abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215260270
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja maar hunnie.

Wat je doet in je post is het goedpraten van terrorisme. Wat de 'andere kant' wel of niet doet is helemaal niet ter zake doende, Hamas is een terroristische organisatie wiens enige doel is om zo veel mogelijk joden uit te roeien. En jij beweert dat sommige mensen 'doen alsof' Hamas vreselijk is :r. Je bent niet goed.
Ik praat niks goed. Wat je doet met deze post is ja maar hunnie. Israel is een terroristische organisatie wiens doel is zo veel mogelijk lebensraum creeeren en moslims uitroeien. Maar jij wijst enkel naar de andere kant. Veroordeel beide kanten eens net als ik doe. Het is inderdaad ook doen alsof want de tereur van Hamas is op totaal andere schaal.

Dat je mij niet goed vind omdat ik niet zwart-wit denk in dit conflict moet jij weten. Slaap zacht dat je wegkijkt van de grootschalige terreur en dat rechtvaardigt met ja want ook de vrijheidsstrijders zijn geen frisse jongens en meisjes. Als we Hamas met wapens en politieke steun zouden voorzien had je misschien een punt. Als we de extreme moslimhaat in de maatschappij een groeiend probleem zou noemen had je misschien een punt. Maar nee het enige wat erg is in het conflict is antisemitisme (wat gewoon afleiding van het echte probleem is) en 7 oktober wat dus geen flikker voorstelt in vergelijking met de duizenden tonnen explosief waarmee Israel speelt.

quote:
de internationale onderzoekscommissie van de VN voor de bezette Palestijnse gebieden publiceerde donderdag een rapport waarin het Israël beschuldigt van het ‘bewust’ aanvallen van de gezondheidszorg in Gaza en stelt dat Israël zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en ‘uitroeiing’ – een misdaad tegen de menselijkheid.
Bewust gezondheidszorg aanvallen en uitroeiing allemaal prima, onze politieke steun waard. Maar van onze festivalgangers blijf je af.
pi_215260271
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
We geven wapens aan terreurstaat Israel. Ik heb Hamas elke keer vreselijk genoemd. Doe jij dat ook maar eens bij Israel. Een festival jongeren uitroeien is inderdaad beter dan 100 festivals aan jongeren uitroeien.

https://www.trouw.nl/buit(...)beteugelen~b9b44c53/
Ik heb de aanvallen van Israël en trouwens de hele regering Netanyahu nooit anders dan vreselijk genoemd.

En een festival uitroeien is nooit 'beter'. Gewoon niet, nooit.

quote:
[..]
Dat bericht was nog voor de aanval op vredestroepen trouwens. Maar dus een week met dik een 7 oktober aan slachtoffers. Hoor ik jullie niet over. Zo ongeloofelijk hypocriet om dan te zeuren over die ouwe koeien.
Met name omdat dit een topic is over Nederlandse politiek. De meesten hebben geen zin om te discussiëren over welke van beide vreselijke kanten nou het meest vreselijk is, dat is toch een beetje alsof je gaat discussiëren of de Noordzee natter is dan de Middellandse Zee.

Ik zou trouwens het uitroeien van een festival, een enorme terroristische aanval en zeer regelmatige aanslagen door heel Israël heen geen oude koeien noemen. Dat is gewoon recent, gebeurt nu nog steeds en blijft relevant. Het verdedigen van Hamas geeft dan ook nooit pas, alsof je Bin Laden ging supporteren omdat je tegen Bush bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215260285
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:20 schreef Janneke141 het volgende:
Net als de vakbonden richt de PvdA zich op een doelgroep die steeds minder bestaat, hoe je ze verder ook wil noemen. De samenleving is nogal veranderd, maar op de hoofdkantoren van PvdA en FNV leven ze nog ergens in de jaren '80. Leuk voor rooie zestigers, maar voor iemand van dertig heeft die partij gewoon niets te bieden. En een vakbond ook niet, die beschermen vooral de gevestigde belangen van de verouderende achterban.

GroenLinks zou wat dat betreft een veel beter verhaal moeten hebben voor jongere generaties, maar die laten zich kapen door Palestinavlaggen en allerlei andere fanatieke activisten. Daar jaag je weer een hoop serieuzere, toekomstgerichte kiezers mee weg.
Ik ben in mijn hart een sociaal democraat maar beaam dit inderdaad ook. Met GL heb ik helemaal niets omdat ze overkomen als naïeve wereldverbeteraars en wat de PvdA vaak uitdraagt is inderdaad ook niet echt waar je het warm van krijgt als persoon die nog 40 jaar van zijn pensioen af is.

Overigens moet ik wel complimenten voor de CNV geven. Sinds dit jaar lid en ze organiseren veel zaken en proberen ook actief jongeren te betrekken. Had ik een stuk minder van verwacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215260316
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

https://www.welingelichte(...)aat-amsterdam-redden

Mijn hemel. En dan ook gelijk het frame van het 'vrije Amsterdam beschermen, waar straks niks meer mag'. Zegt de mevrouw die weigert het regenboogakkoord te ondertekenen en met extreem-rechts heult.

De reclamemachines van WNL en RTL zijn al aan het draaien.
Haha nee, het gaat fantastisch in Amsterdam _O-
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:10:48 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260334
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ben in mijn hart een sociaal democraat maar beaam dit inderdaad ook. Met GL heb ik helemaal niets omdat ze overkomen als naïeve wereldverbeteraars en wat de PvdA vaak uitdraagt is inderdaad ook niet echt waar je het warm van krijgt als persoon die nog 40 jaar van zijn pensioen af is.

Overigens moet ik wel complimenten voor de CNV geven. Sinds dit jaar lid en ze organiseren veel zaken en proberen ook actief jongeren te betrekken. Had ik een stuk minder van verwacht.
Dankzij framing ja. Hoe groot is dat aandeel nou daadwerkelijk? Een klein clubje op 85000 leden wordt helemaal uitvergroot. Extremen tref je ook bij de VVD en CDA, maar dat haalt De Telegraaf enzo dan niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:11:18 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260337
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:07 schreef StephanL het volgende:

[..]
Haha nee, het gaat fantastisch in Amsterdam _O-
In vergelijking met veel andere grote steden, rechts bestuurde steden, best wel ja.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215260352
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In vergelijking met veel andere grote steden, rechts bestuurde steden, best wel ja.
Nou :{
pi_215260353
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb de aanvallen van Israël en trouwens de hele regering Netanyahu nooit anders dan vreselijk genoemd.
Ik heb Hamas en 7 oktober ook consequent vreselijk genoemd. Bepaald geen harde beoordeling vreselijk.

quote:
Met name omdat dit een topic is over Nederlandse politiek. De meesten hebben geen zin om te discussiëren over welke van beide vreselijke kanten nou het meest vreselijk is, dat is toch een beetje alsof je gaat discussiëren of de Noordzee natter is dan de Middellandse Zee.
Nee dat is het niet. Onze regering staat vol achter zo'n kant die we dus vreselijk vinden. Wij moeten onze banden met een kant die zulke afschuwelijke daden doet verbreken. Dat kán geen bondgenoot van ons meer zijn.

Moet je voorstellen als we een GL regering hadden die erop zou staan dat we wapens blijven leveren aan Hamas, politieke steun blijven geven aan Hamas en dat burgemeesters die demonstraties tegen Hamas laten doorgaan dan maar moeten oprotten uit ons land.

quote:
Ik zou trouwens het uitroeien van een festival, een enorme terroristische aanval en zeer regelmatige aanslagen door heel Israël heen geen oude koeien noemen. Dat is gewoon recent, gebeurt nu nog steeds en blijft relevant. Het verdedigen van Hamas geeft dan ook nooit pas, alsof je Bin Laden ging supporteren omdat je tegen Bush bent.
Ik verdedig op geen moment Hamas. Ik plaats het in de context, dat Hamas niet meer dan speldenprikjes uitdeelt waar onze 'bondgenoot' het doet met mokerslagen. Maar we blijven maar zeuren over het speldenprikje. Dat is gelijk aan de mokerslagen ofzo beide vreselijk. En over op de orde van de dag.

De grootste partij in Nederland zegt zelfs onvoorwaardelijke steun aan Israel. Weet je wat dat betekent onvoorwaardelijk? Dat is pas ziek. Nogmaals als je beide kanten daadwerkelijk veroordeelt moet je het ermee eens zijn dat we per direct moeten stoppen met enige steun geven aan zon kant. Dat we ons in gaan zetten om dat geweld te stoppen. Dat doen we dus niet door de agressor te blijven enablen. Laat ze alleen staan zoals Netanyahu stoer zegt het ook alleen te kunnen.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:16:29 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215260371
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
dat Hamas niet meer dan speldenprikjes
Meer dan duizend doden. Mooi speldenprikje.

Het is goed met je, aan dit soort walgelijke gezwets ga ik geen posts meer besteden. Sowieso al apart dat het hier mag blijven staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:21:00 #160
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260403
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Meer dan duizend doden. Mooi speldenprikje.

Het is goed met je, aan dit soort walgelijke gezwets ga ik geen posts meer besteden. Sowieso al apart dat het hier mag blijven staan.
Lekker selectief reageren en dan weglopen :)

Noem hem dan tenminste een antisemiet
pi_215260412
quote:

[..]

Ik verdedig op geen moment Hamas. Ik plaats het in de context, dat Hamas niet meer dan speldenprikjes uitdeelt waar onze 'bondgenoot' het doet met mokerslagen. Maar we blijven maar zeuren over het speldenprikje. Dat is gelijk aan de mokerslagen ofzo beide vreselijk. En over op de orde van de dag.

Om een zin later hun moorddadige terrorisme te bagatelliseren. Wie hou je hier nu voor de gek?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215260433
quote:

[..]
Ik heb Hamas en 7 oktober ook consequent vreselijk genoemd. Bepaald geen harde beoordeling vreselijk.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een idiote vergelijking? Breivik moordde zonder enige aanleiding. Rechts nationalisme heeft geen rechtvaardig doel. Een vrij Palestina lijkt me zeker enige strijd waard. Dat mensen zelfbeschikking en een toekomst willen hebben in hun land snap ik heel goed. Ik begrijp zo ook prima dat voormalig kolonies niet altijd op de meeste nette manier zich van hun overheersers moesten ontdoen.
Israel moet stoppen met hun bezettingen, grenzeloos imperialisme en apartheid. Dan nemen ze de voedingsbodem voor terrorisme weg. Door nietsontziend burgerslachtoffers te maken hebben ze bij mij in ieder geval elk krediet verspeeld. Vorig jaar op 7 oktober dacht ik ook zoals jij niet anders dan Hamas teringidioot slecht. Maar nu Israel zo overduidelijk laat zien een moordlustige staat te zijn begrijp ik goed dat mensen die in Palestina wonen alles als geoorloofd zien. Net als hun tegenstander en onderdrukker.

Maarja jij denkt hier duidelijk extreem zwart-wit over dus discussie zal niet mogelijk zijn.
Je valt door de mand.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:24:30 #163
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260444
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Om een zin later hun moorddadige terrorisme te bagatelliseren. Wie hou je hier nu voor de gek?
Ik lees dat nergens. Jammer dat dit soort discussies weer altijd uitmonden in selectief slachtofferschap sentiment. Relatief gezien is Hamas idd speldenprikjes aan het uitdelen waar Israel genocide pleegt in oorlogen met vier landen.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:25:28 #164
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260453
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:23 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Je valt door de mand.
Is gewoon een terechte constatering. Israel is een bezetter, kijk wat ze doen op de Westbank waar ze illegale nederzettingen bouwen en mensen zonder rechter opsluiten.
pi_215260475
quote:

[..]
[..]
Nee dat is het niet. Onze regering staat vol achter zo'n kant die we dus vreselijk vinden. Wij moeten onze banden met een kant die zulke afschuwelijke daden doet verbreken. Dat kán geen bondgenoot van ons meer zijn.

Moet je voorstellen als we een GL regering hadden die erop zou staan dat we wapens blijven leveren aan Hamas, politieke steun blijven geven aan Hamas en dat burgemeesters die demonstraties tegen Hamas laten doorgaan dan maar moeten oprotten uit ons land.
[..]

De grootste partij in Nederland zegt zelfs onvoorwaardelijke steun aan Israel. Weet je wat dat betekent onvoorwaardelijk? Dat is pas ziek. Nogmaals als je beide kanten daadwerkelijk veroordeelt moet je het ermee eens zijn dat we per direct moeten stoppen met enige steun geven aan zon kant. Dat we ons in gaan zetten om dat geweld te stoppen. Dat doen we dus niet door de agressor te blijven enablen. Laat ze alleen staan zoals Netanyahu stoer zegt het ook alleen te kunnen.
Ik ben het in grote lijnen met je eens, alleen zou ik de aanvallen van Hamas geen speldenprikjes nemen.
De steun die de agressie van Israel krijgt is inderdaad dubieus
pi_215260478
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik lees dat nergens. Jammer dat dit soort discussies weer altijd uitmonden in selectief slachtofferschap sentiment. Relatief gezien is Hamas idd speldenprikjes aan het uitdelen waar Israel genocide pleegt in oorlogen met vier landen.
1000 doden zijn geen speldenprikjes en vallen niet te bagatelliseren of relativeren. Nooit. Zo simpel is het.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:30:39 #167
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260507
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
1000 doden zijn geen speldenprikjes en vallen niet te bagatelliseren of relativeren. Nooit. Zo simpel is het.
Als 7 oktober niet te relativeren valt voor ons als mensheid denk ik dat we vroeg of laat in een derde wereldoorlog komen

Zeker als die andere blonde gek aan de andere kant van de oceaan zijn kans weer krijgt
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:32:21 #168
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260539
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Is gewoon een terechte constatering. Israel is een bezetter, kijk wat ze doen op de Westbank waar ze illegale nederzettingen bouwen en mensen zonder rechter opsluiten.
Maar is Hamas en was 7 oktober nou vreselijk en moet je het veroordelen? Of was 7 oktober een noodzakelijke daad van Hamas om zich van hun overheersers te ontdoen?
quote:
Ik begrijp zo ook prima dat voormalig kolonies niet altijd op de meeste nette manier zich van hun overheersers moesten ontdoen.
pi_215260543
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dankzij framing ja. Hoe groot is dat aandeel nou daadwerkelijk? Een klein clubje op 85000 leden wordt helemaal uitvergroot. Extremen tref je ook bij de VVD en CDA, maar dat haalt De Telegraaf enzo dan niet.
Dat kan zijn maar vanuit GL zelf krijgen ze ook alle aandacht. Ook bots ik met hun standpunten.
Ik ben niet tegen vluchtelingen maar we moeten wel eens gaan nadenken waar en hoe we 20 miljoen gaan laten wonen wanneer er nu al te weinig: huizen, drinkwater, stroom, OV, etc is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:34:23 #171
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260546
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:33 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar is Hamas en was 7 oktober nou vreselijk en moet je het veroordelen? Of was 7 oktober een noodzakelijke daad van Hamas om zich van hun overheersers te ontdoen?
[..]

Beide
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:35:15 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260557
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:13 schreef StephanL het volgende:

[..]
Nou :{
Jij denkt dat een Tilburg, Zoetermeer en Rotterdam er beter voor staan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215260587
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Beide
Is het vreselijk of is het niet de meest nette daad?
Moet je het veroordelen of was het noodzakelijk?

Het kan niet allebei.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:38:12 #174
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215260595
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mee eens. Maar hoe kan het dan dat niet eens zo extreem rechts wel structureel tienduizenden Palestijnse doden lijkt te kunnen relativeren?

Het lijkt er toch wel heel erg op dat een Israëlische non-combattant heel erg veel waardevoller is dan een Palestijnse. En dat is best een beetje jammer
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:41:40 #175
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260629
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:37 schreef oblo het volgende:

[..]

Het kan niet allebei.
Je kan beide kanten gewoon veroordelen maar ook begrijpen
pi_215260652
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je kan beide kanten gewoon veroordelen maar ook begrijpen

Waarom kan je deze hele simpele vragen niet direct beantwoorden?
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:44:08 #177
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260658
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mee eens. Maar hoe kan het dan dat niet eens zo extreem rechts wel structureel tienduizenden Palestijnse doden lijkt te kunnen relativeren?

Het lijkt er toch wel heel erg op dat een Israëlische non-combattant heel erg veel waardevoller is dan een Palestijnse. En dat is best een beetje jammer
Dat is feitelijk ook wat er gebeurt. In beginsel op de Westelijke Jordaanoever waar een Palestijn bijv niet op bepaald grondgebied mag lopen en een kolonist wel.

En dat wordt internationaal natuurlijk ook weer gesteund door pro-israel lobby's zoals het CIDI. Die vertelde laatst bij Powned dat Netanyahu alle vrijheid moet krijgen in zijn oorlog
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:45:50 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215260681
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:43 schreef oblo het volgende:

[..]

Waarom kan je deze hele simpele vragen niet direct beantwoorden?
Omdat je simpele vragen geen simpel antwoord verdienen. Er hoeft tevens geen kant gekozen te worden.

Je kan geweld en macht (zonder tegenmacht) afkeuren maar wel begrijpen waar het vandaan komt.
pi_215260713
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Omdat je simpele vragen geen simpel antwoord verdienen. Er hoeft tevens geen kant gekozen te worden.

Je kan geweld en macht (zonder tegenmacht) afkeuren maar wel begrijpen waar het vandaan komt.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 12:52:03 #180
375570 crew  Cyan9
pi_215260738
Deze hele Israël - Palestina discussie mag hier naartoe, ook als het gaat over het standpunt van de Nederlandse regering en dergelijke: POL / De Israel-Palestina kwestie #2

Dan kunnen we het hier weer over de (rest van de) Nederlandse politiek hebben.

Hele pagina's aan over en weer komen de leesbaarheid niet ten goede.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215260799
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat ontslagbescherming ook wel degelijk van nut is voor jongere werknemers. Uiteindelijk worden die ook oud en daarnaast helpt dat om een hypotheek te krijgen.
Tuurlijk is het van nut, maar als je nooit in vaste baan hebt of in een ZZP constructie wordt geduwd helpt het niet. Dat is het ding: de regel werkte bij de oude situatie maar wordt in de nieuwe ontweken.

Nu verandert de economie en is er voor wat flexibelere arbeid ook echt wel wat te zeggen, maar dat moet wel zo worden ingeregeld dat zwakke werknemers niet de prijs betalen. Maar dan moet je daar oog voor hebben en niet enkel voor het kader wat er al 30 jaar zit op vast contract. Gelukkig is men bij de vakbeweging wat dat betreft wakker geworden.

Wat ze met die 65=65 beoogden vond ik echt een schoffering voor mijn generatie. Dat kon nooit uit en ging gewoon direct ten koste van de staatsfinanciën en onze pensioenpot. Sorry maar solidariteit werkt 2 kanten op en de meerderheid is echt geen stratenmaker en houdt die extra tijd prima vol.

Dat is ook de reden dat ik nooit lid ben geworden van een vakbond tot kort geleden terwijl ik het principe gewoon steun.
  maandag 14 oktober 2024 @ 13:07:14 #182
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260888
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:58 schreef tizitl2 het volgende:
Wat ze met die 65=65 beoogden vond ik echt een schoffering voor mijn generatie.
Was dat niet gewoon een kwestie van hoog in zetten? Simpele leuzen scoren nu eenmaal beter dan een nuance en met een beoogde uitzondering (zware beroepen) de straat op gaan.

In zijn algemeenheid vind ik dat de gezonde levensjaren sowieso beter moet in Nederland. Dat is naar internationale verhoudingen niet best meer. Dan kan ook de pensioenleeftijd zonder veel problemen omhoog.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215260889
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Wel dat Amsterdam een miljarden schuld heeft dat oploopt tot 9 miljard in 2026.
  maandag 14 oktober 2024 @ 13:08:18 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215260903
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:07 schreef StephanL het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Wel dat Amsterdam een miljarden schuld heeft dat oploopt tot 9 miljard in 2026.
Met dank aan Den Haag ja en hun herijking van de gemeentefondsen. Het ravijnjaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215261018
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met dank aan Den Haag ja en hun herijking van de gemeentefondsen. Het ravijnjaar.
Dat ravijnjaar is toch grotendeels afgewend met het schrappen van de opschalingskorting?
https://vng.nl/nieuws/voo(...)t-opschalingskorting

En sinds dit jaar krijgen ze al de nieuwe financieringsmethode op basis van het BNP.

Zitten ze natuurlijk wel met die enorm domme bezuiniging op letterlijk alles, inclusief buslijnen en brandweerkazernes, die dit kabinet er door heeft geduwd.

Dat Amsterdam een miljardenschuld heeft is al rijden zo. In 2018 was het al 4,5 miljard, mede door corona is dat opgelopen naar 7 miljard nu.
pi_215261025
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:33 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

dat ligt eraan aan welke kant je staat. Voor veel Palestijnen zal het te begrijpen zijn.
pi_215261035
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Of ze geven teveel uit
pi_215261051
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tilburg staat er economisch zeer rooskleuring tot ca 2030. Sterker nog een van de beste gemeentefinanciën in het land.
  maandag 14 oktober 2024 @ 13:43:52 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215261167
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Tilburg staat er economisch zeer rooskleuring tot ca 2030. Sterker nog een van de beste gemeentefinanciën in het land.
Ik bedoel ook zaken als BBP per inwoner, het armoedecijfer en bijvoorbeeld welk aandeel van de allochtonen met Havo-VWO van school vertrekken. Ik weet het zo niet van Tilburg maar in geval van Rotterdam is dat sowieso een stuk slechter.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 14:06:08 #190
375570 crew  Cyan9
pi_215261359
Ik mag toch hopen dat dit een grapje is..
twitter

Niet alleen heb ik enorm m'n twijfels over hoe de inzet van AI de zorg gaat redden, maar waarom zou je je in vredesnaam laten adviseren door Maurice de Hond?
pi_215261394
quote:
De Raad van State vraagt zich af waarom het kabinet partijen als de PVV niet dwingt om meer leden toe te laten. Dat zou wel passen bij het doel van de nieuwe wet die het kabinet heeft ontworpen om de democratie beter te beschermen tegen misbruik van en door partijen, stelt de belangrijke adviseur van de regering.
------------
https://www.binnenlandsbe(...)ook-zonder-leden-kan
Dit kabinet , VVD, BBB, NSC kunnen geen wet maken waarmee de partijdictator Wilders gedwongen is zijn Rijk op te geven. Zo'n wetsontwerp ontwikkelen zou onmiddellijk de val van het kabinet betekenen

quote:
Wilders tegen Omtzigt: 'Waar bemoei je je mee?'
PVV-leider Wilders vindt dat NSC-leider Omtzigt zich "niet moet bemoeien" met het democratisch gehalte van zijn partij. De PVV heeft maar één lid, dat is Wilders zelf
https://nos.nl/collectie/(...)aar-bemoei-je-je-mee
pi_215261431
quote:
86s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Niet alleen heb ik enorm m'n twijfels over hoe de inzet van AI de zorg gaat redden, maar waarom zou je je in vredesnaam laten adviseren door Maurice de Hond?
Dat De Hond langs was gekomen als 'AI expert' was toch al wel een tijdje bekend? Nou is De Hond volgens mij nooit echt concreet over zulke zaken, dus wellicht valt de schade mee.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 14:16:35 #193
375570 crew  Cyan9
pi_215261463
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat De Hond langs was gekomen als 'AI expert' was toch al wel een tijdje bekend? Nou is De Hond volgens mij nooit echt concreet over zulke zaken, dus wellicht valt de schade mee.
Dat heb ik dan compleet gemist. Los van dat ben ik bijzonder sceptisch over de inzet van AI en zie ik niet echt in hoe het een groot verschil kan maken bij het oplossen van de problemen in de zorg. Die paar minuten tijdswinst lossen het personeelstekort echt niet op.
pi_215261551
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat heb ik dan compleet gemist. Los van dat ben ik bijzonder sceptisch over de inzet van AI en zie ik niet echt in hoe het een groot verschil kan maken bij het oplossen van de problemen in de zorg. Die paar minuten tijdswinst lossen het personeelstekort echt niet op.
Er is een onderscheid tussen AI als vervanging van menselijk contact en AI als ondersteuning om artsen beter en efficiënter te laten werken. Het eerste wordt voorlopig niet of op zeer beperkte schaal geaccepteerd door de patiënt, daar verwacht dan ook weinig van de komende jaren. Als het gaat om ondersteuning van de arts zie ik daar meer in. Zo zijn er bijvoorbeeld programma's die op foto's beter en veel sneller dan een arts diagnoses kunnen stellen. Daar zal een bepaalde mate van controle voorlopig wenselijk blijven, het doorontwikkelen van deze AI toepassingen is wel degelijk zinvol en ook tijdsbesparend.
pi_215261556
quote:
[ x ]
Logisch toch, AI wordt gemarket als een wondermiddel dat elk probleem kan oplossen. Agema heeft een oplossing nodig. 1+1=2 Het is vooral ideaal dat totaal niet duidelijk is hoeveel winst ermee te behalen valt. Dus 200.000 personeelstekort in een paar jaar zou theoretisch misschien kunnen 10% productiviteitswinst en je komt in de buurt.
Probleem is wel dat de zorg een van de slechtse sectoren is om AI in te zetten. Zelfs als je enkel AI gebruikt om te administreren zoals Agema hier betoogt, een foutje van de AI zeg 1 gram ipv 1 miligram kan dodelijk zijn. Ja waarschijnlijk gaat de administratie sneller met AI hoeveel kwaliteit lever je ermee in. Daarbij als je het over handen aan bedden hebt helpt het voorlopig niks.
  maandag 14 oktober 2024 @ 14:26:38 #196
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215261572
quote:
[ x ]
Duidelijk belangenverstrengeling tussen De Hond en de PVV. Ik noemde De Hong een blaken van integriteit een paar weken geleden en werd tegengesproken door iemand uit dit topic. Blijkbaar had ik het mis. Misschien was het De Hond ook die het startsein gaf voor het peilen richting de PVV
  maandag 14 oktober 2024 @ 14:28:46 #197
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215261591
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
------------
https://www.binnenlandsbe(...)ook-zonder-leden-kan
Dit kabinet , VVD, BBB, NSC kunnen geen wet maken waarmee de partijdictator Wilders gedwongen is zijn Rijk op te geven. Zo'n wetsontwerp ontwikkelen zou onmiddellijk de val van het kabinet betekenen
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)aar-bemoei-je-je-mee
Is er geen meerderheid met PVDA-GL?
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 14:29:49 #198
375570 crew  Cyan9
pi_215261596
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is een onderscheid tussen AI als vervanging van menselijk contact en AI als ondersteuning om artsen beter en efficiënter te laten werken. Het eerste wordt voorlopig niet of op zeer beperkte schaal geaccepteerd door de patiënt, daar verwacht dan ook weinig van de komende jaren. Als het gaat om ondersteuning van de arts zie ik daar meer in. Zo zijn er bijvoorbeeld programma's die op foto's beter en veel sneller dan een arts diagnoses kunnen stellen. Daar zal een bepaalde mate van controle voorlopig wenselijk blijven, het doorontwikkelen van deze AI toepassingen is wel degelijk zinvol en ook tijdsbesparend.
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik keek in m'n motivering vooral naar de mensen die aan het bed staan. Die enorme tekorten worden hierdoor niet opgelost.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 14:35:14 #199
375570 crew  Cyan9
pi_215261630
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Logisch toch, AI wordt gemarket als een wondermiddel dat elk probleem kan oplossen. Agema heeft een oplossing nodig. 1+1=2 Het is vooral ideaal dat totaal niet duidelijk is hoeveel winst ermee te behalen valt. Dus 200.000 personeelstekort in een paar jaar zou theoretisch misschien kunnen 10% productiviteitswinst en je komt in de buurt.
Probleem is wel dat de zorg een van de slechtse sectoren is om AI in te zetten. Zelfs als je enkel AI gebruikt om te administreren zoals Agema hier betoogt, een foutje van de AI zeg 1 gram ipv 1 miligram kan dodelijk zijn. Ja waarschijnlijk gaat de administratie sneller met AI hoeveel kwaliteit lever je ermee in. Daarbij als je het over handen aan bedden hebt helpt het voorlopig niks.
Zelfs in het geval dat AI zou kunnen ondersteunen in bijvoorbeeld het rapporteren van verpleegkundigen/verzorgenden. Dat zou er dan voor kunnen zorgen dat deze meer aan het bed kunnen staan voor verzorgende handelingen, waardoor het werk fysiek zwaarder wordt. Want veel ondersteunende taken worden gedaan door welzijnswerkers.

In mijn vorige werk hoorde ik vaak genoeg van verpleegkundigen/verzorgenden dat ze blij waren even te kunnen rapporteren, want even zitten en geen fysieke taken.
  maandag 14 oktober 2024 @ 14:37:08 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215261643
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Duidelijk belangenverstrengeling tussen De Hond en de PVV. Ik noemde De Hong een blaken van integriteit een paar weken geleden en werd tegengesproken door iemand uit dit topic. Blijkbaar had ik het mis. Misschien was het De Hond ook die het startsein gaf voor het peilen richting de PVV
Precies! En het is een charlatan. Van Steve Jobs scholen tot Newconomy.

Duidelijk corruptie dit. Zo gaat dat altijd met radicaal-rechts.

Ipv een aanbesteding en tender krijg je dit soort fratsen.

Ga er maar niet vanuit dat het een succes wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')