Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Thierry schetst hier het héle vreemde beeld dat de gehele rest van de wereld die niet in de NATO zit Rusland onvoorwaardelijk steunt en de oorlog op welke manier dan ook niet te winnen zou zijn, en je er daarom beter aan doet om maar gewoon direct aan de Russische verlangens tegemoet te komen, in de hoop dat daarmee dan de kous af is. Dat is wel van een naïeve stupiditeit, van een simpelheid en ook gewoon van een volkomen verkeerd beeld en van hoe de situatie er nu voor staat, waar je u tegen zegt.
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het beeld dat Baudet schetst over het Westen vs de rest klopt niet, maar het klopt wel dat Oekraine deze oorlog gewoon gaat verliezen op deze manier en bovendien door het hele arsenaal aan mannen in de vruchtbare leeftijd brandt. Je zult of mee moeten vechten of Zelensky richting onderhandeling moeten drijven.
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Is die keuze zo zwart-wit? Is het of meevechten (als NATO, denk ik dan?), of Zelensky richting onderhandeling drijven?
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavië, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavië, want jullie herbergen Oekraïense terroristen.'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, min of meer wel. De enige andere optie is dat de Russische economie tankt. De projecties daarvan zijn dat dat in 2026 gebeurt maar dan moet Oekraine het wel zo lang vol kunnen houden en het daadwerkelijk gebeuren.
Een attritieoorlog tussen Oekraine en Rusland zonder Westerse militaire inmenging zal Rusland altijd winnen.
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Putin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat onaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen.
Mijn voorkeur gaat daarbij toch héél sterk uit naar het laatste hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, bij onderhandelingen schoppen de Russen alle niet-Poetinlievende Oekrainers eruit.
De twee alternatieven voor nu stoppen zijn blijven doormodderen ten koste van een hoop Oekraiense levens tot Rusland gewonnen heeft of meevechten, Oekraine actief meehelpen.
SGP lijkt het ook prima te vinden dat er onschuldige mensen worden afgeknald.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die Don Ceder is wel echt een engnek he. Dat hij zo geil wordt van Israel dat dood en verderf zaait.
Nee toch? Heeft Faber weer een flater gemaakt? 't Zal toch wel niet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Nou Faber staat ook in haar hemd
https://www.nu.nl/politie(...)ere-asielopties.html
Dat is toch al keer op keer gedaan? Oekraïne is namelijk een erkende soevereine staat, erkend door Rusland nota bene. Rusland is rupsje Nooitgenoeg. De Krim is er een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik stel me het volgende voor: stel dat we Zelensky zo gek krijgen (zoals wat Baudet voorstelt) om gewoon te zeggen: 'Prima, Poetin, je hebt gewonnen, je mag die gebieden hebben'. Daarmee komt geen einde aan dat conflict. Dat ontaart dan ook in jarenlang heel lelijk en heel hard guerrillageweld met alle leuke dingen die daarmee samenhangen (zoals mensensmokkel, drugshandel, uitbraken van ziekten, buitenrechtelijke executies, economische onderdrukking, weet ik veel wat), zoals we dat ook in, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië en Afghanistan hebben gezien - en eigenlijk nog steeds zien. Dat straalt ook verder uit naar de rest van de regio (Moldavië, bijvoorbeeld, Polen en Slowakije zelfs...). Het argument van: 'Dan wordt er tenminste niet meer gevochten en komt er vrede'- kan ik in die zin dus ook niet zo serieus nemen. Ik hoor het Poetin nu al roepen (als we voor dit scenario kiezen): 'Wij hebben een probleem met Moldavië, want jullie herbergen Oekraïense terroristen.'
Uiteindelijk staat natuurlijk vooral Geertje zelf voor lul.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:14 schreef Hexagon het volgende:
Nou Faber staat ook in haar hemd
https://www.nu.nl/politie(...)ere-asielopties.html
Nou ja, we hebben het ledenstelstel natuurlijk voor de omroepen. Misschien zelf een oprichten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen, met dat debat).
Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen er nog ouderwets avond na avond NPO, NL 1, 2 en 3 kijken. Of Rtl. Of sbs.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik begin steeds meer te voelen voor het opheffen van de NPO. Van de VARA is ook niks meer over (Pauw heeft als SBS6 producent even Wilders geholpen).
Dan kan het weer opgebouwd worden vanaf nul wanneer weer de verstandige partijen het over nemen.
Gezag wat ze vanaf dag 1 al niet gehad heeftquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)sielcrisis~b4505caa/
Geert is door de pomp kennelijk. Wat een gedoe zeg. En die minister Faber kan wel inpakken. Politieke gezag is pleite.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oeh, laat @Hanca het niet horen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schijnt ook in allerlei anti-abortus app-groepjes te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |