Is het vreselijk of is het niet de meest nette daad?quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je kan beide kanten gewoon veroordelen maar ook begrijpen
Dat is feitelijk ook wat er gebeurt. In beginsel op de Westelijke Jordaanoever waar een Palestijn bijv niet op bepaald grondgebied mag lopen en een kolonist wel.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mee eens. Maar hoe kan het dan dat niet eens zo extreem rechts wel structureel tienduizenden Palestijnse doden lijkt te kunnen relativeren?
Het lijkt er toch wel heel erg op dat een Israëlische non-combattant heel erg veel waardevoller is dan een Palestijnse. En dat is best een beetje jammer
Omdat je simpele vragen geen simpel antwoord verdienen. Er hoeft tevens geen kant gekozen te worden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:43 schreef oblo het volgende:
[..]
Is het vreselijk of is het niet de meest nette daad?
Moet je het veroordelen of was het noodzakelijk?
Waarom kan je deze hele simpele vragen niet direct beantwoorden?
Is het vreselijk of is het niet de meest nette daad?quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omdat je simpele vragen geen simpel antwoord verdienen. Er hoeft tevens geen kant gekozen te worden.
Je kan geweld en macht (zonder tegenmacht) afkeuren maar wel begrijpen waar het vandaan komt.
Tuurlijk is het van nut, maar als je nooit in vaste baan hebt of in een ZZP constructie wordt geduwd helpt het niet. Dat is het ding: de regel werkte bij de oude situatie maar wordt in de nieuwe ontweken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat ontslagbescherming ook wel degelijk van nut is voor jongere werknemers. Uiteindelijk worden die ook oud en daarnaast helpt dat om een hypotheek te krijgen.
Was dat niet gewoon een kwestie van hoog in zetten? Simpele leuzen scoren nu eenmaal beter dan een nuance en met een beoogde uitzondering (zware beroepen) de straat op gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:58 schreef tizitl2 het volgende:
Wat ze met die 65=65 beoogden vond ik echt een schoffering voor mijn generatie.
Dat weet ik niet. Wel dat Amsterdam een miljarden schuld heeft dat oploopt tot 9 miljard in 2026.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij denkt dat een Tilburg, Zoetermeer en Rotterdam er beter voor staan?
Met dank aan Den Haag ja en hun herijking van de gemeentefondsen. Het ravijnjaar.quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Wel dat Amsterdam een miljarden schuld heeft dat oploopt tot 9 miljard in 2026.
Dat ravijnjaar is toch grotendeels afgewend met het schrappen van de opschalingskorting?quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met dank aan Den Haag ja en hun herijking van de gemeentefondsen. Het ravijnjaar.
dat ligt eraan aan welke kant je staat. Voor veel Palestijnen zal het te begrijpen zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:33 schreef oblo het volgende:
[..]
Maar is Hamas en was 7 oktober nou vreselijk en moet je het veroordelen? Of was 7 oktober een noodzakelijke daad van Hamas om zich van hun overheersers te ontdoen?
[..]
Of ze geven teveel uitquote:Op maandag 14 oktober 2024 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met dank aan Den Haag ja en hun herijking van de gemeentefondsen. Het ravijnjaar.
Tilburg staat er economisch zeer rooskleuring tot ca 2030. Sterker nog een van de beste gemeentefinanciën in het land.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij denkt dat een Tilburg, Zoetermeer en Rotterdam er beter voor staan?
Ik bedoel ook zaken als BBP per inwoner, het armoedecijfer en bijvoorbeeld welk aandeel van de allochtonen met Havo-VWO van school vertrekken. Ik weet het zo niet van Tilburg maar in geval van Rotterdam is dat sowieso een stuk slechter.quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tilburg staat er economisch zeer rooskleuring tot ca 2030. Sterker nog een van de beste gemeentefinanciën in het land.
------------quote:De Raad van State vraagt zich af waarom het kabinet partijen als de PVV niet dwingt om meer leden toe te laten. Dat zou wel passen bij het doel van de nieuwe wet die het kabinet heeft ontworpen om de democratie beter te beschermen tegen misbruik van en door partijen, stelt de belangrijke adviseur van de regering.
https://nos.nl/collectie/(...)aar-bemoei-je-je-meequote:Wilders tegen Omtzigt: 'Waar bemoei je je mee?'
PVV-leider Wilders vindt dat NSC-leider Omtzigt zich "niet moet bemoeien" met het democratisch gehalte van zijn partij. De PVV heeft maar één lid, dat is Wilders zelf
Dat De Hond langs was gekomen als 'AI expert' was toch al wel een tijdje bekend? Nou is De Hond volgens mij nooit echt concreet over zulke zaken, dus wellicht valt de schade mee.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:06 schreef Cyan9 het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit een grapje is..
[ x ]
Niet alleen heb ik enorm m'n twijfels over hoe de inzet van AI de zorg gaat redden, maar waarom zou je je in vredesnaam laten adviseren door Maurice de Hond?
Dat heb ik dan compleet gemist. Los van dat ben ik bijzonder sceptisch over de inzet van AI en zie ik niet echt in hoe het een groot verschil kan maken bij het oplossen van de problemen in de zorg. Die paar minuten tijdswinst lossen het personeelstekort echt niet op.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat De Hond langs was gekomen als 'AI expert' was toch al wel een tijdje bekend? Nou is De Hond volgens mij nooit echt concreet over zulke zaken, dus wellicht valt de schade mee.
Er is een onderscheid tussen AI als vervanging van menselijk contact en AI als ondersteuning om artsen beter en efficiënter te laten werken. Het eerste wordt voorlopig niet of op zeer beperkte schaal geaccepteerd door de patiënt, daar verwacht dan ook weinig van de komende jaren. Als het gaat om ondersteuning van de arts zie ik daar meer in. Zo zijn er bijvoorbeeld programma's die op foto's beter en veel sneller dan een arts diagnoses kunnen stellen. Daar zal een bepaalde mate van controle voorlopig wenselijk blijven, het doorontwikkelen van deze AI toepassingen is wel degelijk zinvol en ook tijdsbesparend.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan compleet gemist. Los van dat ben ik bijzonder sceptisch over de inzet van AI en zie ik niet echt in hoe het een groot verschil kan maken bij het oplossen van de problemen in de zorg. Die paar minuten tijdswinst lossen het personeelstekort echt niet op.
Logisch toch, AI wordt gemarket als een wondermiddel dat elk probleem kan oplossen. Agema heeft een oplossing nodig. 1+1=2 Het is vooral ideaal dat totaal niet duidelijk is hoeveel winst ermee te behalen valt. Dus 200.000 personeelstekort in een paar jaar zou theoretisch misschien kunnen 10% productiviteitswinst en je komt in de buurt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Niet alleen heb ik enorm m'n twijfels over hoe de inzet van AI de zorg gaat redden, maar waarom zou je je in vredesnaam laten adviseren door Maurice de Hond?
Duidelijk belangenverstrengeling tussen De Hond en de PVV. Ik noemde De Hong een blaken van integriteit een paar weken geleden en werd tegengesproken door iemand uit dit topic. Blijkbaar had ik het mis. Misschien was het De Hond ook die het startsein gaf voor het peilen richting de PVVquote:Op maandag 14 oktober 2024 14:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Is er geen meerderheid met PVDA-GL?quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
------------
https://www.binnenlandsbe(...)ook-zonder-leden-kan
Dit kabinet , VVD, BBB, NSC kunnen geen wet maken waarmee de partijdictator Wilders gedwongen is zijn Rijk op te geven. Zo'n wetsontwerp ontwikkelen zou onmiddellijk de val van het kabinet betekenen
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)aar-bemoei-je-je-mee
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik keek in m'n motivering vooral naar de mensen die aan het bed staan. Die enorme tekorten worden hierdoor niet opgelost.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is een onderscheid tussen AI als vervanging van menselijk contact en AI als ondersteuning om artsen beter en efficiënter te laten werken. Het eerste wordt voorlopig niet of op zeer beperkte schaal geaccepteerd door de patiënt, daar verwacht dan ook weinig van de komende jaren. Als het gaat om ondersteuning van de arts zie ik daar meer in. Zo zijn er bijvoorbeeld programma's die op foto's beter en veel sneller dan een arts diagnoses kunnen stellen. Daar zal een bepaalde mate van controle voorlopig wenselijk blijven, het doorontwikkelen van deze AI toepassingen is wel degelijk zinvol en ook tijdsbesparend.
Zelfs in het geval dat AI zou kunnen ondersteunen in bijvoorbeeld het rapporteren van verpleegkundigen/verzorgenden. Dat zou er dan voor kunnen zorgen dat deze meer aan het bed kunnen staan voor verzorgende handelingen, waardoor het werk fysiek zwaarder wordt. Want veel ondersteunende taken worden gedaan door welzijnswerkers.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Logisch toch, AI wordt gemarket als een wondermiddel dat elk probleem kan oplossen. Agema heeft een oplossing nodig. 1+1=2 Het is vooral ideaal dat totaal niet duidelijk is hoeveel winst ermee te behalen valt. Dus 200.000 personeelstekort in een paar jaar zou theoretisch misschien kunnen 10% productiviteitswinst en je komt in de buurt.
Probleem is wel dat de zorg een van de slechtse sectoren is om AI in te zetten. Zelfs als je enkel AI gebruikt om te administreren zoals Agema hier betoogt, een foutje van de AI zeg 1 gram ipv 1 miligram kan dodelijk zijn. Ja waarschijnlijk gaat de administratie sneller met AI hoeveel kwaliteit lever je ermee in. Daarbij als je het over handen aan bedden hebt helpt het voorlopig niks.
Precies! En het is een charlatan. Van Steve Jobs scholen tot Newconomy.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Duidelijk belangenverstrengeling tussen De Hond en de PVV. Ik noemde De Hong een blaken van integriteit een paar weken geleden en werd tegengesproken door iemand uit dit topic. Blijkbaar had ik het mis. Misschien was het De Hond ook die het startsein gaf voor het peilen richting de PVV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |