abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:04:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214833993
quote:
PVV-minister wil geen helmplicht of leeftijdsgrens fatbike: ‘Het is gewoon een fiets met dikke wielen’
Het kabinet ziet vooralsnog niets in strengere regels voor fatbikes in het verkeer. PVV-minister Barry Madlener van Infrastructuur vindt maatregelen als een helmplicht of minimumleeftijd ‘wel erg ver gaan’. De fietsen zelf zijn het probleem niet, vindt hij, het gaat om het gedrag van de bestuurder.

Minister Madlener ‘begrijpt de zorgen’ over ongelukken met de elektrische fiets met dikke banden, zegt hij donderdag na een kabinetsoverleg op het Catshuis. “Je ziet natuurlijk steeds meer elektrische fietsen met dikke banden rijden. Dat zijn op zich grappige, stoere fietsen, maar vaak worden ze opgevoerd en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.”

De populariteit van de fatbike is het afgelopen jaar enorm toegenomen. Vooral jonge kinderen kunnen vaak niet omgaan met de snelle voertuigen. In juni riepen zo’n vijftig gemeenten, de Fietsersbond, Veiligheid NL en andere organisaties het ministerie van Infrastructuur nog op iets te doen aan de fatbike in het verkeer. Ook artsen trekken aan de bel.

Niet alle fatbikegebruikers mogen de dupe worden
Minister Madlener doet nog onderzoek naar de fatbike, maar de PVV-bewindspersoon voelt weinig voor allerlei verboden en grenzen, zo blijkt: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Een verbod op fatbikes voor kinderen onder de 16 jaar vindt Madlener daarom ‘wel een hele straffe maatregel’. Het ministerie kan wettelijk gezien namelijk alleen onderscheid maken op de snelheid van de fiets, niet op de dikte van de banden. Dus een leeftijdsgrens voor een fatbike betekent automatisch dat kinderen dan ook niet meer op andere elektrische fietsen mogen. Dat ziet Madlener niet zitten: “Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”

Helm is ‘heel verstandig’
Ook een helmplicht vindt Madlener ver gaan, al zegt hij er ook bij dat hij op termijn ‘geen enkele maatregel uitsluit’. “Ik vind het heel verstandig om een helm te dragen op de fiets. Ik doe het zelf ook soms. Maar het vergt wel een gedragsverandering. Niet iedereen wil een helm dragen, en zo ontneem je ook veel mensen het plezier om nog op de fiets te stappen. Mensen moeten juist genieten van de fiets.”

En, voegt de minister nog toe: “Ik wil niet een minister zijn van verboden op alles. Ik zou liever zien dat de nieuwe techniek, namelijk een elektrische fiets, goed gebruikt wordt op een veilige manier.” Hij roept mensen op: “Gedraag je in het verkeer, ga niet appen op de fiets en met van die oortjes in de weg op. Dat is gewoon levensgevaarlijk.”

https://www.parool.nl/ned(...)kke-wielen~b30940fc/
----------------------------------------------------

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214834008
Het punt is meer dat ze (jongeren) dan wat nieuws verzinnen, en technisch gezien heeft ze daarin gewoon gelijk.

Het is lastig om duidelijke wetgeving te maken. Al is 90% tegen die krengen dus er zal wel wat mee moeten.
blablablabla
pi_214834046
quote:
81s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Dat moeten mensen dan ook zelf doen. Als je een helm nodig hebt voor je veiligheid ben je ook een gevaar voor anderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214834052
wel een aparte reactie voor een partij dat gestoeld is op populisme.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214834070
Tijd voor een stok tussen de wilen als ze weer eens met 50 km per uur over de stoep karren.
pi_214834073
Een auto is ook gewoon een skelter met een dak
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:16:15 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214834082
Gespuis op fatbikes is natuurlijk ook gewoon hun eigen achterban, die moet je te vriend houden.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:23:18 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834126
Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk.
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 augustus 2024 @ 16:24:07 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214834134
PVV-minister heeft zin in dode kinderen, bijzonder.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:24:17 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834136
Alleen dit klopt niet: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Ik moet ze in elk geval nog tegenkomen.
Huilen dan.
pi_214834145
Lijkt mij een prima besluit.

Ze kunnen gewoon handhaven op het gedrag of op het feit dat die fatbikes zijn omgebouwd.

Dus: Handhaven luie hufters
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:28:40 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214834160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat moeten mensen dan ook zelf doen. Als je een helm nodig hebt voor je veiligheid ben je ook een gevaar voor anderen.
Onzin.
Iedereen kan tijdens het fietsen op de grond terecht komen en als het op je hoofd is kun je maar beter een helm ophebben. Steeds meer ouderen op de fiets dragen een helm, vind ik wel zo verstandig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214834163
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen dit klopt niet: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Nou vind ik specifieke regelgeving voor fatbikes nogal populistisch, maar ik moet ze inderdaad ook nog tegenkomen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214834167
Paupers stemmen pvv,paupers rijden fatbikes
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:29:41 #15
438527 MissButterflyy
pi_214834168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:26 schreef stalybridge het volgende:
Lijkt mij een prima besluit.

Ze kunnen gewoon handhaven op het gedrag of op het feit dat die fatbikes zijn omgebouwd.

Dus: Handhaven luie hufters
Ja de politie heeft niks te doen en draait duimen.
pi_214834173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
ik vind persoonlijk een helmplicht met een fatbike geen gek idee. krengen worden bij de vleet opgevoerd. je hoeft overigens niet hard te gaan om flink te kunnen valleb. ik ben ooit in Zuid Limburg met een mountain bike in een heg gekwakt. flinke schrammen deuk in mn ego, bril en fiets kaduuk. achter af bleek ik op 2 cm langs een verkeersbord te zijn gevlogen, ik had geen helm op.

ik fiets nog steeds veel, heb sinds kort ook een ebike en op vakantie ga ik vaker mountainbiken of fietsroutes verkennen. ik zet gewoon een helm op zowel als ik 38 km naar kantoor fiets of op vakantie. het is verdomme mijn kop die ik heel wil houden, zeker als ik zie wat voor capriolen het stadsverkeer uithaalt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:54 #17
438527 MissButterflyy
pi_214834199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:30 schreef Sabata het volgende:

[..]
ik vind persoonlijk een helmplicht met een fatbike geen gek idee. krengen worden bij de vleet opgevoerd. je hoeft overigens niet hard te gaan om flink te kunnen valleb. ik ben ooit in Zuid Limburg met een mountain bike in een heg gekwakt. flinke schrammen deuk in mn ego, bril en fiets kaduuk. achter af bleek ik op 2 cm langs een verkeersbord te zijn gevlogen, ik had geen helm op.

ik fiets nog steeds veel, heb sinds kort ook een ebike en op vakantie ga ik vaker mountainbiken of fietsroutes verkennen. ik zet gewoon een helm op zowel als ik 38 km naar kantoor fiets of op vakantie. het is verdomme mijn kop die ik heel wil houden, zeker als ik zie wat voor capriolen het stadsverkeer uithaalt
Dat is inderdaad gewoon verstandig. En dat zijn veel jongeren die op die krengen rondscheuren nog niet.
Vrees dat er inderdaad eerst nog wat heftige ongelukken moeten gebeuren voordat er iets gaat veranderen.
De minister lijkt er niet zo’n zin in te hebben er nu iets aan te doen, zo komt het op me over.
pi_214834201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Behalve dat risico, rijden ze zo roekeloos dat ook allerlei andere fietsers in gevaar gebracht worden. En handhaving bestaat in Nederland amper meer dus het risico op een bekeuring is minimaal.

Rechts heeft voorrang op een gelijkwaardige (fiets) kruising houdt niemand zich aan dus je ziet vooral oudere fietsers preventief remmen als ze zo'n opgevoerde fat-scooter van links aan zien komen.
pi_214834225
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin.
Iedereen kan tijdens het fietsen op de grond terecht komen en als het op je hoofd is kun je maar beter een helm ophebben. Steeds meer ouderen op de fiets dragen een helm, vind ik wel zo verstandig.
Je kunt altijd op de grond terecht komen. Dus met deze redenering altijd maar een helm op?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:38:56 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt altijd op de grond terecht komen. Dus met deze redenering altijd maar een helm op?
Er kan altijd wat gebeuren. Daarom beter thuis blijven en de muren en vloeren met zacht schuim bedekken.
Huilen dan.
pi_214834254
Binnenkort dus verboden.
pi_214834258
Niet uitzetten? :{

Ik snap het standpunt ja. Fatbike-rijders zijn typisch het tokkievolk dat PVV stemt.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:44 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214834267
Fatbikes zijn voor proleten.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:45:16 #24
438527 MissButterflyy
pi_214834269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Met een fatbike is het wel met een hogere snelheid, je snapt toch wel dat dit het risico op letsel aan het hoofd vergroot?
pi_214834289
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Met een fatbike is het wel met een hogere snelheid, je snapt toch wel dat dit het risico op letsel aan het hoofd vergroot?
Dat snap ik zeker. Het staat eenieder dan ook vrij om een helm op te zetten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:48:39 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214834293
Het probleem zit hem niet in de banddikte, maar in het juridisch gelijkstellen van een gemotoriseerd rijwiel aan een (ongemotoriseerde) fiets, puur vanwege de trapondersteuning. Draai die gelijkstelling terug en zorg dat een gemotoriseerd rijwiel minimaal een snorfiets is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:51:03 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214834307
quote:
sommige kinderen zijn ook fucking kut
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 augustus 2024 @ 16:51:48 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214834315
quote:
16s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
sommige kinderen zijn ook fucking kut
Wel vaak degenen op fatbikes ook.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:52:04 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214834316
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wel vaak degenen op fatbikes ook.
yep :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214834323
quote:

[..]

"Elke dode en gewonde"

Lekker hysterisch weer. Welke dode?
pi_214834326
quote:
Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers.
Laten we dat nou maar wel gaan doen.

Welke volwassene gaat nou op een fatbike rijden? Alleen complete mongolen doen dat.

Ik zou mij kapotschamen als ik op zo'n ding zou rijden; ik ben toch geen puber? :{
pi_214834347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:53 schreef Origami94 het volgende:

[..]
"Elke dode en gewonde"

Lekker hysterisch weer. Welke dode?
Die dode die binnenkort gaat vallen door het mongoloide gebruik van dat ding.

Schijnbaar ben jij meer van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'.
pi_214834372
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Die dode die binnenkort gaat vallen door het mongoloide gebruik van dat ding.

Schijnbaar ben jij meer van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'.
Wielrenners gaat net zo snel en heb nog nooit er een dood zien gaan
pi_214834470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')
Dan moet je eens wat vaker nieuws gaan kijken / lezen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:17:27 #35
438527 MissButterflyy
pi_214834514
quote:

[..]
:') :') :')

Ja, ik heb er niet letterlijk een voor m’n neus dood zien gaan. Bedoel je dat?
pi_214834541
Waarom steeds dat 'PVV minister' bij andere ministers wordt toch ook niet steeds vermeldt van welke partij ze zijn?
pi_214834571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef WethouderHekking het volgende:
Waarom steeds dat 'PVV minister' bij andere ministers wordt toch ook niet steeds vermeldt van welke partij ze zijn?
:?
Dat gebeurt zo goed als altijd hoor.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:25:36 #38
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214834576
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Isdatzo het volgende:

Idem. Kutkoters.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214834589
quote:
Dit topic wordt u mede mogelijk gemaakt door act en kloon.

Als hij wel maatregelen had genomen was het 'ze pakken vrijheid af, de schoften!!!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:27:51 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214834594
Ben het een keer eens met de PVV
Ook wel eens leuk.

Zo´n helm ziet gewoon bescheten uit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214834601
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar zijn jouw kwaliteitstopics dan? Ik kan ze nergens vinden?

Zo niet, hou dan lekker je mond.
Wat en waar ik post, bepaal ik zelf wel. Daar heb ik jou echt niet voor nodig. En beter geen topics, dan dagelijks dit gehuil.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214834626
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Wat en waar ik post, bepaal ik zelf wel. Daar heb ik jou echt niet voor nodig. En beter geen topics, dan dagelijks dit gehuil.
Er staat bij elk topic wie hem gestart is. Tip voor je: kijk daarnaar en beslis dan of je het topic opent, ja of nee.

Maar hoe dan ook: gedraag je niet als een kleine puber met je ' bepaal ik zelf wel'.
pi_214834628
Wachten op dodelijke slachtoffers dus.

Dat het gedrag van de fatbikers deels wordt veroorzaakt door leeftijd vergeten ze ook maar even.
pi_214834643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Er staat bij elk topic wie hem gestart is. Tip voor je: kijk daarnaar en beslis dan of je het topic opent, ja of nee.

Maar hoe dan ook: gedraag je niet als een kleine puber met je ' bepaal ik zelf wel'.
Hier heb ik nog een kleine puber reactie voor je: :O
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214834650
Als je al die extra voorwaarden gaat stellen dan zal de doelgroep gewoon overgaan op fietsen met dunne banden en los je niets op. Streng handhaven is de oplossing. Overtreden ze de regels boete en vernietiging van fiets. Handhaven is alleen een extreem vies woord voor veel gemeenten in Nederland.
pi_214834694
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:06 schreef Elan het volgende:
Al is 90% tegen die krengen dus er zal wel wat mee moeten
90% van de bevolking of 90% van de zittende Kamerleden?
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:41:48 #47
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_214834710
Verklaar iedereen die erop rijdt maar vogelvrij . Alle schade bij aanrijdingen ook op hun verhalengenot.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:44:30 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214834732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:35 schreef franske19 het volgende:
Als je al die extra voorwaarden gaat stellen dan zal de doelgroep gewoon overgaan op fietsen met dunne banden en los je niets op. Streng handhaven is de oplossing. Overtreden ze de regels boete en vernietiging van fiets. Handhaven is alleen een extreem vies woord voor veel gemeenten in Nederland.
De aantrekkingskracht van fatbikes op bepaalde jongeren is juist het 'stoere' uiterlijk van de fiets.

Een gewone elektrische fiets is een stuk minder interessant om mee te hangen in de winkelcentra.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:45:20 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214834743
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:12 schreef egayalS het volgende:
wel een aparte reactie voor een partij dat die gestoeld is op populisme.
Nee hoor. Het merendeel van de fatbike rijders zijn allochtone jongeren. De PVV vindt dit een heel makkelijke manier om minder allochtonen te krijgen, als deze zich bij ongelukken te pletter rijden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214834757
Vanuit de oppositie had PVV moord en brand geroepen, maar nu moeten ze eerst nadenken en hij heeft wel een punt, het is een fiets met trapondersteuning.
https://www.anwb.nl/jurid(...)-elektrische-fietsen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:51:24 #51
Brabo Bastard
pi_214834795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De aantrekkingskracht van fatbikes op bepaalde jongeren is juist het 'stoere' uiterlijk van de fiets.

Een gewone elektrische fiets is een stuk minder interessant om mee te hangen in de winkelcentra.
En mensen van hun sokken te rijden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 17:56:01 #52
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214834868
Ach, pvv en hersenbeschadiging ligt ook weer niet zo ver van elkaar af. Maakt een helmpje ook niet veel meer uit. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_214834888
Nu al het beste kabinet van de afgelopen decennia.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:58:16 #54
Brabo Bastard
pi_214834893
quote:

[..]
Die denderen overal doorheen ja, idioten.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214834929
quote:
Ik ga stuk.
pi_214834934
Ik ben oneens met die minister. Deze dikke fiets is geen gewoon fiets, het is een fiets die via eenvoudig bediening opvoeren. Daardoor is in feit gelijk aan de scooter of brommer.
Alleen wordt deze fiets ook bestuurd door hele jonge leeftijden, 10-11-12-13-14 jarigen.. Die hebben geen voldoende ervaring in bagage.

Natuurlijk zijn ouders ook verantwoordelijk voor zijn kroost.. De verkoper van fiets ook, ze moeten ouders duidelijk maken dat fiets eenvoudig te opvoeren en daarom niet geschikt voor minderjarigen.

Vroeger reed men ook op de scooter of brommer. Men knutselde het erin zodat het sneller kon gaan. Dat is nu niets anders met een elektrische fiets.

Vroeger reed ik met een fiets naar de school, zonder elektrische ondersteuning. Dus waarom kunnen de jongeren van nu dit ook niet?.. Of zijn ze te verwend? Daar moet ook veranderen.

Ik vind de elektrische fiets namelijk gelijk moet trekken met scooter of brommer. Ofwel vanaf 16 oud en max 25 of 50 km/u, hierdoor kunnen ze prima mee doen met de verkeer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Ghost op 29-08-2024 18:09:30 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:02:40 #57
66444 Lord_Vetinari
pi_214834951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan moet je eens wat vaker nieuws gaan kijken / lezen.
Een boekje over grammatica zou ook geen kwaad kunnen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:02:45 #58
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214834952
Ik gun alle PVV stemmers een fatbike zonder helmplicht.
pi_214834954
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:57 schreef harrievankempen het volgende:
Nu al het beste kabinet van de afgelopen decennia.
Inderdaad, beter gewoon een leeftijdsgrens en een helm invoeren op elektrische fietsen. Dan kunnen ze misschien wel een blauw kentekenplaatje aan de fiets hangen, verdienen ze er nog geld mee ook. Win win.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:04:39 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214834973
Het is wachten op de eerste ophef na een dode 12-jarige Jaylano.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:04:52 #61
66444 Lord_Vetinari
pi_214834976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben oneens met deze minister. Deze dikke fiets is geen gewone fiets, het is fiets met eenvoudig mogelijk om meer vermogen te opvragen. Daardoor is in feit gelijk aan de scooter of brommer.
Alleen wordt deze fiets ook bestuurd door hele jonge leeftijden, 10-11-12-13-14 jarigen.. Die hebben geen voldoende ervaring voor de verkeer en hard rijden.

Natuurlijk zijn ouders ook verantwoordelijk voor zijn kroost.. De verkoper van fiets ook, ze moeten ouders duidelijk maken dat fiets eenvoudig te opvoeren en daarom niet geschikt voor minderjarigen.

Vroeger reed men ook op scooter of brommer. Men knutselde het erin zodat het sneller kon gaan. Dat is nu niets anders met elektrische fiets.

Vroeger reed ik met fiets naar school, zonder elektrische ondersteuning. Waarom kan de jongeren van tegenwoordig dit ook niet?.. Of zijn ze te verwend door zijn ouders? Daar moet ook veranderen.

Ik vind de elektrische fiets namelijk gelijk moet trekken met scooter of brommer. Ofwel vanaf 16 oud en max 25 of 50 km/u, hierdoor kunnen ze prima mee doen met de verkeer.
Auw, mijn ogen….
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:05:42 #62
Brabo Bastard
pi_214834984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Momo het volgende:
Zo eentje woont hier in de straat :D

Al is die geen 12 meer :')
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:06:45 #63
438527 MissButterflyy
pi_214835027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Auw, mijn ogen….
Mooi, dan kan je niet met dikke fiets op de weg rijden.. Weer een dikke-fiets-tokkie minder op de weg..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_214835038
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:02 schreef Aberkullie het volgende:
Ik gun alle PVV stemmers een fatbike zonder helmplicht.
Mag ik er ook een? Ook al heb ik geen PVV gestemd.
pi_214835044
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Momo het volgende:
Lockdown! Meteen!

Als we dan toch bezig zijn met beleid op basis van selectieve verontwaardiging. Waarom geen auto's verbieden? GL/PVDA wilt daar toch aan. Dat zijn al 25 zetels.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:14:33 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214835060
quote:
Als een zombie allemaal weer aan het zelfde product en mammie en pappie betalen wel.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:20:39 #68
Brabo Bastard
pi_214835114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Als een zombie allemaal weer aan het zelfde product en mammie en pappie betalen wel.
Totdat er eentje zichzelf overschat tegenover zijn matties en onder een auto komt.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:21:55 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214835122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zo eentje woont hier in de straat :D

Al is die geen 12 meer :')
Woon je in een tokkiewijk?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:28:35 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_214835176
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lockdown! Meteen!

Als we dan toch bezig zijn met beleid op basis van selectieve verontwaardiging. Waarom geen auto's verbieden? GL/PVDA wilt daar toch aan. Dat zijn al 25 zetels.
:R
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:30:59 #71
Brabo Bastard
pi_214835197
quote:
84s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Helaas wel ja.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:32:38 #72
24533 ACT-F
pi_214835226
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:33:18 #73
24533 ACT-F
pi_214835238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ho ho. Er zat één roze tussen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:54:03 #74
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214835571
Als alle fietsen met trapondersteuning onder de categorie snorfiets vallen is het probleem opgelost. Dat betekent dat voor alle e-bikes én fatbikes een kentekenplicht gaat gelden, een AM-rijbewijsplicht gaat gelden, een helmplicht gaat gelden en er een leeftijdsgrens gaat gelden van 16 jaar en ouder. Alleen dit krijg je er nooit doorheen doordat boomers massaal gaan protesteren als ze een helm moeten gaan dragen op de fiets. Het is juridisch niet mogelijk om de e-bike en fatbike te scheiden. Daardoor kun je fatbikes niet als snorfietsen behandelen, als je e-bikes als fietsen wil behandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 29-08-2024 22:19:29 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:02:51 #75
403820 Aberkullie
pi_214835725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Mag ik er ook een? Ook al heb ik geen PVV gestemd.
In dat geval kun je beter wel een helm dragen
pi_214835984
De fatbike heeft een beetje een slecht imago en ook ik vind het een foeilelijk ding, maar mijn afkeer tegen derepressieve regeltjesdrang hier is sterker dan dat. Ik ben het dus een keer eens met de PVV, laat de ouders maar wat beter opvoeden en die koters leren hoe ze zich moeten gedragen in het verkeer.
pi_214836003
Dat PVV-ers geen hersenschade kunnen krijgen van fatbike-ongelukken wil nog niet zeggen dat dat voor de rest van de mensheid ook geldt.
pi_214836076
Tja moeilijk, dus de PVV haakt af.

Of fatbikesregels haalbaar zijn is een tweede, maar het zo draaien dat regelgeving niet nodig zijn dat staat niet bijster slim.
pi_214836172
quote:
84s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja net als je moeder.
pi_214836293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
Tja moeilijk, dus de PVV haakt af.

Of fatbikesregels haalbaar zijn is een tweede, maar het zo draaien dat regelgeving niet nodig zijn dat staat niet bijster slim.
alles net een motor een leeftijdsgrens voor instellen inclusief een rijbewijs. Of denk ik te simpel?

Van de pvv hoef je echt niks te verwachten denk ik.
pi_214836335
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
alles net een motor een leeftijdsgrens voor instellen inclusief een rijbewijs. Of denk ik te simpel?

Van de pvv hoef je echt niks te verwachten denk ik.
Helmplicht bij alles wat 25km per uur kan. Alles wat te hard gaat de schreden in. Ook de oudjes hoeven immers geen 30 te gaan.

Natuurlijk wel regels die kiezers her en der niet leuk gaan vinden.
pi_214836415
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Open dan zelf een topic en stop met huilen.
Dat is veel te veel eer voor ze en geen landelijk nieuws.

Dus waarom exact?
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 20:16:56 #84
438527 MissButterflyy
pi_214836606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat moet een VMBO school zijn.
Ik zie hier ook best veel rijkelui kindjes erop rijden.
pi_214837568
Gewoon fiets een helm op.
Als we nu beginnen zijn alle jankers tegen de tijd dood .
En voor de toekomstige generaties word het normaal om een help op hun kop te zetten.

Genoeg kinderen die vallen en dodelijk neer komen op een stoeprand .
Omdat ze geen helm op hebben.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 21:33:08 #86
Brabo Bastard
pi_214837615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zie hier ook best veel rijkelui kindjes erop rijden.
Ja, aangespoord door hun ouders die ervan overtuigd zijn dat het allemaal wel goed is en dat ze zelf weten hoe ze hun kroost opvoeden. Prima, maar dan achteraf ook niet janken als je kroost een ongeluk krijgt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214837663
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland een fijner land wordt wanneer de fatbike doelgroep zich massaal dood zou rijden met die dingen. :Y
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 21:39:08 #88
Brabo Bastard
pi_214837672
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland een fijner land wordt wanneer de fatbike doelgroep zich massaal dood zou rijden met die dingen. :Y
Als ik die kinderen hier in de straat zie op die dingen, verbaast het me nogal dat het niet gebeurt is. Ze halen gewoon auto's in.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214837718
quote:
Zijn veelal jonge Marokkanen en ander straattuig die op die krengen rijden, dus wellicht is dat de filosofie er achter.
blablablabla
pi_214837746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als ik die kinderen hier in de straat zie op die dingen, verbaast het me nogal dat het niet gebeurt is. Ze halen gewoon auto's in.
Dat is wel een Darwin award waard. _O_
pi_214837840
Is ook een triest beeld om een volwassenen op zo’n ding rond te zien rijden, wat voor een pauper ben je dan.

Overigens Wilders zijn belofte van minder, minder, minder komt hierbij wel goed tot z’n recht aangezien veelal van dat volk op die dingen te vinden is. Laat ze zichzelf lekker te pletter rijden
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 22:23:27 #92
Brabo Bastard
pi_214838037
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:58 schreef plesner het volgende:
Is ook een triest beeld om een volwassenen op zo’n ding rond te zien rijden, wat voor een pauper ben je dan.

Overigens Wilders zijn belofte van minder, minder, minder komt hierbij wel goed tot z’n recht aangezien veelal van dat volk op die dingen te vinden is. Laat ze zichzelf lekker te pletter rijden
En dan later: "Het was zo'n lieve jongen die nooit iets verkeerd deed."
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:08:53 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214838323
Een PVV-minister met goede ideeen, de wonderen zijn de wereld niet uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door -XOR- op 30-08-2024 00:13:29 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214838382
quote:

[..]

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent.
Nogal apart om iemand een simpele ziel te noemen en dan deze debiele uitspraak te doen:
quote:
Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
pi_214838400
Ik vind fatbikes geweldig. Heb er zelf geen, maar ze hebben die schijtirritante 2 takt brommertjes bijna helemaal vervangen. Het aso gedrag van een deel van de doelgroep is helaas wel hetzelfde gebleven. De morele ophef snap ik niet zo want het is niks nieuws.
pi_214838406
Oh en als de minister tegen verboden is, dan kan hij wellicht ook wat doen aan het elektrische stepjesverbod.
pi_214838806
Zelfde als bij de brommertjes en daarna de scooters van vroeger: handhaven en regelmatig rollerbank controles bij scholen in de buurt.

En langzaamaan een helm verplicht voor fietsers maken. Ik doe het zelf ook niet, maar zie er zeker wel de meerwaarde van in.
pi_214839233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gewoon fiets een helm op.
Als we nu beginnen zijn alle jankers tegen de tijd dood .
En voor de toekomstige generaties word het normaal om een help op hun kop te zetten.

Genoeg kinderen die vallen en dodelijk neer komen op een stoeprand .
Omdat ze geen helm op hebben.
Het probleem met fietsers zijn niet de fietsers maar de auto's. Omdat auto's fietsers verwonden moet volgens sommigen de fietsers een helm op 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 30-08-2024 08:10:32 ]
pi_214839568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind fatbikes geweldig. Heb er zelf geen, maar ze hebben die schijtirritante 2 takt brommertjes bijna helemaal vervangen. Het aso gedrag van een deel van de doelgroep is helaas wel hetzelfde gebleven. De morele ophef snap ik niet zo want het is niks nieuws.
Daar moet je tenminste een helm op aangezien er toch wel veel ongelukken mee gebeurde.
pi_214839572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh en als de minister tegen verboden is, dan kan hij wellicht ook wat doen aan het elektrische stepjesverbod.
Dus je vindt 2 takt brommertjes irritant, maar elektrische stepjes wil je wel hebben :') :')
pi_214839636
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 08:50 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Dus je vindt 2 takt brommertjes irritant, maar elektrische stepjes wil je wel hebben :') :')
Je hoort ze niet 3 straten verderop aankomen en stinken niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 08:49 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Daar moet je tenminste een helm op aangezien er toch wel veel ongelukken mee gebeurde.
Dan zet je toch lekker zelf een helm op? Al die dominees op het internet die preken hoe de ander zichzelf op straffe van staatsgeweld veilig moet houden zijn irritanter dan fatbikes. Je weet gewoon zeker dat ze zelf geen helm dragen, want niemand doet het. Je weet zeker dat ze doden gaan veroorzaken want ipv de hele dag een helm mee te zeulen gaan er meer mensen met een auto. Je weet bijna zeker dat ze zelf in een stuip schieten als je voorstelt wat te doen aan de steeds debieler wordende grote auto's en het verlagen van de max snelheid in de stad. Het echte gevaar als je buitenkomt is altijd een automobilist.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:10:18 #102
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214839654
quote:
https://www.quotenet.nl/z(...)e-step-in-nederland/
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:11:23 #103
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214839663
ik zie het probleem ook niet echt, al die kutjes die niet kunnen rijden verongelukken vanzelf, probleem lost zichzelf op.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_214839671
quote:
Ik hoop dat het die jongens lukt.
pi_214839684
quote:
Dood aan die teringdingen.
1947-2016
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:14:45 #106
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214839692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het probleem met fietsers zijn niet de fietsers maar de auto's. Omdat auto's fietsers verwonden moet volgens sommigen de fietsers een helm op 8)7
Denk dat het ook wel zal helpen als veel fietsers zich eens normaal gaan gedragen in het verkeer. En ja, dat geldt ook voor veel automobilisten.
pi_214839701
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dood aan die teringdingen.
Beter dan dood door een boomer die zijn kleine penis compenseert met een SUV.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:18:20 #108
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214839707
Extra regels zullen alleen de mensen die zich al normaal gedragen last van hebben. Het tuig dat zich nu misdraagt zal ook aan nieuwe, strengere regels maling hebben. Het probleem is het gebrek aan handhaving. Politie en gemeente handhaving zijn al overbelast en gezien hoe het gros van de bevolking op ze neerkijkt, wil geen hond aan zo’n baan beginnen. Uitgekotst worden door veel te veel mensen voor een karig loontje.
pi_214839709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beter dan dood door een boomer die zijn kleine penis compenseert met een SUV.
Ik zie eerder turken, coke bouwvakbedrijfeigenaren en gen x kneusjes suv's rijden. Boomers rijden dacia's en toyota's.
1947-2016
pi_214839712
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Denk dat het ook wel zal helpen als veel fietsers zich eens normaal gaan gedragen in het verkeer. En ja, dat geldt ook voor veel automobilisten.
Is het wel normaal om met een moordmachine van 1500kg door de straten te scheuren met 30kmh of zelfs 50?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:21:19 #111
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214839720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is het wel normaal om met een moordmachine van 1500kg door de straten te scheuren met 30kmh of zelfs 50?
Wat begrijp je niet aan normaal gedragen? Als ik ergens rij waar ik 50 of 30 mag en dat vind ik gegeven de situatie te snel, dan ga ik langzamer rijden. En ik heb geen moordmachine, ik heb een auto.
pi_214839761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan normaal gedragen? Als ik ergens rij waar ik 50 of 30 mag en dat vind ik gegeven de situatie te snel, dan ga ik langzamer rijden. En ik heb geen moordmachine, ik heb een auto.
Dat is een kwestie van perspectief. Ik zit hier natuurlijk wel een beetje de boel aan te dikken, maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe hysterisch mensen doen als de jeugd wat nieuws doet, terwijl ze zelf bijna allemaal een kinderenslachter voor de deur hebben staan. Maar dat is normaal want dat was altijd al normaal ofzo. Automobilisten zijn na ziekte de grootste doodsoorzaak van kinderen. Niet fatbikes en zeker niet stepjes.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:43:21 #113
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214839868
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van perspectief. Ik zit hier natuurlijk wel een beetje de boel aan te dikken, maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe hysterisch mensen doen als de jeugd wat nieuws doet, terwijl ze zelf bijna allemaal een kinderenslachter voor de deur hebben staan. Maar dat is normaal want dat was altijd al normaal ofzo. Automobilisten zijn na ziekte de grootste doodsoorzaak van kinderen. Niet fatbikes en zeker niet stepjes.
Dus in jouw optiek zijn alle automobilisten moordenaars en slachters. Ok, op jou reageer ik maar niet meer.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:50:10 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_214839935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
U is een kloon van dorpsgek @torentje ?
pi_214839987
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
U is een kloon van dorpsgek @:torentje ?
De krachtige automobilisten, die met hun lawaai de arme dwergen het leren verhinderen!
pi_214840013
quote:

[..]
Ik ontken het niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dus in jouw optiek zijn alle automobilisten moordenaars en slachters. Ok, op jou reageer ik maar niet meer.
Ja zelf maar verzinnen wat de ander gezegd heeft en wegrennen is makkelijker dan zeggen waar ik het fout heb.
pi_214840040
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hoort ze niet 3 straten verderop aankomen en stinken niet.
[..]
Dan zet je toch lekker zelf een helm op? Al die dominees op het internet die preken hoe de ander zichzelf op straffe van staatsgeweld veilig moet houden zijn irritanter dan fatbikes. Je weet gewoon zeker dat ze zelf geen helm dragen, want niemand doet het. Je weet zeker dat ze doden gaan veroorzaken want ipv de hele dag een helm mee te zeulen gaan er meer mensen met een auto. Je weet bijna zeker dat ze zelf in een stuip schieten als je voorstelt wat te doen aan de steeds debieler wordende grote auto's en het verlagen van de max snelheid in de stad. Het echte gevaar als je buitenkomt is altijd een automobilist.
Zoals je zelf al aangeeft, gaan ze niet uit zichzelf een helm dragen. Dus dan zou een helmplicht er goed aan doen toch? Wat mij betreft rijden ze zich dood hoor, maar ik heb geen zin dat ik 2 uur langer bij het OLVG moet wachten op de spoedeisende hulp omdat zo'n pauper buitenlandertje weer tegen de grond is gesmakt zonder helm.

"Het echte gevaar als je buitenkomt is altijd een automobilist."
Wanne gelul joh.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:07:23 #118
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ontken het niet.
[..]
Ja zelf maar verzinnen wat de ander gezegd heeft en wegrennen is makkelijker dan zeggen waar ik het fout heb.
Nou oke, nog een keer dan:

Jij hebt het over moordmachines en kinderslachters. En automoblisten die na ziektes de grootste doodsoorzaak van kinderen zijn. Wars van enige nuance, en het komt op mij over alsof je er een intentie aan koppelt.
En daar gaat het mis. Ik maak me zorgen over de polarisatie in onze samenleving, die vooral groeit omdat steeds meer mensen niet meer in staat lijken tot nuanceren. Jij dus ook niet.

Dat is de reden dat ik daar liever niet op reageer.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:12:58 #119
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840098
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:03 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Zoals je zelf al aangeeft, gaan ze niet uit zichzelf een helm dragen. Dus dan zou een helmplicht er goed aan doen toch? Wat mij betreft rijden ze zich dood hoor, maar ik heb geen zin dat ik 2 uur langer bij het OLVG moet wachten op de spoedeisende hulp omdat zo'n pauper buitenlandertje weer tegen de grond is gesmakt zonder helm.

"Het echte gevaar als je buitenkomt is altijd een automobilist."
Wanne gelul joh.
Die helmplicht zal vooral de mensen raken die zich toch al aan regels houden en zich meestal normaal gedragen. De groep waar het hier om gaat, heeft vaak die drang niet zo en doet waar ze zin in hebben. Ik woon in een grote stad en zie dat dagelijks om me heen.
Het heeft geen zin om regels te verscherpen als handhaving nauwelijks lukt.
pi_214840102
quote:
Het punt is meer dat ze (jongeren) dan wat nieuws verzinnen, en technisch gezien heeft ze daarin gewoon gelijk.

Het is lastig om duidelijke wetgeving te maken. Al is 90% tegen die krengen dus er zal wel wat mee moeten.
De scooter wetgeving was heel duidelijk. Het enige lastige is voor de huidige bestuurders een besluit nemen dat electrische fietsen pas vanaf een bepaalde leeftijd gebruikt mogen worden met verplicht blauw kenteken plaatje en bijbehorende verzekering en dit doorvoeren..

Het is te bizar voor woorden dat in principe zelfs je neefje van 4 op een electrische voortgedreven voertuig die 25 kan op de openbare weg mag rijden.
pi_214840114
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:11 schreef junkiesietze het volgende:
ik zie het probleem ook niet echt, al die kutjes die niet kunnen rijden verongelukken vanzelf, probleem lost zichzelf op.
Helaas verongelukt maar een klein gedeelte het grootste gedeelte zal een fysieke beperking aan een heftig ongeluk over houden. Daar mag dan de maatschappij de rest van hun leven voor gaan zorgen .
  Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:19:10 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214840129
quote:
Bijzonder inderdaad, de Fabike is ongeveer het favoriete vervoersmiddel van eenieder waar de PVV tegen is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:20:41 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214840136
Afgezien van Fatbikes, een helmplicht heb ik een beetje dubbel gevoel over, enerzijds zou ik niet graag een helm dragen als ik ga fietsen, anderzijds zorgt een helm voor een goede bescherming.
Een vriendin van mijn fietste naar huis op een doodgewone fiets en een afslaande auto schepte haar. Ze liep een zware hersenbeschadiging op.
Electrische Fietsen voor kinderen vind ik onzin. Gewoon trappen als je naar school fietst.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:22:00 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214840142
Als je kids op een fatbike verplicht een helm laat dragen krijgen ze alleen maar meer het gevoel dat ze op een brommer zitten en gaan ze harder scheuren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:24:04 #125
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Helaas verongelukt maar een klein gedeelte het grootste gedeelte zal een fysieke beperking aan een heftig ongeluk over houden. Daar mag dan de maatschappij de rest van hun leven voor gaan zorgen .
Plus het grote risico dat ze iemand bij dat ongeval betrekken die daar ook niet om vraagt. Als ik zie hoe ze in ons winkelcentrum door het wandelend publiek heen scheuren..
pi_214840162
Geweldig weer PVV, zie soms kids van 12 op die dingen rijden, een leeftijdsgrens vind ik toch wel handig
pi_214840163
Weet deze PVV-minister wel dat er vooral Marokkanen op deze fatbikes rijden?
pi_214840172
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:11 schreef junkiesietze het volgende:
Probleem is dat ze vooral tegen voetgangers en normale fietsers inrijden.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:30:06 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214840180
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Electrische Fietsen voor kinderen vind ik onzin. Gewoon trappen als je naar school fietst.
Als je in een of ander Fries gat woont of zo, 15 km van de dichtstbijzijnde middelbare school vandaan, vind ik een electrische fiets te verantwoorden.

Alleen al vanwege de vele tijd die de ritten heen en terug af halen van huiswerk/sociale contacten/andere zinvolle dingen.
pi_214840182
quote:
“Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers."
Opvallend wel. Normaal hebben PVV'ers geen enkel probleem met het over 1 kam scheren van een complete bevolkingsgroep.
pi_214840188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Nou oke, nog een keer dan:

Jij hebt het over moordmachines en kinderslachters. En automoblisten die na ziektes de grootste doodsoorzaak van kinderen zijn. Wars van enige nuance, en het komt op mij over alsof je er een intentie aan koppelt.
En daar gaat het mis. Ik maak me zorgen over de polarisatie in onze samenleving, die vooral groeit omdat steeds meer mensen niet meer in staat lijken tot nuanceren. Jij dus ook niet.

Dat is de reden dat ik daar liever niet op reageer.
Nuance wordt nogal eens misbruikt. Meer mensen gaan dood in Nederland door hard in aanraking te komen met een auto, dan door messen en geweren samen. Een geweer mag je wel een moordmachine noemen, de auto niet. En we verbloemen het met ontwijkend taalgebruik. Piet is onder de auto gekomen. Een auto knalde op het overstekende gezin. Alsof we allemaal al zelfrijdende auto's hebben. En dat volledig onpersoonlijk maken van de auto zet zich voort in het verkeer. Hoe vaak je wel niet iemand helemaal uit zijn slof ziet schieten tegen een andere auto na een klein foutje. In alle gevallen was het niet de auto die wat deed, maar de automobilist. Alleen zo denkt bijna niemand echt waardoor het bot overkomt als ik dat wel doe. Maar imho is het niet botter dan zeggen dat fietsers gewoon eens normaal moeten gaan doen.

Fietsers zijn gek genoeg nog wel mensen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:31:45 #132
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
Geweldig weer PVV, zie soms kids van 12 op die dingen rijden, een leeftijdsgrens vind ik toch wel handig
Het probleem is dus dat het fietsen met trapondersteuning zijn, net als normale e-bikes. Daar zou die grens dan ook voor gaan gelden. De apparaten waar het hier om gaat, zijn fatbikes met een gashendel waarbij je niet hoeft te trappen. Die zijn al illegaal, alleen is de handhaving hier het grote probleem. Het gebrek er aan met name.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:42:30 #133
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840257
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nuance wordt nogal eens misbruikt. Meer mensen gaan dood in Nederland door hard in aanraking te komen met een auto, dan door messen en geweren samen. Een geweer mag je wel een moordmachine noemen, de auto niet. En we verbloemen het met ontwijkend taalgebruik. Piet is onder de auto gekomen. Een auto knalde op het overstekende gezin. Alsof we allemaal al zelfrijdende auto's hebben. En dat volledig onpersoonlijk maken van de auto zet zich voort in het verkeer. Hoe vaak je wel niet iemand helemaal uit zijn slof ziet schieten tegen een andere auto na een klein foutje. In alle gevallen was het niet de auto die wat deed, maar de automobilist. Alleen zo denkt bijna niemand echt waardoor het bot overkomt als ik dat wel doe. Maar imho is het niet botter dan zeggen dat fietsers gewoon eens normaal moeten gaan doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Heb je deze dan gemist, of maar genegeerd in mijn oorspronkelijke bericht waar je op reageerde?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:43:39 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214840262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Opvallend wel. Normaal hebben PVV'ers geen enkel probleem met het over 1 kam scheren van een complete bevolkingsgroep.
In dit topic is te zien dat dit geen exclusieve PVV kwaal is.
pi_214840324
quote:

[..]

Dan is degene die het geweer afschiet toch de moordmachine volgens jouw beredenering?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:55:38 #136
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In dit topic is te zien dat dit geen exclusieve PVV kwaal is.
Klopt wel, er rijdt echt vanalles rond op die dingen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:56:38 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214840347
quote:

[..]

Wow, wat een diepzinnig inzicht.
pi_214840565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wow, wat een diepzinnig inzicht.
Thx.
pi_214840606
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:53 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Dan is degene die het geweer afschiet toch de moordmachine volgens jouw beredenering?
Nee.
pi_214840630
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 10:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
[..]
Heb je deze dan gemist, of maar genegeerd in mijn oorspronkelijke bericht waar je op reageerde?
Vergeten na al die andere comments waarin ik automobilisten niet mocht aanspreken. Sorry.

We zitten in topic 10 dit jaar tegen die verdomde fatbikes en fietsers in het algemeen die maar geen helm dragen. Ik ben er wel klaar mee en kies voor een offensief tegen de groep die echt gevaarlijk en overlastgevend is.
pi_214840651
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vergeten na al die andere comments waarin ik automobilisten niet mocht aanspreken. Sorry.

We zitten in topic 10 dit jaar tegen die verdomde fatbikes en fietsers in het algemeen die maar geen helm dragen. Ik ben er wel klaar mee en kies voor een offensief tegen de groep die echt gevaarlijk en overlastgevend is.
Dan open je toch zelf een apart topic over de moordmachines genaamd autos.

Dit topic gaat over electrisch voortgedreven 2 wielige voertuigen.
pi_214840930
quote:

[..]
In schelden kan ik jou nooit overtreffen, aangezien ik me niet wil begeven op het lage niveau van converseren dat jij hebt.
Wat jij over mij zegt ben jij dus zelf.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:25:37 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214840949
Het probleem is vooral het slag bestuurders wat er doorgaans opzit in combinatie met onverantwoordelijke ouders (vooral inzake kinderen van een jaar of 10 met nog een jonger iemand achterop).
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:28:06 #144
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214840971
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat er idioten in auto’s zitten ben ik met je eens en die mogen ook van mij van de weg verdwijnen. Dat doet helaas niets af aan het feit dat er nu een groep jeugdigen op fatbikes overlast en soms ook gevaar veroorzaken.

Desalniettemin succes met je queeste ^O^
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:29:29 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214840985
Stukje natuurlijke selectie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214841508
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De krachtige automobilisten, die met hun lawaai de arme dwergen het leren verhinderen!
Jij vergeet echter te vermelden dat ik reageer op individuen die niet te overtreffen zijn in beledigen door scheldwoorden te gebruiken als men het lef heeft om een andere mening te uiten.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:48:26 #147
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214841804
PVV :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214843962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Nee komt door achterlijke imbecielen op de fiets die overal schijt aan hebben.
Die niet eens kunnen fietsen en dan op een electrische fiets gaan fietsen.

Dan onze achterlijk wet dat de automobilist altijd fout is als deze zo idiot op een fiets raakt.

Dus waarom zullen ze kijken?
Tenslotte automobilisten is altijd fout .
Vergeten alleen dat een dikke 1500kilo wagen gehakt maakt van een menselijke lichaam.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:37:08 #149
66444 Lord_Vetinari
pi_214844035
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dan onze achterlijk wet dat de automobilist altijd fout is als deze zo idiot op een fiets raakt.

Vergeten alleen dat een dikke 1500kilo wagen gehakt maakt van een menselijke lichaam.
Auw, nog meer pijn aan mijn ogen.
pi_214844212
quote:

[..]

Het probleem is dat er hier veel weggebruikers zijn die geen respect hebben voor tragere weggebruikers
pi_214845022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:15 schreef Raw85 het volgende:
Een auto is ook gewoon een skelter met een dak
Nee een fiets, op 4 wielen.
pi_214845269
quote:

[..]

Hoeveel mensen heb je al aangereden voor al deze frustratie?
pi_214845727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 20:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel mensen heb je al aangereden voor al deze frustratie?
Geen .
Wel vaak gemiste personen die geluk hebben dan ik een rem bezit en rustige rijd .
En dat vooral ouderen en kinderen.
Kinderen zonder kijken zo oversteken of snel uit fiets straatje schieten.
Ouderen vaak dat de geen balans hebben op hun fiets en zwalke over de weg of ze bezopen zijn.
Als ik voetganger bent met de hond genoeg indioten die mij of mijn hond bijna aanrijden omzet ze nodig over de voetpad fietsen in plaats op de weg.

Tijdens mijn werk als schade reparateur.
Genoeg schade aan wagens gezien.
pi_214845732
Het Starhopper haar anti rechts post is er weer
pi_214847661
Zelfs de telegraaf _O- wil maatregelen
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:35:36 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214847695
Nou hopelijk toont de VVD ballen en dienen ze een wetsvoorstel in de kamer in.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:43:05 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214847735
Controleren dus, kan hij harder dan 25 km/u of kan hij rijden zonder te trappen dan de eerste keer een dikke boete (> ¤ 250), ook onder de 16, dus niet halveren, en de tweede keer het voertuig vernietigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:45:44 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214847746
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:43 schreef Leandra het volgende:
en de tweede keer het voertuig vernietigen.
Slap beleid, direct bij de eerste keer, lik op stuk.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:46:27 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214847750
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:35 schreef Hexagon het volgende:
Nou hopelijk toont de VVD ballen en dienen ze een wetsvoorstel in de kamer in.
Een wetsvoorstel dat wat precies beschrijft?
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:50:20 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214847773
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een wetsvoorstel dat wat precies beschrijft?
Wat de VVD wil, een minimumleeftijd en een helmplicht.

https://www.metronieuws.n(...)egelen-vvd-fatbikes/
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:59:33 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214847814
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat de VVD wil, een minimumleeftijd en een helmplicht.

https://www.metronieuws.n(...)egelen-vvd-fatbikes/
Ah, HUN wetsvoorstel,
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:01:19 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214847825
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, HUN wetsvoorstel,
Lijkt me een prima wetsvoorstel :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:01:55 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214847828
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mij ook.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:11:47 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214847879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ook goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214847898
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mij niet want dan gaan we dadelijk fatbikes met smalle banden krijgen of andere uitzonderingen wat natuurlijk bij zulke erg specifiek beschreven voertuig meteen gaat plaats vinden.

Gewoon simpel alle electrische fietsen een leeftijd grens er op en verplichte nummerplaat.
pi_214847936
quote:

[..]
Niks eerste keer, gewoon preventief.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:28:32 #167
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214847975
quote:

[..]
Dit.
Die opgevoerde dingen die zonder trappen kunnen rijden zijn al illegaal. Gewoon handhaven.
Controleren en bij overtreding ding in beslag nemen en vernietigen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:42:05 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214848096
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Niks eerste keer, gewoon preventief.
Dank je voor je waardevolle bijdrage.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:43:09 #169
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214848105
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet helemaal. Ik stopte met lezen naar "PVV-minister...." Het mag geen verassing zijn dat ik niks van hun moeten hebben.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214848196
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij ook!
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:06:32 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214848829
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Niet helemaal. Ik stopte met lezen naar "PVV-minister...." Het mag geen verassing zijn dat ik niks van hun moeten hebben.

Als Wilderstroll hoef jij natuurlijk niet verder te lezen. Jij weet het al, want je bent gebrieft.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:13:12 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214848919
Hoe erg ik die troep ook haat, het is wel de waarheid. Je kan fatbikes niet los van andere elektrische fietsen zien, het zijn allemaal elektrische fietsen. Dat maakt regelgeving erg moelijk.

50% van de mensen die hier boos op reageren zijn boos enkel omdat PVV minister :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:40:43 #173
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214849487
quote:
Een partij dat. Gozer, je bent hier geboren en je maakt nog de meest elementaire taalfouten.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:41:38 #174
396550 Richestorags
pi_214849495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:
Hoe erg ik die troep ook haat, het is wel de waarheid. Je kan fatbikes niet los van andere elektrische fietsen zien, het zijn allemaal elektrische fietsen. Dat maakt regelgeving erg moelijk.

50% van de mensen die hier boos op reageren zijn boos enkel omdat PVV minister :')
Ja en nee. Je kan prima regelgeving geven maken voor e-fietsen met banddikte > x, normale elektrische fietsen hebben banden die niet eens in de buurt komen van wat onder een fatbike zit op zijn breedst. Je kan geen normale bandjes onder een fatbike doen.
pi_214850360
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 12:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja en nee. Je kan prima regelgeving geven maken voor e-fietsen met banddikte > x, normale elektrische fietsen hebben banden die niet eens in de buurt komen van wat onder een fatbike zit op zijn breedst. Je kan geen normale bandjes onder een fatbike doen.
Waarom zou er regelgeving moeten komen voor de banddikte van een elektrische fiets?
Leipe shit ouwe
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:05:16 #176
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214850417
Inmiddels is de PVV ook om :s)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:20:40 #177
396550 Richestorags
pi_214850539
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]
Waarom zou er regelgeving moeten komen voor de banddikte van een elektrische fiets?
Niet voor de banddikte, maar de banddikte gebruiken als een criterium om de fatbike te kunnen onderscheiden van alle e-bikes en zo specifieke wet- en regelgeving te maken voor de fatbike.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:26:34 #178
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214850568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:

Dan zit je nog aan de lage kant. De boosheid is trouwens wel te begrijpen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214850738
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:05 schreef Parafernalia het volgende:
Inmiddels is de PVV ook om :s)
Ja draaien kunnen ze prima, iets wat andere partijen jaren verweten wordt, het zou toch anders worden?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:29:55 #180
Brabo Bastard
pi_214851103
Niks mis met een leeftijdsgrens en wie weet een helmplicht.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214851717
Tijd voor een revival van de rollenbank en strenger straffen bij overtredingen. Ook binnen de huidige regelgeving kan er best veel gedaan worden, maar dat vraagt wel inzet…
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:04:48 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214851976
Haha! Weer fittie binnen de PVV _O-

quote:
Schisma binnen de PVV over fatbikes: Wilders botst met Madlener

Het enige wat de PVV bijeenhoudt is xenofobie. De partij die ooit de verkiezingen inging met een programma van één A4-tje, heeft over tal van andere onderwerpen na twintig jaar nog altijd geen uitgewerkte ideeën.

Zo kan het gebeuren dat PVV-minister Barry Madlener weigert maatregelen te nemen om het fatbike-gevaar aan banden te leggen, terwijl PVV-Kamerlid Hidde Heutink niet begrijpt waarom er nog altijd niet wordt ingegrepen. “Nederland schreeuwt om maatregelen tegen opgevoerde fatbikes! Dit gaat niet langer zo”, schrijft hij op X. “De PVV is voorstander van het invoeren van een leeftijdsgrens voor fatbikes!”

Geert Wilders, het enige lid van de PVV, kiest de kant van zijn fractiegenoot. Hij retweet Heutink en geeft Madlener daarmee een tik op de vingers. De vraag of de minister nog terug kan komen op zijn eerder ingenomen standpunt. “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers”, zei hij eerder deze week nog tegen het AD. Ook dat leek al een breuk met de PVV-lijn: normaal gesproken scheert de partij het liefst hele bevolkingsgroepen over één kam.

Een leeftijdsgrens, zoals nu voorgesteld door de PVV, zag Madlener al helemaal niet zitten. “Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”

https://www.bnnvara.nl/jo(...)s-botst-met-madlener
pi_214851999
Die Madlener zal nu wel mad worden
pi_214852225
Een verbod gaat er niet komen, denk ik.
1. Wetgeving maken duurt lang,
2. Als er een wettelijke definitie gemaakt wordt van een fatbike passen de producenten het product gewoon aan
3. Er zijn al genoeg wettelijke kaders om de oorzaak (snelheid*) van veel ongelukken aan te pakken.

* Dit is wel een aanname van mij, mogelijk dat de constructie van een fatbike ook relatief meer schade veroorzaakt dan een normale electrische fiets.

Iets specifieks verbieden moet, wat mij betreft, goed onderbouwd worden.
pi_214852333
quote:
84s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die bron. :')
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:42:45 #187
Brabo Bastard
pi_214852646
quote:
84s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als dit al een fittie is :')
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:45:58 #189
Brabo Bastard
pi_214852670
quote:
Een leeftijdsgrens, zoals nu voorgesteld door de PVV, zag Madlener al helemaal niet zitten. “Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”
Wat is er mis met een normale fiets? De jeugd is tegenwoordig veel te verwend en niks gewend.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214852694
quote:

De ouders hard aanpakken.
Het gaat om veelal om jeugd tussen de 10 en 15 jaar.

Fatbikes zijn gewoon electrische fietsen.
De meeste electrische fietsen kun je opvoeren. Dat is niet uniek voor de fatbike.

Waarom zou je dan nog meer regels opleggen als het huidige probleem komt doordat de huidige wet- en regelgeving wordt overtreden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214852774
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wat is er mis met een normale fiets? De jeugd is tegenwoordig veel te verwend en niks gewend.
Volgens mij zijn veel jeugdigen erachter gekomen dat de wegen niet zijn van tragere weggebruikers en daardoor dus denken dat het voortbewegen op die wegen met hogere snelheid mag, aangezien er maar weinig oudere weggebruikers zijn die respect hebben met tragere weggebruikers.
pi_214852775
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet voor de banddikte, maar de banddikte gebruiken als een criterium om de fatbike te kunnen onderscheiden van alle e-bikes en zo specifieke wet- en regelgeving te maken voor de fatbike.
Dan krijgen ze vervolgens banden met een iets andere dikte.

Nederland komt al in in de regeltjes, mensen hebben voor deze regering gekozen omdat ze minder regeldruk willen, en vervolgens staat de PVV vooraan in nog meer regelgeving in te voeren mbt electrische fietsen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:46:42 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214853268
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan krijgen ze vervolgens banden met een iets andere dikte.

Nederland komt al in in de regeltjes, mensen hebben voor deze regering gekozen omdat ze minder regeldruk willen, en vervolgens staat de PVV vooraan in nog meer regelgeving in te voeren mbt electrische fietsen.
Nouja als er nieuwe producten worden ontwikkeld die nog niet bestonden, en die potentieel gevaarlijk kunnen zijn,dan is het niet gek dat je daar ook nieuwe regels bij bedenkt.

En als de fabrikant miljoenen gaat investeren in producten om een wet te omzeilen, dan is een aanpassing aan die wet zo gedaan.
pi_214853316
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:

De ouders hard aanpakken.
Het gaat om veelal om jeugd tussen de 10 en 15 jaar.

Fatbikes zijn gewoon electrische fietsen.
De meeste electrische fietsen kun je opvoeren. Dat is niet uniek voor de fatbike.

Waarom zou je dan nog meer regels opleggen als het huidige probleem komt doordat de huidige wet- en regelgeving wordt overtreden.
En hoe ga je controleren of iemand 12+ is aangezien de id plicht pas vanaf 14 geldt.
pi_214854136
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja als er nieuwe producten worden ontwikkeld die nog niet bestonden, en die potentieel gevaarlijk kunnen zijn,dan is het niet gek dat je daar ook nieuwe regels bij bedenkt.

En als de fabrikant miljoenen gaat investeren in producten om een wet te omzeilen, dan is een aanpassing aan die wet zo gedaan.
Het is een product wat al bestond: een fiets met electrische trapondersteuning.
En binnen de bestaande wetgeving mag die tot 25 km/u trapondersteuning bieden, en gashendel voor walk assist tot 6 km/u.

Nu hebben we ouders die kinderen van 10 jaar zo'n fiets geven, en die laten opvoeren, zodat die bikes je met 50 km/u rechts inhalen.

En wat gaan we er aan doen?
16 jaar en helmplicht.
Maar dan gaan ze nog steeds te hard.

Kortom, het probleem wordt niet opgelost.

En er ontstaat rechtsongelijkheid: want je Batavus Ebike kun je ook opvoeren, zodat die 50 km/ u gaat.

Wat gaan we daarmee doen?

Ook 16 jaar en helmplicht?
  zondag 1 september 2024 @ 12:40:06 #196
3542 Gia
User under construction
pi_214857285
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
En binnen de bestaande wetgeving mag die tot 25 km/u trapondersteuning bieden, en gashendel voor walk assist tot 6 km/u.

Nu hebben we ouders die kinderen van 10 jaar zo'n fiets geven, en die laten opvoeren, zodat die bikes je met 50 km/u rechts inhalen.

16 jaar en helmplicht.

En er ontstaat rechtsongelijkheid: want je Batavus Ebike kun je ook opvoeren, zodat die 50 km/ u gaat.

Ik vind de helmplicht niet nodig voor fietsen die 25 km/u kunnen. Maar de leeftijdsgrens van 16 jaar, mag w.m.b. voor zowel de fatbike als de electrische fiets ingevoerd worden. En ja, dan kunnen die fietsen nog steeds opgevoerd worden en hard rijden, maar de bestuurders zijn dan geen onverantwoordelijke kinderen. Iemand van 16 jaar draait ook zelf voor de schade op als hij/zij een ongeluk veroorzaakt.

De boetes voor het opvoeren van een e-bike mogen ook gerust naar 500 euro, zodat men zich wel 2x bedenkt alvorens dit te doen.
pi_214857588
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind de helmplicht niet nodig voor fietsen die 25 km/u kunnen. Maar de leeftijdsgrens van 16 jaar, mag w.m.b. voor zowel de fatbike als de electrische fiets ingevoerd worden. En ja, dan kunnen die fietsen nog steeds opgevoerd worden en hard rijden, maar de bestuurders zijn dan geen onverantwoordelijke kinderen. Iemand van 16 jaar draait ook zelf voor de schade op als hij/zij een ongeluk veroorzaakt.

De boetes voor het opvoeren van een e-bike mogen ook gerust naar 500 euro, zodat men zich wel 2x bedenkt alvorens dit te doen.
Tot 16 jaar hebben ze in de meeste gevallen ouders/opvoeders.
Waarom nemen die geen verantwoordelijkheid.
  zondag 1 september 2024 @ 13:23:51 #198
3542 Gia
User under construction
pi_214857649
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot 16 jaar hebben ze in de meeste gevallen ouders/opvoeders.
Waarom nemen die geen verantwoordelijkheid.
Geen idee. Ze krijgen wel de rekening als een kind van 14 jaar of jonger schade veroorzaakt met een opgevoerde fatbike. Zie NWS / Jaren lang afbetalen na ongeluk illegaal opgevoerde fatbike

En terecht, hoor. Maar het blijft een feit dat ouders onverantwoord bezig zijn door hun kinderen te jong een fatbike of e-bike te geven, en zelfs nog zorgen voor het opvoeren ervan of het installeren van een gashendel, want dat is zo leuk voor Djaylano. Dus daarom lijkt het mij goed als er een minimum leeftijd komt van 16 jaar, voor zowel de fatbike als voor de gewone e-bike.

Niks mis mee dat kinderen tot hun 16de gewoon moeten trappen naar school. Kan ook helpen tegen het overgewicht van veel jongeren en het is goed voor hun conditie.
  zondag 1 september 2024 @ 13:25:06 #199
403820 Aberkullie
pi_214857658
Dom dat die fatbike producent nog niet is gaan lobbyen
pi_214857683
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen idee. Ze krijgen wel de rekening als een kind van 14 jaar of jonger schade veroorzaakt met een opgevoerde fatbike. Zie NWS / Jaren lang afbetalen na ongeluk illegaal opgevoerde fatbike

En terecht, hoor. Maar het blijft een feit dat ouders onverantwoord bezig zijn door hun kinderen te jong een fatbike of e-bike te geven, en zelfs nog zorgen voor het opvoeren ervan of het installeren van een gashendel, want dat is zo leuk voor Djaylano. Dus daarom lijkt het mij goed als er een minimum leeftijd komt van 16 jaar, voor zowel de fatbike als voor de gewone e-bike.

Niks mis mee dat kinderen tot hun 16de gewoon moeten trappen naar school. Kan ook helpen tegen het overgewicht van veel jongeren en het is goed voor hun conditie.
Dus omdat ouders falen in de opvoeding, moet de overheid dat overnemen.

Ik zeg: meer handhaven en die ouders aanpakken.
  zondag 1 september 2024 @ 13:40:46 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214857836
quote:

[..]

16 jaar en helmplicht.

Tja we hebben een hele roedel ambtenaren die daar een kader voor kunnen uitschrijven.

Uiteindelijk is het doel om overlast/ongelukken door fatbikes terug te dringen. Hoe dat precies moet daar hebben we mensen voor.

En dta is niet raar. Toen de auto ooit werd uitgevonden zeiden ze ook niet: "Ja er zijn al zoveel regeltjes. Laten we die auto's maar met rust laten."
pi_214857996
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 13:40 schreef Hexagon het volgende:

En dta is niet raar. Toen de auto ooit werd uitgevonden zeiden ze ook niet: "Ja er zijn al zoveel regeltjes. Laten we die auto's maar met rust laten."
auto's, waarom zijn die eigenlijk niet begrensd op 130 aangezien je in nl nergens sneller mag? :P
  zondag 1 september 2024 @ 14:09:10 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214858053
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
auto's, waarom zijn die eigenlijk niet begrensd op 130 aangezien je in nl nergens sneller mag? :P
Ik denk dat dat voor de volgende eeuw idd op basis van locatie softwarematig gewoon gebeurt.
Rij je op de A1 tussen Stroe en Apeldoorn kan je auto niet harder dan 110, rij je de grens naar Duitsland over gaat de begrenzing eraf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214862366
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 13:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja we hebben een hele roedel ambtenaren die daar een kader voor kunnen uitschrijven.

Uiteindelijk is het doel om overlast/ongelukken door fatbikes terug te dringen. Hoe dat precies moet daar hebben we mensen voor.

Nou, het punt is dat ze de huidige regels overtreden.
En wat doen we?
Ipv handhaven, nog meer regels.
pi_214865857
quote:

[..]

Toch raar dat die 1500 kilo wagens gewoon mogen rondrijden.
Misschien moeten we daar eens mee stoppen.
pi_214865881
quote:

[..]

16 jaar en helmplicht.

E-fietsen registreren en voorzien van kenteken. En alleen toegestaan met doktersverklaring dat men niet op een normale fiets kan fietsen.
pi_214865917
Dit is geen verrassende actie toch?

PVV blijft wat VVD-trekjes houden, dus handelen/ingrijpen/ondersteunen vanuit de overheid zal waar mogelijk beperkt worden. Mensen moeten het vooral zelf doen.

Daarnaast gaat het bij PVV vooral om imago en als ze iets niet wil is het imago krijgen van een partij die alles verbiedt.

We gaan de komende tijd wel meer van dit soort "we doen niets en laten het aan de maatschappij over" beleid zien.
pi_214866094
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan moet het wel een integraalhelm zijn of misschien nog een pedelec-helm, want normale fietshelmen (die overigens alleen werken bij eenzijdige ongelukken) werken maar voor ongelukken tot 25 km/h. Zou wel meteen het fatbike-probleem oplossen, een integraalhelmplicht.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_214866102
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:06 schreef FYazz het volgende:

PVV blijft wat VVD-trekjes houden, dus handelen/ingrijpen/ondersteunen vanuit de overheid zal waar mogelijk beperkt worden. Mensen moeten het vooral zelf doen.

Daarnaast gaat het bij PVV vooral om imago en als ze iets niet wil is het imago krijgen van een partij die alles verbiedt.

We gaan de komende tijd wel meer van dit soort "we doen niets en laten het aan de maatschappij over" beleid zien.
Het is wèl verrassend, omdat de PVV voorstander is van wetgeving, maar de PVV minister niet.
pi_214866105
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 08:40 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan moet het wel een integraalhelm zijn of misschien nog een pedelec-helm, want normale fietshelmen (die overigens alleen werken bij eenzijdige ongelukken) werken maar voor ongelukken tot 25 km/h. Zou wel meteen het fatbike-probleem oplossen, een integraalhelmplicht.
Je mag niet harder dan 25 km/u op een fatbike.
  maandag 2 september 2024 @ 08:53:02 #211
38496 Perrin
pi_214866150
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Degene die ik tegenkom gaan nooit langzamer dan 25 km/u.
  Moderator / Redactie FP maandag 2 september 2024 @ 08:58:38 #212
Brabo Bastard
pi_214866201
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je mag ook niet harder dan 100 km/u op de snelweg.
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 2 september 2024 @ 09:02:52 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214866230
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:06 schreef FYazz het volgende:

Het is nou juist de VVD die die wetgeving wil.
pi_214866441
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die hebben hem opgevoerd.
Pak dat gewoon aan, ipv te faciliteren.
pi_214866450
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Je mag ook niet harder dan 100 km/u op de snelweg.
En dus pleiten we voor de invoering van een vijfpunts gordel.
pi_214866463
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is nou juist de VVD die die wetgeving wil.
En de PVV.
Dat is best wel ironisch: de politieke stroming die voor een kleinere overheid zou moeten zijn pleit voor meer betutteling vanuit de overheid.
pi_214866750
Het probleem is: we hebben een fiets met stoer uiterlijk, brede banden en electrische trapondersteuning, die populair is bij de jeugd vanaf 10 jaar, en die opgevoerd wordt zodat ze lekker kunnen jakkeren.

En wat willen we als oplossing?
We zeggen tegen die jeugd dat ze dan 16 moeten zijn en een helm op moeten zetten voor hun eigen veiligheid.

Dus nog steeds jakkeren fatbikes met 50 km/u links en rechts om je heen op de weg, alleen hebben zij dan een helm op en jij niet omdat je op een 'gewone' fiets fietst.
Het is er niet veiliger op geworden voor het overige verkeer.

En dat doen we omdat de huidige handhaving te kort schiet om de opgevoerde fatbikes van de weg te halen.

Hoezo kunnen we dan wel handhaven als de jeugd een helm op heeft?
  Spellchecker maandag 2 september 2024 @ 12:19:20 #218
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214867835
Terugroepactie van fatbike marktleider; wat eigenaar betreft gaan deze te snelle fietsen allemaal even van de weg
quote:
La Souris roept drieduizend fatbikes terug. Volgens het bedrijf gaat het om modellen die makkelijk kunnen worden opgevoerd. De fatbikeverkoper wil daarom een update doorvoeren. Ook tienduizenden mensen die dit type fatbike bij een ander bedrijf hebben gekocht, kunnen bij La Souris terecht, maar moeten dan wel betalen.

,,We voeren een terugroepactie uit op fatbikes van het merk QMWheel die we in het verleden hebben verkocht”, meldt eigenaar Armando Muis van La Souris. ,,Berijders die dat willen kunnen hun vervoermiddel door onze monteurs terug laten brengen naar een veilige staat. Dat betekent dat de fatbike niet harder rijdt dan 25 kilometer per uur en ook niet gemakkelijk opgevoerd kan worden.” Het gaat volgens het bedrijf specifiek om de V20 van het Chinese bedrijf QMWheel.

De fatbikebranche ligt al langere tijd onder vuur, mede vanwege het te hard rijden. Zo zien huisartsen en ziekenhuizen meer gewonden na een ongeval met deze elektrische fiets. Ook de Tweede Kamer vraagt bij de minister om actie. Recent nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) 1100 fatbikes van het Doetinchemse bedrijf in beslag. Naast QMWheel, ging het toen ook om exemplaren van het merk OUXI.

‘Niks te maken met de inbeslagname’
Volgens La Souris heeft deze ‘recall’ niks te maken met de eerdere inbeslagname. Het bedrijf schat dat het de afgelopen jaren drieduizend fatbikes van het V20-model heeft verkocht. In heel Nederland rijden er ongeveer 30.000 rond. ,,Goedwillende berijders kunnen dit nu bij ons aan laten passen waardoor we snel en eenvoudig een groot deel van deze fatbikes veiliger maken”, aldus Muis.
  maandag 2 september 2024 @ 12:20:48 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214867849
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Wantie het volgende:
Het probleem is: we hebben een fiets met stoer uiterlijk, brede banden en electrische trapondersteuning, die populair is bij de jeugd vanaf 10 jaar, en die opgevoerd wordt zodat ze lekker kunnen jakkeren.

En wat willen we als oplossing?
We zeggen tegen die jeugd dat ze dan 16 moeten zijn en een helm op moeten zetten voor hun eigen veiligheid.

Dus nog steeds jakkeren fatbikes met 50 km/u links en rechts om je heen op de weg, alleen hebben zij dan een helm op en jij niet omdat je op een 'gewone' fiets fietst.
Het is er niet veiliger op geworden voor het overige verkeer.

En dat doen we omdat de huidige handhaving te kort schiet om de opgevoerde fatbikes van de weg te halen.

Hoezo kunnen we dan wel handhaven als de jeugd een helm op heeft?
Plus onverantwoordelijke ouders als het gaat om de echt jonge jeugd op die dingen (10, 11 jaar en dan met 2 erop).
pi_214868630
quote:
De jeugd zal zich in rijen van drie opstellen om de opvoermogelijkheid te laten verwijderen _O- :')
pi_214869103
Op een normale standaardfiets rij ik al gemiddeld 28 km/h. Die e-bikes, en zeker schoffies op de fatbikes gaan me makkelijk langs.
pi_214869128
quote:

[..]

Nee, elke dode is de schuld van de gebruiker.
pi_214869139
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:50 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De jeugd zal zich in rijen van drie opstellen om de opvoermogelijkheid te laten verwijderen _O- :')
Dat is het probleem: ouders van nu weten geen gezag meer uit te oefenen op hun kinderen als die voorbij de leeftijd van 10 zijn.
pi_214869152
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:53 schreef Akkerdjie het volgende:
Op een normale standaardfiets rij ik al gemiddeld 28 km/h. Die e-bikes, en zeker schoffies op de fatbikes gaan me makkelijk langs.
Een opgevoerde 'standaard' electrische fiets haal je ook wel 50 km/u mee.
  maandag 2 september 2024 @ 15:01:21 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214869162
Gewoon zo'n fiets niet illegaal(!!!!) op laten voeren, zet er een boete van 1500 op en verplicht kijken hoe zo'n fatbike de perser in gegooid wordt.

En 200 uur taakstraf in een bejaardencentrum.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 2 september 2024 @ 15:06:34 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214869191
Of of of wanneer je zo'n fatbike aanpast dat je niet meer hoeft te trappen kan je zeggen dat het een brommobiel is.

Als het als een brommobiel gezien kan worden kan je het kind op de fatbike aanpakken op het feit dat de brommobiel geen blauw plaatje heeft, het kind te jong is, geen helm op heeft en geen brommer rijbewijs.

Geen nieuwe regels nodig, behalve dat ik graag wel een livestream wil zien op overheid.nl die alle fatbikes in de perser uitzend. Het liefst met de reactie van de eigenaar erbij maar helaas is dat waarschijnlijk een privacy dingetje ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214869297
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 14:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een opgevoerde 'standaard' electrische fiets haal je ook wel 50 km/u mee.
Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.
pi_214869684
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.
Wat is de pieksnelheid die je haalt op die fiets?
pi_214882696
Hier in Utrecht zijn ze alvast begonnen. :P

https://www.duic.nl/algem(...)en-en-inbeslagnames/
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 september 2024 @ 18:48:12 #230
Brabo Bastard
pi_214882766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:33 schreef Monolith het volgende:

_O_
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214882834
quote:

Die foto :')
Is dit echt in Nederland? Ziet er meer uit als Kinshasa.
pi_214882894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:57 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Mwah, ziet er gewoon uit als een doorsnee ingang voor leveranciers en werknemers.
pi_214883011
quote:

[..]
Lijkt me stug, daar is het weer beter.
  Forum Admin dinsdag 3 september 2024 @ 19:56:45 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214883325
Ik weet niet wie er vroeger brommer heeft gereden, maar ik kan me tijden herinneren waarbij er dagelijks -meerdere- rollenbanken per stad te vinden waren. Overigens ook een leuke correlatie ; brommers en snorbrommers zijn helemaal weggepest waardoor mensen overgestapt zijn naar ebikes. Niet in de laatste plaats omdat er ook geen leeftijdsgrens voor is. Dat kwam door invoering kenteken/WOK en handhaving op constructiesnelheid.

Daar was al een hoop gedoe over, rijd je met je snorfietsje 25km/u op het fietspad (inmiddels op de weg in sommige steden :') ! ) vliegen de ebikes je links en rechts, zonder kenteken en zonder helm voorbij. Tja..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:48:33 #235
66444 Lord_Vetinari
pi_214885091
quote:

[..]
Jij bent natuurlijk kind aan huis in Kinshasa dus je weet precies hoe het er daar uitziet.
  woensdag 4 september 2024 @ 09:08:36 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214886678
quote:

Erg mooi.
pi_215363547
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Wantie het volgende:
In Amsterdam denken ze de oplossing voor het imagoprobleem te hebben gevonden. Ze hebben daar nu een houten fatbike van 6000 Euro. Speciaal gemaakt voor volwassenen _O-

quote:
Deze houten fatbike van 6000 euro moet het imago verbeteren: ‘Pubers zijn niet de doelgroep’
Het imago van de fatbike is niet om over naar huis te schrijven. Maar met zijn houten model hoopt fabrikant Splinter daar verandering in te brengen.

De timing had misschien net een beetje beter gekund. Precies op het moment dat het imago van de fatbike een voorlopig dieptepunt lijkt te hebben bereikt, een nieuwe loot aan de fatbikestam introduceren: de Splinter, een houten fatbike. “We mikken niet op de associatie met de gewone fatbike,” zegt Marco Karman van Splinter.

Maar goed, afgezien van het basismateriaal zijn er niet zo gek veel verschillen met de zwarte, een tikje militair aandoende, elektrische fietsen waarover het laatste jaar steeds meer te doen is. Sterker: de fatbike diende heel direct als voorbeeld voor bedenker Manuel Burger, met wie Karman een bedrijf is begonnen dat de houten vervoermiddelen op de markt brengt.

6000 euro
Goedkoop is de Splinter niet: hij kost 6000 euro. Pubers zijn dan ook niet de doelgroep, zegt Karman. “Alleen al door de prijs verwachten we dat die voor andere modellen zullen kiezen. Wij mikken op een wat hippere, zakelijke doelgroep, mensen bij reclamebureaus bijvoorbeeld. Dertigers die er verantwoord mee omgaan. Hopelijk kan de fatbike door het design een positiever imago krijgen.”
Dat is een ander slag dan de doelgroep waarmee de fatbike nu vooral wordt geassocieerd: jonge tieners die er met meerderen tegelijk op zitten. En ook berijders die gebruikmaken van de eenvoud waarmee fatbikes kunnen worden opgevoerd, waardoor ze regelmatig snelheden bereiken van wel 50 kilometer per uur.

Geen app
Karman realiseert zich dat er veel te doen is rondom de fatbike. “Maar het is niet het voertuig dat de problemen veroorzaakt, het is de bestuurder die erop zit. Wij willen laten zien dat het ook anders kan. Met de motor die erin zit kan je een snelheid bereiken van 25 kilometer per uur. Er ís geen app waarmee je die snelheid kan verhogen.”
Maar vooral: de Splinter oogt anders dus dan de reguliere fatbike. Vriendelijker. Duurzamer ook. Het vakmanschap straalt ervan af. En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters. Karman vindt de fiets vooral mooi. “We verkopen ’m bijvoorbeeld ook bij een meubelwinkel, die ondernemer vond de Splinter er gewoon heel fraai uitzien.”
https://www.parool.nl/nie(...)-doelgroep~bf5b792b/
quote:
En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:28:31 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215364318
Hij heeft idd wel wat weg van de Wishbonebike O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215415111
twitter
  woensdag 30 oktober 2024 @ 00:57:33 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215415139
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jij hebt radar-ogen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:01:57 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215415152
quote:

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"
Dat is toch ook zo?

De Nederlandse ziekenhuizen hebben een week lang fietsers geturfd die op de spoedeisende hulp terechtwamen. 96 Fatbikes, 416 e-bikes (uitsluitend 55-plussers) en 712 gewone fietsen.

Geen enkele relativering naar aantallen (dus redelijk zinloze informatie).

Ik zeg alle 55-plussers een helm dragen. En een rijvaardigheidstest afnemen. Want blijkbaar zijn zij de regeltjes een beetje vergeten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:03:56 #242
38496 Perrin
pi_215415161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij hebt radar-ogen?
Jij kunt niet zien of iemand te hard rijdt?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo?

De Nederlandse ziekenhuizen hebben een week lang fietsers geturfd die op de spoedeisende hulp terechtwamen. 96 Fatbikes, 416 e-bikes (uitsluitend 55-plussers) en 712 gewone fietsen.

Geen enkele relativering naar aantallen (dus redelijk zinloze informatie).

Ik zeg alle 55-plussers een helm dragen. En een rijvaardigheidstest afnemen. Want blijkbaar zijn zij de regeltjes een beetje vergeten.
Juist degenen met het minste reactievermogen die pakken zo'n snelle e-bike.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:25:08 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215415213
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.

Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.
Doe er dan een normale bel op.

Maar goed, die fiets was vrijwel zeker opgevoerd, dan kan niet anders.
Oh, en geen patsertje, maar een "brave" zwarte kousen Refo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215415326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.

Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.

Niet gewoon deze hebben:

En een klepper natuurlijk. :Y
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 05:46:39 #245
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215415477
quote:
80s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dertigers die er verantwoord mee omgaan.
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.
pi_215415525
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:

Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.

Bij de fatbike is eerder de combinatie opvoeren en leeftijd van de kids die er op rijden het probleem.

Al die veertig plussers en ouder die veel te hard fietsen op hun ebike houden zich verder in de meeste gevallen wel aan de regels.
pi_215415565
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 05:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.
"hippe mensen, die bijvoorbeeld bij een reclamebureau werken" :')

Lekker de fik in die loopfietsjes.
pi_215415573
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 06:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.

Bij de fatbike is eerder de combinatie opvoeren en leeftijd van de kids die er op rijden het probleem.

Al die veertig plussers en ouder die veel te hard fietsen op hun ebike houden zich verder in de meeste gevallen wel aan de regels.
Good old Van Moofjes kun je zo opvoeren dat ze 38 km/u gaan. Dat is vrij hard en Amsterdam is ermee bezaaid. Alleen is het inderdaad de leeftijd van de berijder die het verschil maakt.

Ik denk dat de ouders die kinderen van een jaar of twaalf Amsterdam in laten racen op een fatbike (met een gangetje van 40-45 per uur) types zijn die óf hun kind af en toe zien, óf vRoEGer zeLF toCH oOk oP eEN opGEvOErd bROMmertJE reDEn. Gewoon tokkie dus. Dat blijft lastig te beheersen.
pi_215415604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Nietszeggende getallen zonder te weten welk aandeel van die fietsen al dan niet illegaal was.

Wel lekker politiek stemmingmakend natuurlijk. Maar als het gros van die ongelukken gebeurt met illegale motorvoertuigen (opgevoerde fietsen), dan heeft aanpassen van de regelgeving niet zoveel zin en moet de politiek het zich ernstig aantrekken dat de huidige handhaving in het verkeer niet deugt.

De cijfers per provincie laten ook goed zien dat het vooral een Randstedelijk probleem is.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 30 oktober 2024 @ 07:20:53 #250
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215415630
twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215415633
Ik ben afhankelijk van de elektrische fiets voor mijn vervoer want ik heb moeite met het behalen van het rijbewijs. Ik ben nou al heel lang bezig. Ik zit dus niet te wachten op een helmplicht voor de normale elektrische fiets. Dan word ik nóg verder beperkt in mijn mobiliteit, je kan immers niet voor alles met helm komen aankakken . Denk aan een sollicitatiegesprek of zo. Je moet vaak ook al de accu eruit halen omdat ze vaak worden gestolen en dan moet je straks ook nog je helm meenemen ? Niet te doen.

Leeftijdsgrens kan wel voor fatbikes maar ook dat is een beperking in de mobiliteit van kinderen op het platteland. Ik denk dat je beter gewoon het hogere aantal doden kunt accepteren.

En uiteraard handhaven op opgevoerde fietsen etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2024 09:21:24 ]
pi_215415709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:20 schreef Paul het volgende:
[ x ]
Lijkt me toch iets waarvoor de berijders zelf en de ouders voor verantwoordelijk zijn.
pi_215415758
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben afhankelijk van de elektrische fiets voor mijn vervoer want ik heb moeite met het behalen van het rijbewijs. Ik ben nou al heel lang bezig. Ik zit dus niet te wachten op een helmplicht voor de normale elektrische fiets. Dan word ik nóg verder beperkt in mijn mobiliteit, je kan immers niet voor alles met helm komen aankakken . Denk aan een sollicitatiegesprek of zo. Je moet vaak ook al de accu eruit halen omdat ze vaak worden gestolen en dan moet je straks ook nog je helm meenemen ? Niet te doen.

Leeftijdsgrens kan wel voor fatbikes maar ook dat is een beperking in de mobiliteit van kinderen op het platteland. Ik denk dat je beter gewoon het hogere aantal doden kunt accepteren.

Of je gaat in zo'n Ligier rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2024 09:21:35 ]
pi_215415787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lijkt me toch iets waarvoor de berijders zelf en de ouders voor verantwoordelijk zijn.
Neee tuurlijk niet. De overheid grijpt in. Met net als zoveel andere dingen
pi_215415882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Of je gaat in zo'n Ligier rijden.
Nauwelijks sneller dan een ebike , rijbewijs AM noodzakelijk, duur in aanschaf.
pi_215416025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Als je wordt afgewezen omdat je haar wat warrig zit door een helm,zou ik sowieso een andere werkgever zoeken.

Hoeveel km moet je fietsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2024 09:22:14 ]
pi_215416120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:19 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Als je wordt afgewezen omdat je haar wat warrig zit door een helm,zou ik sowieso een andere werkgever zoeken.

Hoeveel km moet je fietsen?
Met mijn ebike ga ik tot 35 km enkele reis. Als ik verder moet ga ik met het ov.
pi_215416146
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nog niet eerder zoveel onzin in een post gelezen.
Dank voor je inhoudelijke, gedetailleerde bijdrage aan dit onderwerp. Hulde
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 08:54:47 #259
Brabo Bastard
pi_215416280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dank voor je inhoudelijke, gedetailleerde bijdrage aan dit onderwerp. Hulde
Ik stapte net in de auto toen ik je post las.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je vanwege een fietshelm minder kans maakt bij een sollicitatiegesprek. Als je dit van te voren aangeeft en je fatsoeneert je een beetje voor je binnen gaat, is er niks aan de hand. Anders is zoals @Geschiedkundige zegt geen bedrijf waar je sowieso zou willen werken.

En wat is dan het probleem om naast een accu ook je helm mee naar binnen te nemen? Poeh poeh zeg, je moet 1 extra voorwerp meenemen.

Ik lees vooral onwil van jouw kant in deze.

Leeftijdsbeperking is trouwens een prima plan. En ook op het platteland gebeuren ongelukken.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215416391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nietszeggende getallen zonder te weten welk aandeel van die fietsen al dan niet illegaal was.

Wel lekker politiek stemmingmakend natuurlijk. Maar als het gros van die ongelukken gebeurt met illegale motorvoertuigen (opgevoerde fietsen), dan heeft aanpassen van de regelgeving niet zoveel zin en moet de politiek het zich ernstig aantrekken dat de huidige handhaving in het verkeer niet deugt.

De cijfers per provincie laten ook goed zien dat het vooral een Randstedelijk probleem is.
De focus ligt niet op het illegaal opvoeren van die fiets. Een deel van de politiek en de artsen willen een verbod voor de jeugd tot 16 jaar voor alle fatbikes en elektrische fietsen. Dat maakt het handhaven gelijk een stuk makkelijker, want nu moet een handhaver telkens aan kunnen tonen dat zo'n ding illegaal opgevoerd is en er zijn truukjes om zoiets te maskeren.
pi_215416586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik stapte net in de auto toen ik je post las.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je vanwege een fietshelm minder kans maakt bij een sollicitatiegesprek. Als je dit van te voren aangeeft en je fatsoeneert je een beetje voor je binnen gaat, is er niks aan de hand. Anders is zoals @:Geschiedkundige zegt geen bedrijf waar je sowieso zou willen werken.

En wat is dan het probleem om naast een accu ook je helm mee naar binnen te nemen? Poeh poeh zeg, je moet 1 extra voorwerp meenemen.

Ik lees vooral onwil van jouw kant in deze.

Leeftijdsbeperking is trouwens een prima plan. En ook op het platteland gebeuren ongelukken.
Je zegt zelf dat je auto rijdt, ga eerst zelf maar eens overal heen op de elektrische fiets (met helm ) dan nemen we je mening verder in overweging.
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 10:12:15 #262
Brabo Bastard
pi_215416780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je zegt zelf dat je auto rijdt, ga eerst zelf maar eens overal heen op de elektrische fiets (met helm ) dan nemen we je mening verder in overweging.

Gewoon onwil van jouw kant. Ik heb zelf inderdaad geen fiets. Wel een motor. Ik heb sollicitaties gehad waar ik met de motor heen moest. En wat heb ik dan op mijn hoofd? Juist.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215416811
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De focus ligt niet op het illegaal opvoeren van die fiets. Een deel van de politiek en de artsen willen een verbod voor de jeugd tot 16 jaar voor alle fatbikes en elektrische fietsen. Dat maakt het handhaven gelijk een stuk makkelijker, want nu moet een handhaver telkens aan kunnen tonen dat zo'n ding illegaal opgevoerd is en er zijn truukjes om zoiets te maskeren.
Maar die roep tot dat verbod wordt gedreven door het beeld van onveiligheid wat wordt geschetst voor alle fatbikes. Ik vermoed echter dat dat een heel vertekend beeld is.
Een fatbike die aan de regels voldoet is niets anders dan elke andere elektrische fiets. Verklaar dus eerst maar eens het beeld aan grote verschillen in ongevallen.

Zeker omdat bekend is dat veel fatbikes niet aan de regels voldoen en dus onder de wet voor motorvoertuigen vallen, denk ik dat het juist voor academici belangrijk is om het onderbuikgevoel te scheiden van de werkelijkheid door er verder onderzoek naar te doen, alvorens vanalles te roepen in de media.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:16:07 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215416826
Wij hebben wel een auto, maar gaan meestal met het OV (trein), de auto rijdt ook maar zo'n 7.000-8.000 km per jaar, en dat zijn dus 2 mensen met een rijbewijs, en een kind dat nog ergens naartoe moet dat met het OV moeilijk te bereiken is, plus dat we niet in de Randstad wonen.

Als ik alleen was en in de Randstad woonde was de kans aanwezig dat ik idd geen auto zou hebben, zeker als ik wel een elektrische fiets zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:16:29 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215416833
Het probleem van de fatbikes zijn vooral de (piep)jonge bestuurders die met hoge snelheden gaan, vaak met 2 op een fiets, en veel te weinig verantwoordelijkheidsgevoel en verkeersinzicht hebben.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:18:57 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215416855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het probleem van de fatbikes zijn vooral de (piep)jonge bestuurders die met hoge snelheden gaan, vaak met 2 op een fiets, en veel te weinig verantwoordelijkheidsgevoel en verkeersinzicht hebben.
Gisteravond 3 van die pubertjes op 1 fatbike, van dat 12/14-jarige spul :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 10:20:02 #267
Brabo Bastard
pi_215416868
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gisteravond 3 van die pubertjes op 1 fatbike, van dat 12/14-jarige spul :N
Dat is wachten op een ongeluk.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 30 oktober 2024 @ 10:52:38 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215417152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat is wachten op een ongeluk.
Helemaal nu we weer de donkere maanden in gaan. Lekker gladde fietspaden er nog bij.
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 10:58:27 #269
Brabo Bastard
pi_215417230
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Helemaal nu we weer de donkere maanden in gaan. Lekker gladde fietspaden er nog bij.
"Oh mij gebeurt dat n-"

*CRASH*
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:00:15 #270
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215417263
De wal keert het schip.
pi_215417312
Waarom niet alles begrenzen tot max 20km/u? Zodra men harder gaat helm verplichten.

Al die oude velletjes rijden ook verstandiger niet zo snel.

Voor brom en snorfietsen gelden die regels immers ook en die zijn gemaakt voor hogere snelheden.
pi_215417377
quote:
“Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”
Lijkt me gewoon een prima idee zolang ze lichamelijk niets mankeren. Twee vliegen in 1 klap: minder ongelukken en minder vadsige kinderen. De grootste reden dat ik vroeger niet te dik was is omdat ik enorm veel fietste.
Sterker nog, gewoon AM verplichten voor die dingen. Het zijn gemotoriseerde voertuigen die je niet hoort aankomen en in de praktijk net zo hard gaan als bromfietsen, dus zelfs gevaarlijker.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:02:13 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215417674
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:17 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon een prima idee zolang ze lichamelijk niets mankeren. Twee vliegen in 1 klap: minder ongelukken en minder vadsige kinderen. De grootste reden dat ik vroeger niet te dik was is omdat ik enorm veel fietste.
Sterker nog, gewoon AM verplichten voor die dingen. Het zijn gemotoriseerde voertuigen die je niet hoort aankomen en in de praktijk net zo hard gaan als bromfietsen, dus zelfs gevaarlijker.
Mijn hele middelbare school tijd fietsten wij een 13-14 KM heen en 13-14 KM terug naar school. Sneeuw, regen, wind, hitte en kou.
pi_215417695
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
. Ik heb zelf inderdaad geen fiets.
Dan is je mening niet zo relevant :W
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 12:07:02 #275
Brabo Bastard
pi_215417711
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Je hebt de rest niet eens gelezen. Maar goed, je zoekt alleen maar redenen om je eigen onwil te rechtvaardigen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215417712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom niet alles begrenzen tot max 20km/u? Zodra men harder gaat helm verplichten.

Al die oude velletjes rijden ook verstandiger niet zo snel.

Voor brom en snorfietsen gelden die regels immers ook en die zijn gemaakt voor hogere snelheden.
Hoe wil je dat doen? Mensen verplichten hun ebike in te leveren bij het politiebureau en dan gaan ze daar handmatig een nieuwe begrenzer erop zetten? :')
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:08:06 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215417722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ah, als je zelf iets niet hebt is je mening erover niet relevant?

Wat een interessant standpunt, die onthouden we, voor het woningmarkttopic.
Daar hoeven we van jou dus geen gedram over koopwoningen meer te lezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215417733
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]

Je hebt de rest niet eens gelezen. Maar goed, je zoekt alleen maar redenen om je eigen onwil te rechtvaardigen.
Je verhaal over op de motor naar een sollicitatiegesprek gaan is niet zo relevant voor dit topic.
pi_215417737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, als je zelf iets niet hebt is je mening erover niet relevant?

Wat een interessant standpunt, die onthouden we, voor het woningmarkttopic.
Daar hoeven we van jou dus geen gedram over koopwoningen meer te lezen.
Het is erg makkelijk om tegen andere mensen te zeggen dat ze iets wel of niet moeten doen zonder dat dat voor jou zelf geldt.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:10:11 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar zie ook volwassenen als kippen zonder kop fietsen. Dan gaat er een basisschool uit waar een fietspad naast ligt en ze minderen geen vaart. Regelmatig schat men dat verkeerd in en komt er soms ineens een kind het fietspad op. Stom natuurlijk, maar dat kun je dus een beetje verwachten bij een basisschool. Minder dan ook gewoon wat vaart zodat je niet vol op de remmen hoef te trappen met of een botsing of een valpartij als gevolg. Dat houdt niet op bij fietsen, want wat je ook bij het zebrapad van de normale weg ernaast zet, er zijn er altijd een paar die denken dat je effe met wat extra gas nog net voor die kinderen het zebrapad over kan zijn met je auto.

Veel mensen zijn heel erg slecht in gevaren inschatten en zijn te veel met zichzelf bezig om in te kunnen zien dat je bij een basisschool gewoon effe extra moet opletten. En dat zijn dan volwassenen, kinderen zijn daar nog slechter in. Die aso's in het verkeer zijn vast ook diegene die elke keer fatbikes voor hun kinderen kopen, want als je een beetje nadenkt geef je zoiets niet aan je jonge tiener, behalve als je graag wil dat ze gevaar lopen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:10:16 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215417742
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het is erg makkelijk om tegen andere mensen te zeggen dat ze iets wel of niet moeten doen zonder dat dat voor jou zelf geldt.
Ja, jij doet niet anders dus je weet idd hoe makkelijk dat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 oktober 2024 @ 12:10:33 #282
Brabo Bastard
pi_215417744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je verhaal over op de motor naar een sollicitatiegesprek gaan is niet zo relevant voor dit topic.
Jawel. Want helm. En daar gaat het hier over. Dus wel degelijk relevant.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:11:18 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hoe wil je dat doen? Mensen verplichten hun ebike in te leveren bij het politiebureau en dan gaan ze daar handmatig een nieuwe begrenzer erop zetten? :')
Neuh, gewoon fatbike in beslag nemen bij overtreding, plus hoge boete. Ouders mogen die betalen.
pi_215417774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, jij doet niet anders dus je weet idd hoe makkelijk dat is.
Heb je daar ook een voorbeeld van of laat je het hierbij, Leandra?
pi_215417783
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Jawel. Want helm. En daar gaat het hier over. Dus wel degelijk relevant.
Is het mogelijk een helm te dragen? Ja

Is het gewenst? In veel situaties niet

Je zult overigens wel gelijk krijgen hoor, ik denk wel dat de helmplicht er uiteindelijk gaat komen, en uiteindelijk zelfs ook voor normale fietsen. Dit ivm het doorgeslagen veiligheidsgedoe.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:15:43 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Heb je daar ook een voorbeeld van of laat je het hierbij, Leandra?

:P
pi_215417802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Neuh, gewoon fatbike in beslag nemen bij overtreding, plus hoge boete. Ouders mogen die betalen.
Er is nu al geen capaciteit op handhaving tegen het opvoeren van fatbikes die veel harder gaan dan 25 km/u, dan moet de politie van jou gaan handhaven op 20 km/u terwijl vrijwel alle huidige elektrische fietsen en fatbikes nu begrensd zijn op 25 km/u dus dan moet iedereen die reeds een elektrische fiets of fatbike heeft en die nu gewoon legaal is, continu erop letten dat ze niet te hard trappen want op zo'n ding ga je al heel snel richting die begrenzersnelheid van 25 km/u.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:17:12 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dit ivm het doorgeslagen veiligheidsgedoe.
Ja, dat vinden ze op de IC ook, helemaal doorgeslagen veiligheidsgedoe. Meteen ook weer de gordel afschaffen, want als je met 90km per uur door een raam wil vliegen is dat jouw keuze. ;)
pi_215417813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, dat vinden ze op de IC ook, helemaal doorgeslagen veiligheidsgedoe. Meteen ook weer de gordel afschaffen, want als je met 90km per uur door een raam wil vliegen is dat jouw keuze. ;)
Jup je bent er zo eentje.

Ik zal je wat vertellen: dood ga je toch wel. Ook als je een helm draagt op je op 20 km/u begrensde elektrische fiets.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:19:14 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jup je bent er zo eentje.

Ik zal je wat vertellen: dood ga je toch wel. Ook als je een helm draagt op je op 20 km/u begrensde elektrische fiets.
Ja dat is een fijne instelling. Daarmee kun je heel goed beleid maken en de zorgkosten proberen lager te houden.
pi_215417819
Als je de veiligheid wil verbeteren in het verkeer heb ik een beter idee:

De meeste ongelukken worden veroorzaakt door mannen tussen de 18 en 25 jaar die in een auto rijden. Dus het rijbewijs voor mannen pas toestaan als ze ouder dan 25 zijn.
pi_215417829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat is een fijne instelling. Daarmee kun je heel goed beleid maken en de zorgkosten proberen lager te houden.
De zorgkosten laag houden doe je door fietsen te stimuleren, niet door mensen de auto in te jagen dmv een helmplicht. Die worden dan allemaal morbide obees en krijgen suikerziekte etc.

Elektrische fiets is nog altijd gezonder dan de auto, brommer of motor.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:20:28 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417830
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Als je de veiligheid wil verbeteren in het verkeer heb ik een beter idee:

De meeste ongelukken worden veroorzaakt door mannen tussen de 18 en 25 jaar die in een auto rijden. Dus het rijbewijs voor mannen pas toestaan als ze ouder dan 25 zijn.
Maar een helm op is doorgeslagen veiligheidsgedoe...
pi_215417836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar een helm op is doorgeslagen veiligheidsgedoe...
Mijn suggestie vind je dus wél doorgeslagen, maar een helm niet?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:21:22 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417840
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De zorgkosten laag houden doe je door fietsen te stimuleren, niet door mensen de auto in te jagen dmv een helmplicht. Die worden dan allemaal morbide obees en krijgen suikerziekte etc.

Elektrische fiets is nog altijd gezonder dan de auto, brommer of motor.
Ik zie het ook al voor me, Jayjay (12 jaar) wil geen helm op en daarom pakt ie de auto naar school.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:23:04 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215417854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mijn suggestie vind je dus wél doorgeslagen, maar een helm niet?
Ho ho, van mij part doen ze het allebei, jij stelde immers dat een helm al doorgeslagen was, niet ik. Maar vermakelijk is het wel dat je zo tekeer gaat in een topic over fatbikes.
pi_215417867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ho ho, van mij part doen ze het allebei, jij stelde immers dat een helm al doorgeslagen was, niet ik. Maar vermakelijk is het wel dat je zo tekeer gaat in een topic over fatbikes.
Oh ok, nou dan ben je in ieder geval wél consequent met je doorgeslagen veiligheidsideeën. Dat dan weer wel.

Waar ga ik 'tekeer'? Ik zie nergens scheldwoorden
pi_215418083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Helmpie op is ook gewoon een optie.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 13:02:26 #299
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215418108
De helm lost het probleem niet op, start eerst eens de verkeersregels uit te leggen op de basisschool en de middelbare school. Dit zal zorgen voor minder ongelukken
pi_215418115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Helmpie op is ook gewoon een optie.
Gaat ook wel gebeuren hoor. Ook op de normale fiets.

Gevolg zal zijn dat mensen massaal met de auto zullen gaan want dan is fietsen niet aantrekkelijk meer. Dat zal zorgen voor meer morbide obesitas, meer verkeersongelukken (want bij de meeste verkeersongelukken zijn automobilisten betrokken), meer milieuvervuiling, hogere kosten doordat wegen moeten worden verbreed of aangelegd, en uiteindelijk ook meer zorgkosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')