Of je gaat in zo'n Ligier rijden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben afhankelijk van de elektrische fiets voor mijn vervoer want ik heb moeite met het behalen van het rijbewijs. Ik ben nou al heel lang bezig. Ik zit dus niet te wachten op een helmplicht voor de normale elektrische fiets. Dan word ik nóg verder beperkt in mijn mobiliteit, je kan immers niet voor alles met helm komen aankakken . Denk aan een sollicitatiegesprek of zo. Je moet vaak ook al de accu eruit halen omdat ze vaak worden gestolen en dan moet je straks ook nog je helm meenemen ? Niet te doen.
Leeftijdsgrens kan wel voor fatbikes maar ook dat is een beperking in de mobiliteit van kinderen op het platteland. Ik denk dat je beter gewoon het hogere aantal doden kunt accepteren.
En uiteraard handhaven op opgevoerde fietsen etc.
Neee tuurlijk niet. De overheid grijpt in. Met net als zoveel andere dingenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt me toch iets waarvoor de berijders zelf en de ouders voor verantwoordelijk zijn.
Nauwelijks sneller dan een ebike , rijbewijs AM noodzakelijk, duur in aanschaf.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Of je gaat in zo'n Ligier rijden.
Als je wordt afgewezen omdat je haar wat warrig zit door een helm,zou ik sowieso een andere werkgever zoeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben afhankelijk van de elektrische fiets voor mijn vervoer want ik heb moeite met het behalen van het rijbewijs. Ik ben nou al heel lang bezig. Ik zit dus niet te wachten op een helmplicht voor de normale elektrische fiets. Dan word ik nóg verder beperkt in mijn mobiliteit, je kan immers niet voor alles met helm komen aankakken . Denk aan een sollicitatiegesprek of zo. Je moet vaak ook al de accu eruit halen omdat ze vaak worden gestolen en dan moet je straks ook nog je helm meenemen ? Niet te doen.
Leeftijdsgrens kan wel voor fatbikes maar ook dat is een beperking in de mobiliteit van kinderen op het platteland. Ik denk dat je beter gewoon het hogere aantal doden kunt accepteren.
En uiteraard handhaven op opgevoerde fietsen etc.
Met mijn ebike ga ik tot 35 km enkele reis. Als ik verder moet ga ik met het ov.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je wordt afgewezen omdat je haar wat warrig zit door een helm,zou ik sowieso een andere werkgever zoeken.
Hoeveel km moet je fietsen?
Dank voor je inhoudelijke, gedetailleerde bijdrage aan dit onderwerp. Huldequote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nog niet eerder zoveel onzin in een post gelezen.
Ik stapte net in de auto toen ik je post las.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dank voor je inhoudelijke, gedetailleerde bijdrage aan dit onderwerp. Hulde
De focus ligt niet op het illegaal opvoeren van die fiets. Een deel van de politiek en de artsen willen een verbod voor de jeugd tot 16 jaar voor alle fatbikes en elektrische fietsen. Dat maakt het handhaven gelijk een stuk makkelijker, want nu moet een handhaver telkens aan kunnen tonen dat zo'n ding illegaal opgevoerd is en er zijn truukjes om zoiets te maskeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nietszeggende getallen zonder te weten welk aandeel van die fietsen al dan niet illegaal was.
Wel lekker politiek stemmingmakend natuurlijk. Maar als het gros van die ongelukken gebeurt met illegale motorvoertuigen (opgevoerde fietsen), dan heeft aanpassen van de regelgeving niet zoveel zin en moet de politiek het zich ernstig aantrekken dat de huidige handhaving in het verkeer niet deugt.
De cijfers per provincie laten ook goed zien dat het vooral een Randstedelijk probleem is.
Je zegt zelf dat je auto rijdt, ga eerst zelf maar eens overal heen op de elektrische fiets (met helm ) dan nemen we je mening verder in overweging.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik stapte net in de auto toen ik je post las.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je vanwege een fietshelm minder kans maakt bij een sollicitatiegesprek. Als je dit van te voren aangeeft en je fatsoeneert je een beetje voor je binnen gaat, is er niks aan de hand. Anders is zoals @:Geschiedkundige zegt geen bedrijf waar je sowieso zou willen werken.
En wat is dan het probleem om naast een accu ook je helm mee naar binnen te nemen? Poeh poeh zeg, je moet 1 extra voorwerp meenemen.
Ik lees vooral onwil van jouw kant in deze.
Leeftijdsbeperking is trouwens een prima plan. En ook op het platteland gebeuren ongelukken.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je auto rijdt, ga eerst zelf maar eens overal heen op de elektrische fiets (met helm ) dan nemen we je mening verder in overweging.
Maar die roep tot dat verbod wordt gedreven door het beeld van onveiligheid wat wordt geschetst voor alle fatbikes. Ik vermoed echter dat dat een heel vertekend beeld is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De focus ligt niet op het illegaal opvoeren van die fiets. Een deel van de politiek en de artsen willen een verbod voor de jeugd tot 16 jaar voor alle fatbikes en elektrische fietsen. Dat maakt het handhaven gelijk een stuk makkelijker, want nu moet een handhaver telkens aan kunnen tonen dat zo'n ding illegaal opgevoerd is en er zijn truukjes om zoiets te maskeren.
Gisteravond 3 van die pubertjes op 1 fatbike, van dat 12/14-jarige spulquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het probleem van de fatbikes zijn vooral de (piep)jonge bestuurders die met hoge snelheden gaan, vaak met 2 op een fiets, en veel te weinig verantwoordelijkheidsgevoel en verkeersinzicht hebben.
Dat is wachten op een ongeluk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteravond 3 van die pubertjes op 1 fatbike, van dat 12/14-jarige spul
Helemaal nu we weer de donkere maanden in gaan. Lekker gladde fietspaden er nog bij.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is wachten op een ongeluk.
"Oh mij gebeurt dat n-"quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helemaal nu we weer de donkere maanden in gaan. Lekker gladde fietspaden er nog bij.
Lijkt me gewoon een prima idee zolang ze lichamelijk niets mankeren. Twee vliegen in 1 klap: minder ongelukken en minder vadsige kinderen. De grootste reden dat ik vroeger niet te dik was is omdat ik enorm veel fietste.quote:“Als je alle elektrische fietsen gaat verbieden voor kinderen onder de 16 jaar, dan maak je het voor veel scholieren onmogelijk om met de elektrische fiets naar school te gaan.”
Mijn hele middelbare school tijd fietsten wij een 13-14 KM heen en 13-14 KM terug naar school. Sneeuw, regen, wind, hitte en kou.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:17 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een prima idee zolang ze lichamelijk niets mankeren. Twee vliegen in 1 klap: minder ongelukken en minder vadsige kinderen. De grootste reden dat ik vroeger niet te dik was is omdat ik enorm veel fietste.
Sterker nog, gewoon AM verplichten voor die dingen. Het zijn gemotoriseerde voertuigen die je niet hoort aankomen en in de praktijk net zo hard gaan als bromfietsen, dus zelfs gevaarlijker.
Dan is je mening niet zo relevantquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
. Ik heb zelf inderdaad geen fiets.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan is je mening niet zo relevant
Hoe wil je dat doen? Mensen verplichten hun ebike in te leveren bij het politiebureau en dan gaan ze daar handmatig een nieuwe begrenzer erop zetten?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom niet alles begrenzen tot max 20km/u? Zodra men harder gaat helm verplichten.
Al die oude velletjes rijden ook verstandiger niet zo snel.
Voor brom en snorfietsen gelden die regels immers ook en die zijn gemaakt voor hogere snelheden.
Ah, als je zelf iets niet hebt is je mening erover niet relevant?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan is je mening niet zo relevant
Je verhaal over op de motor naar een sollicitatiegesprek gaan is niet zo relevant voor dit topic.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je hebt de rest niet eens gelezen. Maar goed, je zoekt alleen maar redenen om je eigen onwil te rechtvaardigen.
Het is erg makkelijk om tegen andere mensen te zeggen dat ze iets wel of niet moeten doen zonder dat dat voor jou zelf geldt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, als je zelf iets niet hebt is je mening erover niet relevant?
Wat een interessant standpunt, die onthouden we, voor het woningmarkttopic.
Daar hoeven we van jou dus geen gedram over koopwoningen meer te lezen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar zie ook volwassenen als kippen zonder kop fietsen. Dan gaat er een basisschool uit waar een fietspad naast ligt en ze minderen geen vaart. Regelmatig schat men dat verkeerd in en komt er soms ineens een kind het fietspad op. Stom natuurlijk, maar dat kun je dus een beetje verwachten bij een basisschool. Minder dan ook gewoon wat vaart zodat je niet vol op de remmen hoef te trappen met of een botsing of een valpartij als gevolg. Dat houdt niet op bij fietsen, want wat je ook bij het zebrapad van de normale weg ernaast zet, er zijn er altijd een paar die denken dat je effe met wat extra gas nog net voor die kinderen het zebrapad over kan zijn met je auto.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het probleem van de fatbikes zijn vooral de (piep)jonge bestuurders die met hoge snelheden gaan, vaak met 2 op een fiets, en veel te weinig verantwoordelijkheidsgevoel en verkeersinzicht hebben.
Ja, jij doet niet anders dus je weet idd hoe makkelijk dat is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is erg makkelijk om tegen andere mensen te zeggen dat ze iets wel of niet moeten doen zonder dat dat voor jou zelf geldt.
Jawel. Want helm. En daar gaat het hier over. Dus wel degelijk relevant.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je verhaal over op de motor naar een sollicitatiegesprek gaan is niet zo relevant voor dit topic.
Neuh, gewoon fatbike in beslag nemen bij overtreding, plus hoge boete. Ouders mogen die betalen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Mensen verplichten hun ebike in te leveren bij het politiebureau en dan gaan ze daar handmatig een nieuwe begrenzer erop zetten?
Heb je daar ook een voorbeeld van of laat je het hierbij, Leandra?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, jij doet niet anders dus je weet idd hoe makkelijk dat is.
Is het mogelijk een helm te dragen? Jaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jawel. Want helm. En daar gaat het hier over. Dus wel degelijk relevant.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je daar ook een voorbeeld van of laat je het hierbij, Leandra?
Er is nu al geen capaciteit op handhaving tegen het opvoeren van fatbikes die veel harder gaan dan 25 km/u, dan moet de politie van jou gaan handhaven op 20 km/u terwijl vrijwel alle huidige elektrische fietsen en fatbikes nu begrensd zijn op 25 km/u dus dan moet iedereen die reeds een elektrische fiets of fatbike heeft en die nu gewoon legaal is, continu erop letten dat ze niet te hard trappen want op zo'n ding ga je al heel snel richting die begrenzersnelheid van 25 km/u.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neuh, gewoon fatbike in beslag nemen bij overtreding, plus hoge boete. Ouders mogen die betalen.
Ja, dat vinden ze op de IC ook, helemaal doorgeslagen veiligheidsgedoe. Meteen ook weer de gordel afschaffen, want als je met 90km per uur door een raam wil vliegen is dat jouw keuze.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dit ivm het doorgeslagen veiligheidsgedoe.
Jup je bent er zo eentje.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat vinden ze op de IC ook, helemaal doorgeslagen veiligheidsgedoe. Meteen ook weer de gordel afschaffen, want als je met 90km per uur door een raam wil vliegen is dat jouw keuze.
Ja dat is een fijne instelling. Daarmee kun je heel goed beleid maken en de zorgkosten proberen lager te houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jup je bent er zo eentje.
Ik zal je wat vertellen: dood ga je toch wel. Ook als je een helm draagt op je op 20 km/u begrensde elektrische fiets.
De zorgkosten laag houden doe je door fietsen te stimuleren, niet door mensen de auto in te jagen dmv een helmplicht. Die worden dan allemaal morbide obees en krijgen suikerziekte etc.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat is een fijne instelling. Daarmee kun je heel goed beleid maken en de zorgkosten proberen lager te houden.
Maar een helm op is doorgeslagen veiligheidsgedoe...quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Als je de veiligheid wil verbeteren in het verkeer heb ik een beter idee:
De meeste ongelukken worden veroorzaakt door mannen tussen de 18 en 25 jaar die in een auto rijden. Dus het rijbewijs voor mannen pas toestaan als ze ouder dan 25 zijn.
Mijn suggestie vind je dus wél doorgeslagen, maar een helm niet?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar een helm op is doorgeslagen veiligheidsgedoe...
Ik zie het ook al voor me, Jayjay (12 jaar) wil geen helm op en daarom pakt ie de auto naar school.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De zorgkosten laag houden doe je door fietsen te stimuleren, niet door mensen de auto in te jagen dmv een helmplicht. Die worden dan allemaal morbide obees en krijgen suikerziekte etc.
Elektrische fiets is nog altijd gezonder dan de auto, brommer of motor.
Ho ho, van mij part doen ze het allebei, jij stelde immers dat een helm al doorgeslagen was, niet ik. Maar vermakelijk is het wel dat je zo tekeer gaat in een topic over fatbikes.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn suggestie vind je dus wél doorgeslagen, maar een helm niet?
Oh ok, nou dan ben je in ieder geval wél consequent met je doorgeslagen veiligheidsideeën. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ho ho, van mij part doen ze het allebei, jij stelde immers dat een helm al doorgeslagen was, niet ik. Maar vermakelijk is het wel dat je zo tekeer gaat in een topic over fatbikes.
Helmpie op is ook gewoon een optie.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Mensen verplichten hun ebike in te leveren bij het politiebureau en dan gaan ze daar handmatig een nieuwe begrenzer erop zetten?
Gaat ook wel gebeuren hoor. Ook op de normale fiets.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Helmpie op is ook gewoon een optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |