abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 november 2024 @ 16:46:51 #203
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215462685
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215470631
Hier even wat mindere dagen gehad. Jarig geweest dus veel gegeten (wat prima was) maar daarna moeite gehad om het weer op te pakken. Maar zou het zo zonde om al mijn goede progressie weer weg te gooien dus nu weer de knop om en op de goede weg verder. Gymsessie voor vandaag zit er alweer op.
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 07:18:48 #205
5428 crew  miss_sly
pi_215470655
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
Het is een kwestie van de lange adem, zoveel is duidelijk. Top dat je eronder zit nu!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215475118
Maar weer eens een lijstje doen

L: 8 dimsums
D: vega kip teriyaki verspakket
T: appel, peer, proteïne toetje
pi_215475575
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.

Even zeuren erover in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen het is allemaal fucking irritant
pi_215475630
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.

Even zeuren erover in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen het is allemaal fucking irritant
Lastig :*
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
pi_215475668
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lastig :*
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
:*

Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overeten :) gewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
pi_215475923
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:*

Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overeten :) gewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
pi_215476194
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
Nee, wisselt een beetje per dag eigenlijk... Hangt er ook vanaf hoeveel trek ik heb. Proteïne vind ik een lastige, dat weet ik van mezelf. Misschien moet ik gewoon wat blikken peulvruchten in huis halen. Dan heb je koolhydraten en proteïne in een. Linzen, bonen (wit/bruin/chili/cowboy/etc), kapucijnen --> allemaal lekker en vullend...

*noteert op boodschappenlijstje*

Fijn van dit topic en fijn van jou @Sarabi , helpt enorm in denken
pi_215476215
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal :9
pi_215476305
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal :9
Een wat? :P

Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
pi_215476377
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Een wat? :P

Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
Kapucijnen met tafelzuur, ui, kleine hapjes groentes... gewoon een koninginnenmaal, maar dan met kapucijnen

(koninginnenmaal in de zin van restjes)
pi_215481888
Lijstje
L: 2x tosti met gorgonzola en chili olie
D: vega butter chicken
T: appel, peer en proteïne toetje
pi_215482056
Ik ben -weer- begonnen. Eindelijk een week geleden de knop om kunnen zetten. Hopelijk blijft dat lukken. Ik ben een stress eter en stress heb ik momenteel behoorlijk :{
Ik doe niet aan tellen; gewoon normale maaltijden eten en fruit/groente tussendoor, na het avondeten niet snacken en geen frisdrank.

Dus: hoi! :W

[ Bericht 12% gewijzigd door Hupje op 05-11-2024 11:55:09 ]
pi_215516684
Vandaag skip ik mijn krachttraining en niet verwacht dat ik dat zo lastig zou vinden. Maar ik heb nog zo’n spierpijn van de sessie van woensdag en morgen moet ik een volleybalwedstrijd spelen dus het is wel verstandiger om even niet te gaan. Wel boksen vanavond als vorm van actief herstel (training vandaag is vooral cardio achtig).
Gewicht weer bijna terug op het niveau van voor mijn te veel eten week. Wil eigenlijk nog ongeveer tot het einde van het jaar wat gewicht verliezen en dan langzaam meer op spiermassa gaan focussen. Al merk ik dat ik nu met mijn krachttraining ook wel spier opbouw. Maar merk toch altijd als ik een paar dagen meer heb gegeten dat ik dan ook meer gewicht kan tillen dus in het nieuwe jaar wil ik eens maintenance of een klein surplus gaan uitproberen (al vind ik dat wel godsgruwelijk eng).

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: verse ananas
D: Pullen wraps
S: 75 min boksen.
pi_215579855
Vandaag voor het eerst de 65 kg grens doorbroken. Voelt toch een beetje gek want 65 kg (met 172 cm) was in mijn hoofd altijd mijn droomgewicht. Maar we gaan nog even lekker door.

L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: kiwi
D: tonijn tataki (mijn nieuwe ontdekking. Heerlijk, laag in kcal en super makkelijk te maken), rijst en wokgroente
T: appel en 2 mini Bros reepjes
pi_215579858
Oeps dubbel
pi_215683847
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht

Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
pi_215687342
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht

Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
Zeker. Lekker toch ook?! Ik ben ‘s avonds fan van eiwitrijk. Categorie kwark of skyr of zo.

Invullen in de app geeft vaak goede inzichten.
Met een meidenkwartet
pi_215687849
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.

Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond :)
pi_215687891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:58 schreef exode het volgende:
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.

Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond :)
Goed bezig jij!!
Met een meidenkwartet
pi_215688117
Hier zat ik juist heerlijk in het ritme. Zaterdag een dagje uit en in de avond een borrel en daardoor me zondag helemaal laten gaan. Terwijl ik eigenlijk niet eens precies weet waarom. Denk dat het slaapgebrek ook wel meehielp. Voelt wel heel zonde eigenlijk. Was zondag avond zelfs misselijk van het vele eten.

Dus nu het weer gewoon oppakken en hopen dat de schade meevalt. Ik wil mezelf eigenlijk even niet wegen tot kerst, omdat ik merk dat ik er toch wel weer door beïnvloed wordt. Ook omdat het de laatste tijd juist erg goed gaat en ik dan na een nieuwe drop (tevaak) denk oh was weer -1 kg dus kunnen nu wel wat ongezonds eten. En nu na die eetsessie sowieso beter om even uit te stellen.
Vanaf het nieuwe jaar wil ik wel mijn kcal gaan ophogen naar ongeveer 2000 (zit nu op 1750) om te zien wat dat met mijn lichaam doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 26-11-2024 17:19:31 ]
  woensdag 11 december 2024 @ 21:37:56 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215841608
Ik stond vandaag op de weegschaal en schrok me te pletter! Ik weeg dus ruim 81 kilo met m'n 172cm. Streefgewicht is zo'n 72 kilo (en dat heb ik tot ik 4 jaar geleden stopte met borstvoeding ook jaren lang stabiel gehouden). De laatste 4 jaar zat het rond 78 kilo maar nu ben ik in de overgang en langzamerhand slaat de weegschaal verder door.

Ik doe twee keer per week power stabiliteit en dat wil ik zo houden. Ik hou mijn rugklachten er mee buiten de deur. Ik wil wel ooit een keer 1x per week krachttraining gaan doen ipv power stabiliteit, maar eerst maar eens zorgen dat ik met power stabiliteit op een fatsoenlijk niveau kom. Mijn conditie is ruk. Dat zou ik kunnen oplossen door naar de sportschool te fietsen, dan komt er in één klap een serieuze hoeveelheid beweging bij.

Eten: elke dag begin ik met vanille of stracciatella kwark, ik krijg 's morgens geen brood weg. Daarmee red ik het wel tot 12 uur, en dan lunch op kantoor (meestal twee volkoren boterhammen met rookvlees of kaas, een bakje soep, een bakje fruitsalade, soms een gekookt ei oid). 's avonds is het vaak iets van een verspakket met kip en rijst of orzo of couscous, of flammkuchen, gebakken aardappelen met groente en vlees, elke week een keer pizza of patatdag.

Ik eet graag grote porties met lange tussenpozen (waardoor ik dus ook grote porties nodig denk te hebben).

Drinken: 1-2 koffie zonder suiker, 3-5 cappucinos uit de automaat, 1-2 glazen groene icetea. In het weekend meer zwarte koffie, geen cappuccino.

En dan het snaaien, en hier ligt echt de kern van mijn probleem: als er iets te snaaien is, dan vind ik wel een reden om het in m'n mond te proppen :P . En er ligt hier al zeker 4 jaar bijna elke dag wel iets. Wat ook wel eens regelmatig gebeurt is taart op het werk, maar dan plof ik er 's avonds zo wéér iets te snaaien in. Dan weer een luchtig toetje, of we maken met z'n tweeën een doos negerzoenen soldaat, of een fuetje, of gewoon droge crackers voor mijn koolhydraat verslaving.

Het plan is om langzamerhand gezondere gewoontes in te bouwen, om dan in een half jaartje tijd zo'n 10 kilo af te vallen. Het mag iets meer of minder, ik let meer op maat dan gewicht. Ik wil maat 40/42 maar de 42/44 van de laatste 4 jaar slaat wel door naar 44 nu. De gewoontes: fietsen naar de sportschool, enorme lunch beter balanceren met tussendoortjes, water ipv cappuccino, water ipv icetea.

Ozempic is voor mij zeker een optie om te overwegen voor 2-3 maanden. Ik zie dat als oplossing om ik die enorme porties makkelijker af te leren en het balanceren van de porties veel makkelijker eigen kan maken. Hypnose is ook echt iets voor mij, zo ben ik ook heel makkelijk gestopt met roken. De combinatie ozempic/hypnose

Wat wil ik niet doen en niet veranderen? Kwark voor ontbijt is heilig. Pas sinds een jaar of 5 ontbijt ik structureel, en daar voel ik me goed bij. Maar het moet wel snel zijn en makkelijk weg te krijgen. Boterhammen, havermout moeten klaar maken past niet in mijn ochtendroutine. Ik wil niet foodpreppen. Ik wil niet vaker dan twee keer naar de sportschool want ik heb daar de energie gewoon niet voor.

Dus eigenlijk best al een vastomlijnd idee, ik ben ook niet echt sterk zoekende naar advies al sta ik best open voor tips. Een stok achter de deur zou wel fijn zijn. Nu alleen nog daadwerkelijk inplannen en wat praktische zaken regelen: overleg met de huisarts over evt GLI/voedingsadvies, een tweede beeldscherm bij m'n schoonouders omdat ik daar altijd werk na de sportschool (nu gooi ik die altijd achterin de auto), ozempic optie serieus onderzoeken inclusief de nadelen, fiets in orde maken, moed verzamelen en gaan met die banaan :+ .
Resistance is futile.
  woensdag 11 december 2024 @ 21:39:27 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215841639
Tering, lang verhaal zeg :')
Resistance is futile.
  woensdag 11 december 2024 @ 21:41:36 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215841675
Ennn.. beetje bijgelezen maar hoe gaat het met jullie allemaal?
Resistance is futile.
pi_215843064
Wordt Ozempic zo makkelijk voorgeschreven?
pi_215843100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Nee, gelukkig niet :)

@Seven koop boek 1 en 2 van project gezond. Gegarandeerd 0.5 - 1 kg per week val je af :s)
Het is heel makkelijk, gevarieerd en je hoeft nooit te denken: wat zullen we nu weer eens eten ^O^
Je laat geen voedingsmiddelen weg ook.
  donderdag 12 december 2024 @ 08:12:23 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215844128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.
Resistance is futile.
  donderdag 12 december 2024 @ 08:16:46 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215844155
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 23:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee, gelukkig niet :)

@:seven koop boek 1 en 2 van project gezond. Gegarandeerd 0.5 - 1 kg per week val je af :s)
Het is heel makkelijk, gevarieerd en je hoeft nooit te denken: wat zullen we nu weer eens eten ^O^
Je laat geen voedingsmiddelen weg ook.
Helaas kook ik zelf niet. Six. is ook niet zo'n persoon die er plezier uit haalt om een recept te volgen :+ . Ik zal het eens voorleggen maar tenzij hij ook af wil vallen, verwacht ik dat een methode uit een boek volgen niet echt gaat werken. Maar ik kan wel een balletje opgooien over de dingen die hij op tafel zet, naar mijn idee niet super ongezond en best gevarieerd.
Resistance is futile.
pi_215844372
Ik zou ook als het even kan wegblijven van ozempic en andere rommel. Kijk als je echt denkt dat je het nodig hebt, maar als het niet mega dringend is zou ik niet naar dat soort middelen grijpen. Zeker gezien het voor de lange termijn geen structurele oplossing is. Dus zou vooral toch naar de voeding kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 12-12-2024 09:29:44 ]
pi_215844395
Seven, heb je wel eens wat je op een dag eet en drinkt door een kcal meter gegooid? Ik denk dat je gaat schrikken van je kcal inname per dag.

Ik bedoel dat de dingen die je wellicht niet verwacht best wat kcal kunnen bevatten.

Je bmi is niet bepaald schrikbarend, ik woog 107 kilo met mijn 1.73 en heb met kcal tellen en meer bewegen 20 kilo eraf gekregen. Nooit overwogen om medicatie te gaan gebruiken dat kan enorme jojo effecten geven. Ik leef veel gezonder en bewuster en de kilo's gaan nu gestaag naar beneden. 1 dag een cheatdag en de rest van de week bewust kiezen. Suikers zijn ook killing die geven vreetbuien.
pi_215844444
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 08:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.
Ik wist niet dat je dat in Nederland zo kon kopen.
pi_215847722
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:15 schreef exode het volgende:
Seven, heb je wel eens wat je op een dag eet en drinkt door een kcal meter gegooid? Ik denk dat je gaat schrikken van je kcal inname per dag.

Ik bedoel dat de dingen die je wellicht niet verwacht best wat kcal kunnen bevatten.

Je bmi is niet bepaald schrikbarend, ik woog 107 kilo met mijn 1.73 en heb met kcal tellen en meer bewegen 20 kilo eraf gekregen. Nooit overwogen om medicatie te gaan gebruiken dat kan enorme jojo effecten geven. Ik leef veel gezonder en bewuster en de kilo's gaan nu gestaag naar beneden. 1 dag een cheatdag en de rest van de week bewust kiezen. Suikers zijn ook killing die geven vreetbuien.
Dit ja. Zo doe ik het ook. Dat calorieën tracken vond ik best wel een openbaring. Vaak denk je dat je gezond bezig bent maar dan valt het in de praktijk toch tegen. En een eetlepel meer hier en daar van het een of ander kan dan echt ineens grote verschillen maken mbt je calorie-inname op een dag.
Nu vind ik het alsnog moeilijk om onder die dagelijkse kcal te blijven hoor (het gaat vaak prima tot begin van de avond en dan heb ik de neiging te gaan bingen :'( ) , maar het is verder wel een simpele methode die goed werkt. Minder calorieën erin dan eruit.
Overigens kijk ik niet naar BMI verder. Zelfs toen ik heel fit was en veel sportte had ik volgens BMI nog overgewicht, maar ik vond ‘t wel prima :+ .
pi_215847764
Hier ook een kcal tracken fan. Doe het inmiddels al een aantal jaar. Vaak in het begin van de week plan ik mijn avondeten in die ik dan alvast in de app zet. Ik probeer de avond van te voren de dag van morgen te 'plannen' qua eten. En ik laat hier bewust ook ruimte voor wat lekkers (vaak zo'n 150 tot 200 kcal voor 'snaaizin'). En gaat dit altijd perfect en volgens planning? Nee zeker niet. Maar het geeft me wel rust en structuur. Ook helpt het me vaak wel dat ik dan bijv. denk ik heb een stukje chocolade 'ingepland' vandaag. Eet ik die nu of vanavond?
Ik merk inmiddels ook dat het tracken niet eens meer 'hoeft' omdat ik inmiddels wel ongeveer weet hoeveel kcal in mijn 'standaard' voedingsmiddelen zit en hoeveel ik ongeveer 'kan' eten.
pi_215847797
Ik herken overigens veel van wat je zegt hoor @Seven. Het is en blijft lastig en vooral een kwestie van veel zelfdiscipline. Want zelfs al zou je ozempic nemen, zodra je weer stopt moet je het toch “zelf” doen. Hoewel het stabiel blijven over het algemeen wel makkelijker is dan afvallen natuurlijk. Maar ik vraag me dan echt af hoe dat ineens zal zijn als je hongergevoel dat zolang onderdrukt wordt ineens weer volop aanwezig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 12-12-2024 17:15:39 ]
pi_215847897
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
pi_215847935
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
Zeker eens. Vaak wordt het geassocieerd met heel obsessief zijn terwijl ik juist denk als je het een beetje als richtlijn en flexibel doet geeft het juist rust en structuur (en voor mij ook vrijheid om juist wel voor dat lekkers te kiezen).
pi_215848036
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Dit is ook de theorie van Project gezond. Kcal tellen en afwegen. Even wennen, maar het werkt hier prima ^O^
pi_215848365
Ik ben iemand die niet te streng moet tellen, want dan durf ik niks meer te eten. Alleen globaal houd ik het wel bij

Twijfel daardoor ook over de voedingscentrum app
Het is zowel niet goed als wel goed voor me

Vanaf twee januari weer koolhydraatarm. Merk wel dat ik dat lastig vind, alleen een vriendin zegt dat het beter voor me is (al wil ik niet keto)
Ik moet me echt even verdiepen in vegan en koolhydraatarm. Alleen ik ben dan de hele dag wat flauw en dat demotiverend me eigenlijk een beetje

Nu aan de twee tot vier boterhammen met hartig beleg en een warme maaltijd.
Niet aankomen is mijn doel voor december en vanaf januari weer afvallen.

Zo hele rand, sorry
pi_215848465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben iemand die niet te streng moet tellen, want dan durf ik niks meer te eten. Alleen globaal houd ik het wel bij

Twijfel daardoor ook over de voedingscentrum app
Het is zowel niet goed als wel goed voor me

Vanaf twee januari weer koolhydraatarm. Merk wel dat ik dat lastig vind, alleen een vriendin zegt dat het beter voor me is (al wil ik niet keto)
Ik moet me echt even verdiepen in vegan en koolhydraatarm. Alleen ik ben dan de hele dag wat flauw en dat demotiverend me eigenlijk een beetje

Nu aan de twee tot vier boterhammen met hartig beleg en een warme maaltijd.
Niet aankomen is mijn doel voor december en vanaf januari weer afvallen.

Zo hele rand, sorry
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.
pi_215848520
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.
Naja... omdat ik dat advies heb gehad en omdat je het altijd hoort. Die vriendin doet het beter dan ik.

En rijst of pasta of aardappels kan ik wel missen... maar liever niet elke dag missen (maar om de dag is prima)
En geen brood is extreem lastig voor mij.

Maar zoals ik zei, in januari even plannen en nadenken over wat ik wel/niet wil. Even me goed inlezen
pi_215848796
Ik weeg mijn eten niet overigens. Na maanden van alles wat ik naar binnenschoof de calorien tellen weet ik het wel.

Ik schrok vooral van dingen zoals mayonaise. Ik eet het nog steeds, maar ben me er dan wel van bewust dat ik dat ergens moet compenseren die dag.

Er zijn geen dingen die ik niet meer eet, wel genoeg dingen die ik bijna nooit meer eet. Omdat ik het de calorien niet waard vind.

Maar nu is makkelijk lullen, de eerste maanden waren echt wel lastig. En dat helpt me nu nog 'ga ik serieus nu alles lopen snaaien terwijl ik al zolang zo hard werk?'
  donderdag 12 december 2024 @ 19:45:31 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849420
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:08 schreef Pinuts het volgende:
Ik zou ook als het even kan wegblijven van ozempic en andere rommel. Kijk als je echt denkt dat je het nodig hebt, maar als het niet mega dringend is zou ik niet naar dat soort middelen grijpen. Zeker gezien het voor de lange termijn geen structurele oplossing is. Dus zou vooral toch naar de voeding kijken.
Ik zoek ook geen lange termijn structurele oplossing in Ozempic. Ik zoek een korte termijn ondersteuning waarmee ik max 2-3 maanden de slechte eetgewoonten kan doorbreken en goede gewoontes aan kan leren.
Resistance is futile.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:50:15 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849478
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik herken overigens veel van wat je zegt hoor @:Seven. Het is en blijft lastig en vooral een kwestie van veel zelfdiscipline. Want zelfs al zou je ozempic nemen, zodra je weer stopt moet je het toch “zelf” doen. Hoewel het stabiel blijven over het algemeen wel makkelijker is dan afvallen natuurlijk. Maar ik vraag me dan echt af hoe dat ineens zal zijn als je hongergevoel dat zolang onderdrukt wordt ineens weer volop aanwezig is.
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Resistance is futile.
pi_215849502
@Seven. tenzij je nog andere risicofactoren hebt, kom je niet voor een GLI in aanmerking met jouw BMI. Het zou me ook zeer sterk verbazen als je huisarts ozempic een goed idee zou vinden.

Ik vind het Instagram account van dokterelise_ heel fijn, zij is huisarts in opleiding (bijna klaar) met ook een focus op leefstijlgeneeskunde. Ze deelt vaak simpele maar heel lekkere én voedzame recepten (voor ontbijt, lunch, avondeten), en heeft een ezelsbruggetje: vevo, waar je maaltijden het liefst allemaal wat van in zich hebben. Vezels, Eiwitten, Vitamines, Onverzadigde vetten. Zij heeft helemaal geen focus op kcal tellen, maar op je maaltijden gezonder en voedzamer maken (en daarmee vaak automatisch ook vullender en verzadigender) én op balans - dus niks is off-limits, als je maar in de basis gezond en voedzaam eet.

Ik heb gemerkt dat ik het op deze manier veel makkelijker vond om echt gewoontes en mijn leefstijl aan te passen, dan toen ik nog kcal telde. Dat voelde veel meer als dieet, zelfs als ik wel ruimte maakte voor lekkere dingen ook, en leidde tot een periode netjes eten en afvallen en dan wat meer proberen los te laten en dan weer wat aankomen. Terwijl ik nu echt structurele aanpassingen heb gemaakt in mijn eetpatroon, en dus überhaupt niet het gevoel van een dieet heb gehad. Concreet: ik focus niet op kcal, maar op voedzaam. Ik at bv eigenlijk bijna nooit gezonde vetten. Die voeg ik nu heel bewust wel toe - bak in olijfolie, eet vaker avocado, heb wat broodbeleg opties waar relatief veel onverzadigde vetten in zitten, eet elke dag nootjes. Ik let ook iets meer op verzadigd vet (daar minder van). En ik let op veel groente - ik heb tegenwoordig meestal voor het avondeten al minstens 250 gram groente op. Eiwitten kreeg ik eigenlijk altijd al wel genoeg binnen, en vezels ook wel, zeker sinds meer groente.

Door bewustwording van 'vevo' en de aanpassingen die ik daarmee heb gemaakt, krijg ik blijkbaar ook vanzelf minder kcal binnen, want sinds ik haar volg op Instagram en de schop onder mijn hol kreeg door te hoge cholesterolwaardes (niet je-moet-medicatie-hoog, maar wel hoger dan wat nog onder goed valt) ben ik zonder ook maar één dag kcal te tellen en zonder gevoelsmatig er ook maar iets voor te laten, toch wat afgevallen. Sinds half april ben ik 4kg kwijt (sinds half juli al stabiel rond dat gewicht), van 33% naar 30.2% vet gegaan en bij de cholesterolmeting begin oktober waren al mn waardes weer goed. Ik wil er het liefst nog net even twee, drie kilo extra af, maar dan door nog iets meer op de balans te letten (want het is de laatste tijd eerder 60-40 dan 80-20%, zegmaar).

Als je vooral behoefte hebt aan een schop onder je hol, volg dan lotbeukers op Instagram. Ze heeft ook allerlei betaalde info/cursussen enz (sommige dingen heel goedkoop, sommige dingen niet), dus haar insta is iets commerciëler. Maar als je daar doorheen kunt kijken krijg je ook zonder iets te kopen veel gratis info, en regelmatig recepten, én op dagelijkse basis een schop onder je hol.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:55:18 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849552
Is er een goeie app om calorieën te tellen? Voor bewustwording zal het sowieso wel goed zijn om het 1-2 weken bij te houden.
Resistance is futile.
  donderdag 12 december 2024 @ 19:56:09 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849564
@vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Resistance is futile.
pi_215849615
Ozempic zou bij mij niets geholpen hebben. Ik snaaide niet omdat ik honger had. Ik zou daar dus sowieso goed naar kijken.
pi_215849681
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Ah, dat je wist van GLI had ik niet uit je eerste post gehad, omdat je het daar oa had over mogelijkheden GLI bespreken. Dat je niet verwacht dat huisarts ozempic gaat voorschrijven had ik wel gelezen in je reacties, daarom zei ik ook goed idee vinden, niet voorschrijven - omdat je schreef het te willen bespreken voor advies. Wat ik alleen maar aanmoedig overigens hoor! Om dat iig wel eerst te bespreken voordat je beslist om wel of niet het zelf te bestellen.

Qua app heb ik tijden fatsecret gebruikt, die vond ik fijn. Ik ken ook mensen die erg enthousiast zijn over cronometer. De meeste apps zijn denk ik prima, zolang je er maar zelf producten in kan toevoegen en/of aanpassen. En als je eten afweegt en de voedingswaarden even checkt met wat er in app staat (voedingswaarden willen nog wel eens wisselen van producten door nieuw recept oid), dan kan het eigenlijk met geen enkele app echt mis gaan.
pi_215851620
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Ik ben benieuwd, houd ons maar op de hoogte :).

Ik gebruik de app lose it, maar hiervoor myfitnesspal gebruikt.
pi_215981686
Het advies van hier opgevolgd en gewoon eens een paar weken niet op de weegschaal gestaan (ik merkte dat mijn humeur/acties werden beïnvloed door de weegschaal; was het hoger dan verwacht dan shit, ik ben niet goed bezig; was het lager dan verwacht dan dacht ik oh dus ik kan vanavond wel pizza gaan halen). Vandaag weer voor het eerst gewogen en eigenlijk precies in de range die ik verwachtte.
In begin vond ik dit eng want geen 'controle' maar eigenlijk wist ik dat ik gewoon de goede dingen deed dus toch wel afviel. Ik merkte ook dat ik de afgelopen weken minder moeite had met ongeplande etentjes omdat ik toch wist dat ik pas over x weken weer zou wegen dus dat ik op de korte termijn toch het verschil niet zou zien. Dus eigenlijk is het me heel positief bevallen. Ik heb daarom besloten dat ik in januari (en wellicht daarna ook wel) hetzelfde ga doen. Dus alleen wegen op de 1e van de maand en vervolgens op de laatste dag weer.

Komende dagen overigens uiteraard lekker genieten maar wel met balans. Als in, niet alles ongegeneerd naar binnen schuiven, maar gewoon bewust genieten van al het lekkers, maar je niet overvol gaan stoppen. Ik ga na de kerst ook een paar daagjes op vakantie dus ook daar wil ik gewoon bewust van genieten.
pi_216143426
Niemand hier met goede voornemens? Het is zo stil hier de afgelopen tijd. Haha. Hier nog steeds steady. Tijdens kerst + vakantie erna gewicht stabiel kunnen houden.
Nu in het nieuwe jaar knallen we weer lekker door *O*
pi_216143542
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen :)
Spoilers!
pi_216143586
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen :)
Hear hear
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216143912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hear hear
Blobs *;
Spoilers!
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 09:36:38 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216143930
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.

De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:59:16 #259
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144196
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blob present. :W

Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang. :+ (Stress is bad, mmmkay)

De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216144207
In de decembermaand niks aangekomen (ook niet afgevallen helaas) en wel genoten

Nu weer normaal verder en afvallen

(Ben best trots)
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:01:08 #261
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de decembermaand niks aangekomen en wel genoten
Beste resultaat *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_216144226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën. :P
Oh ja die ken ik. Niet met kerel (ik woon alleen), maar als ik bijvoorbeeld bij ouders of een vriendin ga eten weet ik al dat ik waarschijnlijk al snel zo'n 300 kcal meer eet dan bij mijn eigen avondmaaltijden (en ook nog eens minder eiwitten). Zeker bij mijn ouders moet het vooral 'lekker' zijn dus alles met roomboter etc.

Mijn lijstje voor vandaag:
T: 2 mandarijnen
S: full body krachttraining
O: 500 gr kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: ananas
D: turkse pizza met kipfilet (en shoarmakruiden), knoflooksaus en sla
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:08:25 #263
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144281
De meeste vaste posters zullen het ook wel weten, maar toch even in de herhaling: neem je gewicht zo net na alle feest/vreetdagen niet al te serieus. De kans is best wel heel groot dat je lichaam nog even aan het bijkomen is van al het extra lekkers (vaak toch vetter, zouter en veel carbs). Extra gewicht omdat er domweg nog meer afval in je lijf aanwezig is, het extra vocht wat je erbij vasthoudt... allemaal massa die niet perse permanent is, maar je wel terugziet op de weegschaal.

Al is het dan wel weer leuk om even heel snel af te vallen als je weer een paar dagen normaal gedaan hebt. |:) (Ter illustratie: op 27 december zei de weegschaal 94.7kg, op de 28e was het 93.1kg. Lekker "afgevallen" dus. _O- )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_216144285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Beste resultaat *O*
Ja toch?

Gewoon op een gezonde manier mezelf dingen gunnen
Geen eetbuien of hongeren

Een bijster goed resultaat
pi_216144433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Blob present. :W

Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang. :+ (Stress is bad, mmmkay)

Goede vooruitzichten ^O^
Spoilers!
pi_216145487
Ruim 2 maanden eten we nu anders, gevarieerder, 6x per dag volgens 'project gezond'.
Boek ligt altijd open in de keuken voor backup en we maken weekmenu's.
Ik ben nu bijna 3.5 k kwijt.
Van 93.8 naar 90.4 vanochtend.

Voordelen zijn vooral dingen die we nooit aten, voor ons nieuwe lekkere combi's die echt blijvertjes zijn en ongemerkt veel meer groente en fruit.
Je laat ook niks weg, sterker nog, ik eet veel meer _O-
pi_216145604
1 januari en stormloop hier ;)

Dat we allemaal het hele jaar goed bezig blijven ^O^
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 16:03:43 #268
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216161394
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.

De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Het was kennelijk vooral vocht. Vanmorgen gaf de schaal een keurige 90,7kg weer. Nog steeds iets te veel dus, maar het voelt toch een stuk beter dan 92kg.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216174324
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
pi_216174384
:@ Hier geen sportschool
Wel veel wandelaars in het park
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:53:09 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216174474
OK, mijn plannen waren dus om langzamerhand gezonde gewoontes in te voeren.

Fietsen naar de sportschool: ga ik doen zodra de versnelling gefixt is, fiets staat nu bij de fietsenmaker.

Water of zwarte koffie ipv cappuccino: gaat maandag beginnen.

Water ipv icetea green: ik denk dat ik daarmee max 50 kcal per dag uit mijn dieet haal en ik drink het echt heel makkelijk en graag. Ik denk ook niet dat ik dan meer water ga drinken. Voelt een beetje als lood om oud ijzer dus dit plan laat ik weer varen.

Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.

Meer tussendoortjes: die schuif ik nog even voor me uit wegens gebrek aan inspiratie.

Ozempic plan: er zijn afval programma's onder medische begeleiding waarmee ik het op basis van BMI + gezondheidsklachten wel zou kunnen krijgen. Maar zo'n 6 maanden programma kost 1000 euro en dan nog de kosten voor de medicatie zelf. Ondertussen is er trouwens sinds 2 maanden ook Mounjaro op de markt. Dit is ontwikkeld voor gewichtsverlies, en schijnbaar nog effectiever dan Ozempic/Wegovy. Ik hou de optie in m'n achterhoofd, mocht ik vastlopen.

Huisarts wilde me niet zien trouwens :+ , ik kon volgens de assistente net zo goed direct bij een diëtist aankloppen.
Resistance is futile.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:54:09 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216174486
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.
Resistance is futile.
pi_216175024
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:

Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:49:11 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216175107
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:

[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerder :+ , maar ik ga ff etiketten vergelijken. Goed idee wel!
Resistance is futile.
pi_216175578
Tussendoortjes: voor Seven :)
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer _O_ .
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn :9
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:06:54 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216176151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
Tussendoortjes: voor Seven :)
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer _O_ .
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn :9
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
Ossenworst :9~
Olijven :9~
Kaas :9~
Pindarepen lijkt me wel iets om zelf te maken :9~
Volkoren toastjes
Fruitsalade (maar dan wel vers)
Resistance is futile.
pi_216176220
Die rode en gele puntpaprika's zijn ook goddelijk op een boterham met kipfilet en mosterd :9~
pi_216176390
Een “handje nootjes” is 20 stuks ongebrande / niet geroosterde noten met een ‘l’ : bijv. walnoten, hazelnoten, amandelen heten gezond.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:27:18 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216176406
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef AnneX het volgende:
Een “handje nootjes” is 20 stuks ongebrande / niet geroosterde noten met een ‘l’ : bijv. walnoten, hazelnoten, amandelen heten gezond.
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus :+
Resistance is futile.
pi_216176421
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Valt dat tegen?
pi_216176460
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk dat er hooguit tien noten in mijn hand past _O-

Of is het twee handen bij elkaar zoals je als kind met pepernoten deed?
pi_216176486
Als je kcal in de gaten houdt moet je geen handen vol noten eten _O-
pi_216176528
Ik eet sowieso geen tussendoortje :)

En ik probeer kcalrijke eiwitbronnen ook te vermijden

En geen dierlijke producten (niet dat noten dieren zijn)

En alleen hartig beleg op brood
  zaterdag 4 januari 2025 @ 21:48:12 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216176668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Valt dat tegen?
Mwah, op zich.. zo vaak eet ik geen noten maar ik heb wel enorme bodem drift dus als het zakje 500 gram pinda's bevat, dan gaan ze ook op :+ .
Resistance is futile.
pi_216176712
Bodemdrift mooi woord en herkenbaar

Gelukkig niet met alles :)
pi_216176719
Ik heb net mn weekmenu gemaakt en mn hele daglijstje voor maandag (moet nog wat boodschappen doen morgen ervoor).

Uitgangspunten die ik komende tijd aan wil houden: op weekbasis gemiddeld 1500kcal per dag, 1x per week zalm/haring, op weekbasis gemiddeld tussen 2-6 gram zout (=0.8-2.4 gram natrium) per dag, op weekbasis gemiddeld niet meer dan 35% kcal vet totaal (58gr bij 1500kcal) en niet meer dan 10% kcal verzadigd vet (16,6gr bij 1500kcal) per dag, op weekbasis gemiddeld minstens 25 gram vezels per dag, minstens 250g groente per dag en minstens 2st fruit per dag. Deze dingen ivm gezondheid en een klein beetje willen afvallen. Ik zal er heus niet elke week helemaal binnen vallen, dat is oké, maar ik vind dit voor de basis wel mooi uitgangspunt. Een deel hiervan zit ook sowieso al in mijn eetpatroon, dus het is ook niet dat alles nu anders moet om hieraan te voldoen ;)

Lijst maandag:
O: skyr naturel, tarwezemelen, lijnzaad, hennepzaad, tasty basics muesli, banaan
L: 3 volkoren boterhammen met cottage cheese en tomatentapenade, snacktomaatjes
D: Japanse wokgroente, zalm, volkoren pandan rijst, lepel sojasaus minder zout
T: kiwi, klein handje nootjes (walnoten, cashewnoten, amandelen, +-5g elk)

1514 kcal, 55.7g vet waarvan 8g verzadigd vet, 36.6g vezels, 1g natrium
pi_216176853
Vanaf dinsdag ga ik weer lijstjes doen

Maandag jarig. Dus dan ga ik gourmetten en gun mezelf nog wat lekkers

Dinsdag weer streng aan de slag
Wandelen en op mijn voeding letten
pi_216179347
Met je verjaardag mag je inderdaad zeker even jezelf wat meer gunnen.

Mijn lijstje/plan voor vandaag:
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: Appel en 2 mandarijnen
D: tonijntataki, rijst en wokgroente met wat chilisaus
T: 20 gr chocolade
pi_216179530
Ja en dan heb ik de motivatie ook om dinsdag weer normaal te doen

Dinsdag:
O.) 2 boterhammen vegan paté
L.) 2 boterhammen vegan paté
D.) Rijst, groenterestjes van de gourmet en proteïne (vis of vegadingetjes) restjes van de gourmet

Dus eigenlijk vrij standaard en gezond. Misschien vervang ik twee keer paté voor sandwichspread of hummus. Dat die ik dinsdag wel.
Dinsdag ook weer netjes vegan, ja ooh ik eet eens per jaar vis, weiger ik me teveel schuldig over te voelen
pi_216181141
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en dan heb ik de motivatie ook om dinsdag weer normaal te doen

Dinsdag:
O.) 2 boterhammen vegan paté
L.) 2 boterhammen vegan paté
D.) Rijst, groenterestjes van de gourmet en proteïne (vis of vegadingetjes) restjes van de gourmet

Dus eigenlijk vrij standaard en gezond. Misschien vervang ik twee keer paté voor sandwichspread of hummus. Dat die ik dinsdag wel.
Dinsdag ook weer netjes vegan, ja ooh ik eet eens per jaar vis, weiger ik me teveel schuldig over te voelen
Ik zou wel wat fruit ergens tussen proppen :)
  zondag 5 januari 2025 @ 17:52:05 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216184382
In zag net op insta een recept voor wolkenbrood voorbij komen :9~ , mooi alternatief voor brood.

3 eieren
100gr volle kwark
1 tl oregano
1 tl tijm
Peper
Zout
0,5 tl bakpoeder

Oven op 180c voor verwarmen. Eieren splitsen, eiwitten stijf kloppen tot je pieken trekt. Mix de kwark met het eigeel, de kruiden en het bakpoeder. Spatel het eiwit er voorzichtig doorheen, met een soeplepel schep je 6 bollen op de bakplaat (met bakpapier). 15-20 minuten bakken.

Vervolgens iets van roomkaas, kipfilet en avocado erop. Of hüttenkäse (ben ik gek op).
Resistance is futile.
pi_216185725
Ik ben wel een beetje moedeloos wat betreft sporten. Eerst had ik een overbelaste scheenbeenspier en nu dat eindelijk weg is, is de pees boven mijn knieschijf ontstoken. Dit terwijl ik echt al maanden rustig aan doe vanwege de klachten. Ik fiets in de sportschool en doe rug, buik en schouderspier oefeningen en wat rustige beenspier dingen.

Ik wil knallen! Maar ja... mijn lichaam dus niet.

Afgelopen 2 weken waren 'leve de lol', ik heb totaal niet opgelet, we hadden als gezin eindelijk eens een relaxte vakantie en dat wilde ik ten volle beleven. MAAR morgen start het regime weer.

Voor morgen:
O: kwark met honing en wat zaden
T (na het sporten): banaan
L: Zelfgemaakte tonijnsalade en wat leftover groentesoep
T: notenreep
D: pasta met kip, courgette en pesto
T: kwark met fruit

D: veeeeel water en 2 kopjes zwarte koffie
Sporten: sportschool, kijken wat lukt }:|
pi_216191036
Ik meld me ook maar weer eens hier :)
Grootste winst valt hier te halen in minder alcohol drinken. Afgelopen 2 maanden bijna elke dag wel iets gedronken :+
Verder in december ook veelste weinig groente/fruit gegeten dus dat moet ook beter.

Lijstje voor vandaag:
L: 2 mini empanades en 3 mini baos (dit moest nog op)
D: vega chicken tenders, zoete aardappelfriet en appelmoes
T: proteïne toetje en blauwe bessen
pi_216191340
Uiteraard 6 januari en er is alweer taart op kantoor :'). Niks genomen overigens want ik vond het de kcal niet waard. Ik probeer eigenlijk altijd alleen iets te nemen als het iets zelfgemaakt is waar ik ook echt zin in heb en niet zo'n supermarktvlaai.

Lijstje van vandaag:
L: 2 pistolets met rauwe ham, proteinetoetje
D: lasagne
T: 2 Mandarijnen, proteine chocolademousse
  maandag 6 januari 2025 @ 20:54:04 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216195363
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?

Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.

En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.

Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
Resistance is futile.
  maandag 6 januari 2025 @ 21:00:07 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216195517
O: vanillekwark en chocoladekwark
L: wit pistoletje gezond, bakje groentesoep, gekookt eitje
T: appel
D: verse erwtensoep met rookworst
T: er komt zo nog Daim tevoorschijn, ik mag er 4 van mezelf

Verder 3 glazen icetea en zwarte koffie.
Resistance is futile.
pi_216195800
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?

Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.

En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.

Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
Ik kijk voor dit soort vragen altijd ff hier:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zoetstoffen.aspx
pi_216196161
@Seven. Ligt er denk ik met name aan hoeveel je het gebruikt, en wat er verder aan voedingsstoffen in zit.
Als je 50gr honing per dag eet dan is vervangen door iets met minder suikers waarschijnlijk wel positief voor je gezondheid (zolang er geen andere meuk in zit). Als je een theelepeltje per dag ervan eet, denk ik niet dat daar nou echt veel winst in zit.

Mijn lijst werd uiteindelijk wat anders vandaag. Niet alles was bij de winkel op voorraad.

S: 1u personal training (incl 2x dextro)
L: 2 volkoren boterhammen met cottage cheese light en tomatentapenade
T: skyr, tarwezemelen, tasty basics muesli, banaan, restje pure xxl hagelslag, 15g walnoten/amandelen/cashewnoten
D: zalm, broccoli, woknoedels, beetje ketjap
T: kiwi gold

1473 kcal, 32.7g vezels, 90g eiwit, 56g vet waarvan 9g verzadigd, 746mg natrium (1.9g zout). 260g groente en 2 stuks fruit.
Daarnaast ook 1 zakje macrogol, 187mg natrium.

Uiteindelijk dus alsnog best wel mooi uitgekomen. Had iets meer mogen zijn gezien het sporten, maar had niet zo heel veel eetlust vandaag.
pi_216196557
Pure XXL hagelslag :9~ :9~ :9~
pi_216197440
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:41 schreef Blues het volgende:
Pure XXL hagelslag :9~ :9~ :9~
Ik vind melk eigenlijk lekkerder, maar daarom haal ik -als ik het haal- juist puur :+ nog steeds wel lekker, maar minder neiging om uit te schieten ;)
pi_216197856
Sinds we bezig zijn met PG ligt er niets te snaaien meer in de 'snoep/chips'la.
Alleen nog noten en voor af en toe een lekker bonbonnetje :D

De koelkast en vriezer daarentegen ligt nu altijd vol met veel groente fruit e.d. vanaf maandagmiddag vanwege het weekmenu dat we nu altijd maken en laten bezorgen door picnic.

Heb ook nooit echt snaaizin.
We zitten vaak net ff onder de kcal die we dagelijks eten zodat we hier en daar een extra borrel drinken of eens een avondsnack waar we zin in hebben.
Bevalt echt goed, gaan week 10 in. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')