Goed zo jongenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Nog maar weer en duimpje voor Muiden e.o…
Ai, ik ben te principieel kennelijk, ik had hem in het vorige deel al gelijkt en ik ga niet eenzelfde post nogmaals liken natuurlijkquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Nog maar weer een duimpje voor Muiden e.o…
Typische soldaten wel, zo kun je natuurlijk ook vredig de vijand afschrikkenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 158
Het tussen 1879 en 1895 gebouwde Forteiland Pampus (205 x 164 meter groot) doemt op in de verte. Het was bedoeld om Amsterdam te verdedigen tegen aanvallen vanuit de Zuiderzee. In 1932 ging de Afsluitdijk dicht, en in 1933 het fort dus ook. Het is nooit in gebruik geweest voor enige krijshandelingen, al waren er wel tijdenlang 200 soldaten op gelegerd. Het eiland is ook niet aangesloten op gas, waterleiding, stroom of riolering, aangezien het zelfstandig moest kunnen functioneren in geval van oorlog. Energie wordt momenteel uit 2 windmolens en wat zonnepanelen gehaald, water maken ze zelf vanuit het IJmeer.
[ afbeelding ]
Mat'64. Tweebaks.quote:
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er bijna gefotosoept uit maar dit heb ik echt met mijn eigen vingers in de vuiligheid gekrast
Ermmmquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,
die is nu geld waard
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,
die is nu geld waard
Nee moesten toen overstappen in Lichtenberg of zo gelof ik. HBF kwam later pas.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
2004, toen was Berlin Ostbahnhof ook nog Hbf zeker? Reed er toen geen rechtstreekse nachttrein vanuit NL naar Warsawa?
Aha, vanaf 2010 treinde ik dus regelmatig naar Ede-Wageningen en heb in Arnhem wel es de CNL's en EN's gezien. Dan hebben die ook niet heel lang gereden want 2014 was volgens mij het laatste jaar.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee moesten toen overstappen in Lichtenberg of zo gelof ik. HBF kwam later pas.
Komt er ook nog eentje van, binnenkortquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, vanaf 2010 treinde ik dus regelmatig naar Ede-Wageningen
Kan ook net zo goed Gesundbrunnen geweest zijn.quote:Lichtenberg, zou kunnen hoor, heb ooit es gelezen op Wikipedia dat een bepaald Berlijns station jarenlang begin en eindpunt was van veel nachttreinen of internationale treinen. Weet zo niet meer welke dat was.
Geen Berlin Ost?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komt er ook nog eentje van, binnenkort
[..]
Kan ook net zo goed Gesundbrunnen geweest zijn.
Prachtig! Wat een avontuur was dat!quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 159
Bestemming
Midden-Nederland
Datum / data
15 januari 2011
Beweegreden
De allereerste PTA Treinentopic NieuwjaarsrondeVoor wie het allemaal nog eens na wil lezen, dit is de bron van alles
![]()
Gezelschap
@:Peter, @:Dennistd, @:peterselieman, @:Lemjur, @:KapiteinT, @:Socios
Ze wisten zelfs al welk rijtuig bij welke
Vanuit Hengelo namen we de Pimpel-Express, die toen al 5 jaar zo heette, naar Schiphol.
[ afbeelding ]
Onderweg kwamen we nog langs Deventer, waar mijn huidige woonstede nog ernstig in aanbouw was. En waar het water in de IJssel hoog stond.
[ afbeelding ]
En aan het eind van de dag ging ieder weer zijns weegsZo simpel was het toen
![]()
[ afbeelding ]
Water genoeg voor ze.quote:Tijdens de wat langere overstap in Haltern (23 minuten planmatig) bestaat de mogelijkheid om wat foto’s te maken van het beeldhouwwerk “De Duikers” op het Bahnhofsvorplatz. Dit kunstwerk is in 2005 door de in Parijs wonende kunstenaar Peter Bracht gemaakt en is een geschenk van Herr Doktor Rolf-Dieter Beythien aan de burgers van Haltern.
We kozen toen voor de Mac en dat was maar goed ook, want was de Burgerking toen niet afgefikt?quote:Op zondag 8 september 2024 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 161
Bestemming
Stukje Ruhrgebiet.
Datum / data
Zondag 22 januari 2012
Beweegreden
De tweede PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde.
Gezelschap
@:Greavy, @:James1988, @:Peter, @:Peterselieman, @:RubenK, @:Scarlet_Dragonfly, @:Dennistd
Vervoer
Treinen, treinen en nogeens treinen.
Foto's!
Uiteindelijk waren we rond etenstijd in Rheine, waar de luiheid bepaalde waar we gingen eten![]()
[ afbeelding ]
Het was weer een leuke dag
Was net een maand ervoor gebeurd voor zover ik terug kan vindenquote:Op zondag 8 september 2024 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar was wel wat mee geloof ik ja. Of dat die een paar maanden later affikte zoiets.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die 200 soldaten hebben natuurlijk ook weleens ergens zin in
Ja die is weg volgens Google Street View. In 2019 ook alquote:
Oh, zondequote:Op dinsdag 10 september 2024 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die is weg volgens Google Street View. In 2019 ook al
Wij vermaken ons altijd welquote:
Vergeet de Rummikub niet.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij vermaken ons altijd welMeestal maak ik een woordzoeker, zijn er wat sudoku's (elk jaar dezelfde want wat geeft het
) en er zijn ook al kleurplaten, bouwplaten en zelfs een seinbeeldenbingo geweest. Het houdt je van de straat en op de rails zeg maar
Ik vond m'n Riga woordzoeker erg leukquote:Op vrijdag 13 september 2024 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij vermaken ons altijd welMeestal maak ik een woordzoeker, zijn er wat sudoku's (elk jaar dezelfde want wat geeft het
) en er zijn ook al kleurplaten, bouwplaten en zelfs een seinbeeldenbingo geweest. Het houdt je van de straat en op de rails zeg maar
Dat was nog maar een kleintje, want A6 boekje. Voor het PTA-rondje zijn de boekjes A5, dan heb je veel meer ruimte.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vond m'n Riga woordzoeker erg leuk![]()
Staat je goed wel die 'hoed' of wat is het?quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in geweest: Castle Keep, aan de andere kant van het spoor. Hihi haha.
23.jpg
Eigenlijk moeten we jouw halve deelname gewoon schrappen uit het historisch klassement.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Geen last gehad van die blokkeerders
Tegen de tijd dat jullie nog niet eens weer op pad waren zat ik volgens mij al in Utrecht
Je doet maarquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we jouw halve deelname gewoon schrappen uit het historisch klassement.
ja hordes die dat zo doen iddquote:Op donderdag 19 september 2024 14:00 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Leuke snacks! Bremen lijkt me wel een leuke stad.
Newcastle ook een keertje geweest, ook met DFDS, lang weekend. Stadje, stappen, voetbalwedstrijd, en daarna weer met de boot terug.
Bremen ís leukquote:Op donderdag 19 september 2024 14:00 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Leuke snacks! Bremen lijkt me wel een leuke stad.
Newcastle ook een keertje geweest, ook met DFDS, lang weekend. Stadje, stappen, voetbalwedstrijd, en daarna weer met de boot terug.
Awwwquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:32 schreef yvonne het volgende:
GeweldigEn bedankt voor je kaart. Hvj
Je kiest er ook wel DE stad uitquote:Op vrijdag 27 september 2024 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar kwamen we speciaal kijken naar de collectie stadsmaquettes in de kelder, die ik eerder dit jaar bij de PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde ontdekt had (Travelsnack #151). Was nog steeds even gaaf. Hier Maastricht (de enige Nederlandse stad die erbij zit).
Had je wel gewoon kunnen doen, maar dan moet je op de koop toenemen dat ze je wekken met de defibrilator op je borst geplakt.quote:Dit bord hangt op Den Haag Centraal. Je mag niet slapen. Wel kut want ik was best wel aan mijn bedje toe en toen moest ik dus nog 140 km. Maar goed.
Neuh. Kwam zo ook wel hard genoeg van m'n geld afquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:46 schreef Blues het volgende:
Leuk! Niet bij zoonF in HC even een gokje gedaan? 🎰🎲
Heb ook niet het idee dat daar ooit iemand die twee komt combineren. Je komt OF eten, OF je smijt je zooi in de molen en komt het twee uur later weer ophalen. Niet zo van "Oh hee ja de sokken kunnen wel bij die handdoeken van oma, dan doen we nu even een bagel met roomkaas en zalm en een soepje, en dan drogen we de boel nog even op 90 graden kort programma."quote:
Inderdaadquote:Op maandag 11 november 2024 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ook niet het idee dat daar ooit iemand die twee komt combineren. Je komt OF eten, OF je smijt je zooi in de molen en komt het twee uur later weeer ophalen. Niet zo van "Oh hee ja de zokken kunnen wel bij die handdoeken van oma, dan doen we nu even een bagel met roomkaas en zalm en een soepje, en dan drogen we de boel nog even op 90 graden kort programma."
Ja moet je doen. Wisten we toen nog niet omdat het de eerste tent was waar we binnen liepen, maar je kunt daar lekker eten voor niet overdreven veel geld. uitstekend degusteren aan democratische tarieven.quote:Op maandag 11 november 2024 20:11 schreef Flory- het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Moet er toch ook maar eens binnen kijken.
Dat maken wij wel uit jaquote:Op maandag 11 november 2024 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 170
Gezelschap
Kennen jullie toch niet![]()
Waar zijn de cuberdons?quote:Op maandag 11 november 2024 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 170
Bestemming
Gent, België
Datum / data
Zaterdag 9 en zondag 10 november 2024
Gezelschap
Kennen jullie toch niet![]()
Kosten
Nou godver echt he. Gent is een DURE stad. Hotelletje 1 pk 163 euro, zonder ontbijt want dat was nog 25 euro extra. Pizzaatje biertje toetje 36 euro. Bak koffie uit een thermoskan, nog zonder schoteltje: ¤ 3,40. Maar ja, je gaat niet op vakantie om over geld te zeiken.
Aanraders
Het is een hele mooie stad en er is veel te zien. De humoristische audiotour in het Gravensteen is echt wel een aanrader.
Afraders
Het weer! Er was ons 4 uur zon beloofd. HO MAAR![]()
Foto's!
We logeerden in een voormalig klooster, waar deze vrome plaat aan de muur hing.
[ afbeelding ]
Die bij nader inzien samengesteld was uit duizenden kleine fotootjes.
[ afbeelding ]
Buiten nog meer vroomheid onder een beetje in elkaar knetterend afdakje.
[ afbeelding ]
Eerste blik over het water. Dit is de Leie geloof ik.
[ afbeelding ]
Lunchen deden we in de Wasbar. Dat is dus een eetcafeetje annex wasserette. Dat kan daar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooooie oude gebouwen. Echt heel veel ook. Er zijn meer dan 9800 historische gebouwen in eoa register opgenomen daar. Da's veel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klokke Roeland. Just because. Nou ja, strikt genomen dus een deel van wat er van overgebleven is.
[ afbeelding ]
Onder het Belfort proefde ik wat plaatselijk brouwsel, de Artevelde Leute. Kon ook mee naar huis![]()
[ afbeelding ]
Na het eten liepen we door het donker weer naar het hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier de kerk, in het hotel. Ofjah, in het klooster dat nu hotel heet. Zat ook een bar in dus ik was ernstig gedesoriënteerd, dat snap je.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenige ruimtes verderop was een barretje ingericht. Er was van alles, maar de bemanning wat ermm. On call, zullen we maar zeggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zondag wilden we nog het Gravensteen bezoeken, een gigantisch kasteel uit 1180, gewoon midden in de stad![]()
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf het dak van het Gravensteen op vlnr de Sint-Baafskathedraal, het Belfort, de Sint-Niklaaskerk en het voormalige postkantoor, tegenwoordig een hip winkelcentrum.
[ afbeelding ]
Uitzicht op de binnenstad vanaf het Gravensteen.
[ afbeelding ]
Daarna deden we nog een boottochtje over de Leie en de Lieve in de steeds harder gietende regen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk waren we de enigen die dat vijftalige opschrift begrepen haddenNou ja, toch een beetje image building gedaan. En dat was hem weer
![]()
[ afbeelding ]
Hebben we het over gehad en toen rende Cat weg.quote:
Werk in het Duits nog beter inderdaad: Waschbärquote:Op maandag 11 november 2024 20:33 schreef kwiwi het volgende:
Een wasbar die een bar heeft in plaats van een eetgedeelte kan zichzelf de Wasbeer noemenIk zit hier helemaal trots te zijn op m'n geniale idee
LEUGENSquote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben we het over gehad en toen rende Cat weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je gaat wel van het ene naar het andere uiterste, vriendquote:
Vraag er dan niet omquote:Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je gaat wel van het ene naar het andere uiterste, vriend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jammer, mijn vriendin is er ook geen fan van.quote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een cultuurbarbaar is dat zeg!quote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk weerquote:Op donderdag 28 november 2024 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteindelijk aangekomen bij de brouwerij van De Koninck. Daar kun je een leuke self-guided tour doenaanrader.
Jazekerquote:
Automaat geen schop gegeven in de hoop op meer?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JazekerJe krijgt een muntje mee bij de ingang, die kun je aan de zijkant van dat witte busje in een automaat duwen en dan kun je zelf een Triple d'Anvers tappen. Kleintje
quote:Op donderdag 28 november 2024 19:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Automaat geen schop gegeven in de hoop op meer?
Ja eigenlijk welquote:Op donderdag 28 november 2024 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leest als een solo snack, heb je je collega’s vakkundig vermeden?![]()
Jaquote:Benieuwd naar de volgende snack![]()
Nee. Maar het was wel beter zoquote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef Blues het volgende:
Talmt niet!![]()
Toffe snack.
De reden waarvoor je meeging heb je dus niet gezien
Heb in België alleen nog maar puntzakfriet gegeten, waarbij je je eerst door een dikke klodder mayo heen moet worstelen om bij de friet te komenquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat een on-Vlaamse frietenEcht, elke keer dat ik patat heb gegeten in België was het een klomp zacht gefrituurde aardappel die de vorm van het bakje had aangenomen en bij omkeren als rechthoek op je bord bleef staan.
maar verderBelgië
en een leuke snack!
Denk je dat er een taxi te krijgen was? IK heb het niet eens geprobeerdquote:
Haha oke, dat had ik dan ff onderschat.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat er een taxi te krijgen was? IK heb het niet eens geprobeerd
Dicht. Seizoen. En ik denk dat ze sowieso geen stukjes toerist naast de zeiknatte baan willen oprapenquote:
Het was een grapje omdat Fles en ik daar al eens gerodeld hebben.quote:Op zondag 8 december 2024 14:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dicht. Seizoen. En ik denk dat ze sowieso geen stukjes toerist naast de zeiknatte baan willen oprapen
Ik ben er weleens in de zomer geweest: tot de middag moeten wachten tot het droog was en we achter dedweilrodel
naar beneden konden rausen.
Verder goed verhaal, was tof!
Ook een hotel op bus-afstand ipv dure taxiritjes afstand van de stad was een mooie verbetering.
Hotel was écht fijnAardig personeel, prrrima ontbijt, nette kamers.
Zwembad moest ik deze snack links laten liggen helaas.
Lindt![]()
![]()
![]()
Aachener kerstmarktMede door de Reibekuchen maar ook de laarsjes Gluhwein waren niet te versmaden
![]()
Kerstmarkt in Fluweelengrot![]()
Zeker geholpen door onze reisplanning. NOOOOOOIT meer in het weekend.
Nee dat was buiten. En het regende. En het gaat veel te hard want ik ben een mietjequote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het was een grapje omdat Fles en ik daar al eens gerodeld hebben.
We hebben nog gezwaaidquote:Op zondag 8 december 2024 14:50 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk weer
Maar, het komt wel heel dichtbij zo
Ik denk dat dat een plantje moest voorstellenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:02 schreef Blues het volgende:
Sfeervol hotel
Wat is dat groene sponsje in het glas bij je ontbijt?
Toch ff lekker eruit gesnackt zo
Leuk weerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestemming
Steinfurt-Borghorst, Duitsland
Dat vind ik potverdriedubbeltjes wel duur hoor, voor die kamer, en dan in een hotel zonder restaurant.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Kosten
Hotel: 4 nachten in een DeLuxe Junior Suite 536 Euro.
Ja was maar 25 euro per nacht duurder dan een gewone 1pk van 1/3 de oppervlakte. Dusjah.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vind ik potverdriedubbeltjes wel duur hoor, voor die kamer, en dan in een hotel zonder restaurant.
Maar voor de lezertjes een lekkere snack
Het eten en drinken komt per trein naar je tafel. (Mits je medium bestelde steak niet well done arriveert en ze dus een nalevering moeten doenquote:Op dinsdag 15 april 2025 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gewoon stroom krijgen van een waterrad
Wat is er zo treinig aan het treinjesrestaurant?
Dat alles daar met de trein gebracht wordtquote:Op dinsdag 15 april 2025 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gewoon stroom krijgen van een waterrad
Wat is er zo treinig aan het treinjesrestaurant?
Ja het kan vast ook wel voor 350 all-in als je wat goedkopere overnachtingen uitzoekt. Die zijn er heus welquote:Op dinsdag 15 april 2025 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn om mee te gaan en wat schrikken betreft de ¤500-700.
De heenreis was ¤65 en de terugreis ¤120, het stukje Plzen-Praag was ¤12. Alles eerste klas en inclusief gereserveerde zitplaatsen waar mogelijk.
Met wat lokale OV kaartjes kom je qua reizen dus op een goede ¤200
De rest kun je net zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt
Weiden is datquote:Op dinsdag 15 april 2025 19:53 schreef Adrie072 het volgende:
Mooi verslag weer, "meiden op 47,2 km🙄", altijd leuk dit!
De Pils-Doktor in het mooie München kan je ook terecht!quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:10 schreef Blues het volgende:
Vroegah had je in Utreg de railroadbar. Kwamen ook je drankjes per trein.
Goeie gezellige snack
quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Pils-Doktor in het mooie München kan je ook terecht!
Die olijk kijkende hoofden…( en permanentje ) 😂quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:30 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik heb de bar even opgezocht.
Sorry voor de offtopic guys.
[ afbeelding ]
Hoogpolige vloerbedekking en oude sigarettenrook.quote:
Leuk verslag van een leuke reis weerquote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 175
Bestemming
Faeröer-eilanden
Datum / data
Zaterdag 10 t/m zondag 18 mei 2025
Oh waarvan precies dan?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:11 schreef AnneX het volgende:
Wat een heerlijke snack, Fles.
Leuk om te lezen en te grinniken om je beschrijving. 😉
Dit is eigenlijk het mooistequote:
Ja kloptquote:
Ja je gaat het daar geweldig vindenquote:Fossen, groene huisjes, eilanden, ruimte, rabarbersap![]()
Kan. Misschien zou ik een volgende keer ook wel gaan vliegen. Ik vond die boot geweldig maar ik vind boten altijd geweldig. En dat Hirtshals is gewoon een lelijk eind weg. Dus ja als je dan gaat vliegen... Zou er iig niet naar uit kijken om Deventer - Hirtshals met de trein te doen.quote:Toch maar eens heen vliegen want die kronkelweggetjes kan ik wel maar dat zwembad is een hell no
Nee was gewoon medium / rare gebakken en een beetje voorgesneden. Maar inderdaad als je dan zoiets serveert, vraag me dan minstens hoe ik hem wil. Ook niet. Schorseneer wel geschild hoor. Geen idee wat dat bruine poeder was alleen.quote:Eten op de boot was ook dikke prima, zag ik. Alleen dat schorseneer/steak gerecht… schorseneer niet geschild, steak rauw(Zal vast gedroogd zijn oid).
Niet op gelet. Was vooral met de zon bezig. En het was koud en winderig.quote:Zag je ook de vuurtoren bij Lindesness? Daar heb ik nog na openingstijd een keer rondgezworven
Dat zwembad natuurlijkquote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh waarvan precies dan?Het is niet alsof ik probeer leuk te doen eigenlijk
quote:
quote:
quote:
quote:
Vinden jullie leuk he?quote:
Ik vind het vooral stoer en moedig. Ik denk dat ik huilend en hyperventilerend in een hoekje zou zitten.quote:
Ja dat hoor ik van veel meer mensen @Kaatje1 @vlindertje89quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stoer en moedig. Ik denk dat ik huilend en hyperventilerend in een hoekje zou zitten.
En dat vind ik dan weer ontzettend fijn voor jouquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
En while ik dat ontzettend klote vind voor jullieheb ik daar zelf totaal geen last van.
Is ook wel hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer ontzettend fijn voor jou
Ik zou die boot al niet opgegaan zijn op de heenweg. Laat staan op de terugweg. Ik was wel daar blijven wonen. Of ik had gewacht tot een zee zo glad als een spiegel. Of ik had een helikopter gehuurd; whatever, maar never nooit dat ik op die schuit had gaan zitten.quote:
Dat ja @Dr_Flash, ik gun het iedereen om dat niet te doenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer ontzettend fijn voor jou
Het is op zich ook een stomvervelend lang eind. Ik heb echt geen seconde gedacht aan taxi bellen of zo, ik had wel zin in die 2,5 km lopenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ja @:Dr_Flash, ik gun het iedereen om dat niet te doen(en
voor @:Queller)
Ik lees nu deze pas. Ja, same. Min de helikopter. Als ik überhaupt al tot het punt van boeken was gekomenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zou die boot al niet opgegaan zijn op de heenweg. Laat staan op de terugweg. Ik was wel daar blijven wonen. Of ik had gewacht tot een zee zo glad als een spiegel. Of ik had een helikopter gehuurd; whatever, maar never nooit dat ik op die schuit had gaan zitten.
Kortom: ik had op de kade al zitten huilen
En jij ookquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vinden jullie leuk he?![]()
@Cat-astrophe noteer ditquote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:22 schreef Barreltje het volgende:
Mooie travel snack Flessie! Je doet de FO eer aan![]()
Je kan overigens vrij goed vanaf Amsterdam naar cph vliegen en dan met een 45 min tussenstop weer naar FO.
Zorg dat je op de heenweg bij het raam zit, want mooie plaatjes
ja zie de edit mbt de bootquote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@:cat-astrophe noteer dit
Ik pak lekker weer de boot volgende keer
Noteertquote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bootboksquote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Faroer is niet extreem duur hoor, IJsland vond ik duurder. Buiten het hoogseizoen gaan helpt ook en ik zou ook geen tours boeken als je zelf een rijbewijs hebt. Rijden is heel makkelijk daar en dan zie je toch op je eigen gemak en tempo alle mooie plekken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:59 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dank voor al je tips Fles!Zal wel een keer goed komen, ooit een keertje.
![]()
En dat het duur is, dat had ik wel verwacht, want al een aantal keer in Scandinavië geweest. Kwestie van instelling, maja het is het wel een keertje waard imo...
Hier even een eerste blik uit de verte.quote:De Zwevende Kei van kunstenaar Bas Maters uit het jaar 2000 is een intrigerende beeld. Het lijkt een imposante steen te zijn die moeiteloos in de lucht zweeft. Dit is niet alleen een staaltje technische vakmanschap, maar ook een werk dat uitnodigt tot reflectie en verwondering.
Leuk weerquote:Op zondag 15 juni 2025 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Teruggekomen op het station poseerde ik nog even bij een houten stoomtrein
12.jpg
Heerlijke snack naar mijn hart. Niet veel birdies gezien?quote:Op maandag 14 juli 2025 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 177
Bestemming
Oostvaardersplassen, Flevoland
Datum / data
Zaterdag 12 juli 2025
Gezelschap
Collegaatje bekend van Travelsnack 147.
Foto's!
Allereerst het uitzicht vanuit Vogelkijkscherm "De Blauwborst"
[ afbeelding ]
Le me in Le Nature
[ afbeelding ]
Een witte schermbloemige vol met vliegbeestjes.
[ afbeelding ]
Een duif (duivin) die wel heel schuw op de rand van de brug bleef zitten toen we langs liepen![]()
[ afbeelding ]
We kwamen op weg naar uitkijktoren "De Roerdomp" een trekpont tegen waar we ook een klein stukje mee hebben geprobeerd te varen. Was pittig dus we zijn hierna weer terug naar de kant gegaan![]()
[ afbeelding ]
Even verderop stonden er wat konikpaarden in de weg. Heel behoedzaam mochten we er omheen lopen.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk bereikten we de uitkijktoren "De Roerdomp".
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de toren op de route die we erheen gelopen hadden. Rechts het bosje met de paardjes, in de verte de trekpont.
[ afbeelding ]
Daarna liepen we via een stuk hoog gras naar de volgende uitkijktoren, "De Zeearend".
[ afbeelding ]
Welkom bij observatiehut "De Zeearend". Alle ramen dicht en op slot dus het was nogal bloedheet binnen.
[ afbeelding ]
Op de terugweg nog een nestje van eoa zwemvogelbeest.
[ afbeelding ]
En na een mooie wandeling van 7,13 km was het tijd om de spiesjes op de grill te leggen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Tot gauw weer allen
Jawel, lepelaars, en een doif. En stukjes kip op de grillquote:Op maandag 14 juli 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
Heerlijke snack naar mijn hart. Niet veel birdies gezien?
Geen idee, was een random hoedje van een toeristenwinkeltje op Tenerifequote:En je hoedje, is dat een la linea afbeelding ?
Ja zie Travelsnack #140quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi hoor
Uiteraard zijn we iets verderop in Lindau al eens geweest (met overstap in Friedrichshafen)
Nee en ook nergens bij toevalquote:Op woensdag 23 juli 2025 07:02 schreef MadMaster het volgende:
Toffe snack, mooie locatie.
Twee jaar geleden zijn we daar de hitte ontvlucht.
Maar geen foto van de daar in de buurt altijd rondvliegende blimp…?
Ditquote:Op maandag 28 juli 2025 18:12 schreef AnneX het volgende:
Veel geleerd dus.
* noteert Harderwijk vanwege Marius.
Het is sliptong. Kleine(re) tongen die door de mazen van het net slippen.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:24 schreef flipsen het volgende:
Leuke snackover een acquaduct lijkt me erg grappig om eens te doen. Enne, is het nou sliptong of slibtong
Is de enige levende kunstenaar met een eigen museum in Nederland.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:37 schreef MadMaster het volgende:
Die Marius is populair, in Ootmarsum zijn we z'n werk ook al tegengekomen bij een permamente expositie…
Maar hoe belanden ze dan op je bord??quote:Op maandag 28 juli 2025 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is sliptong. Kleine(re) tongen die door de mazen van het net slippen.
Zelf opgedoken natuurlijkquote:Op maandag 28 juli 2025 19:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar hoe belanden ze dan op je bord??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |