Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.
Snap nog niet helemaal de activiteiten die hij van mijn fitbit heeft geīmporteerd maar verder ziet het er goed uit.
Wat is er aan veranderd?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is er aan veranderd?
Ik gebruik het nog niet zo lang, wel premium, en vind het vooral knap veel werk maar heb geen wijzigingen opgemerkt.
Niet als kritische test van jouw bevindingen maar om te weten of het ook makkelijker kan.
Oh de fotos van cronometer laten wel zien dat je daar je maaltijden kunt inklappen. Scheelt scrollen, dat is sowieso een plus.
Ik bedoel iets anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.
Oooh, nu lees ik het goed. Scuzi, m'n brein is gesmolten na de laatste paar dagen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedoel iets anders.
Als ik mijn laatste categorie wil zien, moet ik helemaal naar beneden scrollen omdat alles wat ik al gegeten heb over elkaar staat. Cronometer heeft daarvoor zo'n inklapdriehoekje.
Maaltijden heb ik helaas weinig aan, die zijn nooit exact hetzelfde dus ik moet de hele tijd alles per ingrediënt invullen.
Fitbit lijkt nu te kloppenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.
Als je Fitbit koppelt moet je je activiteit wel op 0 zetten overigens. Anders telt ie dubbel
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leukquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist dol op alle getalletjesGemiddelden van afgelopen tijd etc. (al kan je in de gratis versie alleen gemiddelde van afgelopen week bekijken)
En ja, ik weet, het zijn benaderingen en gemiddelden. Geen exacte getallen.
Yep werkt goedquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen de online versie op de pc en maar heel zelden de app. Je kan geloof ik ook met de app barcodes scannen
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leuk
En je ziet dan ook sneller het resultaat van je harde werken
Oh! Langzaam is blijvend zullen we dan zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenMaar ik geloof in natuurkunde en dat het goed komt.
Protein: are you getting enough?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg proteīne binnen te krijgen
Volgende week even kijken hoe dat gaat met meer peulvruchten en tofu
maar wil niet meer kcals of koolhydraten erin krijgen
Gedoetje
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Protein: are you getting enough?
Interessante podcast over proteīne
Ik ben ook wel eens uitgebreid uit eten geweest + kcalrijk toetje na en dan dus gewoon de volgende ochtend lichter op de weegschaal. Soms kan je er geen pijl op trekken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren had ik ongezond gegeten en was vanochtend lichter
Nu weer netjes binnen de lijntjes kleuren
Ja hoor, prima plek.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Gepofte spelt, ik zal es kijken. Ik vind alleen fruit en yoghurt niet zo lekker helaas.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?
Qua ontbijt, ik eet zelf alleen kwark (met flavor powder) maar daar moet je val houden. Voor lage kcal vulling kan je eventueel gepofte spelt erin doen. Dat heeft veel volume voor weinig gewicht.
Ik heb plaatjes (nou ja linkjes) hieronder van de eetmeter van gisteren. Ik weeg het niet allemaal af, heb ik voorheen wel gedaan. Dus het is een beetje op de gok.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja hoor, prima plek.
Als je grootste "probleem" te veel eten is, dan zou ik beginnen met porties afwegen eigenlijk. In ieder geval voor een week of twee, gewoon om te zien wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Al neem ik aan dat je dat voor de diëtist ook gedaan hebt. Muesli met fruit en yoghurt klinkt als een solide ontbijt, dat zou ik niet perse als beginpunt pakken. Hoe zien je lunch, avondeten en (indien van toepassing) tussendoortjes er doorgaans uit?
Verder, de simpelste tip die ik heb, is groente gebruiken als opvulling. Da's gezond en calorietechnisch heeft het maar weinig impact op de totalen van de dag.
| 1 | [url=https://ibb.co/hZ9mF19][img]https://i.ibb.co/dLM54JM/Screenshot-20240815-151822-Mijn-Eetmeter.jpg[/img][/url] |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |