abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:04:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214833993
quote:
PVV-minister wil geen helmplicht of leeftijdsgrens fatbike: ‘Het is gewoon een fiets met dikke wielen’
Het kabinet ziet vooralsnog niets in strengere regels voor fatbikes in het verkeer. PVV-minister Barry Madlener van Infrastructuur vindt maatregelen als een helmplicht of minimumleeftijd ‘wel erg ver gaan’. De fietsen zelf zijn het probleem niet, vindt hij, het gaat om het gedrag van de bestuurder.

Minister Madlener ‘begrijpt de zorgen’ over ongelukken met de elektrische fiets met dikke banden, zegt hij donderdag na een kabinetsoverleg op het Catshuis. “Je ziet natuurlijk steeds meer elektrische fietsen met dikke banden rijden. Dat zijn op zich grappige, stoere fietsen, maar vaak worden ze opgevoerd en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.”

De populariteit van de fatbike is het afgelopen jaar enorm toegenomen. Vooral jonge kinderen kunnen vaak niet omgaan met de snelle voertuigen. In juni riepen zo’n vijftig gemeenten, de Fietsersbond, Veiligheid NL en andere organisaties het ministerie van Infrastructuur nog op iets te doen aan de fatbike in het verkeer. Ook artsen trekken aan de bel.

Niet alle fatbikegebruikers mogen de dupe worden
Minister Madlener doet nog onderzoek naar de fatbike, maar de PVV-bewindspersoon voelt weinig voor allerlei verboden en grenzen, zo blijkt: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Een verbod op fatbikes voor kinderen onder de 16 jaar vindt Madlener daarom ‘wel een hele straffe maatregel’. Het ministerie kan wettelijk gezien namelijk alleen onderscheid maken op de snelheid van de fiets, niet op de dikte van de banden. Dus een leeftijdsgrens voor een fatbike betekent automatisch dat kinderen dan ook niet meer op andere elektrische fietsen mogen. Dat ziet Madlener niet zitten: “Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”

Helm is ‘heel verstandig’
Ook een helmplicht vindt Madlener ver gaan, al zegt hij er ook bij dat hij op termijn ‘geen enkele maatregel uitsluit’. “Ik vind het heel verstandig om een helm te dragen op de fiets. Ik doe het zelf ook soms. Maar het vergt wel een gedragsverandering. Niet iedereen wil een helm dragen, en zo ontneem je ook veel mensen het plezier om nog op de fiets te stappen. Mensen moeten juist genieten van de fiets.”

En, voegt de minister nog toe: “Ik wil niet een minister zijn van verboden op alles. Ik zou liever zien dat de nieuwe techniek, namelijk een elektrische fiets, goed gebruikt wordt op een veilige manier.” Hij roept mensen op: “Gedraag je in het verkeer, ga niet appen op de fiets en met van die oortjes in de weg op. Dat is gewoon levensgevaarlijk.”

https://www.parool.nl/ned(...)kke-wielen~b30940fc/
----------------------------------------------------

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214834008
Het punt is meer dat ze (jongeren) dan wat nieuws verzinnen, en technisch gezien heeft ze daarin gewoon gelijk.

Het is lastig om duidelijke wetgeving te maken. Al is 90% tegen die krengen dus er zal wel wat mee moeten.
blablablabla
pi_214834046
quote:
81s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent. Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
Dat moeten mensen dan ook zelf doen. Als je een helm nodig hebt voor je veiligheid ben je ook een gevaar voor anderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214834052
wel een aparte reactie voor een partij dat gestoeld is op populisme.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214834070
Tijd voor een stok tussen de wilen als ze weer eens met 50 km per uur over de stoep karren.
pi_214834073
Een auto is ook gewoon een skelter met een dak
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:16:15 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214834082
Gespuis op fatbikes is natuurlijk ook gewoon hun eigen achterban, die moet je te vriend houden.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:23:18 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834126
Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk.
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 augustus 2024 @ 16:24:07 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_214834134
PVV-minister heeft zin in dode kinderen, bijzonder.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:24:17 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834136
Alleen dit klopt niet: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Ik moet ze in elk geval nog tegenkomen.
Huilen dan.
pi_214834145
Lijkt mij een prima besluit.

Ze kunnen gewoon handhaven op het gedrag of op het feit dat die fatbikes zijn omgebouwd.

Dus: Handhaven luie hufters
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:28:40 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214834160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat moeten mensen dan ook zelf doen. Als je een helm nodig hebt voor je veiligheid ben je ook een gevaar voor anderen.
Onzin.
Iedereen kan tijdens het fietsen op de grond terecht komen en als het op je hoofd is kun je maar beter een helm ophebben. Steeds meer ouderen op de fiets dragen een helm, vind ik wel zo verstandig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214834163
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen dit klopt niet: “Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers. Dat is natuurlijk niet het geval. Er zijn heel veel mensen die een elektrische fiets met dikke banden op een normale manier gebruiken, en daar is ook niets mis mee.”

Nou vind ik specifieke regelgeving voor fatbikes nogal populistisch, maar ik moet ze inderdaad ook nog tegenkomen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214834167
Paupers stemmen pvv,paupers rijden fatbikes
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:29:41 #15
438527 MissButterflyy
pi_214834168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:26 schreef stalybridge het volgende:
Lijkt mij een prima besluit.

Ze kunnen gewoon handhaven op het gedrag of op het feit dat die fatbikes zijn omgebouwd.

Dus: Handhaven luie hufters
Ja de politie heeft niks te doen en draait duimen.
pi_214834173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
ik vind persoonlijk een helmplicht met een fatbike geen gek idee. krengen worden bij de vleet opgevoerd. je hoeft overigens niet hard te gaan om flink te kunnen valleb. ik ben ooit in Zuid Limburg met een mountain bike in een heg gekwakt. flinke schrammen deuk in mn ego, bril en fiets kaduuk. achter af bleek ik op 2 cm langs een verkeersbord te zijn gevlogen, ik had geen helm op.

ik fiets nog steeds veel, heb sinds kort ook een ebike en op vakantie ga ik vaker mountainbiken of fietsroutes verkennen. ik zet gewoon een helm op zowel als ik 38 km naar kantoor fiets of op vakantie. het is verdomme mijn kop die ik heel wil houden, zeker als ik zie wat voor capriolen het stadsverkeer uithaalt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:54 #17
438527 MissButterflyy
pi_214834199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:30 schreef Sabata het volgende:

[..]
ik vind persoonlijk een helmplicht met een fatbike geen gek idee. krengen worden bij de vleet opgevoerd. je hoeft overigens niet hard te gaan om flink te kunnen valleb. ik ben ooit in Zuid Limburg met een mountain bike in een heg gekwakt. flinke schrammen deuk in mn ego, bril en fiets kaduuk. achter af bleek ik op 2 cm langs een verkeersbord te zijn gevlogen, ik had geen helm op.

ik fiets nog steeds veel, heb sinds kort ook een ebike en op vakantie ga ik vaker mountainbiken of fietsroutes verkennen. ik zet gewoon een helm op zowel als ik 38 km naar kantoor fiets of op vakantie. het is verdomme mijn kop die ik heel wil houden, zeker als ik zie wat voor capriolen het stadsverkeer uithaalt
Dat is inderdaad gewoon verstandig. En dat zijn veel jongeren die op die krengen rondscheuren nog niet.
Vrees dat er inderdaad eerst nog wat heftige ongelukken moeten gebeuren voordat er iets gaat veranderen.
De minister lijkt er niet zo’n zin in te hebben er nu iets aan te doen, zo komt het op me over.
pi_214834201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Behalve dat risico, rijden ze zo roekeloos dat ook allerlei andere fietsers in gevaar gebracht worden. En handhaving bestaat in Nederland amper meer dus het risico op een bekeuring is minimaal.

Rechts heeft voorrang op een gelijkwaardige (fiets) kruising houdt niemand zich aan dus je ziet vooral oudere fietsers preventief remmen als ze zo'n opgevoerde fat-scooter van links aan zien komen.
pi_214834225
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onzin.
Iedereen kan tijdens het fietsen op de grond terecht komen en als het op je hoofd is kun je maar beter een helm ophebben. Steeds meer ouderen op de fiets dragen een helm, vind ik wel zo verstandig.
Je kunt altijd op de grond terecht komen. Dus met deze redenering altijd maar een helm op?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:38:56 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214834234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt altijd op de grond terecht komen. Dus met deze redenering altijd maar een helm op?
Er kan altijd wat gebeuren. Daarom beter thuis blijven en de muren en vloeren met zacht schuim bedekken.
Huilen dan.
pi_214834254
Binnenkort dus verboden.
pi_214834258
Niet uitzetten? :{

Ik snap het standpunt ja. Fatbike-rijders zijn typisch het tokkievolk dat PVV stemt.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:44:44 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214834267
Fatbikes zijn voor proleten.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:45:16 #24
438527 MissButterflyy
pi_214834269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Met een fatbike is het wel met een hogere snelheid, je snapt toch wel dat dit het risico op letsel aan het hoofd vergroot?
pi_214834289
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Met een fatbike is het wel met een hogere snelheid, je snapt toch wel dat dit het risico op letsel aan het hoofd vergroot?
Dat snap ik zeker. Het staat eenieder dan ook vrij om een helm op te zetten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:48:39 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214834293
Het probleem zit hem niet in de banddikte, maar in het juridisch gelijkstellen van een gemotoriseerd rijwiel aan een (ongemotoriseerde) fiets, puur vanwege de trapondersteuning. Draai die gelijkstelling terug en zorg dat een gemotoriseerd rijwiel minimaal een snorfiets is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:51:03 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214834307
quote:
sommige kinderen zijn ook fucking kut
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 augustus 2024 @ 16:51:48 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_214834315
quote:
16s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
sommige kinderen zijn ook fucking kut
Wel vaak degenen op fatbikes ook.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:52:04 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214834316
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wel vaak degenen op fatbikes ook.
yep :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214834323
quote:

[..]

"Elke dode en gewonde"

Lekker hysterisch weer. Welke dode?
pi_214834326
quote:
Laten we niet alle fatbikegebruikers categoriseren als een groep asociale weggebruikers.
Laten we dat nou maar wel gaan doen.

Welke volwassene gaat nou op een fatbike rijden? Alleen complete mongolen doen dat.

Ik zou mij kapotschamen als ik op zo'n ding zou rijden; ik ben toch geen puber? :{
pi_214834347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:53 schreef Origami94 het volgende:

[..]
"Elke dode en gewonde"

Lekker hysterisch weer. Welke dode?
Die dode die binnenkort gaat vallen door het mongoloide gebruik van dat ding.

Schijnbaar ben jij meer van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'.
pi_214834372
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Die dode die binnenkort gaat vallen door het mongoloide gebruik van dat ding.

Schijnbaar ben jij meer van 'als het kalf verdronken is, dempt men de put'.
Wielrenners gaat net zo snel en heb nog nooit er een dood zien gaan
pi_214834470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')
Dan moet je eens wat vaker nieuws gaan kijken / lezen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:17:27 #35
438527 MissButterflyy
pi_214834514
quote:

[..]
:') :') :')

Ja, ik heb er niet letterlijk een voor m’n neus dood zien gaan. Bedoel je dat?
pi_214834541
Waarom steeds dat 'PVV minister' bij andere ministers wordt toch ook niet steeds vermeldt van welke partij ze zijn?
pi_214834571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef WethouderHekking het volgende:
Waarom steeds dat 'PVV minister' bij andere ministers wordt toch ook niet steeds vermeldt van welke partij ze zijn?
:?
Dat gebeurt zo goed als altijd hoor.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:25:36 #38
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214834576
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:24 schreef Isdatzo het volgende:

Idem. Kutkoters.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214834589
quote:
Dit topic wordt u mede mogelijk gemaakt door act en kloon.

Als hij wel maatregelen had genomen was het 'ze pakken vrijheid af, de schoften!!!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:27:51 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214834594
Ben het een keer eens met de PVV
Ook wel eens leuk.

Zo´n helm ziet gewoon bescheten uit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214834601
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar zijn jouw kwaliteitstopics dan? Ik kan ze nergens vinden?

Zo niet, hou dan lekker je mond.
Wat en waar ik post, bepaal ik zelf wel. Daar heb ik jou echt niet voor nodig. En beter geen topics, dan dagelijks dit gehuil.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214834626
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Wat en waar ik post, bepaal ik zelf wel. Daar heb ik jou echt niet voor nodig. En beter geen topics, dan dagelijks dit gehuil.
Er staat bij elk topic wie hem gestart is. Tip voor je: kijk daarnaar en beslis dan of je het topic opent, ja of nee.

Maar hoe dan ook: gedraag je niet als een kleine puber met je ' bepaal ik zelf wel'.
pi_214834628
Wachten op dodelijke slachtoffers dus.

Dat het gedrag van de fatbikers deels wordt veroorzaakt door leeftijd vergeten ze ook maar even.
pi_214834643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Er staat bij elk topic wie hem gestart is. Tip voor je: kijk daarnaar en beslis dan of je het topic opent, ja of nee.

Maar hoe dan ook: gedraag je niet als een kleine puber met je ' bepaal ik zelf wel'.
Hier heb ik nog een kleine puber reactie voor je: :O
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214834650
Als je al die extra voorwaarden gaat stellen dan zal de doelgroep gewoon overgaan op fietsen met dunne banden en los je niets op. Streng handhaven is de oplossing. Overtreden ze de regels boete en vernietiging van fiets. Handhaven is alleen een extreem vies woord voor veel gemeenten in Nederland.
pi_214834694
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:06 schreef Elan het volgende:
Al is 90% tegen die krengen dus er zal wel wat mee moeten
90% van de bevolking of 90% van de zittende Kamerleden?
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:41:48 #47
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_214834710
Verklaar iedereen die erop rijdt maar vogelvrij . Alle schade bij aanrijdingen ook op hun verhalengenot.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:44:30 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214834732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:35 schreef franske19 het volgende:
Als je al die extra voorwaarden gaat stellen dan zal de doelgroep gewoon overgaan op fietsen met dunne banden en los je niets op. Streng handhaven is de oplossing. Overtreden ze de regels boete en vernietiging van fiets. Handhaven is alleen een extreem vies woord voor veel gemeenten in Nederland.
De aantrekkingskracht van fatbikes op bepaalde jongeren is juist het 'stoere' uiterlijk van de fiets.

Een gewone elektrische fiets is een stuk minder interessant om mee te hangen in de winkelcentra.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:45:20 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214834743
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:12 schreef egayalS het volgende:
wel een aparte reactie voor een partij dat die gestoeld is op populisme.
Nee hoor. Het merendeel van de fatbike rijders zijn allochtone jongeren. De PVV vindt dit een heel makkelijke manier om minder allochtonen te krijgen, als deze zich bij ongelukken te pletter rijden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214834757
Vanuit de oppositie had PVV moord en brand geroepen, maar nu moeten ze eerst nadenken en hij heeft wel een punt, het is een fiets met trapondersteuning.
https://www.anwb.nl/jurid(...)-elektrische-fietsen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:51:24 #51
Brabo Bastard
pi_214834795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De aantrekkingskracht van fatbikes op bepaalde jongeren is juist het 'stoere' uiterlijk van de fiets.

Een gewone elektrische fiets is een stuk minder interessant om mee te hangen in de winkelcentra.
En mensen van hun sokken te rijden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 17:56:01 #52
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_214834868
Ach, pvv en hersenbeschadiging ligt ook weer niet zo ver van elkaar af. Maakt een helmpje ook niet veel meer uit. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_214834888
Nu al het beste kabinet van de afgelopen decennia.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:58:16 #54
Brabo Bastard
pi_214834893
quote:

[..]
Die denderen overal doorheen ja, idioten.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214834929
quote:
Ik ga stuk.
pi_214834934
Ik ben oneens met die minister. Deze dikke fiets is geen gewoon fiets, het is een fiets die via eenvoudig bediening opvoeren. Daardoor is in feit gelijk aan de scooter of brommer.
Alleen wordt deze fiets ook bestuurd door hele jonge leeftijden, 10-11-12-13-14 jarigen.. Die hebben geen voldoende ervaring in bagage.

Natuurlijk zijn ouders ook verantwoordelijk voor zijn kroost.. De verkoper van fiets ook, ze moeten ouders duidelijk maken dat fiets eenvoudig te opvoeren en daarom niet geschikt voor minderjarigen.

Vroeger reed men ook op de scooter of brommer. Men knutselde het erin zodat het sneller kon gaan. Dat is nu niets anders met een elektrische fiets.

Vroeger reed ik met een fiets naar de school, zonder elektrische ondersteuning. Dus waarom kunnen de jongeren van nu dit ook niet?.. Of zijn ze te verwend? Daar moet ook veranderen.

Ik vind de elektrische fiets namelijk gelijk moet trekken met scooter of brommer. Ofwel vanaf 16 oud en max 25 of 50 km/u, hierdoor kunnen ze prima mee doen met de verkeer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Ghost op 29-08-2024 18:09:30 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:02:40 #57
66444 Lord_Vetinari
pi_214834951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
:')
Dan moet je eens wat vaker nieuws gaan kijken / lezen.
Een boekje over grammatica zou ook geen kwaad kunnen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:02:45 #58
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214834952
Ik gun alle PVV stemmers een fatbike zonder helmplicht.
pi_214834954
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:57 schreef harrievankempen het volgende:
Nu al het beste kabinet van de afgelopen decennia.
Inderdaad, beter gewoon een leeftijdsgrens en een helm invoeren op elektrische fietsen. Dan kunnen ze misschien wel een blauw kentekenplaatje aan de fiets hangen, verdienen ze er nog geld mee ook. Win win.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:04:39 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214834973
Het is wachten op de eerste ophef na een dode 12-jarige Jaylano.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:04:52 #61
66444 Lord_Vetinari
pi_214834976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben oneens met deze minister. Deze dikke fiets is geen gewone fiets, het is fiets met eenvoudig mogelijk om meer vermogen te opvragen. Daardoor is in feit gelijk aan de scooter of brommer.
Alleen wordt deze fiets ook bestuurd door hele jonge leeftijden, 10-11-12-13-14 jarigen.. Die hebben geen voldoende ervaring voor de verkeer en hard rijden.

Natuurlijk zijn ouders ook verantwoordelijk voor zijn kroost.. De verkoper van fiets ook, ze moeten ouders duidelijk maken dat fiets eenvoudig te opvoeren en daarom niet geschikt voor minderjarigen.

Vroeger reed men ook op scooter of brommer. Men knutselde het erin zodat het sneller kon gaan. Dat is nu niets anders met elektrische fiets.

Vroeger reed ik met fiets naar school, zonder elektrische ondersteuning. Waarom kan de jongeren van tegenwoordig dit ook niet?.. Of zijn ze te verwend door zijn ouders? Daar moet ook veranderen.

Ik vind de elektrische fiets namelijk gelijk moet trekken met scooter of brommer. Ofwel vanaf 16 oud en max 25 of 50 km/u, hierdoor kunnen ze prima mee doen met de verkeer.
Auw, mijn ogen….
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:05:42 #62
Brabo Bastard
pi_214834984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Momo het volgende:
Zo eentje woont hier in de straat :D

Al is die geen 12 meer :')
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:06:45 #63
438527 MissButterflyy
pi_214835027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Auw, mijn ogen….
Mooi, dan kan je niet met dikke fiets op de weg rijden.. Weer een dikke-fiets-tokkie minder op de weg..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_214835038
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:02 schreef Aberkullie het volgende:
Ik gun alle PVV stemmers een fatbike zonder helmplicht.
Mag ik er ook een? Ook al heb ik geen PVV gestemd.
pi_214835044
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:04 schreef Momo het volgende:
Lockdown! Meteen!

Als we dan toch bezig zijn met beleid op basis van selectieve verontwaardiging. Waarom geen auto's verbieden? GL/PVDA wilt daar toch aan. Dat zijn al 25 zetels.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:14:33 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214835060
quote:
Als een zombie allemaal weer aan het zelfde product en mammie en pappie betalen wel.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:20:39 #68
Brabo Bastard
pi_214835114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Als een zombie allemaal weer aan het zelfde product en mammie en pappie betalen wel.
Totdat er eentje zichzelf overschat tegenover zijn matties en onder een auto komt.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:21:55 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214835122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zo eentje woont hier in de straat :D

Al is die geen 12 meer :')
Woon je in een tokkiewijk?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:28:35 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_214835176
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lockdown! Meteen!

Als we dan toch bezig zijn met beleid op basis van selectieve verontwaardiging. Waarom geen auto's verbieden? GL/PVDA wilt daar toch aan. Dat zijn al 25 zetels.
:R
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 18:30:59 #71
Brabo Bastard
pi_214835197
quote:
84s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Helaas wel ja.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:32:38 #72
24533 ACT-F
pi_214835226
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:33:18 #73
24533 ACT-F
pi_214835238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ho ho. Er zat één roze tussen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:54:03 #74
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214835571
Als alle fietsen met trapondersteuning onder de categorie snorfiets vallen is het probleem opgelost. Dat betekent dat voor alle e-bikes én fatbikes een kentekenplicht gaat gelden, een AM-rijbewijsplicht gaat gelden, een helmplicht gaat gelden en er een leeftijdsgrens gaat gelden van 16 jaar en ouder. Alleen dit krijg je er nooit doorheen doordat boomers massaal gaan protesteren als ze een helm moeten gaan dragen op de fiets. Het is juridisch niet mogelijk om de e-bike en fatbike te scheiden. Daardoor kun je fatbikes niet als snorfietsen behandelen, als je e-bikes als fietsen wil behandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 29-08-2024 22:19:29 ]
Rossķya, Rossķya -
V étom slóve ogón' i sķla,
V étom slóve pobédy plįmya!
Podnimįem Rossķ znįmya!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:02:51 #75
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214835725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Mag ik er ook een? Ook al heb ik geen PVV gestemd.
In dat geval kun je beter wel een helm dragen
pi_214835984
De fatbike heeft een beetje een slecht imago en ook ik vind het een foeilelijk ding, maar mijn afkeer tegen derepressieve regeltjesdrang hier is sterker dan dat. Ik ben het dus een keer eens met de PVV, laat de ouders maar wat beter opvoeden en die koters leren hoe ze zich moeten gedragen in het verkeer.
pi_214836003
Dat PVV-ers geen hersenschade kunnen krijgen van fatbike-ongelukken wil nog niet zeggen dat dat voor de rest van de mensheid ook geldt.
pi_214836076
Tja moeilijk, dus de PVV haakt af.

Of fatbikesregels haalbaar zijn is een tweede, maar het zo draaien dat regelgeving niet nodig zijn dat staat niet bijster slim.
pi_214836172
quote:
84s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja net als je moeder.
pi_214836293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
Tja moeilijk, dus de PVV haakt af.

Of fatbikesregels haalbaar zijn is een tweede, maar het zo draaien dat regelgeving niet nodig zijn dat staat niet bijster slim.
alles net een motor een leeftijdsgrens voor instellen inclusief een rijbewijs. Of denk ik te simpel?

Van de pvv hoef je echt niks te verwachten denk ik.
pi_214836335
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
alles net een motor een leeftijdsgrens voor instellen inclusief een rijbewijs. Of denk ik te simpel?

Van de pvv hoef je echt niks te verwachten denk ik.
Helmplicht bij alles wat 25km per uur kan. Alles wat te hard gaat de schreden in. Ook de oudjes hoeven immers geen 30 te gaan.

Natuurlijk wel regels die kiezers her en der niet leuk gaan vinden.
pi_214836415
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Open dan zelf een topic en stop met huilen.
Dat is veel te veel eer voor ze en geen landelijk nieuws.

Dus waarom exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 20:16:56 #84
438527 MissButterflyy
pi_214836606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat moet een VMBO school zijn.
Ik zie hier ook best veel rijkelui kindjes erop rijden.
pi_214837568
Gewoon fiets een helm op.
Als we nu beginnen zijn alle jankers tegen de tijd dood .
En voor de toekomstige generaties word het normaal om een help op hun kop te zetten.

Genoeg kinderen die vallen en dodelijk neer komen op een stoeprand .
Omdat ze geen helm op hebben.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 21:33:08 #86
Brabo Bastard
pi_214837615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zie hier ook best veel rijkelui kindjes erop rijden.
Ja, aangespoord door hun ouders die ervan overtuigd zijn dat het allemaal wel goed is en dat ze zelf weten hoe ze hun kroost opvoeden. Prima, maar dan achteraf ook niet janken als je kroost een ongeluk krijgt.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214837663
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland een fijner land wordt wanneer de fatbike doelgroep zich massaal dood zou rijden met die dingen. :Y
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 21:39:08 #88
Brabo Bastard
pi_214837672
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland een fijner land wordt wanneer de fatbike doelgroep zich massaal dood zou rijden met die dingen. :Y
Als ik die kinderen hier in de straat zie op die dingen, verbaast het me nogal dat het niet gebeurt is. Ze halen gewoon auto's in.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214837718
quote:
Zijn veelal jonge Marokkanen en ander straattuig die op die krengen rijden, dus wellicht is dat de filosofie er achter.
blablablabla
pi_214837746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als ik die kinderen hier in de straat zie op die dingen, verbaast het me nogal dat het niet gebeurt is. Ze halen gewoon auto's in.
Dat is wel een Darwin award waard. _O_
pi_214837840
Is ook een triest beeld om een volwassenen op zo’n ding rond te zien rijden, wat voor een pauper ben je dan.

Overigens Wilders zijn belofte van minder, minder, minder komt hierbij wel goed tot z’n recht aangezien veelal van dat volk op die dingen te vinden is. Laat ze zichzelf lekker te pletter rijden
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 22:23:27 #92
Brabo Bastard
pi_214838037
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:58 schreef plesner het volgende:
Is ook een triest beeld om een volwassenen op zo’n ding rond te zien rijden, wat voor een pauper ben je dan.

Overigens Wilders zijn belofte van minder, minder, minder komt hierbij wel goed tot z’n recht aangezien veelal van dat volk op die dingen te vinden is. Laat ze zichzelf lekker te pletter rijden
En dan later: "Het was zo'n lieve jongen die nooit iets verkeerd deed."
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 23:08:53 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214838323
Een PVV-minister met goede ideeen, de wonderen zijn de wereld niet uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door -XOR- op 30-08-2024 00:13:29 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214838382
quote:

[..]

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen" :') :') :') :') Manmanman wat een simpele ziel die vent.
Nogal apart om iemand een simpele ziel te noemen en dan deze debiele uitspraak te doen:
quote:
Elke dode en gewonde is dus de schuld van deze PVV'er die weigert de boel veiliger te maken.
pi_214838400
Ik vind fatbikes geweldig. Heb er zelf geen, maar ze hebben die schijtirritante 2 takt brommertjes bijna helemaal vervangen. Het aso gedrag van een deel van de doelgroep is helaas wel hetzelfde gebleven. De morele ophef snap ik niet zo want het is niks nieuws.
pi_214838406
Oh en als de minister tegen verboden is, dan kan hij wellicht ook wat doen aan het elektrische stepjesverbod.
pi_214838806
Zelfde als bij de brommertjes en daarna de scooters van vroeger: handhaven en regelmatig rollerbank controles bij scholen in de buurt.

En langzaamaan een helm verplicht voor fietsers maken. Ik doe het zelf ook niet, maar zie er zeker wel de meerwaarde van in.
pi_214839233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gewoon fiets een helm op.
Als we nu beginnen zijn alle jankers tegen de tijd dood .
En voor de toekomstige generaties word het normaal om een help op hun kop te zetten.

Genoeg kinderen die vallen en dodelijk neer komen op een stoeprand .
Omdat ze geen helm op hebben.
Het probleem met fietsers zijn niet de fietsers maar de auto's. Omdat auto's fietsers verwonden moet volgens sommigen de fietsers een helm op 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 30-08-2024 08:10:32 ]
pi_214839568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind fatbikes geweldig. Heb er zelf geen, maar ze hebben die schijtirritante 2 takt brommertjes bijna helemaal vervangen. Het aso gedrag van een deel van de doelgroep is helaas wel hetzelfde gebleven. De morele ophef snap ik niet zo want het is niks nieuws.
Daar moet je tenminste een helm op aangezien er toch wel veel ongelukken mee gebeurde.
pi_214839572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh en als de minister tegen verboden is, dan kan hij wellicht ook wat doen aan het elektrische stepjesverbod.
Dus je vindt 2 takt brommertjes irritant, maar elektrische stepjes wil je wel hebben :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')