Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.quote:Op maandag 2 september 2024 14:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een opgevoerde 'standaard' electrische fiets haal je ook wel 50 km/u mee.
Wat is de pieksnelheid die je haalt op die fiets?quote:Op maandag 2 september 2024 15:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Met standaardfiets bedoelde ik eigenlijk een gewone niet- electrische fiets.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:33 schreef Monolith het volgende:
Hier in Utrecht zijn ze alvast begonnen.
https://www.duic.nl/algem(...)en-en-inbeslagnames/
Die fotoquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:33 schreef Monolith het volgende:
Hier in Utrecht zijn ze alvast begonnen.
https://www.duic.nl/algem(...)en-en-inbeslagnames/
Mwah, ziet er gewoon uit als een doorsnee ingang voor leveranciers en werknemers.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die foto
Is dit echt in Nederland? Ziet er meer uit als Kinshasa.
Lijkt me stug, daar is het weer beter.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die foto
Is dit echt in Nederland? Ziet er meer uit als Kinshasa.
Jij bent natuurlijk kind aan huis in Kinshasa dus je weet precies hoe het er daar uitziet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die foto
Is dit echt in Nederland? Ziet er meer uit als Kinshasa.
Erg mooi.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:33 schreef Monolith het volgende:
Hier in Utrecht zijn ze alvast begonnen.
https://www.duic.nl/algem(...)en-en-inbeslagnames/
In Amsterdam denken ze de oplossing voor het imagoprobleem te hebben gevonden. Ze hebben daar nu een houten fatbike van 6000 Euro. Speciaal gemaakt voor volwassenenquote:Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Wantie het volgende:
Het probleem is: we hebben een fiets met stoer uiterlijk, brede banden en electrische trapondersteuning, die populair is bij de jeugd vanaf 10 jaar, en die opgevoerd wordt zodat ze lekker kunnen jakkeren.
quote:Deze houten fatbike van 6000 euro moet het imago verbeteren: ‘Pubers zijn niet de doelgroep’
Het imago van de fatbike is niet om over naar huis te schrijven. Maar met zijn houten model hoopt fabrikant Splinter daar verandering in te brengen.
De timing had misschien net een beetje beter gekund. Precies op het moment dat het imago van de fatbike een voorlopig dieptepunt lijkt te hebben bereikt, een nieuwe loot aan de fatbikestam introduceren: de Splinter, een houten fatbike. “We mikken niet op de associatie met de gewone fatbike,” zegt Marco Karman van Splinter.
Maar goed, afgezien van het basismateriaal zijn er niet zo gek veel verschillen met de zwarte, een tikje militair aandoende, elektrische fietsen waarover het laatste jaar steeds meer te doen is. Sterker: de fatbike diende heel direct als voorbeeld voor bedenker Manuel Burger, met wie Karman een bedrijf is begonnen dat de houten vervoermiddelen op de markt brengt.
6000 euro
Goedkoop is de Splinter niet: hij kost 6000 euro. Pubers zijn dan ook niet de doelgroep, zegt Karman. “Alleen al door de prijs verwachten we dat die voor andere modellen zullen kiezen. Wij mikken op een wat hippere, zakelijke doelgroep, mensen bij reclamebureaus bijvoorbeeld. Dertigers die er verantwoord mee omgaan. Hopelijk kan de fatbike door het design een positiever imago krijgen.”
Dat is een ander slag dan de doelgroep waarmee de fatbike nu vooral wordt geassocieerd: jonge tieners die er met meerderen tegelijk op zitten. En ook berijders die gebruikmaken van de eenvoud waarmee fatbikes kunnen worden opgevoerd, waardoor ze regelmatig snelheden bereiken van wel 50 kilometer per uur.
Geen app
Karman realiseert zich dat er veel te doen is rondom de fatbike. “Maar het is niet het voertuig dat de problemen veroorzaakt, het is de bestuurder die erop zit. Wij willen laten zien dat het ook anders kan. Met de motor die erin zit kan je een snelheid bereiken van 25 kilometer per uur. Er ís geen app waarmee je die snelheid kan verhogen.”
Maar vooral: de Splinter oogt anders dus dan de reguliere fatbike. Vriendelijker. Duurzamer ook. Het vakmanschap straalt ervan af. En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters. Karman vindt de fiets vooral mooi. “We verkopen ’m bijvoorbeeld ook bij een meubelwinkel, die ondernemer vond de Splinter er gewoon heel fraai uitzien.”
https://www.parool.nl/nie(...)-doelgroep~bf5b792b/
quote:En misschien is deze fatbike ook een heel klein beetje lullig, omdat ie best veel wegheeft van die houten loopfietsjes voor peuters en kleuters.
Jij hebt radar-ogen?quote:Op maandag 2 september 2024 08:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Degene die ik tegenkom gaan nooit langzamer dan 25 km/u.
Dat is toch ook zo?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:04 schreef Starhopper het volgende:
"Het is gewoon een fiets met dikke wielen"
Jij kunt niet zien of iemand te hard rijdt?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij hebt radar-ogen?
Juist degenen met het minste reactievermogen die pakken zo'n snelle e-bike.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo?
De Nederlandse ziekenhuizen hebben een week lang fietsers geturfd die op de spoedeisende hulp terechtwamen. 96 Fatbikes, 416 e-bikes (uitsluitend 55-plussers) en 712 gewone fietsen.
Geen enkele relativering naar aantallen (dus redelijk zinloze informatie).
Ik zeg alle 55-plussers een helm dragen. En een rijvaardigheidstest afnemen. Want blijkbaar zijn zij de regeltjes een beetje vergeten.
Niet gewoon deze hebben:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.
Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.
Doe er dan een normale bel op.
Maar goed, die fiets was vrijwel zeker opgevoerd, dan kan niet anders.
Oh, en geen patsertje, maar een "brave" zwarte kousen Refo.
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dertigers die er verantwoord mee omgaan.
Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 01:25 schreef Leandra het volgende:
Ik werd dit weekend ingehaald door iemand op een E-bike die op zeker te hard reed (ik reed op een gewone fiets al 20,5 km/u en ze kwam beduidend sneller voorbij).
Maar het vervelendst was eigenlijk wel dat ze geen bel had, maar een of andere toeter die je helemaal niet koppelt aan een voertuig dat op het fietspad rijdt.
Het stel dat voor me fietste had dus ook niet door dat er naar hen getoeterd werd dat ze erlangs wilde.
Je hoort niets aankomen, er wordt getoeterd alsof het op de gewone rijbaan hoort en dan blijkt het op het fietspad te zijn.
Doe er dan een normale bel op.
Maar goed, die fiets was vrijwel zeker opgevoerd, dan kan niet anders.
Oh, en geen patsertje, maar een "brave" zwarte kousen Refo.
"hippe mensen, die bijvoorbeeld bij een reclamebureau werken"quote:Op woensdag 30 oktober 2024 05:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als ik ooit een dertiger op zo'n wanstaltig 6 ruggen kostend ding voorbij zie komen dan ga ik hem nawijzen en uitlachen.
Good old Van Moofjes kun je zo opvoeren dat ze 38 km/u gaan. Dat is vrij hard en Amsterdam is ermee bezaaid. Alleen is het inderdaad de leeftijd van de berijder die het verschil maakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 06:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, er worden meer 'gewone' electrische fietsen opgevoerd dan je zou denken.
Bij de fatbike is eerder de combinatie opvoeren en leeftijd van de kids die er op rijden het probleem.
Al die veertig plussers en ouder die veel te hard fietsen op hun ebike houden zich verder in de meeste gevallen wel aan de regels.
Nietszeggende getallen zonder te weten welk aandeel van die fietsen al dan niet illegaal was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |