quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Aws! Dank je wel, dit is lief van jequote:Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Goed bezig, ChildoftheStars!![]()
Je doet keihard je best; alles wat je doet aan beweging is mooi meegenomen. Trots op je
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buitenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aws! Dank je wel, dit is lief van je
Wil elke dag zonder afspraken buiten de deur gaan wandelen.
Conditie is ruk, maar gewoon doorzetten en opbouwen. Luisterboek aan en gaan
Belangrijkste is dat ik me minder ga schamen voor mezelf en daardoor mensen/situaties/buiten weer ga opzoeken
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebbenquote:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buiten![]()
Ik weet niet waar je van houdt, maar ik vond de Millenium Trilogie van Stieg Larsson ingesproken door Ron Brandsteder echt geweldig fijn om naar te luisteren (de stem van de verteller is ook best belangrijk vind ik). Het eerste deel is Mannen die Vrouwen Haten. Is echt úren wandelplezier.
Dank je! Morgen heb ik vrijwilligerswerk. Ingang dichtbij en ingang eind om. Uiteraard pak ik morgen die laatste. Met zulke "trucjes" even mijn calorieverbranding verhogenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Dit is ook een thriller en super goed geschreven en verteld. Ik heb ze via de bibliotheek-app geluisterd. Storytel heeft deze denk ik vast wel. En kan best dat ik die eerder heb geadviseerd, want ik vond het één van de beste boekenseries waar ik ooit naar heb geluisterd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!
Nu luister ik domme thrillers als die van Linda van Rijn en Kiki nogwat. Dan kan ik ook op mijn omgeving letten
Heb nu Ibiza van Kiki nogwat op mijn telefoon gedownload via Storytel
Dit is echt zó waarquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook weer eens posten hier.
Blijf al 1,5 jaar net boven de 82kg hangen.
Het afvallen doordeweeks lukt wel, maar de weekenden zijn mijn valkuil. Zak ik doordeweeks een KG af, eet/snoep ik dat in het weekend er weer bij.
Deze week weer begonnen met de MyfitnessPal om alles wat ik te noteren.
Ik merk dat ik met mijn dagelijkse pauzewandeling (20/30 minuten) nog steeds de min in ga qua calorieen verbruik op een dag.
Minder eten lukt niet (dan zit ik echt met honger op het werk) dus probeer nu echt dagelijks ook minimaal 30min. te fietsen. Dat laatste deed ik in verleden om diversen redenen niet altijd (slecht weer, of eenvoudig weg andere verplichtingen)
Nu nog zorgen dat ik in weekenden meer energie verbruik/minder ga eten.
Oh vrijdag woog ik 82,1, na het weekend 83,8
En vanochtend 82.
Dus ben ik weer niet onder de 82kg uitgekomen.
Nouja is meer het snacken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:16 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nouja is meer het snacken.
Weekend een zak chips
Op zaterdag
Ontbij meestal een boterham met beleg. Glas melk
Tussen de middag croissantje en broodje knakworst.
maar tussendoor bv stukje kaas, stuk chocolade etc.
Dat telt wel op.
zeker als ik in weekend niet fiets.
Zondag geen broodje knak maar wel gewoon boterhammen, maar ook dan stukje kaas etc.
We eten vaak 2x vette hap in weekend.
Nadeel (voor mij) is dat vriendin een redelijk snel werkende schildklier heeft.
als ze net zoveel eet als mij komt zij niet aan.
Heb je helemaal gelijk in hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...
Zou je de lunch (broodje knak en croissantje) niet beter vervangen door een gewone boterham? Ik denk dat die ook wel aantellen. Als je die nou in het weekend doet?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor
En sowieso zorgen dat ik weekend meer ga bewegen.
Zoals gezegd wandel ik tijdens mijn werk in de pauze 20/30min. en fiets/wandel ik 's avond 40/60min.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik dat ook in weekend doe.
Jij bent zo goed bezigquote:Op maandag 29 juli 2024 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gisteren na ontbijt en een fietstocht van 42km (28-07-2024): 92,2 kg.
2,7 kg afgevallen, 2,1 kg te gaan voor de winst.
Alleen de 50+ badmintonclub houdt een zomerreces, dus ik moet even een alternatief daarvoor zien te vinden.
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van afquote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben deze week drie kilo afgevallen. Traag, maar gezond zullen we maar zeggen
Je weegt dagelijks neem ik aan? Dan zou ik gaan kijken naar wat de trend van je metingen doet, de tijd van je avondeten heeft een verwaarloosbare impact op daadwerkelijk gewichtsverlies, maar het kan wel beďnvloeden waar je op dat moment in je vertering zit, vocht en andere afvalstoffen die nog verder de verwerking in moeten enzo.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Ik merk bij mezelf dat indien ik voor 19u eet ik dag erna stukje lichter ben.
Dan kan ik na het eten nog wat andere activiteiten (bv sporten) ondernemen.
Mijn schoonouders eten altijd relatief laat.
vaak 19:30u soms zelfs 20u
Volgens mijn schoonvader moet ik dan voor die tijd sporten.
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben begonnen met mijn eten bijhouden in de app van het voedingscentrum
Dat geeft wel rust. Dan zie ik zonder rot rekenen hoeveel kcal en koolhydraten erin gaan
quote:Op maandag 29 juli 2024 11:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van af![]()
Een halve kilo per week is gezond. Dus 3 kilo is zeker niet traag en misschien dus wel te veel?
Alles is onder controlequote:Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.Je begeleiding is ervan op de hoogte dat je bezig bent met afvallen neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt doe enkel maar mijn best. Kreeg zelfs van een vriendin dat ik keto moet gaan, alleen dat doe ik niet! Omdat het me te streng is (ik wil rond de 100gr koolhydraten eten, max, en zegt 50gr. Alleen dat werkt echt niet voor mij).
Dus lief, maar ik ga echt wel goed![]()
Ik denk dat het een kwestie van vocht isquote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Dan naar de trends/weekgemiddelden gaan kijken.quote:
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik wandel of fiets na het avondeten.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Huh.. hoe deed je dat?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deels door koolhydraten omlaagquote:
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.
Rest eens, vooral kijken wat je eigen voorkeur heeft.
Ja, eens. Maar dat zegt niets over of je daadwerkelijk meer massa hebt of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.
Verder is de kwaliteit van de slaap ( beinvloed door volle pens of honger bijvoorbeeld) van invloed op je hormoonhuishouding, en daarmee ook weer op je spijsvertering
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.
Snap nog niet helemaal de activiteiten die hij van mijn fitbit heeft geďmporteerd maar verder ziet het er goed uit.
Wat is er aan veranderd?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is er aan veranderd?
Ik gebruik het nog niet zo lang, wel premium, en vind het vooral knap veel werk maar heb geen wijzigingen opgemerkt.
Niet als kritische test van jouw bevindingen maar om te weten of het ook makkelijker kan.
Oh de fotos van cronometer laten wel zien dat je daar je maaltijden kunt inklappen. Scheelt scrollen, dat is sowieso een plus.
Ik bedoel iets anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.
Oooh, nu lees ik het goed. Scuzi, m'n brein is gesmolten na de laatste paar dagen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedoel iets anders.
Als ik mijn laatste categorie wil zien, moet ik helemaal naar beneden scrollen omdat alles wat ik al gegeten heb over elkaar staat. Cronometer heeft daarvoor zo'n inklapdriehoekje.
Maaltijden heb ik helaas weinig aan, die zijn nooit exact hetzelfde dus ik moet de hele tijd alles per ingrediënt invullen.
Fitbit lijkt nu te kloppenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.
Als je Fitbit koppelt moet je je activiteit wel op 0 zetten overigens. Anders telt ie dubbel
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leukquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist dol op alle getalletjesGemiddelden van afgelopen tijd etc. (al kan je in de gratis versie alleen gemiddelde van afgelopen week bekijken)
En ja, ik weet, het zijn benaderingen en gemiddelden. Geen exacte getallen.
Yep werkt goedquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen de online versie op de pc en maar heel zelden de app. Je kan geloof ik ook met de app barcodes scannen
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leuk
En je ziet dan ook sneller het resultaat van je harde werken
Oh! Langzaam is blijvend zullen we dan zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenMaar ik geloof in natuurkunde en dat het goed komt.
Protein: are you getting enough?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg proteďne binnen te krijgen
Volgende week even kijken hoe dat gaat met meer peulvruchten en tofu
maar wil niet meer kcals of koolhydraten erin krijgen
Gedoetje
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Protein: are you getting enough?
Interessante podcast over proteďne
Ik ben ook wel eens uitgebreid uit eten geweest + kcalrijk toetje na en dan dus gewoon de volgende ochtend lichter op de weegschaal. Soms kan je er geen pijl op trekken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren had ik ongezond gegeten en was vanochtend lichter
Nu weer netjes binnen de lijntjes kleuren
Ja hoor, prima plek.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Gepofte spelt, ik zal es kijken. Ik vind alleen fruit en yoghurt niet zo lekker helaas.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?
Qua ontbijt, ik eet zelf alleen kwark (met flavor powder) maar daar moet je val houden. Voor lage kcal vulling kan je eventueel gepofte spelt erin doen. Dat heeft veel volume voor weinig gewicht.
Ik heb plaatjes (nou ja linkjes) hieronder van de eetmeter van gisteren. Ik weeg het niet allemaal af, heb ik voorheen wel gedaan. Dus het is een beetje op de gok.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja hoor, prima plek.
Als je grootste "probleem" te veel eten is, dan zou ik beginnen met porties afwegen eigenlijk. In ieder geval voor een week of twee, gewoon om te zien wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Al neem ik aan dat je dat voor de diëtist ook gedaan hebt. Muesli met fruit en yoghurt klinkt als een solide ontbijt, dat zou ik niet perse als beginpunt pakken. Hoe zien je lunch, avondeten en (indien van toepassing) tussendoortjes er doorgaans uit?
Verder, de simpelste tip die ik heb, is groente gebruiken als opvulling. Da's gezond en calorietechnisch heeft het maar weinig impact op de totalen van de dag.
1 | [url=https://ibb.co/hZ9mF19][img]https://i.ibb.co/dLM54JM/Screenshot-20240815-151822-Mijn-Eetmeter.jpg[/img][/url] |
Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:24 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik houd van groente maar ivm prikkelbaredarmsyndroom kan ik niet zo goed tegen bonen en dingen als sperziebonen.... dus dat is wel een beetje lastig soms
Ik zal het eens goed wegen... kan misschien wel minder dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Ziet er imo niet verkeerd uit, al geef ik zelf de voorkeur aan wat preciezer wegen, in ieder geval voor m'n avondeten. Maar da's in mijn geval wel makkelijk, want ik weeg/woog dan alles tijdens het koken en ik eet ruwweg de helft van het totaal.
Weet je je BMR?
[..]
Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant.Maar wat ik zelf wel makkelijke vulling vind, zijn dingen als komkommers, tomaten en paprika. Vooral die eerste heeft niet heel veel smaak van zichzelf, dus overheerst gerechten ook niet snel.
Wel even nieuwsgierig, gooi je inderdaad bijna 100 gram muesli in je bakje? Dan zou ik niet perse kijken naar koolhydraatarm, maar eerder wat experimenteren met wat meer fruit naast je muesli en zien hoe je je dag daarop doorkomt. Kleine aanpassingen zijn over het algemeen makkelijker naar een definitief iets om te zetten dan iets compleet nieuws.
Echt he?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Het blijft lastig met die darmen die lolnope zeggen tegen aardig wat voeding ja, op een gegeven moment weet je de veilige dingen wel.
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:01 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Echt he?
"Voeg extra bonen toe aan je voeding, dan heb je meer eiwitten" leuke tip maar niet voor mij 🙈
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/
Wat jammer zeg. Ik heb het ook gedaan en kan gelukkig wel peulvruchten verdragen. Helaas geen ui en knoflook dus dat rendangpakket van jou kan ik wel vergeten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:17 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!
Heb destijds het fodmapdieet gedaan dus heb een goed beeld van wat ik wel en niet kan eten.
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
O, en 100 gram muesli is echt heel veel.
Edit: er staat geen 100g muesli in je lijst. Dat staat wel in een andere post.
Dat dacht ik alquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn).![]()
Ik was vooral even nieuwsgierig naar hoe accuraat de lepels waren.
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Even nog wat vragen beantwoorden.
Ik weet mijn BMR niet.
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:26 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ontbijt vanochtend was:
50 gram muesli 177 kcal
Yoghurt 228 gram 114 kcal
Fruit 80 gram 64 kcal
Sinaasappelsap 200 ml 90 kcal
Totaal
445 kcal
60 gram kh
Vind ik nog vrij veel aan kcal of is dat normaal voor een ontbijt?
Ik sport nu niet veel en beweeg niet heel veel ivm een blessure (kan niet lang wandelen helaas), maar toen ik nog 2x in de week naar de sportschool ging, was het niet anders of zo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?
Ter vergelijking, ik ben iets langer (172 cm) en eet nu zo rond de 1750 kcal (soms iets meer, soms iets minder). Wil het nu langzaam gaan opvoeren naar 2000 omdat ik langzaam wil gaan voor meer spier ipv minder vet.
Koffie drink ik daarna. De sinaasappelsap zit nogal in mn systeem merk ik... krijg het er moelijk uit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.
Bewustwording hielp voor mij enorm. Dingen die ik achteloos at en stiekem best veel kcal bevatten. Ik heb het een aantal maanden in detail bijgehouden, nu doe ik dat niet meer. Ik weet nu wel wat ik op een dag binnen mag hebben en op sportdagen eet ik meer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:50 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Bedankt trouwens voor alle meedenken, dat helpt me.
Dat probeer ik ook ja. Meer voelen. Is sowieso een ding dus daar ben ik verder ook mee aan het werk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat ik zelf ook altijd wel een goede vind, is mezelf afvragen of ik eet omdat ik echt trek heb of omdat het gewoonte, dorst of verveling is. Meestal is het geen echte trek namelijk.
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo'n 400-500kcal aan ontbijt vind ik niet perse te veel, hangt ook van de rest van de dag af en van wat je een prettig moment vindt om te eten. De een heeft liever meer eetmomenten, dan is wat minder bij ontbijt/lunch/avondeten verstandig, een ander eet liever 1 of 2 keer per dag. Kan allemaal. Wel wat gekleurd door m'n "eigen" hoeveelheden, want wat groter, maar 400-500 is ongeveer een derde van m'n BMR, dus helemaal prima voor één van m'n drie maaltijden.
BMR is een goede richtlijn om als minimum aan te houden, dus (om het makkelijk te houden) niet onder de 1500 gaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
Ja, zelfde hier, ik ben nooit een ontbijter geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.
Althans, zo ben ik begonnen. En nee, je hoeft echt niet je hele leven kcal te tellen. Maar gewoon even een weekje ofzo om voor jezelf inzicht te krijgen welke voedingsmiddelen veel kcal kosten en misschien weinig 'opleveren'.
Die is inderdaad fijn! Nou doe ik niet aan het tellen van calorieën maar ik was toch nieuwsgierigquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Wel even een kanttekening: de meeste smartwatches zitten aan de optimistische kant qua verbranding.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.
Ik heb een smartwatch die aardig bijhoudt wat ik doe als het goed is die kan dit ook.
Dan kom ik hier op uit:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Klopt. Theoretisch dan hé, want jou lichaam zal nooit precies zijn wat daar staat. Maar kan wel een goede startrichtlijn zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Ja, als je onder die 1773 gaat zitten zal je in theorie afvallen. Op die calculator kan je trouwens nog 'afvallen' als doel invullen, ook of je dat snel of geleidelijk wilt. Dan krijg je een soort kcal advies.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Oh ik houd van ontbijten, heb ook echt honger 's ochtends.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:46 schreef Nanuke het volgende:
Als ik wil afvallen moet ik minder dan 1500 kcal eten. Dan eet ik echt geen 500 kcal bij het ontbijt.![]()
Normaal ook niet, trouwens. Ik vind het de meest waardeloze maaltijd van de dag.
Twee weken met net een lang weekend Porto (veel wijn, veel pasteis de nata en andere taartjes, veel ander lekker eten) achter de rug en een verrassend resultaat op de weegschaal vanmorgen: Nog steeds 92,1kg schoon aan de haak.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik denk dat ik de vorige keren op de weegschaal gewoon veel vocht kwijt was, want er stond vanmorgen 92,1kg. Wat nog steeds een goed resultaat is.
Zat je daar vol van? Je avondeten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Heb nu alles bijgehouden met de weegschaal erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ijsje en chocolade geskipt.
Ik had nog iets gemist, soep en stukjes stokbrood, kwam ik later achter. Maar toen zat ik wel vol ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zat je daar vol van? Je avondeten?
Herkenbaar ja, ook al heb ik twee zwangerschappen (al een poosje... ahem) achter de rug.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, ik heb mijn calorieëntracker ook maar weer geďnstalleerd. Na drie zwangerschappen en weinig sporten wil ik eigenlijk wel terug naar mijn pre-kinderenlichaam (hoewel ik ook wel weet dat dat een beetje een utopie is). Ondertussen 2,5 kilo kwijt sinds ik ben gestart dus dat motiveert wel
.
Goed bezig!quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog 3kg en ik zit onder mijn eerste tussendoel
(moet erg veel afvallen en heb het in tussendoelen verdeeld, anders is het zo'n groot getal waardoor ik enkel mezelf demotiveer)
Weet nog niet of ik iets doe om mezelf te belonen. iig stel ik dan het volgende tussendoel (weer een klein beetje)
Wat is je allerbeste tip?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij bent ook super bezig!
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim receptquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:54 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Wat is je allerbeste tip?
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim recept
Ja, achquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:59 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Koolhydraten![]()
Morgen even kijken hoe het ervoor staat, aardig wat bewogen, maar ook niet echt op mijn eten gelet (zeldzaam dagje uit met m'n zus) én ongesteld, dus eh.
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
(al zeg ik dat mooi; donderdag komt een vriend en dan heb ik wel wat lekkers in huis gehaald en ik maak me er een beetje druk omslaat nergens op en loslaten zullen we maar zeggen)
Ja kloptquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.
Lieverd, een keer een stukje taart MAG. Niet je (gezonde) maaltijden gaan skippen, helemaal met je ED geschiedenis.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb zo'n geen ruggengraat
Op vrijwilligerswerk was er appeltaart. En iedereen nam... dus ik ook.zeker omdat ze zeiden voor mij speciaal vegan gebakken te hebben. Ben nu boos op mezelf
Dus die taart reken ik als "warm eten" en de andere maaltijden zoals ik altijd doe
En even een kom-op-CotS-moment
Meer ruggengraat en het komt echt wel een keer goed. Nieuw moment nieuwe kansen
Buh!
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik doe enkel mijn best...
En ik baal gewoon
Iedereen heeft wel eens zo'n baalmoment. Dat het allemaal even niet lukt zoals wil
Later die week zat ik weer op 90,6 kg, maar afgelopen weekend waren er een paar feestjes (veel wijn en hapjes) en een uitgebreide Indonesische rijsttafel en maar weinig fysieke activiteiten. Vandaar dat de 91,6 kg vanmorgen op de wegschaal me nog meevallen. We gaan vrolijk verder.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht gistermorgen na ontbijt en een fietstocht van weer 42 km (25-08-2024): 90,6 kg.
Tot nu toe dus 4,3 kg afgevallen, met nog 0,5 kg te gaan voor de winst. Dat gezegd hebbende kwam ik wel weer geheel uitgedroogd terug van de fietsrit en heb ik na het wegen wel gelijk een halve liter water naar binnen gegooid. Dus 91,1 kg is wat realistischer.
Op die manier balansen op vakantie doe ik ook, en dat werkt enorm goed!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:17 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.
Hier momenteel op vakantie. Ik heb met mezelf de afspraak dat ontbijt gewoon kwark/skyr is zodat ik in ieder geval wel voldoende eiwitten binnen heb. Lunch is vaak een stokbroodje (momenteel in frankrijk) en savonds 'vrije' keuze. Ik ben wel erg actief (volgens mijn horloge vandaag 1227 actieve kcal verband, ik weet dit is niet de waarheid, maar ter indicatie). En doel voornamelijk uiteraard heerlijk genieten van mijn vakantie maar wel gewoon goede keuzes maken. Dus niet all out. Maar gisteren bijvoorbeeld een heerlijke pizza gegeten en daar ook heerlijk van genoten. Stabiel blijven op vakantie zou een hele mooie uitkomst zijn (maar ook geen drama als het niet lukt). Lijstje bijvoorbeeld vandaag:
O: skyr + Aardbeien
L: stokbroodje parmaham
T: eiwjtreep
D: biefstuk, frietjes, klein beetje groente
S/B: 40 km fietsen (berg op, berg af) en 20.000 stappen.
quote:Op maandag 9 september 2024 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht gistermorgen na ontbijt en fietstocht van 42 km (08-09-2024): 90,0 kg.
Doel bereikt.
4,9 kg afgevallen. Nu mag ik over 3 maanden maximaal 90,1 kg wegen om de weddenschap te winnen.
Vanmorgen woog ik weliswaar weer 90,6 kg, maar dat was te verwachten. Zo lang ik op 08-12-2024 maar maximaal 90,1 kg weeg. Al ben ik natuurlijk nu wel van plan om door te gaan richting de 85 kg.
Aws! Zowel jammer als fijnquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot
Herkenbaarquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot
Ik heb echt heel weinig en oude kleding. Even wat nieuwe hoodies en jeans heb ik dan wel verdientquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarDat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot
Stom gevoel is dat hč?
En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars!Toch een mooi cadeautje
Super bezig!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn
Nu lekker doorbikkelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks dagboek
[ Bericht 7% gewijzigd door Pinuts op 26-10-2024 07:27:42 ]
Ik kom hier bijna nooit meer want ff niet met gewicht bezig (eerder dit jaar met depressie bezig geweest en zo, ff focus op wat anders), maar ff een paar punten:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.
Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)
Thanks dagboek
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.
Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks dagboekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Met mij gaat het goed. Na de weken met het voedingsplan met de sportschool ben ik bepaalde dingen uit dat plan blijven doen en een deel is weer gewoon. Daarnaast train ik minstens vier en maximaal zes keer per week, gewoon omdat ik het ontzettend leuk en fijn vindt. Daarmee val ik niet af, maar wordt ik wel strakker en krijg ik meer spieren. Voor mij werkt dat erg goed.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:46 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]GraagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
Ja precies. Ik merk wel dat ik in de gym nog altijd sterker wordt. Niet heel snel maar er is nog steeds progressie dus daarmee concludeer ik wel dat ik ook langzaam spiermassa aan het opbouwen ben.
Zo herkenbaar, die wiebelende cijfers lquote:Op vrijdag 1 november 2024 11:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Aaaarrrrggghhh!
Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.
De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Het is een kwestie van de lange adem, zoveel is duidelijk. Top dat je eronder zit nu!quote:Op zondag 3 november 2024 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het is allemaal fucking irritant
quote:Op maandag 4 november 2024 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.
Even zeuren erover in de spoilerLastigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het is allemaal fucking irritant![]()
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
quote:Op maandag 4 november 2024 17:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lastig![]()
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?quote:Op maandag 4 november 2024 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overetengewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
Nee, wisselt een beetje per dag eigenlijk... Hangt er ook vanaf hoeveel trek ik heb. Proteďne vind ik een lastige, dat weet ik van mezelf. Misschien moet ik gewoon wat blikken peulvruchten in huis halen. Dan heb je koolhydraten en proteďne in een. Linzen, bonen (wit/bruin/chili/cowboy/etc), kapucijnen --> allemaal lekker en vullend...quote:Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
Een wat?quote:Op maandag 4 november 2024 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal
Kapucijnen met tafelzuur, ui, kleine hapjes groentes... gewoon een koninginnenmaal, maar dan met kapucijnenquote:Op maandag 4 november 2024 18:51 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Een wat?
Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
Zeker. Lekker toch ook?! Ik ben ‘s avonds fan van eiwitrijk. Categorie kwark of skyr of zo.quote:Op maandag 25 november 2024 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht
Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
Goed bezig jij!!quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:58 schreef exode het volgende:
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.
Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond
Nee, gelukkig nietquote:Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Wordt Ozempic zo makkelijk voorgeschreven?
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Wordt Ozempic zo makkelijk voorgeschreven?
Helaas kook ik zelf niet. Six. is ook niet zo'n persoon die er plezier uit haalt om een recept te volgenquote:Op woensdag 11 december 2024 23:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet![]()
@:seven koop boek 1 en 2 van project gezond. Gegarandeerd 0.5 - 1 kg per week val je af
Het is heel makkelijk, gevarieerd en je hoeft nooit te denken: wat zullen we nu weer eens eten![]()
Je laat geen voedingsmiddelen weg ook.
Ik wist niet dat je dat in Nederland zo kon kopen.quote:Op donderdag 12 december 2024 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.
Dit ja. Zo doe ik het ook. Dat calorieën tracken vond ik best wel een openbaring. Vaak denk je dat je gezond bezig bent maar dan valt het in de praktijk toch tegen. En een eetlepel meer hier en daar van het een of ander kan dan echt ineens grote verschillen maken mbt je calorie-inname op een dag.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:15 schreef exode het volgende:
Seven, heb je wel eens wat je op een dag eet en drinkt door een kcal meter gegooid? Ik denk dat je gaat schrikken van je kcal inname per dag.
Ik bedoel dat de dingen die je wellicht niet verwacht best wat kcal kunnen bevatten.
Je bmi is niet bepaald schrikbarend, ik woog 107 kilo met mijn 1.73 en heb met kcal tellen en meer bewegen 20 kilo eraf gekregen. Nooit overwogen om medicatie te gaan gebruiken dat kan enorme jojo effecten geven. Ik leef veel gezonder en bewuster en de kilo's gaan nu gestaag naar beneden. 1 dag een cheatdag en de rest van de week bewust kiezen. Suikers zijn ook killing die geven vreetbuien.
Zeker eens. Vaak wordt het geassocieerd met heel obsessief zijn terwijl ik juist denk als je het een beetje als richtlijn en flexibel doet geeft het juist rust en structuur (en voor mij ook vrijheid om juist wel voor dat lekkers te kiezen).quote:Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
Dit is ook de theorie van Project gezond. Kcal tellen en afwegen. Even wennen, maar het werkt hier primaquote:Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben iemand die niet te streng moet tellen, want dan durf ik niks meer te eten. Alleen globaal houd ik het wel bij
Twijfel daardoor ook over de voedingscentrum app
Het is zowel niet goed als wel goed voor me
Vanaf twee januari weer koolhydraatarm. Merk wel dat ik dat lastig vind, alleen een vriendin zegt dat het beter voor me is (al wil ik niet keto)
Ik moet me echt even verdiepen in vegan en koolhydraatarm. Alleen ik ben dan de hele dag wat flauw en dat demotiverend me eigenlijk een beetje
Nu aan de twee tot vier boterhammen met hartig beleg en een warme maaltijd.
Niet aankomen is mijn doel voor december en vanaf januari weer afvallen.
Zo hele rand, sorry
Naja... omdat ik dat advies heb gehad en omdat je het altijd hoort. Die vriendin doet het beter dan ik.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.
Ik zoek ook geen lange termijn structurele oplossing in Ozempic. Ik zoek een korte termijn ondersteuning waarmee ik max 2-3 maanden de slechte eetgewoonten kan doorbreken en goede gewoontes aan kan leren.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:08 schreef Pinuts het volgende:
Ik zou ook als het even kan wegblijven van ozempic en andere rommel. Kijk als je echt denkt dat je het nodig hebt, maar als het niet mega dringend is zou ik niet naar dat soort middelen grijpen. Zeker gezien het voor de lange termijn geen structurele oplossing is. Dus zou vooral toch naar de voeding kijken.
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.quote:Op donderdag 12 december 2024 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik herken overigens veel van wat je zegt hoor @:Seven. Het is en blijft lastig en vooral een kwestie van veel zelfdiscipline. Want zelfs al zou je ozempic nemen, zodra je weer stopt moet je het toch “zelf” doen. Hoewel het stabiel blijven over het algemeen wel makkelijker is dan afvallen natuurlijk. Maar ik vraag me dan echt af hoe dat ineens zal zijn als je hongergevoel dat zolang onderdrukt wordt ineens weer volop aanwezig is.
Ah, dat je wist van GLI had ik niet uit je eerste post gehad, omdat je het daar oa had over mogelijkheden GLI bespreken. Dat je niet verwacht dat huisarts ozempic gaat voorschrijven had ik wel gelezen in je reacties, daarom zei ik ook goed idee vinden, niet voorschrijven - omdat je schreef het te willen bespreken voor advies. Wat ik alleen maar aanmoedig overigens hoor! Om dat iig wel eerst te bespreken voordat je beslist om wel of niet het zelf te bestellen.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Ik ben benieuwd, houd ons maar op de hoogtequote:Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Hear hearquote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Blob present.quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Beste resultaatquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de decembermaand niks aangekomen en wel genoten
Oh ja die ken ik. Niet met kerel (ik woon alleen), maar als ik bijvoorbeeld bij ouders of een vriendin ga eten weet ik al dat ik waarschijnlijk al snel zo'n 300 kcal meer eet dan bij mijn eigen avondmaaltijden (en ook nog eens minder eiwitten). Zeker bij mijn ouders moet het vooral 'lekker' zijn dus alles met roomboter etc.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Ja toch?quote:
Goede vooruitzichtenquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Blob present.![]()
Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang.(Stress is bad, mmmkay)
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Het was kennelijk vooral vocht. Vanmorgen gaf de schaal een keurige 90,7kg weer. Nog steeds iets te veel dus, maar het voelt toch een stuk beter dan 92kg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.
De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerderquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Ossenworstquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
Tussendoortjes: voor Seven
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer.
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn![]()
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
Hehe, niet meer hele vuisten vol dusquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef AnneX het volgende:
Een “handje nootjes” is 20 stuks ongebrande / niet geroosterde noten met een ‘l’ : bijv. walnoten, hazelnoten, amandelen heten gezond.
Valt dat tegen?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Ik denk dat er hooguit tien noten in mijn hand pastquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Mwah, op zich.. zo vaak eet ik geen noten maar ik heb wel enorme bodem drift dus als het zakje 500 gram pinda's bevat, dan gaan ze ook opquote:
Ik zou wel wat fruit ergens tussen proppenquote:Op zondag 5 januari 2025 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en dan heb ik de motivatie ook om dinsdag weer normaal te doen
Dinsdag:
O.) 2 boterhammen vegan paté
L.) 2 boterhammen vegan paté
D.) Rijst, groenterestjes van de gourmet en proteďne (vis of vegadingetjes) restjes van de gourmet
Dus eigenlijk vrij standaard en gezond. Misschien vervang ik twee keer paté voor sandwichspread of hummus. Dat die ik dinsdag wel.
Dinsdag ook weer netjes vegan, ja ooh ik eet eens per jaar vis, weiger ik me teveel schuldig over te voelen
Ik kijk voor dit soort vragen altijd ff hier:quote:Op maandag 6 januari 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?
Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.
En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.
Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
Ik vind melk eigenlijk lekkerder, maar daarom haal ik -als ik het haal- juist puurquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |