eigenlijk niks.
Welke mensen? Wat is hun agenda? Waar blijkt dat precies uit?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de ongoing agenda van de mensen met wie zij zich omringt en die haar naar voren hebben weten te schuiven. Maar goed, blijf vooral ontkennen. Dat kan ook makkelijk, want we gaan meest waarschijnlijk niet zien wat een President Harris voor beleid gaat voeren.
Zo te zien kan ze zich niet vinden in het legaliseren van prostitutie en geslachtsbehandelingen voor kinderen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.
En als jij nog nooit van haar hebt gehoord onderstreep je daarmee wat mij betreft dat je helemaal niet volgt wat er aan de andere kant van de plas gebeurt. Dat is verder prima, maar inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
Omdat ik zeg dat Massachussets de klassieke Democratische staat is (niet Californië) zit ik in een konijnenhol? Wat een onzin.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij zit heel erg diep in jouw eigen konijnenhol.
Even iets meer realisme, komende van de NYT.
Ze behoorde inderdaad tot de linkse vleugel in de Senaat. Al moet daarbij worden gezegd dat senatoren doorgaans een stuk gematigder zijn dan hun collega's in het HvA: daar zitten ook uitersten, zowel aan de linker- als rechterzijde.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uit alles blijkt dat Harris de meest linkse van alle senatoren was en ze wilde nota bene gratis transities voor illegalen.
Dat ze zich niet tegen Israël uitspreekt (maar wel wegbleef toen Netanyahu lang kwam), komt omdat niemand president kan worden zonder Israël te steunen.
En wanneer andere parameters worden gebruikt is ze zelfs een stuk minder links:quote:No, Kamala Harris is not the most liberal senator in history
But GovTrack’s analysis of Harris’s entire tenure in the Senate paints a different picture. In the 116th Congress, the one that ran through 2019 and 2020, Harris was the fourth-most liberal senator, according to GovTrack, coming in behind Sens. Bernie Sanders (I-Vt.), Kirsten Gillibrand (D-N.Y.) and Jeff Merkley (D-Ore.). She was still to the left of Warren, but Warren’s position in GovTrack’s analysis wasn’t as a remarkably liberal legislator. Her score was equivalent to Sen. Dick Durbin (D-Ill.), for example.
Maar goed, wat is nou precies het angstbeeld dat je probeert op te roepen? Oh noes, Harris is 'te links'! Ze was de laatste jaren onderdeel van een gematigde regering die onder leiding stond van Biden. Die een solide economisch beleid voerde en een aantal bijzondere prestaties heeft geleverd, waaronder de Infrastructure Bill en de Inflation Reduction Act.quote:Voteview’s methodology considers ideology in the context of government intervention in the economy. On that metric, Warren lands to the left of Harris. In fact, there are 15 senators to Harris’s left — including such unexpected names as Vice President Aaron Burr. (You can see every senator in American history’s ideological position below.)
This is admittedly an imperfect measure of how liberal (or conservative) a member of Congress happens to be, particularly since the most recent data for Harris (and Burr, for that matter) is out of date. But on neither measure — GovTrack’s or Voteview’s — is Harris “by far, the Number One Most Liberal Senator.” In Voteview’s data, she’s not even as liberal as Warren.
Jillian Michaels is zo één die helemaal naar de rechterkant is gehold en met aantoonbare desinformatie de ether op gaat. Zowat het eerste dat je tegenkomt is die desinformatie, niveautje Fajah Lourens.quote:
Not this shit again... Dick Cheney en zijn trawanten. Neocons. Nooit van gehoord ofzo?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke mensen? Wat is hun agenda? Waar blijkt dat precies uit?
Het is wat meer dan dat. Maar misschien vind jij het wel een goed idee om tentenkampen in de Nederlandse steden te hebben en dat zelfs tandpasta achter een deur moet omdat het anders gestolen wordt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo te zien kan ze zich niet vinden in het legaliseren van prostitutie en geslachtsbehandelingen voor kinderen.
Nou dat klinkt wel als een volstrekt onleefbaar oord.
Je loopt al zo lang als wij beiden op Fok zitten te roeptoeteren dat ik fascist ben en extreem rechts. En nu heb ik een switch naar het fascisme gemaakt? Grappig.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dat Massachussets de klassieke Democratische staat is (niet Californië) zit ik in een konijnenhol? Wat een onzin.
Ja, de New York Times bekritiseert ook hun eigen doelgroep, en houdt ze scherp tegen de loep. Prima. Zo hoort het ook. Mensen zijn feilbaar.
Dat bekritiseren van je eigen toko zul je Fox niet zo snel zien doen, want daar bestaan geen idealen. Écht links beleid is met de Grondwet en instituties ook niet mogelijk.
Toch is de ongelijkheid onder Biden gedaald en is die in de regel ook lager in Democratisch bestuurde gebieden (waaronder ongelijkheid in levensverwachting). Dat is gewoonweg een feit. De levensverwachting ligt hoger (en ongelijkheid daarin lager), de Human Development Index ligt hoger, de welvaart ligt hoger. Minderheden en armeren hebben meer kans op een goede opleiding.
Een pagina later klaag je er over dat Harris aan de linkerkant staat. Dat is dan ook weer niet goed. Is het idee dat rechts-autoritair beleid de ongelijkheid verminderd? Nee toch?
Conclusie: alles wordt maar aangegrepen om je eigen switch naar fascisme goed te praten. Ook de dingen die je eigenlijk niet boeien.
Mijn probleem met Harris is niet dat ze te links zou zijn. Sterker nog (zoek maar op), haar voor de VS extreem linkse standpunt voor Medicare for all vind ik uitstekend. Het beste wat ze had kunnen verdedigen (maar liet vallen omdat het nu eenmaal niet verkoopt).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze behoorde inderdaad tot de linkse vleugel in de Senaat. Al moet daarbij worden gezegd dat senatoren doorgaans een stuk gematigder zijn dan hun collega's in het HvA: daar zitten ook uitersten, zowel aan de linker- als rechterzijde.
Een beetje context:
[..]
En wanneer andere parameters worden gebruikt is ze zelfs een stuk minder links:
[..]
Maar goed, wat is nou precies het angstbeeld dat je probeert op te roepen? Oh noes, Harris is 'te links'! Ze was de laatste jaren onderdeel van een gematigde regering die onder leiding stond van Biden. Die een solide economisch beleid voerde en een aantal bijzondere prestaties heeft geleverd, waaronder de Infrastructure Bill en de Inflation Reduction Act.
Nee, dan Trump. Die zich omringt met extreme christelijke nationalisten. Die nog altijd volhoudt dat hij de verkiezingen in 2020 heeft gewonnen. Die degenen die het Capitool hebben bestormd beschouwt als helden en hen een 'pardon' wil geven. Die Pence in 2020 opriep om de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en het zijn voormalige VP nog altijd kwalijk neemt dat die dat niet heeft gedaan (laten we niet vergeten dat Trump-fans dreigden Pence te vermoorden).
En ik kan nog wel even doorgaan.
Ja, jij trapt er direct in hoe men haar heeft gebrandmerkt. Want zo doen fascisten dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jillian Michaels is zo één die helemaal naar de rechterkant is gehold en met aantoonbare desinformatie de ether op gaat. Zowat het eerste dat je tegenkomt is die desinformatie, niveautje Fajah Lourens.
Wellness-rechts, heet dat ook wel. Niet bepaald de meest heldere lichten.
Het is gewoon een grifter die ruikt waar het meeste geld nu zit, voor een carrière als opiniemaker. Het geld zit bij extreem-rechts nu.
Californië is uiteraard heel wat vrijer (ook voor conservatieven om hun leven te leiden) dan de hardcore Republikeinse Staten. Waar boekverbanningen en schoolcensuur aan de orde van de dag is, en het kiesrecht onmogelijk wordt gemaakt.
Dat heb ik helemaal niet gezegd maar het is wel helder dat je die switch nu hebt gemaakt. Zoals zoveel VVDers.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je loopt al zo lang als wij beiden op Fok zitten te roeptoeteren dat ik fascist ben en extreem rechts. En nu heb ik een switch naar het fascisme gemaakt? Grappig.
Extreem-progressieven zijn lang niet zo talrijk en zo goed georganiseerd en gefinancierd als de andere zijde. De zijde van DeSantis, dat daadwerkelijk door de staat opgelegde cancelcultuur doorheen ramt. Iets dat ook in Nederland staat te gebeuren.quote:Het is meer dan duidelijk dat de extreem progressieven de echte fascisten zijn. Met hun cancelcultuur en iedereen die kritiek heeft direct persoonlijk kapot te maken.
Ik heb geen idee waarom jij Harris 'slechter' vind. Lees vandaag iets over het afnemen van vrijheden, zonder dat dat verder wordt onderbouwd. Daar kan ik niet veel mee.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn probleem met Harris is niet dat ze te links zou zijn. Sterker nog (zoek maar op), haar voor de VS extreem linkse standpunt voor Medicare for all vind ik uitstekend. Het beste wat ze had kunnen verdedigen (maar liet vallen omdat het nu eenmaal niet verkoopt).
Ik snap ook niet waarom ik al maanden heel duidelijk communiceer waarom ik Harris nog slechter vind, maar werkelijk niemand daar iets van mee wenst te krijgen. Zou het zijn omdat het makkelijker is om mijn standpunt te negeren en een niet ingenomen standpunt aan te vallen?
Natuurlijk denk ik Dick Cheney. Maar waaruit blijkt precies dat ze zijn beleid van 20 jaar geleden gaat uitvoeren? En wat is zijn doel dan uberhaupt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Not this shit again... Dick Cheney en zijn trawanten. Neocons. Nooit van gehoord ofzo?
Zoals intelligent design en dat de aarde 4000 jaar oud is? Dat de dinosauriërs niet bestaan hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
En bepaalde boeken niet toestaan in scholen is zo raar nog niet. Er zou een bepaalde standaard moeten zijn en die zou gewoon uit moeten gaan van feiten en wetenschap.
De extreem progressieven zitten werkelijk overal met hun tentakels. Maar goed, concentreer je maar eens op de vragen over die 20 jaar die je uit je reet trok.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd maar het is wel helder dat je die switch nu hebt gemaakt. Zoals zoveel VVDers.
[..]
Extreem-progressieven zijn lang niet zo talrijk en zo goed georganiseerd en gefinancierd als de andere zijde. De zijde van DeSantis, dat daadwerkelijk door de staat opgelegde cancelcultuur doorheen ramt. Iets dat ook in Nederland staat te gebeuren.
Op de universiteiten komt de echte cancelcultuur van donoren en bedrijven, niet van wat marginale demonstranten.
Als je naar de democratie-indexen kijkt dan is het wel duidelijk waar het probleem zit. Dat zit overduidelijk niet bij de liberals maar bij de Orbans van deze wereld.
Skid Row bestaat al tientallen jaren dus wel een beetje vreemd dat ze er nu pas achter komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wat meer dan dat. Maar misschien vind jij het wel een goed idee om tentenkampen in de Nederlandse steden te hebben en dat zelfs tandpasta achter een deur moet omdat het anders gestolen wordt.
Vooral net blijven doen alsof je gek bent. Je komt alleen maar onwetend over.
Ik denk dat de kans op een derde wereldoorlog groter is met Harris dan met Trump. En aangezien ik kinderen heb en een nucleair conflict mogelijk hun leven kan kosten is dat voor mij doorslaggevend.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom jij Harris 'slechter' vind. Lees vandaag iets over het afnemen van vrijheden, zonder dat dat verder wordt onderbouwd. Daar kan ik niet veel mee.
Ik ben daarentegen helder waarom ik Trump gevaarlijk en onwenselijk vindt, onderbouw dat ook uitgebreid. Maar dat is blijkbaar aan dovemansoren gericht.
O, dat soort boeken moeten ook verboden worden vind ik. Zoek maar op, ik heb al eens eerder mijzelf op Fok! uitgesproken tegen religekkies die geloven in Intelligent Design.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals intelligent design en dat de aarde 4000 jaar oud is? Dat de dinosauriërs niet bestaan hebben.
Goh, daar heb ik eerder vandaag nog een link over gepost... Misschien moet je die eens openen?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Skid Row bestaat al tientallen jaren dus wel een beetje vreemd dat ze er nu pas achter komt.
Maar verder, hoe komt het dat de huizenprijzen zo hoog zijn in die onleefbare hel?
Dit is letterlijk nazi taal. Progressieven zijn o zo eng.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De extreem progressieven zitten werkelijk overal met hun tentakels.
Maar dit is wat de Republikeinen en Trump willen opdringen! Net zoals een kopie van Atlas Shrugged in iedere schoolbibliotheek.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dat soort boeken moeten ook verboden worden vind ik. Zoek maar op, ik heb al eens eerder mijzelf op Fok! uitgesproken tegen religekkies die geloven in Intelligent Design.
Ik denk dat de kans op een tweede Amerikaanse burgeroorlog groter is dan WOIII, ongeacht wie de verkiezingen wint.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans op een derde wereldoorlog groter is met Harris dan met Trump. En aangezien ik kinderen heb en een nucleair conflict mogelijk hun leven kan kosten is dat voor mij doorslaggevend.
Niet dat het uitmaakt, ik heb geen stemrecht.
De president in zijn eentje ook niet. Het gaat om het team. Dat team was nu ook aan de machtquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat de Vice President in Amerika niets te zeggen heeft.
Tja. Ik vind het eigenlijk wel een leuke vrouw. Kakelkont maar goed.. inhoudelijk vind ik haar niet zo sterk en de democratische partij er achter vertrouw ik helemaal niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso minder bizar dan de waanzinnige Trump.
Je was gewoon aan het liegen dus. Duidelijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
Ook detailniveau is het verschil wel 20 jaar!
Hahahahahahhahhhahaquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het eigenlijk wel een leuke vrouw. Kakelkont maar goed.. inhoudelijk vind ik haar niet zo sterk en de democratische partij er achter vertrouw ik helemaal niet.
Stemmen in deze verkiezingen is het kiezen tussen 2 kwaden, maar ondanks dat Trump losgeslagen is hoop ik als Nederlander toch dat hij wint, omdat dit de beste kans is dat verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne voorkomen wordt.
Ik heb het over verdere escalatie voorkomenquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hahahahahahhahhhaha
Deze user denkt dat Trump de oorlog in Oekraine gaat beeindigen.
Donald "laat ik een Iraanse generaal vermoorden, de US ambassade naar Jeruzalem verplaatsen en Putin verdedigen" Trump
Waarom denk je dat Poetin wel naar Trump zou luisteren? Een Trump die je bovendien met de dag achteruit kan zien gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over verdere escalatie voorkomen
Ik denk niet echt dat Poetin eerder naar Trump luistert. Ik denk wel dat Trump eerder naar vrede streeft dan de democratische partijquote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Poetin wel naar Trump zou luisteren? Een Trump die je bovendien met de dag achteruit kan zien gaan.
Nee dus!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je was gewoon aan het liegen dus. Duidelijk.
Ja, de beste county (deelgebiedje) vergelijken met de slechtst presterende county. Zelfs jij bent niet zo dom dat je niet kan snappen dat dit onzinnig is.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dus!
https://www.cnn.com/2017/(...)nty-study/index.html
Als er iemand is die hier huichelachtig bezig is dan ben jij het wel. Met je New York Times videotjes en cancelcultuur onzin (en dan maar zwijgen over wat de Republikeinen doen).
Trump wil de wapensteun aan Oekraïne stopzetten en de gestolen gebieden aan Rusland geven.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:27 schreef LXIV het volgende:
Stemmen in deze verkiezingen is het kiezen tussen 2 kwaden, maar ondanks dat Trump losgeslagen is hoop ik als Nederlander toch dat hij wint, omdat dit de beste kans is dat verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne voorkomen wordt.
Het ligt ook echt nooit aan haar. Waarschijnlijk is zij zo’n vrouw die haar man iedere keer gaslight dat alles 100% zijn schuld is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
"Ja MaAr TrUmP". Lijkt wel een FOK!ker uit dezelfde politieke hoek.
Klinkt als een eufemisme voor Oekraïne ongezien de tyfus laten krijgen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over verdere escalatie voorkomen
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou overwegen op Trump te stemmen hierdoor. Wat heb ik eraan als zwarte mannen in mijn buurt door de overheid worden gestimuleerd om een drugshandel op te zetten en in crypto te investeren?
Lijkt wel of dat een beetje inherent is aan hun systeem. Want dit dan het beste wat dat systeem naar voren kan brengen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.
Als Trump wint komt dat niet door Trump maar door de Dems. Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Gewoon één fatsoenlijke kandidaat is wat de mensen vragen, van links tot rechts, en nu zitten we naar de grootste shitshow ooit te kijken in de Amerikaanse politiek.
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt wel of dat een beetje inherent is aan hun systeem. Want dit dan het beste wat dat systeem naar voren kan brengen?
Eens.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.
Omdat je met een stem op Trump je tegenstander het meest pijn kunt doen. Hij is de verpersoonlijking van alles waar die woke liberals een hekel aan hebben.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Idd, uit beiden kampen. Is er nu echt niets beters dan Trump en Harris, hoe komen beide partijen bij dit soort mafketels uit. Daar moet intern snel iets veranderen en jonge potentiële toekomstige presidentskandidaten goed begeleid en klaargestoomd worden. Het is dat Amerika zo belangrijk is ook voor ons anders lagen we op de grond van het lachen vanwege deze shitshow, maar dit is gewoon huilen met de pet op.
Dat je dan zo’n kandidaat hebt is één ding, maar kunnen ze inderdaad niet op z’n minst voor betere communicatie-adviseurs zorgen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik snap de Dems echt niet, ze hebben de enige persoon gevonden in Amerika die nog dommer is dan Trump. Hoe the fuck kunnen ze dit zo verknallen. En krijgt dat mens geen media training, geef je fouten toe, zeg dat er foute keuzes gemaakt zijn, nederigheid waarderen mensen, we maken allemaal fouten en mensen kunnen zich dan beter identificeren. Maar nee, afliegen, vingers in de oren en heel hard Trump roepen.
Als Trump wint komt dat niet door Trump maar door de Dems. Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Gewoon één fatsoenlijke kandidaat is wat de mensen vragen, van links tot rechts, en nu zitten we naar de grootste shitshow ooit te kijken in de Amerikaanse politiek.
Inhoudelijk gaf Biden prima interviews. Hij zag er alleen uit als een vermoeide oude man.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
De strategietjes van Biden in interviews vond ik ook tenenkrommend slecht. Mensen kijken er eenvoudig doorheen, getuige de parodieën die je op hem ziet.
Welnee. Telkens weer die opsommingen en opscheppen over wat hij allemaal had bereikt. Het was een formule.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoudelijk gaf Biden prima interviews. Hij zag er alleen uit als een vermoeide oude man.
Overigens zeggen parodieën niets, Trump is vaker geparodieerd dan Biden en Harris samen.
Heb je het nu over Trump die blijft opscheppen dat hij daadwerkelijk in 2020 gewonnen had en er gefraudeerd is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee. Telkens weer die opsommingen en opscheppen over wat hij allemaal had bereikt. Het was een formule.
Harris is niet in een vrije val beland. Ze staat nog steeds voor in de polls.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:06 schreef Tekaschi het volgende:
Heb nog meer vertouwen in Biden dan Harris, en ze is in een diepe val beland in de polls, moet daardoor meer in de media verschijnen waar ze keer op keer afgaat als een gieter.
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris is niet in een vrije val beland. Ze staat nog steeds voor in de polls.
(Overigens zegt dit niet dat Trump niet kan winnen.)
[ afbeelding ]
Heel woke links is inconsistent en irrationeel, hoezo is consistentie iets wat ze zou moeten ambiëren?quote:
Ze is een fitnessguru. Lol.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in 1 zin samen te vatten.
En als jij nog nooit van haar hebt gehoord onderstreep je daarmee wat mij betreft dat je helemaal niet volgt wat er aan de andere kant van de plas gebeurt. Dat is verder prima, maar inspraak zonder inzicht leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.
Zo zo, "iedereen" nog wel...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.
Ik zou hier eens naar kijken:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van hoe je het wil zien. Maar inmiddels is iedereen in de VS het er echt wel over eens dat Trump de beste papieren heeft inmiddels. Niet voor niets is Harris cs paniekvoetbal aan het spelen.
Sikkelcel is wel echt een issue voor zwarte Amerikanen dus terecht dat ze daar aandacht voor wilt hebben. Voor de rest is het natuurlijk schaamteloos om dit te presenteren naar de kiezer.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom crypto investeringen van donkere Amerikanen beschermd moeten worden en niet die voor blanken? Wat voor een ziektes krijgen donkere Amerikanen wat blanke mensen niet krijgen?
Iedereen met verstand van zaken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:13 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zo zo, "iedereen" nog wel...
Je kan kijken waar je wil, maar als de huidige trends doorzetten winst Trump zelfs de popular vote.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou hier eens naar kijken:
https://projects.fivethir(...)orecast/?cid=rrpromo
54 van de 100 keer wint Harris, 46 keer Trump. Too close to call noemen ze dat, maar wel een klein voordeel voor Harris.
Dat is bij haar nooit anders geweest. Alleen was ze in het begin alleen te zien bij ‘journalisten’ die genoegen namen met het geluk erom heen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Hier staat dat interview. Als je het beluisterd dan merk je dat ze eigenlijk nooit antwoord geeft op de vragen die haar gesteld worden, maar enigszins verward het telkens over andere dingen heeft. En dat echt het hele interview lang.
Kritiek op Harris is helemaal prima, maar ik vind dit soort observaties wat moeilijk te rijmen met het tegelijkertijd steunen van Trump. Die geeft niet alleen geen antwoord op vragen, maar het verhaal dat hij daarna afsteekt raakt ook nog eens kant noch wal. Zie het interview met Bloomberg als verbijsterend recent voorbeeld.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Hier staat dat interview. Als je het beluisterd dan merk je dat ze eigenlijk nooit antwoord geeft op de vragen die haar gesteld worden, maar enigszins verward het telkens over andere dingen heeft. En dat echt het hele interview lang.
Nog maar een keer dan:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is bij haar nooit anders geweest. Alleen was ze in het begin alleen te zien bij ‘journalisten’ die genoegen namen met het geluk erom heen.
Hoe gaat u de inflatie naar beneden brengen?
-Ik ben opgegroeid in een middenklasse gezin en mijn moeder kon een huis kopen toen ik tiener was.
Duidelijk, volgende vraag: hoe komt het toch dat onder de leiding van Biden en U de illegale immigratie zo toenam.
-Dat is de schuld van Trump.
Duidelijk.
Een 'trend' is altijd zo'n onzin. Alsof duizenden Amerikanen van kandidaat wisselen omdat ze zien dat een aantal anderen dat ook doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan kijken waar je wil, maar als de huidige trends doorzetten winst Trump zelfs de popular vote.
Maar goed, the proof of the pudding is in the eating.
Maar ik omarm Trump helemaal niet! Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kritiek op Harris is helemaal prima, maar ik vind dit soort observaties wat moeilijk te rijmen met het tegelijkertijd steunen van Trump. Die geeft niet alleen geen antwoord op vragen, maar het verhaal dat hij daarna afsteekt raakt ook nog eens kant noch wal. Zie het interview met Bloomberg als verbijsterend recent voorbeeld.
En dit fragment is eveneens treffend. Let wel: dit is de regel, niet de uitzondering. De man heeft nul inhoudelijke kennis.
Harris heeft daarentegen in meerdere interviews bewezen wel degelijk verstand van zaken te hebben. En je kunt dit afdoen als een whataboutism. Maar het slaat natuurlijk nergens op om de ene kandidaat af te schrijven omdat ze ontwijkende antwoord geeft (daar zijn de meningen overigens over verdeeld), om tegelijkertijd Trump te omarmen, die daarin nog een factor duizend erger is.
Maar meneertje Greg Price, die jij hier aanhaalt, is wel een enthousiast Trumpist. Zijn opmerkingen zijn nogal potsierlijk, gezien zijn voorkeur voor Trump.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ik omarm Trump helemaal niet! Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.
Wat ze in andere interviews gedaan heeft weet ik niet, maar in dit specifieke interview geeft ze gewoon geen antwoord op de hele eenduidige vragen die haar gesteld worden.
Alle TV programma's zijn infotainment geworden. Frans Bauer en Big Brother Ruud bij Nieuwsuur, het kan allemaal. In de VS is dat nog een graad erger. Het vertrouwen in de media ligt daar (terecht) op nog geen 25%, waar de televisie het percentage nog wat naar beneden trekt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets meer dan alleen maar een fitness guru. Anders word je niet bij Real Time uitgenodigd.
Ze kwam bij Bill over Ozempic pratenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets meer dan alleen maar een fitness guru. Anders word je niet bij Real Time uitgenodigd.
Ok, dat weet ik niet. Maar ik kijk gewoon het interview en wat daar gebeurt. Die interviewer is gewoon fair, al raakt hij wel wat geïrriteerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar meneertje Greg Price, die jij hier aanhaalt, is wel een enthousiast Trumpist. Zijn opmerkingen zijn nogal potsierlijk, gezien zijn voorkeur voor Trump.
Eentje zegt openlijk dat die een dictatuur na streeft, tegenstanders wil vermoorden, massa-deportaties en ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef LXIV het volgende:
Hierboven postte ik nog dat America sowieso fucked is met deze kandidaten.
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eentje zegt openlijk dat die een dictatuur na streeft, tegenstanders wil vermoorden, massa-deportaties en ga zo maar door.
Obama was nog het beste van de afgelopen 20 jaar..quote:De ander zorgt hoogstens voor competentie en stilstand. Die trekt dan niet de hele republiek omver. Een normale president, dat wil zeggen iemand die zich aan de huidige etiquette wil houden, moet je sowieso niet overschatten. Het is Frankrijk niet.
Op zijn slechtst krijg je zoiets als Obama, zes jaar stilstand.
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:13 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.
Wat is hem dan aangedaan? Hoe vergelijkt dit met de Republikeinse heksenjachten op Clinton en Obama? (inclusief nepnieuws over geboorteakten)quote:Dat hij af gaat rekenen met een aantal individuen en mediakanalen vind ik begrijpelijk gezien wat hem is aangedaan.
Die werd toen als vrij links gezien. Linkser dan Clinton.quote:[..]
Obama was nog het beste van de afgelopen 20 jaar..
Zijn termijn eindigde met de bestorming van het Capitool. Dat was de climax van twee maanden vol leugens van Trump over verkiezingsfraude en herhaalde oproepen aan VP Pence om de verkiezingsuitslag niet te certificeren (lees: ongeldig te verklaren). Het Trump-team probeerde vervolgens nep-kiesmannen in te zetten die Trump tot winnaar zouden uitroepen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is al vier jaar aan de macht geweest. Toen zijn er op zich geen gekke dingen gebeurd.
Maar klopt wel, want Trump werd helemaal weggespeeld in dat debat. Die seniele idioot viel voor alles. Was bijna te makkelijk voor Harris.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.
''The first time she ever had somebody actually challenge her in this entire election'', dat is dan ook wel een negatieve opmerking richting Trump, die stond anderhalf uur met haar te debatteren.
Een hardnekkig stukje fake News dat nog steeds herhaalt word.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.
[..]
Biden en een mix van andere Republikeinen en Democraten in Senaat en Huis, maar die doen niet mee. De VP heeft nagenoeg geen macht. Uiteraard zal ze over positieve zaken net willen doen dat ze daar een belangrijke rol in speelde en negatieve zaken zal Trump dat evenzo doen, maar de realiteit is gewoon dat een VP haast ceremonieel is. Die mag af en toe opdraven als het in de Senaat 50/50 is geworden.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:56 schreef DrDentz het volgende:
Op elke vraag: maar let's talk about Trump
Wie heeft er de afgelopen 4 jaar geregeerd? Niet Trump..
Eigenlijk was het nog veel gekker dan dat:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een president die tegen zijn bevolking zegt dat je chloor moet gaan drinken tegen Covid is behoorlijk gek.
Dat is niet helemaal waar, de VP heeft een office en een budget en voert vaak specifieke taken uit als onderdeel van de executive. Voor Harris geldt dat wat minder, die heeft 3 jaar niets gedaan behalve hier en daar wat vuurtjes opstoken in de culture war. Pence deed eigenlijk hetzelfde.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Biden en een mix van andere Republikeinen en Democraten in Senaat en Huis, maar die doen niet mee. De VP heeft nagenoeg geen macht. Uiteraard zal ze over positieve zaken net willen doen dat ze daar een belangrijke rol in speelde en negatieve zaken zal Trump dat evenzo doen, maar de realiteit is gewoon dat een VP haast ceremonieel is. Die mag af en toe opdraven als het in de Senaat 50/50 is geworden.
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Eigenlijk was het nog veel gekker dan dat:
Je demoniseert... Harris is niet extreemlinks..quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
(en ook niet in 2019 een extreem-linkse campagne voerde)
Wat is geen fouten maken? Ze beantwoord de vragen die haar gesteld worden gewoon niet. Wat voor fouten verwachtte je dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Harris blijft prima overeind. Ze heeft geen fouten gemaakt.
Het gaat mij niet om links of rechts. Liever een competente linkse president dan een incompetente rechtse. Helaas is competentie geen keuzemogelijkheid bij deze verkiezingenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Wat is hem dan aangedaan? Hoe vergelijkt dit met de Republikeinse heksenjachten op Clinton en Obama? (inclusief nepnieuws over geboorteakten)
Omdat iemand tegengas krijgt moeten die personen gelijk dood?
[..]
Die werd toen als vrij links gezien. Linkser dan Clinton.
Harris zal niet zo heel veel anders zijn dan Obama. Trump heel anders.
Dat is de consequentie geweest van zo lang Biden als kandidaat aanhouden. Toen waren er geen mogelijkheden tot verkiezingen meer..quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, de VP heeft een office en een budget en voert vaak specifieke taken uit als onderdeel van de executive. Voor Harris geldt dat wat minder, die heeft 3 jaar niets gedaan behalve hier en daar wat vuurtjes opstoken in de culture war. Pence deed eigenlijk hetzelfde.
Maar het probleem voor Harris is dat ze dus zoals jij zegt credit wil hebben voor de positieve zaken en de handen af wil houden van de negatieve zaken. Dat gaat haar niet zo goed af. Beter zou het zijn om gewoon toe te geven dat de VP positie nul invloed gaf op het beleid en dat ze het nu dus heel anders gaat doen. Maar dan moet ze wel kunnen uitleggen hoe het dan anders moet, en dat kan/wil ze niet.
Dit was natuurlijk allemaal te vermijden geweest als de Democraten een kandidaat hadden gekozen die niets met de Biden-administratie te maken had (en ook niet in 2019 een extreem-linkse campagne voerde) en helemaal zelf beleid had kunnen voorstellen.
Hoeveel keer moet ik herhalen dat ik zelf denk dat voor de gewone Amerikaan het economische beleid van Harris beter zal zijn voordat het kwartje bij jou gaat vallen? Want dan kan ik dat meteen in 1 post doen...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan:
Economists Say Inflation, Deficits Will Be Higher Under Trump Than Harris
Niet wisselen. Het gaat om het feit dat de twijfelaars een steeds kleinere groep wordt...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'trend' is altijd zo'n onzin. Alsof duizenden Amerikanen van kandidaat wisselen omdat ze zien dat een aantal anderen dat ook doen.
Frans Bauer en Ruud 'lekker knuffelen' Bernard zijn niet bij Real Time geweest. Geloof me nou maar.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Alle TV programma's zijn infotainment geworden. Frans Bauer en Big Brother Ruud bij Nieuwsuur, het kan allemaal. In de VS is dat nog een graad erger. Het vertrouwen in de media ligt daar (terecht) op nog geen 25%, waar de televisie het percentage nog wat naar beneden trekt.
De media in de VS zijn genadeloos wanneer het over Biden zijn mentale vermogens gaat. Trump zwijgen ze over. Heel erg typisch.
Mensen die na 6 januari nog achter Trump staan zijn gewoon uitbuitende racisten en fascisten. Het vernislaagje aan beschaving blijft kwetsbaar en flinterdun.
Geen idee waar jij vandaan haalt dat ik gezegd zou hebben dat ze een econome was (al bewijst Harris dat ook een econome geen enkel verstand van economie kan hebben, maar goed), of anderszins verstand van zaken heeft. Ik gaf aan dat zij, geboren en getogen Cali Democrat, het zo verschrikkelijk vond geworden dat ze vertrokken is. En nee, dat geldt niet alleen voor haar: heel veel mensen verlaten die staat en het gaat daar echt heel slecht.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze kwam bij Bill over Ozempic praten
En nee, een uitnodiging voor Bill's Real Time betekent niet dat je dus iemand bent met verstand van, in dit geval van een discussie over levenstandaarden, economie.
https://en.wikipedia.org/(...)_Bill_Maher_episodes
Sterker:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.
Een staatshoofd dat zijn eigen bevolking oproept tot vergiftiging, in crisistijd, is (bijna) zo gek als het maar kan.
Een (semi-)rechtse komiek nodigt andere koddige en excentrieke gasten uit. Je blaast het belang en betekenis daarvan nogal op.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Frans Bauer en Ruud 'lekker knuffelen' Bernard zijn niet bij Real Time geweest. Geloof me nou maar.
Bron?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eentje zegt openlijk dat die [...] tegenstanders wil vermoorden
Niet liegen...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
Wie dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Dan durven sommigen hier te zeggen dat er niks geks is gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |