abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2024 @ 15:06:34 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214869191
Of of of wanneer je zo'n fatbike aanpast dat je niet meer hoeft te trappen kan je zeggen dat het een brommobiel is.

Als het als een brommobiel gezien kan worden kan je het kind op de fatbike aanpakken op het feit dat de brommobiel geen blauw plaatje heeft, het kind te jong is, geen helm op heeft en geen brommer rijbewijs.

Geen nieuwe regels nodig, behalve dat ik graag wel een livestream wil zien op overheid.nl die alle fatbikes in de perser uitzend. Het liefst met de reactie van de eigenaar erbij maar helaas is dat waarschijnlijk een privacy dingetje ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214869297
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 14:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een opgevoerde 'standaard' electrische fiets haal je ook wel 50 km/u mee.
Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_214869684
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.
Wat is de pieksnelheid die je haalt op die fiets?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214882696
Hier in Utrecht zijn ze alvast begonnen. :P

https://www.duic.nl/algem(...)en-en-inbeslagnames/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 september 2024 @ 18:48:12 #230
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214882766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:33 schreef Monolith het volgende:

_O_
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214882834
quote:

Die foto :')
Is dit echt in Nederland? Ziet er meer uit als Kinshasa.
pi_214882894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:57 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Mwah, ziet er gewoon uit als een doorsnee ingang voor leveranciers en werknemers.
pi_214883011
quote:

[..]
Lijkt me stug, daar is het weer beter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin dinsdag 3 september 2024 @ 19:56:45 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214883325
Ik weet niet wie er vroeger brommer heeft gereden, maar ik kan me tijden herinneren waarbij er dagelijks -meerdere- rollenbanken per stad te vinden waren. Overigens ook een leuke correlatie ; brommers en snorbrommers zijn helemaal weggepest waardoor mensen overgestapt zijn naar ebikes. Niet in de laatste plaats omdat er ook geen leeftijdsgrens voor is. Dat kwam door invoering kenteken/WOK en handhaving op constructiesnelheid.

Daar was al een hoop gedoe over, rijd je met je snorfietsje 25km/u op het fietspad (inmiddels op de weg in sommige steden :') ! ) vliegen de ebikes je links en rechts, zonder kenteken en zonder helm voorbij. Tja..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:48:33 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214885091
quote:

[..]
Jij bent natuurlijk kind aan huis in Kinshasa dus je weet precies hoe het er daar uitziet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 september 2024 @ 09:08:36 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214886678
quote:

Erg mooi.
pi_215363547
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Wantie het volgende:
Het probleem is: we hebben een fiets met stoer uiterlijk, brede banden en electrische trapondersteuning, die populair is bij de jeugd vanaf 10 jaar, en die opgevoerd wordt zodat ze lekker kunnen jakkeren.
In Amsterdam denken ze de oplossing voor het imagoprobleem te hebben gevonden. Ze hebben daar nu een houten fatbike van 6000 Euro. Speciaal gemaakt voor volwassenen _O-

quote:
Deze houten fatbike van 6000 euro moet het imago verbeteren: ‘Pubers zijn niet de doelgroep’
Het imago van de fatbike is niet om over naar huis te schrijven. Maar met zijn houten model hoopt fabrikant Splinter daar verandering in te brengen.

De timing had misschien net een beetje beter gekund. Precies op het moment dat het imago van de fatbike een voorlopig dieptepunt lijkt te hebben bereikt, een nieuwe loot aan de fatbikestam introduceren: de Splinter, een houten fatbike. “We mikken niet op de associatie met de gewone fatbike,” zegt Marco Karman van Splinter.

Maar goed, afgezien van het basismateriaal zijn er niet zo gek veel verschillen met de zwarte, een tikje militair aandoende, elektrische fietsen waarover het laatste jaar steeds meer te doen is. Sterker: de fatbike diende heel direct als voorbeeld voor bedenker Manuel Burger, met wie Karman een bedrijf is begonnen dat de houten vervoermiddelen op de markt brengt.

6000 euro
Goedkoop is de Splinter niet: hij kost 6000 euro. Pubers zijn dan ook niet de doelgroep, zegt Karman. “Alleen al door de prijs verwachten we dat die voor andere modellen zullen kiezen. Wij mikken op een wat hippere, zakelijke doelgroep, mensen bij reclamebureaus bijvoorbeeld. Dertigers die er verantwoord mee omgaan. Hopelijk kan de fatbike door het design een positiever imago krijgen.”
Dat is een ander slag dan de doelgroep waarmee de fatbike nu vooral wordt geassocieerd: jonge tieners die er met meerderen tegelijk op zitten. En ook berijders die gebruikmaken van de eenvoud waarmee fatbikes kunnen worden opgevoerd, waardoor ze regelmatig snelheden bereiken van wel 50 kilometer per uur.

Geen app
Karman realiseert zich dat er veel te doen is rondom de fatbike. “Maar het is niet het voertuig dat de problemen veroorzaakt, het is de bestuurder die erop zit. Wij willen laten zien dat het ook anders kan. Met de motor die erin zit kan je een snelheid bereiken van 25 kilometer per uur. Er ís geen app waarmee je die snelheid kan verhogen.”
Maar vooral: de Splinter oogt anders dus dan de reguliere fatbike. Vriendelijker. Duurzamer ook. Het vakmanschap straalt ervan af. En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters. Karman vindt de fiets vooral mooi. “We verkopen ’m bijvoorbeeld ook bij een meubelwinkel, die ondernemer vond de Splinter er gewoon heel fraai uitzien.”
https://www.parool.nl/nie(...)-doelgroep~bf5b792b/
quote:
En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters.
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:28:31 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215364318
Hij heeft idd wel wat weg van de Wishbonebike O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215415111
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 30 oktober 2024 @ 00:57:33 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215415139
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 08:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Degene die ik tegenkom gaan nooit langzamer dan 25 km/u.
Jij hebt radar-ogen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:01:57 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215415152
quote:
81s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:04 schreef Starhopper het volgende:

"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"
Dat is toch ook zo?

De Nederlandse ziekenhuizen hebben een week lang fietsers geturfd die op de spoedeisende hulp terechtwamen. 96 Fatbikes, 416 e-bikes (uitsluitend 55-plussers) en 712 gewone fietsen.

Geen enkele relativering naar aantallen (dus redelijk zinloze informatie).

Ik zeg alle 55-plussers een helm dragen. En een rijvaardigheidstest afnemen. Want blijkbaar zijn zij de regeltjes een beetje vergeten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:03:56 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215415161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij hebt radar-ogen?
Jij kunt niet zien of iemand te hard rijdt?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo?

De Nederlandse ziekenhuizen hebben een week lang fietsers geturfd die op de spoedeisende hulp terechtwamen. 96 Fatbikes, 416 e-bikes (uitsluitend 55-plussers) en 712 gewone fietsen.

Geen enkele relativering naar aantallen (dus redelijk zinloze informatie).

Ik zeg alle 55-plussers een helm dragen. En een rijvaardigheidstest afnemen. Want blijkbaar zijn zij de regeltjes een beetje vergeten.
Juist degenen met het minste reactievermogen die pakken zo'n snelle e-bike.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 01:25:08 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215415213
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.

Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.
Doe er dan een normale bel op.

Maar goed, die fiets was vrijwel zeker opgevoerd, dan kan niet anders.
Oh, en geen patsertje, maar een "brave" zwarte kousen Refo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 oktober 2024 @ 02:44:41 #244
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_215415326
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.

Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.

Niet gewoon deze hebben:

En een klepper natuurlijk. :Y
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 05:46:39 #245
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215415477
quote:
80s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dertigers die er verantwoord mee omgaan.
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.
pi_215415525
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:

Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.

Bij de fatbike is eerder de combinatie opvoeren en leeftijd van de kids die er op rijden het probleem.

Al die veertig plussers en ouder die veel te hard fietsen op hun ebike houden zich verder in de meeste gevallen wel aan de regels.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215415565
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 05:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.
"hippe mensen, die bijvoorbeeld bij een reclamebureau werken" :')

Lekker de fik in die loopfietsjes.
pi_215415573
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 06:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.

Bij de fatbike is eerder de combinatie opvoeren en leeftijd van de kids die er op rijden het probleem.

Al die veertig plussers en ouder die veel te hard fietsen op hun ebike houden zich verder in de meeste gevallen wel aan de regels.
Good old Van Moofjes kun je zo opvoeren dat ze 38 km/u gaan. Dat is vrij hard en Amsterdam is ermee bezaaid. Alleen is het inderdaad de leeftijd van de berijder die het verschil maakt.

Ik denk dat de ouders die kinderen van een jaar of twaalf Amsterdam in laten racen op een fatbike (met een gangetje van 40-45 per uur) types zijn die óf hun kind af en toe zien, óf vRoEGer zeLF toCH oOk oP eEN opGEvOErd bROMmertJE reDEn. Gewoon tokkie dus. Dat blijft lastig te beheersen.
pi_215415604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Nietszeggende getallen zonder te weten welk aandeel van die fietsen al dan niet illegaal was.

Wel lekker politiek stemmingmakend natuurlijk. Maar als het gros van die ongelukken gebeurt met illegale motorvoertuigen (opgevoerde fietsen), dan heeft aanpassen van de regelgeving niet zoveel zin en moet de politiek het zich ernstig aantrekken dat de huidige handhaving in het verkeer niet deugt.

De cijfers per provincie laten ook goed zien dat het vooral een Randstedelijk probleem is.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 30 oktober 2024 @ 07:20:53 #250
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215415630
twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')