Ik kan zes dingen verzinnen die meer crisiswaardig zijn dan de asielinstroom.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
Het probleem bij de belastingdienst is inmiddels eerder crisiswaardig dan de hele asielinstroom.
Beide ministers van de PVV hebben nu dus geen PA of hoogste adviseur meer over?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ier-faber-ambtenaren
Dit gaat helemaal fout. De een na de ander loopt weg, geen adviseur meer over. Inmiddels worden de adviezen extern betrokken, niemand weet bij wie. Informatie delen doet ze niet aan.
Ondertussen zijn de wetgevingsjuristen van J&V zeer kritisch…
Grootste probleem lijkt allereerst een personeelstekort, maar vooral ookmdat er nog maar een paar 60+ medewerkers weten hoe het huidige systeem echt aan elkaar hangt en de achterliggende code begrijpen, als het er wel een paar zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan zes dingen verzinnen die meer crisiswaardig zijn dan de asielinstroom.
Maar dit is wel een intens lelijke. Vooral omdat we inmiddels al een aantal jaar geconfronteerd worden met de fiasco's bij de belastingdienst zonder dat er erg veel aan lijkt te veranderen.
Prijs jezelf maar gelukkig dat je nooit met het UWV te maken hebt gehad.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit is wel een intens lelijke. Vooral omdat we inmiddels al een aantal jaar geconfronteerd worden met de fiasco's bij de belastingdienst zonder dat er erg veel aan lijkt te veranderen.
Ik weet het, geloof me.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Prijs jezelf maar gelukkig dat je nooit met het UWV te maken hebt gehad.Dat is pas echt complete willekeur.
Er moest toch ook nog 22% uit?quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Grootste probleem lijkt allereerst een personeelstekort, maar vooral ookmdat er nog maar een paar 60+ medewerkers weten hoe het huidige systeem echt aan elkaar hangt en de achterliggende code begrijpen, als het er wel een paar zijn.
Ik heb veel respect voor hoe voortvarend Wiebes Groningen heeft aangepakt, maar die personeelsregeling bij de belastingdienst blijkt een enorm dure blunder.
Bij de Belastingdienst zal dat wel 21% zijn, anders kunnen ze het niet aanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er moest toch ook nog 22% uit?
Op naar de volgende VVD bezuinigingsronde! Op naar Italiaanse praktijken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
Het probleem bij de belastingdienst is inmiddels eerder crisiswaardig dan de hele asielinstroom.
Ze kunnen hooguit hun aantal vacatures verminderen, als ze die halveren is er denk ik al meer dan 22% uit op papier.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er moest toch ook nog 22% uit?
Misschien een idee om Blok aan te stellen en de hele Belastingdienst gewoon te privatiseren. De markt lost dan dan wel op. Allemaal naar klassiek Romeins model. Welk bedrijf het meeste geld uit een provincie meent te kunnen trekken, de opdracht. Wat ze er meer uit weten te melken mogen ze dan zelf houden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze kunne hooguit hun aantal vacatures verminderen, als ze die halveren is er denk ik al meer dan 22% uit op papier.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de Belastingdienst zal dat wel 21% zijn, anders kunnen ze het niet aan
Tis wat als je een satelliet partij bent van Israel en Ruslandquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:12 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Beide ministers van de PVV hebben nu dus geen PA of hoogste adviseur meer over?
Weer zo’n lelijk voorbeeld van de puinhopen van Rutte.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zes jaar geen steekhoudende veranderingen kunnen doorvoeren in ons belastingstelsel mag helemaal geen optie zijn.
Die opdracht wil ik wel als ik ook het belastingplan mag vaststellen en ook mag handhavenquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Misschien een idee om Blok aan te stellen en de hele Belastingdienst gewoon te privatiseren. De markt lost dan dan wel op. Allemaal naar klassiek Romeins model. Welk bedrijf het meeste geld uit een provincie meent te kunnen trekken, de opdracht. Wat ze er meer uit weten te melken mogen ze dan zelf houden..
Dat is zo ongeveer het enige wat wel kanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de Belastingdienst zal dat wel 21% zijn, anders kunnen ze het niet aan
Behalve op groente en fruit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer het enige wat wel kanpercentages wijzigen
Dat wordt tijdens mijn leven niet meer afgeschaft. Veel te leuk speelgoed voor koopkrachtplaatjesgedreven politici.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:45 schreef Faraday01 het volgende:
Dit betekent overigens ook dat we nog minimaal tot 2029 aan het toeslagenstelsel vast zitten
De uitvoeringskosten moeten inmiddels door het dak zijn gegaanquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wordt tijdens mijn leven niet meer afgeschaft. Veel te leuk speelgoed voor koopkrachtplaatjesgedreven politici.
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:53 schreef Mikeytt het volgende:
Trouwens, wat is de reden voor al dat reces??
Voorjaarsreces 2024: vrijdag 16 februari t/m maandag 26 februari 2024
Meireces 2024: vrijdag 26 april t/m maandag 13 mei 2024
Zomerreces 2024: vrijdag 5 juli t/m maandag 2 september 2024
Herfstreces 2024: vrijdag 25 oktober t/m maandag 4 november 2024
Kerstreces 2024: vrijdag 20 december 2024 t/m maandag 13 januari 2025
Tweede Kamerleden krijgen gewoon 125 dagen per jaar recesIs dat nou echt nodig voor dat salaris? Ik vind het een beetje belachelijk.
Tenzij je een partij bent met 1-2 zetels, is zoveel voorbereiding op de vergaderingen echt niet nodig...
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..![]()
We hebben in Nederland best weinig volksvertegenwoordigers per hoofd van de bevolking. In Belgi 55000 inwoners per kamerlid, hier ruim 80000
En dan vergaderen ze 'maar' 4 dagen per week. Het is vooral de enorme hoeveelheden documenten en de vele vergaderingen tot laat die zwaar vallen. En dat in combinatie met iedereen die wat van Kamerleden wil, de politieke achterkamers en ook nog regelmatig bedreigingen. Ik zou niet willen ruilenquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze volgen de schoolvakanties, wat daar exact de oorsprong van is weet ik niet. Maar aangezien alle goede kamerleden klagen over enorme werkdruk en er regelmatig burn outs zijn of mensen die echt moeten stoppen, vind ik het eerlijk gezegd geen enkel probleem. Een reces is ook geen vakantie, recessen zitten meestal vol werkbezoeken.
Helemaal eens, het aantal kamerleden werd ingesteld toen we nog geen 10 miljoen inwoners hadden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze kunnen beter het aantal zetels verhogen naar 250 of 300 om de werkdruk te verminderen..![]()
We hebben in Nederland best weinig volksvertegenwoordigers per hoofd van de bevolking. In Belgi 55000 inwoners per kamerlid, hier ruim 80000
Zelfs meestal maar 3, maar zoals gezegd: dagen die ze niet vergaderen, zijn ze niet vrij van werk. Lezen van stukken, schrijven van amendementen en initiatiefwetten, werkbezoeken, contact met partijleden in het land. Allemaal onderdeel van de baan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dan vergaderen ze 'maar' 4 dagen per week. Het is vooral de enorme hoeveelheden documenten en de vele vergaderingen tot laat die zwaar vallen. En dat in combinatie met iedereen die wat van Kamerleden wil, de politieke achterkamers en ook nog regelmatig bedreigingen. Ik zou niet willen ruilen
Zou het echt heel erg zijn meer partijen in de kamer te krijgen als de mensen dat wensen?quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.
Ik ben zelf voorstander van meer ondersteuning. En dan niet via fractiebudgetten, want die worden te vaak aangewend voor woordvoerders en ander volk dat geen inhoudelijk werk doet, maar op declaratiebasis per Kamerlid zoals in het EP n via een neutrale ambtelijke dienst.
’De mensen’ wensen dat niet, maar een heel klein smaldeel van Nederland. In jouw voorstel 1/300ste van de stemgerechtigden. Dat vind ik toch wel heel magertjes, gegeven de nadelen die er aan zitten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou het echt heel erg zijn meer partijen in de kamer te krijgen als de mensen dat wensen?
Dat maakt wel uit. Je kunt maar een plenaire vergadering tegelijkertijd houden en daar kan maar een onderwerp tegelijkertijd aan de orde zijn. Ik zou ook niet weten waarom al het werk door een gekozen iemand gedaan moet worden. In elke functie op niveau is het gebruikelijk dat je ondersteuning hebt die een deel van het werk onder jouw verantwoordelijkheid uitvoert. Hell, ik ben 24 en dat heb ik zelfs in mijn werk.quote:Langere debatten maken an sich niet heel veel uit. Werk kan dan goed verdeeld worden. Dan heb je dus in tegenstelling tot europarlementarirs dat het werk echt wordt uitgevoerd door iemand die is gekozen.
Omdat het zo goed werkt? De nadelen zijn mijns inziens groter dan de voordelen.quote:De bevolking is sinds dat we 150 zetels hebben al met 7 miljoen mensen gegroeid. Waarom dan niet de volksvertegenwoordigers mee laten groeien?
Pitcairn-eilanden zijn wel geinig. 48 inwoners in totaal, 10 zetels in hun kamerquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)by_number_of_members
Nederland trouwens 120.000 inwoners per tweede kamerlid. Ik tel maar 8 kwalitatieve democratien die minder volksvertegenwoordigers hebben per hoofd van de bevolking...
Meer ondersteuning ook voor (PVV krijgt dat budget trouwens niet op en heeft het maximum van 4,5 miljoen in kas, die moeten dus jaarlijks terugstorten). Het zou wat mij betreft een middenweg mogen zijn: 200 kamerleden met ieder 2 of 3 man ondersteuning. Ja, veel duurder dan nu, maar de democratie mag wat kosten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegen, nog meer kans op afsplitsingen en gedoe en de de facto kiesdrempel wordt nog lager zodat irrelevante kutpartijen als Bij1 meer kans hebben. En de debatten duren al zo lang.
Ik ben zelf voorstander van meer ondersteuning. En dan niet via fractiebudgetten, want die worden te vaak aangewend voor woordvoerders en ander volk dat geen inhoudelijk werk doet, maar op declaratiebasis per Kamerlid zoals in het EP n via een neutrale ambtelijke dienst.
Welkequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)by_number_of_members
Nederland trouwens 120.000 inwoners per tweede kamerlid. Ik tel maar 8 kwalitatieve democratien die minder volksvertegenwoordigers hebben per hoofd van de bevolking...
Geld is inderdaad niet het bezwaar. Het moet gaan om wat werkt. Uitbreiden van het parlement hoeft van mij niet. Maar als het aantoonbaar werkt en de voordelen de nadelen overstijgen ben ik ook niet dogmatisch tegen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer ondersteuning ook voor (PVV krijgt dat budget trouwens niet op en heeft het maximum van 4,5 miljoen in kas, die moeten dus jaarlijks terugstorten). Het zou wat mij betreft een middenweg mogen zijn: 200 kamerleden met ieder 2 of 3 man ondersteuning. Ja, veel duurder dan nu, maar de democratie mag wat kosten.
En wellicht dat Omtzigt zijn wat mij betreft verschrikkelijke plan van zetels via districten zonder dat je de evenredigheid van de volksvertegenwoordiging waarbij elke stem evenveel waard is met 200 zetels wel kan, bij 150 red je dat niet. Maar 100 via districten en 100 om de evenredigheid recht te trekken zou wellicht genoeg moeten zijn.
Je zou nu ook kunnen stellen dat 1/150ste van de stemgerechtigden mager is. Of 2/150ste... Zijn alsnog hl veel Nederlanders.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
’De mensen’ wensen dat niet, maar een heel klein smaldeel van Nederland. In jouw voorstel 1/300ste van de stemgerechtigden. Dat vind ik toch wel heel magertjes, gegeven de nadelen die er aan zitten.
[..]
Met meer volksvertegenwoordigers heb je juist meer handen aan dek. Je zou het aantal plenaire vergaderingen juist kunnen verkleinen/verkorten doordat er meer tijd is om onderwerpen grondiger te behandelen en je niet steeds in herhaling komt in zo'n vergadering.quote:Dat maakt wel uit. Je kunt maar een plenaire vergadering tegelijkertijd houden en daar kan maar een onderwerp tegelijkertijd aan de orde zijn. Ik zou ook niet weten waarom al het werk door een gekozen iemand gedaan moet worden. In elke functie op niveau is het gebruikelijk dat je ondersteuning hebt die een deel van het werk onder jouw verantwoordelijkheid uitvoert. Hell, ik ben 24 en dat heb ik zelfs in mijn werk.
[..]
Het werkt alleen niet goed. De werkdruk is voor mensen niet houdbaar. https://www.rtl.nl/nieuws(...)uk-bergkamp-tellegenquote:Omdat het zo goed werkt? De nadelen zijn mijns inziens groter dan de voordelen.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkewant ik tel er maar 6. Als je ook de senaten meeneemt 7.
ik telde deze meequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkewant ik tel er maar 6. Als je ook de senaten meeneemt 7.
Ergens een geitenpaadje. Soort inlegvelletje.quote:
Mexico en Colombia staan 90ste respectievelijk 55ste op de democracy index. Om dat nou kwalitatieve democratien te noemen gaat me wat ver…quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
ik telde deze mee![]()
USA, Brazili, Japan, Mexico, Zuid-Korea, Australi, Itali en Colombia
Gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat NSC gaat bukken.
Allicht. Hoe meer macht je in hoe minder PVV'ers je kan concentreren, hoe minder tegenspraak en hoe minder pluriformiteit er is, hoe vrolijker Wilders daarvan wordt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens het regeerakkoord worden het 117 kamerleden.
Alles boven de 100 in die index is wel ok lijkt mequote:Op maandag 14 oktober 2024 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mexico en Colombia staan 90ste respectievelijk 55ste op de democracy index. Om dat nou kwalitatieve democratien te noemen gaat me wat ver…
Dat zou dan voor het eerst zijn dat NSC daadwerkelijk integriteit toont.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Heb juist het gevoel dat NSC er niet in mee gaat, zelfs in het zeer onwaarschijnlijke geval dat de Raad van State positief advies heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |