Uiteraard en dan krijgen ze nog meer stemmen, want mensen begrijpen het niet of accepteren het niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind veel plannen uit dit regeerakkoord compleet onuitvoerbaar.
Ik weet nu al wat er gaat gebeuren: de rechters en de EU krijgen de schuld. Mark my words.
Jij begint.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:06 schreef Rnie het volgende:
Omschrijf het kabinet in 1 woord.
[ [url=https://img.metronieuws.nl/images/6cVVd6-etO9ndtGtnlAECKiCDNc=/750x422/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2FANP-498611115.jpg]afbeelding[/url] ]
Jaaaaaa Nexit, lekker failliet gaan. Genot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja want een andere visie kan niet. Jij had ook nooit verwacht dat de PVV de grootste zal worden en een Nexit zal je ook wel uitsluiten. Ik zou maar snel een ander mooi EU land uitkiezen.
Piemel!quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:06 schreef Rnie het volgende:
[ [url=https://img.metronieuws.nl/images/6cVVd6-etO9ndtGtnlAECKiCDNc=/750x422/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2FANP-498611115.jpg]afbeelding[/url] ]
Wel dé methode dat geen enkele enge vreemdeling nog naar ons land wil komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jaaaaaa Nexit, lekker failliet gaan. Genot.
Je eigen glazen ingooien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je mag heel blij zijn dat UK heel EU heeft laten zien hoe dom het is om eruit te stappen.
Een beter voorbeeld ga je niet krijgen. Als je het dan nog niet ziet wil je het gewoon niet begrijpen.
Acteursquote:Op donderdag 16 mei 2024 23:06 schreef Rnie het volgende:
Niemand gaat failliet hoor. Blijf maar heel hard roepen dat het onmogelijk is en opeens word je huilend wakker.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jaaaaaa Nexit, lekker failliet gaan. Genot.
Dat zijn we allemaal, mijn beste.quote:
Heeft niks met visie of politieke voorkeur te maken. Ik heb het over de gevolgen van de Brexit,die heeft voor de Britten niet goed uitgepakt tot op heden en in de nabije toekomst. Dat is niet te ontkennen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja want een andere visie kan niet. Jij had ook nooit verwacht dat de PVV de grootste zal worden en een Nexit zal je ook wel uitsluiten. Ik zou maar snel een ander mooi EU land uitkiezen.
'Vertel hoe je geen reet snapt van politiek, zonder dat je zegt geen reet te snappen van de politiek.'quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:11 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niemand gaat failliet hoor. Blijf maar heel hard roepen dat het onmogelijk is en opeens word je huilend wakker.
Heb je al een land in gedachten?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een Nexit (zoals de Brexit) zie ik niet gebeuren nee. Dan emigreer ik ook meteen met mijn gezin.
België natuurlijk.quote:
Maar dat is wel degelijk de opzet van dit beleid. Het kan niet en dan wijzen naar de EU en ik zie het zomaar eens gebeuren dat men het voor elkaar krijgt. De enige manier om dat te doen politieke spelletjes spelen, waar ze al 20 jaar zogenaamd tegen vechten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een Nexit (zoals de Brexit) zie ik niet gebeuren nee. Dan emigreer ik ook meteen met mijn gezin.
Ik heb twee huizen in Oostenrijk. Noorwegen (non-EU) is ook een optie, daar ga ik mogelijk ook een huis kopen. Maar dat idee is nog erg jong.quote:
Je lijkt te leven in een twitterx-realiteit ofzo van mensen met allemaal hele extreme meningen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:11 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Niemand gaat failliet hoor. Blijf maar heel hard roepen dat het onmogelijk is en opeens word je huilend wakker.
INb4 'NOS is propaganda'.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je lijkt te leven in een twitterx-realiteit ofzo van mensen met allemaal hele extreme meningen.
Als je met veel mensen dezelfde mening hebt dan lijkt een andere mening opeens extreem. Ik heb totaal geen extreme mening, ik lach alleen om de naïviteit van veel users.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je lijkt te leven in een twitterx-realiteit ofzo van mensen met allemaal hele extreme meningen.
Klinkt wel logisch. Daarom heeft de PVV geen kroonprins(ess)en. Geert in naar binnen gewenteld. Daarom is hij de nestor van de kamer, maar heeft nog steeds nauwelijks een netwerk. Als Geert weg is, dan stopt ook de PVV. Tenzij het gekaapt wordt door iemand uit de coulissen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:12 schreef Arcee het volgende:
Uitstekend artikel in De Volkskrant over waarom Wilders voor Plasterk kiest als premier:
Heeft te maken met de grote mate van loyaliteit van Plasterk naar mensen toe en met dat Wilders geen bedreiging in Plasterk ziet voor zijn eigen positie. Dat hij Plasterk niet snel zijn premier-bonus ziet verzilveren, zeg maar.
Die twee factoren, loyaliteit en het behoud van zijn eigen positie, spelen een grote rol bij personele beslissingen van Wilders volgens de Volkskrant en Plasterk scoort dus hoog op beide.
Dat kan een trojaans paard worden ?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:16 schreef Arcee het volgende:
Blijft overigens bizar dat een PvdA'er straks premier wordt een onversneden rechts kabinet.
Ja, klopt. Eigenlijk is ieder ander dan Wilders binnen de PVV Mat Herben.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch. Daarom heeft de PVV geen kroonprins(ess)en. Geert in naar binnen gewenteld. Daarom is hij de nestor van de kamer, maar heeft nog steeds nauwelijks een netwerk. Als Geert weg is, dan stopt ook de PVV. Tenzij het gekaapt wordt door iemand uit de coulissen.
Je kan geen kroonprins hebben als je geen leden hebt, lijkt mij. Als Wilders morgen overlijd dan houd de PVV volgens mij op te bestaan omdat ze dan niet langer voldoen aan de wet als politieke partij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch. Daarom heeft de PVV geen kroonprins(ess)en. Geert in naar binnen gewenteld. Daarom is hij de nestor van de kamer, maar heeft nog steeds nauwelijks een netwerk. Als Geert weg is, dan stopt ook de PVV. Tenzij het gekaapt wordt door iemand uit de coulissen.
Ik zeg niet dat jij een extreme mening hebt, sterker ik ken je mening niet eens, afgezien van dat je dit regeerakkoord nogal puik lijkt te vinden. Wat ik bedoel te zeggen is dat het erop lijkt erop dat je denkt dat ieder ander een heel sterke opvattingen heeft... waardoor ze zouden moeten huilen als een uitzondering op asielopvang wel binnen gehaald zou worden ofzo. Praktisch niemand zal het erg vinden als dat zou lukken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als je met veel mensen dezelfde mening hebt dan lijkt een andere mening opeens extreem. Ik heb totaal geen extreme mening, ik lach alleen om de naïviteit van veel users.
Wilders gokt dankzij de loyaliteit van Plasterk van niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat kan een trojaans paard worden ?
Dat werkt in het VK anders totaal niet. Integendeel, record immigratie daar en de stroom asielzoekers neemt ook maar niet af.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel dé methode dat geen enkele enge vreemdeling nog naar ons land wil komen.
Een groot deel van de fokkers kan het niet accepteren dat de PVV in een kabinet komt en doet er alles aan om Wilders zwart te maken. Het is gewoon heel treurig als je geen andere mening kunt accepteren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij een extreme mening hebt, sterker ik ken je mening niet eens, afgezien van dat je dit regeerakkoord nogal puik lijkt te vinden. Wat ik bedoel te zeggen is dat het erop lijkt erop dat je denkt dat ieder ander een heel sterke opvattingen heeft... waardoor ze zouden moeten huilen als een uitzondering op asielopvang wel binnen gehaald zou worden ofzo.
Dit klinkt heel sterk als projectie van jouw kant.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:30 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Een groot deel van de fokkers kan het niet accepteren dat de PVV in een kabinet komt en doet er alles aan om Wilders zwart te maken. Het is gewoon heel treurig als je geen andere mening kunt accepteren.
En het is al zo'n onaantrekkelijk land.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat werkt in het VK anders totaal niet. Integendeel, record immigratie daar en de stroom asielzoekers neemt ook maar niet af.
Hoe bedoel je zwart maken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:30 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Een groot deel van de fokkers kan het niet accepteren dat de PVV in een kabinet komt en doet er alles aan om Wilders zwart te maken. Het is gewoon heel treurig als je geen andere mening kunt accepteren.
Mischien ook een strafrechterlijke veroordeling? Rare gedachte mischien maar dat weegt mischien wel mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je zwart maken?
Dat hij als extreem-rechts te boek staat heeft hij denk ik aan zichzelf te wijten met zijn koran-verbod of minder-marokkanen-opzweperij.
Dat ook, hoewel de kern-PVV'ers dan een misschien een opvolger starten. Maar het lijkt de bedoeling van Wilders dat de partij met hem start en stopt. Elke andere politieke partij was een jongerenbeweging begonnen, als ze willen voortbestaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan geen kroonprins hebben als je geen leden hebt, lijkt mij. Als Wilders morgen overlijd dan houd de PVV volgens mij op te bestaan omdat ze dan niet langer voldoen aan de wet als politieke partij.
Nou ja, dat is ook het idiote aan roepen dat Nederland onaantrekkelijk moet worden alsof dat ook maar in verste verte opweegt tegen het risico om gedood te worden in een vluchtelingenkamp in Syrie oid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En het is al zo'n onaantrekkelijk land.
Geert had het idee dat ze in pak 'm beet Niger eerst de regeerakkoorden doornemen van de Europese landen voor ze bepalen waar ze heen gaan. Hij denkt serieus dat dit akkoord alleen al op papier invloed heeft op de asielinstroom.
Over naïviteit gesproken.
Logisch want Nederland is het eerste land wat je tegenkomt als je uit Syrie vlucht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ook het idiote aan roepen dat Nederland onaantrekkelijk moet worden alsof dat ook maar in verste verte opweegt tegen het risico om gedood te worden in een vluchtelingenkamp in Syrie oid.
Als je mij de keuze geeft tussen die twee dan kies ik toch echt voor een beetje ongemak in Nederland.
Irrelevant voor het punt wat ik maakte maar dank je voor je bijdrage.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Logisch want Nederland is het eerste land wat je tegenkomt als je uit Syrie vlucht.
En daarom vind je het zo belangrijk dat andere mensen 'huilen' en daar geniet je dan van. Tot zo ver je betoog en 'treurig' als je geen andere mening kan accepteren'. En dan in plaats van inhoudelijk ga je vooral op persoonlijk niveau zitten...quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:30 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ook een strafrechterlijke veroordeling? Rare gedachte mischien maar dat weegt mischien wel mee.
Je kan roepen wat je wil maar de ironie is natuurlijk dat de veranderde, klimaatgedreven, situatie van de Noordzee nogal een doodsteek is voor de Nederlandse commercieele visserij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Die frase van 'onlosmakelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur' is een nationalistisch statement invoeren
bij het geruststellen van de boeren en vissers en specifiek voor BBB het signaal geven van 'we hebben ons best gedaan voor de boeren'
Dat nationalistische sentiment is dat eerdere plannen met visserij en de boerenbedrijven het vernietigen van Nederlandse cultuur lijkt te zijn en dat gevaar is afgewend . Het land is gered dus.
Nu is vaderschap, huisartsenij, politiewerk ook Nederlandse cultuur.En nog veel meer, wat men niet noemt in het regeerakkoord
Ja want de keuzes van dit kabinet zullen wel echt invloed gaan hebben op de Noordzee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan roepen wat je wil maar de ironie is natuurlijk dat de veranderde, klimaatgedreven, situatie van de Noordzee nogal een doodsteek is voor de Nederlandse commercieele visserij.
Als ze nu nog haring willen vangen moeten ze naar Noorse wateren en dan moet je quota van Noorwegen kopen of nog veel verder weg zeilen wat de kosten te hoog maakt.
De BBB zal er vast nog wel wat miljoen cq miljarden naar toe willen smijten maar het is goed geld naar kwaad geld gooien.
Mosselen, Oesters en er zijn nog een klein beetje garnalen en dan houdt het commercieel wel aardig op heden ten dage.
Alweer, je mist het punt maar bedankt voor de moeite.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja want de keuzes van dit kabinet zullen wel echt invloed gaan hebben op de Noordzee.
Ik vind het fijn als kiezers meepraten die op een van de partijen gestemd hebben, want anders is het ook maar een holle echoput. Maar naast dat je vast wil dat anderen jou begrijpen kun je toch ook wel proberen te begrijpen wat anderen precies bedoelen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja want de keuzes van dit kabinet zullen wel echt invloed gaan hebben op de Noordzee.
Nee ik mis je punt niet. Het is alleen onzin. De plannen van dit kabinet zullen nul invloed hebben op de staat van de Noordzee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer, je mist het punt maar bedankt voor de moeite.
Duh. Je snapt echt niet waar mijn post over gaat, he?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee ik mis je punt niet. Het is alleen onzin. De plannen van dit kabinet zullen nul invloed hebben op de staat van de Noordzee.
Tja....mischien is dat zelfs gedaan maar zijn alle kandidaten afgeschoten? Ik vind het ook een vreemd verhaal, het is niet alsof ze pas sinds vorige week om tafel zitten hoewel het akkoord daar af en toe wel op lijkt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je vele maanden kunt onderhandelen over een kabinet en dan nog steeds geen premier kunt presenteren. Je kunt toch tussen de inhoudelijke onderhandelingen door een kleine shortlist maken met z’n vieren?
Het moet al die tijd wel Plasterk geweest zijn. Aanvankelijk steunde het AUMC Plasterk in zijn patentaanvragen voor kankertherapie, maar begin deze maand maakte de instelling plotsklaps een draai en begon toch een onderzoek. Dit gooit qua timing (en Omtzigt die dit niet relaxt vind) behoorlijk wat roet in het eten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja....mischien is dat zelfs gedaan maar zijn alle kandidaten afgeschoten? Ik vind het ook een vreemd verhaal, het is niet alsof ze pas sinds vorige week om tafel zitten hoewel het akkoord daar af en toe wel op lijkt.
Ik gok dat het zo gegaan is:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
Ik snap echt niet hoe je vele maanden kunt onderhandelen over een kabinet en dan nog steeds geen premier kunt presenteren. Je kunt toch tussen de inhoudelijke onderhandelingen door een kleine shortlist maken met z’n vieren?
Het kan, hoor, het kan ook al die tijd een loos gerucht zijn geweest. We weten het gewoon niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het moet al die tijd wel Plasterk geweest zijn. Aanvankelijk steunde het AUMC Plasterk in zijn patentaanvragen voor kankertherapie, maar begin deze maand maakte de instelling plotsklaps een draai en begon een onderzoek. Dit gooit qua timing behoorlijk wat roet in het eten.
Is het probleem niet gewoon dat Omtzigt een hekel aan Plasterk heeft?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als het probleem het onderzoek is dan valt Plasterk af omdat dat onderzoek nog wel een tijdje gaat duren, dacht ik.
Ik heb echt geen idee, Omtzigt heeft wel een dunne huid, geloof ik, maar of hij nu de enige is die dwarsligt...het is allemaal nogal byzantijns.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het probleem niet gewoon dat Omtzigt een hekel aan Plasterk heeft?
Ach als er een nieuw kabinet er komt moeten ze eerst nog een regeerakkoord gaan schrijven hoorde ik bij Op1 van de BBB man. Dus voordat er iets gebeurt zijn we een paar maanden verder.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
Oh wacht even, ik heb het denk ik verkeerd begrepen. Wat is dit dan?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach als er een nieuw kabinet er komt moeten ze eerst nog een regeerakkoord gaan schrijven hoorde ik bij Op1 van de BBB man. Dus voordat er iets gebeurt zijn we een paar maanden verder.
Dit is het hoofdlijnen akkoord, (nee geen grap)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh wacht even, ik heb het denk ik verkeerd begrepen. Wat is dit dan?
Ja, nee, dat snap ik, maar ik dacht dat het daar bij bleef. Ik noemde het daarom ook maar een regeerakkoord. Maar je zegt dus dat er hierna nog over de details onderhandeld moet worden?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is het hoofdlijnen akkoord, (nee geen grap)
ja, tenminste zo kwam het bij Op1 wel over.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, nee, dat snap ik, maar ik dacht dat het daar bij bleef. Ik noemde het daarom ook maar een regeerakkoord. Maar je zegt dus dat er hierna nog over de details onderhandeld moet worden?
Ik had het idee dat hierna gepraat ging worden over de poppetjes. We zullen zien.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
ja, tenminste zo kwam het bij Op1 wel over.
Ook want die poppetjes moeten het regeerakkoord gaan schrijven en meer details of zo toevoegen. Tenminste zo kwam het over. Het CPB heeft ook nog niks door gerekend maar dat was volgens de BBB man geen probleem want dat zijn maar modelletjes. Wat ik in het vorige topic al zei het was puur cabaret. O ja dan vergeet ik nog dat hij ook vond dat de BBB meer ministers moest gaan leveren omdat ze de grootste zijn in de eerste kamer.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik had het idee dat hierna gepraat ging worden over de poppetjes. We zullen zien.
He, wat? Waar hebben we het dan over? Ja, "hoofdlijnen" kennelijk. Heb je een link hiernaar of een timestamp?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook want die poppetjes moeten het regeerakkoord gaan schrijven en meer details of zo toevoegen. Tenminste zo kwam het over. Het CPB heeft ook nog niks door gerekend maar dat was volgens de BBB man geen probleem want dat zijn maar modelletjes. Wat ik in het vorige topic al zei het was puur cabaret. O ja dan vergeet ik nog dat hij ook vond dat de BBB meer ministers moest gaan leveren omdat ze de grootste zijn in de eerste kamer.
Zal ff kijken of ik het kan vinden want heb het op tv zitten kijken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
He, wat? Waar hebben we het dan over? Ja, "hoofdlijnen" kennelijk. Heb je een link hiernaar of een timestamp?
https://npo.nl/start/serie/op1quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
He, wat? Waar hebben we het dan over? Ja, "hoofdlijnen" kennelijk. Heb je een link hiernaar of een timestamp?
Ik zie geen 15:20 oid? Wel Henk Kamp die vraagtekens zet vanavond.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/serie/op1
Van af 15.20 begint de discussie dat alles nog moet worden uitgewerkt hoe en wat.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie geen 15:20 oid? Wel Henk Kamp die vraagtekens zet vanavond.
quote:De nieuwe bewindslieden moeten vervolgens het hoofdlijnenakkoord uitwerken tot een regeerprogramma en ook dat zal niet eenvoudig worden. Er is nog geen deadline hiervoor bekend.
Ik keek even verkeerd. Je bedoelde minuut 15, ik zat te zoeken naar 3 uur 's middags. Hoe dan ook, ze hebben het inderdaad erover dat hierna nog verder gepraat moet worden over details ... als dat zo is, snap ik niet dat dat niet het nieuws is.quote:
A ok ik had het puur over de aflevering. In een edit heb ik er al bij gezet dat op 48.00 in die aflevering ze er over door gaan van wat gaat er nu gebeuren. Bij 49.13 in die aflevering zegt Henk van de BBB gewoon dan kan het kabinet regeerakkoord gaan schrijven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik keek even verkeerd. Je bedoelde minuut 15, ik zat te zoeken naar 3 uur 's middags. Hoe dan ook, ze hebben het inderdaad erover dat hierna nog verder gepraat moet worden over details ... als dat zo is, snap ik niet dat dat niet het nieuws is.
Waarom kan dit niet gewoon uitgeklaard worden in een onderling gesprek... ik zit echt met stijgende verbazing naar deze kneuzenkermis te kijkenquote:
Logisch, dit was de informatie, Dan gaat het over de inhoud. De tweede kamer gaat nu een formateur benoemen en die gaat het - onder meer - over de poppetjes hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
Begrijpend lezen is jou echt vreemd he?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:48 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Lol.quote:
Ja, maar voor de afgelopen vier kabinetten was de formateur Mark Rutte. Voor de kabinetten daarvoor waren dat Balkenende, Kok, Lubbers etcetera. Oftewel, de formateur is de toekomstig premier die zijn nieuwe team samenstelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 04:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Logisch, dit was de informatie, Dan gaat het over de inhoud. De tweede kamer gaat nu een formateur benoemen en die gaat het - onder meer - over de poppetjes hebben.
Dus we gaan na de beëdiging in feite nog een keer onderhandelen, maar dan met andere poppetjes? Mijn hemel, wat een klucht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:28 schreef ipa84 het volgende:
Anders dit artikel lezen daar staat het ook in.
https://nos.nl/artikel/25(...)inet-op-bordes-staat
[..]
Dit, het ademt in alles een gebrek aan inschattingsvermogen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 04:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Waarom kan dit niet gewoon uitgeklaard worden in een onderling gesprek... ik zit echt met stijgende verbazing naar deze kneuzenkermis te kijken
Boris Johnson schreef ook nog steeds brieven toen hij minister was...quote:
Daarvoor heb je de journalisten van de T. al die je onvrede op bestelling kunnen "lekken".quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:24 schreef Hexagon het volgende:
Gaat premier Roon, iedere keer als die zijn zin niet krijgt bij de EU, ook dit soort brieven naar de Telegraaf schrijven?
Dit is niet echt he?quote:
Wat genant ditquote:
Ik wilde eigenlijk een weddenschap afsluiten of we Philomena Bijlhout uit de boeken gaan zien verdwijnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:24 schreef Pedroso het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer deze nieuwe regering gaat vallen?
Einde vh jaar gaan ze sowieso niet halen, ik ga voor 2 September 2024.
Denk eerder dat de bedoeling is om Pieter publiekelijk onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is niet echt he?
Iemand maakt een grap.
Wtf.
Pieter houdt het tegen onder het mom "je moet eerst sorry zeggen"
Hahahahahaha
Uiteraard. Nu een keer niet via X, maar oldschool met een briefje. Wel hilarisch.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:49 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Denk eerder dat de bedoeling is om Pieter publiekelijk onder druk te zetten.
Ja leuk, nu heeft ie weer storing in zn kop. #nogoquote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:49 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Denk niet dat Pieter Omtzigt er blij mee is eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:49 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Dit keer snap ik dat, ik krijg hier ook storing van in de kop.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:54 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja leuk, nu heeft ie weer storing in zn kop. #nogo
Je weet dat we in 1998 al over het inkrimpen van de veestapel praatten, vanwege oa dit probleem? Dat toen de boeren al met tractors de snelweg gingen blokkeren, ondanks dat er toen een plan lag om het in 15 jaar te doen? Dat daarna de bal steeds verder vooruit is geschopt, tot we nu met bal en al tegen een muur zijn gelopen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar het is in vrijwel alle gevallen de beste weg, je bedenkt een doel. Vervolgens een uitgesmeerd tijdpad met steeds striktere regels. Je hoeft vrijwel niks uit te keren in centjes, want de doelgroep heeft de tijd om zich er langzaam op aan de passen. Wie zich niet kan aanpassen gaat failliet. Doel bereikt.
Inderdaad. Maar de vraag is nu, werd Plasterk gedwongen tot publieke excuses of heeft hij dat zelf verzonnen na een gesprek met minstens 1 van de onderhandelaars? En: ligt het probleem voor Omtzigt niet veel meer in het achterhouden van cruciale financiële informatie tijdens de onderhandelingen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:20 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Te genant voor woorden, ik kan niet anders zeggen.
Hoe dan ook is dit toch geen werkbare relatie zo?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de vraag is nu, werd Plasterk gedwongen tot publieke excuses of heeft hij dat zelf verzonnen na een gesprek met minstens 1 van de onderhandelaars? En: ligt het probleem voor Omtzigt niet veel meer in het achterhouden van cruciale financiële informatie tijdens de onderhandelingen?
Nee, maar het idee van een werkbare relatie had ik bij deze coalitie allang losgelaten. Nog veel meer dan het vorige kabinet (waar "er is geen alternatief" het adagium was), zitten deze 4 bij elkaar uit angst voor het feit wat er zou gebeuren als ze niet samen zouden zitten. Dat levert nooit een echt werkbare situatie op. Een premier vinden die met alle 4 de partijen goed kan werken lijkt me onmogelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe dan ook is dit toch geen werkbare relatie zo?
Of Wilders wil geen publiekelijk gezichtsverlies lijden: iedereen weet inmiddels dat hij met Plasterk is gekomen. Heeft hij ook dom gespeeld, als hij dit een week eerder had laten vallen aan de tafel was het nooit zo gelekt dat de pers en dus de hele bevolking het zeker wist. En dus had hij altijd kunnen ontkennen dat Plasterk zijn nummer 1 was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:38 schreef zimmy910 het volgende:
Het lijkt er ook wel op dat Wilders geen alternatief heeft voor Plasterk. Of is er een andere ijdeltuit te vinden die zijn hoofd in dit wespennest wil steken ?
Zou wat zijn als het hier nog op stuk loopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of Wilders wil geen publiekelijk gezichtsverlies lijden: iedereen weet inmiddels dat hij met Plasterk is gekomen. Heeft hij ook dom gespeeld, als hij dit een week eerder had laten vallen aan de tafel was het nooit zo gelekt dat de pers en dus de hele bevolking het zeker wist. En dus had hij altijd kunnen ontkennen dat Plasterk zijn nummer 1 was.
Dit gaat echt niet zo snel klappen. Vier jaar volmaken wordt uit een uitdaginkje, maar binnen het jaar lijkt me uitgesloten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:24 schreef Pedroso het volgende:
Lopen er al weddenschappen over wanneer deze nieuwe regering gaat vallen?
Einde vh jaar gaan ze sowieso niet halen, ik ga voor 2 September 2024.
Binnen een jaar kan wel, binnen 2024 lijkt me niet. Maar dat het bij gesprekken rondom de voorjaarsnota oid in maart/april 2025 alsnog valt kan denk ik heel goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit gaat echt niet zo snel klappen. Vier jaar volmaken wordt uit een uitdaginkje, maar binnen het jaar lijkt me uitgesloten.
Met de bezuinigingen op hoger onderwijs is de kenniseconomie sowieso al exitquote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:31 schreef FYazz het volgende:
De formatie uitvechten op Twitter, het klakkeloos overnemen van polariserende berichten en het premierschap veilig proberen te stellen met een brief in De Telegraaf.
En dit niveau moet onze kenniseconomie gaan besturen
Hij kan het natuurlijk 'naar aanleiding van gesprekken' doen, nooit naar aanleiding van deze excuses idd. Maar wat is Omtzigt zijn alternatief? Wilders staat nu vol achter Plasterk en kan ook moeilijk met een ander komen, Yeşilgöz lijkt Plasterk ook te steunen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef miss_sly het volgende:
Als Omtzigt nu van mening verandert en Plasterk wel accepteert als premier, is hij toch ook echt geen knip voor de neus waard? Dit is toch echt zo beneden alle niveau, daar kun je toch niet voor door de knieën gaan?
Heh, oh, dat kan echt wel, hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:51 schreef miss_sly het volgende:
Als Omtzigt nu van mening verandert en Plasterk wel accepteert als premier, is hij toch ook echt geen knip voor de neus waard? Dit is toch echt zo beneden alle niveau, daar kun je toch niet voor door de knieën gaan?
Ik hoorde in de analyse tijdens Met Het Oog Op Morgen dat blijkbaar de meeste VVD punten al in 2025 in gaan, terwijl de belangrijkste punten van de andere partij in 2026 of 2027 zijn. Mocht het na een jaar vallen heeft de VVD dus de buit binnen terwijl de rest maar moet hopen dat het niet sneuvelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Binnen een jaar kan wel, binnen 2024 lijkt me niet. Maar dat het bij gesprekken rondom de voorjaarsnota oid in maart/april 2025 alsnog valt kan denk ik heel goed.
Ja, dat roepen we hier ook al tijden: het is zaak je eigen punten te versnellen en de punten van de anderen te vertragen. Dat beseffen de 4 zich ook wel en dat gaat denk ik ook een eigen dynamiek opleveren 'als we A nu invoeren, wil ik ook dat we B nu invoeren, anders moet A ook maar een tijdje wachten'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:57 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik hoorde in de analyse tijdens Met Het Oog Op Morgen dat blijkbaar de meeste VVD punten al in 2025 in gaan, terwijl de belangrijkste punten van de andere partij in 2026 of 2027 zijn. Mocht het na een jaar vallen heeft de VVD dus de buit binnen terwijl de rest maar moet hopen dat het niet sneuvelt.
Dit is redeneren vanuit het idee dat er een soort ondergrens is. Plasterk wordt gewoon premier als de vier partijen dat willen, het onderzoek is niets meer dan een kinderachtig detail.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan, hoor, het kan ook al die tijd een loos gerucht zijn geweest. We weten het gewoon niet.
Maar als het probleem het onderzoek is dan valt Plasterk af omdat dat onderzoek nog wel een tijdje gaat duren, dacht ik.
Het hoofdlijnakkoord bevat ook vooral doelen en wensen, en weinig werkbare plannen. De regering moet dus zelf de plannen verzinnen om het wensenlijstje af te kunnen vinken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zou wat zijn als het hier nog op stuk loopt.
Verwacht ik niet hoor. Maar het maakt meteen al een heel instabiele indruk.
Daar komt nog bij dat ik gisteren bij Op1 begreep dat het de bedoeling is dat ná het samenstellen van de ministersploeg de ministerraad het hoofdlijnenakkoord moet uitwerken naar een regeerakkoord. Dat gaat ook nog een hoop discussie teweegbrengen wellicht.
Het is ook weer vooral symboolpolitiek. De vissector heeft nog best wel een economisch belang in Nederland maar dat is amper nog door zelf actief te vissen, in plaats daarvan gaat de wereldhandel tegenwoordig via Urk…quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan roepen wat je wil maar de ironie is natuurlijk dat de veranderde, klimaatgedreven, situatie van de Noordzee nogal een doodsteek is voor de Nederlandse commercieele visserij.
Als ze nu nog haring willen vangen moeten ze naar Noorse wateren en dan moet je quota van Noorwegen kopen of nog veel verder weg zeilen wat de kosten te hoog maakt.
De BBB zal er vast nog wel wat miljoen cq miljarden naar toe willen smijten maar het is goed geld naar kwaad geld gooien.
Mosselen, Oesters en er zijn nog een klein beetje garnalen en dan houdt het commercieel wel aardig op heden ten dage.
Dit is allemaal gebaseerd op wat kranten schrijven maar komt niet uit de monden van Wilders en Yesilgöz toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij kan het natuurlijk 'naar aanleiding van gesprekken' doen, nooit naar aanleiding van deze excuses idd. Maar wat is Omtzigt zijn alternatief? Wilders staat nu vol achter Plasterk en kan ook moeilijk met een ander komen, Yeşilgöz lijkt Plasterk ook te steunen.
Klopt. Maar zeker dit excuusbriefje is gewoon een bevestiging. Als Wilders nu een ander voor draagt, lijdt hij gewoon gezichtsverlies.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op wat kranten schrijven maar komt niet uit de monden van Wilders en Yesilgöz toch?
"Ik wil geliefd zijn"quote:
Via een ingezonden brief ook echtquote:
Het lijkt me ook dat het bezwaar zit op 'achterhouden cruciale financiële informatie tijdens de gesprekken'. Als hij dat als informateur al doet, hoe erg gaat hij dan zijn als premier?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:57 schreef -XOR- het volgende:
Het zou wel heel kleinzerig zijn als Omtzigt Plasterk vetot wegens persoonlijke grieven. Ze zitten ook niet eens samen in het kabinet.
Ik ga er ook een sturen "Sorry, Pieter, ik vind dat je een ruggegraatloze politicus bent maar ik ben vrij om premier te worden". Moet lukken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Via een ingezonden brief ook echt
Mischien kan hij een ingezonden brief sturen met de belofte het echt noooooooooit meer te doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me ook dat het bezwaar zit op 'achterhouden cruciale financiële informatie tijdens de gesprekken'. Als hij dat als informateur al doet, hoe erg gaat hij dan zijn als premier?
Nou, de NPO - als ze dan nog budget hebben - weer weer wie ze voor de oudejaarsconference moeten vragen hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga er ook een sturen "Sorry, Pieter, ik vind dat je een ruggegraatloze politicus bent maar ik ben vrij om premier te worden". Moet lukken.
Dat is wat anders, maar ik neem aan dat Plasterk dat kolderieke ingezonden kattebelletje heeft geschreven naar aanleiding van info van Wilders die heeft doorgebrieft dat er Omtzigt nog altijd narrig is vanwege dat dienstautoverhaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me ook dat het bezwaar zit op 'achterhouden cruciale financiële informatie tijdens de gesprekken'. Als hij dat als informateur al doet, hoe erg gaat hij dan zijn als premier?
Ook nog een vooropgezet een-tweetje met de Telegraaf ook nogquote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of ze willen dat je denkt dat dat het is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar ik neem aan dat Plasterk dat kolderieke ingezonden kattebelletje heeft geschreven naar aanleiding van info van Wilders die heeft doorgebrieft dat er Omtzigt nog altijd narrig is vanwege dat dienstautoverhaal.
Ik ga eigenlijk uit van miscommunicatie. Omtzigt is natuurlijk wel vaker niet echt duidelijk in wat hij bedoelt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar ik neem aan dat Plasterk dat kolderieke ingezonden kattebelletje heeft geschreven naar aanleiding van info van Wilders die heeft doorgebrieft dat er Omtzigt nog altijd narrig is vanwege dat dienstautoverhaal.
Dat is weinig verrassend natuurlijk, aangezien hij daar columnist is/was (wat al treurig genoeg is).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook nog een vooropgezet een-tweetje met de Telegraaf ook nog
Pardon? Dat je dat durft te zeggen over het Orakel uit Twente!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk uit van miscommunicatie. Omtzigt is natuurlijk wel vaker niet echt duidelijk in wat hij bedoelt.
Dat zou goed kunnen, die stugge Twenten hebben daar vaker last van. Ten Hag overkomt dat ook regelmatig en @trein2000 had vorige week de hele ESF-sub over zich heen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk uit van miscommunicatie. Omtzigt is natuurlijk wel vaker niet echt duidelijk in wat hij bedoelt.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, die stugge Twenten hebben daar vaker last van. Ten Hag overkomt dat ook regelmatig en @:trein2000 had vorige week de hele ESF-sub over zich heen.
Plasterk heeft een nogal vreemde vorm van humor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ben jij cynisch zeg. Heb je geen vertrouwen in prof. dr. Plasterk, tweevoudig minister…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kan hij een ingezonden brief sturen met de belofte het echt noooooooooit meer te doen?
Hier stip je wel iets belangrijks aan; namelijk de veel te grote invloed die de Telegaar heeft op de Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
Een voordeel, we weten wie de Telegraaf als premier wil. Dat lijkt mij toch wel een gelopen koers dan.
Ehhh...nee?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ben jij cynisch zeg. Heb je geen vertrouwen in prof. dr. Plasterk, tweevoudig minister…
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk dat Omtzigt gewoon van nabij heeft gezien hoe Plasterk functioneerde, namelijk zwak en warrig. En toen het op het einde even spannend werd ging hij rancuneus om zich heen slaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:57 schreef -XOR- het volgende:
Het zou wel heel kleinzerig zijn als Omtzigt Plasterk vetot wegens persoonlijke grieven. Ze zitten ook niet eens samen in het kabinet.
Brekelmans (VVD):quote:Ja, dat zie ik zeer zeker. Het mooie is dat het eerste voorbehoud dat erin staat, precies ingaat op uw punt. Dat gaat precies in op uw punt, dus: hangende de situatie en hoe de zaken zich ontwikkelen. Op dit moment zit het er niet in en hoeven we ons daar niet druk over te maken, en dat gaan we ook zeker niet doen.
quote:Er staat namelijk niet: Nederland verplaatst de ambassade naar Jeruzalem. Als dat zo was, dan hadden we dat opgeschreven. Er staat: met inachtneming van oplossingen voor het Israëlisch-Palestijnse conflict. Dat is één. Twee. Met inachtneming van de diplomatiek belangen moet worden onderzocht — dat is drie — wanneer in een daartoe aangelegen moment in de toekomst — dat is vier — de eventuele verplaatsing van de ambassade kan plaatsvinden.
Veldkamp (NSC):quote:als er een oplossing is voor het tweestatenconflict, dan kan de ambassade weer terug naar Jeruzalem.
De Roon (PVV):quote:Dat vindt u ook terug in de zin die in het hoofdlijnenakkoord staat van die vier partijen die een politieke samenwerking aangaan: "met inachtneming van de oplossingen voor het Israëlisch-Palestijns conflict". Dat impliceert voor mij, vanuit de NSC-fractie en als NSC-buitenlandwoordvoerder, het streven naar een tweestatenoplossing. Dan zou je idealiter moeten komen tot een stad Jeruzalem met West-Jeruzalem als hoofdstad van Israël en Oost-Jeruzalem als hoofdstad van een onafhankelijke Palestijnse staat. Collega's hebben het eerder ook al gezegd, maar er staat een vierdubbel geclausuleerde zin in, een vierdubbel geclausuleerde zin: "diplomatieke belangen", "onderzocht", "een daartoe geschikt moment". Dan begrijpt u dat er ook herhaaldelijk over gesproken is. Het is straks aan een programkabinet. We geven aan een toekomstige minister van Buitenlandse Zaken, die overal vandaan kan komen, overigens dus ook van buiten die vier partijen, de opdracht mee dit te bezien. Wanneer? Dat kan meer nabij zijn en dat kan verder in de toekomst liggen, maar voor de NSC-fractie is die clausulering geen blabla.
Voor zover ik weet hebben ze dus staand beleid opgeschreven. Bij de verplaatsing van de ambassade naar Tel Aviv was de afspraak dat dat tijdelijk was en dat zodra er een tweestatenoplossing zou komen, zou worden gekeken of de ambassade naar Jeruzalem terug kon. Dat hebben ze dus nu, iets meer dan 50 jaar na dato, gewoon herhaald. Maar volgens mij heeft Nederland nooit wat anders gezegd.quote:Mevrouw Piri weet natuurlijk heel goed dat ik ieder jaar bij de begrotingsbehandeling een motie indien om de ambassade van Nederland van Tel Aviv naar Jeruzalem te verhuizen. Dus voor mij is elk moment een goed moment om dat te doen. We zitten nu in een coalitie met drie andere partijen, waarvan enkele daar nog wat voorwaarden aan stellen. Daar gaan we gewoon in mee. We hebben daarvoor getekend en we hebben ons woord daarvoor gegeven. Dat zullen we dus in acht nemen. We zullen met hen blijven spreken over wat die voorwaarden zijn, hoe we daarmee omgaan en wanneer het juiste moment wellicht is aangebroken.
en dat maakt het allemaal zo nep en 'quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is weinig verrassend natuurlijk, aangezien hij daar columnist is/was (wat al treurig genoeg is).
Natrappen is altijd al rood geweest. Die Plasterk was bijzonder kleinzerig.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:57 schreef -XOR- het volgende:
Zoals zoveel onderwerpen. Het lijkt haast wel het centrale thema van dit akkoord. ‘We verwachten niet dat het echt tot uitvoer komt, maar willen wel een duidelijk signaal afgeven’.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
Duidelijk is dat de kans dat dit tijdens deze kabinetsperiode gaat gebeuren bijzonder klein is.
Plasterk ook, maar als Omtzigt een hele formatie in de wacht zet wegens een persoonlijke fittie dan gaat het allemaal wel heel erg niet opschieten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natrappen is altijd al rood geweest. Die Plasterk was bijzonder kleinzerig.
Volgens mij heeft Omtzigt zijn power-move al gespeeld door een partij op te richten en 20 zetels te winnen. Vervolgens is het allemaal moeilijk-moeilijk-moeilijk rond de kabinetsformatie, en dat ligt in de perceptie al op het bordje van Omtzigt. Dit draai je niet meer om, want hij regeert met de concurrenten die gouden bergen beloven - als het beleid tegenvalt ligt het aan hem, als het beleid meevalt (wat dat in dit geval ook zou moeten zijn) ligt het aan de BBB en de PVV die nu eindelijk eens afgerekend hebben met de linkse kliek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ x ]
Ik gok eerder dit. Er staat nog een rekening open.
Wat staat hier?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natrappen is altijd al rood geweest. Die Plasterk was bijzonder kleinzerig.
In dat opzicht is het precies zoals alle andere plannen. Als het kan, dan doen we het! Dan heb je altijd gelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
Eén van de meest concrete, maar wat mij betreft niet echt belangrijke maar hier wel vaak aangehaalde, zaken uit het hoofdlijnenakkoord werd gister al weer ontkent:
De verplaatsing van de ambassade in Israël naar Jeruzalem:
Tuinman (BBB):
[..]
Brekelmans (VVD):
[..]
[..]
Veldkamp (NSC):
[..]
De Roon (PVV):
[..]
Voor zover ik weet hebben ze dus staand beleid opgeschreven. Bij de verplaatsing van de ambassade naar Tel Aviv was de afspraak dat dat tijdelijk was en dat zodra er een tweestatenoplossing zou komen, zou worden gekeken of de ambassade naar Jeruzalem terug kon. Dat hebben ze dus nu, iets meer dan 50 jaar na dato, gewoon herhaald. Maar volgens mij heeft Nederland nooit wat anders gezegd.
Duidelijk is dat de kans dat dit tijdens deze kabinetsperiode gaat gebeuren bijzonder klein is.
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2023-2024/73
Dat wat die Plasterk deed met die dienstauto en met die lege stoel een vorm van natrappen was. En dat je er niet gek van moet opkijken dat mensen daar consequenties aan verbinden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wat die Plasterk deed met die dienstauto en met die lege stoel een vorm van natrappen was. En dat je er niet gek van moet opkijken dat mensen daar consequenties aan verbinden.Ah, een "rode kaart" bedoelde je. Ik dacht dat je mogelijk iets anders bedoelde. Dus vroeg ik het even na.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
En al die afspraken die pas in 2026 en 2027 ingaan, waarvan ze waarschijnlijk zelf al weten: de kans dat we er dan nog zitten is nihilquote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
In dat opzicht is het precies zoals alle andere plannen. Als het kan, dan doen we het! Dan heb je altijd gelijk.
Maar heeft Plasterk ook echt informatie achtergehouden? De andere onderhandelaars zeiden destijds dat daarvan geen sprake was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had zeker niet de bedoeling dat over te nemen. Ik vind dat Omtzigt op dit gebied vaak te vergelijken is met een stampvoetende kleuter "ik wil het nu, NU, NU!" En vaak is dat nog schadelijk ook, want het gevolg is bijna altijd incomplete informatie waarop wel besluiten worden genomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar heeft Plasterk ook echt informatie achtergehouden? De andere onderhandelaars zeiden destijds dat daarvan geen sprake was.
Omtzigt lijkt continu het idee te hebben dat hem bewust en met kwade opzet informatie wordt onthouden. Of hij daar in dit specifieke geval gelijk in had is zeer de vraag, maar toch werd de beschuldiging breed overgenomen (jij lijkt het nu ook te doen).
Ik kan me prima voorstellen dat dit, in combinatie met de manier waarop Omtzigt de gesprekken destijds afbrak en daarover communiceerde, Plasterk dermate irriteerde dat hij uit de school klapte over die dienstauto.
Volgens NRC is er ook het praktische bezwaar van Omtzigt dat door die NRC-artikelen het AUMC nu aan het onderzoeken is of die patentaanvragen wel helemaal volgens de regels zijn gegaan en Omtzigt dat niet boven het hoofd wil hebben hangen. Wat natuurlijk wel een dingetje is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus Omtzigt heeft zichzelf gezien in Plasterk?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Denk dat Omtzigt gewoon van nabij heeft gezien hoe Plasterk functioneerde, namelijk zwak en warrig. En toen het op het einde even spannend werd ging hij rancuneus om zich heen slaan.
Als je een half jaar op een akkoord gezwoegd hebt, wil je ook wel een premier die dat uit kan voeren. Kan me goed voorstellen dat Omtzigt daar bij Plasterk geen enkel vertrouwen in heeft.
Wat dat aangaat past hij wel weer bij de PVV.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens NRC is er ook het praktische bezwaar van Omtzigt dat door die NRC-artikelen het AUMC nu aan het onderzoeken is of die patentaanvragen wel helemaal volgens de regels zijn gegaan en Omtzigt dat niet boven het hoofd wil hebben hangen. Wat natuurlijk wel een dingetje is.
Ik zie ook niet echt in hoe de NSC kan winnen in deze coalitie, maar ik denk ook dat ze gemarginaliseerd zouden zijn als ze niet voor regeren in aanmerking kwamen. Zo gemakkelijk is het niet om als nieuwe partij groot te blijven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Omtzigt zijn power-move al gespeeld door een partij op te richten en 20 zetels te winnen.
[..]
DAT vind ik wel een goed argument en dat zou ook voor VVD en...oh laat maar, die andere twee hebben met dat soort zaken geen moeite.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens NRC is er ook het praktische bezwaar van Omtzigt dat door die NRC-artikelen het AUMC nu aan het onderzoeken is of die patentaanvragen wel helemaal volgens de regels zijn gegaan en Omtzigt dat niet boven het hoofd wil hebben hangen. Wat natuurlijk wel een dingetje is.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar even serieus: Plasterk willen we toch niet als premier. Die straalt in alles uit totaal ongeschikt te zijn.
Wat wij willen is niet zo relevant en met de huidige situatie is het een "Eenoog is koning" verhaal, de PVV heeft gewoon helemaal niets in huis wat die positie kan innemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar even serieus: Plasterk willen we toch niet als premier. Die straalt in alles uit totaal ongeschikt te zijn.
Wacht maar tot er over een jaar geen afname is en geen spreidingsbeleid. Komt goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:51 schreef VoMy het volgende:
In Ter Apel is de man in de straat tevreden. De meer ingelezen lokale politicus niet.
[url="Ter Apel verdeeld over schrappen spreidingswet: 'Aantallen zullen oplopen'
"]https://www.hartvannederland.nl/nieuws/politiek/verdeeldheid-ter-apel-intrekken-spreidingswet[/url]
Als iemand die zich toch vaak rechts en of conservatief uitlaat ben ik ook wel benieuwd wie jij als geschikt ziet en waarom?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]![]()
En wie zou volgens jou wel geschikt zijn?
De VVD heeft weer even gezegd wat de Telegraaf moet opschrijven. De hele formatie gaat via de Telegraaf, het is ongekend.quote:
Ja, want de PVV doet niet aan excuses dus daar komt het niet vandaanquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD heeft weer even gezegd wat de Telegraaf moet opschrijven. De hele formatie gaat via de Telegraaf, het is ongekend.
Conservatief? Moi? Humbug, klassiek Liberaalquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als iemand die zich toch vaak rechts en of conservatief uitlaat ben ik ook wel benieuwd wie jij als geschikt ziet en waarom?
Ik denk dat het de best mogelijke kandidaat voor Wilders is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
De Telegraaf heeft gewoon de beste politieke redactie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD heeft weer even gezegd wat de Telegraaf moet opschrijven. De hele formatie gaat via de Telegraaf, het is ongekend.
Als je een VVD/PVV aanhanger bent, mischien. Ik prefereer die van de NRC want ik heb graag objectiever nieuws.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:59 schreef Cilantro het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft gewoon de beste politieke redactie.
ja maar Patrick, de telegraaf was fout in de oorlog, de oorlog Patrick.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:59 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dan kan ik je toch echt het FD aanraden. NRC is nog slechts een schim van wat het ooit was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je een VVD/PVV aanhanger bent, mischien. Ik prefereer die van de NRC want ik heb graag objectiever nieuws.
Het overtikken van spindokterteksten is geen kwaliteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:59 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Volkskrant ook prima, de T. is de VVD-huiskrant. Als je dat in je achterhoofd houdt is het wel prima overigens, want ze weten veel.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je een VVD/PVV aanhanger bent, mischien. Ik prefereer die van de NRC want ik heb graag objectiever nieuws.
Ze zullen (nog) meer naar de PVV overhellen, vermoed ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volkskrant ook prima, de T. is de VVD-huiskrant. Als je dat in je achterhoofd houdt is het wel prima overigens, want ze weten veel.
Zal wel gaan veranderen nu vriendje Plasterk premier wordt namens de pvv…
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zullen (nog) meer naar de PVV overhellen, vermoed ik.
De NRC is leuk voor de D66 aanhang maar totaal niet objectief. Zie alleen al de gekleurde berichtgeving over de Gaza oorlog.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. De T, van die ophitser van De Winther, is objectief.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:05 schreef Cilantro het volgende:
[..]
De NRC is leuk voor de D66 aanhang maar totaal niet objectief. Zie alleen al de gekleurde berichtgeving over de Gaza oorlog.
Hoe is die berichtgeving gekleurd volgens jou dan? Want ik zie dat niet en ik lees iedere dag 6 kranten, nationaal en internationaal en de NRC komt dan bepaald niet gekleurd er uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:05 schreef Cilantro het volgende:
[..]
De NRC is leuk voor de D66 aanhang maar totaal niet objectief. Zie alleen al de gekleurde berichtgeving over de Gaza oorlog.
Je kan van de Telegraaf vinden wat je wilt, vind het persoonlijk geen prettige krant om te lezen, maar hun politieke en financiële redactie is uitstekend, FD is beter, maar goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zullen (nog) meer naar de PVV overhellen, vermoed ik.
Telegraaf kiest partij in zijn berichtgeving. Dan kan ik een redactie niet als goed bestempelen, ze krijgen gewoon veel inside informatie uit een bepaalde hoek, dat maakt ze echter niet goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan van de Telegraaf vinden wat je wilt, vind het persoonlijk geen prettige krant om te lezen, maar hun politieke en financiële redactie is uitstekend, FD is beter, maar goed.
Je moet je eigen opinie niet verwarren met wat een krant/tijdschrift aan inhoudelijke kwaliteiten heeft.
Zo mag de Groenen Amsterdammer zo links zijn als de pest, ze doen onovertroffen goede onderzoeksjournalistiek, en is ook nog prettig om te lezen.
Een echte kwaliteitskrant zoals de Sueddeutsche, FAZ of NZZ hebben we echter in NL bij lange na niet.
Welke krant doet dat niet?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Telegraaf kiest partij in zijn berichtgeving.
Ophitser lijkt me wat overdreven. Hij is wel de beste politiek commentator vergeleken met de andere bekende namen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. De T, van die ophitser van De Winther, is objectief.
Je kan toch onmogelijk de Telegraaf de beste politieke redactie noemen, en de NRC niet objectief? En dat dan ook nog op dezelfde dag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:05 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Zo kwam het op mij ook over, maar je weet nooit. Zeker niet met een AUMC dat nu gaat proberen haar eigen onvermogen te verhullen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:47 schreef Gimmick het volgende:
Volgens mij valt Plasterk daar niet zo veel te verwijten. Misschien enige vorm van hypocrisie omdat hij als minster wel vond dat de universiteit van onderzoek moest profiteren. Maar goed, andere dag, andere mening bij Plasterk. Uit de NRC podcast 'Hoe Plasterk miljonair werd, maar de universiteit niet krijgt' haalde ik drie dingen:
• Plasterk had de timing van de patentaanvraag goed gepland (enkele maanden later had de universiteit wel deelnemer moeten zijn)
• Plasterk heeft de andere onderzoeker (Jan Koster, in dienst van AUMC) aangeboden om het patent ook zijn naam te zetten. Koster wilde dit niet.
• Koster heeft op zijn flikker gehad van AUMC, ook door te praten met de journalist. AUMC wilt onderzoeken wat er nog te redden valt.
Als je dat vind dan snap ik dat je de NRC gekleurd vind, ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:13 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ophitser lijkt me wat overdreven. Hij is wel de beste politiek commentator vergeleken met de andere bekende namen.
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je dat vind dan snap ik dat je de NRC gekleurd vind, ja.
Inside info hebben en daar met een frame een draai aan geven is niet hetzelfde als je bedienen van objectieve berichtgeving.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:17 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?
Het gaat er niet om of je 'inside-info' hebt, maar om je eigen inhoudelijke bijdrages en inzichten. Het zijn van een doorgeefluik van soundbites van een politieke partij is geen kwaliteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:17 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Noem één naam die betere inside informatie heeft dan de Winther?
https://www.euronews.com/(...)ight-as-unacceptablequote:EU Liberals chief decries member party’s deal with Dutch far-right as ‘unacceptable’
Dilan maakt meer kapot dan je lief is. Man man man.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat de VVD uit Renew gaat.
[..]
https://www.euronews.com/(...)ight-as-unacceptable
Als ze slim zijn gaan ze naar de ECR, denk dat je daar veel stemmen mee kan winnen in Nederland want we hebben eigenlijk niets daar zitten de komende verkiezingen (in ieder geval niet een partij die een zetel gaat winnen) en een licht eurosceptisch rechts verhaal lijkt me een stemmenwinnaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De ECR wappies, juist.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze slim zijn gaan ze naar de ECR, denk dat je daar veel stemmen mee kan winnen in Nederland want we hebben eigenlijk niets daar zitten de komende verkiezingen (in ieder geval niet een partij die een zetel gaat winnen).
Voor Navo niet, mocht dat toch nog misgaan dan heeft die wel een probleem mocht die willen doorschakelen dan naar een Europese topfunctie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik vraag me af of dit nog consequenties gaat hebben voor Rutte zijn ambities.
Het is in ieder geval geen ID, alternatief is de Christendemocraten maar daar zit of gaat half de partijen al bij na de verkiezingen.quote:
Waarom direct zo'n smiley. Ik heb geen lijst van mensen die wel geschikt zou zijn, dat is ook niet mijn werk. Iemand van het type Remkes acht ik overigens veel meer geschikt voor de functie. Wat ik wél weet is dat Ronald Plasterk zeer zeker niet geschikt is. Maar het is niet aan ons om te bepalen of er een geschikte of ongeschikte premier komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]![]()
En wie zou volgens jou wel geschikt zijn?
Renew is ook de partij van Macron en die is not amused.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor Navo niet, mocht dat toch nog misgaan dan heeft die wel een probleem mocht die willen doorschakelen dan naar een Europese topfunctie.
Remkesquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom direct zo'n smiley. Ik heb geen lijst van mensen die wel geschikt zou zijn, dat is ook niet mijn werk. Iemand van het type Remkes acht ik overigens veel meer geschikt voor de functie. Wat ik wél weet is dat Ronald Plasterk zeer zeker niet geschikt is. Maar het is niet aan ons om te bepalen of er een geschikte of ongeschikte premier komt.
Laten we het hopen. Ik gun Mark Rutte een prachtige baan als VMBO-docent Maatschappijleer in Zeewolde, zoals naar eigen zeggen altijd al zijn streven was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik vraag me af of dit nog consequenties gaat hebben voor Rutte zijn ambities.
conservatisme is niet zo jouw ding?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik gun Mark Rutte een prachtige baan als VMBO-docent Maatschappijleer in Zeewolde, zoals naar eigen zeggen altijd al zijn streven was.
Maar ik denk het niet. De VVD uit die fractie knikkeren zou trouwens wel de hoogste tijd zijn, ze passen veel beter bij de EVP. Niets aan de VVD is nog liberaal, het is een clubje met een volledig conservatieve inslag, dus ga dan lekker tussen de conservatieven zitten.
Daar heeft hij een goed punt inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je 'inside-info' hebt, maar om je eigen inhoudelijke bijdrages en inzichten. Het zijn van een doorgeefluik van soundbites van een politieke partij is geen kwaliteit.
In het geval van De Winther, zijn eigen analyses bestaan uit 'het is de schuld van D66/GroenLinks'-zeggen in zoveel mogelijk verschillende versies.
BNW.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waar is precies de 59 procent (88 zetels) vertegenwoordigd op FOK die dit kabinet steunen?
-> NWSquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waar is precies de 59 procent (88 zetels) vertegenwoordigd op FOK die dit kabinet steunen?
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah daar kom ik niet vaak. Ik vind het hier vrij kritisch moet ik zeggen.
VBL niet te vergeten.quote:
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.
Natuurlijk is het geen hoogopgeleide man maar hij maakt een broodnuchtere indruk waar veel mensen zich in Nederland wel in zullen herkennen.
Voetbal verbindt. Als Oranje speelt, hoort iedereen erbij!quote:
Toch zal dat vermoedelijk wel gaan gebeuren. En wie anders?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
POL is doorgaans wat linkser, NWS wat rechtser. De grote onderwerpen komen doorgaans (zij het vanuit een andere invalshoek) in beide subfora wel langs.
Dat is ook subjectief, want ik vind hem helemaal niet sympathiek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is zeker een sympathieke man maar lijkt me wel wat te licht om een ministerie te leiden.
Veel mensen die de politiek intensief volgen komen nou eenmaal niet bij de PVV uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah daar kom ik niet vaak. Ik vind het hier vrij kritisch moet ik zeggen.
Een man die onderhandelde over de rijksbegroting en aangaf daar geen zak van te begrijpen. Leuk dat het een aardige, sympathieke man is maar ik heb liever niet zo leuke en onaardige mensen die snappen waar ze over onderhandelen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Ik zat bijvoorbeeld Henk Vermeer bij OP1 nog even terug te kijken van gisteren en ik vond hem eigenlijk best prima overkomen.
Natuurlijk is het geen hoogopgeleide man maar hij maakt een broodnuchtere indruk waar veel mensen zich in Nederland wel in zullen herkennen.
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb de indruk dat daar relatief veel aanhang rondhangt van deze coalitie. Maar goed, maakt verder ook niet uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voetbal verbindt. Als Oranje speelt, hoort iedereen erbij!
VBL heeft niet echt veel politieke kleur toch?
Dit ook inderdaad, volgens mij wordt hier zelden of nooit een akkoord met geluich ontvangen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.
Maar die kritiek is er op alle politieke partijen, de SP of PvdA/GL krijgen hier ook zat kritiek.
65 procent van Nederland dus? Of van de stemmers op de 4 partijen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.
https://www.hartvannederl(...)te-steun-rekenen-van
Van de Nederlanders. Van de vier partijen: Zo is 94 procent van de BBB-stemmer blij met de plannen, 89 procent van de PVV-stemmer is tevreden, 86 procent van de VVD-kiezers en bij de NSC-stemmers kan 84 procent zich vinden in de toekomstige plannen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
65 procent van Nederland dus? Of van de stemmers op de 4 partijen?
3 van de top 5 zijn asielzoekers onderwerpen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
De steun is nog veel groter dan de stemmers: 65% is positief over het akkoord, 23% is er niet blij mee. De minste steun is er voor gratis kinderopvang (logisch), 130 rijden en het intrekken van de spreidingswet.
Klopt, maar over het algemeen zijn de veelposters in /56 wat linkser dan die in /4.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkser? Niet echt, kritischer, ja.
Maar die kritiek is er op alle politieke partijen, de SP of PvdA/GL krijgen hier ook zat kritiek.
Ik zou het onderscheid niet maken op politieke voorkeur, eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar over het algemeen zijn de veelposters in /56 wat linkser dan die in /4.
Dat is echt een enorm percentage.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Van de Nederlanders. Van de vier partijen: Zo is 94 procent van de BBB-stemmer blij met de plannen, 89 procent van de PVV-stemmer is tevreden, 86 procent van de VVD-kiezers en bij de NSC-stemmers kan 84 procent zich vinden in de toekomstige plannen.
Hier een wat andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)ers-niet-ver-genoeg/quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar durf ik nooit naartoe te gaan.quote:
Dit is geen representatieve peiling. Het HvNL-panel wordt nergens serieus genomen. Dit is niet zoals bij EenVandaag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Af en toe is het ook goed om even te realiseren dat er echt een hele grote meerderheid in Nederland heel erg rechts denkt. Die nuance mag best af en toe even benadrukt worden als elke politicus van de 4 partijen (of het nou Henk Vermeer, Dilan of Pieter is) hier compleet afgezeken wordt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veel mensen die de politiek intensief volgen komen nou eenmaal niet bij de PVV uit.
Tja, wanneer het lukt om iets van de anti-migratie plannen gerealiseerd te krijgen en zal de steun blijven, anders is die zo weer verdwenen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is echt een enorm percentage.Zo zie je ook wel dat veel mensen ontzettend in een bubbel leven, ook hier op Fok.
En als je de media (NPO) mag geloven is het ook allemaal maar vreselijk kut. Maar ik vraag mij serieus af of er in 30 jaar een kabinet is geweest dat zoveel steun heeft gehad onder de bevolking.
Als ik bij mij in de vinexwijk kijk dan zie ik ook overal mensen die massaal die op deze 4 partijen hebben gestemd.
Wel tekenend imho icm een even hoog percentage wat deze coalitie wel ziet zitten:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een wat andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)ers-niet-ver-genoeg/
En de minste steun voor de asociale bezuiniging op de langdurige zorg.
Tsja, denk dat veel kiezers zoiets hebben van ofwel "probeer het maar" ofwel "zoek het maar even lekker uit met elkaar." Ik val daar ook onder en denk ook dat het geen lang leven zal hebben. Het komt verder visieloos en fantasierijk op me over.quote:Een meerderheid, zes op de tien kiezers (61 procent), verwacht dat het kabinet voortijdig zal vallen.
Niet. Want die bestond niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat nareis op nareis-verhaal waar de VVD het kabinet voor heeft laten vallen? Ik kon zo snel niets terug vinden in de nieuwe plannen hierover.
Als je het je serieus afvraagt: Zoek het op en stut je mening dan op iets meer basis dan 'het HvNL-panel'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En als je de media (NPO) mag geloven is het ook allemaal maar vreselijk kut. Maar ik vraag mij serieus af of er in 30 jaar een kabinet is geweest dat zoveel steun heeft gehad onder de bevolking.
Denk dat daar echt mee winnen lastig wordt. Ze scoorden in 2019 beter (14,6%) dan ze nu in de peilingen staan en de PVV scoorde toen gewoon heel slecht (3,5%, slechter dan 50+ of PvdD).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze slim zijn gaan ze naar de ECR, denk dat je daar veel stemmen mee kan winnen in Nederland want we hebben eigenlijk niets daar zitten de komende verkiezingen (in ieder geval niet een partij die een zetel gaat winnen) en een licht eurosceptisch rechts verhaal lijkt me een stemmenwinnaar.
Het is niet flauw. Je zult politiek duiders en kenners vinden uit VVD, CDA, PvdA, GL hoek enz.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Af en toe is het ook goed om even te realiseren dat er echt een hele grote meerderheid in Nederland heel erg rechts denkt. Die nuance mag best af en toe even benadrukt worden als elke politicus van de 4 partijen (of het nou Henk Vermeer, Dilan of Pieter is) hier compleet afgezeken wordt.
Die worden allemaal in hun knieën geschoten bij de grensquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat nareis op nareis-verhaal waar de VVD het kabinet voor heeft laten vallen? Ik kon zo snel niets terug vinden in de nieuwe plannen hierover.
Eigenlijk is en blijft de zorg wel een enorm issue wat niet echt wordt aangepakt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een wat andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)ers-niet-ver-genoeg/
En de minste steun voor de asociale bezuiniging op de langdurige zorg.
De NPO zegt nergens dat alle kiezers het slecht vinden. Ze zoeken alleen experts op die praktisch alle onderdelen onderuit halen als onuitvoerbaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is echt een enorm percentage.Zo zie je ook wel dat veel mensen ontzettend in een bubbel leven, ook hier op Fok.
Als ik bij mij in de vinexwijk kijk dan zie ik ook overal mensen die massaal die op deze 4 partijen hebben gestemd.
Er moet wel bezuinigd worden op de zorg, maar niet op deze totaal ongerichte wijze.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is en blijft de zorg wel een enorm issue wat niet echt wordt aangepakt.
Er is kritiek op een zorg bezuiniging terwijl de olifant in de kamer echter is dat we nog vele malen meer moeten gaan bezuinigen op de zorg.
Uiteraard moet erkend worden dat er een grote meerderheid rechts stemt. Tegelijk lijkt deze groep ook niet heel goed te zijn geinformeerd over wat er wel of niet kan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Af en toe is het ook goed om even te realiseren dat er echt een hele grote meerderheid in Nederland heel erg rechts denkt. Die nuance mag best af en toe even benadrukt worden als elke politicus van de 4 partijen (of het nou Henk Vermeer, Dilan of Pieter is) hier compleet afgezeken wordt.
Och ik heb ook wel een zwak voor BBB’ers. Zit geen greintje kwaad in. Maar “iets te licht” lijkt me nog een vriendelijke omschrijving…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook subjectief, want ik vind hem helemaal niet sympathiek.
Ik had wel een stevige paragraaf verwacht ja. Als het zo belangrijk voor de VVD is dat ze de coalitie ervoor opblazen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:13 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die worden allemaal in hun knieën geschoten bij de grens
Dat valt reuze mee:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is geen representatieve peiling. Het HvNL-panel wordt nergens serieus genomen. Dit is niet zoals bij EenVandaag.
quote:Van alle deelnemers zijn kenmerken bekend die van belang zijn voor het verkrijgen van een representatieve uitkomst van de onderzoeken. Denk aan geslacht, leeftijd, woonplaats, inkomen, opleidingsniveau en politieke voorkeur. Hiervoor wordt de Gouden Standaard (van de MOA en het CBS) gehanteerd. Regelmatig wordt deelnemers actief gevraagd of deze gegevens nog actueel zijn, zodat we verzekerd blijven van de representativiteit.
Elke dag bepaalt de redactie naar welk onderwerp onderzoek wordt gedaan en wordt een vragenlijst opgesteld door gespecialiseerde redacteuren. Van belang is bijvoorbeeld dat de inleiding bij de vragen en stellingen neutraal, als een nieuwsbericht, wordt geformuleerd. Vervolgens wordt een groep van tussen de 4.000 en 6.000 deelnemers uit het panel uitgenodigd. Dit veldwerk wordt gedaan door het hierin gespecialiseerde onderzoeksbureau No Ties.
Zodra meer dan 2.000 reacties binnen zijn wordt bekeken of de deelnemers een representatieve afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking volgens bovengenoemde kenmerken. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt zowel over- als ondervertegenwoordiging van bepaalde groepen respondenten middels weging gecompenseerd. Indien nodig wordt de steekproef onder een additionele groep deelnemers verspreid. De response bij de onderzoeken van het Hart van Nederland-panel is met gemiddeld 60 procent overigens heel hoog te noemen, waardoor de meeste onderzoeken een n van 3.000 hebben.
Wij hanteren een betrouwbaarheidsniveau van 95 procent. Op een volwassen populatie van zo’n 14,5 miljoen volwassen Nederlanders en 2.000 respondenten komt dit bij een uitslag van 50 procent neer op een foutmarge van ongeveer 2,2%. Dat wil zeggen dat we in 95 procent van de onderzoeken verwachten een de mening van de populatie als geheel (de volwassen Nederlandse bevolking) betrouwbaar weer te geven, binnen de afwijking van de foutmarge.
Ja, dat geven veel mensen hier ook aan: dat ze bang waren voor iets veel ergers. Dat maakt dit alleen niet goed, hooguit minder slecht dan gevreesd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:16 schreef Kickinalfa het volgende:
De praktische haalbaarheid van de plannen is zeker een zorgenkindje, maar het is nu ook weer niet dat er een kneiterhard rechts beleid wordt gevoerd.
Er zijn genoeg zaken die ook de linkerkant wenselijk achten.
Dat de gemiddelde GL stemmer geen HvNL kijkt en daar dus ook niet stemt, kun je toch niet ontkennen? Ik denk dat eenvandaag meer een dwarsdoorsnee heeft, al zou het kunnen dat daar rechts-conservatief misschien iets ondervertegenwoordigd is.quote:
Klimaatbeleid is ook gewoon prima, ik heb hier ook een waterpomp thuis. Maar het moet niet doorslaan en je moet als Nederlander wel in staat zijn om het te relativeren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat geven veel mensen hier ook aan: dat ze bang waren voor iets veel ergers. Dat maakt dit alleen niet goed, hooguit minder slecht dan gevreesd.
De grote opluchting zit hem voor mij in het feit dat ze toch echt klimaatbeleid lijken uit te willen voeren (ze zouden de lagere inkomens en kleinere ondernemers gaan ondersteunen in verduurzamen) en dat ze van het eindelijk gesloten pensioenakkoord af blijven. Maar dat maakt niet het hele akkoord goed.
Dat word volgens mij verboden voor bepaalde groepen asielzoekers en tijdens de uit te roepen "asielcrisis" niet toegestaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
Het probleem met een Vermeer vind ik dat hij erg overtuigd is dat hij wél van alles weet en snapt, en daar koppig aan vasthoudt. Hij luistert slecht en wil alleen maar zenden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och ik heb ook wel een zwak voor BBB’ers. Zit geen greintje kwaad in. Maar “iets te licht” lijkt me nog een vriendelijke omschrijving…
Ze peilen dan ook niet onder kijkend publiek, maar corrigeren voor onder andere politieke voorkeur. Het is in ieder geval geen sms-uitslag of zo, erg veel bezijdens de waarheid zal het niet zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat de gemiddelde GL stemmer geen HvNL kijkt en daar dus ook niet stemt, kun je toch niet ontkennen? Ik denk dat eenvandaag meer een dwarsdoorsnee heeft, al zou het kunnen dat daar rechts-conservatief misschien iets ondervertegenwoordigd is.
Heb jij veel mensen in je omgeving die op deze 4 partijen gestemd hebben?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze peilen dan ook niet onder kijkend publiek, maar corrigeren voor onder andere politieke voorkeur. Het is in ieder geval geen sms-uitslag of zo, erg veel bezijdens de waarheid zal het niet zitten.
Paars II zat boven de 80.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben nog steeds enthousiast over Paars I en II.quote:
Ik zit bij de VVD, ik neem aan dat die VVD stemmen. Tennis stemt VVD. Vriendin altijd Rutte, nu PvdA (schoonfamilie JA21 als Paki's). Vrienden meestal VVD, aantal PVV (kan je nog ruzie over krijgen ook, dus geen discussiethema). Collega's: is in het Westland en straks bij een family office / PE, nuff said.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb jij veel mensen in je omgeving die op deze 4 partijen gestemd hebben?
Ik weet van geen enkel persoon met wie wij bevriend zijn wat ze stemmen en dat wil ik ook graag zo houden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb jij veel mensen in je omgeving die op deze 4 partijen gestemd hebben?
Je weet toch wel dat het kabinet nog steeds Rutte 4 is, he?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Boeren gedwongen uitkopen gaat ook gebeuren verwacht ik. Ben benieuwd hoe daar dan op gereageerd zal worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
Heb je BBB aan boord, is er toch minder geld voor boeren: https://www.ad.nl/politie(...)jard-gehad~aabd8cfa/
Dat afblazen van dat landbouwakkoord is ook echt wel in het gezicht van de boeren ontploft.
Überhaupt valt of staat nagenoeg iedere letter in het coalitieakkoord aangaande landbouw met Brusselse inschikkelijkheid. Zoals in het stuk geschreven is Adema al honderd keer naar Europa getrokken, maar hij kon iedere keer met de staart tussen de benen weer weg. Op basis waarvan dit vuist op tafel kabinet wel kans denkt te maken is me eerlijk gezegd onduidelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
Heb je BBB aan boord, is er toch minder geld voor boeren: https://www.ad.nl/politie(...)jard-gehad~aabd8cfa/
Dat afblazen van dat landbouwakkoord is ook echt wel in het gezicht van de boeren ontploft.
Heh, zie jij Brussel nu wel gaan toegeven? En ook nog even 1.6 miljard geven voor rechtse hobbies? Opt-outje hier en daar?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Überhaupt valt of staat nagenoeg iedere letter in het coalitieakkoord aangaande landbouw met Brusselse inschikkelijkheid. Zoals in het stuk geschreven is Adema al honderd keer naar Europa getrokken, maar hij kon iedere keer met de staart tussen de benen weer weg. Op basis waarvan dit vuist op tafel kabinet wel kans denkt te maken is me eerlijk gezegd onduidelijk.
Deze vraag werd net letterlijk aan Mona Keijzer voorgelegd op Radio 1. Haar antwoord na lang stamelen was "ja, wij gaan harder onderhandelen dan onze voorgangers".quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Op basis waarvan dit vuist op tafel kabinet wel kans denkt te maken is me eerlijk gezegd onduidelijk.
Hadden ze ook een maand geleden kunnen doen als volwassenen, natuurlijk maar blijkbaar is dat te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
NSC-leider Omtzigt en Plasterk vandaag in gesprek over onderlinge verhouding - https://nos.nl/l/2520826
Conclusie: Plasterk is de eerste en de laatste op de lijst van Wilders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
NSC-leider Omtzigt en Plasterk vandaag in gesprek over onderlinge verhouding - https://nos.nl/l/2520826
Ja, dat deed Mona ook tijdens Rutte 3, toch? Hoe liep dat ook al weer af?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze vraag werd net letterlijk aan Mona Keijzer voorgelegd op Radio 1. Haar antwoord na lang stamelen was "ja, wij gaan harder onderhandelen dan onze voorgangers".
Ok, Mona
Mona, Fred.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Conclusie: Plasterk is de eerste en de laatste op de lijst van Wilders.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze vraag werd net letterlijk aan Mona Keijzer voorgelegd op Radio 1. Haar antwoord na lang stamelen was "ja, wij gaan harder onderhandelen dan onze voorgangers".
Ok, Mona
Ik denk dat Wilders zo nukkig is dat als hij zelf geen premier mag worden, het dan maar de kandidaat van zijn keus moet worden. En Omtzigt laat ook niet makkelijk los als-ie zich eenmaal ergens in heeft vastgebeten. Dus ja... dat is waar we zijn. Twee politici die allebei geen millimeter willen toegeven. En een wanhopige Plasterk die dan maar met een knullig briefje in de krant een wit voetje wil halen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Conclusie: Plasterk is de eerste en de laatste op de lijst van Wilders.
Suggereert Sander hier nou dat beleid eigenlijk equivalent is met 'onderhandelingsinzet'?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ x ]
Zelfs de programmaschrijver van BBB is sceptisch.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gohquote:De manier waarop Plasterk vandaag excuses maakte over de kwestie met de dienstauto, onaangekondigd en via een ingezonden briefje in De Telegraaf, hielp daar niet bij.
Dat zou jou verbazen? In before "Het is slechts een hoofdlijnen akkoord" door de BBB gepost wordquote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Suggereert Sander hier nou dat beleid eigenlijk equivalent is met 'onderhandelingsinzet'?
Voor de jongerenafdeling van de partij van Omtzigt - Jong Sociaal Contract - is dit reden om Plasterk geen premier te maken. "Heel leuk deze excuses, maar de vorige informateur Gom van Strien moest aftreden vanwege fraudeonderzoek. Waarom zou Plasterk dan wel premier mogen worden, nog tijdens een fraudeonderzoek?", schrijft de jongerenafdeling op X. "Nieuw Sociaal Contract, rug recht houden!"quote:
Dat denken ze ook helemaal niet natuurlijk, ze weten verdomd goed dat dit er niet door gaat komen in Brussel. Voelt meer als de opmaat naar een Nexit-campagne.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Überhaupt valt of staat nagenoeg iedere letter in het coalitieakkoord aangaande landbouw met Brusselse inschikkelijkheid. Zoals in het stuk geschreven is Adema al honderd keer naar Europa getrokken, maar hij kon iedere keer met de staart tussen de benen weer weg. Op basis waarvan dit vuist op tafel kabinet wel kans denkt te maken is me eerlijk gezegd onduidelijk.
Ze hebben natuurlijk wel gelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de jongerenafdeling van de partij van Omtzigt - Jong Sociaal Contract - is dit reden om Plasterk geen premier te maken. "Heel leuk deze excuses, maar de vorige informateur Gom van Strien moest aftreden vanwege fraudeonderzoek. Waarom zou Plasterk dan wel premier mogen worden, nog tijdens een fraudeonderzoek?", schrijft de jongerenafdeling op X. "Nieuw Sociaal Contract, rug recht houden!"
De doorgaans altijd genegeerde jongerenfracties doen ook een duit in het zakje hoor.
Geleid door Eva Brandemann, oud stagiair van de groep Omtzigt…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor de jongerenafdeling van de partij van Omtzigt - Jong Sociaal Contract - is dit reden om Plasterk geen premier te maken. "Heel leuk deze excuses, maar de vorige informateur Gom van Strien moest aftreden vanwege fraudeonderzoek. Waarom zou Plasterk dan wel premier mogen worden, nog tijdens een fraudeonderzoek?", schrijft de jongerenafdeling op X. "Nieuw Sociaal Contract, rug recht houden!"
De doorgaans altijd genegeerde jongerenfracties doen ook een duit in het zakje hoor.
De krant met 'de beste politieke redactie'!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar volgens de T was het een eis van PO toch?
Dit is nog maar de pilot van de hele soapserie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders zo nukkig is dat als hij zelf geen premier mag worden, het dan maar de kandidaat van zijn keus moet worden. En Omtzigt laat ook niet makkelijk los als-ie zich eenmaal ergens in heeft vastgebeten. Dus ja... dat is waar we zijn. Twee politici die allebei geen millimeter willen toegeven. En een wanhopige Plasterk die dan maar met een knullig briefje in de krant een wit voetje wil halen.
Niet echt, tegen Gom lag een aangifte, bij Plasterk is het UAMC nu aan het onderzoeken of er misschien iets verkeerd is gegaan. Het woord fraude is ook niet genoemd.quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
De krant met 'de beste politieke redactie'!
Ow ja..quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet echt, tegen Gom lag een aangifte, bij Plasterk is het UAMC nu aan het onderzoeken of er misschien iets verkeerd is gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |