quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Aws! Dank je wel, dit is lief van jequote:Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Isabeau het volgende:
Goed bezig, ChildoftheStars!![]()
Je doet keihard je best; alles wat je doet aan beweging is mooi meegenomen. Trots op je
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buitenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aws! Dank je wel, dit is lief van je
Wil elke dag zonder afspraken buiten de deur gaan wandelen.
Conditie is ruk, maar gewoon doorzetten en opbouwen. Luisterboek aan en gaan
Belangrijkste is dat ik me minder ga schamen voor mezelf en daardoor mensen/situaties/buiten weer ga opzoeken
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebbenquote:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Luisterboeken zijn geniaal voor de motivatie om te wandelen. Als je verder wilt in je boek, moet je naar buiten![]()
Ik weet niet waar je van houdt, maar ik vond de Millenium Trilogie van Stieg Larsson ingesproken door Ron Brandsteder echt geweldig fijn om naar te luisteren (de stem van de verteller is ook best belangrijk vind ik). Het eerste deel is Mannen die Vrouwen Haten. Is echt úren wandelplezier.
Dank je! Morgen heb ik vrijwilligerswerk. Ingang dichtbij en ingang eind om. Uiteraard pak ik morgen die laatste. Met zulke "trucjes" even mijn calorieverbranding verhogenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Dit is ook een thriller en super goed geschreven en verteld. Ik heb ze via de bibliotheek-app geluisterd. Storytel heeft deze denk ik vast wel. En kan best dat ik die eerder heb geadviseerd, want ik vond het één van de beste boekenseries waar ik ooit naar heb geluisterd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb je die me eerder geadviseerd!
Nu luister ik domme thrillers als die van Linda van Rijn en Kiki nogwat. Dan kan ik ook op mijn omgeving letten
Heb nu Ibiza van Kiki nogwat op mijn telefoon gedownload via Storytel
Dit is echt zó waarquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Dat is ooit zo geweest voor bijna iedereen, ook mensen die nu een goede conditie hebben
Voor de een was dat als kind en zijn ze al jaren superactief, de ander is op latere leeftijd van een rukconditie naar prima gegaan. Zoals je zelf al zegt, gewoon doorzetten en opbouwen en het wordt 'vanzelf' écht beter
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 07:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook weer eens posten hier.
Blijf al 1,5 jaar net boven de 82kg hangen.
Het afvallen doordeweeks lukt wel, maar de weekenden zijn mijn valkuil. Zak ik doordeweeks een KG af, eet/snoep ik dat in het weekend er weer bij.
Deze week weer begonnen met de MyfitnessPal om alles wat ik te noteren.
Ik merk dat ik met mijn dagelijkse pauzewandeling (20/30 minuten) nog steeds de min in ga qua calorieen verbruik op een dag.
Minder eten lukt niet (dan zit ik echt met honger op het werk) dus probeer nu echt dagelijks ook minimaal 30min. te fietsen. Dat laatste deed ik in verleden om diversen redenen niet altijd (slecht weer, of eenvoudig weg andere verplichtingen)
Nu nog zorgen dat ik in weekenden meer energie verbruik/minder ga eten.
Oh vrijdag woog ik 82,1, na het weekend 83,8
En vanochtend 82.
Dus ben ik weer niet onder de 82kg uitgekomen.
Nouja is meer het snacken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 08:16 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wat eet je dan zoals in een gemiddelde weekenddag?
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nouja is meer het snacken.
Weekend een zak chips
Op zaterdag
Ontbij meestal een boterham met beleg. Glas melk
Tussen de middag croissantje en broodje knakworst.
maar tussendoor bv stukje kaas, stuk chocolade etc.
Dat telt wel op.
zeker als ik in weekend niet fiets.
Zondag geen broodje knak maar wel gewoon boterhammen, maar ook dan stukje kaas etc.
We eten vaak 2x vette hap in weekend.
Nadeel (voor mij) is dat vriendin een redelijk snel werkende schildklier heeft.
als ze net zoveel eet als mij komt zij niet aan.
Heb je helemaal gelijk in hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik wil niet betweterig doen en bedoel het goed...
Zou je de lunch (broodje knak en croissantje) niet beter vervangen door een gewone boterham? Ik denk dat die ook wel aantellen. Als je die nou in het weekend doet?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor
En sowieso zorgen dat ik weekend meer ga bewegen.
Zoals gezegd wandel ik tijdens mijn werk in de pauze 20/30min. en fiets/wandel ik 's avond 40/60min.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik dat ook in weekend doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |