abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214473374
Gisteren rond 23u nog even een wandeling gemaakt, toen was het heerlijk afgekoeld. In totaal dus 14k stappen.

Lijstje:
L: summer rolls met mango en garnalen
D: verspakket sajoer boontjes met vega gehakt
T: kersen, snackgroente en proteīne toetje
pi_214474389
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
pi_214478955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214479372
O: paar stukjes sushi van Sushi Daily uit AH
B: twee uur vlonderterras afwerken
L: volkorenbol carpaccio met pesto en parmezaanse kaas
D: volkoren couscous met tempeh, komkommer, tomaat en olijven

Wat nog volgt is een bakje skyr met bosvruchtenmix, en een banaan.

Planning voor morgen:
O: banaan
S: uur krachttraining met trainer
L: skyr, bosvruchtenmix, tasty basics muesli, lijnzaad, hennepzaad
T: volkoren pistoletje met ei-bieslooksalade
D: volkoren couscous met tempeh, komkommer, tomaat en olijven
T: paar nootjes (amandelen/cashewnoten/walnoten)
pi_214480307
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.
Snap nog niet helemaal de activiteiten die hij van mijn fitbit heeft geīmporteerd maar verder ziet het er goed uit.
pi_214485909
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:06 schreef Sarabi het volgende:

Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.
Snap nog niet helemaal de activiteiten die hij van mijn fitbit heeft geīmporteerd maar verder ziet het er goed uit.
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.

Als je Fitbit koppelt moet je je activiteit wel op 0 zetten overigens. Anders telt ie dubbel :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214485978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Wat is er aan veranderd?
Ik gebruik het nog niet zo lang, wel premium, en vind het vooral knap veel werk maar heb geen wijzigingen opgemerkt.

Niet als kritische test van jouw bevindingen maar om te weten of het ook makkelijker kan.

Oh de fotos van cronometer laten wel zien dat je daar je maaltijden kunt inklappen. Scheelt scrollen, dat is sowieso een plus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 31 juli 2024 @ 08:32:27 #58
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214486077
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat is er aan veranderd?
Ik gebruik het nog niet zo lang, wel premium, en vind het vooral knap veel werk maar heb geen wijzigingen opgemerkt.

Niet als kritische test van jouw bevindingen maar om te weten of het ook makkelijker kan.

Oh de fotos van cronometer laten wel zien dat je daar je maaltijden kunt inklappen. Scheelt scrollen, dat is sowieso een plus.
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.

En ik weet wel dat de gratis versie enorm uitgekleed is de laatste tijd, dus als je geen zin hebt in premium, snap ik wel dat je even rondkijkt. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_214486190
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.
Ik bedoel iets anders.
Als ik mijn laatste categorie wil zien, moet ik helemaal naar beneden scrollen omdat alles wat ik al gegeten heb over elkaar staat. Cronometer heeft daarvoor zo'n inklapdriehoekje.

Maaltijden heb ik helaas weinig aan, die zijn nooit exact hetzelfde dus ik moet de hele tijd alles per ingrediënt invullen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 31 juli 2024 @ 08:52:06 #60
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214486300
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik bedoel iets anders.
Als ik mijn laatste categorie wil zien, moet ik helemaal naar beneden scrollen omdat alles wat ik al gegeten heb over elkaar staat. Cronometer heeft daarvoor zo'n inklapdriehoekje.

Maaltijden heb ik helaas weinig aan, die zijn nooit exact hetzelfde dus ik moet de hele tijd alles per ingrediënt invullen.
Oooh, nu lees ik het goed. Scuzi, m'n brein is gesmolten na de laatste paar dagen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214487436
Ik mag geen barcodes meer scannen en ik heb geen zin om premium te nemen.

En sowieso na 15 jaar wel toe aan iets nieuws :D

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.

Als je Fitbit koppelt moet je je activiteit wel op 0 zetten overigens. Anders telt ie dubbel :+
Fitbit lijkt nu te kloppen *O*
En ja het is even wennen maar ik denk dat ik het wel fijn ga vinden.
pi_214487618
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen de online versie op de pc en maar heel zelden de app. Je kan geloof ik ook met de app barcodes scannen :Y
pi_214487684
De enige app die ik gebruik is De Eetmeter van het Voedingscentrum
Dan houd ik een beetje zicht op de kcals en carbs

Alles bijhouden is het hem niet voor mij
pi_214487692
Ik ben juist dol op alle getalletjes :+ Gemiddelden van afgelopen tijd etc. (al kan je in de gratis versie alleen gemiddelde van afgelopen week bekijken)

En ja, ik weet, het zijn benaderingen en gemiddelden. Geen exacte getallen.
pi_214487711
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist dol op alle getalletjes :+ Gemiddelden van afgelopen tijd etc. (al kan je in de gratis versie alleen gemiddelde van afgelopen week bekijken)

En ja, ik weet, het zijn benaderingen en gemiddelden. Geen exacte getallen.
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leuk
En je ziet dan ook sneller het resultaat van je harde werken
pi_214487842
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen de online versie op de pc en maar heel zelden de app. Je kan geloof ik ook met de app barcodes scannen :Y
Yep werkt goed :Y

Lijstje:
L: 2 no fairytale wraps met gerookte zalm, sla en zuivelspread
D: lasagne met vega gehakt
T: kersen, snackgroente en proteīne toetje
pi_214487943
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leuk
En je ziet dan ook sneller het resultaat van je harde werken
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werken _O- Maar ik geloof in natuurkunde en dat het goed komt.
pi_214488072
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werken _O- Maar ik geloof in natuurkunde en dat het goed komt.
Oh! Langzaam is blijvend zullen we dan zeggen ;)
Iedereen heeft wel plateau-momenten. En dan is het een kwestie van stug doorgaan :*
pi_214488136
Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg proteīne binnen te krijgen

Volgende week even kijken hoe dat gaat met meer peulvruchten en tofu
maar wil niet meer kcals of koolhydraten erin krijgen

Gedoetje
pi_214495388
Lief dagboek:
Vandaag even een lastige dag. Niet helemaal lekker in mijn vel ook. Eerst werden er worstenbroodjes op het werk getrakteerd. Ben ik niet perse heel fan van maar had wel honger. Uiteindelijk toch overgeslagen want kcal niet waard. Maar bij thuiskomst wel echt honger + chocoladecraving dus toen een proteinereep gepakt. Na het eten nog steeds chocoladecraving dus toch nog een stuk(je) chocolade extra gegeten.
Aan de ene kan geen drama natuurlijk want als dit mijn 'slechte' dagen zijn mag ik hartstikke tevreden zijn. Maar eigenlijk wilde ik deze week even 'goed' eten want ik ga morgen onbeperkt sushi eten dus dan komen er sowieso al (te) veel kcal binnen.
Maar goed, ik probeer dit maar te zien als progressie. In het verleden zou ik bij dit soort dagen al snel hebben gezwicht en mezelf s'avonds volgestopt hebben met Maltesers/chips want 'ach, vandaag is toch al kut'. Dus eigenlijk is dit best prima al voelt het toch wel een beetje dubbel.

Lijstje vandaag:
O: magere kwark
L: pistolet met rauwe ham, chocolade proteinemousse
T: proteinereep
D: eiwitrijke spaghetti carbonara
T: 25 gr chocolade.
pi_214496130
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg proteīne binnen te krijgen

Volgende week even kijken hoe dat gaat met meer peulvruchten en tofu
maar wil niet meer kcals of koolhydraten erin krijgen

Gedoetje
Protein: are you getting enough?

Interessante podcast over proteīne
pi_214496219
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Protein: are you getting enough?

Interessante podcast over proteīne
Dank je wel voor de tip
Straks me even overheen buigen
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 11:50:35 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214504814
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht na ontbijt (01-08-2024): 91,8 kg. *O*

3,1 kg afgevallen, 1,7 kg te gaan voor de winst.

Als alternatief voor de 50+ badmintonclub ga ik vanavond squashen met één van de fanatiekere badmintonners. Mij benieuwen wat het wordt, want ik heb al ruim twee jaar niet op de squashbaan gestaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:50:30 #74
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214517968
vorige week vrijdag 82kg.
Weekend normaal bottleneck (dan kom ik kílo bij) daar afgelopen weekend iets strenger op gelet.
Waardoor ik maandag op 'slechts 82,3begon.
Woensdagochtend zat ik op 81,7KG *O*

Had de hoop eindelijk weer eens langere tijd onder de 82KG te blijven.

Helaas afgelopen 2 dagen wat gezondigd.
Waardoor ik vanochtend 82,1KG woog -O-
Mede doordat ik gisteren geen beweging heb gehad ivm het weer.
'Gelukkig' vanavond droog. Dus dan maar een flink stuk fietsen.
Net efkes anges
pi_214517994
Ha, 400 gram. Rookienumbers!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214518493
Ik zou loslaten de cijfers per dag te vergelijken en de dalende trend te proberen te zien. Van de ene maandag 82,3 naar de volgende maandag 82,1 is nog steeds een dalende trend. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214518686
Ter illustratie dat dag op dag echt niks zegt:

Ik ben écht geen 2kg in vetmassa afgenomen in 2 dagen, dat was allemaal vocht/darm/blaasinhoud.

En even een oudje, want het blijft een mooie illustratie van hoe gewichtsverlies er vaak uit ziet:

Die rode lijn is wat ik ingevoerd heb qua gewicht, de blauwe lijn (trendlijn) is de interessante. Dagelijkse schommelingen (dat kan een paar honderd gram zijn, dat kan 2kg zijn) zijn normaal. Zolang je wekelijkse gemiddelde rustig aan naar beneden schommelt, gaat het gewoon lekker.

(Edit: die pieken in augustus en september waren hoogstwaarschijnlijk vlak voor ik ongesteld moest worden :') )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214518934
Precies. Ik heb gisteren AYCE sushi gegeten dus dan is het ook super logisch bijvoorbeeld dat ik vandaag meer weeg. Niet perse door de kcal die ik waarschijnlijk meer heb gegeten dan normaal maar wel door de kg’s zout die je op zo’n avond eet.
Voelde me vanmorgen trouwens wel echt sterk in de gym en op bijna al mijn oefeningen meer gewicht gepakt dus dat was dan weer een leuk positief effect van het vele eten. Haha. Vandaag weer gewoon normaal.

S: uur kracht
O: kwark
L: 2 boterham, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: pullen chicken wraps
S: 75 min boksen
T: aardbeien
pi_214518943
Gisteren had ik ongezond gegeten en was vanochtend lichter

Nu weer netjes binnen de lijntjes kleuren
pi_214525208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren had ik ongezond gegeten en was vanochtend lichter

Nu weer netjes binnen de lijntjes kleuren
Ik ben ook wel eens uitgebreid uit eten geweest + kcalrijk toetje na en dan dus gewoon de volgende ochtend lichter op de weegschaal. Soms kan je er geen pijl op trekken.

Maar wat hier ook wordt gezegd: het gaat om het grote geheel op lange termijn, niet om wat je van dag tot dag ziet. Er zijn zoveel variabelen die het gewicht bepalen die niets met vetweefsel te maken hebben. Zeker als je in 1 dag veel bent afgevallen/aangekomen: wees gerust, dat was vocht, geen vet.
pi_214541240
Wauw, ik zag vandaag dat een mini bros maar 43 kcal per stuk bevat (in vergelijking tot 80 voor een mini-mars en 90 voor een mini-snickers). Toch wel een ideaal snackje voor tijdens het afvallen. Zo kan je toch iedere dag chocolade eten :Y. Ik was namelijk opzoek naar een iets dieetvriendelijkere chocoladesnack naast mijn cote d'or reepje. Deze is namelijk 125 kcal (is ook meer uiteraard) maar deze kan ik iets makkelijker vaker inbouwen. Overigens het kinderreepje die ik vandaag heb is 70 kcal. Die vind ik ook heerlijk!
Weer -0,5 kg tov vorige week. Nog 1,7 kg te gaan (in 4 weken) om met mijn laatste gewicht ooit op vakantie te gaan. Zou leuk zijn maar geen must.

O: magere kwark
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: noedles, wokgroente, biefstuk en zoet-zure woksaus
T: brosreepje + kinderchocolade reepje
pi_214553298
Sta al twee dagen stil
Straks een dagje weg, dus dat is minder goed eten, en vanaf morgen tot de 16e kan ik weer netjes doorlijnen en afvallen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:36:53 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214597288
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen na ontbijt en een fietstocht van 42km (06-08-2024): 91,2 kg.

In één maand dus 3,7 kg afgevallen, met nog 1,1 kg te gaan voor de winst. Al komt mijn vrouw inmiddels ook dicht bij haar doelgewicht van de weddenschap.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214621151
Even weer een reminder om naar meer dan de weegschaal te kijken. Ik stond vandaag op de weegschaal en hmm oke zelfde als vorige week. Maar toen liep ik langs de spiegel en dacht wauw, is dit mijn lijf! Ik zit nu 2 kg boven mijn 'laagste gewicht' maar voel/zie dat ik nu veel fitter ben (ik denk omdat ik nu krachttraining doe en toen niet). Ik zou oprecht blij zijn als ik deze shape voor de komende tich jaar zou kunnen houden.
Echter ben ik gewoon lekker bezig en ook al zou ik mezelf niet meer dik en niet eens meer 'stevig' noemen wil ik nu echt voor de wat meer afgetraind gaan. Want hier en daar zit echt nog wel een vetje en ook heb ik nog wel een buikje, dus nu heb ik zo iets van hoe nice zou het zijn als ik echt eens naar de afgetrainde look zou kunnen.

Anyway, boodschap van het verhaal, geloof niet altijd de weegschaal maar kijk ook wat je ziet/hoe je je voelt.

Lijstje van vandaag:
O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: beenham, gebakken aardappeltjes, sperziebonen
T: 25 gr chocolade.
pi_214621490
Klinkt goed @Pinuts :Y

Zelf zit ik er eigenlijk best lekker in op het moment, ik kan merken dat een grote stressfactor is weggevallen een paar weken geleden, er is nu weer wat meer ruimte in m'n hoofd voor de aanpassingen die ik moet maken om van wat vet af te komen. M'n grootste valkuil de afgelopen maanden was toch om met zooi op de bank te gaan hangen omdat ik verder gewoon geen energie meer had om wat anders te doen. En niks mis met bankhangen, maar voor mezelf is het nu even beter om die situatie een beetje te mijden tot ik weer wat betere gewoontes heb opgebouwd.

Gisteren ook een mooi positieve ervaring dankzij een kleine tegenvaller: normaliter heb ik op woensdag altijd PT, maar er was wat misgegaan bij het regelen van een invaller ("kan je zo" -> bedoeld werd "zodadelijk", gelezen werd "zondag" :+ ), maar in plaats van dan maar gewoon helemaal niets meer doen, heb ik een rondje hardgelopen. Ok, het was de eerste Start-To-Run les, want ik heb echt geen idee wanneer ik voor het laatst wat op dat vlak gedaan heb en ik hou mezelf graag heel, maar een heel stuk beter dan thuis op de bank ploffen. *O*

Het mooiste vond ik eigenlijk nog wel dat het me conditioneel eigenlijk prima af ging. Niet perse dat ik lachend 5km had kunnen hardlopen, maar m'n hartslag bleef mooi laag en nergens echt buiten adem. _O_ De benen/gewrichten hadden het wel wat zwaarder, maar dat was ook exact waarom ik m'n opbouwschema erbij had gepakt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214622097
Hier gaat het ook prima.
We zijn een week op vakantie geweest, waarin we ook lekker hebben gegeten en gedronken, maar geprobeerd hebben niet te overdrijven. Dat ging wel een beetje mis met de zakken snoep die we voor onderweg in de auto hadden ingeslagen :') We hebben derhalve besloten dat niet meer te doen.
Waar het goed ging, was de beweging. We liepen twee etappes van Hadrian 's Wall Path. Eentje van 15 km (die 20 werd in verband met verkeerd lopen) en eentje van 22 km. Vooral die laatste was erg pittig met veel hoogteverschil dat we middels onregelmatige soort van stapstenen trapjes moest slechten. Dat ging wonderbaarlijk goed. Natuurlijk waren we einde van dag 2 wel redelijk kapot, vooral de benen, maar niet zodanig dat ik dacht "dat nooit meer".

Terug van vakantie een kleine plus op de weegschaal die ik nu, vier dagen later, alweer kwijt ben.

Volgende week deel twee van onze vakantie, waarin geen lange, pittige wandelingen zijn verwerkt, dus ik verwacht dan wel een grotere plus. Geen probleem, na de vakantie vrolijk verder waar ik gebleven was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214622766
Hier vandaag minder. Vannacht niet geslapen en dus wel een paar keer wat gegeten
Morgen eet ik weer netjes volgens de regels. Ik baal van mezelf... Ik voel me echt gefrustreerd nu -O-

Oké... en nu mezelf herpakken en een beetje lief zijn
  Moderator donderdag 8 augustus 2024 @ 10:28:42 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214622878
Ik denk dat ik de vorige keren op de weegschaal gewoon veel vocht kwijt was, want er stond vanmorgen 92,1kg. Wat nog steeds een goed resultaat is.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214638616
Oké, en het eten gaat vandaag weer goed ^O^
Maandag weer wegen en dan moet gisteren wel weer glad gestreken zijn
pi_214640808
Na de Nijmeegse 4 daagse niet meer gelopen (ja, mijn 7000 stappen per dag, maar geen langere tochten). Voor morgen is mijn plan om naar de stad (is 15 a 16 km, en terug uiteraard) te lopen, daar lekker te eten en weer terug te lopen. Want als ik alleen dit soort lange afstanden loop moet ik wel een doel hebben. Dus naar een lekkere pizzatent ofzo lopen klinkt wel leuk. En die pizza is er al afgetraind voordat ik daar aankom :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Pinuts op 10-08-2024 18:43:13 ]
pi_214662170
Het was een succes. Wel zoals altijd weer 2 blaren gelopen maar dat mag de pret niet drukken. Geluncht met een goede pizza en onderweg ook nog even bij de ijssalon gestopt. Toch weer 32 km in de benen.
pi_214662983
Ik was drie dagen (2.5 dag, gistermiddag trein terug) in Parijs, waar ik heb geleefd op croissantjes, pains au chocolat, baguettes met brie/geitenkaas, ongelooflijk lekkere taartjes en wat drop voor het zout. Wel echt fantastisch gehad. En 24129 / 26510 / 13394 stappen in best warm en vooral woensdag en donderdag benauwd weer.

Weer even omschakelen nu.
Planning morgen is:
- skyr met fruit, tasty basics muesli, gebroken lijnzaad en hennepzaad
- volkoren pistoletje met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn uit blik, mayo, kappertjes), erbij snoeptomaatjes en olijven
- volkoren pasta met spinazie en twee gekookte eitjes
- banaan en paar amandelen/cashewnoten/walnoten

Nu nog eraan houden ;)
pi_214719888
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.

Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.

Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
pi_214719931
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.

Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.

Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Ja hoor, prima plek. :Y

Als je grootste "probleem" te veel eten is, dan zou ik beginnen met porties afwegen eigenlijk. In ieder geval voor een week of twee, gewoon om te zien wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Al neem ik aan dat je dat voor de diëtist ook gedaan hebt. Muesli met fruit en yoghurt klinkt als een solide ontbijt, dat zou ik niet perse als beginpunt pakken. Hoe zien je lunch, avondeten en (indien van toepassing) tussendoortjes er doorgaans uit?

Verder, de simpelste tip die ik heb, is groente gebruiken als opvulling. Da's gezond en calorietechnisch heeft het maar weinig impact op de totalen van de dag.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214720457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:

Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?
Qua ontbijt, ik eet zelf alleen kwark (met flavor powder) maar daar moet je val houden. Voor lage kcal vulling kan je eventueel gepofte spelt erin doen. Dat heeft veel volume voor weinig gewicht.
pi_214720640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?
Qua ontbijt, ik eet zelf alleen kwark (met flavor powder) maar daar moet je val houden. Voor lage kcal vulling kan je eventueel gepofte spelt erin doen. Dat heeft veel volume voor weinig gewicht.
Gepofte spelt, ik zal es kijken. Ik vind alleen fruit en yoghurt niet zo lekker helaas.

Ik zal zo even een screenshotje van de eetmeter van gisteren sturen.
pi_214720651

Totaal mist in het screenshot maar dat is 1989 kcal.

En dit is dan een relatief "brave" dag. Tel er een paar wijntjes en een extra boterham bij op en dan zit ik er ruim overheen... vandaar mijn zoektocht naar kcal beperkt ontbijt bvb.

[ Bericht 39% gewijzigd door AccurateAllegiance op 15-08-2024 15:29:45 ]
pi_214720672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja hoor, prima plek. :Y

Als je grootste "probleem" te veel eten is, dan zou ik beginnen met porties afwegen eigenlijk. In ieder geval voor een week of twee, gewoon om te zien wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Al neem ik aan dat je dat voor de diëtist ook gedaan hebt. Muesli met fruit en yoghurt klinkt als een solide ontbijt, dat zou ik niet perse als beginpunt pakken. Hoe zien je lunch, avondeten en (indien van toepassing) tussendoortjes er doorgaans uit?

Verder, de simpelste tip die ik heb, is groente gebruiken als opvulling. Da's gezond en calorietechnisch heeft het maar weinig impact op de totalen van de dag.
Ik heb plaatjes (nou ja linkjes) hieronder van de eetmeter van gisteren. Ik weeg het niet allemaal af, heb ik voorheen wel gedaan. Dus het is een beetje op de gok.

Ik houd van groente maar ivm prikkelbaredarmsyndroom kan ik niet zo goed tegen bonen en dingen als sperziebonen.... dus dat is wel een beetje lastig soms.
pi_214720675
<plaatje is gelukt *O* >
Voor het gemak. :P

Er staan onderaan de pagina's een paar rijtjes met code, je wil de BBCode hebben

1[url=https://ibb.co/hZ9mF19][img]https://i.ibb.co/dLM54JM/Screenshot-20240815-151822-Mijn-Eetmeter.jpg[/img][/url]
Die dus.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214720678
Overigens drink ik (in het weekend) ook alcohol. Dat staat er nu niet bij natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')