quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Aws! Dank je wel, dit is lief van jequote:Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Goed bezig, ChildoftheStars!![]()
Je doet keihard je best; alles wat je doet aan beweging is mooi meegenomen. Trots op je
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buitenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aws! Dank je wel, dit is lief van je
Wil elke dag zonder afspraken buiten de deur gaan wandelen.
Conditie is ruk, maar gewoon doorzetten en opbouwen. Luisterboek aan en gaan
Belangrijkste is dat ik me minder ga schamen voor mezelf en daardoor mensen/situaties/buiten weer ga opzoeken
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebbenquote:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buiten![]()
Ik weet niet waar je van houdt, maar ik vond de Millenium Trilogie van Stieg Larsson ingesproken door Ron Brandsteder echt geweldig fijn om naar te luisteren (de stem van de verteller is ook best belangrijk vind ik). Het eerste deel is Mannen die Vrouwen Haten. Is echt úren wandelplezier.
Dank je! Morgen heb ik vrijwilligerswerk. Ingang dichtbij en ingang eind om. Uiteraard pak ik morgen die laatste. Met zulke "trucjes" even mijn calorieverbranding verhogenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Dit is ook een thriller en super goed geschreven en verteld. Ik heb ze via de bibliotheek-app geluisterd. Storytel heeft deze denk ik vast wel. En kan best dat ik die eerder heb geadviseerd, want ik vond het één van de beste boekenseries waar ik ooit naar heb geluisterd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!
Nu luister ik domme thrillers als die van Linda van Rijn en Kiki nogwat. Dan kan ik ook op mijn omgeving letten
Heb nu Ibiza van Kiki nogwat op mijn telefoon gedownload via Storytel
Dit is echt zó waarquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook weer eens posten hier.
Blijf al 1,5 jaar net boven de 82kg hangen.
Het afvallen doordeweeks lukt wel, maar de weekenden zijn mijn valkuil. Zak ik doordeweeks een KG af, eet/snoep ik dat in het weekend er weer bij.
Deze week weer begonnen met de MyfitnessPal om alles wat ik te noteren.
Ik merk dat ik met mijn dagelijkse pauzewandeling (20/30 minuten) nog steeds de min in ga qua calorieen verbruik op een dag.
Minder eten lukt niet (dan zit ik echt met honger op het werk) dus probeer nu echt dagelijks ook minimaal 30min. te fietsen. Dat laatste deed ik in verleden om diversen redenen niet altijd (slecht weer, of eenvoudig weg andere verplichtingen)
Nu nog zorgen dat ik in weekenden meer energie verbruik/minder ga eten.
Oh vrijdag woog ik 82,1, na het weekend 83,8
En vanochtend 82.
Dus ben ik weer niet onder de 82kg uitgekomen.
Nouja is meer het snacken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:16 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nouja is meer het snacken.
Weekend een zak chips
Op zaterdag
Ontbij meestal een boterham met beleg. Glas melk
Tussen de middag croissantje en broodje knakworst.
maar tussendoor bv stukje kaas, stuk chocolade etc.
Dat telt wel op.
zeker als ik in weekend niet fiets.
Zondag geen broodje knak maar wel gewoon boterhammen, maar ook dan stukje kaas etc.
We eten vaak 2x vette hap in weekend.
Nadeel (voor mij) is dat vriendin een redelijk snel werkende schildklier heeft.
als ze net zoveel eet als mij komt zij niet aan.
Heb je helemaal gelijk in hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...
Zou je de lunch (broodje knak en croissantje) niet beter vervangen door een gewone boterham? Ik denk dat die ook wel aantellen. Als je die nou in het weekend doet?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor
En sowieso zorgen dat ik weekend meer ga bewegen.
Zoals gezegd wandel ik tijdens mijn werk in de pauze 20/30min. en fiets/wandel ik 's avond 40/60min.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik dat ook in weekend doe.
Jij bent zo goed bezigquote:Op maandag 29 juli 2024 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gisteren na ontbijt en een fietstocht van 42km (28-07-2024): 92,2 kg.
2,7 kg afgevallen, 2,1 kg te gaan voor de winst.
Alleen de 50+ badmintonclub houdt een zomerreces, dus ik moet even een alternatief daarvoor zien te vinden.
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van afquote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben deze week drie kilo afgevallen. Traag, maar gezond zullen we maar zeggen
Je weegt dagelijks neem ik aan? Dan zou ik gaan kijken naar wat de trend van je metingen doet, de tijd van je avondeten heeft een verwaarloosbare impact op daadwerkelijk gewichtsverlies, maar het kan wel beïnvloeden waar je op dat moment in je vertering zit, vocht en andere afvalstoffen die nog verder de verwerking in moeten enzo.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Ik merk bij mezelf dat indien ik voor 19u eet ik dag erna stukje lichter ben.
Dan kan ik na het eten nog wat andere activiteiten (bv sporten) ondernemen.
Mijn schoonouders eten altijd relatief laat.
vaak 19:30u soms zelfs 20u
Volgens mijn schoonvader moet ik dan voor die tijd sporten.
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben begonnen met mijn eten bijhouden in de app van het voedingscentrum
Dat geeft wel rust. Dan zie ik zonder rot rekenen hoeveel kcal en koolhydraten erin gaan
quote:Op maandag 29 juli 2024 11:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van af![]()
Een halve kilo per week is gezond. Dus 3 kilo is zeker niet traag en misschien dus wel te veel?
Alles is onder controlequote:Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.Je begeleiding is ervan op de hoogte dat je bezig bent met afvallen neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt doe enkel maar mijn best. Kreeg zelfs van een vriendin dat ik keto moet gaan, alleen dat doe ik niet! Omdat het me te streng is (ik wil rond de 100gr koolhydraten eten, max, en zegt 50gr. Alleen dat werkt echt niet voor mij).
Dus lief, maar ik ga echt wel goed![]()
Ik denk dat het een kwestie van vocht isquote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Dan naar de trends/weekgemiddelden gaan kijken.quote:
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik wandel of fiets na het avondeten.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Huh.. hoe deed je dat?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deels door koolhydraten omlaagquote:
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vóór of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.
Rest eens, vooral kijken wat je eigen voorkeur heeft.
Ja, eens. Maar dat zegt niets over of je daadwerkelijk meer massa hebt of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.
Verder is de kwaliteit van de slaap ( beinvloed door volle pens of honger bijvoorbeeld) van invloed op je hormoonhuishouding, en daarmee ook weer op je spijsvertering
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik al jaren Cronometer naar volle tevredenheid.
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Daar ga ik eens mee aan de slag.
Snap nog niet helemaal de activiteiten die hij van mijn fitbit heeft geïmporteerd maar verder ziet het er goed uit.
Wat is er aan veranderd?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben de laatste tijd trouwens niet zo blij meer met MyFitnessPal heeft iemand anders nog een tip voor een andere app om eten bij te houden? Het liefst eentje die met Fitbit gekoppeld kan worden.
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is er aan veranderd?
Ik gebruik het nog niet zo lang, wel premium, en vind het vooral knap veel werk maar heb geen wijzigingen opgemerkt.
Niet als kritische test van jouw bevindingen maar om te weten of het ook makkelijker kan.
Oh de fotos van cronometer laten wel zien dat je daar je maaltijden kunt inklappen. Scheelt scrollen, dat is sowieso een plus.
Ik bedoel iets anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat laatste kan bij MFP ook trouwens, bij het invoeren kan je opzij swipen en daar staan ook maaltijden en recepten.
Oooh, nu lees ik het goed. Scuzi, m'n brein is gesmolten na de laatste paar dagen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedoel iets anders.
Als ik mijn laatste categorie wil zien, moet ik helemaal naar beneden scrollen omdat alles wat ik al gegeten heb over elkaar staat. Cronometer heeft daarvoor zo'n inklapdriehoekje.
Maaltijden heb ik helaas weinig aan, die zijn nooit exact hetzelfde dus ik moet de hele tijd alles per ingrediënt invullen.
Fitbit lijkt nu te kloppenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is zover ik weet ook de enige met aminozuursamenstelling (nerd voor getalletjes). En alhoewel er nu wel heel veel van de NEVO tabel in staat (en van de AH), heb ik zelf in de loop der jaren ook behoorlijk veel toegevoegd. En dat gaat best snel als je even door hebt hoe. Wat je toevoegt is alleen voor jezelf overigens, niemand anders ziet dat.
Als je Fitbit koppelt moet je je activiteit wel op 0 zetten overigens. Anders telt ie dubbel
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leukquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist dol op alle getalletjesGemiddelden van afgelopen tijd etc. (al kan je in de gratis versie alleen gemiddelde van afgelopen week bekijken)
En ja, ik weet, het zijn benaderingen en gemiddelden. Geen exacte getallen.
Yep werkt goedquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik eigenlijk bijna alleen de online versie op de pc en maar heel zelden de app. Je kan geloof ik ook met de app barcodes scannen
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja dat begrijp ik wel hoor! Is ook leuk
En je ziet dan ook sneller het resultaat van je harde werken
Oh! Langzaam is blijvend zullen we dan zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zie al een maand lang geen resultaat van mijn harde werkenMaar ik geloof in natuurkunde en dat het goed komt.
Protein: are you getting enough?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg proteïne binnen te krijgen
Volgende week even kijken hoe dat gaat met meer peulvruchten en tofu
maar wil niet meer kcals of koolhydraten erin krijgen
Gedoetje
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Protein: are you getting enough?
Interessante podcast over proteïne
Ik ben ook wel eens uitgebreid uit eten geweest + kcalrijk toetje na en dan dus gewoon de volgende ochtend lichter op de weegschaal. Soms kan je er geen pijl op trekken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren had ik ongezond gegeten en was vanochtend lichter
Nu weer netjes binnen de lijntjes kleuren
Ja hoor, prima plek.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.
Ik probeer (al een poosje) af te vallen maar het lukt me niet zo goed. Ik weeg 78 kg bij 1m66 dus het is wel nodig.
Nu ben ik al bij een diëtist geweest en dat schoot ook niet echt op... mijn eetpatroon is relatief gezond. Ik eet alleen te veel.
Ik wilde eens beginnen bij ontbijt. Daar eet ik eigenlijk altijd muesli zonder suiker of ongebrande noten, met fruit en yoghurt.
Bestaat er ook een alternatief met minder koolhydraten? Koolhydraatarme muesli heeft denk ik weer veel calorieën omdat het vaak noten zijn?
Gepofte spelt, ik zal es kijken. Ik vind alleen fruit en yoghurt niet zo lekker helaas.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zeker zit je hier dan goed. Kan je eens een lijstje van een gemiddelde dag posten?
Qua ontbijt, ik eet zelf alleen kwark (met flavor powder) maar daar moet je val houden. Voor lage kcal vulling kan je eventueel gepofte spelt erin doen. Dat heeft veel volume voor weinig gewicht.
Ik heb plaatjes (nou ja linkjes) hieronder van de eetmeter van gisteren. Ik weeg het niet allemaal af, heb ik voorheen wel gedaan. Dus het is een beetje op de gok.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja hoor, prima plek.
Als je grootste "probleem" te veel eten is, dan zou ik beginnen met porties afwegen eigenlijk. In ieder geval voor een week of twee, gewoon om te zien wat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Al neem ik aan dat je dat voor de diëtist ook gedaan hebt. Muesli met fruit en yoghurt klinkt als een solide ontbijt, dat zou ik niet perse als beginpunt pakken. Hoe zien je lunch, avondeten en (indien van toepassing) tussendoortjes er doorgaans uit?
Verder, de simpelste tip die ik heb, is groente gebruiken als opvulling. Da's gezond en calorietechnisch heeft het maar weinig impact op de totalen van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |