abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214720797
Ziet er imo niet verkeerd uit, al geef ik zelf de voorkeur aan wat preciezer wegen, in ieder geval voor m'n avondeten. Maar da's in mijn geval wel makkelijk, want ik weeg/woog dan alles tijdens het koken en ik eet ruwweg de helft van het totaal.

Weet je je BMR?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:24 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik houd van groente maar ivm prikkelbaredarmsyndroom kan ik niet zo goed tegen bonen en dingen als sperziebonen.... dus dat is wel een beetje lastig soms
Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant. :') Maar wat ik zelf wel makkelijke vulling vind, zijn dingen als komkommers, tomaten en paprika. Vooral die eerste heeft niet heel veel smaak van zichzelf, dus overheerst gerechten ook niet snel.

Wel even nieuwsgierig, gooi je inderdaad bijna 100 gram muesli in je bakje? Dan zou ik niet perse kijken naar koolhydraatarm, maar eerder wat experimenteren met wat meer fruit naast je muesli en zien hoe je je dag daarop doorkomt. Kleine aanpassingen zijn over het algemeen makkelijker naar een definitief iets om te zetten dan iets compleet nieuws.

Alcohol blijft een bitch, ik kan met een weekendje m'n brave doordeweekse dagen compleet teniet doen, dus ook zeker de moeite om je weektotaal (dus inclusief de alcohol) te bekijken en te zien waar je gemiddeld per dag op uit komt. En ja, dat kan heel confronterend zijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_214720845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Ziet er imo niet verkeerd uit, al geef ik zelf de voorkeur aan wat preciezer wegen, in ieder geval voor m'n avondeten. Maar da's in mijn geval wel makkelijk, want ik weeg/woog dan alles tijdens het koken en ik eet ruwweg de helft van het totaal.

Weet je je BMR?
[..]
Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant. :') Maar wat ik zelf wel makkelijke vulling vind, zijn dingen als komkommers, tomaten en paprika. Vooral die eerste heeft niet heel veel smaak van zichzelf, dus overheerst gerechten ook niet snel.

Wel even nieuwsgierig, gooi je inderdaad bijna 100 gram muesli in je bakje? Dan zou ik niet perse kijken naar koolhydraatarm, maar eerder wat experimenteren met wat meer fruit naast je muesli en zien hoe je je dag daarop doorkomt. Kleine aanpassingen zijn over het algemeen makkelijker naar een definitief iets om te zetten dan iets compleet nieuws.
Ik zal het eens goed wegen... kan misschien wel minder dan.

Idd tomaten paprika komkommer is mijn go to. Maar die word je ook wel es zat he 😉 en ik reageer er ook niet altijd goed op.

En ja die alcohol... ik zal het eens braaf bijhouden en naar de week kijken. (Als ik durf...)
pi_214720921
Het blijft lastig met die darmen die lolnope zeggen tegen aardig wat voeding ja, op een gegeven moment weet je de veilige dingen wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214720942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Het blijft lastig met die darmen die lolnope zeggen tegen aardig wat voeding ja, op een gegeven moment weet je de veilige dingen wel. :')
Echt he?
"Voeg extra bonen toe aan je voeding, dan heb je meer eiwitten" leuke tip maar niet voor mij 🙈
pi_214720975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:01 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Echt he?
"Voeg extra bonen toe aan je voeding, dan heb je meer eiwitten" leuke tip maar niet voor mij 🙈
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/
Spoilers!
pi_214721052
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!
Heb destijds het fodmapdieet gedaan dus heb een goed beeld van wat ik wel en niet kan eten.
pi_214721118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:17 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!
Heb destijds het fodmapdieet gedaan dus heb een goed beeld van wat ik wel en niet kan eten.
Wat jammer zeg. Ik heb het ook gedaan en kan gelukkig wel peulvruchten verdragen. Helaas geen ui en knoflook dus dat rendangpakket van jou kan ik wel vergeten.

Over je lijstjes. Ik zie wel wat laaghangend fruit. Uiteraard je cornetto en snoep. Die acaidrops, kan je die niet vervangen met echt fruit? Kan je je sinaasappelsap halveren? Sap heeft sowieso nauwelijks toegevoegde waarde.

Kan je kaas zelf snijden? Dat is meestal een stuk dunner dan voorgesneden. Een plak voor twee boterhammen, dubbel dus) is ook vast een optie. Twee eetlepels om in te bakken is nogal veel.

O, en 100 gram muesli is echt heel veel.

Edit: er staat geen 100g muesli in je lijst. Dat staat wel in een andere post.
Spoilers!
pi_214721339
Ik heb even 100 gram muesli afgewogen maar dat is inderdaad wel meer dan ik er normaal in doe inderdaad. Waarschijnlijk de helft of zo? Zal het morgenochtend eens goed wegen.

Die acaidrops waren een experimentje dus als die op zijn wordt het weer blauwe bessen of frambozen of een banaan ofzo.

De cornetto was wel een mini cornetto 😉

[ Bericht 16% gewijzigd door AccurateAllegiance op 15-08-2024 17:06:43 ]
pi_214721911
Stomme vraag, maar eet je die hoeveelheden omdat je honger hebt of omdat je dat nou eenmaal altijd zo doet?

Ik heb al 8 weken niet bepaald goed opgelet. Eerst omdat het mentaal en fysiek bagger ging en daarna vakantie. Dinsdag eerste dag weer thuis en meteen weer in het strengere regiem. Vandaag voor het eerst in 4 weken weer gesport. Rustig opbouwen, want helaas is mijn energielevel laag en mijn longen zijn nog steeds niet goed bezig.
Maar toch duizelig aan het einde van de ochtend, te weinig gegeten....dus daar moet ik sportdagen beter op letten.

Lijstje van gisteren:
O: lactosevrije magere kwark met bosbessen en frambozen
T: grapefruit en 1 banaan
L: 2 volkoren boterhammen met 2 roereieren en gerookte zalm
T: LU crackertjes en een appel
D: pasta met veel groente, rundergehakt en passata, komkommer en paprika ernaast
T: Lactosevrije kwark met honing
Veel water gedronken en 2 kleine, slappe koffie (8 weken geen koffie op....die vielen ineens niet goed meer dus weer uitproberen)

Vandaag:
O: lactosevrije magere kwark met bosbessen en frambozen
T: banaan meteen na het sporten
L: 2 volkoren boterhammen met huttenkase, italiaanse ham en 1 gekookt ei. Daarnaast nog 1 gekookt ei, radijsjes en een stuk komkommer
T: een Naked reep
D: verse groente soep en wellicht een stuk volkoren stokbrood erbij, wederom rauwkost ernaast
T: in principe weer kwark en anders een appel

Het sporten is nu met name lastig, ik kan niet verder opbouwen en sport voor mijn gevoel op een nogal laag pitje. Maar ik blijf wel trouw gaan, dan maar op lager tempo.

Ik mag/moet van mezelf vrijdag over 3 weken op de weegschaal. Ik hoop dat de schade van de afgelopen weken redelijk ingelopen te hebben. Ik merk dat ik nare cijfers op de weegschaal nu 'niet aan kan'.
pi_214722189
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

O, en 100 gram muesli is echt heel veel.

Edit: er staat geen 100g muesli in je lijst. Dat staat wel in een andere post.
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn). :Y

Ik was vooral even nieuwsgierig naar hoe accuraat de lepels waren. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214722348
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn). :Y

Ik was vooral even nieuwsgierig naar hoe accuraat de lepels waren. :P
Dat dacht ik al :)
Spoilers!
pi_214728674
Even nog wat vragen beantwoorden.

Ik weet mijn BMR niet.

Ik eet deze hoeveelheden niet per se omdat ik honger heb denk ik.
Maar als ik bvb geen kh eet tijdens de lunch krijg ik een soort crash om 16.00 uur en heel erg honger.
Ik eet wel snel dus dan eet je misschien ook gauw te veel?
pi_214728683
Een zeer onverwachte drop van 1 kg vanmorgen. Want ben 2 dagen westen uit eten. Wel opgelet/ eerste keuzes gemaakt. Woensdag was AYCE tapas dus toen overdag gevast. Gisteren 3 gangen maar gekozen voor carpaccio, biefstuk en koffie. Dus lekker genoten maar wel bewust. Maar een drop van een kg (die ik normaal toch al niet vaak heb) zeker niet verwacht. Nouja fijn. Weer een extra teken dat uit eten en afvallen prima samen kan.

O: kwark
S: krachttraining
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: 2 kiwi’s
D: ‘pizza’ gemaakt op Libanees brood met parmaham (is echt mijn go to ‘pizza’ eten a 500 kcal)
S: 75 min boksen
T: proteīne chocolademousse, aardbeien
pi_214728700
Ontbijt vanochtend was:
50 gram muesli 177 kcal
Yoghurt 228 gram 114 kcal
Fruit 80 gram 64 kcal
Sinaasappelsap 200 ml 90 kcal

Totaal
445 kcal
60 gram kh

Vind ik nog vrij veel aan kcal of is dat normaal voor een ontbijt?
pi_214728718
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Even nog wat vragen beantwoorden.

Ik weet mijn BMR niet.
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?
Ter vergelijking, ik ben iets langer (172 cm) en eet nu zo rond de 1750 kcal (soms iets meer, soms iets minder). Wil het nu langzaam gaan opvoeren naar 2000 omdat ik langzaam wil gaan voor meer spier ipv minder vet.
pi_214728738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:26 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ontbijt vanochtend was:
50 gram muesli 177 kcal
Yoghurt 228 gram 114 kcal
Fruit 80 gram 64 kcal
Sinaasappelsap 200 ml 90 kcal

Totaal
445 kcal
60 gram kh

Vind ik nog vrij veel aan kcal of is dat normaal voor een ontbijt?
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.
pi_214728848
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:29 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?
Ter vergelijking, ik ben iets langer (172 cm) en eet nu zo rond de 1750 kcal (soms iets meer, soms iets minder). Wil het nu langzaam gaan opvoeren naar 2000 omdat ik langzaam wil gaan voor meer spier ipv minder vet.
Ik sport nu niet veel en beweeg niet heel veel ivm een blessure (kan niet lang wandelen helaas), maar toen ik nog 2x in de week naar de sportschool ging, was het niet anders of zo.
Ik ga 1x per week een half uurtje zwemmen maar dat zal niet heel veel zoden aan de dijk zetten. Verder fiets ik overal naartoe. En ben net terug van een kampeervakantie waar je toch elke dag ruim over de 10.000 stappen zet.

En als ik sport ben ik heel snel overbelast dus sportschool krachttraining of crossfit (allemaal meer dan een jaar geprobeerd) levert me vooral langdurige blessures op. Ik ben niet heel goed in elkaar gezet denk ik 😉
pi_214728854
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.
Koffie drink ik daarna. De sinaasappelsap zit nogal in mn systeem merk ik... krijg het er moelijk uit.
pi_214728860
Bedankt trouwens voor alle meedenken, dat helpt me.
pi_214729213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:50 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Bedankt trouwens voor alle meedenken, dat helpt me.
Bewustwording hielp voor mij enorm. Dingen die ik achteloos at en stiekem best veel kcal bevatten. Ik heb het een aantal maanden in detail bijgehouden, nu doe ik dat niet meer. Ik weet nu wel wat ik op een dag binnen mag hebben en op sportdagen eet ik meer.

Soms zijn de kleine aanpassingen al heel wat, zoals die sinaasappelsap, probeer het eens op vaste dagen te skippen en kijk wat het doet. Je suikerinname wordt dan ook minder wat eetaanvallen tegengaat. Op dagen dat ik meer suiker eet, heb ik einde van de dag ook moeite om niet te gaan snaaien.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:08:06 #122
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214729926
Zo'n 400-500kcal aan ontbijt vind ik niet perse te veel, hangt ook van de rest van de dag af en van wat je een prettig moment vindt om te eten. De een heeft liever meer eetmomenten, dan is wat minder bij ontbijt/lunch/avondeten verstandig, een ander eet liever 1 of 2 keer per dag. Kan allemaal. Wel wat gekleurd door m'n "eigen" hoeveelheden, want wat groter, maar 400-500 is ongeveer een derde van m'n BMR, dus helemaal prima voor één van m'n drie maaltijden. :P

Wat ik zelf ook altijd wel een goede vind, is mezelf afvragen of ik eet omdat ik echt trek heb of omdat het gewoonte, dorst of verveling is. Meestal is het geen echte trek namelijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214730031
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
pi_214730043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:

Wat ik zelf ook altijd wel een goede vind, is mezelf afvragen of ik eet omdat ik echt trek heb of omdat het gewoonte, dorst of verveling is. Meestal is het geen echte trek namelijk. :')
Dat probeer ik ook ja. Meer voelen. Is sowieso een ding dus daar ben ik verder ook mee aan het werk.
pi_214730146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.
Althans, zo ben ik begonnen. En nee, je hoeft echt niet je hele leven kcal te tellen. Maar gewoon even een weekje ofzo om voor jezelf inzicht te krijgen welke voedingsmiddelen veel kcal kosten en misschien weinig 'opleveren'.
pi_214730155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo'n 400-500kcal aan ontbijt vind ik niet perse te veel, hangt ook van de rest van de dag af en van wat je een prettig moment vindt om te eten. De een heeft liever meer eetmomenten, dan is wat minder bij ontbijt/lunch/avondeten verstandig, een ander eet liever 1 of 2 keer per dag. Kan allemaal. Wel wat gekleurd door m'n "eigen" hoeveelheden, want wat groter, maar 400-500 is ongeveer een derde van m'n BMR, dus helemaal prima voor één van m'n drie maaltijden. :P
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:52:37 #127
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214730247
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR is een goede richtlijn om als minimum aan te houden, dus (om het makkelijk te houden) niet onder de 1500 gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.
Ja, zelfde hier, ik ben nooit een ontbijter geweest.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214730324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.
Althans, zo ben ik begonnen. En nee, je hoeft echt niet je hele leven kcal te tellen. Maar gewoon even een weekje ofzo om voor jezelf inzicht te krijgen welke voedingsmiddelen veel kcal kosten en misschien weinig 'opleveren'.
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.
Ik heb een smartwatch die aardig bijhoudt wat ik doe als het goed is die kan dit ook.
pi_214730408
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
pi_214730515
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Die is inderdaad fijn! Nou doe ik niet aan het tellen van calorieën maar ik was toch nieuwsgierig :+
Spoilers!
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:39:12 #131
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214730541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.
Ik heb een smartwatch die aardig bijhoudt wat ik doe als het goed is die kan dit ook.
Wel even een kanttekening: de meeste smartwatches zitten aan de optimistische kant qua verbranding. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:42:44 #132
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214730564
Inmiddels een maandje bezig.
Bottleneck bij mij is nog steeds beweging.
Heb een kantoorbaan, dus buiten rondje wandelen in de pauze, probeer ik dagelijks nog 30/40 minuten stuk te fietsen.
Wandelen ook, al verbrand ik daar in die tijd minder calorieen mee.
Net efkes anges
pi_214730752
Dan
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Dan kom ik hier op uit:

BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal

Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
pi_214730968
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:

BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal

Klopt. Theoretisch dan hé, want jou lichaam zal nooit precies zijn wat daar staat. Maar kan wel een goede startrichtlijn zijn.
pi_214731198
Mijn smartwatch is volledig in de war, al best een tijdje, die doe ik dus niet meer om. Ik zou gemiddeld 80x per dag de trap naar boven lopen......Dat gaat dus niet goed. Van alles geprobeerd met schoonmaken, resetten etc etc. Helaas, pindakaas, het was een cadeautje en geen goedkope, maar de sensor lijkt kaduk.

Wat een interessante berekening, dank voor de link.

BMR: 1723
TDE: 2189
pi_214731530
Ja,
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:

BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal

Ja, als je onder die 1773 gaat zitten zal je in theorie afvallen. Op die calculator kan je trouwens nog 'afvallen' als doel invullen, ook of je dat snel of geleidelijk wilt. Dan krijg je een soort kcal advies.
pi_214732139
Als ik wil afvallen moet ik minder dan 1500 kcal eten. Dan eet ik echt geen 500 kcal bij het ontbijt. :P

Normaal ook niet, trouwens. Ik vind het de meest waardeloze maaltijd van de dag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214732936
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:46 schreef Nanuke het volgende:
Als ik wil afvallen moet ik minder dan 1500 kcal eten. Dan eet ik echt geen 500 kcal bij het ontbijt. :P

Normaal ook niet, trouwens. Ik vind het de meest waardeloze maaltijd van de dag.
Oh ik houd van ontbijten, heb ook echt honger 's ochtends.
pi_214732938
Heb nu alles bijgehouden met de weegschaal erbij.

Ijsje en chocolade geskipt.
pi_214760105
Na een paar mindere dagen toch weer een nieuw "lichtste punt" bereikt.

Koolhydraatarm en veganistisch is toch wel erg goed te combineren. Alleen het geen palmolie en geen kokosolie/vet is wel een uitdaging. Helemaal niet lukt me niet, maar goed... ik doe mijn best. Eet twee/drie maaltijden per dag, hangt een beetje van mijn trek af.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 10:35:06 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214766614
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik denk dat ik de vorige keren op de weegschaal gewoon veel vocht kwijt was, want er stond vanmorgen 92,1kg. Wat nog steeds een goed resultaat is.
Twee weken met net een lang weekend Porto (veel wijn, veel pasteis de nata en andere taartjes, veel ander lekker eten) achter de rug en een verrassend resultaat op de weegschaal vanmorgen: Nog steeds 92,1kg schoon aan de haak. :D

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen na ontbijt (21-08-2024): 92,1 kg.

2,8 kg afgevallen, met nog 2 kg te gaan voor de winst. Mijn vrouw kwam in Porto iets aan en is dus iets verder weg van haar doelgewicht van de weddenschap.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214770479
Hier ook nog redelijk oké. Van het weekend wel veel etentjes gehad maar schade lijkt mee te vallen. Na volgende week ook 2 weken op vakantie dus stabiel blijven is voor nu prima. En qua mindset lijkt het nu beter te gaan dan ooit. Voel ook weinig tijdsdruk, wat ik normaal wel veel meer had van ik wil x kilo voor die vakantie. Nu denk ik boeien, als ik me lekker voel is het prima en zolang ik gewoon lekker doorga komt het vanzelf wel.

O: 500 gr kwark
L: 1 pistolet 30+ kaas, boterham met ei
T: Aardbeien en kiwi
D: 2 pulled chicken wraps (home made)
T: stukje chocolade
pi_214779440
Nou, ik heb mijn calorieëntracker ook maar weer geīnstalleerd. Na drie zwangerschappen en weinig sporten wil ik eigenlijk wel terug naar mijn pre-kinderenlichaam (hoewel ik ook wel weet dat dat een beetje een utopie is :P). Ondertussen 2,5 kilo kwijt sinds ik ben gestart dus dat motiveert wel *O* .
pi_214779717
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Heb nu alles bijgehouden met de weegschaal erbij.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ijsje en chocolade geskipt.
Zat je daar vol van? Je avondeten?
pi_214780953
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Zat je daar vol van? Je avondeten?
Ik had nog iets gemist, soep en stukjes stokbrood, kwam ik later achter. Maar toen zat ik wel vol ja.
pi_214780956
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, ik heb mijn calorieëntracker ook maar weer geīnstalleerd. Na drie zwangerschappen en weinig sporten wil ik eigenlijk wel terug naar mijn pre-kinderenlichaam (hoewel ik ook wel weet dat dat een beetje een utopie is :P). Ondertussen 2,5 kilo kwijt sinds ik ben gestart dus dat motiveert wel *O* .
Herkenbaar ja, ook al heb ik twee zwangerschappen (al een poosje... ahem) achter de rug.
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 10:43:21 #147
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214808970
Gewicht gistermorgen na ontbijt en een fietstocht van weer 42 km (25-08-2024): 90,6 kg.

Tot nu toe dus 4,3 kg afgevallen, met nog 0,5 kg te gaan voor de winst. Dat gezegd hebbende kwam ik wel weer geheel uitgedroogd terug van de fietsrit en heb ik na het wegen wel gelijk een halve liter water naar binnen gegooid. Dus 91,1 kg is wat realistischer.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214809112
Nog 3kg en ik zit onder mijn eerste tussendoel *O*

(moet erg veel afvallen en heb het in tussendoelen verdeeld, anders is het zo'n groot getal waardoor ik enkel mezelf demotiveer)

Weet nog niet of ik iets doe om mezelf te belonen. iig stel ik dan het volgende tussendoel (weer een klein beetje)
pi_214811083
Nou, ik houd het nog braaf bij, dat is voor mij heel wat ;-)
Het valt me reuze mee om onder de kcal te blijven. Ik heb zelfs patat gegeten (braaf 75 gram afgewogen) en de rest salade. De kinderen willen wel weten inmiddels waarom ik steeds met een weegschaal aan tafel zit, haha.

Ik ben benieuwd wanneer ik resultaat ga zien, ik houd het nu sinds bijna twee weken bij. Ben nu 78 kg bij 1.65m dus er moet wel minimaal 10 kg af. Eerst maar eens onder de 75 kg.

Ik zit de meeste dagen onder of rond de 1500 kcal en ik heb niet eens honger. Dat was vroeger wel altijd zo. Dus het valt me reuze mee.
pi_214811091
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog 3kg en ik zit onder mijn eerste tussendoel *O*

(moet erg veel afvallen en heb het in tussendoelen verdeeld, anders is het zo'n groot getal waardoor ik enkel mezelf demotiveer)

Weet nog niet of ik iets doe om mezelf te belonen. iig stel ik dan het volgende tussendoel (weer een klein beetje)
Goed bezig!
pi_214811107
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:48 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Goed bezig!
Jij bent ook super bezig!
pi_214811129
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jij bent ook super bezig!
Wat is je allerbeste tip? :)
pi_214811150
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:54 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Wat is je allerbeste tip? :)
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim recept ;)
pi_214811166
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim recept ;)
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.
pi_214811189
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:59 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.
Ja, ach :) vooral doen wat je vol kan houden en jezelf af en toe wat gunnen.
Ik geef weinig om dierlijke producten, dus dan is het gemakkelijk. Alleen als je van je dierlijke producten houdt, kies dan bewust :)

Ja, kcals zijn wel mijn knieval. Het is zo moeilijk om genoeg binnen te krijgen... En ja, dat is een luxe-positie als je wil afvallen ;)
pi_214811628
Hier gaat het opzich ook nog lekker. Vanochtend 65,9. Deze week begint mijn volleybaltraining weer dus voor de grap wens gekeken wat het gewicht precies 1 jaar geleden was: 74,3. Dus toch echt wel een mooi resultaat. En nee het gaat niet snel maar wel op een manier die ik prima vol kan houden. Gisteren bijvoorbeeld ook lekker met een vriendin op een terras geluncht. Tijdens mijn 'vroegere' afvalpogingen vond ik dit altijd moeilijk maar sinds ik mezelf totaal geen tijdsdruk meer opleg geniet ik weer echt van die momenten. En gewoon belangrijk om dan niet alles het raam uit te gooien maar eromheen gewoon 'gezond' te eten.

Lijstje vandaag:
L: pistolet parmaham, proteine pudding
D: beef shanghai
S: krachttraining
T: eiwitshake, Aardbeien, kinderchocolade reepje
  maandag 26 augustus 2024 @ 18:22:57 #157
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214811663
Koolhydraten O+

Morgen even kijken hoe het ervoor staat, aardig wat bewogen, maar ook niet echt op mijn eten gelet (zeldzaam dagje uit met m'n zus) én ongesteld, dus eh.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214811712
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Koolhydraten O+

Morgen even kijken hoe het ervoor staat, aardig wat bewogen, maar ook niet echt op mijn eten gelet (zeldzaam dagje uit met m'n zus) én ongesteld, dus eh.
^O^ en zulke dagen horen er ook bij :*
pi_214811718
(al zeg ik dat mooi; donderdag komt een vriend en dan heb ik wel wat lekkers in huis gehaald en ik maak me er een beetje druk om _O- slaat nergens op en loslaten zullen we maar zeggen)
pi_214811852
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
(al zeg ik dat mooi; donderdag komt een vriend en dan heb ik wel wat lekkers in huis gehaald en ik maak me er een beetje druk om _O- slaat nergens op en loslaten zullen we maar zeggen)
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.
pi_214811892
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.
Ja klopt :) en daarnaast zijn er ook nog belansdagen :) en bij een spelletje een stukje chocolade is gewoon fijn. Zo vaak zie ik mijn vriend niet. (ze wonen allemaal ver weg. Als ik eens per maand iemand zie is het veel)
maar ik verwacht geen schokkende dingen op de weegschaal. Doe eromheen normaal en weeg me dan pas maandag weer, dan is het wel weer oké
pi_214849827
Ik heb zo'n geen ruggengraat
Op vrijwilligerswerk was er appeltaart. En iedereen nam... dus ik ook. :@ zeker omdat ze zeiden voor mij speciaal vegan gebakken te hebben. Ben nu boos op mezelf

Dus die taart reken ik als "warm eten" en de andere maaltijden zoals ik altijd doe

En even een kom-op-CotS-moment
Meer ruggengraat en het komt echt wel een keer goed. Nieuw moment nieuwe kansen

Buh!
pi_214850794
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb zo'n geen ruggengraat
Op vrijwilligerswerk was er appeltaart. En iedereen nam... dus ik ook. :@ zeker omdat ze zeiden voor mij speciaal vegan gebakken te hebben. Ben nu boos op mezelf

Dus die taart reken ik als "warm eten" en de andere maaltijden zoals ik altijd doe

En even een kom-op-CotS-moment
Meer ruggengraat en het komt echt wel een keer goed. Nieuw moment nieuwe kansen

Buh!
Lieverd, een keer een stukje taart MAG. Niet je (gezonde) maaltijden gaan skippen, helemaal met je ED geschiedenis. :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214853161
Een stuk taart is geen warm eten. Ook niet qua kcal. Dat je dan zegt, joh, ik doe een kleinere maaltijd om te compenseren daar kan ik nog een beetje inkomen. Maar met 1 stuk taart in de week gaat echt niet heel je kcaltekort om af te vallen naar de maan. Helemaal niet als je eerder al aangeeft dat je moeite hebt om genoeg kcal te eten op een dag. :?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214853309
-O- ik doe enkel mijn best...

En ik baal gewoon

Iedereen heeft wel eens zo'n baalmoment. Dat het allemaal even niet lukt zoals wil

[ Bericht 31% gewijzigd door ChildoftheStars op 31-08-2024 21:01:11 ]
pi_214853544
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- ik doe enkel mijn best...

En ik baal gewoon

Iedereen heeft wel eens zo'n baalmoment. Dat het allemaal even niet lukt zoals wil
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.

Hier momenteel op vakantie. Ik heb met mezelf de afspraak dat ontbijt gewoon kwark/skyr is zodat ik in ieder geval wel voldoende eiwitten binnen heb. Lunch is vaak een stokbroodje (momenteel in frankrijk) en savonds 'vrije' keuze. Ik ben wel erg actief (volgens mijn horloge vandaag 1227 actieve kcal verband, ik weet dit is niet de waarheid, maar ter indicatie). En doel voornamelijk uiteraard heerlijk genieten van mijn vakantie maar wel gewoon goede keuzes maken. Dus niet all out. Maar gisteren bijvoorbeeld een heerlijke pizza gegeten en daar ook heerlijk van genoten. Stabiel blijven op vakantie zou een hele mooie uitkomst zijn (maar ook geen drama als het niet lukt). Lijstje bijvoorbeeld vandaag:
O: skyr + Aardbeien
L: stokbroodje parmaham
T: eiwjtreep
D: biefstuk, frietjes, klein beetje groente
S/B: 40 km fietsen (berg op, berg af) en 20.000 stappen.
  Moderator donderdag 5 september 2024 @ 13:33:42 #167
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214898898
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht gistermorgen na ontbijt en een fietstocht van weer 42 km (25-08-2024): 90,6 kg.

Tot nu toe dus 4,3 kg afgevallen, met nog 0,5 kg te gaan voor de winst. Dat gezegd hebbende kwam ik wel weer geheel uitgedroogd terug van de fietsrit en heb ik na het wegen wel gelijk een halve liter water naar binnen gegooid. Dus 91,1 kg is wat realistischer.
Later die week zat ik weer op 90,6 kg, maar afgelopen weekend waren er een paar feestjes (veel wijn en hapjes) en een uitgebreide Indonesische rijsttafel en maar weinig fysieke activiteiten. Vandaar dat de 91,6 kg vanmorgen op de wegschaal me nog meevallen. We gaan vrolijk verder.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214899108
Ken je dat, dat je naar de supermarkt gaat en je hebt trek en een humeur, maaaaar dat je geen onzin koopt. Mijn humeur is direct weer goed ^O^
(en ja ik gun mezelf heus wel eens wat, maar een keer per week/twee weken. En vandaag dus niet)
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 11:01:06 #169
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214906151
Gewicht vanmorgen na ontbijt (06-09-2024): 90,9 kg.

4 kg afgevallen in twee maanden, met nog 0,8 kg te gaan voor de winst. Wel weer een feestje vanavond, maar de rest van het weekend heb ik om dat er weer af te activeren.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214914655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:17 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.

Hier momenteel op vakantie. Ik heb met mezelf de afspraak dat ontbijt gewoon kwark/skyr is zodat ik in ieder geval wel voldoende eiwitten binnen heb. Lunch is vaak een stokbroodje (momenteel in frankrijk) en savonds 'vrije' keuze. Ik ben wel erg actief (volgens mijn horloge vandaag 1227 actieve kcal verband, ik weet dit is niet de waarheid, maar ter indicatie). En doel voornamelijk uiteraard heerlijk genieten van mijn vakantie maar wel gewoon goede keuzes maken. Dus niet all out. Maar gisteren bijvoorbeeld een heerlijke pizza gegeten en daar ook heerlijk van genoten. Stabiel blijven op vakantie zou een hele mooie uitkomst zijn (maar ook geen drama als het niet lukt). Lijstje bijvoorbeeld vandaag:
O: skyr + Aardbeien
L: stokbroodje parmaham
T: eiwjtreep
D: biefstuk, frietjes, klein beetje groente
S/B: 40 km fietsen (berg op, berg af) en 20.000 stappen.
Op die manier balansen op vakantie doe ik ook, en dat werkt enorm goed!

Misschien nog een tip als je net als ik eigenlijk niet echt van het sporten/de sportschool bent;
Er zijn openluchtzwembaden die nog deze hele maand open zijn.
Ik vind het héérlijk meermaals per week buiten baantjes te trekken
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 09:44:33 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214931948
Gewicht gistermorgen na ontbijt en fietstocht van 42 km (08-09-2024): 90,0 kg.

Doel bereikt. *O*
4,9 kg afgevallen. Nu mag ik over 3 maanden maximaal 90,1 kg wegen om de weddenschap te winnen.

Vanmorgen woog ik weliswaar weer 90,6 kg, maar dat was te verwachten. Zo lang ik op 08-12-2024 maar maximaal 90,1 kg weeg. Al ben ik natuurlijk nu wel van plan om door te gaan richting de 85 kg.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214931969
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2024 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht gistermorgen na ontbijt en fietstocht van 42 km (08-09-2024): 90,0 kg.

Doel bereikt. *O*
4,9 kg afgevallen. Nu mag ik over 3 maanden maximaal 90,1 kg wegen om de weddenschap te winnen.

Vanmorgen woog ik weliswaar weer 90,6 kg, maar dat was te verwachten. Zo lang ik op 08-12-2024 maar maximaal 90,1 kg weeg. Al ben ik natuurlijk nu wel van plan om door te gaan richting de 85 kg.
*O*
Goed bezig
pi_214977656
Ik ben terug van 2 weken vakantie. Veel gelopen en gefietst, maar ook veel gegeten. Maar we hebben genoten dus dikke prima. Maandag kijken wat de schade is. Nu weer de knop om en weer met goede focus verder.

S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: appel
D: pokebowl met zalm (zelfgemaakt)
pi_215079064
:W

Hier gaat het best oké. Val rustig aan af. Het leuke is dat ik merk dat oude kleding weer past
Huidige kleding te groot wordt

In de winter wil ik mezelf verwennen met nieuwe kleding. Eens zien welke maat ik dan heb
pi_215079105
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot _O-
pi_215079255
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot _O-
Aws! Zowel jammer als fijn :*
pi_215080443
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Herkenbaar _O- Dat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot :') Stom gevoel is dat hč?

En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars! *O* Toch een mooi cadeautje O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215080464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Herkenbaar _O- Dat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot :') Stom gevoel is dat hč?

En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars! *O* Toch een mooi cadeautje O+
Ik heb echt heel weinig en oude kleding. Even wat nieuwe hoodies en jeans heb ik dan wel verdient

Merk dat ik wel echt meer dingen weer kan en gemakkelijker gaan nu. Nog een lange weg te gaan. Maar ontzettend gemotiveerd

Vind het wel stom dat een dikkere vriendin me telkens probeert over te halen om ongezond te eten. Ik zeg niks over lijnen en zo tegen haar. Bemoei me niet met haar keuzes... maar laat mij dan ook mijn gang gaan...
pi_215186867
He mede-fatties O+

Hopelijk gaat alles goed met iedereen! Kwam weer eens even kijken hier, zag dat FOK! 25 jaar bestaat en bedacht me ineens dat ik oud ben.

Hier alles goed. Ontzettend al dat gedieet en gebeuren geprobeerd los te laten, en dat werkt 99% van de tijd best goed. Loop nog steeds hard, bier / alcohol alleen in het weekend, nog steeds vers koken en doen.

Al jaren lang rond dezelfde maat 38/40 en rond de 75kg, en eigenlijk vind ik het allemaal wel mooi zo! Ik loop aardig wat af hier in Portugal waar ik nu woon, en heb de inhoud van m'n kledingkast al tijden niet meer hoeven vernieuwen enzo. Hopelijk hebben anderen hier ook een beetje de meer 'het hoeft niet perfect' gevonden, ik ben er iig erg blij mee. Wijsheid komt met de jaren enzo, denk ik.
Doei.
pi_215189800
Buikvet komt met de jaren leer ik :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 16:08:14 #181
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215219184
Doelgewicht bereikt op 08-09-2024: 90,0 kg.
Dat betekent dat op 08-12-2024 ik niet meer mag wegen dan 90,1 kg om de weddenschap te winnen.

Gewicht vanmorgen schoon aan de haak: 90,4 kg.
Iets te hoog dus, maar ik was onlangs voor een conferentie in Boedapest en daar heb ik iets te veel wijn gedronken en veel te veel heerlijke gebakjes geproefd. Toen ik daarvan thuis kwam, woog ik 91,8 kg en dus gaat het de goede kant weer op.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:52 #182
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215259406
Doelgewicht bereikt op 08-09-2024: 90,0 kg.
Dat betekent dat op 08-12-2024 ik niet meer mag wegen dan 90,1 kg om de weddenschap te winnen.

Gewicht vanmorgen (14-10-2024) schoon aan de haak: 90,1 kg.

Zit dus eindelijk weer op het doelgewicht. Nu heeft wel mijn vrouw in de tussentijd de kleine lettertjes van onze weddenschap gewijzigd. Zij vindt dat we vanaf het bereiken van het doelgewicht tot drie maanden later niet daarboven mogen komen om de weddenschap te winnen. Dat zou betekenen dat mijn drie maanden nu weer opnieuw beginnen te lopen. Deze discussie is nog niet voorbij...
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215262694
Dag 1 van proberen niet alles wat ik tegenkom klakkeloos mn kanaal in te schuiven. Ik wil alles mn kanaal inschuiven :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215295243
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn *O*

Nu lekker doorbikkelen.
pi_215296805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn *O*

Nu lekker doorbikkelen.
Super bezig!
pi_215297010
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 11:23 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Super bezig!
Dank je wel :*
pi_215359206
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.

Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks dagboek

[ Bericht 7% gewijzigd door Pinuts op 26-10-2024 07:27:42 ]
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:40:12 #188
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215361363
Goedemiddag, vandaag voor het eerst van mijn leven bij een dieetist geweest. Dus nu moet het echt (weer) beginnen. "Normaal" viel ik vaak in relatief korte periodes veel kg af, maar ook bij mij is de jojo sterk. Dus 30 er af is na 5 jaar 45 erbij.

We gaan zien wat deze ronde brengt, ben er nog niet helemaal klaar voor merk ik :(

De dieetist heeft uiteraard veel open deuren, maar er komt nog een soort van advies, kijken wat ik daarmee kan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_215362643
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.

Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)

Thanks dagboek
Ik kom hier bijna nooit meer want ff niet met gewicht bezig (eerder dit jaar met depressie bezig geweest en zo, ff focus op wat anders), maar ff een paar punten:
- goed bezig!
- mensen zeggen soms al snel dingen als spits hier en daar. Ze zijn niet gewend je zo te zien. Ik hecht daar weinig waarde aan. Iemand die altijd al slank was en een spits gezicht heeft gaan mensen toch ook niet zeggen dat ze meer moeten eten daarom?
- Gewicht is echt maar een cijfer en ziet er bij iedereen anders uit, ook met dezelfde lengte. Ik zou het proberen los te laten dat x gewicht sowieso te weinig of te veel is.
- mijn laagste gewicht is 60 bij 1m71. Ik was niet mager. Ik snap dat het eng klinkt maar je wordt met een gezonde levensstijl niet vanzelf heel erg mager. Dat kost echt moeite.

Je kan de weegschaal misschien ook even loslaten en zien waar het schip strandt? Als het nu toch zo makkelijk gaat en je wil het graag.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 27-10-2024 09:31:48 ]
pi_215386953
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
pi_215386957
Dik geworden. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 08:04:46 #192
5428 crew  miss_sly
pi_215387017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks dagboek
SPOILER
Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 08:06:26 #193
5428 crew  miss_sly
pi_215387026
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 07:46 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
Met mij gaat het goed. Na de weken met het voedingsplan met de sportschool ben ik bepaalde dingen uit dat plan blijven doen en een deel is weer gewoon. Daarnaast train ik minstens vier en maximaal zes keer per week, gewoon omdat ik het ontzettend leuk en fijn vindt. Daarmee val ik niet af, maar wordt ik wel strakker en krijg ik meer spieren. Voor mij werkt dat erg goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215387418
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
SPOILER
Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
Graag :)
Ja precies. Ik merk wel dat ik in de gym nog altijd sterker wordt. Niet heel snel maar er is nog steeds progressie dus daarmee concludeer ik wel dat ik ook langzaam spiermassa aan het opbouwen ben.
pi_215387881
Zo, pfoeh, nou ik kan weer aanhaken hoor. The short story:
Veel ziekenhuisonderzoeken achter de rug, medicatie die alle bijwerkingen gaf die in het boekje stonden inclusief vreetzin en aankomen.

BLUH.

Maar ik mag weer, vol sporten, niet stoppen als ik mijn longen voel, medicatie gestopt. De wereld ziet er anders uit.

5 kilo aangekomen in een paar maanden :'( Maar er is alweer 1 af en ik zit weer in het ritme waardoor die andere kilo's moeten volgen.

Wat ik nu wel anders doe dan toen ik begon 1,5 jaar geleden: goed en lekker lunchen. Gisteren 2 volkoren boterhammen met light huttenkase, zalm en roerei op. Heerlijk en ik teer daar lang op waardoor ik niet ga snoepen.
Ik lunch uitgebreider en vol eiwitten. Dat haalt de rest van de dag mijn snoepzin weg. Ik tel daar de kcal niet van overigens, op gevoel kies ik.

Dus, hoi, ik ben er weer. Eerste doel is die 4 kilo eraf, fitter worden nu ik weer vol mag sporten en daarna stel ik nieuwe doelen.
pi_215402518
Hier wil het maar niet lukken. Veel negatieve dingen die ik dan maar probeer weg te eten. Gewicht blijft stabiel, dat is tenminste iets maar het wordt tijd dat ik mijn lichaam weer met gezonde dingen ga voeren.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:06:28 #197
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215408076
Laat ik ook weer eens een update plaatsen. Niet handig na een lang weekend weg met de schoonfamilie inclusief een hoop snacken en snoepen.

Gewicht vanmorgen 29-10-2024: 91,1 kg.

Dat betekent dat ik volgens de kleine lettertjes weer opnieuw moet beginnen om de weddenschap te winnen. :')
Aangezien dit weekend een uitzondering was, heb ik er alle vertrouwen in dat ik weer snel onder mijn doelgewicht zal zitten.

(Mijn vrouw vindt nog steeds dat we vanaf het bereiken van het doelgewicht tot drie maanden later niet daarboven mogen komen om de weddenschap te winnen.)
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215408814
Hier geen flauw idee hoe het gaat... doe mijn best. Eet aardig.
Zit nu even op een punt vast... maar goed... gewoon doorgaan en dan komt het wel goed
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 10:14:14 #199
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215426322
Gewicht vanmorgen 31-10-2024: 90,3 kg.

De kilo van het feestweekend is er bijna weer af. Zou mooi zijn als ik eindelijk weer eens een keer onder de 90 kg kom.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:43:15 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215436028
Aaaarrrrggghhh!

Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.

De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215436538
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Aaaarrrrggghhh!

Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.

De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Zo herkenbaar, die wiebelende cijfers l :D
Spoilers!
pi_215448700
Herkenbaar inderdaad. Ik helemaal blij dat ik onder een bepaald cijfertje zat, maar vanochtend gewogen en nčt weer erboven. Maargoed ik weet waardoor het komt, dat scheelt :P.

Ondertussen wel bij de laatste 10kg aanbeland *O* .

Hoewel mijn streefgewicht mijn gewicht is van toen ik vrij veel sportte. Ik sport nu nog weinig (wil ik wel weer gaan doen) dus het zou kunnen dat ik er wat meer kilo’s af wil. We gaan het zien. Ik ga uiteindelijk toch meer af op hoe ik eruit zie in de spiegel dan wat de weegschaal aangeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')