Het is een kwestie van de lange adem, zoveel is duidelijk. Top dat je eronder zit nu!quote:Op zondag 3 november 2024 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het is allemaal fucking irritant
quote:Op maandag 4 november 2024 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.
Even zeuren erover in de spoilerLastigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen het is allemaal fucking irritant![]()
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
quote:Op maandag 4 november 2024 17:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lastig![]()
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?quote:Op maandag 4 november 2024 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overetengewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
Nee, wisselt een beetje per dag eigenlijk... Hangt er ook vanaf hoeveel trek ik heb. Proteïne vind ik een lastige, dat weet ik van mezelf. Misschien moet ik gewoon wat blikken peulvruchten in huis halen. Dan heb je koolhydraten en proteïne in een. Linzen, bonen (wit/bruin/chili/cowboy/etc), kapucijnen --> allemaal lekker en vullend...quote:Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
Een wat?quote:Op maandag 4 november 2024 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal
Kapucijnen met tafelzuur, ui, kleine hapjes groentes... gewoon een koninginnenmaal, maar dan met kapucijnenquote:Op maandag 4 november 2024 18:51 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Een wat?
Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
Zeker. Lekker toch ook?! Ik ben ‘s avonds fan van eiwitrijk. Categorie kwark of skyr of zo.quote:Op maandag 25 november 2024 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht
Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
Goed bezig jij!!quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:58 schreef exode het volgende:
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.
Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond
Nee, gelukkig nietquote:Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Wordt Ozempic zo makkelijk voorgeschreven?
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:01 schreef Sarabi het volgende:
Wordt Ozempic zo makkelijk voorgeschreven?
Helaas kook ik zelf niet. Six. is ook niet zo'n persoon die er plezier uit haalt om een recept te volgenquote:Op woensdag 11 december 2024 23:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet![]()
@:seven koop boek 1 en 2 van project gezond. Gegarandeerd 0.5 - 1 kg per week val je af
Het is heel makkelijk, gevarieerd en je hoeft nooit te denken: wat zullen we nu weer eens eten![]()
Je laat geen voedingsmiddelen weg ook.
Ik wist niet dat je dat in Nederland zo kon kopen.quote:Op donderdag 12 december 2024 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, dat koop je gewoon online maar ik ga het wel bij de huisarts voorleggen voor advies in plaats van recept, want dat vind ik verstandig.
Dit ja. Zo doe ik het ook. Dat calorieën tracken vond ik best wel een openbaring. Vaak denk je dat je gezond bezig bent maar dan valt het in de praktijk toch tegen. En een eetlepel meer hier en daar van het een of ander kan dan echt ineens grote verschillen maken mbt je calorie-inname op een dag.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:15 schreef exode het volgende:
Seven, heb je wel eens wat je op een dag eet en drinkt door een kcal meter gegooid? Ik denk dat je gaat schrikken van je kcal inname per dag.
Ik bedoel dat de dingen die je wellicht niet verwacht best wat kcal kunnen bevatten.
Je bmi is niet bepaald schrikbarend, ik woog 107 kilo met mijn 1.73 en heb met kcal tellen en meer bewegen 20 kilo eraf gekregen. Nooit overwogen om medicatie te gaan gebruiken dat kan enorme jojo effecten geven. Ik leef veel gezonder en bewuster en de kilo's gaan nu gestaag naar beneden. 1 dag een cheatdag en de rest van de week bewust kiezen. Suikers zijn ook killing die geven vreetbuien.
Zeker eens. Vaak wordt het geassocieerd met heel obsessief zijn terwijl ik juist denk als je het een beetje als richtlijn en flexibel doet geeft het juist rust en structuur (en voor mij ook vrijheid om juist wel voor dat lekkers te kiezen).quote:Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
Dit is ook de theorie van Project gezond. Kcal tellen en afwegen. Even wennen, maar het werkt hier primaquote:Op donderdag 12 december 2024 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom “calorieën tellen” vaak zo’n negatieve connotatie heeft. Ik vind het veel fijner dan een dieet waarbij je echt bepaalde voedingsmiddelen uitsluit. Dat vind ik persoonlijk echt niet vol te houden.
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben iemand die niet te streng moet tellen, want dan durf ik niks meer te eten. Alleen globaal houd ik het wel bij
Twijfel daardoor ook over de voedingscentrum app
Het is zowel niet goed als wel goed voor me
Vanaf twee januari weer koolhydraatarm. Merk wel dat ik dat lastig vind, alleen een vriendin zegt dat het beter voor me is (al wil ik niet keto)
Ik moet me echt even verdiepen in vegan en koolhydraatarm. Alleen ik ben dan de hele dag wat flauw en dat demotiverend me eigenlijk een beetje
Nu aan de twee tot vier boterhammen met hartig beleg en een warme maaltijd.
Niet aankomen is mijn doel voor december en vanaf januari weer afvallen.
Zo hele rand, sorry
Naja... omdat ik dat advies heb gehad en omdat je het altijd hoort. Die vriendin doet het beter dan ik.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Waarom wil je dan koolhydraatarm eten als je het eigenlijk niet wil. Ook met koolhydraten kan je prima afvallen. Ik eet iedere dag brood en aardappelen/rijst/pasta.
Ik zoek ook geen lange termijn structurele oplossing in Ozempic. Ik zoek een korte termijn ondersteuning waarmee ik max 2-3 maanden de slechte eetgewoonten kan doorbreken en goede gewoontes aan kan leren.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:08 schreef Pinuts het volgende:
Ik zou ook als het even kan wegblijven van ozempic en andere rommel. Kijk als je echt denkt dat je het nodig hebt, maar als het niet mega dringend is zou ik niet naar dat soort middelen grijpen. Zeker gezien het voor de lange termijn geen structurele oplossing is. Dus zou vooral toch naar de voeding kijken.
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.quote:Op donderdag 12 december 2024 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik herken overigens veel van wat je zegt hoor @:Seven. Het is en blijft lastig en vooral een kwestie van veel zelfdiscipline. Want zelfs al zou je ozempic nemen, zodra je weer stopt moet je het toch “zelf” doen. Hoewel het stabiel blijven over het algemeen wel makkelijker is dan afvallen natuurlijk. Maar ik vraag me dan echt af hoe dat ineens zal zijn als je hongergevoel dat zolang onderdrukt wordt ineens weer volop aanwezig is.
Ah, dat je wist van GLI had ik niet uit je eerste post gehad, omdat je het daar oa had over mogelijkheden GLI bespreken. Dat je niet verwacht dat huisarts ozempic gaat voorschrijven had ik wel gelezen in je reacties, daarom zei ik ook goed idee vinden, niet voorschrijven - omdat je schreef het te willen bespreken voor advies. Wat ik alleen maar aanmoedig overigens hoor! Om dat iig wel eerst te bespreken voordat je beslist om wel of niet het zelf te bestellen.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Ik ben benieuwd, houd ons maar op de hoogtequote:Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Hear hearquote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Blob present.quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Beste resultaatquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de decembermaand niks aangekomen en wel genoten
Oh ja die ken ik. Niet met kerel (ik woon alleen), maar als ik bijvoorbeeld bij ouders of een vriendin ga eten weet ik al dat ik waarschijnlijk al snel zo'n 300 kcal meer eet dan bij mijn eigen avondmaaltijden (en ook nog eens minder eiwitten). Zeker bij mijn ouders moet het vooral 'lekker' zijn dus alles met roomboter etc.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Ja toch?quote:
Goede vooruitzichtenquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Blob present.![]()
Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang.(Stress is bad, mmmkay)
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Het was kennelijk vooral vocht. Vanmorgen gaf de schaal een keurige 90,7kg weer. Nog steeds iets te veel dus, maar het voelt toch een stuk beter dan 92kg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.
De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerderquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Ossenworstquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
Tussendoortjes: voor Seven
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer.
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn![]()
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
Hehe, niet meer hele vuisten vol dusquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef AnneX het volgende:
Een “handje nootjes” is 20 stuks ongebrande / niet geroosterde noten met een ‘l’ : bijv. walnoten, hazelnoten, amandelen heten gezond.
Valt dat tegen?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Ik denk dat er hooguit tien noten in mijn hand pastquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Mwah, op zich.. zo vaak eet ik geen noten maar ik heb wel enorme bodem drift dus als het zakje 500 gram pinda's bevat, dan gaan ze ook opquote:
Ik zou wel wat fruit ergens tussen proppenquote:Op zondag 5 januari 2025 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en dan heb ik de motivatie ook om dinsdag weer normaal te doen
Dinsdag:
O.) 2 boterhammen vegan paté
L.) 2 boterhammen vegan paté
D.) Rijst, groenterestjes van de gourmet en proteïne (vis of vegadingetjes) restjes van de gourmet
Dus eigenlijk vrij standaard en gezond. Misschien vervang ik twee keer paté voor sandwichspread of hummus. Dat die ik dinsdag wel.
Dinsdag ook weer netjes vegan, ja ooh ik eet eens per jaar vis, weiger ik me teveel schuldig over te voelen
Ik kijk voor dit soort vragen altijd ff hier:quote:Op maandag 6 januari 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?
Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.
En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.
Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
Ik vind melk eigenlijk lekkerder, maar daarom haal ik -als ik het haal- juist puurquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |