Had je wel gewoon kunnen doen, maar dan moet je op de koop toenemen dat ze je wekken met de defibrilator op je borst geplakt.quote:Dit bord hangt op Den Haag Centraal. Je mag niet slapen. Wel kut want ik was best wel aan mijn bedje toe en toen moest ik dus nog 140 km. Maar goed.
Neuh. Kwam zo ook wel hard genoeg van m'n geld afquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:46 schreef Blues het volgende:
Leuk! Niet bij zoonF in HC even een gokje gedaan? 🎰🎲
Heb ook niet het idee dat daar ooit iemand die twee komt combineren. Je komt OF eten, OF je smijt je zooi in de molen en komt het twee uur later weer ophalen. Niet zo van "Oh hee ja de sokken kunnen wel bij die handdoeken van oma, dan doen we nu even een bagel met roomkaas en zalm en een soepje, en dan drogen we de boel nog even op 90 graden kort programma."quote:
Inderdaadquote:Op maandag 11 november 2024 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ook niet het idee dat daar ooit iemand die twee komt combineren. Je komt OF eten, OF je smijt je zooi in de molen en komt het twee uur later weeer ophalen. Niet zo van "Oh hee ja de zokken kunnen wel bij die handdoeken van oma, dan doen we nu even een bagel met roomkaas en zalm en een soepje, en dan drogen we de boel nog even op 90 graden kort programma."
Ja moet je doen. Wisten we toen nog niet omdat het de eerste tent was waar we binnen liepen, maar je kunt daar lekker eten voor niet overdreven veel geld. uitstekend degusteren aan democratische tarieven.quote:Op maandag 11 november 2024 20:11 schreef Flory- het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Moet er toch ook maar eens binnen kijken.
Dat maken wij wel uit jaquote:Op maandag 11 november 2024 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 170
Gezelschap
Kennen jullie toch niet![]()
Waar zijn de cuberdons?quote:Op maandag 11 november 2024 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 170
Bestemming
Gent, België
Datum / data
Zaterdag 9 en zondag 10 november 2024
Gezelschap
Kennen jullie toch niet![]()
Kosten
Nou godver echt he. Gent is een DURE stad. Hotelletje 1 pk 163 euro, zonder ontbijt want dat was nog 25 euro extra. Pizzaatje biertje toetje 36 euro. Bak koffie uit een thermoskan, nog zonder schoteltje: ¤ 3,40. Maar ja, je gaat niet op vakantie om over geld te zeiken.
Aanraders
Het is een hele mooie stad en er is veel te zien. De humoristische audiotour in het Gravensteen is echt wel een aanrader.
Afraders
Het weer! Er was ons 4 uur zon beloofd. HO MAAR![]()
Foto's!
We logeerden in een voormalig klooster, waar deze vrome plaat aan de muur hing.
[ afbeelding ]
Die bij nader inzien samengesteld was uit duizenden kleine fotootjes.
[ afbeelding ]
Buiten nog meer vroomheid onder een beetje in elkaar knetterend afdakje.
[ afbeelding ]
Eerste blik over het water. Dit is de Leie geloof ik.
[ afbeelding ]
Lunchen deden we in de Wasbar. Dat is dus een eetcafeetje annex wasserette. Dat kan daar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooooie oude gebouwen. Echt heel veel ook. Er zijn meer dan 9800 historische gebouwen in eoa register opgenomen daar. Da's veel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klokke Roeland. Just because. Nou ja, strikt genomen dus een deel van wat er van overgebleven is.
[ afbeelding ]
Onder het Belfort proefde ik wat plaatselijk brouwsel, de Artevelde Leute. Kon ook mee naar huis![]()
[ afbeelding ]
Na het eten liepen we door het donker weer naar het hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier de kerk, in het hotel. Ofjah, in het klooster dat nu hotel heet. Zat ook een bar in dus ik was ernstig gedesoriënteerd, dat snap je.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenige ruimtes verderop was een barretje ingericht. Er was van alles, maar de bemanning wat ermm. On call, zullen we maar zeggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zondag wilden we nog het Gravensteen bezoeken, een gigantisch kasteel uit 1180, gewoon midden in de stad![]()
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf het dak van het Gravensteen op vlnr de Sint-Baafskathedraal, het Belfort, de Sint-Niklaaskerk en het voormalige postkantoor, tegenwoordig een hip winkelcentrum.
[ afbeelding ]
Uitzicht op de binnenstad vanaf het Gravensteen.
[ afbeelding ]
Daarna deden we nog een boottochtje over de Leie en de Lieve in de steeds harder gietende regen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk waren we de enigen die dat vijftalige opschrift begrepen haddenNou ja, toch een beetje image building gedaan. En dat was hem weer
![]()
[ afbeelding ]
Hebben we het over gehad en toen rende Cat weg.quote:
Werk in het Duits nog beter inderdaad: Waschbärquote:Op maandag 11 november 2024 20:33 schreef kwiwi het volgende:
Een wasbar die een bar heeft in plaats van een eetgedeelte kan zichzelf de Wasbeer noemenIk zit hier helemaal trots te zijn op m'n geniale idee
LEUGENSquote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben we het over gehad en toen rende Cat weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je gaat wel van het ene naar het andere uiterste, vriendquote:
Vraag er dan niet omquote:Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je gaat wel van het ene naar het andere uiterste, vriend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jammer, mijn vriendin is er ook geen fan van.quote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een cultuurbarbaar is dat zeg!quote:Op maandag 11 november 2024 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk weerquote:Op donderdag 28 november 2024 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteindelijk aangekomen bij de brouwerij van De Koninck. Daar kun je een leuke self-guided tour doenaanrader.
Jazekerquote:
Automaat geen schop gegeven in de hoop op meer?quote:Op donderdag 28 november 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JazekerJe krijgt een muntje mee bij de ingang, die kun je aan de zijkant van dat witte busje in een automaat duwen en dan kun je zelf een Triple d'Anvers tappen. Kleintje
quote:Op donderdag 28 november 2024 19:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Automaat geen schop gegeven in de hoop op meer?
Ja eigenlijk welquote:Op donderdag 28 november 2024 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leest als een solo snack, heb je je collega’s vakkundig vermeden?![]()
Jaquote:Benieuwd naar de volgende snack![]()
Nee. Maar het was wel beter zoquote:Op donderdag 28 november 2024 22:44 schreef Blues het volgende:
Talmt niet!![]()
Toffe snack.
De reden waarvoor je meeging heb je dus niet gezien
Heb in België alleen nog maar puntzakfriet gegeten, waarbij je je eerst door een dikke klodder mayo heen moet worstelen om bij de friet te komenquote:Op vrijdag 29 november 2024 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Wat een on-Vlaamse frietenEcht, elke keer dat ik patat heb gegeten in België was het een klomp zacht gefrituurde aardappel die de vorm van het bakje had aangenomen en bij omkeren als rechthoek op je bord bleef staan.
maar verderBelgië
en een leuke snack!
Denk je dat er een taxi te krijgen was? IK heb het niet eens geprobeerdquote:
Haha oke, dat had ik dan ff onderschat.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat er een taxi te krijgen was? IK heb het niet eens geprobeerd
Dicht. Seizoen. En ik denk dat ze sowieso geen stukjes toerist naast de zeiknatte baan willen oprapenquote:
Het was een grapje omdat Fles en ik daar al eens gerodeld hebben.quote:Op zondag 8 december 2024 14:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dicht. Seizoen. En ik denk dat ze sowieso geen stukjes toerist naast de zeiknatte baan willen oprapen
Ik ben er weleens in de zomer geweest: tot de middag moeten wachten tot het droog was en we achter dedweilrodel
naar beneden konden rausen.
Verder goed verhaal, was tof!
Ook een hotel op bus-afstand ipv dure taxiritjes afstand van de stad was een mooie verbetering.
Hotel was écht fijnAardig personeel, prrrima ontbijt, nette kamers.
Zwembad moest ik deze snack links laten liggen helaas.
Lindt![]()
![]()
![]()
Aachener kerstmarktMede door de Reibekuchen maar ook de laarsjes Gluhwein waren niet te versmaden
![]()
Kerstmarkt in Fluweelengrot![]()
Zeker geholpen door onze reisplanning. NOOOOOOIT meer in het weekend.
Nee dat was buiten. En het regende. En het gaat veel te hard want ik ben een mietjequote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het was een grapje omdat Fles en ik daar al eens gerodeld hebben.
We hebben nog gezwaaidquote:Op zondag 8 december 2024 14:50 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk weer
Maar, het komt wel heel dichtbij zo
Ik denk dat dat een plantje moest voorstellenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:02 schreef Blues het volgende:
Sfeervol hotel
Wat is dat groene sponsje in het glas bij je ontbijt?
Toch ff lekker eruit gesnackt zo
Leuk weerquote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestemming
Steinfurt-Borghorst, Duitsland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |