Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:24 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik houd van groente maar ivm prikkelbaredarmsyndroom kan ik niet zo goed tegen bonen en dingen als sperziebonen.... dus dat is wel een beetje lastig soms
Ik zal het eens goed wegen... kan misschien wel minder dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Ziet er imo niet verkeerd uit, al geef ik zelf de voorkeur aan wat preciezer wegen, in ieder geval voor m'n avondeten. Maar da's in mijn geval wel makkelijk, want ik weeg/woog dan alles tijdens het koken en ik eet ruwweg de helft van het totaal.
Weet je je BMR?
[..]
Herken ik, echt schijt (hihaho) irritant.Maar wat ik zelf wel makkelijke vulling vind, zijn dingen als komkommers, tomaten en paprika. Vooral die eerste heeft niet heel veel smaak van zichzelf, dus overheerst gerechten ook niet snel.
Wel even nieuwsgierig, gooi je inderdaad bijna 100 gram muesli in je bakje? Dan zou ik niet perse kijken naar koolhydraatarm, maar eerder wat experimenteren met wat meer fruit naast je muesli en zien hoe je je dag daarop doorkomt. Kleine aanpassingen zijn over het algemeen makkelijker naar een definitief iets om te zetten dan iets compleet nieuws.
Echt he?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Het blijft lastig met die darmen die lolnope zeggen tegen aardig wat voeding ja, op een gegeven moment weet je de veilige dingen wel.
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:01 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Echt he?
"Voeg extra bonen toe aan je voeding, dan heb je meer eiwitten" leuke tip maar niet voor mij 🙈
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met pds kan je beperkt wel bepaalde peulvruchten eten: https://fodmapfoodies.nl/(...)ens-je-fodmap-dieet/
Wat jammer zeg. Ik heb het ook gedaan en kan gelukkig wel peulvruchten verdragen. Helaas geen ui en knoflook dus dat rendangpakket van jou kan ik wel vergeten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:17 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Dat geldt helaas voor mij niet, ook niet in kleine hoeveelheden. Jammer want ik ben dol op linzensoep!
Heb destijds het fodmapdieet gedaan dus heb een goed beeld van wat ik wel en niet kan eten.
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
O, en 100 gram muesli is echt heel veel.
Edit: er staat geen 100g muesli in je lijst. Dat staat wel in een andere post.
Dat dacht ik alquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klopt, de 100g had ik teruggerekend van de genoemde hoeveelheid calorieën in het lijstje (355kcal voor 100g, dus 319kcal zal zo'n 90g zijn).![]()
Ik was vooral even nieuwsgierig naar hoe accuraat de lepels waren.
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:22 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Even nog wat vragen beantwoorden.
Ik weet mijn BMR niet.
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:26 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ontbijt vanochtend was:
50 gram muesli 177 kcal
Yoghurt 228 gram 114 kcal
Fruit 80 gram 64 kcal
Sinaasappelsap 200 ml 90 kcal
Totaal
445 kcal
60 gram kh
Vind ik nog vrij veel aan kcal of is dat normaal voor een ontbijt?
Ik sport nu niet veel en beweeg niet heel veel ivm een blessure (kan niet lang wandelen helaas), maar toen ik nog 2x in de week naar de sportschool ging, was het niet anders of zo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Misschien goed om eens naar te kijken. Kan wel een goede richtlijn geven over hoeveel je kan eten, rekening houdend met je beweging natuurlijk. Hoe staat het daar mee?
Ter vergelijking, ik ben iets langer (172 cm) en eet nu zo rond de 1750 kcal (soms iets meer, soms iets minder). Wil het nu langzaam gaan opvoeren naar 2000 omdat ik langzaam wil gaan voor meer spier ipv minder vet.
Koffie drink ik daarna. De sinaasappelsap zit nogal in mn systeem merk ik... krijg het er moelijk uit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik denk voor een gemiddeld persoon best oké. Ik zou zelf als eerste de sinaasappelsap skippen en vervangen met water/thee/koffie. En inderdaad eens kijken of er opties zijn om je muesli te vervangen voor een iets kcal armere variant. Stel dat je de muesli naar 130 kcal ofzo kan krijgen en de sap weglaat zit je nog maar op 308 kcal. Of juist wat meer yoghurt om het iets vullender te maken.
Bewustwording hielp voor mij enorm. Dingen die ik achteloos at en stiekem best veel kcal bevatten. Ik heb het een aantal maanden in detail bijgehouden, nu doe ik dat niet meer. Ik weet nu wel wat ik op een dag binnen mag hebben en op sportdagen eet ik meer.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:50 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Bedankt trouwens voor alle meedenken, dat helpt me.
Dat probeer ik ook ja. Meer voelen. Is sowieso een ding dus daar ben ik verder ook mee aan het werk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat ik zelf ook altijd wel een goede vind, is mezelf afvragen of ik eet omdat ik echt trek heb of omdat het gewoonte, dorst of verveling is. Meestal is het geen echte trek namelijk.
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo'n 400-500kcal aan ontbijt vind ik niet perse te veel, hangt ook van de rest van de dag af en van wat je een prettig moment vindt om te eten. De een heeft liever meer eetmomenten, dan is wat minder bij ontbijt/lunch/avondeten verstandig, een ander eet liever 1 of 2 keer per dag. Kan allemaal. Wel wat gekleurd door m'n "eigen" hoeveelheden, want wat groter, maar 400-500 is ongeveer een derde van m'n BMR, dus helemaal prima voor één van m'n drie maaltijden.
BMR is een goede richtlijn om als minimum aan te houden, dus (om het makkelijk te houden) niet onder de 1500 gaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
Ja, zelfde hier, ik ben nooit een ontbijter geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.
Althans, zo ben ik begonnen. En nee, je hoeft echt niet je hele leven kcal te tellen. Maar gewoon even een weekje ofzo om voor jezelf inzicht te krijgen welke voedingsmiddelen veel kcal kosten en misschien weinig 'opleveren'.
Die is inderdaad fijn! Nou doe ik niet aan het tellen van calorieën maar ik was toch nieuwsgierigquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Wel even een kanttekening: de meeste smartwatches zitten aan de optimistische kant qua verbranding.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.
Ik heb een smartwatch die aardig bijhoudt wat ik doe als het goed is die kan dit ook.
Dan kom ik hier op uit:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Klopt. Theoretisch dan hé, want jou lichaam zal nooit precies zijn wat daar staat. Maar kan wel een goede startrichtlijn zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Ja, als je onder die 1773 gaat zitten zal je in theorie afvallen. Op die calculator kan je trouwens nog 'afvallen' als doel invullen, ook of je dat snel of geleidelijk wilt. Dan krijg je een soort kcal advies.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Oh ik houd van ontbijten, heb ook echt honger 's ochtends.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:46 schreef Nanuke het volgende:
Als ik wil afvallen moet ik minder dan 1500 kcal eten. Dan eet ik echt geen 500 kcal bij het ontbijt.![]()
Normaal ook niet, trouwens. Ik vind het de meest waardeloze maaltijd van de dag.
Twee weken met net een lang weekend Porto (veel wijn, veel pasteis de nata en andere taartjes, veel ander lekker eten) achter de rug en een verrassend resultaat op de weegschaal vanmorgen: Nog steeds 92,1kg schoon aan de haak.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik denk dat ik de vorige keren op de weegschaal gewoon veel vocht kwijt was, want er stond vanmorgen 92,1kg. Wat nog steeds een goed resultaat is.
Zat je daar vol van? Je avondeten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Heb nu alles bijgehouden met de weegschaal erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ijsje en chocolade geskipt.
Ik had nog iets gemist, soep en stukjes stokbrood, kwam ik later achter. Maar toen zat ik wel vol ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zat je daar vol van? Je avondeten?
Herkenbaar ja, ook al heb ik twee zwangerschappen (al een poosje... ahem) achter de rug.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, ik heb mijn calorieëntracker ook maar weer geīnstalleerd. Na drie zwangerschappen en weinig sporten wil ik eigenlijk wel terug naar mijn pre-kinderenlichaam (hoewel ik ook wel weet dat dat een beetje een utopie is). Ondertussen 2,5 kilo kwijt sinds ik ben gestart dus dat motiveert wel
.
Goed bezig!quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog 3kg en ik zit onder mijn eerste tussendoel
(moet erg veel afvallen en heb het in tussendoelen verdeeld, anders is het zo'n groot getal waardoor ik enkel mezelf demotiveer)
Weet nog niet of ik iets doe om mezelf te belonen. iig stel ik dan het volgende tussendoel (weer een klein beetje)
Wat is je allerbeste tip?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij bent ook super bezig!
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim receptquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:54 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Wat is je allerbeste tip?
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben vegan geworden en een beetje op de koolhydraten letten... Niet echt een super geheim recept
Ja, achquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:59 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Ha, nee, maar goed, toch een goede tip denk ik! Sowieso die koolhydraten, man... daar zitten toch veel kcal in.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Koolhydraten![]()
Morgen even kijken hoe het ervoor staat, aardig wat bewogen, maar ook niet echt op mijn eten gelet (zeldzaam dagje uit met m'n zus) én ongesteld, dus eh.
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
(al zeg ik dat mooi; donderdag komt een vriend en dan heb ik wel wat lekkers in huis gehaald en ik maak me er een beetje druk omslaat nergens op en loslaten zullen we maar zeggen)
Ja kloptquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies. Ik heb nu omarmt dat stilstaan ook prima is. Want stel dat je nog 50 jaar te leven hebt, want maakt het dan uit of je nu 1 week eerder of later gewicht x hebt bereikt. Je zal je die gezellige momenten met vrienden/familie veel meer herinneren ipv of je na 3 maanden of na 5 maanden op gewicht was.
Lieverd, een keer een stukje taart MAG. Niet je (gezonde) maaltijden gaan skippen, helemaal met je ED geschiedenis.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb zo'n geen ruggengraat
Op vrijwilligerswerk was er appeltaart. En iedereen nam... dus ik ook.zeker omdat ze zeiden voor mij speciaal vegan gebakken te hebben. Ben nu boos op mezelf
Dus die taart reken ik als "warm eten" en de andere maaltijden zoals ik altijd doe
En even een kom-op-CotS-moment
Meer ruggengraat en het komt echt wel een keer goed. Nieuw moment nieuwe kansen
Buh!
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik doe enkel mijn best...
En ik baal gewoon
Iedereen heeft wel eens zo'n baalmoment. Dat het allemaal even niet lukt zoals wil
Later die week zat ik weer op 90,6 kg, maar afgelopen weekend waren er een paar feestjes (veel wijn en hapjes) en een uitgebreide Indonesische rijsttafel en maar weinig fysieke activiteiten. Vandaar dat de 91,6 kg vanmorgen op de wegschaal me nog meevallen. We gaan vrolijk verder.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gistermorgen na ontbijt en een fietstocht van weer 42 km (25-08-2024): 90,6 kg.
Tot nu toe dus 4,3 kg afgevallen, met nog 0,5 kg te gaan voor de winst. Dat gezegd hebbende kwam ik wel weer geheel uitgedroogd terug van de fietsrit en heb ik na het wegen wel gelijk een halve liter water naar binnen gegooid. Dus 91,1 kg is wat realistischer.
Op die manier balansen op vakantie doe ik ook, en dat werkt enorm goed!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:17 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat mag ook en dat hoort erbij. Maar ga zeker niet je avondeten skippen. Ik zou zelf inderdaad een wat kleinere (of kcal armere) avondmaaltijd nemen maar zeker niet overslaan. Een stuk appeltaart is waarschijnlijk 'maar' zo'n 350 kcal. Veel minder dan een normale avondmaaltijd.
Hier momenteel op vakantie. Ik heb met mezelf de afspraak dat ontbijt gewoon kwark/skyr is zodat ik in ieder geval wel voldoende eiwitten binnen heb. Lunch is vaak een stokbroodje (momenteel in frankrijk) en savonds 'vrije' keuze. Ik ben wel erg actief (volgens mijn horloge vandaag 1227 actieve kcal verband, ik weet dit is niet de waarheid, maar ter indicatie). En doel voornamelijk uiteraard heerlijk genieten van mijn vakantie maar wel gewoon goede keuzes maken. Dus niet all out. Maar gisteren bijvoorbeeld een heerlijke pizza gegeten en daar ook heerlijk van genoten. Stabiel blijven op vakantie zou een hele mooie uitkomst zijn (maar ook geen drama als het niet lukt). Lijstje bijvoorbeeld vandaag:
O: skyr + Aardbeien
L: stokbroodje parmaham
T: eiwjtreep
D: biefstuk, frietjes, klein beetje groente
S/B: 40 km fietsen (berg op, berg af) en 20.000 stappen.
quote:Op maandag 9 september 2024 09:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht gistermorgen na ontbijt en fietstocht van 42 km (08-09-2024): 90,0 kg.
Doel bereikt.
4,9 kg afgevallen. Nu mag ik over 3 maanden maximaal 90,1 kg wegen om de weddenschap te winnen.
Vanmorgen woog ik weliswaar weer 90,6 kg, maar dat was te verwachten. Zo lang ik op 08-12-2024 maar maximaal 90,1 kg weeg. Al ben ik natuurlijk nu wel van plan om door te gaan richting de 85 kg.
Aws! Zowel jammer als fijnquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot
Herkenbaarquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb van het weekend mijn kast eens goed opgeruimd. Ik heb ik denk 3 jaar geleden een mooie broek gekocht maar deze bijna nooit aangehad want hij zat eigenlijk altijd te strak. Dus ik dacht nu he laag ik die weer eens passen. Nu is ie te groot
Ik heb echt heel weinig en oude kleding. Even wat nieuwe hoodies en jeans heb ik dan wel verdientquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarDat heb ik ook ooit gehad met een echt toffe broek, die dus helaas te klein was. Nadat ik ineens op het idee kwam dat ie misschien nu wel zou passen, was de broek echt te groot
Stom gevoel is dat hč?
En het is leuk om leuke nieuwe kleren te kunnen kopen, ChildoftheStars!Toch een mooi cadeautje
Super bezig!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 08:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, vanaf vandaag kan ik zeggen 20kg afgevallen te zijn
Nu lekker doorbikkelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks dagboek
[ Bericht 7% gewijzigd door Pinuts op 26-10-2024 07:27:42 ]
Ik kom hier bijna nooit meer want ff niet met gewicht bezig (eerder dit jaar met depressie bezig geweest en zo, ff focus op wat anders), maar ff een paar punten:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.
Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)
Thanks dagboek
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 07:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb even wat advies /meningen nodig. Nee dit is niet bedoeld als kijk mij eens goed bezig zijn verhaal, maar oprecht.
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn gewicht gestruggeld en vooral veel gejojo-t omdat ik echt een alles of niets mentaliteit had en dan weer heel streng voor mezelf was en dan weer alles at wat los en vast zat.
Nu ben ik over de afgelopen 2 jaar 15 kilo kwijtgeraakt op een goede duurzame manier die prima vol te houden is (het voelt niet eens meer als volhouden maar gewoon als de nieuwe ik) en waar ik ook plezier in heb. Inmiddels zit ik op mijn ultieme droomgewicht (65 kg bij 172 cm) waarvan ik noooit gedacht had dat ik dit ooit zou halen. In mijn hoofd was dit altijd het eindpunt.
Echter, ik zit er lekker in en nu het zo goed gaat zou ik eigenlijk echt graag een keer echt ‘droog’/strak willen zijn. Aan de andere kant, als ik de rest van mijn leven mijn huidige shape zou kunnen behouden zou ik er ook voor tekenen. Ander ding wat ik lastig vind is dat 65 kg altijd klonk als mijn ideale gewicht en alles daaronder vind ik ‘eng’ weinig klinken. Bijv 59,9 klinkt in mijn oren als echt veeeel te licht. Ik doe overigens wel ook aan krachttraining. Er zijn ook wel vriendinnen die zeggen dat mijn gezicht wel ‘spits’ aan het worden is. Dat zie ik ook wel maar bij mijn buik heb ik echt nog wel een vetlaag(je).
Dus ik zit een beetje met het dilemma nu ‘stoppen’ (wel gewoon gezond op maintenance eten) of toch die ultieme shape proberen te behalen en daarna misschien voorzichtig met een bulk beginnen voor meer spiermassa.
Hieronder ook even een huidige shape foto (die ik ook weer redelijk snel weg ga halen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks dagboekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Met mij gaat het goed. Na de weken met het voedingsplan met de sportschool ben ik bepaalde dingen uit dat plan blijven doen en een deel is weer gewoon. Daarnaast train ik minstens vier en maximaal zes keer per week, gewoon omdat ik het ontzettend leuk en fijn vindt. Daarmee val ik niet af, maar wordt ik wel strakker en krijg ik meer spieren. Voor mij werkt dat erg goed.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:46 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de rest eigenlijk? Het is hier zo rustig de laatste tijd? Even niet met afvallen bezig of gewoon wat minder actief met posten?
quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]GraagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat je zo lekker gaat. Wat anderen zeggen, is niet zo heel interessant. Wat jij voelt en denkt wel.
Ik zou wel uitkijken met blijven focussen op de getallen en toch gaan voor extra kilo's eraf. Je kunt nu met je krachttraining ook gaan voor strakker en meer spieren. Daarvoor hoef je niet eerst vijf kilo af te vallen. Het is vooral wat je eet en hoe je sport dat werkt.
Ja precies. Ik merk wel dat ik in de gym nog altijd sterker wordt. Niet heel snel maar er is nog steeds progressie dus daarmee concludeer ik wel dat ik ook langzaam spiermassa aan het opbouwen ben.
Zo herkenbaar, die wiebelende cijfers lquote:Op vrijdag 1 november 2024 11:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Aaaarrrrggghhh!
Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.
De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |