Ja het constant iemand beschuldigen van moord deed het ‘m eerder niet?quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Duidelijk belangenverstrengeling tussen De Hond en de PVV. Ik noemde De Hong een blaken van integriteit een paar weken geleden en werd tegengesproken door iemand uit dit topic. Blijkbaar had ik het mis. Misschien was het De Hond ook die het startsein gaf voor het peilen richting de PVV
Dit werkt inderdaad natuurlijk wel: https://www.ad.nl/binnenl(...)next-level~a560a79a/quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is een onderscheid tussen AI als vervanging van menselijk contact en AI als ondersteuning om artsen beter en efficiënter te laten werken. Het eerste wordt voorlopig niet of op zeer beperkte schaal geaccepteerd door de patiënt, daar verwacht dan ook weinig van de komende jaren. Als het gaat om ondersteuning van de arts zie ik daar meer in. Zo zijn er bijvoorbeeld programma's die op foto's beter en veel sneller dan een arts diagnoses kunnen stellen. Daar zal een bepaalde mate van controle voorlopig wenselijk blijven, het doorontwikkelen van deze AI toepassingen is wel degelijk zinvol en ook tijdsbesparend.
Nee... VVD, NSC en BBB willen een dergelijke wet niet, vanwege val van het kabinet ....dus geen meerderheid.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is er geen meerderheid met PVDA-GL?
Met BBB? Dat denk ik niet. Maar die kun je ook inruilen voor D66.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is er geen meerderheid met PVDA-GL?
Als Wilders het kabinet wilt laten vallen doet hij dat lekker. Dan gaan ze door met PVDA-GL en D66. Wilders mag het lekker zelf weten als hij vindt dat andere partijen niet mogen samenwerkenquote:Op maandag 14 oktober 2024 14:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... VVD, NSC en BBB willen een dergelijke wet niet, vanwege val van het kabinet ....dus geen meerderheid.
Bovendien.... waar bemoei je je mee (citaat Wilders)
VVD draait zo de andere kant op als het ligt aan hun voor de macht. Kijk alleen al hoeveel ze hebben ingeleverd met Rutte 4 om Rutte in het zadel te houden na de functie elders relquote:Op maandag 14 oktober 2024 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met BBB? Dat denk ik niet. Maar die kun je ook inruilen voor D66.
NSC is daar echter te conservatief voor en de VVD heeft toch ook wel definitief kleur bekend lijkt me. Leukste van alles is dat mochten ze in die vorm doorgaan GLPvdA ook direct de grootste partij in die coalitie is
Áls de hele boel valt omdat Wilders het ergens niet mee eens is, kan GLPvdA-VVD-NSC-D66 ook nog. Daar zijn geen verkiezingen voor nodig en daar kan Wilders in zijn eentje niks tegen doen. Dat ie dan over drie jaar terugkomt met 50 zetels is weer een ander verhaal.
De rek lijkt er in ieder geval uit bij de PVV. Er is toch weinig te zeggen zo lang we niet weten wie het opblaast en met welke argumenten. Ik zou niet weten waarom zon verbond over het midden Wilders in de kaart zou spelen. Het lijkt me eigenlijk eerder dat als VVD en PvdA stoppen elkaar te demoniseren dat ze juist zetels kunnen winnen. Zijn mensen ook niet klaar met de poppenkast en willen ze gepoets zien. Van de andere kant geloof ik er niks van dat de VVD van koers zou weizigen waardoor zon samenwerking levensvatbaar kan zijn. Met een VVD die nog altijd bedrijfsleven boven burger stelt gaat PvdA/GL dan weer richting 10 zetels en VVD weer richting 30 ofzo.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met BBB? Dat denk ik niet. Maar die kun je ook inruilen voor D66.
NSC is daar echter te conservatief voor en de VVD heeft toch ook wel definitief kleur bekend lijkt me. Leukste van alles is dat mochten ze in die vorm doorgaan GLPvdA ook direct de grootste partij in die coalitie is
Áls de hele boel valt omdat Wilders het ergens niet mee eens is, kan GLPvdA-VVD-NSC-D66 ook nog. Daar zijn geen verkiezingen voor nodig en daar kan Wilders in zijn eentje niks tegen doen. Dat ie dan over drie jaar terugkomt met 50 zetels is weer een ander verhaal.
Waarom denk je dat er zoveel kabaal over asielzoekers gemaakt wordt? Dan valt het wat minder op dat er in de tussentijd ettelijke tienduizenden Bulgaren asperges staan te steken en dozen staan te schuiven.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat trouwens ook zo is, tekorten qua werknemers gaat juist gouden tijden opleveren. Natuurlijk doet men in het rechtse medialandschap alsof het erg is als er een groot tekort is op de arbeidsmarkt. Maar dat is propaganda, totale kul. Denk aan de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, na de tweede Wereldoorlog door een groot tekort aan arbeidskrachten (veel mannen aan flarden geschoten) had je als werkende veel meer te zeggen, verdiende je verhoudingsgewijs veel beter. Als werknemers om krachten lopen te springen moeten ze met betere salarissen en voorwaarden komen.
Tuurlijk de rillingen lopen een VVD'er bij zon situatie over de rug maar voor de werkenden is dat veel beter dan dat elke werkgever zegt ja voor jou 10 anderen.
Zullen ze toch eerst Yesilgoz eruit moeten gooienquote:Op maandag 14 oktober 2024 15:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
VVD draait zo de andere kant op als het ligt aan hun voor de macht. Kijk alleen al hoeveel ze hebben ingeleverd met Rutte 4 om Rutte in het zadel te houden na de functie elders rel
Ik zie hier in Limburg aanzienlijk meer Poolse, Bulgaarse en Roemeense kentekens dan hoofddoeken op straat jaquote:Op maandag 14 oktober 2024 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoveel kabaal over asielzoekers gemaakt wordt? Dan valt het wat minder op dat er in de tussentijd ettelijke tienduizenden Bulgaren asperges staan te steken en dozen staan te schuiven.
Ook daar gaan ze waarschijnlijk vrij omslachtig beleid omheen bouwen (als ze het al doen).quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik zie hier in Limburg aanzienlijk meer Poolse, Bulgaarse en Roemeense kentekens dan hoofddoeken op straat ja
Ja precies, over arbeidsmigratie valt niet te praten. Tenminste Omtzigt wilde dat, PvdA en SP willen dat. VVD en BBB willen dat uitdrukkelijk niet. Die zien de bui al hangen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik zie hier in Limburg aanzienlijk meer Poolse, Bulgaarse en Roemeense kentekens dan hoofddoeken op straat ja
Gaat Faber opstappen als ze geen steun krijgt?quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ier-faber-ambtenaren
Waarom doet RTL zo omfloerst over de reden dat haar politiek assistent geen toegang heeft? Ze vermelden de reden er niet bij... hmmm...
Annemarie van Gaal vandaag (asielzoekers, hotel, medicijnen zijn te duur):quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, over arbeidsmigratie valt niet te praten. Tenminste Omtzigt wilde dat, PvdA en SP willen dat. VVD en BBB willen dat uitdrukkelijk niet. Die zien de bui al hangen.
Dus dan moet het maar over asielzoekers gaan. Juist door de arbeidsmigratie worden de lonen gedrukt. Juist door arbeidsmigratie is er ook meer krapte op de woningmarkt. De asielzoekers die de schuld krijgen hebben daar weinig tot niets mee van doen.
VVD is die draai wel aan het maken hoor, juist omdat ze de bui wel zien hangen. Van hun site:quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, over arbeidsmigratie valt niet te praten. Tenminste Omtzigt wilde dat, PvdA en SP willen dat. VVD en BBB willen dat uitdrukkelijk niet. Die zien de bui al hangen.
quote:Aan arbeidsmigratie zijn lang te weinig voorwaarden gesteld. Hierdoor stijgt het aantal arbeidsmigranten snel. Hoewel arbeidsmigratie onze economische groei stimuleert, zijn de nadelen van ongeremde instroom de afgelopen jaren steeds zichtbaarder geworden. De toename van het aantal arbeidsmigranten legt enorme druk op onze samenleving, zoals in de zorg, het onderwijs en op de woningmarkt.
Op dit moment lijkt het alsof deze migratie ons overkomt, zonder dat we voldoende controle hebben over wie ons land binnenkomt. Het ontbreekt aan een duidelijk beleid dat zich richt op de vraag: wie hebben we écht nodig?
Tweede Kamerlid Thierry Aartsen stelt daarom een aantal gerichte keuzes voor om de voordelen van arbeidsmigratie te behouden en tegelijkertijd de maatschappelijke problemen aanpakken.
1) Minder én andere arbeidsmigratie.
2) Focus op hoogproductieve arbeidsmigranten, innovatie en toegevoegde waarde.
3) Minder lasten voor de samenleving.
4) Kiezen voor wie we echt nodig hebben.
Ze kunnen zoveel zeggen (zonder concreet en dwingend te worden; nogmaals, WML handhaven zou al een goed begin zijn).quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:52 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD is die draai wel aan het maken hoor, juist omdat ze de bui wel zien hangen. Van hun site:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ier-faber-ambtenarenquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:50 schreef Tijn het volgende:
Volgens BNR is dit de week van de waarheid voor Faber en haar asielcrisiswet. Zou het echt?
Geloof ik niks van. Daarna gaan ze gewoon hobbyen op de optie 'spoedwet' en dan kunnen ze weer een paar weken los met lanceren van absurde asielzoekerspestplannen. Die vervolgens ook geen steun krijgen, waarna opnieuw de anderen de schuld gaan krijgen. Etc.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gaat Faber opstappen als ze geen steun krijgt?
@lientje1967 wil geen strenge arbeidsinspectie bij telers en andere gastarbeidershaarden. De VVD heeft zoals gebruikelijk gevochten als leeuwen voor de arbeidersrechten maar tevergeefs, je kunt niet alles binnenhalen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze kunnen zoveel zeggen (zonder concreet en dwingend te worden; nogmaals, WML handhaven zou al een goed begin zijn).
Zoals Omtzigt al tijdens de debatten zei: welke VVD krijgen we te zien bij de onderhandelingen, worden daar dan opeens zomaar punten doorheen gefietst (dividendbelasting) en opeens andere posities ingenomen.
Naar verluid stonden ze in de formatie op de rem, in tegenspraak met hun eigen programma. Zoals ze wel vaker hun eigen programma ongeldig verklaren, bijvoorbeeld bij de arbeidsdiscriminatiewet. In hun verkiezingsprogramma waren ze voor het liggende voorstel, in werkelijkheid tegen. In het verkiezingsprogramma voor een hoger minimumloon, in de formatie fel tegen (naar verluid).
Ik ben vooral benieuwd bij wat. Bij welk soort experts kan Faber nou terecht voor advies op dit gebied? Waar vind je die?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
Inmiddels worden de adviezen extern betrokken, niemand weet bij wie.
Wat ook kan is dat Schoof de ministers uitnodigt op die van NSC na om alsnog de noodverordening erdoorheen te krijgen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Daarna gaan ze gewoon hobbyen op de optie 'spoedwet' en dan kunnen ze weer een paar weken los met lanceren van absurde asielzoekerspestplannen. Die vervolgens ook geen steun krijgen, waarna opnieuw de anderen de schuld gaan krijgen. Etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |