abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215079255
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot _O-
Aws! Zowel jammer als fijn :*
pi_215080443
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot _O-
Herkenbaar _O- Dat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot :') Stom gevoel is dat hè?

En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars! *O* Toch een mooi cadeautje O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215080464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Herkenbaar _O- Dat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot :') Stom gevoel is dat hè?

En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars! *O* Toch een mooi cadeautje O+
Ik heb echt heel weinig en oude kleding. Even wat nieuwe hoodies en jeans heb ik dan wel verdient

Merk dat ik wel echt meer dingen weer kan en gemakkelijker gaan nu. Nog een lange weg te gaan. Maar ontzettend gemotiveerd

Vind het wel stom dat een dikkere vriendin me telkens probeert over te halen om ongezond te eten. Ik zeg niks over lijnen en zo tegen haar. Bemoei me niet met haar keuzes... maar laat mij dan ook mijn gang gaan...
pi_215186867
He mede-fatties O+

Hopelijk gaat alles goed met iedereen! Kwam weer eens even kijken hier, zag dat FOK! 25 jaar bestaat en bedacht me ineens dat ik oud ben.

Hier alles goed. Ontzettend al dat gedieet en gebeuren geprobeerd los te laten, en dat werkt 99% van de tijd best goed. Loop nog steeds hard, bier / alcohol alleen in het weekend, nog steeds vers koken en doen.

Al jaren lang rond dezelfde maat 38/40 en rond de 75kg, en eigenlijk vind ik het allemaal wel mooi zo! Ik loop aardig wat af hier in Portugal waar ik nu woon, en heb de inhoud van m'n kledingkast al tijden niet meer hoeven vernieuwen enzo. Hopelijk hebben anderen hier ook een beetje de meer 'het hoeft niet perfect' gevonden, ik ben er iig erg blij mee. Wijsheid komt met de jaren enzo, denk ik.
Doei.
pi_215189800
Buikvet komt met de jaren leer ik :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 16:08:14 #181
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215219184
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Doelgewicht bereikt op 08-09-2024: 90,0 kg.
Dat betekent dat op 08-12-2024 ik niet meer mag wegen dan 90,1 kg om de weddenschap te winnen.

Gewicht vanmorgen schoon aan de haak: 90,4 kg.
Iets te hoog dus, maar ik was onlangs voor een conferentie in Boedapest en daar heb ik iets te veel wijn gedronken en veel te veel heerlijke gebakjes geproefd. Toen ik daarvan thuis kwam, woog ik 91,8 kg en dus gaat het de goede kant weer op.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:52 #182
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215259406
Doelgewicht bereikt op 08-09-2024: 90,0 kg.
Dat betekent dat op 08-12-2024 ik niet meer mag wegen dan 90,1 kg om de weddenschap te winnen.

Gewicht vanmorgen (14-10-2024) schoon aan de haak: 90,1 kg.

Zit dus eindelijk weer op het doelgewicht. Nu heeft wel mijn vrouw in de tussentijd de kleine lettertjes van onze weddenschap gewijzigd. Zij vindt dat we vanaf het bereiken van het doelgewicht tot drie maanden later niet daarboven mogen komen om de weddenschap te winnen. Dat zou betekenen dat mijn drie maanden nu weer opnieuw beginnen te lopen. Deze discussie is nog niet voorbij...
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215262694
Dag 1 van proberen niet alles wat ik tegenkom klakkeloos mn kanaal in te schuiven. Ik wil alles mn kanaal inschuiven :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215295243
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn *O*

Nu lekker doorbikkelen.
pi_215296805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn *O*

Nu lekker doorbikkelen.
Super bezig!
pi_215297010
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 11:23 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Super bezig!
Dank je wel :*
pi_215359206
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.

Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks dagboek

[ Bericht 7% gewijzigd door Pinuts op 26-10-2024 07:27:42 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:40:12 #188
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215361363
Goedemiddag, vandaag voor het eerst van mijn leven bij een dieetist geweest. Dus nu moet het echt (weer) beginnen. "Normaal" viel ik vaak in relatief korte periodes veel kg af, maar ook bij mij is de jojo sterk. Dus 30 er af is na 5 jaar 45 erbij.

We gaan zien wat deze ronde brengt, ben er nog niet helemaal klaar voor merk ik :(

De dieetist heeft uiteraard veel open deuren, maar er komt nog een soort van advies, kijken wat ik daarmee kan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_215362643
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.

Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)

Thanks dagboek
Ik kom hier bijna nooit meer want ff niet met gewicht bezig (eerder dit jaar met depressie bezig geweest en zo, ff focus op wat anders), maar ff een paar punten:
- goed bezig!
- mensen zeggen soms al snel dingen als spits hier en daar. Ze zijn niet gewend je zo te zien. Ik hecht daar weinig waarde aan. Iemand die altijd al slank was en een spits gezicht heeft gaan mensen toch ook niet zeggen dat ze meer moeten eten daarom?
- Gewicht is echt maar een cijfer en ziet er bij iedereen anders uit, ook met dezelfde lengte. Ik zou het proberen los te laten dat x gewicht sowieso te weinig of te veel is.
- mijn laagste gewicht is 60 bij 1m71. Ik was niet mager. Ik snap dat het eng klinkt maar je wordt met een gezonde levensstijl niet vanzelf heel erg mager. Dat kost echt moeite.

Je kan de weegschaal misschien ook even loslaten en zien waar het schip strandt? Als het nu toch zo makkelijk gaat en je wil het graag.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 27-10-2024 09:31:48 ]
pi_215386953
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
pi_215386957
Dik geworden. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 08:04:46 #192
5428 crew  miss_sly
pi_215387017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks dagboek
SPOILER
Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 08:06:26 #193
5428 crew  miss_sly
pi_215387026
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 07:46 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
Met mij gaat het goed. Na de weken met het voedingsplan met de sportschool ben ik bepaalde dingen uit dat plan blijven doen en een deel is weer gewoon. Daarnaast train ik minstens vier en maximaal zes keer per week, gewoon omdat ik het ontzettend leuk en fijn vindt. Daarmee val ik niet af, maar wordt ik wel strakker en krijg ik meer spieren. Voor mij werkt dat erg goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215387418
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
SPOILER
Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
Graag :)
Ja precies. Ik merk wel dat ik in de gym nog altijd sterker wordt. Niet heel snel maar er is nog steeds progressie dus daarmee concludeer ik wel dat ik ook langzaam spiermassa aan het opbouwen ben.
pi_215387881
Zo, pfoeh, nou ik kan weer aanhaken hoor. The short story:
Veel ziekenhuisonderzoeken achter de rug, medicatie die alle bijwerkingen gaf die in het boekje stonden inclusief vreetzin en aankomen.

BLUH.

Maar ik mag weer, vol sporten, niet stoppen als ik mijn longen voel, medicatie gestopt. De wereld ziet er anders uit.

5 kilo aangekomen in een paar maanden :'( Maar er is alweer 1 af en ik zit weer in het ritme waardoor die andere kilo's moeten volgen.

Wat ik nu wel anders doe dan toen ik begon 1,5 jaar geleden: goed en lekker lunchen. Gisteren 2 volkoren boterhammen met light huttenkase, zalm en roerei op. Heerlijk en ik teer daar lang op waardoor ik niet ga snoepen.
Ik lunch uitgebreider en vol eiwitten. Dat haalt de rest van de dag mijn snoepzin weg. Ik tel daar de kcal niet van overigens, op gevoel kies ik.

Dus, hoi, ik ben er weer. Eerste doel is die 4 kilo eraf, fitter worden nu ik weer vol mag sporten en daarna stel ik nieuwe doelen.
pi_215402518
Hier wil het maar niet lukken. Veel negatieve dingen die ik dan maar probeer weg te eten. Gewicht blijft stabiel, dat is tenminste iets maar het wordt tijd dat ik mijn lichaam weer met gezonde dingen ga voeren.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:06:28 #197
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215408076
Laat ik ook weer eens een update plaatsen. Niet handig na een lang weekend weg met de schoonfamilie inclusief een hoop snacken en snoepen.

Gewicht vanmorgen 29-10-2024: 91,1 kg.

Dat betekent dat ik volgens de kleine lettertjes weer opnieuw moet beginnen om de weddenschap te winnen. :')
Aangezien dit weekend een uitzondering was, heb ik er alle vertrouwen in dat ik weer snel onder mijn doelgewicht zal zitten.

(Mijn vrouw vindt nog steeds dat we vanaf het bereiken van het doelgewicht tot drie maanden later niet daarboven mogen komen om de weddenschap te winnen.)
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215408814
Hier geen flauw idee hoe het gaat... doe mijn best. Eet aardig.
Zit nu even op een punt vast... maar goed... gewoon doorgaan en dan komt het wel goed
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 10:14:14 #199
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215426322
Gewicht vanmorgen 31-10-2024: 90,3 kg.

De kilo van het feestweekend is er bijna weer af. Zou mooi zijn als ik eindelijk weer eens een keer onder de 90 kg kom.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:43:15 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215436028
Aaaarrrrggghhh!

Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.

De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')