Ik kan zes dingen verzinnen die meer crisiswaardig zijn dan de asielinstroom.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
Het probleem bij de belastingdienst is inmiddels eerder crisiswaardig dan de hele asielinstroom.
Beide ministers van de PVV hebben nu dus geen PA of hoogste adviseur meer over?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ier-faber-ambtenaren
Dit gaat helemaal fout. De een na de ander loopt weg, geen adviseur meer over. Inmiddels worden de adviezen extern betrokken, niemand weet bij wie. Informatie delen doet ze niet aan.
Ondertussen zijn de wetgevingsjuristen van J&V zeer kritisch…
Grootste probleem lijkt allereerst een personeelstekort, maar vooral ookmdat er nog maar een paar 60+ medewerkers weten hoe het huidige systeem echt aan elkaar hangt en de achterliggende code begrijpen, als het er wel een paar zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan zes dingen verzinnen die meer crisiswaardig zijn dan de asielinstroom.
Maar dit is wel een intens lelijke. Vooral omdat we inmiddels al een aantal jaar geconfronteerd worden met de fiasco's bij de belastingdienst zonder dat er erg veel aan lijkt te veranderen.
Prijs jezelf maar gelukkig dat je nooit met het UWV te maken hebt gehad.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit is wel een intens lelijke. Vooral omdat we inmiddels al een aantal jaar geconfronteerd worden met de fiasco's bij de belastingdienst zonder dat er erg veel aan lijkt te veranderen.
Ik weet het, geloof me.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Prijs jezelf maar gelukkig dat je nooit met het UWV te maken hebt gehad.Dat is pas echt complete willekeur.
Er moest toch ook nog 22% uit?quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Grootste probleem lijkt allereerst een personeelstekort, maar vooral ookmdat er nog maar een paar 60+ medewerkers weten hoe het huidige systeem echt aan elkaar hangt en de achterliggende code begrijpen, als het er wel een paar zijn.
Ik heb veel respect voor hoe voortvarend Wiebes Groningen heeft aangepakt, maar die personeelsregeling bij de belastingdienst blijkt een enorm dure blunder.
Bij de Belastingdienst zal dat wel 21% zijn, anders kunnen ze het niet aanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er moest toch ook nog 22% uit?
Op naar de volgende VVD bezuinigingsronde! Op naar Italiaanse praktijken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
Het probleem bij de belastingdienst is inmiddels eerder crisiswaardig dan de hele asielinstroom.
Ze kunnen hooguit hun aantal vacatures verminderen, als ze die halveren is er denk ik al meer dan 22% uit op papier.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er moest toch ook nog 22% uit?
Misschien een idee om Blok aan te stellen en de hele Belastingdienst gewoon te privatiseren. De markt lost dan dan wel op. Allemaal naar klassiek Romeins model. Welk bedrijf het meeste geld uit een provincie meent te kunnen trekken, de opdracht. Wat ze er meer uit weten te melken mogen ze dan zelf houden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze kunne hooguit hun aantal vacatures verminderen, als ze die halveren is er denk ik al meer dan 22% uit op papier.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de Belastingdienst zal dat wel 21% zijn, anders kunnen ze het niet aan
Tis wat als je een satelliet partij bent van Israel en Ruslandquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:12 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Beide ministers van de PVV hebben nu dus geen PA of hoogste adviseur meer over?
Weer zo’n lelijk voorbeeld van de puinhopen van Rutte.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zes jaar geen steekhoudende veranderingen kunnen doorvoeren in ons belastingstelsel mag helemaal geen optie zijn.
Die opdracht wil ik wel als ik ook het belastingplan mag vaststellen en ook mag handhavenquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Misschien een idee om Blok aan te stellen en de hele Belastingdienst gewoon te privatiseren. De markt lost dan dan wel op. Allemaal naar klassiek Romeins model. Welk bedrijf het meeste geld uit een provincie meent te kunnen trekken, de opdracht. Wat ze er meer uit weten te melken mogen ze dan zelf houden..
Dat is zo ongeveer het enige wat wel kanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Behalve op groente en fruit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer het enige wat wel kanpercentages wijzigen
Dat wordt tijdens mijn leven niet meer afgeschaft. Veel te leuk speelgoed voor koopkrachtplaatjesgedreven politici.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:45 schreef Faraday01 het volgende:
Dit betekent overigens ook dat we nog minimaal tot 2029 aan het toeslagenstelsel vast zitten
De uitvoeringskosten moeten inmiddels door het dak zijn gegaanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wordt tijdens mijn leven niet meer afgeschaft. Veel te leuk speelgoed voor koopkrachtplaatjesgedreven politici.
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:53 schreef Mikeytt het volgende:
Trouwens, wat is de reden voor al dat reces??
Voorjaarsreces 2024: vrijdag 16 februari t/m maandag 26 februari 2024
Meireces 2024: vrijdag 26 april t/m maandag 13 mei 2024
Zomerreces 2024: vrijdag 5 juli t/m maandag 2 september 2024
Herfstreces 2024: vrijdag 25 oktober t/m maandag 4 november 2024
Kerstreces 2024: vrijdag 20 december 2024 t/m maandag 13 januari 2025
Tweede Kamerleden krijgen gewoon 125 dagen per jaar recesIs dat nou echt nodig voor dat salaris? Ik vind het een beetje belachelijk.
Tenzij je een partij bent met 1-2 zetels, is zoveel voorbereiding op de vergaderingen echt niet nodig...
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..![]()
We hebben in Nederland best weinig volksvertegenwoordigers per hoofd van de bevolking. In Belgi 55000 inwoners per kamerlid, hier ruim 80000
En dan vergaderen ze 'maar' 4 dagen per week. Het is vooral de enorme hoeveelheden documenten en de vele vergaderingen tot laat die zwaar vallen. En dat in combinatie met iedereen die wat van Kamerleden wil, de politieke achterkamers en ook nog regelmatig bedreigingen. Ik zou niet willen ruilenquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.
Helemaal eens, het aantal kamerleden werd ingesteld toen we nog geen 10 miljoen inwoners hadden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..![]()
We hebben in Nederland best weinig volksvertegenwoordigers per hoofd van de bevolking. In Belgi 55000 inwoners per kamerlid, hier ruim 80000
Zelfs meestal maar 3, maar zoals gezegd: dagen die ze niet vergaderen, zijn ze niet vrij van werk. Lezen van stukken, schrijven van amendementen en initiatiefwetten, werkbezoeken, contact met partijleden in het land. Allemaal onderdeel van de baan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dan vergaderen ze 'maar' 4 dagen per week. Het is vooral de enorme hoeveelheden documenten en de vele vergaderingen tot laat die zwaar vallen. En dat in combinatie met iedereen die wat van Kamerleden wil, de politieke achterkamers en ook nog regelmatig bedreigingen. Ik zou niet willen ruilen
Zou het echt heel erg zijn meer partijen in de kamer te krijgen als de mensen dat wensen?quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.
Ik ben zelf voorstander van meer ondersteuning. En dan niet via fractiebudgetten, want die worden te vaak aangewend voor woordvoerders en ander volk dat geen inhoudelijk werk doet, maar op declaratiebasis per Kamerlid zoals in het EP n via een neutrale ambtelijke dienst.
’De mensen’ wensen dat niet, maar een heel klein smaldeel van Nederland. In jouw voorstel 1/300ste van de stemgerechtigden. Dat vind ik toch wel heel magertjes, gegeven de nadelen die er aan zitten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou het echt heel erg zijn meer partijen in de kamer te krijgen als de mensen dat wensen?
Dat maakt wel uit. Je kunt maar een plenaire vergadering tegelijkertijd houden en daar kan maar een onderwerp tegelijkertijd aan de orde zijn. Ik zou ook niet weten waarom al het werk door een gekozen iemand gedaan moet worden. In elke functie op niveau is het gebruikelijk dat je ondersteuning hebt die een deel van het werk onder jouw verantwoordelijkheid uitvoert. Hell, ik ben 24 en dat heb ik zelfs in mijn werk.quote:Langere debatten maken an sich niet heel veel uit. Werk kan dan goed verdeeld worden. Dan heb je dus in tegenstelling tot europarlementarirs dat het werk echt wordt uitgevoerd door iemand die is gekozen.
Omdat het zo goed werkt? De nadelen zijn mijns inziens groter dan de voordelen.quote:De bevolking is sinds dat we 150 zetels hebben al met 7 miljoen mensen gegroeid. Waarom dan niet de volksvertegenwoordigers mee laten groeien?
Pitcairn-eilanden zijn wel geinig. 48 inwoners in totaal, 10 zetels in hun kamerquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)by_number_of_members
Nederland trouwens 120.000 inwoners per tweede kamerlid. Ik tel maar 8 kwalitatieve democratien die minder volksvertegenwoordigers hebben per hoofd van de bevolking...
Meer ondersteuning ook voor (PVV krijgt dat budget trouwens niet op en heeft het maximum van 4,5 miljoen in kas, die moeten dus jaarlijks terugstorten). Het zou wat mij betreft een middenweg mogen zijn: 200 kamerleden met ieder 2 of 3 man ondersteuning. Ja, veel duurder dan nu, maar de democratie mag wat kosten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.
Ik ben zelf voorstander van meer ondersteuning. En dan niet via fractiebudgetten, want die worden te vaak aangewend voor woordvoerders en ander volk dat geen inhoudelijk werk doet, maar op declaratiebasis per Kamerlid zoals in het EP n via een neutrale ambtelijke dienst.
Welkequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)by_number_of_members
Nederland trouwens 120.000 inwoners per tweede kamerlid. Ik tel maar 8 kwalitatieve democratien die minder volksvertegenwoordigers hebben per hoofd van de bevolking...
Geld is inderdaad niet het bezwaar. Het moet gaan om wat werkt. Uitbreiden van het parlement hoeft van mij niet. Maar als het aantoonbaar werkt en de voordelen de nadelen overstijgen ben ik ook niet dogmatisch tegen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer ondersteuning ook voor (PVV krijgt dat budget trouwens niet op en heeft het maximum van 4,5 miljoen in kas, die moeten dus jaarlijks terugstorten). Het zou wat mij betreft een middenweg mogen zijn: 200 kamerleden met ieder 2 of 3 man ondersteuning. Ja, veel duurder dan nu, maar de democratie mag wat kosten.
En wellicht dat Omtzigt zijn wat mij betreft verschrikkelijke plan van zetels via districten zonder dat je de evenredigheid van de volksvertegenwoordiging waarbij elke stem evenveel waard is met 200 zetels wel kan, bij 150 red je dat niet. Maar 100 via districten en 100 om de evenredigheid recht te trekken zou wellicht genoeg moeten zijn.
Je zou nu ook kunnen stellen dat 1/150ste van de stemgerechtigden mager is. Of 2/150ste... Zijn alsnog hl veel Nederlanders.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
’De mensen’ wensen dat niet, maar een heel klein smaldeel van Nederland. In jouw voorstel 1/300ste van de stemgerechtigden. Dat vind ik toch wel heel magertjes, gegeven de nadelen die er aan zitten.
[..]
Met meer volksvertegenwoordigers heb je juist meer handen aan dek. Je zou het aantal plenaire vergaderingen juist kunnen verkleinen/verkorten doordat er meer tijd is om onderwerpen grondiger te behandelen en je niet steeds in herhaling komt in zo'n vergadering.quote:Dat maakt wel uit. Je kunt maar een plenaire vergadering tegelijkertijd houden en daar kan maar een onderwerp tegelijkertijd aan de orde zijn. Ik zou ook niet weten waarom al het werk door een gekozen iemand gedaan moet worden. In elke functie op niveau is het gebruikelijk dat je ondersteuning hebt die een deel van het werk onder jouw verantwoordelijkheid uitvoert. Hell, ik ben 24 en dat heb ik zelfs in mijn werk.
[..]
Het werkt alleen niet goed. De werkdruk is voor mensen niet houdbaar. https://www.rtl.nl/nieuws(...)uk-bergkamp-tellegenquote:Omdat het zo goed werkt? De nadelen zijn mijns inziens groter dan de voordelen.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkewant ik tel er maar 6. Als je ook de senaten meeneemt 7.
ik telde deze meequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkewant ik tel er maar 6. Als je ook de senaten meeneemt 7.
Ergens een geitenpaadje. Soort inlegvelletje.quote:
Mexico en Colombia staan 90ste respectievelijk 55ste op de democracy index. Om dat nou kwalitatieve democratien te noemen gaat me wat ver…quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
ik telde deze mee![]()
USA, Brazili, Japan, Mexico, Zuid-Korea, Australi, Itali en Colombia
Gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat NSC gaat bukken.
Allicht. Hoe meer macht je in hoe minder PVV'ers je kan concentreren, hoe minder tegenspraak en hoe minder pluriformiteit er is, hoe vrolijker Wilders daarvan wordt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens het regeerakkoord worden het 117 kamerleden.
Alles boven de 100 in die index is wel ok lijkt mequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mexico en Colombia staan 90ste respectievelijk 55ste op de democracy index. Om dat nou kwalitatieve democratien te noemen gaat me wat ver…
Dat zou dan voor het eerst zijn dat NSC daadwerkelijk integriteit toont.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Heb juist het gevoel dat NSC er niet in mee gaat, zelfs in het zeer onwaarschijnlijke geval dat de Raad van State positief advies heeft.
Judith says no.quote:
Kan niet wachten op pluimvee-offense-force versus melkvee-defense-force.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)veehouders~bb9b32f1/
Ik geniet.
Met 9% voor de managers.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Rotzooi van Rutte allitereert beter.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weer zo’n lelijk voorbeeld van de puinhopen van Rutte.
Wat ik wat minder lachwekkend vind is dat het de eerste partij is die kan prutsen wat het wil zonder een echte kiezersafstraffing in de polls. Kennelijk omdat dit prutsen precies is wat de kiezer van deze partij wil zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met het regelen van opt-outjes en uitzonderingen in Europa?
Hahahahaha
Iedereen met een hoger IQ dan een stoplicht had dat sowieso al door, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ik wat minder lachwekkend vind is dat het de eerste partij is die kan prutsen wat het wil zonder een echte kiezersafstraffing in de polls. Kennelijk omdat dit prutsen precies is wat de kiezer van deze partij wil zien.
En ook dat het populisme nu als term wordt omarmt door z’n fractie. Dus, we hebben hier al fascisten die niet meer ontkennen dat ze fascistisch zijn. Weer een mijlpaal voorbij.
Nou ja, de hele politieke stroming is natuurlijk ook de personificatie van de slachtofferrol. Nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen, het ligt altijd aan de ander. In politieke zin kunnen ze alleen iets gedaan krijgen als ze worden verheven tot absolute alleenheerser, liefst nog met de macht om politieke tegenstanders zonder proces het gevang in te gooien en meer van dat soort dictatoriale eisen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ik wat minder lachwekkend vind is dat het de eerste partij is die kan prutsen wat het wil zonder een echte kiezersafstraffing in de polls. Kennelijk omdat dit prutsen precies is wat de kiezer van deze partij wil zien.
En ook dat het populisme nu als term wordt omarmt door z’n fractie. Dus, we hebben hier al fascisten die niet meer ontkennen dat ze fascistisch zijn. Weer een mijlpaal voorbij.
Je kunt ‘stoplicht’ dus 1:1 vervangen door ‘PVV stemmer’quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik een getal zou moeten noemen voor het IQ van een stoplicht als het een mens was, zou ik iets in de buurt van 20 zeggen. Dit staat ver onder het gemiddelde menselijke IQ van 100, en zou overeenkomen met zeer beperkte cognitieve capaciteiten, aangezien een stoplicht enkel simpele signalen kan verwerken en reageren volgens een vast patroon zonder enige vorm van zelfreflectie, leren of creatief denken.
~ChatGPT, 2024
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/humber(...)ezingen-te-voorkomen
Ja hoor, RTL maakt even reclame voor Caroline... voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Dat opkomend fascisme niet weggelachen kan worden is wel een ding. Dat we nu hier zijn met een VVD niet op sleeptouw, maar als aanduwer of zeer vrijwillig in de "gijzeling" is ook niet een mooi gegeven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iedereen met een hoger IQ dan een stoplicht had dat sowieso al door, lijkt me.
Nouja van Baudet kon je nog zeggen dat hij een beetje atypisch was en sommige media aandacht genereerde hij ook zelf met zijn lavendelsnuiven en vleugel naar de kamer halen. Bij BBB weet je gewoon dat ze opgericht zijn door een marketingbureau dus dan is aanschuiven bij een talkshow natuurlijk zo geregeld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ x ]
Linkse media toch. Hetzelfde gebeurde toen Baudet n zeteltje had.
Hoezo gaat wordenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat opkomend fascisme niet weggelachen kan worden is wel een ding. Dat we nu hier zijn met een VVD niet op sleeptouw, maar als aanduwer of zeer vrijwillig in de "gijzeling" is ook niet een mooi gegeven.
Mocht Trump straks de verkiezingen winnen dan wordt de bubbel van het zelf bepaalde speelterrein van de PVV nog wat groter, want dan zitten we in de sandwich alles wat pro-Russisch is. Ik ben persoonlijk niet bang voor iets, maar wel dat Nederland voor de komende generatie een fascistisch extra gepolariseerd klo-te land gaat worden.
Volgens 'de klusjesman' heeft de PVV zo een 80% van zijn 2023 kiezers behouden. Ze hebben gewonnen van andere partijen (waaronder NSC) maar ook weer verloren aan anderen (die op hun beurt ook weer verloren hebben aan anderen, zoals de VVD). De PVV heeft in de tussentijd ook veel niet-stemmers gewonnen; hiervoor kun je de nieuwscyclus en Tiktok/Youtube bedanken. Die linkse media toch... (hier moet cht wat aan gedaan worden, het zijn nu bijna Orban toestanden met wat NRC gereutel in de marge)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Men kijkt wel echt niet verder dan de neus lang is he. Dat die mensen daar nu pas achterkomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik geniet.
Dit is toch gewoon ordinair biased reclame maken? Je hebt n procent van de stemmen en gaat dan vrijwel kritiekloos wauwelen over 'Amsterdam redden' bij Bertelsmann (en WNL, en Telegraaf en AD - allemaal met aandacht).quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja van Baudet kon je nog zeggen dat hij een beetje atypisch was en sommige media aandacht genereerde hij ook zelf met zijn lavendelsnuiven en vleugel naar de kamer halen. Bij BBB weet je gewoon dat ze opgericht zijn door een marketingbureau dus dan is aanschuiven bij een talkshow natuurlijk zo geregeld.
Ach dat scoort toch voor geen meter in Amsterdam. Maarja zon optreden zou best een zeteltje op kunnen leveren. Dat Amsterdam verloren is of verloren gaat is een sentiment dat je al 20 jaar kan lezen op de frontpage, zo framen rechtse mensen dat graag. Heeft denk ik vooral te maken met dat er meer links aan de macht is dan in de rest van het land en dat er meer migranten wonen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon ordinair biased reclame maken? Je hebt n procent van de stemmen en gaat dan vrijwel kritiekloos wauwelen over 'Amsterdam redden' bij Bertelsmann (en WNL, en Telegraaf en AD - allemaal met aandacht).
[ x ]
De VVD schijnt zetels te winnen van de PVV maar weer te verliezen naar CDA (en andere partijen).quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:07 schreef Beathoven het volgende:
De Post-Brexit BBC heeft op z'n klassieke radiostation al een reclame waarin een (zogenaamde of werkelijke) dakloze vraagt of de luisteraar even 30 euro kan doneren. Daarnaast over diverse verzekeringen omdat leven zo lekker onzeker is daar.
Een klimaat voor dergelijke spotjes bereiken lijkt me ook wel haalbaar onder wat jaartjes de huidige VVD en / of PVV
En dat het gewoon het culturele en economische centrum van het land is. Het aantal regio's in Europa met een hoger BBP per inwoner kun je op een paar vingers tellen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach dat scoort toch voor geen meter in Amsterdam. Maarja zon optreden zou best een zeteltje op kunnen leveren. Dat Amsterdam verloren is of verloren gaat is een sentiment dat je al 20 jaar kan lezen op de frontpage, zo framen rechtse mensen dat graag. Heeft denk ik vooral te maken met dat er meer links aan de macht is dan in de rest van het land en dat er meer migranten wonen.
Caroline die over een vrijer Amsterdam van weleer spreekt. Vrij, maar niet links-vrij neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon ordinair biased reclame maken? Je hebt n procent van de stemmen en gaat dan vrijwel kritiekloos wauwelen over 'Amsterdam redden' bij Bertelsmann (en WNL, en Telegraaf en AD - allemaal met aandacht).
[ x ]
Blijkbaar krijgt de BBB kiezers van de PVV.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vanuit de boer gezien vrij logisch toch. PVV heeft geen visie op de landbouw en een hekel aan Europa. Dus die kunnen prima elk probleem ontkennen. Gewoon crisisje uitroepen en onze boeren kunnen los. Tot de we gekort worden op de landbouwsubsidies en dan zouden ze gewoon FdF of iets dergelijks de kamer in stemmen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Blijkbaar krijgt de BBB kiezers van de PVV.
Had de PVV dan 76 zetels in de peilingen gehad zonder charismatic caroline
Ik had het eerder in dat topic over de Amerikaanse verkiezingen het al aangehaald, maar Geerten Waling had bij Dit is Tijs nog een leuke uitspraak daarover "Het probleem bij Wilders, net als bij Donald Trump, is dat zijn kiezers hem wl serieus nemen, maar niet letterlijk... En journalisten nemen hem wl letterlijk, maar niet serieus."quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waling, Kelder en in mindere mate Tijs van de Brink zijn natuurlijk zelf onderdeel van het probleem. Waling blijft continu dezelfde talking points pluggen en blijft de Douglas Murrays en Tommy Robinsons maar een podium geven. Waling ging zeven jaar terug met Baudet op bedevaart naar Le Pen, twee keer, toen die al een veroordeling voor Holocaust-ontkenning achter zich had. Waling is echt een misselijkmakend sujet, in tegenstelling tot zeg maar de gemiddelde FD columnist, dat gewoon lekker rechts is (of Ter Duijn van De Telegraaf).quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik had het eerder in dat topic over de Amerikaanse verkiezingen het al aangehaald, maar Geerten Waling had bij Dit is Tijs nog een leuke uitspraak daarover "Het probleem bij Wilders, net als bij Donald Trump, is dat zijn kiezers hem wl serieus nemen, maar niet letterlijk... En journalisten nemen hem wl letterlijk, maar niet serieus."
Er moet ook gewerkt worden aan een ander waardenstelsel. Opdat je niet terecht komt in het beeld van: de sentimenten en prioriteiten zijn goed, maar het moet beter worden uitgevoerd (door de VVD). Dan is de normalisering eigenlijk wel compleet.quote:de PVV-kiezer hl duidelijk maken dat ten eerste, de oplossingen voor die problemen niet bij de PVV ligt, en ten tweede, het tegenhouden van die oplossingen - de reden waarom er dus niets aan je problemen gedaan wordt - juist wl bij de PVV liggen, omdat die zich meer bezig houden met machtspolitieke spelletjes dan serieuze en kritische politiek bedrijven. Daar schort het dus nogal aan.
Oh, ik ben verder ook helemaal geen fan van Waling. Ik ben het ronduit met je eens het probleem verergert omdat hij zelf Wilders ook niet letterlijk wil nemen. Dat gezegd hebbende vond ik die ene analyse van hem dan wel treffend (waar hij zich dus zelf ook schuldig aan maakt).quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waling, Kelder en in mindere mate Tijs van de Brink zijn natuurlijk zelf onderdeel van het probleem. Waling blijft continu dezelfde talking points pluggen en blijft de Douglas Murrays en Tommy Robinsons maar een podium geven. Waling ging zeven jaar terug met Baudet op bedevaart naar Le Pen, twee keer, toen die al een veroordeling voor Holocaust-ontkenning achter zich had. Waling is echt een misselijkmakend sujet, in tegenstelling tot zeg maar de gemiddelde FD columnist, dat gewoon lekker rechts is (of Ter Duijn van De Telegraaf).
[ x ]
Dit is niet bepaald een uitzondering. Ik hoor hem wel eens op zaterdag bij Jort Kelder, de oud-sponsor van FvD.
Om ook nog deze eruit te pakken: ja, roerend met je eens. Die sentimenten bestaan nu eenmaal al. Die zijn al in grote genormaliseerd. Hoe doe je er echter iets aan om dat tegen te gaan? Dan lijkt me de dubbele aanpak van wel erkennen dat er bij een groot deel van het electoraat dat soort sentimenten bestaan en ze daar ook hun stem op baseren en aan de andere kant de 'oplossingen' en retoriek ook wel letterlijk te nemen - en dan ook helder uit te leggen wat daar dus mis mee is en men niet maar kan blijven roepen 'dat de soep niet zo heet gegeten zal worden', een goed begin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
Er moet ook gewerkt worden aan een ander waardenstelsel. Opdat je niet terecht komt in het beeld van: de sentimenten en prioriteiten zijn goed, maar het moet beter worden uitgevoerd (door de VVD). Dan is de normalisering eigenlijk wel compleet.
Ik las "Faber is de Twede kamer". Met Marjolein weet je natuurlijk nooit wat ze zich vandaag nou weer voelt.quote:
Ze staat dan ook in de Tweede kamer nu. Even geduldquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:30 schreef nostra het volgende:
Hij is af! De dragende motivering, dus. En wordt onderhandeld. Alleen... geen van de andere coalitiegenoten weten daar ook maar iets vanaf.
https://www.ad.nl/politie(...)-van-niets~ae4cbf91/
Wat een shitshowquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:30 schreef nostra het volgende:
Hij is af! De dragende motivering, dus. En wordt onderhandeld. Alleen... geen van de andere coalitiegenoten weten daar ook maar iets vanaf.
https://www.ad.nl/politie(...)-van-niets~ae4cbf91/
Nederlandse talkshows zijn niets anders dan n groot reclameblok. Die presentatoren zijn simpelweg niet capabel genoeg om een kritisch interview te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nota bene bij de VARA. Jeroen Pauw kan dit.
zolang ome Geert dreigend achter haar staat denkt ze alles te mogenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:40 schreef miss_sly het volgende:
In het debat nu van de Kamer met Faber laat Faber een dedain zien...echt, wat een figuur.
Allereerst, goed verhaal.quote:
Ja maar het was allemaal heel simpel volgens Carolinequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik geniet.
Kwestie van tijd voordat de omvolkingstheorie ook aan bod komt. En dan de NEXIT.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nota bene bij de VARA. Jeroen Pauw kan dit.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de hele politieke stroming is natuurlijk ook de personificatie van de slachtofferrol. Nooit ergens verantwoordelijkheid voor nemen, het ligt altijd aan de ander. In politieke zin kunnen ze alleen iets gedaan krijgen als ze worden verheven tot absolute alleenheerser, liefst nog met de macht om politieke tegenstanders zonder proces het gevang in te gooien en meer van dat soort dictatoriale eisen.
Ze bedoelt een Amsterdam waar je nog gezellig een festivalletje, museum, tentoonstelling, voorstelling of popconcert kan bezoeken, maar dan wel tegen een veel hoger BTW-tarief... walgelijk opportunistische troela.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Caroline die over een vrijer Amsterdam van weleer spreekt. Vrij, maar niet links-vrij neem ik aan.
Ze is zo pedant, ze vindt dit allemaal zelf. Daar heeft Wilders een goede aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:42 schreef Sabata het volgende:
[..]
zolang ome Geert dreigend achter haar staat denkt ze alles te mogen
Echt welquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een walgelijk wijf is die Fabel eigenlijk.
Dat was het natuurlijk altijd al... maar ze doet niet eens een beetje haar best om het te verbloemenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Florrie Faber Rost van Tonningen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Ze draagt op advies van de mediatrainer wel fleurige kleren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was het natuurlijk altijd al... maar ze doet niet eens een beetje haar best om het te verbloemen
Ik schakel net in en ik zie Baudet en Hermans. Heb ik nu Faber gemist?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Dat geldt eigenlijk ook voor Hermansquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Ze is weer weg, maar wat een naar mens. Pedant, belerend, neerbuiged naar de Kamer.
Maar goed, nu Baudet, dat is niet best...
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze draagt op advies van de mediatrainer wel fleurige kleren.
Nothing to see here, onwil van de rest van de politiek tegen onze PVVquote:
Hoe van 53 woorden gaan naar 12?quote:
Komt vast wel voorbij in het 8 uur journaal en nieuwsuur. Maak je maar geen zorgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:
Volgens mij heeft de Nos besloten het kabinet Circus 6 te negeren. Alweer mis ik berichtgeving hierover.
niet op de websitequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Komt vast wel voorbij in het 8 uur journaal en nieuwsuur. Maak je maar geen zorgen.
Ik vind dit een moeilijke. Tot op zekere hoogte is Wilders charismatisch en is iemand als Trump dat blijkbaar ook. Maar als je het mij vraagt zijn hun tegenstanders veel charismatischer? Timmermans weet toch veel overtuigender te redeneren dan Wilders, die toch niet verder komt dan schreeuwen en wijzen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is namelijk allemaal op emotie, dat vaak een gecreeerde emotie is en in dat spel is Wilders het beste. Wat namelijk ook over Trump werd gezegd is dat een deel van het volk niet kijkt naar inhoud, die kijkt naar wie een spierballenleider is. Als je daar ook maar een fractie meegaand in gaat lopen doen omdat je een bepaalde taktiek wilt toepassen, dan kun je niet meer terug. Zeker gegeven het feit dat iemand als Trump vijand "en vriend" zonder pardon onder de bus heeft gegooid..
Dus als je strategie is om de kiezers van de PVV voor je te winnen, zul je allereerst met een leider moeten komen die minstens even charismatisch is als Wilders met evenveel eenvoud. 'Maar' dan heb je nog dat het hoogst haalbare is dat je een paar overhaalt en velen zeggen 'leuk type, maar niet mijn partij'. Misschien is het hoogst haalbare 'ooit' wel dat veel niet-stemmers die PVV stemden als alternatief weer gewoon niet gaan stemmen omdat er niets fascistisch meer bijzit.
Dat heb ik ook gemistquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:14 schreef Starhopper het volgende:
Falende Faber slaat nieuwe flater, stort Den Haag in chaos
Lol ik heb wat gemist dus
Als ik dit vantevoren wist had ik eerder ingeschakeldquote:
Vanuit een andere kant belicht kun je ook zeggen dat de kiezer juist wel voor verandering heeft gestemd en er daardoor nu 2 partijen deelnemen aan de regering die voorheen nog nooit hebben geregeerd en een derde (de PVV) die nu voor de eerste keer officieel onderdeel is van de regering in plaats van een gedoog constructie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
de verandering van onderaf komt, vanuit de kiezer het is maar beperkt mogelijk om dat van bovenaf te bewerkstelligen dat lijkt me vechten tegen de bierkaai.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Update 15:10
Falende Faber heeft nu verklaard dat de motivering toch niet af is en dus ook niet bij de coalitiepartijen ligt.
Vroeger, toen je nog in kon pakken als je tegen de 2e kamer loog.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Falende Faber heeft nu verklaard dat de motivering toch niet af is en dus ook niet bij de coalitiepartijen ligt.
WTF!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat was tijdens Rutte-1 en deels Rutte-2quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vroeger, toen je nog in kon pakken als je tegen de 2e kamer loog.
Ja verandering in negatief opzicht. Een stem op PVV is zoals ze nu weer veelvuldig bewijzen geen stem op verandering. Dat niks veranderen ze vervolgens geen stemmen kost lijkt me ook meer onderschrijven dat die drang tot verandering niet breedgedeeld is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vanuit een andere kant belicht kun je ook zeggen dat de kiezer juist wel voor verandering heeft gestemd en er daardoor nu 2 partijen deelnemen aan de regering die voorheen nog nooit hebben geregeerd en een derde (de PVV) die nu voor de eerste keer officieel onderdeel is van de regering in plaats van een gedoog constructie.
Want als je wilt dat er verandering komt van onderuit geeft dat altijd een andere uitkomst dan weer dezelfde partijen (vvd/cda/PvdA/d66/cu) aan de macht te helpen die er al jaren zitten.
Die kneuzen van de PVV maken een circus van het landsbestuur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat ik ook heel slordig vind zijn dit soort teksten:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat de omvolkingstheorie ook aan bod komt. En dan de NEXIT.
Best ironisch om te zien dat FvD dezelfde talking points jaren geleden al betoogde. Te weinig huizen kwamen door asielzoekers aldus Van Haga bij het FvD journaal.
Expats tegenhouden. Want de goedkopere arbeiders wil de BBB niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat ik ook heel slordig vind zijn dit soort teksten:
Het kabinet heeft in het regeerakkoord staan dat het grip wil krijgen op migratie. 'Het strengste migratiebeleid ooit', werd aangekondigd
https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-cijfers-op-een-rij
Het nieuwe kabinet presenteerde vorige week de uitgewerkte plannen voor het "strengste migratiebeleid ooit"
https://nos.nl/artikel/25(...)et-kabinet-uitgelegd
Maar dat staat niet in het Hoofdlijnenakkoord en ook niet in het Regeerprogramma. Daar staat "strengste asielbeleid ooit".
Het voedt de illusie dat ze werkelijk wat aan arbeidsmigratie gaan doen.
Dagelijkse gang van zakenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:14 schreef Starhopper het volgende:
Falende Faber slaat nieuwe flater, stort Den Haag in chaos
Lol ik heb wat gemist dus
Expats willen ze ook niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Expats tegenhouden. Want de goedkopere arbeiders wil de BBB niet tegenhouden.
Ik heb geen actieve herinnering meer aan die tijd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Even de onderbuik kietelen en je krijgt zo het stuurwiel in handen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het volk laat zich steeds meer naaien door de eerste de beste marketeer.
Misschien kan Jolanda Sap nog eens voor doen wat ze het beste kunnen doen met dit kabinet, dit gekleuter begint toch iedereen inmiddels wel te vervelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En je bent verbaast? Ze is ook maar een mens, net als andere ministers. Er zijn meer mensen die minister kunnen zijn, ook op andere ministeries.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:24 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat iedereen in mijn straat wel om de beurt minister kan worden als ik Faber zo hoor bazelen.
NSC valt weer door de mandquote:
Beetje el-cheapo stijl dus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
En je bent verbaast? Ze is ook maar een mens, net als andere ministers. Er zijn meer mensen die minister kunnen zijn, ook op andere ministeries.
Zeg ook niet dat ze een expert is hoor. Ik heb haar cv net gezien. Los van PVV heeft ze geen enkel expertise op. Igratiequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje el-cheapo stijl dus.
“Wie faalt en geen zelflerend vermogen heeft, die moet de laan uit worden gestuurd” aldus Marco Deen van de PVV.
Daar ben ik het mee eens wat Faber betreft.
Als er toch een partij niet moet klagen over incompetente Voorzittersquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wanneer gaan ze Bosma eens wippen. Inderdaad terecht dat deze D66'er aanstipt dat hij alleen bezig lijkt me zo snel mogelijk thuis zijn.
Nouja Bosma is echt heel vaak mensen aan het haasten. Ik snap best dat hij ook moet toezien op de tijd maar het kan toch niet zo zijn dat er altijd haast geboden is voor sprekers in de kamer.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er toch een partij niet moet klagen over incompetente Voorzitters
Ze is geen denker en geen doener. Heeft zelfs nu nog geen dossierkennis. Richt brieven aan instanties die daar niet over gaan, reist wat, praat wat bij de koffiemachine, geeft aan dat er overleg is geweest met coalitiepartners, waar niemand wat van weet. Zegt dat ze veel steun van landen krijgt voor het beleid, waar dat in werkelijkheid alleen van Hongarije is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat ze een expert is hoor. Ik heb haar cv net gezien. Los van PVV heeft ze geen enkel expertise op. Igratie
Ik denk dat men zowel aan de linker als de rechterkant tijd vond voor een andere geluid dat de afgelopen kabinetten Rutte.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je tweede conclusie is gewoon raar, als men verandering wil en zeg een PvdD krijgt een zetel of 40 past dat toch niet in je VVD/D66/PvdA idee. Aan de constante stoeltjesdans op rechts met altijd een rechts kabinet als resultaat zie ik toch geen drang naar verandering. Ja verandering van de poppetjes maar niet verandering van het type politiek.
Ah wat lief dat je zo voor haar opkomt. Je zou haast denken dat Faber op een sociale werkplaats werkt en haar werkje toch niet heeft afgekregen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
En je bent verbaast? Ze is ook maar een mens, net als andere ministers. Er zijn meer mensen die minister kunnen zijn, ook op andere ministeries.
Ja tuurlijk en de boeren hebben liever BBB, tot de BBB hun plannen uitrolt. Zo gaat het elke keer.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat men zowel aan de linker als de rechterkant tijd vond voor een andere geluid dat de afgelopen kabinetten Rutte.
Aan de rechterkant heb je de huidige verkiezingsuitslag en aan de linkerkant heb je het dan over de combo GL/PvdA (en deels Volt) die hoog inzette op links beleid.
Dat men liever rechts beleid heeft en/of dit nu eenmaal meer aanspreekt tot de bevolking is nu eenmaal zo.
Ik ben ook liefquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Ah wat lief dat je zo voor haar opkomt. Je zou haast denken dat Faber op een sociale werkplaats werkt en haar werkje toch niet heeft afgekregen.
Er is in ieder geval een andere geluid/instantie dan de afgelopen jaren waarbij er een wil is om iets aan de asielstroom te doen en niet boeren te behandelen als criminelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja tuurlijk en de boeren hebben liever BBB, tot de BBB hun plannen uitrolt. Zo gaat het elke keer.
We hebben nu dus geen ander geluid, ja Wilders die alle aandacht constant op zijn ene issue houdt zonder iets te leveren. Die bereikt even veel vanuit de oppositie.
Welke crimineel krijgt een zak geld van 28 miljard mee en hebben een hele reeks van uitzonderingen in de belasting?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er is in ieder geval een andere geluid/instantie dan de afgelopen jaren waarbij er een wil is om iets aan de asielstroom te doen en niet boeren te behandelen als criminelen.
Dat het tot nu toe vooral verkiezingsbeloften en/of onbekwaamheid lijken ben ik wel met je eens ja.
https://d66.nl/nieuws/halveer-de-veestapelquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke crimineel krijgt een zak geld van 28 miljard mee en hebben een hele reeks van uitzonderingen in de belasting?
(Maak je een deal met Teeven dan krijg je maar een paar miljoen, hihi)
Je leeft een beetje in een alternatieve werkelijkheid. Al decennia spreekt men over het Groene Front. Hun lobby (1% van het BBP) is heel erg machtig. Dat uit zich in subsidies, gunstige regels (of ontduiken daarvan) en ook vele belastingvoordelen exclusief voor de landbouw. En ook een zak van 28 miljard voor hun sector. Realiteit is dat de vervuiling een reel probleem veroorzaakt en in Brabant de levensverwachting met wel minimaal een jaar verkort. Geen enkele partij wil de hele agrarische sector weg doen. Ook met een halvering van de veestapel heb je meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://d66.nl/nieuws/halveer-de-veestapel
Hier sprak men over een half miljard.
En dan het frame dat we geen huizen kunnen bouwen omdat boerenbedrijven ook uitstoten.
De BBB kwam in woord in ieder geval op voor deze groep.
Of het nu beter of slechter is dan het vorige plan van Adema weet ik niet, ik ben geen boer en tot een gezamenlijk besluit/opzet kijken de boeren en de politiek al jaren niet te komen.
Wat is zijn argument?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Arbeidsmigratie mag niet besproken worden aldus Markuszower
Tsja
Dat asiel het daadwerkelijke probleem is. Maar PVV vind wel dat alle migratie minder moet, maar dat de MP het druk zat heeft. Waardoor een extra taak om iets te regelen op gebied van arbeidsmigratie binnen Europa teveel zou zijn.quote:
Meer overheidsbemoeienis bij demonstraties zal vast de polarisatie goed doen. Al komt het meeste van die polarisatie van de politiek en de media.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:19 schreef StephanL het volgende:
Denk die gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties niet wilt afschaffen. Alleen Denk stemt voor
Het hoeft niet waar te zijn, als je er het journaal of de twitters maar mee haalt. Van Baarle heeft goed opgelet hoe Wilders zich in de Kamer gedraagt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed van van Baarle dat hij even aanstipt dat wij 100% achter terrorisme staan door Israel te steunen.
Werkgevers weten nu wie ze moeten ontslaan en gezichtsherkenning software gaat voor leuke dingen zorgen...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Meer overheidsbemoeienis bij demonstraties zal vast de polarisatie goed doen. Al komt het meeste van die polarisatie van de politiek en de media.
Als je Israel steunt is dat simpelweg waar het op neer komt toch? Of is 100.000 mensen vermoorden nog steeds zelfverdediging?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed van van Baarle dat hij even aanstipt dat wij 100% achter terrorisme staan door Israel te steunen.
Wie ik in dat opzicht (ik houd het even heel kort, want ik moet koken) het erg goed vindt doen in de VS - misschien niet helemaal relevant voor hier - is Pete Buttegieg. Die gaat heel rustig en relaxed om met wat men allemaal aan problemen meent te hebben en met welke rare zure retoriek men erop nahoudt, maar legt daarentegen ook helder, zonder een blad voor de mond te nemen en zonder iemand naar de mond te praten of in het gevlij proberen te komen, uit wat daar allemaal wel niet mis, verkeerd en achterlijk aan is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke. Tot op zekere hoogte is Wilders charismatisch en is iemand als Trump dat blijkbaar ook. Maar als je het mij vraagt zijn hun tegenstanders veel charismatischer? Timmermans weet toch veel overtuigender te redeneren dan Wilders, die toch niet verder komt dan schreeuwen en wijzen.
Het verschil zit er denk ik meer in wat mensen als charismatisch zien. Misschien is het inderdaad zo dat de tegenreactie moet zijn om ook schreeuwers en wijzers in te zetten maar volgens mij heeft bijvoorbeeld SP nu zon schreeuwer en wijzer en ik zie ze toch niet in de peilingen omhoog schieten. D66 had toch ook zon man die men op rechts echt vreselijk vond (naam ontgaat me even). Blijkbaar werkt dat kopiren op zichzelf toch niet geweldig.
Dan kun je misschien nog hopen op iemand die n kan redeneren n kan schreeuwen, type Fortuyn ofzo maar in elk geval moet het blijkbaar van populisme komen. Ik denk dat je lang kan wachten op die types.
Voornamelijk denk ik juist dat je als politiek niet afhankelijk moet willen zijn van dat type populistische messias.
Uiteindelijk denk ik dat de enige echte verandering door kiezers ingezet zal moeten worden. Zo lang de kiezer gaat voor vorm over functie kom je weinig vooruit. Daarmee wil ik niet alle fouten die de politiek maakt vergoeilijken maar bijvoorbeeld boeren die massaal stemmen op BBB overduidelijk bedrogen worden, dan doorwillen naar de volgende charlatan zijn wat mij betreft meer het probleem dan dat politici niet de juist oplossingen of toon hebben.
De media waar we het de laatste tijd wat mij betreft eigenlijk ook teveel over hebben in dit draadje hebben daar ook een rol in zoals bijvoorbeeld Hanca betoogt misschien moeten die maar eens wat meer focussen op het daadwerkelijke (gebrek aan) beleid en de gevolgen ervan maar ook dat is vrij zinloos als het geen consequenties heeft op stemgedrag. Uiteindelijk lijkt me dat in een democratie de verandering van onderaf komt, vanuit de kiezer het is maar beperkt mogelijk om dat van bovenaf te bewerkstelligen dat lijkt me vechten tegen de bierkaai.
Als je het nieuws volgt zie je berichten als over dat een miljoen mensen op de vlucht zijn voor het Israelische terrorisme. Het blijft jammer dat mensen in Nederland wegkijken van dat terrorisme.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hoeft niet waar te zijn, als je er het journaal of de twitters maar mee haalt. Van Baarle heeft goed opgelet hoe Wilders zich in de Kamer gedraagt.
Bizar ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt zie je berichten als over dat een miljoen mensen op de vlucht zijn voor het Israelische terrorisme. Het blijft jammer dat mensen in Nederland wegkijken van dat terrorisme.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)3-mensen-in-een-tent
Klaver geeft ook goed aan dat uit vergelding 10.000den andere kinderen vermoorden geen goede reactie is op een terroristische aanslag en daar heeft hij helemaal gelijk in.
Tja, dat een forse sanering in de agrarische sector onvermijdelijk is, daar is ook de BBB nu achter. Alleen hebben ze de zak geld die beschikbaar was om de bijbehorende pijn te verzachten weggegeven. Of de huidige plannen beter zijn weet ik niet maar het gaat de boeren in elk geval meer pijn doen…quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://d66.nl/nieuws/halveer-de-veestapel
Hier sprak men over een half miljard.
En dan het frame dat we geen huizen kunnen bouwen omdat boerenbedrijven ook uitstoten.
De BBB kwam in woord in ieder geval op voor deze groep.
Of het nu beter of slechter is dan het vorige plan van Adema weet ik niet, ik ben geen boer en tot een gezamenlijk besluit/opzet kijken de boeren en de politiek al jaren niet te komen.
Toch een belediging voor iedereen die filosofie bedrijft om dat 'filosoferen' te noemen. Zeg maar gerust 'wilde fantasietjes en lulkoek'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Markuszower filosofeert lekker verder over hoe Nederland met Klaver aan de macht zou reageren op terroristische aanslagen naar aanleiding van jarenlang apartheidsbeleid
Ach ik zeg dat bij Thierry's hersenspinsels ook altijd. Je moet dat niet te serieus nemen in zon geval, sarcasme komt meestal minder over in plain tekst. Als in de EU als reactie op een terroristische aanslag hele steden voor 80% worden platgegooid komt er wel een vredesmacht hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Toch een belediging voor iedereen die filosofie bedrijft om dat 'filosoferen' te noemen. Zeg maar gerust 'wilde fantasietjes en lulkoek'.
Het draait dan ook niet om vergelding, maar om zelfverdediging en zelfbescherming. Dat is geen terrorisme.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt zie je berichten als over dat een miljoen mensen op de vlucht zijn voor het Israelische terrorisme. Het blijft jammer dat mensen in Nederland wegkijken van dat terrorisme.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)3-mensen-in-een-tent
Klaver geeft ook goed aan dat uit vergelding 10.000den andere kinderen vermoorden geen goede reactie is op een terroristische aanslag en daar heeft hij helemaal gelijk in.
Ik niet. Doe mij maar iemand die wel een mandaat heeft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Had m graag als minister of premier van een normaal kabinet gezien.
Hoeveel burgerdoden mag dat kosten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het draait dan ook niet om vergelding, maar om zelfverdediging en zelfbescherming. Dat is geen terrorisme.
“Wat zou u doen als Nederland….”quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah Markuszower is door zijn Mossad riedeltjes heen. Nu maar uitwijken en Jimmy Dijk verwijten dat hij teveel focussed op problemen buiten Nederland
Het is toch ook wel duidelijk dat bij Netanyahu en zijn kliek andere motieven en doelen meespelen dan pakweg in de tijd dat Ehud Barak op deze stoel zat? Netanyahu gaat het allang niet meer om zelfverdediging maar om een Groot-Israelquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel burgerdoden mag dat kosten?
Oneindig blijkbaar. En het maar gek vinden dat als er een aanslag is in Israel alle buurlanden juichen. Goh dan moeten ze die niet om de paar jaar kapotschieten. Echt onbegrijpelijk hoe mensen best snappen dat Israel zich mag verdedigen maar dan zeggen iedereen die in de vuurlinie van Israel komt heeft gewoon pech ofzo. Sowieso is die verdediging van Israel ondertussen natuurlijk op het niveau van Rusland dat zich in Oekraine verdedigtquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schoof zou m’n stem hebben als hij voor een redelijke gematigde partij op de lijst zou staan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik niet. Doe mij maar iemand die wel een mandaat heeft.
Het hadden er een stuk minder kunnen zijn, maar dat ligt niet alleen aan Isral. Die hebben er ook niet om gevraagd om iedere keer opnieuw door de buren te worden aangevallen. Hopelijk zijn de omliggende landen na deze destructieve oorlog zo verstandig om een paar decennia terug in hun hok te kruipen, dan is het bloedvergieten in elk geval niet voor niets geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is de definitie volgens de VanDale:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hadden er een stuk minder kunnen zijn, maar dat ligt niet alleen aan Isral. Die hebben er ook niet om gevraagd om iedere keer opnieuw door de buren te worden aangevallen. Hopelijk zijn de omliggende landen na deze destructieve oorlog zo verstandig om een paar decennia terug in hun hok te kruipen, dan is het bloedvergieten in elk geval niet voor niets geweest.
Hoe dan ook is het nog steeds geen terrorisme. Oorlogshandelen, sowieso. Oorlogsmisdaad, misschien. Maar geen terrorisme, dat is de modus operandi van de andere kant.
Je zou dus wel kunnen spreken van terrorisme imho.quote:(het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
Blijft natuurlijk wel een lastige discussie dit. Wanneer is iets gerechtvaardigd vanuit een oorlogssituatie en wanneer is het terrorisme? De Duitse bezetters beschouwden, naar mijn idee volkomen onterecht, “ons” verzet ook als terrorisme. Daarmee wil ik vooral niks goedpraten in het Midden-Oosten maar goed en slecht onderscheiden is daar wel verdomde ingewikkeld…quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hadden er een stuk minder kunnen zijn, maar dat ligt niet alleen aan Isral. Die hebben er ook niet om gevraagd om iedere keer opnieuw door de buren te worden aangevallen. Hopelijk zijn de omliggende landen na deze destructieve oorlog zo verstandig om een paar decennia terug in hun hok te kruipen, dan is het bloedvergieten in elk geval niet voor niets geweest.
Hoe dan ook is het nog steeds geen terrorisme. Oorlogshandelen, sowieso. Oorlogsmisdaad, misschien. Maar geen terrorisme, dat is de modus operandi van de andere kant.
Daar voor hebben we dus na de Tweede-Wereldoorlog ook een Geneefse conventie aangenomen en allerhande tribunalen ingesteld om helderheid over dat soort zaken te scheppen. Die kijken (kort gezegd) niet zozeer naar de motieven van de partijen (die doen er niet zoveel toe), maar of er wel op een 'normale' (voor zover daar sprake van is) manier oorlog gevoerd wordt. Dingen als met willekeur doelen aanvallen waarbij ook beschermde partijen (zoals burgers) zeker slachtoffer van zullen worden (zoals met die mooie pagerhack), dat zijn bijvoorbeeld oorlogsmisdaden. Daar maken zowel Hamas als Isral zich op vrij grote schaal schuldig aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk wel een lastige discussie dit. Wanneer is iets gerechtvaardigd vanuit een oorlogssituatie en wanneer is het terrorisme? De Duitse bezetters beschouwden, naar mijn idee volkomen onterecht, “ons” verzet ook als terrorisme. Daarmee wil ik vooral niks goedpraten in het Midden-Oosten maar goed en slecht onderscheiden is daar wel verdomde ingewikkeld…
"Ligt niet aan Israel"quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens pvv/fvd aanhangers zijn dat allemaal linkse onnodige zaken gefaciliteerd door het linkse VNquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Daar voor hebben we dus na de Tweede-Wereldoorlog ook een Geneefse conventie aangenomen en allerhande tribunalen ingesteld om helderheid over dat soort zaken te scheppen.
Heb nooit bewijs gezien van juichende arabieren naar die aanslag. Weten we zeker dat het geen propaganda is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oneindig blijkbaar. En het maar gek vinden dat als er een aanslag is in Israel alle buurlanden juichen. Goh dan moeten ze die niet om de paar jaar kapotschieten. Echt onbegrijpelijk hoe mensen best snappen dat Israel zich mag verdedigen maar dan zeggen iedereen die in de vuurlinie van Israel komt heeft gewoon pech ofzo. Sowieso is die verdediging van Israel ondertussen natuurlijk op het niveau van Rusland dat zich in Oekraine verdedigt
Ruggengraat van een banaan. We zijn het er inhoudelijk wel mee eens, maar stemmen toch tegen. Lang leve het vertrouwen in de politiek!quote:De NSC-fractie heeft dinsdag tegen een motie gestemd om partijen met maar n lid, zoals de PVV, niet langer toe te staan. Alleen de PVV heeft maar n lid: Geert Wilders. NSC-Kamerlid Sandra Palmen sprak wel ‘inhoudelijk’ steun uit voor de motie.
Ja, maar daar heb ik niet zo'n boodschap aan. Tenminste, mocht er hier een PVV of FvD-aanhanger langskomen die dat punt kracht bij wil komen zetten, dan leg ik hem met liefde uit waarom dat zeer zeker gn linkse onnodige zaken zijn die door het linkse VN gefaciliteerd zijn, maar broodnodig om allerhande leed te voorkomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens pvv/fvd aanhangers zijn dat allemaal linkse onnodige zaken gefaciliteerd door het linkse VN
https://www.volkskrant.nl(...)dwetgeving~b7b8153b/quote:Kabinet zoekt de weg uit de impasse: Wilders praat over alternatief voor noodwetgeving
Na een wekenlange impasse wordt in de regeringscoalitie toch gepraat over een alternatief voor noodwetgeving om snel asielmaatregelen te kunnen nemen. PVV-leider Geert Wilders spreekt van gesprekken ‘in goede sfeer’.
quote:Binnen de coalitie wordt binnenskamer inmiddels smalend over Faber gesproken die kennelijk buiten de onderhandelingen tussen Schoof en de fractieleiders wordt gehouden.
Niet alleen voor Faber, voor het hele kabinet. Ik herhaal het nog maar een keer: bij de Algemene Beschouwingen kwam allang naar voren dat dat noodrecht nergens op slaat, dat daar geen enkele steun voor is, dat elke partij die daar iets verstandigs over te zeggen heeft - nota bene vooral vanuit de ministeries die met de uitvoering ervan belast zullen zijn - heeft gezegd dat het gewoon volkomen onzin is. Dat er een kamerbrede meerderheid was voor een spoedwet, die door de PVV geblokkeerd is om machtspolitieke redenen. Dat de PVV die spelletjes spelen dus belangrijker vindt om daadwerkelijk iets aan die problemen te doen. Dan n toch tot het inzicht komen dat er betere, snellere en democratische middelen zijn om daar iets aan te doen, dat toont ons alleen maar dat er bij de PVV voornamelijk een bende koppige klunzen rondlopen die dat soort machtspolitieke spelletjes belangrijker vinden dan wat ze hun eigen kiezers hebben beloofd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:05 schreef Recce het volgende:
Whaha, wat een blamage voor Faber vandaag.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)dwetgeving~b7b8153b/
[..]
Het was mij ook al een tijd duidelijk dat dat noodrecht een doel op zich was voor de PVV. Het uiteindelijke beleid interesseert de PVV eigenlijk vrij weinig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Niet alleen voor Faber, voor het hele kabinet. Ik herhaal het nog maar een keer: bij de Algemene Beschouwingen kwam allang naar voren dat dat noodrecht nergens op slaat, dat daar geen enkele steun voor is, dat elke partij die daar iets verstandigs over te zeggen heeft - nota bene vooral vanuit de ministeries die met de uitvoering ervan belast zullen zijn - heeft gezegd dat het gewoon volkomen onzin is. Dat er een kamerbrede meerderheid was voor een spoedwet, die door de PVV geblokkeerd is om machtspolitieke redenen. Dat de PVV die spelletjes spelen dus belangrijker vindt om daadwerkelijk iets aan die problemen te doen. Dan n toch tot het inzicht komen dat er betere, snellere en democratische middelen zijn om daar iets aan te doen, dat toont ons alleen maar dat er bij de PVV voornamelijk een bende koppige klunzen rondlopen die dat soort machtspolitieke spelletjes belangrijker vinden dan wat ze hun eigen kiezers hebben beloofd.
"In hun hok terug" betekent gewoon op termijn een groter Israel. Want Israel zal door gaan met de kolonisaties en annexaties. Buurlanden zitten daar begrijpelijk niet op te wachten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Ligt niet aan Israel"
"Agressieve buren"
"Hun hok terug te kruipen"
"Bloedvergieten voor niks geweest"
Blijkbaar een "slachtoffer" van IDF propaganda gecombineerd met islamofobie en fascisme
Overigens las ik een paar seconden geleden dit artikel Palestijnen in Jabalia kunnen geen kant op: 'Ik zit vast in mijn huis' - https://nos.nl/l/2540876
Ik heb mijzelf voorgenomen om er een gewoonte van te maken om dat bij elke gelegenheid die zich daarvoor aandient nog een keer te herhalen, in de ijdele hoop dat er dan misschien nog eens een PVV-stemmer is die dat ook leest en denkt: 'Goh, volgende keer misschien toch maar iets anders stemmen.'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:11 schreef Recce het volgende:
[..]
Het was mij ook al een tijd duidelijk dat dat noodrecht een doel op zich was voor de PVV. Het uiteindelijke beleid interesseert de PVV eigenlijk vrij weinig.
Dat zei hij niet. Hij zei dat het niet door kon op de manier waarop ze nu bezig zijn. En die tour van alles is Hamas, bombarderen en bulldozeren en gebied gebruiken voor eigen vestigingen is iets wat we niet van landen mogen verlangen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:10 schreef JAM het volgende:
Oei-oei-oei, Van Baarle gaat twijfelen aan het bestaansrecht van de staat Isral... dat is niet zo handig.
Dat was duidelijk vanaf dag 1. Maar goed het is alleen verkeerd als Putin het doet en zelfs onder de FvD/pvv aanhangers zal Putin het juiste doenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"In hun hok terug" betekent gewoon op termijn een groter Israel. Want Israel zal door gaan met de kolonisaties en annexaties. Buurlanden zitten daar begrijpelijk niet op te wachten.
Ja, fair enough.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zei hij niet. Hij zei dat het niet door kon op de manier waarop ze nu bezig zijn. En die tour van alles is Hamas, bombarderen en bulldozeren en gebied gebruiken voor eigen vestigingen is iets wat we niet van landen mogen verlangen.
Terzijde en qua schaal niet vergelijkbaar, maar Seneca Village was een deel van New York, waar iets rijkere zwarte families hun huizen hadden staan en zonder pardon is gebulldozerd.quote:
Prima inderdaad. Kalm, rustig, genuanceerd. Normaal in de manier om waar hij het oneens is met iemand (of iemand met hem) dat ook gewoon toe te lichten en te pogen tot elkaar te komen. Daar heb je wat aan inderdaad.quote:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:55 schreef -XOR- het volgende:
"Rusland is tegen wil en dank Oekraine binnengevallen"
[ afbeelding ]
lolquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:55 schreef -XOR- het volgende:
"Rusland is tegen wil en dank Oekraine binnengevallen"
[ afbeelding ]
Mag ik zelf een Nexit? Kan ik niet op de een of andere manier een Luxemburgs paspoort aanvragen, o.i.d.?quote:
NSC gooit nog sneller har geloofwaardigheid en kroonjuwelen bij het grofvuil dan D66. Wel fijn voor henquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ruggengraat van een banaan. We zijn het er inhoudelijk wel mee eens, maar stemmen toch tegen. Lang leve het vertrouwen in de politiek!
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:06 schreef JAM het volgende:
Nou jongens, eet smakelijk allemaal! Om 21h00 is het weer tijd voor de Dick Schoof-show!.
Vreselijk die manquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:06 schreef JAM het volgende:
Nou jongens, eet smakelijk allemaal! Om 21h00 is het weer tijd voor de Dick Schoof-show!.
Schoof haalt zijn blokkendoos maar weer eens uit de koffer. Dat begint toch ook wel echt te vervelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bosma begint nog maar eens dat hij graag op tijd thuis wil zijn. Dat begint toch echt wel te vervelen.
Schuif 'm erin.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:06 schreef JAM het volgende:
Thierry schetst hier het hle vreemde beeld dat de gehele rest van de wereld die niet in de NATO zit Rusland onvoorwaardelijk steunt en de oorlog op welke manier dan ook niet te winnen zou zijn, en je er daarom beter aan doet om maar gewoon direct aan de Russische verlangens tegemoet te komen, in de hoop dat daarmee dan de kous af is. Dat is wel van een naeve stupiditeit, van een simpelheid en ook gewoon van een volkomen verkeerd beeld en van hoe de situatie er nu voor staat, waar je u tegen zegt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:31 schreef -XOR- het volgende:
Daar hep de Thier een soort van een punt. Zo win je de oorlog niet.
Nu al helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:35 schreef -XOR- het volgende:
Neemt eigenlijk iemand buiten PVVD Markuszower eigenlijk nog serieus?
Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Thierry schetst hier het hle vreemde beeld dat de gehele rest van de wereld die niet in de NATO zit Rusland onvoorwaardelijk steunt en de oorlog op welke manier dan ook niet te winnen zou zijn, en je er daarom beter aan doet om maar gewoon direct aan de Russische verlangens tegemoet te komen, in de hoop dat daarmee dan de kous af is. Dat is wel van een naeve stupiditeit, van een simpelheid en ook gewoon van een volkomen verkeerd beeld en van hoe de situatie er nu voor staat, waar je u tegen zegt.
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjeni en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavi, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavi, want jullie herbergen Oekraense terroristen.'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.
Een attritieoorlog tussen Oekraine en Rusland zonder Westerse militaire inmenging zal Rusland altijd winnen.
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Putin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat onaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetjeni en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen.
Mijn voorkeur gaat daarbij toch hl sterk uit naar het laatste hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.
De twee alternatieven voor nu stoppen zijn blijven doormodderen ten koste van een hoop Oekraiense levens tot Rusland gewonnen heeft of meevechten, Oekraine actief meehelpen.
SGP lijkt het ook prima te vinden dat er onschuldige mensen worden afgeknald.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
Nee toch? Heeft Faber weer een flater gemaakt? 't Zal toch wel niet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Nou Faber staat ook in haar hemd
https://www.nu.nl/politie(...)ere-asielopties.html
Dat is toch al keer op keer gedaan? Oekrane is namelijk een erkende soevereine staat, erkend door Rusland nota bene. Rusland is rupsje Nooitgenoeg. De Krim is er een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjeni en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavi, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavi, want jullie herbergen Oekraense terroristen.'
Uiteindelijk staat natuurlijk vooral Geertje zelf voor lul.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Nou Faber staat ook in haar hemd
https://www.nu.nl/politie(...)ere-asielopties.html
Nou ja, we hebben het ledenstelstel natuurlijk voor de omroepen. Misschien zelf een oprichten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen, met dat debat).
Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er nog ouderwets avond na avond NPO, NL 1, 2 en 3 kijken. Of Rtl. Of sbs.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen).
Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Gezag wat ze vanaf dag 1 al niet gehad heeftquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)sielcrisis~b4505caa/
Geert is door de pomp kennelijk. Wat een gedoe zeg. En die minister Faber kan wel inpakken. Politieke gezag is pleite.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oeh, laat @Hanca het niet horen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.
Dit nieuws is ook eigenlijk ook wel totaal uit verhouding gerukt... Er is alleen gezegd dat er wordt gesproken over verschillende opties. Daar is dan meteen een artikel over geschreven...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)sielcrisis~b4505caa/
Geert is door de pomp kennelijk. Wat een gedoe zeg. En die minister Faber kan wel inpakken. Politieke gezag is pleite.
Welnee. Yesilgz weg, Thierry Aartsen weg, Ellian weg en je kunt weer verder. Gewoon een middenkabinet zonder allerlei dubieuze Poetin-pijpers (zoals BBB) en 'we komen niet door de screening'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:37 schreef Mikeytt het volgende:
Bij nieuwe verkiezingen vandaag is dit *letterlijk* de enige mogelijke coalitie met de PVV, en dat is een minderheidscoalitie...
Geen enkele coalitie met FvD is mogelijk.
Coalitie met PvdA-GL en PVV is uitgesloten.
Kortom, momenteel onbestuurbaar
[ afbeelding ]
Zie Belgi! 500 dagen geen regering was een zegen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou een flinke vooruitgang zijn ten opzichte van de huidige situatie.
De AIVD mag echt stevig gaan onderzoeken wie er aan het lobbyen is bij CU. Lijkt op het moment een satelliet partij van de PVVquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah tuurlijk de Iraanse garde moet op de terreurlijst volgens Ceder. Wat is hun onschuldige dodental het afgelopen jaar? 1/100ste van IDF?
Dat een CU lid anti-abortus is, lijkt me dan weer niet zo heel erg bijzonder. Ik ben zelf ook voor het beschermen van elk leven. Hij is me inderdaad wel veel te pro-Isral.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.
Geen AIVD nodig, Christenen voor Isral doet het openbaar en is zowel bij de SGP hoek als juist bij de heel evangelische hoek zeer populair, bij de kerken daar tussenin dan weer veel minder. Die willen net als veel Amerikanen n groot Isral en een herbouw van de (derde) tempel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De AIVD mag echt stevig gaan onderzoeken wie er aan het lobbyen is bij CU
Ik erger mij als CU stemmer, op Pieter Grinwis, ook steeds meer aan de polariserende opstelling van de CU in het Israel-conflict. Ik vind Grinwis nog steeds een goed Kamerlid, maar ik denk niet dat ik er nu nog op zou stemmen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
Oeh, laat @:Hanca het niet horen.
Inderdaad, als het tegen zit wordt de CU gewoon handlanger van radicaal-rechts. Net als in Flevoland.
Zonder de PVV hebben de 4 volgende grootste partijen maar 69 zetels.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Yesilgz weg, Thierry Aartsen weg, Ellian weg en je kunt weer verder. Gewoon een middenkabinet zonder allerlei dubieuze Poetin-pijpers (zoals BBB) en 'we komen niet door de screening'.
Ja, CU is volledig doorgeschoten naar extreem pro-Isral en dat vind ik wel bijzonder in een periode dat veel kerken bijvoorbeeld bewust de Isralzondag hebben laten schieten of anders hebben ingevuld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik erger mij als CU stemmer, op Pieter Grinwis, ook steeds meer aan de polariserende opstelling van de CU in het Israel-conflict. Ik vind Grinwis nog steeds een goed Kamerlid, maar ik denk niet dat ik er nu nog op zou stemmen.
De VVD wil z’n rechterflank afdekken. Die gaan echt niet rechtsbuiten van een (centrum-)links kabinet spelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Yesilgz weg, Thierry Aartsen weg, Ellian weg en je kunt weer verder. Gewoon een middenkabinet zonder allerlei dubieuze Poetin-pijpers (zoals BBB) en 'we komen niet door de screening'.
Kan best.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen AIVD nodig, Christenen voor Isral doet het openbaar en is zowel bij de SGP hoek als juist bij de heel evangelische hoek zeer populair, bij de kerken daar tussenin dan weer veel minder. Die willen net als veel Amerikanen n groot Isral en een herbouw van de (derde) tempel.
Tegelijkertijd hebben ze niet echt een keuze hoe het momenteel staat. De PVV wordt door te veel partijen uitgesloten om een werkende coalitie te vormen die niet centrum of centrum-links is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De VVD wil z’n rechterflank afdekken. Die gaan echt niet rechtsbuiten van een (centrum-)links kabinet spelen.
Wordt daar dan niet intern over gesproken? Over Isral? Dat je ook je vrienden moet aanspreken (EU heeft er een speciale handelsrelatie mee) wanneer een stel extremisten zwaar over de schreef gaan en uithongeringstactieken toe passen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een CU lid anti-abortus is, lijkt me dan weer niet zo heel erg bijzonder. Ik ben zelf ook voor het beschermen van elk leven. Hij is me inderdaad wel veel te pro-Isral.
Met gedoogsteun van?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
Geef dan toch de voorkeur aan een minderheidscoalitie GL-PvdA / VVD / CDA / D66 met 70 zetels
Tegelijkertijd is een centrum(-links) kabinet zonder de VVD ook niet te formeren. Die zijn gewoon kingmaker als dit de uitslag zou zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tegelijkertijd hebben ze niet echt een keuze hoe het momenteel staat. De PVV wordt door te veel partijen uitgesloten om een werkende coalitie te vormen die niet centrum of centrum-links is.
Simpel. Herstel het cordon sanitair. Gedraag je als een lid van RENEW (zelfs ECR houdt afstand tot de Wilders club) en anders neem je maar de trein naar MAGA.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met gedoogsteun van?
Bovendien, waarom zou de VVD dat doen. Weer rechtsbuiten spelen en zo rechterflank wagenwijd open laten voor types als Geert.
En hoe willen ze dat doen als PVV af valt? JA21 uitnodigen met 1 of 2 zetels?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De VVD wil z’n rechterflank afdekken. Die gaan echt niet rechtsbuiten van een (centrum-)links kabinet spelen.
De VVD zal sowieso in de coalitie moeten, maar dan is de enige optie om midden- en linksom te zoeken naar partners.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is een centrum(-links) kabinet zonder de VVD ook niet te formeren. Die zijn gewoon kingmaker als dit de uitslag zou zijn.
Maar wel linkser dan de VVD. Ik voel een totale impasse aankomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat doen als PVV af valt? JA21 uitnodigen met 1 of 2 zetels?
Als je CDA en D66 hebt, zijn dat toch ook al niet echt linkse partijen.
Dat ligt heel gevoelig, omdat het gebaseerd is op een verschillende interpretatie van verschillende delen van de bijbel. Als je, zoals in Nederland een deel van de christenen doet (een minderheid, maar wel een actieve) gelooft dat de derde tempel er moet zijn voordat Christus terug kan komen, dan ben je natuurlijk niet heel vatbaar voor kritiek op Isral.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wordt daar dan niet intern over gesproken? Over Isral?
Nou ja, er is bij die club en achterban nu natuurlijk sprake van totale ontreddering.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:42 schreef Mikeytt het volgende:
Wist wel dat NSC breed gesteund werd bij oprichting, maar wist eigenlijk niet dat het z breed was qua politieke voorkeur![]()
[ afbeelding ]
Voor die derde tempel moet een vrij belangrijke en historische moskee gesloopt worden toch? Ongeveer de grootste middelvinger die Israel naar Islamitische landen kan zetten geloof ik.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen AIVD nodig, Christenen voor Isral doet het openbaar en is zowel bij de SGP hoek als juist bij de heel evangelische hoek zeer populair, bij de kerken daar tussenin dan weer veel minder. Die willen net als veel Amerikanen n groot Isral en een herbouw van de (derde) tempel.
Het heeft meer te maken met de donateurs zoals ridder van Rappard en ander gespuis dan strategie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |