Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerderquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Ossenworstquote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:27 schreef Blues het volgende:
Tussendoortjes: voor Seven
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer.
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn![]()
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
Hehe, niet meer hele vuisten vol dusquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:26 schreef AnneX het volgende:
Een “handje nootjes” is 20 stuks ongebrande / niet geroosterde noten met een ‘l’ : bijv. walnoten, hazelnoten, amandelen heten gezond.
Valt dat tegen?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Ik denk dat er hooguit tien noten in mijn hand pastquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, niet meer hele vuisten vol dus
Mwah, op zich.. zo vaak eet ik geen noten maar ik heb wel enorme bodem drift dus als het zakje 500 gram pinda's bevat, dan gaan ze ook opquote:
Ik zou wel wat fruit ergens tussen proppenquote:Op zondag 5 januari 2025 08:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en dan heb ik de motivatie ook om dinsdag weer normaal te doen
Dinsdag:
O.) 2 boterhammen vegan paté
L.) 2 boterhammen vegan paté
D.) Rijst, groenterestjes van de gourmet en proteïne (vis of vegadingetjes) restjes van de gourmet
Dus eigenlijk vrij standaard en gezond. Misschien vervang ik twee keer paté voor sandwichspread of hummus. Dat die ik dinsdag wel.
Dinsdag ook weer netjes vegan, ja ooh ik eet eens per jaar vis, weiger ik me teveel schuldig over te voelen
Ik kijk voor dit soort vragen altijd ff hier:quote:Op maandag 6 januari 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?
Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.
En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.
Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |