abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:43:20 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215275848
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Thierry schetst hier het héle vreemde beeld dat de gehele rest van de wereld die niet in de NATO zit Rusland onvoorwaardelijk steunt en de oorlog op welke manier dan ook niet te winnen zou zijn, en je er daarom beter aan doet om maar gewoon direct aan de Russische verlangens tegemoet te komen, in de hoop dat daarmee dan de kous af is. Dat is wel van een naïeve stupiditeit, van een simpelheid en ook gewoon van een volkomen verkeerd beeld en van hoe de situatie er nu voor staat, waar je u tegen zegt.
Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:45:02 #252
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215275865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:49:36 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215275910
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.

Een attritieoorlog tussen Oekraine en Rusland zonder Westerse militaire inmenging zal Rusland altijd winnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215275941
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:56:44 #255
37950 JAM
pi_215275976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.

Een attritieoorlog tussen Oekraine en Rusland zonder Westerse militaire inmenging zal Rusland altijd winnen.
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavië, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavië, want jullie herbergen Oekraïense terroristen.'

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 15-10-2024 22:06:08 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:05:40 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215276041
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Putin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat onaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen.
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.

De twee alternatieven voor nu stoppen zijn blijven doormodderen ten koste van een hoop Oekraiense levens tot Rusland gewonnen heeft of meevechten, Oekraine actief meehelpen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:07:34 #257
37950 JAM
pi_215276056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.

De twee alternatieven voor nu stoppen zijn blijven doormodderen ten koste van een hoop Oekraiense levens tot Rusland gewonnen heeft of meevechten, Oekraine actief meehelpen.
Mijn voorkeur gaat daarbij toch héél sterk uit naar het laatste hoor.
pi_215276066
Lol heeft de EU nog een associatieverdrag met Israel?! Dat moet toch per direct opgezegd worden inderdaad.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:08:56 #259
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215276070
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
SGP lijkt het ook prima te vinden dat er onschuldige mensen worden afgeknald.

Kennelijk houdt Christelijke gedachte toch ergens op.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:12:50 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215276098
quote:
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:14:08 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215276103
Nou Faber staat ook in haar hemd

https://www.nu.nl/politie(...)ere-asielopties.html
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:15:49 #262
37950 JAM
pi_215276116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:

Nee toch? Heeft Faber weer een flater gemaakt? 't Zal toch wel niet? :D .
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:15:50 #263
236264 crew  capricia
pi_215276117
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavië, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavië, want jullie herbergen Oekraïense terroristen.'
Dat is toch al keer op keer gedaan? Oekraïne is namelijk een erkende soevereine staat, erkend door Rusland nota bene. Rusland is rupsje Nooitgenoeg. De Krim is er een voorbeeld van.
MH17 eigenlijk ook.

Rusland zou heel graag willen dat Oekraïne al deze gebieden opgeeft. Hebben ze toch weer een heel stuk meer dan pakweg 20 jaar gelden.
En over een paar jaar begint het allemaal weer opnieuw, willen ze de rest.
Dan zijn het jouw en mijn kinderen, die zeggen: geef nou dat ene stukje op voor vrede, niet zo zeuren.
En zo pakt Rusland steeds meer.

Ik ben er persoonlijk dus eigenlijk gewoon helemaal klaar mee. Europa kent al 80 jaar vrede. En Rusland heeft alle kansen gehad mee te doen in onze vaart der volkeren. Maar zij zijn nog bezig met landje pik. En waarom? Het is niet zo dat Rusland overbevolkt aan het worden is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:19:09 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215276137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:

Uiteindelijk staat natuurlijk vooral Geertje zelf voor lul.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:21:33 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215276154
twitter

Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen, met dat debat).

Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:23:38 #266
37950 JAM
pi_215276171
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen, met dat debat).

Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Nou ja, we hebben het ledenstelstel natuurlijk voor de omroepen. Misschien zelf een oprichten?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:24:01 #267
236264 crew  capricia
pi_215276173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen).

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er nog ouderwets avond na avond NPO, NL 1, 2 en 3 kijken. Of Rtl. Of sbs.

Dat kan toch niet veel meer zijn? Of misschien alleen de ouderen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215276175
Ah tuurlijk de Iraanse garde moet op de terreurlijst volgens Ceder. Wat is hun onschuldige dodental het afgelopen jaar? 1/100ste van IDF?
pi_215276187
https://www.trouw.nl/poli(...)sielcrisis~b4505caa/
Geert is door de pomp kennelijk. Wat een gedoe zeg. En die minister Faber kan wel inpakken. Politieke gezag is pleite.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:28:15 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215276198
Eigenlijk mag het niet in dit topic maar

Marjolijn Faler :W
pi_215276201
twitter

En het mooie is, die mevrouw meester doctorandus Van Dijk is in haar vrije tijd ook nog SG van J&V. En die Beltman is directeur FEZ van J&V.

Minister van lege dozen.
zie email 27 oktober
pi_215276208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)sielcrisis~b4505caa/
Geert is door de pomp kennelijk. Wat een gedoe zeg. En die minister Faber kan wel inpakken. Politieke gezag is pleite.
Gezag wat ze vanaf dag 1 al niet gehad heeft _O-
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:37:46 #273
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215276269
Bij nieuwe verkiezingen vandaag is dit *letterlijk* de enige mogelijke coalitie met de PVV, en dat is een minderheidscoalitie...

Geen enkele coalitie met FvD is mogelijk.
Coalitie met PvdA-GL en PVV is uitgesloten.

Kortom, momenteel onbestuurbaar

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:38:05 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215276271
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.
Oeh, laat @Hanca het niet horen.

Inderdaad, als het tegen zit wordt de CU gewoon handlanger van radicaal-rechts. Net als in Flevoland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215276276
Het verkeerd geadresseerde briefje was een belangrijk signaal _O- Vooral omdat het dus ook niet klopte dat we niet op een verdragswijziging aansturen maar enkel de opt out willen als er zon wijziging op magische wijze tot stand komt 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')