abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215436538
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Aaaarrrrggghhh!

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 01-11-2024: 90,0 kg.

De schaal twijfelde heel lang tussen 89,9 en 90,0 kg, maar eindigde toch op 90,0 kg. Wel weer onder het doelgewicht, maar de 89 in zou, zoals ik gisteren al postte, erg mooi zijn. Komt wel goed dit weekend!
Zo herkenbaar, die wiebelende cijfers l :D
Spoilers!
pi_215448700
Herkenbaar inderdaad. Ik helemaal blij dat ik onder een bepaald cijfertje zat, maar vanochtend gewogen en nèt weer erboven. Maargoed ik weet waardoor het komt, dat scheelt :P.

Ondertussen wel bij de laatste 10kg aanbeland *O* .

Hoewel mijn streefgewicht mijn gewicht is van toen ik vrij veel sportte. Ik sport nu nog weinig (wil ik wel weer gaan doen) dus het zou kunnen dat ik er wat meer kilo’s af wil. We gaan het zien. Ik ga uiteindelijk toch meer af op hoe ik eruit zie in de spiegel dan wat de weegschaal aangeeft.
  Moderator zondag 3 november 2024 @ 16:46:51 #203
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215462685
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215470631
Hier even wat mindere dagen gehad. Jarig geweest dus veel gegeten (wat prima was) maar daarna moeite gehad om het weer op te pakken. Maar zou het zo zonde om al mijn goede progressie weer weg te gooien dus nu weer de knop om en op de goede weg verder. Gymsessie voor vandaag zit er alweer op.
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 07:18:48 #205
5428 crew  miss_sly
pi_215470655
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Vandaag twijfelde de schaal niet: 89,9 kg!
Het is een kwestie van de lange adem, zoveel is duidelijk. Top dat je eronder zit nu!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215475118
Maar weer eens een lijstje doen

L: 8 dimsums
D: vega kip teriyaki verspakket
T: appel, peer, proteïne toetje
pi_215475575
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.

Even zeuren erover in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen het is allemaal fucking irritant
pi_215475630
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het weer eens een enorm geworstel met genoeg eten en gevarieerd eten.

Even zeuren erover in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen het is allemaal fucking irritant
Lastig :*
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
pi_215475668
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lastig :*
Maar van wat ik de laatste tijd mee krijg hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je te veel eet.
:*

Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overeten :) gewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
pi_215475923
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:*

Ik mik op 2~4 boterhammen en een warme maaltijd
Koolhydratentellen maakte dat ik mezelf heel erg beperkte. Hiermee heb ik geen trek en geen overeten :) gewoon doorgaan en nait soezen moar broezen
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
pi_215476194
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heb je ook richtlijnen voor je warme maaltijd? Bijvoorbeeld niet alleen groente maar ook iets wat vult?
Nee, wisselt een beetje per dag eigenlijk... Hangt er ook vanaf hoeveel trek ik heb. Proteïne vind ik een lastige, dat weet ik van mezelf. Misschien moet ik gewoon wat blikken peulvruchten in huis halen. Dan heb je koolhydraten en proteïne in een. Linzen, bonen (wit/bruin/chili/cowboy/etc), kapucijnen --> allemaal lekker en vullend...

*noteert op boodschappenlijstje*

Fijn van dit topic en fijn van jou @Sarabi , helpt enorm in denken
pi_215476215
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal :9
pi_215476305
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu ineens heel erg veel zin in een kapiteinsmaal :9
Een wat? :P

Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
pi_215476377
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Een wat? :P

Ook maar eens een lijstje:
S: krachttraining
O: 500 gr magere kwark
L: broodje met rauwe ham, proteine toetje
D: spinazie orzo met kalkoenspekjes en zongedroogde tomaten
T: ananas + proteine chocolademousse
Kapucijnen met tafelzuur, ui, kleine hapjes groentes... gewoon een koninginnenmaal, maar dan met kapucijnen

(koninginnenmaal in de zin van restjes)
pi_215481888
Lijstje
L: 2x tosti met gorgonzola en chili olie
D: vega butter chicken
T: appel, peer en proteïne toetje
pi_215482056
Ik ben -weer- begonnen. Eindelijk een week geleden de knop om kunnen zetten. Hopelijk blijft dat lukken. Ik ben een stress eter en stress heb ik momenteel behoorlijk :{
Ik doe niet aan tellen; gewoon normale maaltijden eten en fruit/groente tussendoor, na het avondeten niet snacken en geen frisdrank.

Dus: hoi! :W

[ Bericht 12% gewijzigd door Hupje op 05-11-2024 11:55:09 ]
pi_215516684
Vandaag skip ik mijn krachttraining en niet verwacht dat ik dat zo lastig zou vinden. Maar ik heb nog zo’n spierpijn van de sessie van woensdag en morgen moet ik een volleybalwedstrijd spelen dus het is wel verstandiger om even niet te gaan. Wel boksen vanavond als vorm van actief herstel (training vandaag is vooral cardio achtig).
Gewicht weer bijna terug op het niveau van voor mijn te veel eten week. Wil eigenlijk nog ongeveer tot het einde van het jaar wat gewicht verliezen en dan langzaam meer op spiermassa gaan focussen. Al merk ik dat ik nu met mijn krachttraining ook wel spier opbouw. Maar merk toch altijd als ik een paar dagen meer heb gegeten dat ik dan ook meer gewicht kan tillen dus in het nieuwe jaar wil ik eens maintenance of een klein surplus gaan uitproberen (al vind ik dat wel godsgruwelijk eng).

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: verse ananas
D: Pullen wraps
S: 75 min boksen.
pi_215579855
Vandaag voor het eerst de 65 kg grens doorbroken. Voelt toch een beetje gek want 65 kg (met 172 cm) was in mijn hoofd altijd mijn droomgewicht. Maar we gaan nog even lekker door.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: kiwi
D: tonijn tataki (mijn nieuwe ontdekking. Heerlijk, laag in kcal en super makkelijk te maken), rijst en wokgroente
T: appel en 2 mini Bros reepjes
pi_215579858
Oeps dubbel
pi_215683847
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht

Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
pi_215687342
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier een beetje aan het rommelen. Vanaf woensdag ga ik weer alles invoeren op de app van het voedingscentrum.
Even weer inzicht

Vraagje; in de avond vaak best nog even trek. Is een appel of een sinaasappel een goede keus?
Lekker, vult goed, vitamines en vezels
Zeker. Lekker toch ook?! Ik ben ‘s avonds fan van eiwitrijk. Categorie kwark of skyr of zo.

Invullen in de app geeft vaak goede inzichten.
Met een meidenkwartet
pi_215687849
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.

Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond :)
pi_215687891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:58 schreef exode het volgende:
Om honger en snaaien in de avond te voorkomen, eet ik vaak kwark rond half 9. Soms met fruit, soms met alleen honing. Helpt bij mij heel goed.
Sinaasappel is niet bepaald hongerstillend volgens mij.

Ik zit alweer 2 weken in het gelid met eten en sporten en wat een verschil. Nog niet op de weegschaal gestaan maar ik voel me letterlijk lichter. Broeken zitten weer los, buik is rustig, dus trots.
Ik heb 5 december voor mezelf als weegmoment. Net voor de pepetnoten/chocolade eten avond :)
Goed bezig jij!!
Met een meidenkwartet
pi_215688117
Hier zat ik juist heerlijk in het ritme. Zaterdag een dagje uit en in de avond een borrel en daardoor me zondag helemaal laten gaan. Terwijl ik eigenlijk niet eens precies weet waarom. Denk dat het slaapgebrek ook wel meehielp. Voelt wel heel zonde eigenlijk. Was zondag avond zelfs misselijk van het vele eten.

Dus nu het weer gewoon oppakken en hopen dat de schade meevalt. Ik wil mezelf eigenlijk even niet wegen tot kerst, omdat ik merk dat ik er toch wel weer door beïnvloed wordt. Ook omdat het de laatste tijd juist erg goed gaat en ik dan na een nieuwe drop (tevaak) denk oh was weer -1 kg dus kunnen nu wel wat ongezonds eten. En nu na die eetsessie sowieso beter om even uit te stellen.
Vanaf het nieuwe jaar wil ik wel mijn kcal gaan ophogen naar ongeveer 2000 (zit nu op 1750) om te zien wat dat met mijn lichaam doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 26-11-2024 17:19:31 ]
  woensdag 11 december 2024 @ 21:37:56 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215841608
Ik stond vandaag op de weegschaal en schrok me te pletter! Ik weeg dus ruim 81 kilo met m'n 172cm. Streefgewicht is zo'n 72 kilo (en dat heb ik tot ik 4 jaar geleden stopte met borstvoeding ook jaren lang stabiel gehouden). De laatste 4 jaar zat het rond 78 kilo maar nu ben ik in de overgang en langzamerhand slaat de weegschaal verder door.

Ik doe twee keer per week power stabiliteit en dat wil ik zo houden. Ik hou mijn rugklachten er mee buiten de deur. Ik wil wel ooit een keer 1x per week krachttraining gaan doen ipv power stabiliteit, maar eerst maar eens zorgen dat ik met power stabiliteit op een fatsoenlijk niveau kom. Mijn conditie is ruk. Dat zou ik kunnen oplossen door naar de sportschool te fietsen, dan komt er in één klap een serieuze hoeveelheid beweging bij.

Eten: elke dag begin ik met vanille of stracciatella kwark, ik krijg 's morgens geen brood weg. Daarmee red ik het wel tot 12 uur, en dan lunch op kantoor (meestal twee volkoren boterhammen met rookvlees of kaas, een bakje soep, een bakje fruitsalade, soms een gekookt ei oid). 's avonds is het vaak iets van een verspakket met kip en rijst of orzo of couscous, of flammkuchen, gebakken aardappelen met groente en vlees, elke week een keer pizza of patatdag.

Ik eet graag grote porties met lange tussenpozen (waardoor ik dus ook grote porties nodig denk te hebben).

Drinken: 1-2 koffie zonder suiker, 3-5 cappucinos uit de automaat, 1-2 glazen groene icetea. In het weekend meer zwarte koffie, geen cappuccino.

En dan het snaaien, en hier ligt echt de kern van mijn probleem: als er iets te snaaien is, dan vind ik wel een reden om het in m'n mond te proppen :P . En er ligt hier al zeker 4 jaar bijna elke dag wel iets. Wat ook wel eens regelmatig gebeurt is taart op het werk, maar dan plof ik er 's avonds zo wéér iets te snaaien in. Dan weer een luchtig toetje, of we maken met z'n tweeën een doos negerzoenen soldaat, of een fuetje, of gewoon droge crackers voor mijn koolhydraat verslaving.

Het plan is om langzamerhand gezondere gewoontes in te bouwen, om dan in een half jaartje tijd zo'n 10 kilo af te vallen. Het mag iets meer of minder, ik let meer op maat dan gewicht. Ik wil maat 40/42 maar de 42/44 van de laatste 4 jaar slaat wel door naar 44 nu. De gewoontes: fietsen naar de sportschool, enorme lunch beter balanceren met tussendoortjes, water ipv cappuccino, water ipv icetea.

Ozempic is voor mij zeker een optie om te overwegen voor 2-3 maanden. Ik zie dat als oplossing om ik die enorme porties makkelijker af te leren en het balanceren van de porties veel makkelijker eigen kan maken. Hypnose is ook echt iets voor mij, zo ben ik ook heel makkelijk gestopt met roken. De combinatie ozempic/hypnose

Wat wil ik niet doen en niet veranderen? Kwark voor ontbijt is heilig. Pas sinds een jaar of 5 ontbijt ik structureel, en daar voel ik me goed bij. Maar het moet wel snel zijn en makkelijk weg te krijgen. Boterhammen, havermout moeten klaar maken past niet in mijn ochtendroutine. Ik wil niet foodpreppen. Ik wil niet vaker dan twee keer naar de sportschool want ik heb daar de energie gewoon niet voor.

Dus eigenlijk best al een vastomlijnd idee, ik ben ook niet echt sterk zoekende naar advies al sta ik best open voor tips. Een stok achter de deur zou wel fijn zijn. Nu alleen nog daadwerkelijk inplannen en wat praktische zaken regelen: overleg met de huisarts over evt GLI/voedingsadvies, een tweede beeldscherm bij m'n schoonouders omdat ik daar altijd werk na de sportschool (nu gooi ik die altijd achterin de auto), ozempic optie serieus onderzoeken inclusief de nadelen, fiets in orde maken, moed verzamelen en gaan met die banaan :+ .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')