Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo'n 400-500kcal aan ontbijt vind ik niet perse te veel, hangt ook van de rest van de dag af en van wat je een prettig moment vindt om te eten. De een heeft liever meer eetmomenten, dan is wat minder bij ontbijt/lunch/avondeten verstandig, een ander eet liever 1 of 2 keer per dag. Kan allemaal. Wel wat gekleurd door m'n "eigen" hoeveelheden, want wat groter, maar 400-500 is ongeveer een derde van m'n BMR, dus helemaal prima voor één van m'n drie maaltijden.
BMR is een goede richtlijn om als minimum aan te houden, dus (om het makkelijk te houden) niet onder de 1500 gaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:20 schreef AccurateAllegiance het volgende:
BMR via zo'n online calculator komt op 1478 uit. Dat is niet veel...
Ja, zelfde hier, ik ben nooit een ontbijter geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja precies. En ik heb dan weer juist nooit veel honger in de ochtend dus mijn ontbijt is iets van 250 kcal maar ik lunch dan wel met zo'n 500 kcal en diner is ook vaak richting de 700.
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar dat is als je alleen maar op een bed ligt en niks doet. Dus niet eten, niet naar de wc, helemaal niks. Gewoon 'in level blijven'. Dus ik zou er ook even een opzoeken die je activiteiten niveau meeneemt (calorie behoefte berekenaar) en dat een beetje als richtpunt nemen. En dan daar mee gaan experimenten of het te veel of te weinig is.
Althans, zo ben ik begonnen. En nee, je hoeft echt niet je hele leven kcal te tellen. Maar gewoon even een weekje ofzo om voor jezelf inzicht te krijgen welke voedingsmiddelen veel kcal kosten en misschien weinig 'opleveren'.
Die is inderdaad fijn! Nou doe ik niet aan het tellen van calorieën maar ik was toch nieuwsgierigquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Wel even een kanttekening: de meeste smartwatches zitten aan de optimistische kant qua verbranding.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Oh ja... ik heb dit allemaal wel ooit geweten maar het is een beetje weggezakt.
Ik heb een smartwatch die aardig bijhoudt wat ik doe als het goed is die kan dit ook.
Dan kom ik hier op uit:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
Deze calculator voor je BMR en optimale hoeveelheid kcal vind ik wel fijn, zitten veel verschillende factoren goed in verwerkt: https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator
Klopt. Theoretisch dan hé, want jou lichaam zal nooit precies zijn wat daar staat. Maar kan wel een goede startrichtlijn zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Ja, als je onder die 1773 gaat zitten zal je in theorie afvallen. Op die calculator kan je trouwens nog 'afvallen' als doel invullen, ook of je dat snel of geleidelijk wilt. Dan krijg je een soort kcal advies.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:05 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Dan
[..]
Dan kom ik hier op uit:
BMR 1460 kcal
TDEE 1773 kcal
Als ik onder die 1173 ga zitten zou ik theoretisch moeten afvallen?
Oh ik houd van ontbijten, heb ook echt honger 's ochtends.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:46 schreef Nanuke het volgende:
Als ik wil afvallen moet ik minder dan 1500 kcal eten. Dan eet ik echt geen 500 kcal bij het ontbijt.![]()
Normaal ook niet, trouwens. Ik vind het de meest waardeloze maaltijd van de dag.
Twee weken met net een lang weekend Porto (veel wijn, veel pasteis de nata en andere taartjes, veel ander lekker eten) achter de rug en een verrassend resultaat op de weegschaal vanmorgen: Nog steeds 92,1kg schoon aan de haak.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik denk dat ik de vorige keren op de weegschaal gewoon veel vocht kwijt was, want er stond vanmorgen 92,1kg. Wat nog steeds een goed resultaat is.
Zat je daar vol van? Je avondeten?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Heb nu alles bijgehouden met de weegschaal erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ijsje en chocolade geskipt.
Ik had nog iets gemist, soep en stukjes stokbrood, kwam ik later achter. Maar toen zat ik wel vol ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zat je daar vol van? Je avondeten?
Herkenbaar ja, ook al heb ik twee zwangerschappen (al een poosje... ahem) achter de rug.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, ik heb mijn calorieëntracker ook maar weer geīnstalleerd. Na drie zwangerschappen en weinig sporten wil ik eigenlijk wel terug naar mijn pre-kinderenlichaam (hoewel ik ook wel weet dat dat een beetje een utopie is). Ondertussen 2,5 kilo kwijt sinds ik ben gestart dus dat motiveert wel
.
Goed bezig!quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog 3kg en ik zit onder mijn eerste tussendoel
(moet erg veel afvallen en heb het in tussendoelen verdeeld, anders is het zo'n groot getal waardoor ik enkel mezelf demotiveer)
Weet nog niet of ik iets doe om mezelf te belonen. iig stel ik dan het volgende tussendoel (weer een klein beetje)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |