Fles' Travelsnacks, part 182BestemmingDüsseldorf, Duitsland
Datum / dataZondag 28 t/m dinsdag 30 december 2025
BeweegredenDe kerstmarkt natuurlijk
Gezelschap@Cat-astrophe
VervoerDe trein heen en terug, ter plaatse de benenwagen.
KostenLaten we het daar maar niet over hebben
AanradersGewoon, de kerstmarkt. Het was gezellig druk, niet overdreven. Oh en World of Banksy, zijn we ook nog even in geweest.
AfradersHet Clayton hotel. Erg teleurstellend en bovendien duur. Het hotel is vreselijk druk met alles zo doen zoals ze het zelf willen hebben, en de gast mag zijn geld achterlaten en verder zwijgen. Trage bediening aan de bar, personeel was druk met het omhelzen van vrienden. Een totaal krankzinnig liftensysteem, zonder uitleg hoe of waarom, maar de trap gebruiken mocht niet. Drie trappen op moeten tussen de kleedhokjes en het zwembad. 15 Euro per persoon per nacht betalen voor het zwembad terwijl dat overdag tussen 11 en 17 uur gewoon gesloten is. Bij het ontbijt werden we weggestuurd want "deze tafel is alleen bedoeld voor grote families" maar die kwamen niet etc etc. Nooit meer. Wat een KUT hotel

Zit me nu alweer op te naaien. Wat een ongelofelijke BALLENTENT. Waardeloos. Gewoon KUT. En anders niks. #kwaadwoedend.
Foto's!De ICE 3 Neo komt Arnhem Centraal binnen rijden voor een flitsende rit naar de party place
![01.jpg]()
Op tien minuten lopen van Düsseldorf Hbf ligt het Clayton Hotel. Dit is niet de ingang, die is om de hoek.
![02.jpg]()
Het ook al niet bijster geweldige uitzicht uit de kamer, maar okee. Kamer heb je toch alleen om te slapen niewaar? Die bollen daar beneden zijn lampen trouwens, die de hele nacht aan stonden. Kwestie van energie opmaken.
![03.jpg]()
Uitzicht over een deel van de stad rond zonsondergang.
![04.jpg]()
Anyway, het werd dus donker en we gingen de stad in voor het diner. Catjen had gereserveerd bij een Japanner (die hele buurt zit vol met Japanners) en dat was mooi want zo konden we mooi de rij voor de ingang overslaan. Best prima gegeten, al was het wel een beetje aan de prijs.
![05.jpg]()
![06.jpg]()
![07.jpg]()
![08.jpg]()
Oh en het toilet, tsja. Vooral interessant om te zien wat je allemaal NIET mag gebruiken als alternatief voor toiletpapier. Breng mensen op een idee zou ik zeggen
![09.jpg]()
En na het eten natuurlijk waar we eigenlijk voor kwamen: De kerstmarkt
![10.jpg]()
Er was ook een stalletje met mystery packs waar we ook wat van gekocht hebben. Ik had eoa auto-oplader-houder whatever. Alleen het USB-kabeltje eruit gehaad en de rest weer weggeknikkerd.
![11.jpg]()
Bellenblaas met rookgevulde bellen, interessant.
![12.jpg]()
![13.jpg]()
En natuurlijk een kindertreintje

Niet in geweest trouwens

![14.jpg]()
Maandagochtend, het ontbijt in het hotel. Stelde niet veel voor eigenlijk. Nou ja alles was er, maar niks speciaals.
![15.jpg]()
Al snel liepen we weer in de stad, nog voordat de kerstmarktstalletjes weer open gingen. Gelukkig was er ook nog een LUSH
![16.jpg]()
Kraampjes, vlakbij een foeilelijke wolkenkrabber.
![17.jpg]()
We konden daar ook eoa driehoekig gebouw-ding op klimmen. Dit is het uitzicht van bovenaf.
![18.jpg]()
Bij de pop-up store van Käthe Wohlfahrt waren leuke handgemaakte kerst-ornamentjes te koop. Erg duur natuurlijk, de eerste was ¤ 399.
![19.jpg]()
![20.jpg]()
Enorm hoge kerstboom, waarvan de onderste twee verdiepingen een glühweinrestaurantje vormden.
![21.jpg]()
Halloooow
![22.jpg]()
Heel stuk verderop kwamen we uiteindelijk aan bij het Wheel of Vision, het reuzenrad aan de Rijn.
![23.jpg]()
Daar zijn we natuurlijk wel in geweest. Helaas was het weer niet echt geschikt voor mooie uitzichtfoto's maar okee.
![24.jpg]()
![25.jpg]()
Gebakken champignons met ui, en knoflooksaus. Best lekker. Er was ook gebakken bloemkool maar dit vonden we wel even vegan genoeg.
![26.jpg]()
Waarschuwing bij een raclette-tent aan de Roncalli-promenade
![27.jpg]()
Er was ook een foodtruck met altbierlikeur. Dit is de variant koffie-altbierlikeur. Die bijvoorbeeld ook warm en met slagroom gedronken kan worden

Flesje mee naar huis genomen
![28.jpg]()
Reibekuchen met appelmoes, natuurlijk ook verplicht op de kerstmarkt
![29.jpg]()
's Avonds nog even wat over de kerstmarkt gelopen. O.a. dit drankje tegengekomen. Squirrel: Warme chocolademelk met hazelnootlikeur en slagroom, en halve walnoten. Best lekker. En fijne mokjes voor linkshandigen
![30.jpg]()
Dinsdag was het weer wel mooi weer. Hier komt net de zon op.
![31.jpg]()
Nadat we ons van het hotel ontdaan hadden gingen we weer naar huis. Ik was veel te vroeg op het station dus ik heb me nog even verschanst achter een bakje salade (ontbijt was ook niet vroeg).
![32.jpg]()
Mooie wandschildering over Düsseldorf op het perron (spoor 17).
![33.jpg]()
En uiteindelijk kwam de trein weer aan in Arnhem. Precies genoeg te laat om mijn aansluiting te zien wegrijden, dus ik kon er rustig even een foto van maken.
![34.jpg]()
De souvenirtjes-oogst viel niet tegen. Anders dan waar ik voor ging, geen miniatuurhuisje, geen wax melts. Wel twee kerstballen voor mijn DRT imago, en twee spaarvarkentjes. En toen was het ineens nieuwjaar
![36.jpg]()
![35.jpg]()
Op naar meer wintergenot!